Vandaag beslissing over 'Jezus Redt' op dak

AlgemeenNederland • Geschreven door DJMO (Monique) op 22-03-2010 @ 08:52
print 

Het is vandaag een spannende dag voor Joop van Ooijen. De boer uit Giessenburg krijgt vandaag te horen van de Raad van State in Den Haag of hij de tekst 'Jezus Redt' op het dak van zijn boerderij mag laten staan, of dat hij het moet verwijderen.

Van Ooijen en de gemeente Giessenlanden liggen al dik een jaar met elkaar in de clinch over de levensgrote tekst die van verre te lezen is. De advocaat van de boer zegt dat de tekst onder de vrijheid van godsdienst valt. De gemeente houdt echter vast aan de regels die gelden voor teksten op daken.

Volgens de geldende regels mogen die een maximum oppervlakte van vier vierkante meter bestrijken en mogen het geen opvallende kleuren zijn. Volgens de gemeente voldoet de tekst van Van Ooijen daar niet aan. Mocht de gemeente in het gelijk worden gesteld, dan heeft ze een boete van maximaal vijftienduizend euro klaarliggen als de tekst niet wordt verwijderd.


Bron: RTV Rijnmond


Lees ook:

» 14:56 Baby-dump.nl raakt wellicht certificaat kwijt25
» 10/02 Euthanasiekliniek 1 maart van start50
» 08/02 Gletsjers smelten veel minder dan gedacht73
» 08/02 Rijkswaterstaat: 'Vangrail was onnodig' 24


delen | eKudos nujij

6730 views / 68 reacties
Reacties op dit bericht
68  van 68 reacties op deze pagina. Pagina  1
userIcon
Schrijft ie toch gewoon Allah.
Regels zijn regels, die man wordt niet verboden zijn geloof uit te leven en voor zover ik weet hoef je volgens de bijbel niet "jezus redt" op je dak te zetten.
userIcon
quote:

...Volgens de geldende regels mogen die een maximum oppervlakte van vier vierkante meter bestrijken en mogen het geen opvallende kleuren zijn...
Dat lijkt me een vrij duidelijke zaak.
userIcon
Hele teringhuis slopen, waarom gaat die man niet in de stal slapen? Dat deed Jezus ook, op die manier is hij pas echt dichter bij de Heere.
userIcon
quote:
Op maandag 22 maart 2010 @ 08:54 schreef laforest het volgende:
Schrijft ie toch gewoon Allah.
En dan gooi je het op discriminatie als ze dan klagen, moet je kijken hoe snel het gezeur afgelopen is
userIcon
quote:
Op maandag 22 maart 2010 @ 08:53 schreef klaagmeester het volgende:
Sinds wanneer is geloof een feit????
Ga nou niet lopen klagen over het geloof, zo vroeg in de ochtend...
userIcon
quote:
Op maandag 22 maart 2010 @ 08:54 schreef roelke87 het volgende:
Ik begrijp echt niet wie er nu last heeft van die boodschap van die man. Het is toch erg dat je in Nederland niet zelf de kleur van je huis mag bepalen. Je niet zelf het soort stenen mag bepalen en je niet je eigen dakbedekking mag bepalen. Betalen mag je het overigens allemaal wel. Dat dan weer wel.
Inderdaad, bovendien is het zijn huis en is het geplaatst op het platteland. Het is niet alsof een jesus fanboy het Times Square heeft overgenomen ofzo, waar kunnen mensen zich druk om maken?

Doe dan iets aan de koopzondagen, daar het gristelijke sausje van afvegen en de mogelijkheid aan de winkeliers geven om open te kunnen zijn wanneer zij dat willen.
userIcon
Mag die man misschien Robert Long-fan zijn?

Maar kan hij dan niet de complete tekst op dat dak zetten? :

quote:
Toen het Christendom op aarde kwam
En ieder mens het recht ontnam
Om zo te leven als hij dacht dat het goed was
En heel de aardkorst dik bevlekt met bloed was
Werd het meteen de hoogste tijd
Dat heidenen na zware strijd
Door legers door de kerk geleidt
Van hun cultuur werden bevrijdt

Dat hield men eeuwenlang in stand
Vol liefde werd de rechterhand
Van dieven, slaven, kinderen en vrouwen
Als zij een misstap deden, afgehouwen
Men zorgde voor een schuldcomplex
Wanneer je rondliep in iets geks
Of je ten buiten ging aan sex
Je stond al snel bekend als heks

Jezus redt, Jezus redt, alle mensen opgelet
Jezus redt, Jezus redt, enkel door het gebed

Soms wordt een land vol hongersnood
Bezocht door weer zo'n vrome kloot
Die steeds dezelfde oude kool komt stoven
En roept, vanuit zijn draagstoel blijft geloven
Die zegenend naar mensen zwaait
Voor ieder lijk zijn hoofd omdraait
Elk argument van tafel maait
En steeds opnieuw de mensen paait
Al jaren gaan er stemmen op
Voor pil en voor geboortestop
Maar Rome weigert steeds om te beperken
Dat zou de zedeloosheid maar versterken
Elk recht wordt u nog steeds betwist
En sex blijft steeds de anti-christ
Hij die door zijn orgaan slechts pist
Heeft steeds voor duizenden beslist

Jezus redt, Jezus redt, alle mensen opgelet
Jezus redt, Jezus redt, enkel door het gebed

Maar kijk, men is veranderd want
Rooms-katholiek en protestant
Begonnen toch hun grip wat te verliezen
Men moest toch wel een andere koers gaan kiezen
Men was geweldig in zijn sas
Want wat ontdekte men alras
Toen men nog eens de bijbel las
Dat Jezus ook een hippie was
De wereld kraakt aan alle kant
En grote delen staan in brand
Je zou dus zeggen, helpt het onheil weren
Het gehuichel moeten wij de rug toe keren
Maar niets daarvan, vergeet het maar
Het is Boedha hier, Jahova daar
Men draaft getuigend door elkaar
En heeft de oplossing al klaar

Jezus redt, Jezus redt, alle mensen opgelet
Jezus redt, Jezus redt, enkel door het gebed

Het is maar al te waar helaas
De paus, de kerstman, sinterklaas
Ze zijn al eeuwen lang de baas
En eeuwen lang al even dwaas

Jezus redt, Jezus redt, alle mensen uit de nood
Jezus redt Jezus redt Jezus uit de goot
Moet denken aan GTA
userIcon
Meneer heeft gewoon die tekst op z'n dak gezet zonder eerst te informeren of dat mocht. Je mag ook niet zomaar een dakkapel plaatsen, of je huis groen schilderen.

En ja het zal ongetwijfeld een rotwerk zijn om het er weer af te krijgen, maar daar had 'ie dan eerder aan moeten denken. Als ik de boerderij er tegenover koop en groot 'Satan leeft' er op schilder krijg ik waarschijnlijk ook klachten van meneer
Ik vind die tekst ook nogal kwetsend voor moslims
userIcon
quote:
Op maandag 22 maart 2010 @ 08:54 schreef laforest het volgende:
Schrijft ie toch gewoon Allah.
ja dat zou wel mogen, want ze durven daar niets tegen te doen
userIcon
quote:
Op maandag 22 maart 2010 @ 09:08 schreef Sigmund666 het volgende:
[..]


Voor domme mensen maakt dat niet uit. Lekker alles uit context trekken en je eigen invulling doen. Gewoon lekker laten liggen die tegels. Niemand die zich er ooit aan heeft gestoord voordat iemand begon te mekkeren.
Er moet toch altijd een eerste zijn die zich eraan stoort? En daarbij mensen die zich ergens aan storen laten dat niet altijd meteen horen.
Zo zie je maar dat de meningen ook hier met de tijd veranderen..
Een jaar geleden sprak iedereen nog schande dat het eraf moet en nu roept iedereen dat het eraf moet
userIcon
quote:
Op maandag 22 maart 2010 @ 09:05 schreef kakner2 het volgende:
Ik vind die tekst ook nogal kwetsend voor moslims
Ja, en joden.

Ik verwacht kamervragen van Wilders, zodra Israel hier achter komt.
Laat de gemeente het gewoon zien als een reclameuiting en laat hem precariorechten betalen. Dan is 4 vierkante meter misschien opeens groot genoeg. *Denkt aan café/restaurant naast de A29 of A59 wat "KOFFIE" metersgroot op het dak heeft staan.
userIcon
quote:
Op maandag 22 maart 2010 @ 09:12 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]

Ja, en joden.

Ik verwacht kamervragen van Wilders, zodra Israel hier achter komt.
userIcon
quote:
Op maandag 22 maart 2010 @ 09:01 schreef Kakabee het volgende:
[..]


Dat lijkt me een vrij duidelijke zaak.
dat er zoveel overheidsregels zijn als je niet eens letters op je dak mag schilderen?
Ik vraag mij af hoeveel FTE er bij Nederlandse gemeenten bezig zijn met de handhaving van dit soort regels.
userIcon
quote:
Op maandag 22 maart 2010 @ 09:06 schreef Evaria het volgende:
[..]
ja dat zou wel mogen, want ze durven daar niets tegen te doen
waarheid
userIcon
Ik vind de tekst pure misleiding!

Dat hele "vrijheid van godsdienst" is zooooo 1543! Schaf dat af. Of in ieder geval alle uitzonderingsposities die ervoor bestaan.
userIcon
quote:
Op maandag 22 maart 2010 @ 08:53 schreef klaagmeester het volgende:
Sinds wanneer is geloof een feit????
Staat nergens dat dat zo is.. .shut up.
userIcon
Dan laat je het toch gewoon zien als reclame. Dat mag wel. De M van Mc Donalds prijkt ook boven alles uit. Grote letters van IKEA ontkom je ook niet aan. Doet ook niemand moeilijk over.
Als ik op mijn huis wil zetten HALLO dan moet dat kunnen.
userIcon
quote:
Op maandag 22 maart 2010 @ 08:54 schreef laforest het volgende:
Schrijft ie toch gewoon Allah.
Wedden dat het dan wel mag?
quote:
Op maandag 22 maart 2010 @ 08:54 schreef laforest het volgende:
Schrijft ie toch gewoon Allah.
We hebben het hier niet over een godheid maar over een profeet. Door "Jezus Redt" te schrijven bedient deze man zowel het Christendom, als het Jodendom als de Islam. Allen zien Jezus als Profeet (hoewel de Gristenen er wat meer waarde aan hechten)
userIcon
quote:
Op maandag 22 maart 2010 @ 09:25 schreef hoatzin het volgende:
[..]


Wedden dat het dan wel mag?
Vervolgens komt er een hoop gezanik in de kamer en staat er binnen 2 dagen in het programma van de Partij van de ''Vrijheid'':

''Invoeren van een Dakbekloddertaks''.
userIcon
Hoop dat het niet mag.
Als ik namelijk op mijn dak de tekst:Jezus is een moordenaar.
Zou willen zetten. Dan zou het ook niet mogen, vanwege godslastering
userIcon
Dus als hij de boete van 15.000 euro betaalt mag het blijven staan?
userIcon
quote:
Op maandag 22 maart 2010 @ 09:29 schreef ebke het volgende:
Hoop dat het niet mag.
Als ik namelijk op mijn dak de tekst:Jezus is een moordenaar.
Zou willen zetten. Dan zou het ook niet mogen, vanwege godslastering
Eerder smaad.

userIcon
quote:
Op maandag 22 maart 2010 @ 09:32 schreef GerbenW het volgende:
Dus als hij de boete van 15.000 euro betaalt mag het blijven staan?
Jezus redt hem daar wel van.
userIcon
quote:
De advocaat van de boer zegt dat de tekst onder de vrijheid van godsdienst valt.
Geloof, de vrijkaart om ongeveer alles goed te praten.
userIcon
quote:
Op maandag 22 maart 2010 @ 09:37 schreef roelke87 het volgende:
[..]


Jij bent vast nog heel jong

Er is wel een verschil tussen Jezus redt op je dak zetten (hoef je het niet mee eens te zijn, maar het zal niet snel kwetsend zijn) of een bewuste sneer naar miljoenen mensen.
''Jezus redt'' is geen sneer? Dat zou betekenen dat alle niet-christenen bewust redding afwijzen en gaan ''verdrinken''.
quote:
Op maandag 22 maart 2010 @ 08:53 schreef klaagmeester het volgende:
Sinds wanneer is geloof een feit????
Al heel lang.

"Andries Knevel gelooft".. feit

"De Paus gelooft".. feit

etc.

Het geloof van iemand is niet altijd een feit natuurlijk, maar vaak genoeg ook wel.

Dat Jezus redt, is geen feit in natuurwetenschappelijke zin nee.
Stel dat ik naast deze man woon, met op mijn dak de volgende tekst:

Er is waarschijnlijk geen god, maak je er niet druk over en geniet van je leven.

http://www.dag.nl/opvalle(...)od-toegestaan-200528

Gaat deze bewuste man dan hemel en aarde bewegen om die tekst van mijn dak te krijgen?

Zo nee, dan gun ik hem zijn tekst ook.
Zo ja, dan is hij hypocriet en wil hij een voorkeursbehandeling en heeft hij een boete nodig

Gelijke monniken, gelijke kappen
userIcon
quote:
Op maandag 22 maart 2010 @ 09:12 schreef R0N het volgende:
Zo zie je maar dat de meningen ook hier met de tijd veranderen..
Een jaar geleden sprak iedereen nog schande dat het eraf moet en nu roept iedereen dat het eraf moet
Dat ligt niet aan de veranderende tijd, dat ligt aan de manier waarop het bericht geschreven is en welke informatie daarbij wordt gegeven.
Bij het vorige bericht werd aangegeven dat het van een commissie moest, waarom stond er niet bij. De standaard weerstand tegen commissies komt dan direct naar boven.
En mensen zien het als een bepaalde vrijheid om dit te mogen doen. Dat is onderdeel van het cultureel liberale gedachtegoed dat we in Nederland hebben. Wat natuurlijk ironisch is aangezien christenen vaak juist daar tegen ageren...
Nu wordt er niet over een commissie gesproken maar over de reden waarom het weg moet. Er blijkt dus gewoon een vastgestelde regel te zijn, die ook nog eens heel redelijk overkomt (vier vierkante meter is vrij groot). Er bestaat nu eenmaal geen weerstand tegen redelijke regels en dus vind men dat iedereen zich daaraan moet houden.

De meningen zijn dus niet veranderd, ze passen zich aan aan de informatie die wordt gegeven.
userIcon
quote:
Op maandag 22 maart 2010 @ 10:15 schreef Super_Beffer het volgende:
Dat hele geloofs gezeik zou afgeschaft moeten worden,brengt alleen maar ellende in de wereld,kanka Mo en Jezus.
Super Tokkie wil ook wat roepen

OT: Hoop dat de beste man in het gelijk wordt gesteld.
userIcon
Dit mag niet maar grote minaretten met manen erop mogen wel? En dan ook nog met subsidie? Laat die man toch.
userIcon
quote:
Op maandag 22 maart 2010 @ 09:37 schreef roelke87 het volgende:
[..]


Jij bent vast nog heel jong

Er is wel een verschil tussen Jezus redt op je dak zetten (hoef je het niet mee eens te zijn, maar het zal niet snel kwetsend zijn) of een bewuste sneer naar miljoenen mensen.
Oke, maar wat als ik ''Jezus helpt niet'' erop zou zetten. (of wat anders in die richting) dan werd mij dat zeker verboden.

Ik wil hier mee zeggen. Dat gelovigen zich altijd kunen beschermen achter een bepaalde wet. Die het verbiedt dat wij ons negatief uitlaten over religie. Terwijl zij wel makkelijk hun mening grofweg mogen verkondigen. Zoals '' Atheisten zullen branden in de hel''. Maar feitelijk is dat ook toch maar een mening. En daarbij, ik GELOOF toch ook dat Jezus niet helpt. Dat komt dus gewoon op het zelfde neer.
Waarom zouden zij mij dat dan wel verbieden=
In Nederland heb je dus nog altijd een streepje voor als je een religie aanhangt. En ik vind dat niet kunen in een land, waar iedereen gelijk is.
userIcon
Er zijn al alternatieven uitgevonden mijnheer Ooijen.
Als de tekst nier meer mag kan u een grote speaker installatie op zijn dak zetten en "JEZUS REDT!" spammen als een soort christelijke minaret.
Niet verboden voor 10 uur 's avonds en nog veel ergerlijker.
userIcon
quote:
Op maandag 22 maart 2010 @ 09:58 schreef roelke87 het volgende:
[..]


He, maar ik had wel gelijk he? Jij hebt geen eigen huis
Dus alle mensen in een huurhuis zijn dom????
userIcon


Niks mis mee toch?

Laat die man het lekker op z'n dak hebben! Als die zich daarmee gezegend voelt, wie zijn wij dan om het te verbieden?

En nee, ik ben niet gelovig!
userIcon
quote:
Op maandag 22 maart 2010 @ 09:02 schreef c0nd0r het volgende:
[..]


En dan gooi je het op discriminatie als ze dan klagen, moet je kijken hoe snel het gezeur afgelopen is
Helaas is dat in Nederland een behoorlijke troef.
geef hem een boete graag!
Schandalig als dit niet zou mogen. Het bedrijfsleven mag de publieke ruimte opkopen zodat we de ogen niet meer open kunnen doen zonder ergens reclame te zien voor één of ander product, en iemand zou zijn EIGEN ruimte nieteens mogen gebruiken voor een niet-commerciële uitlating??

Ik ben benieuwd naar de uitspraak.
Wat een onzin! van mij mag het blijven! bij mij in het dorp rijd al jaren een oud mannetje met een busje waarop heel groot Jezus redt staat.. met vlaggen en al! van mij mag het!

Waar een mens zich al neit druk om maakt..
68  van 68 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 14:56 Baby-dump.nl raakt wellicht certificaat kwijt25
» 10/02 Euthanasiekliniek 1 maart van start50
» 08/02 Gletsjers smelten veel minder dan gedacht73
» 08/02 Rijkswaterstaat: 'Vangrail was onnodig' 24


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden