Agent lost schot bij vechtpartij voor ziekenhuis

Nederland • Geschreven door Novum op 21-03-2010 @ 13:38
print 

Een agent heeft vanochtend voor de ingang van een ziekenhuis in Almere een waarschuwingsschot gelost toen hij en zijn collega werden aangevallen. Een agent liep bij de vechtpartij volgens de politie verwondingen aan zijn ogen en zijn gezicht op.

Toen het schot werd gelost staakten de belagers, een 19-jarige man en een 19-jarige vrouw, hun aanval en konden ze worden aangehouden. De agenten waren rond 5.00 uur naar het Flevoziekenhuis gegaan omdat de twee zich daar bij de spoedeisende hulp zouden hebben misdragen.

Ter plaatse zagen de agenten het tweetal op de balie zitten. De twee liepen met de dienders mee naar buiten, maar eenmaal voor de deur bewerkte de man het gezicht van een van de agenten. De vrouw begon de andere agent te schoppen en te slaan. Een van de agenten wist in de worsteling zijn pistool te trekken en een schot te lossen.

Op het bureau werd de mannelijke verdachte onwel. Met een ambulance is hij naar een ziekenhuis gebracht.


Bron: Novum


Lees ook:

» 26/05 Grote brand legt verlichtingzaak Almelo in as14
» 26/05 Dode door aanvaring op Westerschelde2
» 26/05 Zoekactie vermiste zwemmer nog vruchteloos3
» 26/05 Nederlanders gewond bij ongeval met luchtballon3


delen | eKudos nujij

11044 views / 137 reacties
Reacties op dit bericht
37  van 137 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 15:18 schreef kitao het volgende:
[..]

Ik wil je hierin graag helpen , maar eerlijk gezegd snap ik niet dat je niet ook even zelf probeert te googlen.
Gedaan, maar dat stukje dat je quote zegt niet veel meer dan iets met verregaande bevoegdheden. Dat vind ik een nogal magere omschrijving. Een stadswacht zal misschien ook van zichzelf zeggen dat hij verregaande bevoegdheden heeft.

De PVV had ook kunnen pleiten voor meer blauw op straat en een onvriendelijkere benadering door agenten. Dat was een stuk duidelijker geweest.
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 16:04 schreef kitao het volgende:
[..]

Volgens de algemene opvattingen (hier) val ik in het vakje ver links ,
Voor de duidelijkheid; ik vind dat niet echt. Je hebt wel behoorlijk linkse standpunten soms, maar soms ook rechtse. Vleugje anarchisme. Moeilijk om jou te plaatsen.
Normen en waarden ,gaap
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 16:22 schreef kitao het volgende:
[..]

Jaren zestig , was dat ook al niet met de RAF , ETA en IRA toen de agenten met bosjes tegelijk werden afgeknald ?
Kan me niet voorstellen dat iemand toen voorstander was om de politie maar een wapenstok te geven ipv een gun , maar goed...
Je kan er niet meer naast zitten. Waarom denk je dat Nederland überhaupt anti-autoritair en anti-militaristisch is? Heb je geen geschiedenis gehad. Bezetting van het maagdenhuis om maar wat te noemen.

quote:

Indien ik agent zou zijn , onmogelijk trouwens , zou ik zelf wat vechtsport gaan beoefenen evt in eigen tijd met een schappelijke vergoeding om sterker in mn schoenen te staan.
Een wereldbeeld waarin jij de lat voor de politie op een bepaalde plek ligt, maar die agent de vaardigheden maar zelf op eigen kosten in eigen tijd moeten opdoen is nogal onrealistisch

Als jouw baas je vraagt voortaan maar 20 uur meer te gaan werken maar die niet te schrijven vind je dat zeker ook wel redelijk?

quote:

Dat hoeft nu echt geen miljarden te gaan kosten.
Ik heb zelf aan een vechtsport gedaan. Om die reflexen te ontwikkelen en bij te houden gaat veel meer tijd in zitten dan bijvoorbeeld vaardig zijn met een vuurwapen. Dat laatste kan namelijk wel af met een half uur op de schietbaan per week bijvoorbeeld.
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 16:30 schreef kitao het volgende:
[..]

Ik weet het zelf soms ook niet , lastig wordt dat op 9 juni.
Het wordt iig geen VVD , CDA , CU , PVV , D66 , TON , PvdD.
Ik stem al jaren SP en ik blijf dat voorlopig ook doen. De PvdA gaat toch weer regeren, dus een stevig linkse oppositiepartij lijkt me zeker niet overbodig. De PvdA wil hun eigen programma namelijk nog wel eens vergeten...
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 15:39 schreef kitao het volgende:
[..]

Valt me van je tegen..


Waar is dat goed voor dan , dit had ook het gewenste effect of zie jij liever nog meer militieleden op straat die met wapens de bevolkig terroriseren.
En waar dat toe leidt , daar kunnen we een mooi voorbeeld van in Griekenland terug vinden.


[..]

http://frontpage.fok.nl/nieuws/376637/1/1/100/explosie-bij-politiebureau-athene.html
Nee, is heel simpel, als je in een ziekenhuis al voor een rel zorgt en daarna ook nog het lef hebt om een agent aan te vallen, geen pardon, bam gelijk een kogel in het been.

Moet je je maar gedragen en geen ordehandhaver aanvallen.

Daar ben ik heel makkelijk in.
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 15:53 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]


Nee, dat ligt in de lijn der verwachting. Als je links bent en je komt tot de treurige conclusie dat links je vrijheid en veiligheid uitverkoopt voor macht eindig je vanzelf in het vakje rechts. Tenminste; als je er prijs op stelt om in een veilig land te wonen.
Eh... ik is en blijf links dat wil niet zeggen dat ik dergelijke criminaliteit accepteer.
Dat doet niemand, maar voor een agent moet je respect hebben en niet aanvallen, als een agent zijn hand op de wapenstok legt of op zijn dienst pistool hou je je handen op de rug kijk je naar beneden en zeg je sorry, en ga je niet in de aanval, dan verdien je het om een paar meppen met de lange lat te krijgen of een kogel in het been.
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 16:36 schreef BasOne het volgende:
[..]

Nee, is heel simpel, als je in een ziekenhuis al voor een rel zorgt en daarna ook nog het lef hebt om een agent aan te vallen, geen pardon, bam gelijk een kogel in het been.

Moet je je maar gedragen en geen ordehandhaver aanvallen.

Daar ben ik heel makkelijk in.
Of gewoon lekker aan het werk zetten:

userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 16:39 schreef Jigzoz het volgende:
[..]


Of gewoon lekker aan het werk zetten:

[afbeelding]
De Chain Gangs in de VS schijnen toch wel te werken onder jeugdige criminelen
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 16:54 schreef kitao het volgende:
[..]

Ik twijfel nog tussen PVDA , SP of GL.
En oppositie zal de PVDA nog genoeg krijgen denk ik , moet dat persé van de SP komen dan ?
In het verleden bleek dat de PvdA wel eens leek te vergeten dat ze in principe links zijn. Een partij als de SP heeft als oppositiepartij dan de functie om ze daaraan te herinneren.
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 17:11 schreef kitao het volgende:
[..]

Kan dat niet van binnen uit dan , samen in de regering ?

Wat mij vooral dwars ligt is het grote nivelleren van inkomsten bij leden van de SP.
Dat staat mij juist aan, dan weet je iig dat ze er voor hun idealen zitten en niet voor het geld.
userIcon
Ach wat leuk, extreemlinks heeft Fok! ook weer gevonden...
userIcon
Goed zo !

Ze zouden vaker moeten schieten, het respect voor agenten moet terugkomen.
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 13:40 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Dus twee agenten tegen 2 tieners waarvan 1 'n vrouw is?


Wat wil je daarmee zeggen?
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 18:06 schreef kitao het volgende:
[..]

Door ipv 7500 "maar" 2500 te vangen ?
En dan 60 uur of meer per week in de kamer te gaan zitten ?
7019 bruto

En ik wou dat ik 2500 euro verdiende....
Daar wil ik best wel voor in de kamer zitten 60 uur in de week
(en dan word je niet op de vingers getikt als je zit te slapen )
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 19:27 schreef kitao het volgende:
[..]

Goed , maar dat is het punt niet.
Hoeveel procent van hun inkomsten gaat terug in de partijkas ?
Ik heb eigenlijk geen idee.
Ik heb daar ook nooit iets over gelezen.

Ik weet wel dat de mensen iig niet berooid achter gelaten worden.
Je word er niet slechter van

Ik had het kunnen weten als ik 8 jaar geleden op het aanbod was ingegaan om met de gemeenteraadsverkiezingen mee te doen voor de lokale SP, maar toen was ik amper 25, dan denk je daar niet aan
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 13:40 schreef roelke87 het volgende:
Oh geweldig, gaan we nu al schieten bij een vechtpartijtje? Ja dat zal de veiligheid echt bevorderen. Als je te zenuwachtig of bang bent om een klein gevechtje tussen 2 opgeschoten pubers niet de baas te kunnen, dan heb je misschien het verkeerde vak gekozen? Laten we dat vuurwapen aub bewaren voor de situaties die levensbedreigend zijn.
Kneusje!
Dan toch geen medische hulp ?
Iedereen hier legt met één arm op de rug een met coke-volgesnoven agressor op de grond, echt waar, doen ze dagelijks
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 13:59 schreef BasOne het volgende:
[..]

Angst?
JA
Mensen moet bang zijn voor de politie, als een politie agent z'n hand op zijn wapen legt moet het dun door de broek lopen als ze weten dat als het wapen word getrokken het ook word gebruikt.

Nu lopen mensen rondjes om agenten heen, lachen ze ze uit als het wapen word getrokken omdat ze weten dat er toch niet gericht word geschoten.
De politie in NL is ontmand door regelgeving.
[..]

In de VS met hun vrije wapen wetten moet elke agent een verdachte als gewapend beschouwen, hier niet.
Wat kan jij onzin lullen zeg Het gebruiken van een dienstwapen moet

Zeker nooit aan gedacht dat er net als bij elke functie ook foute politie agenten kunnen zijn. Die zullen misbruik gaan maken van hun dienstwapen.

Een dienstwapen moet nooit worden gebruikt om de agent gezag te laten tonen ten opzichte van de burger door bij het eerste beste probleem te gaan schieten. Het dienstwapen moet worden gebruikt in levensbedreigende situaties waardoor de agent zichzelf en de burger kan beschermen van gespuis.

Gezag dwing je af door alert en direct te reageren op problemen/ situaties. Een vechtpartij met twee pubers moet je onder controle kunnen krijgen als politie agent. In het uiterste geval kon de agent nog eerst gaan dreigen met zijn dienstwapen alvorens te schieten.

Voor mij is dit meer een geval van: ongeschikte politie agent(e)
Maar agenten zijn toch opgeleid in de beginselen van de vechtkunst. Jiu jitsu bijvoorbeeld.

Een pistool trekken tegen ongewapende tieners..?
Deed de wapenstok het niet..?
37  van 137 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 26/05 Grote brand legt verlichtingzaak Almelo in as14
» 26/05 Dode door aanvaring op Westerschelde2
» 26/05 Zoekactie vermiste zwemmer nog vruchteloos3
» 26/05 Nederlanders gewond bij ongeval met luchtballon3


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden