GroenLinks/D66 zien 'Paars-plus' wel zitten

Politiek • Geschreven door Peter (pberends) op 21-03-2010 @ 16:37
print 

Zowel GroenLinks als D66 zien een kabinet samen met de PvdA en de VVD wel zitten. Dat zeiden vertegenwoordigers van de partijen vandaag in het politieke discussieprogramma Buitenhof. Joris Backer, voorzitter van het Kenniscentrum van D66, en oud-europarlementariër Kathelijne Buitenweg van GroenLinks voelen wel iets voor zo'n liberaal 'Paars-plus' kabinet.

Van 1994 tot 2002 regeerden voor het eerst in de Nederlandse geschiedenis kabinetten waarin geen christelijke partijen aan deelnamen, Paars I en Paars II geheten. Hierin maakten PvdA, VVD en D66 deel van uit, GroenLinks echter niet. De groene partij, onder leiding van Femke Halsema, heeft al eerder aangegeven dat GroenLinks 'klaar om te regeren is'.

Volgens de meest recente peiling van Maurice de Hond kan een kabinet Paars-plus op een meerderheid van 80 zetels in de Tweede Kamer rekenen.


Bron: Elsevier


Lees ook:

» 26/05 Roemer wil premier worden116
» 26/05 VVD blijft verliezen in peiling71
» 25/05 PvdA, SP: akkoord verlengt de recessie82
» 25/05 Wilders: VVD volledig de weg kwijt108


delen | eKudos nujij

9668 views / 198 reacties
Reacties op dit bericht
100  van 198 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
userIcon
Vier partijen betekent nog meer compromissen moeten sluiten en daardoor dus nog meer onderling geruzie. Goed idee

Laat die GL-hippies aub lekker in de oppositie blijven
Ze zien alles wel zitten zolang ze nederland maar verder de vernieling in kunnen helpen.
userIcon
GroenLinks

Paars was een erg goed kabinet. Zeker voor problemen die iedereen raken is een enigszins breed kabinet een goed punt.

Paars plus
userIcon
mooi, even geen gristenen of extremen in het kabinet.
userIcon
Goed plan, progressief kabinet FTW.
userIcon
quote:
GroenLinks/D66 zien 'paars plus' wel zitten
Ze zijn dus heel erg opgewonden
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 16:39 schreef typtypo het volgende:
Ze zien alles wel zitten zolang ze nederland maar verder de vernieling in kunnen helpen.
Nee het uitroeien van een groep mensen, dat is pas goed voor de economie

/ sarcasme
userIcon
Heel veel nieuwe milieubelastingen... Leuk.

Voor de rest een prima plan. Paars is volgens mij van alle opties de minst slechte.
Zou er opzich niets op tegen hebben om eens een ander kabinet te hebben.
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 16:41 schreef zyx1981 het volgende:
Nee het uitroeien van een groep mensen, dat is pas goed voor de economie

/ sarcasme
Ligt eraan welke groep mensen.

/ ernst
Zou tijd worden. Ik ben die morele dwinglanderij van het CDA meer dan zat.
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 16:43 schreef AtheistischFundamentalist het volgende:
[..]


Ligt eraan welke groep mensen.

/ ernst
Ouderen, om de vergrijzing tegen te gaan?
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 16:41 schreef Jigzoz het volgende:
Heel veel nieuwe milieubelastingen... Leuk.

Voor de rest een prima plan. Paars is volgens mij van alle opties de minst slechte.
hehe, en natuurlijk weer tering veel subsidies voor iedereen die deze milieubelastingen weer niet kan betalen.. met andere worden, je schiet er geen fuck mee op en je pakt alleen maar geld af van de werkenden:)
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 16:39 schreef typtypo het volgende:
Ze zien alles wel zitten zolang ze nederland maar verder de vernieling in kunnen helpen.
Ach ja.... weer iemand met een "mening".

Zeuren zul je! Dag en nacht!

Ik ben wel voor paars. Weg met de nare betutteling van de Christenen en meer individuele personen maar meer regels als het gaat om milieuvervuiling. Ik ben voor!
man pberends (Redactie Frontpage) 21-03-2010 @ 16:46 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 16:40 schreef teknomist het volgende:
Ja, maar ik zie Groenlinks niet zitten.
Kans is vrij groot dat GroenLinks dan de kleinste partij in een kabinet wordt, en daarom maar beperkte invloed zat hebben. Geef Halsema gewoon een paar milieu-lolly's en ze is ook weer zoet.
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 16:44 schreef no-pavlov-please het volgende:
Zou tijd worden. Ik ben die morele dwinglanderij van het CDA meer dan zat.
Amen
userIcon
Nederland gaat de afgrond nog verder in.
userIcon
Lijkt mij ook een heel goede optie, maar liever nog zonder GroenLinks erbij...
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 16:39 schreef typtypo het volgende:
Ze zien alles wel zitten zolang ze nederland maar verder de vernieling in kunnen helpen.
Dat zal logischerwijs inderdaad de grootste drijfveer zijn.
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 16:51 schreef ehqo. het volgende:
[..]


Dat zal logischerwijs inderdaad de grootste drijfveer zijn.
Inderdaad, iedere partij zit toch in de kamer om Nederland te vernielen?
Nou, mooi niet.
Wilders
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 16:52 schreef 2030rd het volgende:
Nou, mooi niet.
Wilders
Ben je nog steeds aan het dromen?
userIcon
Ik teken er voor
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 16:52 schreef 2030rd het volgende:
Nou, mooi niet.
Wilders
!


Ik ben voor een Paars kabinet Een ander progressief coalitie mag ook van mij, maar het liefst zonder CL en CDA in een coalitie
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 16:52 schreef 2030rd het volgende:
Nou, mooi niet.
Wilders
Die gaat inderdaad net als een cheerleader (uw smiley) langs de zijlijn lopen schreeuwen en zwaaien.
Erger dan Grijs I kan het toch niet worden...
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 16:52 schreef 2030rd het volgende:
Nou, mooi niet.
Wilders
Nee, want:

- Te weinig zetels
- Geen enkele aansluiting bij andere partijen
- Hij wil zelf absoluut niet regeren
al die kutpartijen moeten zich eens gaan opheffen.
userIcon
Deze combinatie (PvdA, D66, Groen-Links en VVD) richt zo mogelijk nog meer schade aan ons land toe dan Wilders aan zou richten wanneer hij 75 zetels zou krijgen
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 17:05 schreef OpperTokkie het volgende:
Deze combinatie (PvdA, D66, Groen-Links en VVD) richt zo mogelijk nog meer schade aan ons land toe dan Wilders aan zou richten wanneer hij 75 zetels zou krijgen
Verklaar je nader...
userIcon
Eigenlijk heb ik dan liever 3 partijen en dan maar PVV. Het landsbelang voorop, je moet een regering hebben die niet te veel compromissen moet sluiten en bij vier partijen gaat dat gewoon nooit goed.

Aan de andere kant, met de mensen die de PVV heeft wordt het natuurlijk net zo onbestuurbaar.
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 16:52 schreef 2030rd het volgende:
Nou, mooi niet.
Wilders
*kuch kuch *almere* kuch
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 17:05 schreef Nibbly het volgende:
[..]

Verklaar je nader...
Verdiep je maar eens in de programma's Er zal geen enkel besluit genomen kunnen worden aangaande infrastructurele programma's met Groen Links in de regering. En dat is de doodsteek voor onze toch al fragiele economie om maar eens een klein voorbeeldje te noemen

Ik voorzie een val binnen een jaar. Maar goed laat ze het maar proberen
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 17:03 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
- Geen enkele aansluiting bij andere partijen
precies, gewoon lekker de ballen van de andere partijen blijven likken, dan gaat het vast goedkomen!
Nog meer allochtonen hier naar toe dus.
Kunnen we werken tot we dood neervallen om dat te bekostigen.
man pberends (Redactie Frontpage) 21-03-2010 @ 17:14 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 17:05 schreef OpperTokkie het volgende:
Deze combinatie (PvdA, D66, Groen-Links en VVD) richt zo mogelijk nog meer schade aan ons land toe dan Wilders aan zou richten wanneer hij 75 zetels zou krijgen
Wat een uitstekende beargumentatie. Bravo .
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 16:41 schreef zyx1981 het volgende:
[..]
Nee het uitroeien van een groep mensen, dat is pas goed voor de economie
/ sarcasme
[groenlinksmode]
Wel goed voor het milieu!
[/groenlinksmode]
Nederland is net als de klepel van een klok, van de ene naar de andere kant slingerend.
Paars zijn we alweer vergeten en juichen het nu weer toe als verandering
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 17:16 schreef kitao het volgende:
Ipv VVD de SP en ik stem voor !


Pff. dat zou een NOG groter drama zijn. Ik snap niet dat sommige mensen Nederland kapot willen zien gaan.
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 17:11 schreef dommeltje het volgende:
[..]


precies, gewoon lekker de ballen van de andere partijen blijven likken, dan gaat het vast goedkomen!
"De ballen likken"... Tsjongejonge... Stoer zeg.

De VVD zou in principe nog met GroenLinks kunnen regeren. Betekent dat dat de VVD de ballen van GroenLinks likt?
userIcon
ik ben voor!

En dan Femke als premier
Femke in de regering
Ideaal kabinet, helemaal mee eens.
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 16:52 schreef 2030rd het volgende:
Nou, mooi niet.
Wilders
Goh, leef jij ook nog?

En nog steeds maar één woord in je vocabulaire?
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 16:41 schreef Jigzoz het volgende:
Heel veel nieuwe milieubelastingen... Leuk.

Voor de rest een prima plan. Paars is volgens mij van alle opties de minst slechte.
Kan wel tegevallen met een joekel van een PVV in de oppositie.
Ben benieuwd.
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 17:00 schreef Chiponiz het volgende:
[..]
W
I
L
D
E
R
S
De peilingen al bekeken? De kans dat jouw messias überhaupt plaats mag nemen in een regering wordt met de week kleiner.
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 17:27 schreef WTF2009 het volgende:
[..]


Kan wel tegevallen met een joekel van een PVV in de oppositie.
Ben benieuwd.
Ach ja, de afgelopen periode zat de SP ook met 20+ zetels in de kamer. Heeft dat het kabinetsbeleid beinvloed?
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 16:40 schreef zyx1981 het volgende:
GroenLinks

Paars was een erg goed kabinet. Zeker voor problemen die iedereen raken is een enigszins breed kabinet een goed punt.

Paars plus
Paars was absoluut niet slecht, alleen had er daar wat meer bespaard moeten worden voor nu. Als dat was gebeurd...
userIcon
Groen-Links is net zo extreem als de Christenunie, maar dan voor de andere zijde.
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 17:11 schreef OpperTokkie het volgende:
[..]


Verdiep je maar eens in de programma's Er zal geen enkel besluit genomen kunnen worden aangaande infrastructurele programma's met Groen Links in de regering. En dat is de doodsteek voor onze toch al fragiele economie om maar eens een klein voorbeeldje te noemen

Ik voorzie een val binnen een jaar. Maar goed laat ze het maar proberen
Inderdaad GL blokkeert alle infrastructurele projecten omdat het door een stukje groen gaat Zeg dan maar dag tegen de door trekking van de A15, verlenging van de A4 etc etc. Lekker fijn de file staan

Oftwel opbokke met GL. Pvda zuigt ook, maar in dit geval moet het dan maar
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 17:29 schreef laforest het volgende:
Groen-Links is net zo extreem als de Christenunie, maar dan voor de andere zijde.
Met als verschil dat groenlinks een heeeeeeeeeeeeeeel stuk minder betuttelender is dan de christenunie, dus dan toch liever groenlinks.
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 17:28 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]

Ach ja, de afgelopen periode zat de SP ook met 20+ zetels in de kamer. Heeft dat het kabinetsbeleid beinvloed?
Nou, PvdA heeft in ieder geval niet een van de stellingen van voor de verkiezingen waar kunnen maken.
Verder vind ik dat de PVV met negen zetels al behoorlijk aanwezig was. Wel zo aanwezig dat nu diverse andere partijen toch beginnen te roepen waar de PVV voor verketterd is.
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 17:27 schreef WTF2009 het volgende:
[..]


Kan wel tegevallen met een joekel van een PVV in de oppositie.
Ben benieuwd.
Als PVV 4 jaren de oppositie ingaat zal er niks van ze overblijven bij de daar op volgende verkiezingen. Ik denk ook dat de andere partijen daar op gokken.
Wat wil de PVV nou doen in de oppositie als ze groot zijn? Nog meer spoetdebatten aanvragen? Als ze geen meederheid hebben t.o.v. de regering kunnen ze nog steeds niks.
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 17:31 schreef WTF2009 het volgende:
[..]


Nou, PvdA heeft in ieder geval niet een van de stellingen van voor de verkiezingen waar kunnen maken.
En dat komt door de SP...? Volgens mij hebben SP en PvdA meer gemeen dan CDA en PvdA.
quote:
Verder vind ik dat de PVV met negen zetels al behoorlijk aanwezig was. Wel zo aanwezig dat nu diverse andere partijen toch beginnen te roepen waar de PVV voor verketterd is.
Wat, zaken als een hoofddoektaks? Koran verbranden? Immigratie compleet stopzetten? Nee hoor. Wilders is een clown, die alleen maar zichzelf voor schut zet daar in die kamer.
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 17:31 schreef laforest het volgende:
[..]
Als PVV 4 jaren de oppositie ingaat zal er niks van ze overblijven bij de daar op volgende verkiezingen. Ik denk ook dat de andere partijen daar op gokken.
Wat wil de PVV nou doen in de oppositie als ze groot zijn? Nog meer spoetdebatten aanvragen? Als ze geen meederheid hebben t.o.v. de regering kunnen ze nog steeds niks.
Dat dacht men 4 jaar terug ook
Tot nu toe groeit die partij alleen maar, en alleen als de nieuwe regering iets doet aan de onvrede van oorspronkelijke Nederlanders maar je kans op iets wat jij nu zegt. Anders blijft deze partij groeien.
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 17:33 schreef WTF2009 het volgende:
[..]


Dat dacht men 4 jaar terug ook
Tot nu toe groeit die partij alleen maar, en alleen als de nieuwe regering iets doet aan de onvrede van oorspronkelijke Nederlanders maar je kans op iets wat jij nu zegt. Anders blijft deze partij groeien.
Volgens de peilingen is de winst van Wilders aan het wegzakken.
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 17:27 schreef WTF2009 het volgende:
Kan wel tegevallen met een joekel van een PVV in de oppositie.
Ben benieuwd.
Ach, dat Wilders de verhoging van de AOW leeftijd tot een breekpunt heeft verklaard maakt het heel duidelijk: Wilders wil helemaal niet regeren. De enige partner die hij daar namelijk in kan vinden is de SP.
userIcon
Ik denk, dat een breed paars kabinet momenteel de beste oplossing is voor Nederland. "Links" voor sociaal beleid, "rechts" voor de broonodige economische ombuigingen. En een premier met uitstraling. Een kabinet met PvdA, Groen Links, VVD, D66 met Cohen als premier voldoet prima aan deze omschrijving. Howel ik op geen van deze partijen zal stemmen, zou het mijn goedkeuring wel krijgen (niet dat mijn goedkeuring er ook maar iets toe doet).
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 17:29 schreef PhresiF het volgende:
[..]

Inderdaad GL blokkeert alle infrastructurele projecten omdat het door een stukje groen gaat Zeg dan maar dag tegen de door trekking van de A15, verlenging van de A4 etc etc. Lekker fijn de file staan

Oftwel opbokke met GL. Pvda zuigt ook, maar in dit geval moet het dan maar
Dan zit D66 en VVD nog altijd in een dergelijk kabinet, om Groen Links te overtuigen, dat dergelijke snelwegen gewoon noodzakelijk zijn voor de economie.
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 17:33 schreef WTF2009 het volgende:
[..]


Dat dacht men 4 jaar terug ook
Tot nu toe groeit die partij alleen maar, en alleen als de nieuwe regering iets doet aan de onvrede van oorspronkelijke Nederlanders maar je kans op iets wat jij nu zegt. Anders blijft deze partij groeien.
Maar nu verwacht men iets van de PVV.
Als ze nu 4 jaar in de oppositie gaan als grootste partij dan is het met de PVV.
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 17:34 schreef hendrik64 het volgende:
Ik denk, dat een breed paars kabinet momenteel de beste oplossing is voor Nederland. "Links" voor sociaal beleid, "rechts" voor de broonodige economische ombuigingen. En een premier met uitstraling. Een kabinet met PvdA, Groen Links, VVD, D66 met Cohen als premier voldoet prima aan deze omschrijving. Howel ik op geen van deze partijen zal stemmen, zou het mijn goedkeuring wel krijgen (niet dat mijn goedkeuring er ook maar iets toe doet).
Het liefst zou ik deze opzet zonder PvdA zien. De PvdA heeft de kiezer de vorige keer te hard belazerd om nu weer zitting te mogen nemen in een kabinet. Beetje jammer dat veel mensen denken dat het met Cohen allemaal heel anders zal zijn.
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 17:33 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]

En dat komt door de SP...? Volgens mij hebben SP en PvdA meer gemeen dan CDA en PvdA.
[..]


Wat, zaken als een hoofddoektaks? Koran verbranden? Immigratie compleet stopzetten? Nee hoor. Wilders is een clown, die alleen maar zichzelf voor schut zet daar in die kamer.


Ik ben bang dat jij je voorschut zet door je kop in het zand te steken. Maar van mij mag je. Ik verwacht er iets anders van. Jij leeft in een sprookjes wereld waarin men denkt dat als de PVV in de oppositie gaat dat ineens alle problemen in het land verdwijnen. Zomaar, zonder actie en met nog meer subsidie. Laat je nakijken aardbei. Ik zou niet ontkennen dat er veranderingen in denken zijn gekomen door de PVV.
Hopelijk zet de omslag zich voort en wordt er echt iets gedaan aan de afbraak van dit land.
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 17:30 schreef L-uuc het volgende:
[..]


Met als verschil dat groenlinks een heeeeeeeeeeeeeeel stuk minder betuttelender is dan de christenunie, dus dan toch liever groenlinks.
Groenlinks is het andere extreem. Lekker de deuren opzetten voor terroristen en het geld naar het buitenland sturen.
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 17:36 schreef hendrik64 het volgende:
[..]


Dan zit D66 en VVD nog altijd in een dergelijk kabinet, om Groen Links te overtuigen, dat dergelijke snelwegen gewoon noodzakelijk zijn voor de economie.
Die hippies hebben veel macht hoor Die gaan gewoon met zijn alle vasten gebonden aan een boom wachten tot ze hun zin hebben gekregen
We hebben aan de linker kant van het spectrum nog een geert wilders type hebben.. zo'n type waar domme mensen kritiekloos achter aan lopen... dan kunnen is eindelijk de puinzooin compleeet.. op naar het kabinet van 5 of 6 partijen.

Je zou bijna jaloers worden op het engels en/of het amerikaans politiek systeem...
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 17:37 schreef laforest het volgende:
[..]
Maar nu verwacht men iets van de PVV.
Als ze nu 4 jaar in de oppositie gaan als grootste partij dan is het met de PVV.
Dat vind ik een vreemde aanname.
Laten we maar zeggen dat de wens de meester van de gedachte is hier he?
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 16:46 schreef pberends het volgende:
Kans is vrij groot dat GroenLinks dan de kleinste partij in een kabinet wordt, en daarom maar beperkte invloed zat hebben. Geef Halsema gewoon een paar milieu-lolly's en ze is ook weer zoet.
Men vergist zich hoe liberaal groenlinks is. Op het moment zelfs liberaler dan de VVD. Sowieso is het nodig dat de vrijheid weer terug opgebouwd wordt aangezien die aardig afgebroken is de laatste jaren. En daarvoor is er niets beters dan groenlinks op dit moment.
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 17:19 schreef Godfokt het volgende:
Nederland is net als de klepel van een klok, van de ene naar de andere kant slingerend.
Paars zijn we alweer vergeten en juichen het nu weer toe als verandering
Ach, de overtuiging dat Paars slecht was, kwam puur van een populistische schreeuwlelijk, niet van iemand die daadwerkelijk met zijn volle verstand er iets van zei. Paars heeft hele goede dingen gedaan, zeker als het gaat om vrijheid, en daar is weer noodzaak voor.
Het laatste wat Nederland nodig heeft, is communisten in de regering.
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 17:40 schreef RedVampire het volgende:
Het laatste wat Nederland nodig heeft, is communisten in de regering.
Gelukkig gaat dit bericht daar niet over.
Heb ik de verkiezingen al gemist?
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 17:42 schreef piderman314 het volgende:
Heb ik de verkiezingen al gemist?
Ja, ze zijn er al helemaal uit
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 17:31 schreef WTF2009 het volgende:
[..]


Nou, PvdA heeft in ieder geval niet een van de stellingen van voor de verkiezingen waar kunnen maken.
Verder vind ik dat de PVV met negen zetels al behoorlijk aanwezig was. Wel zo aanwezig dat nu diverse andere partijen toch beginnen te roepen waar de PVV voor verketterd is.
CDA heeft Nederland bijna onafgebroken geregeerd. In alle kabinetten, waar CDA vertegenwoordigd was, werd ook CDA-beleid uitgevoerd. Ook in het laatste kabinet was dit het geval. PvdA hed zich maar te schikken naar de mening van CDA. Tot het moment, dat PvdA zei: "En nu is het genoeg, afspraak is afspraak, we verlengen de missie in Uruzgan niet, zoals afgesproken." En zie daar, de val van het zoveelste CDA kabinet was een feit. Dé kans voor een fris geluid in Den Haag. CDA daalt verder in de peilingen; veel Nederlanders hebben geen vertrouwen meer in deze conservatieve regentenpartij. Het is tijd voor een progressief Nederland. Even stoppen met rechts-links denken, maar vooruitkijken.
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 17:33 schreef WTF2009 het volgende:
[..]


Dat dacht men 4 jaar terug ook
Tot nu toe groeit die partij alleen maar, en alleen als de nieuwe regering iets doet aan de onvrede van oorspronkelijke Nederlanders maar je kans op iets wat jij nu zegt. Anders blijft deze partij groeien.
Lieve schat, de groei bij de PVV is er uit. Zeker na het hopeloze, aan onmogelijke standpunten vasthouden in twee gemeenteraden. Hoe kan een partij, die in iets relatiefs simpels als gemeentepolitiek al geen concessies kan doen, dat wel in de veel ingewikkelder landspolitiek?
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 17:43 schreef hendrik64 het volgende:
[..]


CDA heeft Nederland bijna onafgebroken geregeerd. In alle kabinetten, waar CDA vertegenwoordigd was, werd ook CDA-beleid uitgevoerd. Ook in het laatste kabinet was dit het geval. PvdA hed zich maar te schikken naar de mening van CDA. Tot het moment, dat PvdA zei: "En nu is het genoeg, afspraak is afspraak, we verlengen de missie in Uruzgan niet, zoals afgesproken." En zie daar, de val van het zoveelste CDA kabinet was een feit. Dé kans voor een fris geluid in Den Haag. CDA daalt verder in de peilingen; veel Nederlanders hebben geen vertrouwen meer in deze conservatieve regentenpartij. Het is tijd voor een progressief Nederland. Even stoppen met rechts-links denken, maar vooruitkijken.
Dat zou geweldig zijn als het CDA even aan de kant gezet wordt.
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 17:34 schreef Molurus het volgende:
[..]

Ach, dat Wilders de verhoging van de AOW leeftijd tot een breekpunt heeft verklaard maakt het heel duidelijk: Wilders wil helemaal niet regeren. De enige partner die hij daar namelijk in kan vinden is de SP.
En zelfs die hebben het niet als breekpunt opgevoerd.
slechte zaak, er zijn problemen in dit land die aangepakt moeten worden.

daarnaast vind ik het plan van groenlinks te belachelijk voor woorden dat iedereen 45jaar gewerkt moet hebben, dus de studenten die nu nog studeren en al rond de 25 zitten mogen dan doorwerken tot hun 72ste? Dus mensen mogen maar gemmideld dan maar 8 a 10 jaar van hun pensioen genieten totdat ze gaan overlijden? Hele slechte zaak.
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 17:46 schreef hendrik64 het volgende:
[..]


Lieve schat, de groei bij de PVV is er uit. Zeker na het hopeloze, aan onmogelijke standpunten vasthouden in twee gemeenteraden. Hoe kan een partij, die in iets relatiefs simpels als gemeentepolitiek al geen concessies kan doen, dat wel in de veel ingewikkelder landspolitiek?
Eerlijk gezegd hoeft de PVV van mij ook niet groter. Maar ik vermoed dat ze toch echt wel met meer zetels overblijven als nu. Als je dan afweegt wat ze te weeg gebracht hebben toen ze er met negen zetels zaten, dan weet je dat met 20 ze ook behoorlijk aan de bel zullen trekken. In de tijd dat ze dit doen met maar negen zetels, heb ik andere partijen zien buigen, en neigen naar luisteren wat mensen zeggen. Iets wat eerst volledig taboe was. Zelfs hier en daar proberen ze dingen te veranderen die een doorn in het oog van ontevreden PVV stemmers zijn.
Kijk H. alleen daar al voor.
Ik bedoel........ ze verdwijnen echt niet als er niets gebeurt. Alleen als iemand aan de gang gaat met het ontevreden gedeelte van Nederland, kan je verwachten dat de PVV verdwijnt.
userIcon
Alles liever dan nog een keer CDA en alles behalve die nazi Wilders!
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 17:59 schreef Notorious het volgende:
Alles liever dan nog een keer CDA en alles behalve die nazi Wilders!
Dan moet je zeker GL of D66 stemmen.
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 17:52 schreef WTF2009 het volgende:
[..]


Eerlijk gezegd hoeft de PVV van mij ook niet groter. Maar ik vermoed dat ze toch echt wel met meer zetels overblijven als nu. Als je dan afweegt wat ze te weeg gebracht hebben toen ze er met negen zetels zaten, dan weet je dat met 20 ze ook behoorlijk aan de bel zullen trekken. In de tijd dat ze dit doen met maar negen zetels, heb ik andere partijen zien buigen, en neigen naar luisteren wat mensen zeggen. Iets wat eerst volledig taboe was. Zelfs hier en daar proberen ze dingen te veranderen die een doorn in het oog van ontevreden PVV stemmers zijn.
Kijk H. alleen daar al voor.
Ik bedoel........ ze verdwijnen echt niet als er niets gebeurt. Alleen als iemand aan de gang gaat met het ontevreden gedeelte van Nederland, kan je verwachten dat de PVV verdwijnt.
^^ Deze post vind ik een stuk inhoudelijker dan deze:

quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 17:53 schreef VivaLaHollandia het volgende:
Dood en verderf...
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 17:30 schreef L-uuc het volgende:
[..]


Met als verschil dat groenlinks een heeeeeeeeeeeeeeel stuk minder betuttelender is dan de christenunie, dus dan toch liever groenlinks.
Als je de economie volledig wil verknallen kies groenlinks / d66
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 17:24 schreef Pruimentijd het volgende:
Femke in de regering

Heeft al gezegd dat ze dat niet zou doen. Ze blijft hoe dan ook in de kamer...
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 17:31 schreef laforest het volgende:
[..]
Als PVV 4 jaren de oppositie ingaat zal er niks van ze overblijven bij de daar op volgende verkiezingen. Ik denk ook dat de andere partijen daar op gokken.
Wat wil de PVV nou doen in de oppositie als ze groot zijn? Nog meer spoetdebatten aanvragen? Als ze geen meederheid hebben t.o.v. de regering kunnen ze nog steeds niks.
zoals nu ja,, eh oh nee nu groeien ze ...... euhh...
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 18:07 schreef jdd het volgende:
Als je de economie volledig wil verknallen kies groenlinks / d66
Goed onderbouwd ook.
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 18:07 schreef jdd het volgende:
[..]


Als je de economie volledig wil verknallen kies groenlinks / d66
jow, zal ik doen
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 17:31 schreef WTF2009 het volgende:
[..]


Nou, PvdA heeft in ieder geval niet een van de stellingen van voor de verkiezingen waar kunnen maken.
Verder vind ik dat de PVV met negen zetels al behoorlijk aanwezig was. Wel zo aanwezig dat nu diverse andere partijen toch beginnen te roepen waar de PVV voor verketterd is.
Nou, ze zijn inderdaad erg aanwezig...
http://www.youtube.com/watch?v=nVatHP4cgTQ

maar nu even niet
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 17:46 schreef hendrik64 het volgende:
[..]


Lieve schat, de groei bij de PVV is er uit. Zeker na het hopeloze, aan onmogelijke standpunten vasthouden in twee gemeenteraden. Hoe kan een partij, die in iets relatiefs simpels als gemeentepolitiek al geen concessies kan doen, dat wel in de veel ingewikkelder landspolitiek?
De groei bij de PVV is er waarschijnlijk uit ja. Men staat nu al een paar maanden stabiel rond de 25 zetels.

De PvdA is sterk gestegen, maar die winst komt niet uit de PVV-hoek, maar vooral van de andere linkse partijen. Die 25 zetels voor de PVV uit de peilingen van nu betekent dat die partij een grote invloed gaat krijgen.

Niet in de zin van het meeregeren, nee dat wil en kan men niet. Maar het is wel zo dat andere partijen steeds meer agendapunten van Wilders gaan overnemen.

Dit is volgens mij ook juist zijn opzet. Hij chargeert zo verschrikkelijk (kopvoddentaks, etc.) dat andere, minder beladen, standpunten van hem nu als redelijk kunnen worden geafficheerd. Indien hij niet zo had gechargeerd, dan had men die standpunten afgeschoten, die nu voor redelijk worden gepresenteerd.

De PVV blijft straks gewoon in de oppositie met een waarschijnlijk Paars + Groen kabinet. Dat kabinet zal echter meer beleid van de PVV meedragen dan men 4 jaar geleden voor mogelijk en/of wenselijk had gehouden.
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 18:07 schreef elkravo het volgende:
[..]


Heeft al gezegd dat ze dat niet zou doen. Ze blijft hoe dan ook in de kamer...
Tenzij ze premier halsema zou worden, maar da's niet heel waarschijnlijk natuurlijk
userIcon
Ik zie Paars-plus ook wel zitten, maar ik denk alleen dat de VVD (iig het conservatieve gedeelte) zo'n kabinet niet zien zitten, helaas....
Hebben ze nog gifschipjes naar Afrika gestuurd ?
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 18:15 schreef Carliano het volgende:
[..]

De groei bij de PVV is er waarschijnlijk uit ja. Men staat nu al een paar maanden stabiel rond de 25 zetels.

De PvdA is sterk gestegen, maar die winst komt niet ui de PVV-hoek. Die 25 zetels van de peilingen van nu betekent dat die partij een grote invloed gaat krijgen.

Niet in de zin van het meeregeren, nee dat wil en kan men niet. Maar het is wel zo dat andere partijen steeds meer agendapunten van Wilders gaan overnemen.

Dit is volgens mij ook juist zijn opzet. Hij chargeert zo verschrikkelijk (kopvoddentaks, etc.) dat andere, minder beladen, standpunten van hem nu als redelijk kunnen worden geafficheerd. Indien hij niet zo had gechargeerd dan had men die standpunten, die nu voor redelijk worden gepresenteerd, af gaan schieten.

De PVV blijft straks gewoon in de oppositie met een waarschijnlijk Paars + Groen kabinet. Dat kabinet zal echter meer beleid van de PVV meedragen dan men 4 jaar geleden voor mogelijk had gehouden.
Maar dat is niets nieuws.... Kijk eens naar de punten van Janmaat en zn CD destijds en kijk nu naar de punten van (vrijwel) alle andere partijen... Dit is iets dat al jaren gebeurd; er is altijd wel 1 extreme partij die op dat moment met veel te radicale punten komt; de andere partijen nemen de agendapunten weliswaar wel over, maar de oplossing die daaraanvast hangt is vaak wel wezenlijk anders waardoor het allemaal een stuk acceptabeler wordt.

Het feit dat Wilders niet wil regeren (zoveel mag wel duidelijk zijn ondertussen) is imho niet fair naar zn kiezers toe. Want waar stemmen ze dan uberhaubt nog voor, als de partij van wie je wilt dat ze hun plannen door gaan voeren niet de verantwoordelijkheid durft te nemen om ook daadwerkelijk die plannen uit te gaan voeren? En zeker op de manier waarop ze het doen is schofterig. Als ze nu nog een poging zouden doen en er echt geen manier is om eruit te komen, dan is het ten minste nog geprobeerd. Maar als je na 30 minuten al roept van "'t lukt niet" en er de stekker uit trekt, tja, dan vraag ik me af hoe serieus je nog genomen kan worden als partij; blijf dan lekker thuis ofzo maar dit is voor iedereen pure tijdsverspilling dan
100  van 198 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 26/05 Roemer wil premier worden116
» 26/05 VVD blijft verliezen in peiling71
» 25/05 PvdA, SP: akkoord verlengt de recessie82
» 25/05 Wilders: VVD volledig de weg kwijt108


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden