GroenLinks/D66 zien 'Paars-plus' wel zitten

Politiek • Geschreven door Peter (pberends) op 21-03-2010 @ 16:37
print 

Zowel GroenLinks als D66 zien een kabinet samen met de PvdA en de VVD wel zitten. Dat zeiden vertegenwoordigers van de partijen vandaag in het politieke discussieprogramma Buitenhof. Joris Backer, voorzitter van het Kenniscentrum van D66, en oud-europarlementariër Kathelijne Buitenweg van GroenLinks voelen wel iets voor zo'n liberaal 'Paars-plus' kabinet.

Van 1994 tot 2002 regeerden voor het eerst in de Nederlandse geschiedenis kabinetten waarin geen christelijke partijen aan deelnamen, Paars I en Paars II geheten. Hierin maakten PvdA, VVD en D66 deel van uit, GroenLinks echter niet. De groene partij, onder leiding van Femke Halsema, heeft al eerder aangegeven dat GroenLinks 'klaar om te regeren is'.

Volgens de meest recente peiling van Maurice de Hond kan een kabinet Paars-plus op een meerderheid van 80 zetels in de Tweede Kamer rekenen.


Bron: Elsevier


Lees ook:

» 26/05 Roemer wil premier worden116
» 26/05 VVD blijft verliezen in peiling71
» 25/05 PvdA, SP: akkoord verlengt de recessie82
» 25/05 Wilders: VVD volledig de weg kwijt108


delen | eKudos nujij

9669 views / 198 reacties
Reacties op dit bericht
98  van 198 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
Ik vond deze op een andere pagina:
quote:

Is "Groen Links" wel zo "Groen". ( Een onbeantwoorde brief)


By A.R. Girbes sr
16 April, 2002, 7:14pm

Herinnering.dinsdag 16 april 2002.
AAN: De Fractie van Groen Links. Den Haag. Fax. 070 - 3182685.


"Ik - de Burger- wil - ook wel eens wat zeggen".

Als gewone burger van Nederland is het mij opgevallen dat Uw partij nimmer het onderwerp
"Sociale overbevolking" op de agenda heeft staan. In alle interviews, dewelke ik op de TV heb gevolgd is nimmer het vraagstuk van de overbevolking aan de orde geweest.
Kennelijk is het voor Uw partij te moeilijk om de werkelijke oorzaak van de hedendaagse problemen in te zien. Uw "uitstraling" naar het gewone publiek is te eenzijdig en, mijns inziens, niet gericht op de werkelijkheid.

Nu mag Uw fractievoorzitter, de Heer Rosemuller, nog zo'n goede debater zijn, doch het woord "overbevolking" heb ik hem nog niet horen zeggen.
Nu ga ik geen uitgebreide interpretatie houden over het woord "overbevolking" want de problemen komen nu al, als een lawine van stof, over ons heen: welke;?

1. Het fileprobleem. ( daar wordt heden ten dage met nadruk over gesproken).
2. Het ongeremd uitbreiden van steden.
3. Het door de overbevolking veroorzaakte en ongecontroleerde immigratie congestie.
4. Het opeenhopen van mensen in vakantie- gebieden.
5. Het m.i. door overbevolking veroorzaakte criminaliteit. ( Kinderen hebben minder ruimte)
6. Het gevolg van overbevolking is duidelijk zichtbaar in de natuur: het verdwijnen van plantensoorten b.v.
7. Het door overbevolking veroorzaakte lawaai: waardoor de onleefbaarheid toeneemt.
8. Het door overbevolking veroorzaakte vervuiling van water.
9. Het door overbevolking, en de gevolgen van overconsumptie, veroorzaakte afvalbergen.
10. Het door overbevolking met de daaraan gekoppelde commercie zullen de zeeën
worden leeggevist.
11. Het kappen van kostbare boomsoorten in oerwouden: waardoor beesten veel minder leefruimte krijgen door overbevolking. ( de hout behoefte voor de woningbouw).
12. Het door overbevolking veroorzaakte schade aan het leefmilieu in het algemeen.
13. Doordat er overbevolking is, ook het leefgedrag van mensen door die overbevolking vernietigend werkt op de geestelijk gezondheid.
14. Dat er nu al grote groepen mensen zijn - vooral kinderen - die door overbevolking een deviant gedrag vertonen

Als "Groen links" nu eens pleitte voor een " Staatscommissie overbevolking"?

Het zou "Groen links" sieren voorlichting te geven over "overbevolking" waardoor het individueel besef van de noodsituatie waarin Nederland nu verkeert groter zal worden.

Welke problemen komen zoal op ons af:?

a. Tekort aan water.
b. Tekort aan voedsel.
c. Tekort aan landbouwgrond
d. Tekort aan vrijheden. (B.v., natuurgebieden worden ontoegankelijk.)
e. Tekort aan mobiliteit. ( verstopte wegen en overvolle treinen).
f. Tekort aan recreatief vermogen.( Dringen op de stranden).
g. Tekort aan ruimte geeft geen vrede, en duurzaam samenleven is onmogelijk.

Zo kan ik uiteraard nog wel een tijdje doorgaan. Als AOW- er zou ik kunnen zeggen:
Na mij de zondvloed, maar Onze kinderen dan. Die moeten het"zootje" maar nemen zoals het is?

Weet U dat er een bezorgde groep wetenschappers zijn? De " Union of Censerend Scientists."
Die groep wetenschappers pleit voor een bevolkingsgroei van NUL binnen één generatie.
(nieuwsbrief St. Cl.v. Tien.milj. d.d.2 sept. 1997).

U moet dit "issue" als politieke partij, dewelke predikt "dicht bij de natuur" te staan, niet onderschatten.
U kunt "groot" worden door de waarheid te vertellen.

( sic transit gloria mundi : in een eigen vertaling: zo gaat de wereld in grootsheid en waan voorbij)

Ik wens U veel wijsheid (en opportunisme ?? ??), maar vooral,
Vriendelijk gegroet.
A.R. Girbes, (Sr).


Fractie Groen Links. Groningen maandag 15 april 2002.

Op deze brief heb ik nimmer een antwoord van U mogen ontvangen. Het is kennelijk ook bij U een selectief ongenoegen.
Groningen, 15 april 2002.
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 17:52 schreef Rin-Sama het volgende:
slechte zaak, er zijn problemen in dit land die aangepakt moeten worden.

daarnaast vind ik het plan van groenlinks te belachelijk voor woorden dat iedereen 45jaar gewerkt moet hebben, dus de studenten die nu nog studeren en al rond de 25 zitten mogen dan doorwerken tot hun 72ste? Dus mensen mogen maar gemmideld dan maar 8 a 10 jaar van hun pensioen genieten totdat ze gaan overlijden? Hele slechte zaak.
Het is werken tot je 67ste maar als je al 45 jaar hebt gewerkt mag je eerder met pensioen. Hoe ze het in willen vullen als je tussentijds een paar jaar werkloos thuis hebt gezeten weet ik ook niet; daarom denk ik dat het voorstel van D66 beter is, een stuk makkelijker....
userIcon
Dikke kans dat pvv wel gaat regeren, dat de pvv nu niet gaat regeren in de gemeenteraad is logisch, A de partijen willen dat niet aangezien ze dat schade oplevert, en 2 is dat de pvv niet echt goede kandidaten heeft weten binnen te halen. Het is iig geen ongwelwillendheid van de pvv.

Als er op 9 juni ook maar enigzins de mogelijkeheid ligt om te regeren voor de pvv dan doen ze dat ook vast wel, en die aow hoeft helemaal geen breekpunt te zijn het levert maar 4 miljard op. De pvv heeft andere dingen waar je ''veel'' meer op bezuinigd
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 16:52 schreef 2030rd het volgende:
Nou, mooi niet.
Wilders
Die is in de peilingen al een maand of twee alleen maar aan het dalen dalen dalen...
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 18:21 schreef phpmystyle het volgende:
Dikke kans dat pvv wel gaat regeren, dat de pvv nu niet gaat regeren in de gemeenteraad is logisch, A de partijen willen dat niet aangezien ze dat schade oplevert, en 2 is dat de pvv niet echt goede kandidaten heeft weten binnen te halen. Het is iig geen ongwelwillendheid van de pvv.
Zijn de beide argumenten die je hier aanhaalt niet evenveel van toepassing op de landelijke toekomst van de PVV? Denk je nou werkelijk dat PVV voor de kamer voldoende goede kanidaten gaat binnenhalen?
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 17:11 schreef OpperTokkie het volgende:
[..]


Verdiep je maar eens in de programma's Er zal geen enkel besluit genomen kunnen worden aangaande infrastructurele programma's met Groen Links in de regering. En dat is de doodsteek voor onze toch al fragiele economie om maar eens een klein voorbeeldje te noemen

Ik voorzie een val binnen een jaar. Maar goed laat ze het maar proberen
Ondermeer door mijn studie op gebied van Infrastructuur- en milieuplanning ben ik heel veel argumenten, modellen en theorieën tegengekomen die aangeven dat wanneer het netwerk al erg dicht is, verdere verdichting contraproductief is. Zeker wanneer de grote steden de huidige aanvoer van auto's al niet kan verwerken, laat staan een nog grotere stroom auto's.
De enige oplossing voor het verminderen van files, is het verminderen van de behoefte om te gaan rijden, niet door het neerplempen van asfalt. Door afschaffing van de verhuisboete bij koopwoningen, verhuizingen stimuleren, zorg je dat mensen gaan wonen waar ze werken. Hierdoor hoeven ze niet meer elke dag zinloos te gaan pendelen. Maar helaas.. dit soort oplossingen duren erg lang voor resultaat zichtbaar is, dus is het niet populair bij politici die een kabinetsperiode zien als voorspel van de volgende verkiezingen.

Samenvatting: elke politicus die roept dat files ook maar 1mm korter wordt door het neerplempen van nog meer asfalt liegt kei- en keihard

Stuur maar een PM voor literatuurtips op dit gebied.
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 18:21 schreef phpmystyle het volgende:
Dikke kans dat pvv wel gaat regeren, dat de pvv nu niet gaat regeren in de gemeenteraad is logisch, A de partijen willen dat niet aangezien ze dat schade oplevert, en 2 is dat de pvv niet echt goede kandidaten heeft weten binnen te halen. Het is iig geen ongwelwillendheid van de pvv.

Als er op 9 juni ook maar enigzins de mogelijkeheid ligt om te regeren voor de pvv dan doen ze dat ook vast wel, en die aow hoeft helemaal geen breekpunt te zijn het levert maar 4 miljard op. De pvv heeft andere dingen waar je ''veel'' meer op bezuinigd
Als de peilingen van 't moment ook de uitslag op 9 juni zijn (en voor het gemak nemen we dat in alle discussies ook aan, zo-ook nu dus) heeft de PVV helemaal niet te zeggen of ze gaan regeren of niet; de keus is niet aan de PVV dan, maar de PvdA mag de onderhandelingen starten volgens goed Nederlands gebruik. De kans is groot tot zeer groot dat de PvdA helemaal niet de PVV erbij wil hebben en dan zit de PVV alsnog in de oppositie.

Een andere mogelijkheid is nog dat de PVV op wat voor manier dan ook toch nog uit de onderhandelingen komt alszijnde regeringspartij en dat vervolgens het door de 1e kamer geblokkeerd wordt. De eerste kamer moet namelijk de nieuwe 2e kamer accepteren alszijnde de opvolgers van het huidige kabinet, en als de 1e kamer, waar nu de PVV helemaal niet vertegenwoordigd is, dit blokkeert kan de PVV weer inpakken en terug naar de oppositie. Voor zover ik weet is dat nog nooit gebeurd, maar het zou me niet eens zo gek veel verbazen als dat nu wel eens aan de orde zou kunnen zijn.
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 18:12 schreef Molurus het volgende:
[..]

Goed onderbouwd ook.
volledig in lijn met het overige gewouwel hier
Ronkende diesel

Als er een partij is die trein en bus een warm hart toedraagt, dan is het GroenLinks. Dat blijkt bij elk debat over het openbaar vervoer. Als er een partij is die luchtvervuiling door oude diesels verafschuwt, dan is dat diezelfde partij. Dat blijkt bij ieder debat over de hogere motorrijtuigenbelasting voor vervuilende autos.

Gezien de groene inbreng van de fractie in de Kamer ligt een voorbeeldfunctie erg voor de hand. Maar wie donderdagavond na de val van het kabinet-Balkenende bij de uitrit van de parkeergarage van de Tweede Kamer stond, had daar wel even met zijn ogen staan te knipperen.

Uit de parkeergarage kwam met moeite een oude Mercedes Benz stationcar uit 1984 naar boven klimmen. Gelet op het zwaar ronkende geluid was het een diesel. De geur die bleef hangen nadat de auto enkele tientallen meters de Korte Vijverberg was opgereden,

maakte aan die twijfel een eind. Evenals de zwarte roetpluim die uit de uitlaat kwam toen de bestuurster flink gas gaf.

De bestuurster was wat moeilijk te herkennen. Ze was klein van stuk en zat diep weggedoken achter het grote stuur. Maar er was geen twijfel mogelijk: de automobiliste was fractievoorzitter Halsema van GroenLinks.

Maar het verhaal is nog niet uit. Rechts naast haar zat de grootste autohater uit het parlement, de verkeerswoordvoerder van GroenLinks, Duyvendak.

Blijkbaar is ook bij GroenLinks het leven soms sterker dan de leer.

Bron: http://www.refdag.nl/artikel/1266410/Parlement+Varia.html


Heerlijk de hypocrisie van de politici.
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 18:26 schreef zyx1981 het volgende:
[..]


Ondermeer door mijn studie op gebied van Infrastructuur- en milieuplanning ben ik heel veel argumenten, modellen en theorieën tegengekomen die aangeven dat wanneer het netwerk al erg dicht is, verdere verdichting contraproductief is. Zeker wanneer de grote steden de huidige aanvoer van auto's al niet kan verwerken, laat staan een nog grotere stroom auto's.
De enige oplossing voor het verminderen van files, is het verminderen van de behoefte om te gaan rijden, niet door het neerplempen van asfalt. Door afschaffing van de verhuisboete bij koopwoningen, verhuizingen stimuleren, zorg je dat mensen gaan wonen waar ze werken. Hierdoor hoeven ze niet meer elke dag zinloos te gaan pendelen. Maar helaas.. dit soort oplossingen duren erg lang voor resultaat zichtbaar is, dus is het niet populair bij politici die een kabinetsperiode zien als voorspel van de volgende verkiezingen.

Samenvatting: elke politicus die roept dat files ook maar 1mm korter wordt door het neerplempen van nog meer asfalt liegt kei- en keihard

Stuur maar een PM voor literatuurtips op dit gebied.
Het argument van verhuizen wordt vaak aangedragen, maar is heel vaak niet haalbaar. De plekken waar mensen werken, met name dus de grote steden, kennen zulke absurd hoge huizen-prijzen dat het vaak geen haalbare kaart wordt. Probeer maar eens met een modaal inkomen als alleenstaande een huis ergens te kunnen kopen in / rond Amsterdam en het is bijna niet te doen. Als je al 20km van Amsterdam af zit sta je alweer keihard in de file, en vaak is OV zo bepertk in de omringende plaatsen dat je van deur tot deur al gauw 1,5 tot 2 uur onderweg bent; dezelfde tijd dat je er ook met de auto over doet. Tja, dan is voor mij de keus al snel gemaakt; dan ga ik liever met de auto zodat ik niet alle bijkomende ongemakken van het OV hoef te hebben (geen flexibele vertrek/aankomst-tijden, privacy, overstap missen, kou/regen/wind bij de bushalte etc etc).
Wil je een dergelijke manier van werken dus haalbaar maken, dan zul je moeten zorgen dat huisvesting voor een redelijke prijs mogelijk gaat worden.
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 18:29 schreef ReneDescartes het volgende:
Alstublieft geen PvdA, geen CDA en GEEN PVV.
Dan hou je op dit moment eigenlijk geen optie meer over
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 18:21 schreef phpmystyle het volgende:
Dikke kans dat pvv wel gaat regeren, dat de pvv nu niet gaat regeren in de gemeenteraad is logisch, A de partijen willen dat niet aangezien ze dat schade oplevert, en 2 is dat de pvv niet echt goede kandidaten heeft weten binnen te halen. Het is iig geen ongwelwillendheid van de pvv.
De andere partijen willen/kunnen niet met de PVV een vormen omdat de PVV zich (overigens zeer bewust) terugtrekt in de onneembare loopgraven van enkele populistische, niet uitvoerbare en ononderhandelbare standpunten.
Dat de PVV onvoldoende kandidaten heeft voor twee gemeenten, geeft al enig inzicht in hoe het de partij landelijk vergaat. Als je al niet een paar zetels in Almere en Den Haag kunt vullen met capabele mensen, hoe moet dat dan in vredesnaam als je ministers moet leveren?

quote:

Als er op 9 juni ook maar enigzins de mogelijkeheid ligt om te regeren voor de pvv dan doen ze dat ook vast wel, en die aow hoeft helemaal geen breekpunt te zijn het levert maar 4 miljard op. De pvv heeft andere dingen waar je ''veel'' meer op bezuinigd
En dus gaat de PVV niet in een regering zitten. Wilders weet maar al te goed dat hij dat niet gaat trekken. De man is niet dom. Vier jaar schreeuwen vanuit de oppositie levert veel minder risico op dan zes maanden meeregeren en mede verantwoordelijkheid dragen voor opnieuw een gevallen kabinet.
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 18:33 schreef kroegtijger het volgende:
[..]

Dan hou je op dit moment eigenlijk geen optie meer over
GL-D66-VVD
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 18:36 schreef Molurus het volgende:
[..]

GL-D66-VVD
Nu weet ik niet of jou hoofdrekenkunsten zo beroerd zijn of dat je rekenmachine stuk is, maar volgens de laatste peilingen (van Maurice de Hond) komt die combinatie niet verder dan 48 zetels (GL 11, VVD 21, D66 16), oftewel "slechts" 27 zetels te weinig.... Dat gaan ze dus nooit meer voor 9 juni voor elkaar krijgen
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 18:33 schreef kitao het volgende:
[..]

Overpopulation: The Making of a Myth

http://www.youtube.com/watch?v=vZVOU5bfHrM


The pilot episode of PRI's POP 101 series, this video takes a fresh, humorous approach to the demographic issues facing the world today. Be sure to watch the sequel here: http://www.youtube.com/watch?v=zBS6f-...

Visit www.overpopulationisamyth.com and spread the word:
the world is not overpopulated!
Hij had het over Nederland slimmerd, het meest overbevolkste land van het Westen.
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 18:26 schreef zyx1981 het volgende:
[..]
Ondermeer door mijn studie op gebied van Infrastructuur- en milieuplanning ben ik heel veel argumenten, modellen en theorieën tegengekomen die aangeven dat wanneer het netwerk al erg dicht is, verdere verdichting contraproductief is. Zeker wanneer de grote steden de huidige aanvoer van auto's al niet kan verwerken, laat staan een nog grotere stroom auto's.
De enige oplossing voor het verminderen van files, is het verminderen van de behoefte om te gaan rijden, niet door het neerplempen van asfalt. Door afschaffing van de verhuisboete bij koopwoningen, verhuizingen stimuleren, zorg je dat mensen gaan wonen waar ze werken. Hierdoor hoeven ze niet meer elke dag zinloos te gaan pendelen. Maar helaas.. dit soort oplossingen duren erg lang voor resultaat zichtbaar is, dus is het niet populair bij politici die een kabinetsperiode zien als voorspel van de volgende verkiezingen.

Samenvatting: elke politicus die roept dat files ook maar 1mm korter wordt door het neerplempen van nog meer asfalt liegt kei- en keihard

Stuur maar een PM voor literatuurtips op dit gebied.
1) zoals al eerder benoemd in een reactie op jouw post: verschil in huizenprijzen en beschikbaarheid nodigt niet uit om te verhuizen. Locatie bepaalt de prijs. Voor mijn 500m³ bij Breda betaal ik rond Amsterdam/Den Haag/Rotterdam bijna het dubbele.

2) door te stellen dat mensen maar moeten verhuizen, haal je de flexibiliteit uit de arbeidsmarkt. Mensen werken tegenwoordig 3 tot 5 jaar op dezelfde werkplek. Als je bij een verandering van werkgever ook maar meteen moet verhuizen, kun je het bij een koopwoning wel vergeten dat je ooit je K.K. terugverdient. Dus: óf mensen veranderen wel van werk, maar gaan toch weer in de auto, óf mensen veranderen minder snel van werk omdat ze een verhuisrisico lopen.

3) zolang bedrijven maar onbeperkt kunnen blijven samenklonteren op bepaalde plekken en je tegelijkertijd niets aan de infrastructuur doet (lees: asfalt erbij), zal er van file-afname geen sprake zijn. Ironisch dat het de overheid is die zich hier ook schuldig aan maakt. Alle ministeries zitten samengeklonterd in Den Haag, met als gevolg dat er dagelijks dikke files in/uit die stad staan.

4) Zolang diezelfde overheid niet een enorme slag gaat maken met het stimuleren van thuiswerken, is het onvermijdelijk dat er asfalt bij moet komen.
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 18:39 schreef kroegtijger het volgende:
Nu weet ik niet of jou hoofdrekenkunsten zo beroerd zijn of dat je rekenmachine stuk is, maar volgens de laatste peilingen (van Maurice de Hond) komt die combinatie niet verder dan 48 zetels (GL 11, VVD 21, D66 16), oftewel "slechts" 27 zetels te weinig.... Dat gaan ze dus nooit meer voor 9 juni voor elkaar krijgen
Hee, laat mij nou dromen. Bovendien: de peiling van M de H is geen verkiezingsuitslag. 1 debat met Cohen en de wereld ziet er weer heel anders uit.
D66 valt dan zowiezo voor mij af........Groen Links
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 16:40 schreef teamlead het volgende:
mooi, even geen gristenen of extremen in het kabinet.
dan moet je de pvda er ook niet in zetten
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 18:47 schreef kitao het volgende:
[..]

Schop die koeien er maar uit en die uitgestrekte villa's , ruimte zat hier.
quote:

Overbevolking

Nederland heden: 16.460.937
Bevolkingsdichtheid 483 km²
Dat is nummer 22 van 241 landen, dat is nummer 1 van alle Westerse blanke landen waardoor Nederland een van de dichtstbevolkte landen ter wereld is

In 2005 is de gemiddelde bevolkingsdichtheid in Nederland 483 inwoners per km2.

Ons land is met ruim 483 inwoners per vierkante kilometer drieënhalf maal zo dichtbevolkt als de rest van Europa.

Zo hebben de Verenigde Staten bijvoorbeeld slechts 29 inwoners per km², Canada 3, Australië 2. Toch heeft Nederland, in verhouding tot grootte en bevolkingsdichtheid, in relatief korte tijd honderdmaal meer immigranten opgenomen dan die zojuist genoemde klassieke immigratielanden.


1950, troonrede koningin Juliana.

''De snelle bevolkingsgroei en de beperkte oppervlakte beschikbare grond vereisen een krachtdadige bevordering van de emigratie.''

Als het in 1950 al te vol was, met zeker 6 miljoen inwoners minder, dan is het nu overvol.

Nederland is barstensvol
Koningin Juliana zei het al in haar troonrede van 1950, toen ons land nog geen tien miljoen inwoners telde. Zij herhaalde dat in 1979: Nederland is vol, ten dele overvol. Zij werd daarin bijgevallen door vele vooraanstaande Nederlanders zoals de econoom prof. dr. Jan Pen en oud-ministerpresident dr. Jelle Zijlstra, die in 1997 nog schreef: Nederland is vol, vol, vol.
Deze mening wordt ook gedeeld door vele buitenlandse experts. Zo verbaasde de Britse hoogleraar in de planologie prof. Barrie Needham zich reeds in 1997 over het enorme tempo waarmee in Nederland de open ruimte verdwijnt.

Bijna vijf eeuwen van natievorming en een duizendjarige ontwikkeling zijn door de kabinetten van Den Uyl tot en met Kok op een achtermiddag door de gootsteen gespoeld.


Bevolkingsgroei volledig voor rekening allochtonen
http://www.ad.nl/binnenland/article970569.ece


Ik ben als man in staat mezelf wel honderd keer voort te planten, moet ik dan gaan staan schreeuwen dat al mijn honderd kinderen recht hebben op werk, recht hebben op eten, schoon drinkwater en huisvesting? Waar halen wij mensen de arrogantie vandaan om ons onbeperkt voort te planten, en vervolgens te gaan staan schreeuwen dat we op van alles en nog wat rècht hebben?? En de rechten van andere levende wezens dan?? Er zijn op aarde nog 2500 neushoorns, 1200 panda's, 1000 blauwe vinvissen, en inmiddels 6.000.000.000 mensen.
Zullen we het eens over de plichten van de mens gaan hebben??

Rècht op een veilige leefomgeving, rècht op medische zorg, rècht op vrije voortplanting: allemaal onzin. Als we met z'n allen door de eeuwen heen hadden kunnen realiseren waar we denken recht op te hebben, dan was er dus nooit oorlog geweest en altijd voldoende voedsel. Met als gevolg dat het aantal mensen op aarde inmiddels gegroeid zou zijn naar enkele miljarden per vierkante meter.
'ns kijken waar je dan nog allemaal recht op hebt.

Artikels en bronnen:

http://www.weerwoord.nl/weerwoord/viewtopic.php?t=5194

www.ruimtemonitor.nl/content/compendium.aspx?pid=34&id=3752&themeId=113

http://geschiedenis.vpro.(...)21011/items/7265315/
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 16:48 schreef Koningbaas het volgende:
Nederland gaat de afgrond nog verder in.
wel als we zo doorgaan, er moet wel degelijk naar de mening van nederlanders geluisterd worden
userIcon
Dit toont maar weer eens aan dat een systeem met zoveel kleine partijen niet werkt voor échte oplossingen en échte veranderingen.

Wie er straks ook allemaal in de regering komt, het wordt uiteindelijk één grote slappe hap omdat iedereen veel te veel water bij de wijn moet doen.
En dan met Cohen als premier? daar kan ik wel mee leven.
CDA mag weer naar de oppositie en PVV tsjah dat is gewoon een no-go ik wacht nog steeds op het moment dat wilders zichzelf in de voet schiet.
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 18:30 schreef ReneDescartes het volgende:
[..]

Waarom zou Nederland kapot gaan als je op de SP stemt?
Onderbouw eens.
Als het land te sociaal wordt dan worden mensen te afhankelijk van de overheid/sociale instellingen.

Op een gegevenmoment zijn die bronnen uitgeput en dan heb je een land vol luie mensen en geen geld.

Mensen zijn van nature lui. Hoe meer je geeft, hoe minder ze uitvoeren.

Een beetje socialisme is goed, maar de SP slaat hier in te ver door in mijn ogen. Die willen de "armlastige" te veel helpen.
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 18:47 schreef kitao het volgende:
[..]

Schop die koeien er maar uit en die uitgestrekte villa's , ruimte zat hier.
Waarom die villa's ?
Iedereen wil graag in een villa wonen, maar niet iedereen verdient genoeg om er te kunnen leven. Maar het bestaan ervan stimuleert wel veel mensen om hard te werken opdat men het ooit gaat bereiken.

Over die koeien geef ik je echter groot gelijk. Ongeveer 70% van ons land bestaat uit landbouwgebied. Dat kan gerust worden gereduceerd tot 50%. Dan is er 10% meer ruimte over om te bebouwen en 10% ruimte om de natuur zijn weg weer te laten vinden.

Nu denken zeer veel mensen er zo over, maar de landbouwlobby in Nederland is zelfs stukken machtiger dan de NRS in de VS. Nu is die landbouwlobby wel het sterkste vertegenwoordigd binnen het CDA.

Dus een regering zonder het CDA zal de macht van die lobby in Den Haag misschien wel kunnen inperken.
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 18:21 schreef 54cm het volgende:
[..]


Het is werken tot je 67ste maar als je al 45 jaar hebt gewerkt mag je eerder met pensioen. Hoe ze het in willen vullen als je tussentijds een paar jaar werkloos thuis hebt gezeten weet ik ook niet; daarom denk ik dat het voorstel van D66 beter is, een stuk makkelijker....
Werkloze jaren tellen mee als gewerkte jaren bij groen links
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 18:56 schreef kitao het volgende:
[..]

Je kunt ook die samengeklonterde bedrijven er voor laten zorgen dat er goede verbindingen komen.
Ik denk nu aan de Botlek , Europoort en Maasvlaktes.
Want ook al zit daar voor miljarden aan kapitaal , de eerste metro, trein of busdienst met enige regelmaat moet daar nog opgezet worden.
Dat is Nederland , zonder auto kom je niet eens aan de bak hier.


En wie regelt dat zo ?
Precies ; diezelfde bedrijven die de benzines en kunststoffen maken voor die heilige koe.
Wat een flagrante onzin. Shell en andere lokale bedrijven daar hadden vroeger gezamelijk duizenden huizen in bezit in steden als Schiedam, Vlaardingen en oorspronkelijk Spijkenisse. Men kon op de fiets (en een stukje per veerpont) naar het werk. En de huren voor de eigen werknemers lagen laag.

De werknemers gingen later echter liever in Hellevoetsluis, Brielle of zelf op Flakee wonen. Daar kocht men een leuke eensgezinswoning. Men ging toen pas met de auto naar het werk.

Jij kunt nog altijd zonder beschikking over een auto bij de Shell terecht hoor. Dan ga je gewoon in Vlaardingen wonen en pak de fiets en de veerpont Vlaardingen-Pernis.


Maar ja, dan moet je natuurlijk in Vlaardingen gaan wonen en dat wil je vast niet. Dus moeten die bedrijven voor mensen als jou maar een miljardenkostende metrolijn gaan bouwen van Rotterdam via Pernis en de Botlek richting Europoort.
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 17:43 schreef hendrik64 het volgende:
[..]


CDA heeft Nederland bijna onafgebroken geregeerd. In alle kabinetten, waar CDA vertegenwoordigd was, werd ook CDA-beleid uitgevoerd. Ook in het laatste kabinet was dit het geval. PvdA hed zich maar te schikken naar de mening van CDA. Tot het moment, dat PvdA zei: "En nu is het genoeg, afspraak is afspraak, we verlengen de missie in Uruzgan niet, zoals afgesproken." En zie daar, de val van het zoveelste CDA kabinet was een feit. Dé kans voor een fris geluid in Den Haag. CDA daalt verder in de peilingen; veel Nederlanders hebben geen vertrouwen meer in deze conservatieve regentenpartij. Het is tijd voor een progressief Nederland. Even stoppen met rechts-links denken, maar vooruitkijken.
Het CDA is als die vervelende, tamelijk saaie neef die elke verjaardag ongevraagd komt aanzetten. Hoewel oersaai, bepaalt hij wel de morele agenda. Hoewel hij nadrukkelijk zijn stempel zet op het morele, is het overduidelijk dat hij ook niet vies van een leugentje op zijn tijd. Naderhand zegt ie dan, dat hij niet transparant genoeg is geweest. Die zelfde neef doet namelijk heel veel om te zorgen dat hij zijn invloed niet verliest. Hij is nl zo gewend dat hij altijd altijd invloed heeft, dat hij bijna een hartverzakking krijgt bij de gedachte dat zoiets eindig kan zijn. Daar kan hij nl niet mee overweg.

Sorry, ik kon het even niet laten. En inderdaad, dit land heeft nu een beleid nodig dat over de traditionele links-rechts grenzen heen kijkt. En vooral vooruit kijkt. Hard waar dat moet, streng waar dat moet, daar komt wat mij betreft de VVD goed van pas. Maar ook sociaal en liberaal, daar komen de GL, PVDA, en D66 goed van pas. Het huishoud boekje in de gaten gehouden door VVD en D66, dan komt het wel goed.
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 19:13 schreef kitao het volgende:
[..]

Tja , als jij ook als een ezel achter een worteltje wil gaan rennen...

Feit is gewoon dat ook al werk je je kapot in dit land dat de villas en landgoederen slechts voorbestemd zijn voor een stel kapitalistische elite randfiguren die hun geld bij elkaar gejat hebben door de rest van de bevolking te bestelen en te besodemieteren.

Ik weet een mooi stukje grond voor hun , dat heet Palmeiland , vers opgespoten slib waar ze zich thuis zullen voelen.
Veel plezier daar.
Landgoederen Dan moet je geboren worden als jonker.

Nee, ik praat over leuke vrijstaande woningen die in dit land bevolkt worden door vele duizenden mensen die keihard hebben gewerkt voor een jaarsalaris van EUR 60.000,= per jaar.

Als je dan eerst 15 jaar in een ruitjeswoning hebt geleefd, je huis EUR 100.000 in waarde hebt zien stijgen, tja dan kan het zijn dat je een woning van EUR 450.000,= kan bekostigen. Dan heb je op veel plekken een mooi vrijstaand huis tot je beschikking hoor.

Of ben jij misschien van mening dat iedereen die anderhalf tot 2 maal modaal verdient een dief is ? Volgens mij toon jij je dan een beetje slechte verliezer
userIcon
Nederland moet gewoon eens een kabinet zonder compromissen hebben ... Dus als iedereen nu gewoon eens op de VVD gaat stemmen dan kan de VVD eindelijke met 76+ zetels doen wat het moet doen.

userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 18:15 schreef Carliano het volgende:
[..]

De groei bij de PVV is er waarschijnlijk uit ja. Men staat nu al een paar maanden stabiel rond de 25 zetels.

De PvdA is sterk gestegen, maar die winst komt niet uit de PVV-hoek, maar vooral van de andere linkse partijen. Die 25 zetels voor de PVV uit de peilingen van nu betekent dat die partij een grote invloed gaat krijgen.

Niet in de zin van het meeregeren, nee dat wil en kan men niet. Maar het is wel zo dat andere partijen steeds meer agendapunten van Wilders gaan overnemen.

Dit is volgens mij ook juist zijn opzet. Hij chargeert zo verschrikkelijk (kopvoddentaks, etc.) dat andere, minder beladen, standpunten van hem nu als redelijk kunnen worden geafficheerd. Indien hij niet zo had gechargeerd, dan had men die standpunten afgeschoten, die nu voor redelijk worden gepresenteerd.

De PVV blijft straks gewoon in de oppositie met een waarschijnlijk Paars + Groen kabinet. Dat kabinet zal echter meer beleid van de PVV meedragen dan men 4 jaar geleden voor mogelijk en/of wenselijk had gehouden.
Precies wat ik bedoel
En ik geef je op een briefje, dat dit voor 50% van de PVV stemmers, genoeg is.
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 19:21 schreef kitao het volgende:
[..]

En meteen doortrekken naar de 2e maasvlakte idd.
Want feit is , de spoorlijn ligt er al , er rijdt alleen geen personentrein.
Maar dat vind je vast niet vreemd zeker ?

Kijk eens in het Ruhrgebied waar ik al zo'n twintig jaar geleden vaak genoeg kwam, dan zie je een voorbeeld hoe het wel kan.
Wat ik vooral vreemd vind is dat je volstrekt voorbij gaat aan het feit dat het merendeel van de werknemers van die industrie al tientallen jaren vooral in Hoogvliet, Rozenburg, Spijkenisse en de rest van Voorne-Putten (en in mindere mate Goeree-Overflakkee) woonachtig is.

Die mensen wonen dus in feite al dicht bij hun werk. Europoort ligt op ruim een half uur rijden (zonder files) van Rotterdam centrum af. Zelfs al zou je een trein inzetten vanaf Rotterdam Centraal richting Europoort, dan nog doe je waarschijnlijk een uur over dat traject.

Dan kun je toch beter op de fiets of met de bus (die rijden er dus wel !) vanuit Rozenburg of Spijkenisse gaan ? Desnoods een kwartiertje met de auto vanuit Brielle of 20 minuten vanuit Hellevoetsluis
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 16:57 schreef Kremers het volgende:
Ik teken er voor
ik ook, wegwezen met die partijen die met de bijbel onder de arm de lijnen uitzetten.
Dit clubje zie ik persoonlijk wel zitten.
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 16:52 schreef 2030rd het volgende:
Nou, mooi niet.
Wilders
Wilders heeft niet de ambitie om te gaan regeren.
Hij zal dus spoedig met het hele zaakje in de kamer zitten.
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 18:21 schreef phpmystyle het volgende:
Dikke kans dat pvv wel gaat regeren, dat de pvv nu niet gaat regeren in de gemeenteraad is logisch, A de partijen willen dat niet aangezien ze dat schade oplevert, en 2 is dat de pvv niet echt goede kandidaten heeft weten binnen te halen. Het is iig geen ongwelwillendheid van de pvv.

Als er op 9 juni ook maar enigzins de mogelijkeheid ligt om te regeren voor de pvv dan doen ze dat ook vast wel, en die aow hoeft helemaal geen breekpunt te zijn het levert maar 4 miljard op. De pvv heeft andere dingen waar je ''veel'' meer op bezuinigd
Als in beide gemeenteraden al Kamerleden plaatsnemen, heb je dan echt de illusie, dat ze voor 9 juni capabele bewindslieden zullen hebben?
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 18:01 schreef Molurus het volgende:
[..]

Dan moet je zeker GL of D66 stemmen.
Niks mis met D66 ik zie liever een paars 3 zonder GL... maar dat heeft jammer genoeg geen meerderheid.

Maarja liever Groen Links dan Wilders. Groen Links is the lesser evil.
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 19:36 schreef kitao het volgende:
[..]

Laten we mijn loon maar buiten beschouwing laten , doet nu niet terzake.
Waar het om draait is dat er wel genoeg ruimte is om uitgestrekte vinex-wijken neer te plempen maar dat dit land zogenaamd overbevolkt is.
Voor wie dan ?
Voor de mensen in de steden of voor de buitenwijkers die absoluut niet boven elkaar willen wonen en voor ieder een eigen garage eisen met tuin en park om hun honden uit te laten ?
Dat zijn dan toch echt de laatst genoemde.
Jij begon toch over het feit dat het bestaan van villa's ruimtegebrek veroorzaakt ? Althans, je stelde dat die maar moeten verdwijnen.

Daar waar we beter met de ruimte moeten omgaan deel ik je mening dat de grond die voor landbouw is bestemd, best kan worden ingeperkt. Dan hebben we EN meer natuur EN kunnen we eventueel bouwen naar behoefte.

En dat mensen liever niet 3-hoog in Slinge wonen, maar liever in een leuke woning in Barendrecht is toch niet zo raar ? Men moet dan wel met de auto naar hun werk en dan sta je liever niet in de file. Ik snap dat best.

Ik meen echter te weten dat onze discussie niet over vol-is-vol ging
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 18:15 schreef Carliano het volgende:
[..]

De groei bij de PVV is er waarschijnlijk uit ja. Men staat nu al een paar maanden stabiel rond de 25 zetels.

De PvdA is sterk gestegen, maar die winst komt niet uit de PVV-hoek, maar vooral van de andere linkse partijen. Die 25 zetels voor de PVV uit de peilingen van nu betekent dat die partij een grote invloed gaat krijgen.

Niet in de zin van het meeregeren, nee dat wil en kan men niet. Maar het is wel zo dat andere partijen steeds meer agendapunten van Wilders gaan overnemen.

Dit is volgens mij ook juist zijn opzet. Hij chargeert zo verschrikkelijk (kopvoddentaks, etc.) dat andere, minder beladen, standpunten van hem nu als redelijk kunnen worden geafficheerd. Indien hij niet zo had gechargeerd, dan had men die standpunten afgeschoten, die nu voor redelijk worden gepresenteerd.

De PVV blijft straks gewoon in de oppositie met een waarschijnlijk Paars + Groen kabinet. Dat kabinet zal echter meer beleid van de PVV meedragen dan men 4 jaar geleden voor mogelijk en/of wenselijk had gehouden.
Dus wat jij eigenlijk zegt, is dat na een of meerdere kabinetperiodes pas serieus mee wil doen voor de macht? Omdat dan het extremistische verf laagje eraf gesleten is, zogezegd? Zit wat in.
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 19:05 schreef kitao het volgende:
[..]

Ik beweerde ook niet dat de bevolkingsaanwas maar ongelimiteerd moet doorgaan en als Julia oproept tot emigreren dan had zij en de rest van haar uit tientallen leden bestaande familie wel het goede voorbeeld mogen geven.
Als er al iemand loopt te profiteren van gemeenschapsgelden dan is het het koningshuis wel.
Bovendien , indien er zoveel mensen zijn , hoe verklaar jij dan dat er tot het oneindige doorgewerkt moet worden ?
Gewoon een kwestie van slimmer bouwen , desnoods met zeesteden , omhoog of onder de grond en dan valt er best nog wel wat te winnen hier en daar.
Gewoon totale remigratie van al jouw soort, en je negervrouwtje ook.
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 19:10 schreef VivaLaHollandia het volgende:
[..]

Alleen al het feit dat je een mac fanboy bent zegt mij genoeg over de inhoud van jouw posts...
Alsof de keuze voor een computer iets bijdraagt aan inhoud in posts over politiek
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 19:13 schreef kitao het volgende:
Feit is gewoon dat ook al werk je je kapot in dit land dat de villas en landgoederen slechts voorbestemd zijn voor een stel kapitalistische elite randfiguren die hun geld bij elkaar gejat hebben door de rest van de bevolking te bestelen en te besodemieteren.
Grappig, want jij bent een onderdeel van hun, voor geld voor de multinationals wil jij als schaap Nederland vol bouwen voor elke neger die hier wilt komen.
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 17:27 schreef hendrik64 het volgende:
[..]


De peilingen al bekeken? De kans dat jouw messias überhaupt plaats mag nemen in een regering wordt met de week kleiner.
De achterban van de pvda is een jojo heb je daar wel eens naar gekeken
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 18:53 schreef Evaria het volgende:
[..]

wel als we zo doorgaan, er moet wel degelijk naar de mening van nederlanders geluisterd worden
En die meerderheid wilt geen PVV maar ziet liever PVDA volgens de peilingen.
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 19:57 schreef Notorious het volgende:
[..]


En die meerderheid wilt geen PVV maar ziet liever PVDA volgens de peilingen.
Er is geen enkele partij, inclusief de PVDA, die een meerderheid van de bevolking achter zich heeft.
Je opmerking slaat dus kant noch wal.
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 17:22 schreef Jigzoz het volgende:
[..]


"De ballen likken"... Tsjongejonge... Stoer zeg.

De VVD zou in principe nog met GroenLinks kunnen regeren. Betekent dat dat de VVD de ballen van GroenLinks likt?
Rutte Halsema
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 20:01 schreef laforest het volgende:
[..]
Er is geen enkele partij, inclusief de PVDA, die een meerderheid van de bevolking achter zich heeft.
Je opmerking slaat dus kant noch wal.
Ik heb het over welke partij groter is in de peilingen... en meer mensen stemmen volgens de peilingen op PVDA dan op PVV dat is wat ik bedoel jij fucking mierenneuker.
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 19:49 schreef no-pavlov-please het volgende:
[..]


Dus wat jij eigenlijk zegt, is dat na een of meerdere kabinetperiodes pas serieus mee wil doen voor de macht? Omdat dan het extremistische verf laagje eraf gesleten is, zogezegd? Zit wat in.
Ach, de term these-antithese-synthese is al een zeer oude denk ik altijd maar.

Maar in principe kan het wel zo lopen ja. De SP bijvoorbeeld was tot een jaar of 8 geleden vooral tegen (stem tegen, stem SP). Groen Links is tegenwoordig een liberale partij maar kent wel de CPN (communisten) tot de bloedgroep.

Ik heb zeer veel politici al vaak het woord onmogelijk in de mond horen nemen, maar nergens wordt het statement onmogelijk sneller tot mogelijk getransformeerd als in de politiek.

Wat als de integratie een nog veel grotere mislukking gaat worden de komende 5 jaar ? Weet jij wat de VVD en het CDA dan eventueel in hun partijprogramma gaan zetten ?

Misschien wel nagenoeg hetzelfde als de PVV, alleen zonder kopvoddentaks natuurlijk. Maar een importstop uit Islamitische landen zie ik de komende 10 jaren als een zeer waarschijnlijke maatregel.
userIcon
Oke, maar dan zonder GroenLinks.

En ook zonder PvdA als de grootste.
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 19:40 schreef nightfall het volgende:
[..]

ik ook, wegwezen met die partijen die met de bijbel onder de arm de lijnen uitzetten.
Dit clubje zie ik persoonlijk wel zitten.
Mee eens, vind GL iets minder, maar ach met de VVD als tegen hanger, zeg ik kom maar op met paars plus
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 20:03 schreef kitao het volgende:
[..]

Verhuizen zou dan een optie zijn inderdaad.
Maar nu die andere duizenden werknemers die via uitzendburo's komen.
Die worden niet eens aangenomen zonder eigen vervoer , zeker niet in continuediensten.
En er is sprake van afbraak , voorheen waren er wel vervoersdiensten , taxibusjes voor dit soort bedrijven , nu dus niet meer.
Hoe wil je op deze manier nederland uit de auto krijgen als je zelfs in deze centra geen alternatief biedt ?
En jouw verhaaltjes over fietsje en bus gaan vaak genoeg niet op want we hebben het nu over een heel uitgestrekt gebied.
Een simpele blik op de kaart maakt dat wel duidelijk en wat die files betreft die er volgens jou niet zijn :
A15 , botlekbrug/tunnel , hartelbrug , A20 en A13 staan regelmatig vast.
Ik beweer niet dat die files er niet zijn. Die zijn er, net als in de rest van Nederland. Maar ik ben van mening dat de files op het traject bij Pernis en de zuidkant van de ring van Rotterdam niet puur wordt veroorzaakt door het werkverkeer.

Ik denk dat als het vrachtverkeer wordt verminderd en het vrachttransport dus over die daarvoor bedoelde spoorlijn gaat lopen, het probleem snel een stuk minder wordt. Vaak staan er files van ettelijke kilometers na een schuiver van een vrachtauto.

Kijk naar de Betuwelijn. Hoeveel treinen rijden daar nu dagelijks over heen ? En die is wel aangelegd om de druk op de snelwegen te verminderen.

Maar of dat alle problemen oplost weet ik niet, ik betwijfel dat zelfs ten zeerste. Misschien is het idee van 1 baan voor goed en betaalbaar openbaar vervoer vanuit Rotterdam en bijvoorbeeld Schiedam, in combinatie met een verdringing van het vrachtverkeer een goed alternatief ja.
Alles beter dan CDA en/of PVV in de regering!
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 20:30 schreef dadoc het volgende:
Alles beter dan CDA en/of PVV in de regering!
Go groen-paars!
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 20:11 schreef kitao het volgende:
[..]

Dus mensen zijn niet bereid in een kleinere ruimte te wonen , mensen zijn niet bereid op Slinge te wonen en mensen zijn dan ook nog niet eens bereid om wat eerder te vertrekken ?
Daar hebben ze een woord voor : drammerige verwende kinderen.
Punt is , die mensen willen alles en de rest van nederland mag daar krom voor gaan lopen.

Wordt tijd eens de boel om te draaien hier : wil je niet wonen in de stad , ga er dan ook niet werken als het te min voor je is.
Fileprobleem in één klap opgelost.
Dan zou je het ook moeten verbieden dat mensen uit Rotterdam, Barendrecht of Schiedam gaan werken op de Botlek

Nu kun je wel gaan beweren dat dat onder de gemeente Rotterdam valt, maar dat is niet relevant in het licht van filevermijding. Dan moet men in Rozenburg gaan wonen.

Maar daarnaast zie ik het toch als het recht van iedere Nederlander om te gaan wonen waar zij willen. Wat doe je verkeerd om in een wat groter huis te gaan wonen, met betere voorzieningen in de buurt, als je je dat kunt veroorloven ? Waarom moet iemand van jou dan in Slinge blijven wonen ?
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 20:33 schreef kitao het volgende:
[..]

Klinkt aardig , maar als we nu eens de wegen op bepaalde tijden dichtgooien voor al die mensen die wel een alternatief hebben maar gewoon uit gemak toch liever de auto instappen?
Of voor al die mensen die oma willen bezoeken precies om 7:30 s'morgens of 5 uur s'avonds.
Dat geeft natuurlijk een enorme rompslomp en controle-apparatuur , maar ipv rekeningrijden het vergunningrijden op bepaalde tijden zou mogelijk kunnen zijn.
Wel daarnaast voldoende alternatieven bieden dan.
En vrachtwagens : s'nachts laten rijden of op de trein of schip zetten.
Goed plan, zeker je stelling omtrent dat recreatieve verkeer. Gewoon een verbod om tussen 10 uur 's ochtends en 16 uur 's middags op snelwegen en autowegen te rijden. Of anders zwaar belasten ja.

En dan komen we wel uit bij een vorm van rekeningrijden. Ik zelf zou daar misschien wel nadeel van ondervinden, maar het idee komt op mij wel fair over.

Dus laten we iedereen die naar zijn werk moet gewoon niet belasten, de recreatieve automobilisten zwaar belasten (EUR 0,50 per gereden kilometer in de spits) en het vrachtverkeer over water en het spoor.
userIcon
Lets make it happen
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 20:15 schreef kitao het volgende:
[..]

Voor jou heb ik ook nog een mooi stukje grond gezien , het staat al gemarkeerd met een kruisje.
Ja, Nederland, jij aapfrika.
userIcon
GroenLinks
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 20:44 schreef kitao het volgende:
[..]

Ik zeg toch niet dat je daar niet kunt gaan wonen?
Ik vraag me alleen af waarom de rest van nederland zijn middelen op ziet gaan aan nog meer duurdere infra-projecten die slechts een hanjevol mensen ten goede komen die niet bereid zijn om alternatieven te bedenken en te gebruiken.
Daar komt dan bij , zoals de betuwelijn die jij noemde , dat nl gewoon onderhand een geasfalteerde overslagruimte aan het worden is voor de rest van europa , met name duitsland.

Dus ipv aan mij te vragen wat er verkeerd mee is als niet iedere 16 miljoen inwoners zijn eigen huis met garage krijgt , kun je beter aan hun vragen waarom zij niet bereid zijn om in de stad zelf te gaan wonen evt in een penthouse in een flat als ze toch niet zonder luxe denken te kunnen overleven.

Het antwoord zal dan simpel zijn :
bekijk het maar , want dat past niet in ons egoistische wereldbeeld.
Uhhh.... klopt. Ik heb jaren in Schiedam gewoond, werkte in Rotterdam maar had van beide genoeg.

Ik ben buiten de Randstad gaan wonen en werk overigens niet meer in Rotterdam, maar in de buurt van waar ik woon. Gaan er nog 1 miljoen mensen dat doen, dan wordt het platteland idd dichter bevolkt.

Maar dan zie ik liever dat het landbouwareaal wordt verminderd ten bate van mens en milieu.

Ik persoonlijk heb geen behoefte meer om nog in de stad te gaan wonen. En ik kan me goed voorstellen dat veel anderen ook geen zin hebben om hun kinderen in Rotterdam, Amsterdam of Den Haag te zien opgroeien.
userIcon
de sp ipv groenlinks
userIcon
Als de VVD ooit met deze mallotenkliek in een regering gaat zitten, dan decimeren ze zoals normaal gesproken alleen bij Dhimmy 666 voorkomt.
Van mij mogen ze: de PVV zal hiermee zoveel garen spinnen dat de 40 zetels binnen bereik komen.
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 16:41 schreef zyx1981 het volgende:
[..]


Nee het uitroeien van een groep mensen, dat is pas goed voor de economie

/ sarcasme
Blijkbaar wel, Duitsland was nooit welvarender...
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 17:16 schreef kitao het volgende:
Ipv VVD de SP en ik stem voor !


Thnx Kitao....eindelijk zeg je 'n keer iets verstandigs
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 17:22 schreef Jigzoz het volgende:
[..]


"De ballen likken"... Tsjongejonge... Stoer zeg.

De VVD zou in principe nog met GroenLinks kunnen regeren. Betekent dat dat de VVD de ballen van GroenLinks likt?
Nee want GL heeft geen ballen, en Femke al helemaal niet...
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 21:00 schreef kitao het volgende:
[..]

Welnu , ik misgun het je niet en wens je veel woonplezier , maar toch zijn er nog voldoende mensen genoeg die of geen keuze hebben of toch liever in de stad willen blijven wonen.
Als de werkelijke reden voor de uittocht uit de steden een gevoel van onbehagen is dan is het misschien beter om daar wat geld aan uit te geven ipv geld uitgeven aan betere verbindingen naar buitengebieden.
Want uiteindelijk worden die buitengebieden weer binnengebieden en zo kun je dan wel een tijdje doorgaan met de problemen te ontwijken.
Dat ondertussen de laatste natuurstukjes worden platgewalst mag ook wel duidelijk zijn.
Of het puur onbehagen is weet ik niet. Het is vooral ook zo dat mensen welvarender zijn geworden en daarom een huis met tuin willen hebben. Een flatje met een balkon is ook niet alles tenslotte.

Aan de andere kant moet je natuurlijk ook beseffen dat door het vertrek van veel mensen uit de grote steden de leefdruk juist in de stad minder wordt. Men heeft daar dus dezelfde beschikbare ruimte met minder mensen te verdelen.

Er kom vanzelf een break-evenpoint waar voor veel mensen juist de stad weer aantrekkelijk wordt voor om te gaan wonen.
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 21:24 schreef kitao het volgende:
Niet dat ik daar erg wakker van zal liggen aangezien het niet mijn kinderen zijn die in die situatie terecht komen.
userIcon
Wel ja!Tuurlijk!Gewoon de winnende partij negeren en lekker met je vriendjes een regering op zetten.
Niet dat ik het nou helemaal eens bent met Wilders,maar dit is toch geen democratie??
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 21:24 schreef kitao het volgende:
[..]

Ok , maar het ging in dit topic toch ook over de leefdruk op de natuur en dat neemt dus alleen maar toe met het uitdijen van de stad.
Uiteindelijk zal dat op iedereen even hard terug komen , de gevolgen daarvan dus.
Niet dat ik daar erg wakker van zal liggen aangezien het niet mijn kinderen zijn die in die situatie terecht komen.
Maar goed , de infra-planners hebben voldoende voorbeelden en studies daarvan vanuit de VS , misschien kunnen zij dat beter toelichten ?
En dan objectief graag.
De druk op de natuur is heel goed te verlichten door het landbouwareaal van Nederland te verkleinen. Dat bestaat nog altijd uit een 70% van het land.

Indien dat wordt teruggebracht naar ongeveer 50% dan hebben we de beschikking over zeer veel extra land dat beschikbaar kan worden gesteld voor natuur en ontwikkeling.

Dan exporteren we maar een paar duizend kilo kaas minder per jaar, overleven we ook wel weer.
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 17:19 schreef Godfokt het volgende:
Nederland is net als de klepel van een klok, van de ene naar de andere kant slingerend.
Paars zijn we alweer vergeten en juichen het nu weer toe als verandering
Nee, ik ben het nog niet vergeten. Wie had ook al weer dat boek geschreven "de puinhopen van paars"?
Inderdaad vreemd dat (sommige) mensen dat nu toejuichen, tenzij dat het vrij jonge mensen zijn?

Ach ja, politieke verkiezingen is nog steeds de minst slechtse uit de bende kiezen en hopen dat ze na de verkiezingen niet als een slag in de wind omdraaien..
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 21:37 schreef kitao het volgende:
[..]

Heb je nou nog iets te vertellen halve gare of ben je bezig met een persoonlijke vete ?
Maakt mij niet uit hoor, ik zet je even makkelijk bij het oude vuil als een verrotte appel.
Je kunt het krijgen zoals je wilt.
Jij bent pas tegen iets als het jouw treft maarja, dag negertje/wigger.
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 22:03 schreef kitao het volgende:
[..]

Nee, ik ben nu op een punt waar ik me afvraag waar ik me eigenlijk allemaal nog druk om maak.
Soms is het de moeite amper waard indien ik inderdaad slechts naar mijn eigen belang zou kijken.
Denk dat ik er nu ook maar even mee nok.
Oke hoor stereotypische rechtse zak.
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 17:16 schreef kitao het volgende:
Ipv VVD de SP en ik stem voor !


Ik zag laatst van die SP idioten rondlopen tussen de stakende zwervers op Utrecht CS Mijn god wat een trieste aangelegenheid Ik zei nog dat ik het dansje uit de videoclip wilde zien en als ze dat niet wilde doen zou ik op Wilders stemmen, maar daar wilden ze niks van weten

De SP
GroenLinks
De PvdA

Links
98  van 198 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 26/05 Roemer wil premier worden116
» 26/05 VVD blijft verliezen in peiling71
» 25/05 PvdA, SP: akkoord verlengt de recessie82
» 25/05 Wilders: VVD volledig de weg kwijt108


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden