Aboutaleb voorop in optocht tegen discriminatie

AlgemeenMedia & CultuurNederland • Geschreven door DJMO (Monique) op 21-03-2010 @ 11:55
print 

Vanmiddag om vier uur is er in Rotterdam een optocht tegen racisme. Burgemeester Aboutaleb zal voorafgaand aan de optocht een toespraak houden, waarna hij voorop zal lopen in de Eenheid is Kracht demonstratie. 

Op het Schouwburgplein vindt van één tot zes uur het Eenheid is Kracht festival plaats waar de optocht onderdeel van is. Het hele gebeuren staat in het teken van de internationale dag van de VN tegen racisme en discriminatie. Aan het festival nemen verschillende organisaties zoals het COC, de politie Rotterdam-Rijnmond, HipHopHuis, Radar en de Rotterdamse Jongerenraad deel. Op deze manier willen ze laten zien dat Rotterdam een kleurrijke stad is.

Vanaf één uur kun je genieten van optredens van Groovekings, Ntjamrosie, Pam Feather en Cache Deluxe. Ook kun je een informatiemarkt bezoeken, is er een voetbaltoernooi en zal rapper Winne workshops weggeven.


Bron: RTV Rijnmond


Lees ook:

» 24/05 [Upd] Studentes Minerva ontgroend in luiers235
» 20/05 Eindejaarsconference Van Rossem weer populair21
» 20/05 Oudste vrouw op Mount Everest26
» 18/05 Verkooppunten tabak in grensstreek onder druk50


delen | eKudos nujij

6537 views / 215 reacties
Reacties op dit bericht
100  van 215 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3
Racisme is een ziekte
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 11:56 schreef Bodhisattva het volgende:
Laat Wilders voorop lopen. De PVV doet niet aan positieve discriminiatie.
Wilders is niet welkom, hij is namelijk de moeder der allen racisten.
userIcon
Zou ook wel willen meelopen maar niet achter zo'n buitenlander aan..
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 11:56 schreef Bodhisattva het volgende:
Laat Wilders voorop lopen. De PVV doet niet aan positieve discriminiatie.
Dat zou hetzelfde zijn als de paus die meeloopt in een optocht tegen kindermisbruik..
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 11:58 schreef SpaceBunny het volgende:
ah da's wel mooi dat die voorop loopt, stuk makkelijker richten
als hij achteraan loopt moet iedereen zijn portemonnee in de gaten houden
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 11:57 schreef SanSebastian het volgende:
[..]


Wilders is niet welkom, hij is namelijk de moeder der allen racisten.
Vind je?
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 11:56 schreef Bodhisattva het volgende:
Laat Wilders voorop lopen. De PVV doet niet aan positieve discriminatie.
Maar hij doet wel aan negatieve discriminatie wat 1000x erger is dan positieve discriminatie.
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 12:03 schreef Bodhisattva het volgende:
[..]
Welke discriminatie dan? Vertel! Overtuig me en ik stem niet meer op hem.
Ik ga vandaag lekker kalf eten halal hmmmmmmmmm
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 12:03 schreef Bodhisattva het volgende:
[..]
Welke discriminatie dan? Vertel! Overtuig me en ik stem niet meer op hem.
Geen hoofddoeken....wel keppeltjes + kruisen
Geen moskeeën....wel kerken en synagoges
Geen islamitische scholen....wel katholieke, joodse scholen etc.
Koran verbieden......bijbel en tora/talmoed toestaan
Geen immigranten uit moslimlanden....wel immigranten uit niet-moslimlanden

Wat een stuk vuil is die man toch ook
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 12:04 schreef Anastacia1980 het volgende:
[..]


Geen hoofddoeken....wel keppeltjes + kruisen
Geen moskeeën....wel kerken en synagoges
Geen islamitische scholen....wel katholieke, joodse scholen etc.
Koran verbieden......bijbel en tora/talmoed toestaan
Geen immigranten uit moslimlanden....wel immigranten uit niet-moslimlanden

Wat een stuk vuil is die man toch ook
jij hebt echt een plank voor je kop
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 11:58 schreef countdelafey666 het volgende:
Zou ook wel willen meelopen maar niet achter zo'n buitenlander aan..
Whahaha, boef!!
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 12:06 schreef Casino.Bob het volgende:
[..]


jij hebt echt een plank voor je kop
Wat lul je slap?
userIcon
Racisme ontstaat doordat allochtone groepen zich niet weten te gedragen... Oorzaak--> gevolg...

Je moet dus niet demonstreren tegen het gevolg maar de oorzaak aanpakken
userIcon
quote:
Op deze manier willen ze laten zien dat Rotterdam een kleurrijke stad is
Waarmee men eigenlijk wil zeggen dat racisme typisch iets is voor blanken. Waarmee men aangeeft neer te kijken op blanken en dus zelf racistisch te zijn.
Een optocht tegen zowel negatieve als "positieve" discriminatie neem ik aan?
Over het algemeen discrimineren allochtonen meer dan autochtonen is mijn indruk. Dergelijke feestjes moet je ook met een flinke korrel zout nemen.
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 12:06 schreef Casino.Bob het volgende:
[..]


jij hebt echt een plank voor je kop
Maar hij heeft wel gelijk..
Alleen is Wilders geen racist maar een fascist, racisten benadelen een bepaalde groep op basis van ras.
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 12:14 schreef R0N het volgende:
[..]


Maar hij heeft wel gelijk..
Alleen is Wilders geen racist maar een fascist, racisten benadelen een bepaalde groep op basis van ras.
Dus Wilders mag gewoon komen vanmiddag?
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 12:08 schreef Interloper het volgende:

[..]


Waarmee men eigenlijk wil zeggen dat racisme typisch iets is voor blanken. Waarmee men aangeeft neer te kijken op blanken en dus zelf racistisch te zijn.
Alleen blanke westerse mensen kunnen rascistisch zijn.

Zelfs tegenover andere blanke mensen zijn we nog rascistisch bv moslims of polen of wat dan ook.

Als wij gediscrimineerd worden is dat positieve discriminatie.
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 12:10 schreef Bodhisattva het volgende:
[..]
Niemand wordt onderdrukt met keppeltjes of kruisjes
Niemand wordt onderdrukt met hoofddoeken.

quote:
Die laatsten zijn geen militaire kazernes
Moskeeën zijn geen militaire kazernes.

quote:
Op die laatste twee wordt geen haat onderricht.
Op islamitische scholen ook niet.

quote:
Die eerste is geschreven door een oorlogsmisdadiger.
Mohammed was geen oorlogsmisdadiger. zelfs Gandhi was een fan van zijn uitspraken, zegt genoeg imho.

quote:
We hebben het volste recht om te kiezen welke immigranten we als een bijdrage aan de maatschappij beschouwen.
Nee, discrimineren is verboden. Er zijn net zo goed tuig uit niet-moslimlanden die ook geen bijdrage aan onze maatschappij kunnen leveren. Dus of alle immigratie verbieden of niet.

quote:
Wat een discriminerende opmerking.
Wat een loser ben je toch ook.
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 12:17 schreef Anastacia1980 het volgende:

Nee, discrimineren is verboden. Er zijn net zo goed tuig uit niet-moslimlanden die ook geen bijdrage aan onze maatschappij kunnen leveren. Dus of alle immigratie verbieden of niet.
positieve discriminatie is dus ook verboden?
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 12:17 schreef Bodhisattva het volgende:
[..]

[..]

Ja, dat is helemaal Wilders

Of wacht...
Tja klinkt meer als de politieke islam
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 12:17 schreef Anastacia1980 het volgende:
[..]


Niemand wordt onderdrukt met hoofddoeken.

*PROEST*

-haalt even rustig adem-

BWHAHAHAHA
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 12:07 schreef OpperTokkie het volgende:
Racisme ontstaat doordat allochtone groepen zich niet weten te gedragen... Oorzaak--> gevolg...

Je moet dus niet demonstreren tegen het gevolg maar de oorzaak aanpakken
De spijker op z'n kop!

Laat die turken, marrokkanen en surinamers mij maar eens uitleggen waarom alleen zij gediscrimineerd worden. 100% zeker dat de meeste andere allochtonen er in veel mindere mate last van hebben. Maarja... ook een nederlandse jongeman wordt weleens gediscrimineerd, zij het op een andere "afwijking".
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 12:07 schreef Ind0ctr1n3 het volgende:
Het zal wel weer niet anders wezen. Het ligt godverdomme niet aan de Nederlanders, verrekte mongol! Ga eerst eens lekker wat aan je eigen achterban doen.
Hou toch je muil. Elke burgemeester van Rotterdam zou hier vooraan gelopen zijn. Ik denk dat je ook een beetje de bevoegdheden van een burgemeester overschat.
wat een grap, zijn volk discrimineert meer dan alle Nederlanders bij elkaar, etnische Nederlanders zijn altijd de grootste slachtoffers van racistisch geweld en dat gaat vetkop een beetje janken over discriminatie van bepaalde buitenlandse volkeren.
Moet je eens een relatie als niet moslim aangaan met een Moslima,

moet je eens zien hoe discriminerend dit geloof is.

Probeer eens te trouwen met een moslima zonder zelf moslim te willen worden.

En de moslimmannen mogen trouwen met iedereen, maar de vrouw MOET moslim worden.

Slim geloof, het kan alleen maar groeien, en je kan er helemaal niks tegen doen in een democatie.
Meerderheid aan moslims = einde democratie.
Zie turkije waar nu de regering de scheiding van kerk en staat om zeep aan het helpen is.
userIcon
Kun je in Nederland wel spreken van discriminatie?

Volgens mij is het zo dat als je ergens heen gaat dat je je dient te gedragen naar de wetten en regels van de plaats waar je heen gaat.. Doe je dat niet, dan is het logisch dat de mensen die je op die plaats tegen komt zich gaan verdedigen...
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 12:22 schreef Bodhisattva het volgende:
Ik ben de oorlog tegen de Islam aan het winnen hoor.
!!

Mensen die het verschil tussen cultuur en geloof niet kunnen zien zijn sowieso .
userIcon
Heel leuk allemaal, maar als ze nou eens stoppen met "positieve discriminatie" dan ben ik ook blij.
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 12:28 schreef Daelicious het volgende:
[..]

!!

Mensen die het verschil tussen cultuur en geloof niet kunnen zien zijn sowieso .
Mensen die doen alsof dat hele andere dingen zijn
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 12:26 schreef XTHinkz het volgende:
Moet je eens een relatie als niet moslim aangaan met een Moslima,

moet je eens zien hoe discriminerend dit geloof is.

Probeer eens te trouwen met een moslima zonder zelf moslim te willen worden.

En de moslimmannen mogen trouwen met iedereen, maar de vrouw MOET moslim worden.

Slim geloof, het kan alleen maar groeien, en je kan er helemaal niks tegen doen in een democatie.
Meerderheid aan moslims = einde democratie.
Zie turkije waar nu de regering de scheiding van kerk en staat om zeep aan het helpen is.
Genoeg moslima's die met een niet-moslim man zijn getrouwd.

Al zouden ze dat niet moeten doen imho, want die drugsgebruikers/alcoholisten zijn totaal niet te vertrouwen.
userIcon
Ik neem aan dat aboutelab ook voorop liep in de demonstratie tegen de discriminatie van christenen in marokko (zijn thuisland)?
http://frontpage.fok.nl/nieuws/375487/1/1/100/marokko-zet-amerikanen-uit-wegens-bekeren.html

Of de vele honderdduizenden Nederlanders die slachtoffer zijn geworden van buitenlands geweld?

Oh nee, dat was ik vergeten, discriminatie werkt altijd maar 1 kant uit.
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 12:31 schreef JohandeBoer het volgende:

Al zouden ze dat niet moeten doen imho, want die drugsgebruikers/alcoholisten zijn totaal niet te vertrouwen.
Want criminele straatrovers zijn wel te vertrouwen.
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 12:30 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]


Mensen die doen alsof dat hele andere dingen zijn
Zijn het ook lieverd. Een atheist in een arabisch land zal andere normen en waarden hebben dan een atheist in een westers land.

Net zoals een een christen in diezelfde gebieden andere normen en waarden zal hebben.

Geloof is een keuze, cultuur ontwikkeld zich door omgevingsfactoren.
Bij mij zou Aboutaleb pas scoren, als hij voorop zou lopen in een protestmars tegen de discriminatie van christenen in Marokko.
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 12:33 schreef oheng het volgende:
Ik neem aan dat aboutelab ook voorop liep in de demonstratie tegen de discriminatie van christenen in marokko (zijn thuisland)?
http://frontpage.fok.nl/nieuws/375487/1/1/100/marokko-zet-amerikanen-uit-wegens-bekeren.html

Of de vele honderdduizenden Nederlanders die slachtoffer zijn geworden van buitenlands geweld?

Oh nee, dat was ik vergeten, discriminatie werkt altijd maar 1 kant uit.
Dat is iets wat in Marokko is gebeurd. Aboutaleb is een Nederlander, leeft in Nederland en niet in Marokko dus wat bazel je nou weer?
userIcon
Ik ben benieuwd of die kerel ook mee zou lopen in een demonstratie tegen al het Marokkaanse geweld in Nederland.
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 12:34 schreef Daelicious het volgende:

Geloof is een keuze, cultuur ontwikkeld zich door omgevingsfactoren.
En wat is een omgevingsfactor? Juist, geloof.
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 12:15 schreef klaagmeester het volgende:
Als ik wil discrimineren dan is dat mijn recht in een vrij land.
Trouwens, iedereen discrimineert.
Waarom niet in een roze auto rijden?? Alleen maar omdat deze roze is? Dat is discriminatie.
Waarom niet die ene buurman uitnodigen maar wel de andere? dat is discriminatie..

Wat een gelul, gewoon stemmingmakerij..klare bullshit, we zijn allemaal gelijkwaardig... allemaal slaven van de belastingdienst..welke kleur of rang je ook hebt.
En wat is er mis met mensen die voor de belastingdienst werken? Dat zijn ook maar gewone mensen hoor. Die kan je niet zomaar wegzetten als fout.
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 11:58 schreef R0N het volgende:
[..]


Dat zou hetzelfde zijn als de paus die meeloopt in een optocht tegen kindermisbruik..
Of een moslim burgemeester die meeloopt in een optocht tegen racisme. Oh wacht....
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 12:35 schreef marco78 het volgende:
[..]


Dat is iets wat in Marokko is gebeurd. Aboutaleb is een Nederlander, leeft in Nederland en niet in Marokko dus wat bazel je nou weer?
Volgens mij is hij ook Marokkaan hoor.
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 12:35 schreef marco78 het volgende:
[..]


Dat is iets wat in Marokko is gebeurd. Aboutaleb is een Nederlander, leeft in Nederland en niet in Marokko dus wat bazel je nou weer?
aboutalbe is helemaal geen Nederlander. Hij heeft marokkaanse ouders. Hij is geboren en opgegroeid in marokko, heeft marokkaanse normen en waarden, heeft bijzonder nauwe banen met zijn marokkaanse opdrachtgevers. Zie bijv. dit "incident" maar: http://www.elsevier.nl/we(...)eester-Aboutaleb.htm

Aboutaleb is net zoveel Nederlander als dat Ghadaffi dat is.
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 12:06 schreef Casino.Bob het volgende:
[..]


jij hebt echt een plank voor je kop
Hij heeft gelijk..

Dat jij dat niet ziet, zegt meer iets over jou, racist.
Zegt meneer de Rascist...

Deze moslima's zijn zoveel mogelijk losgekomen zijn van hun rascistische geloof en familie.

Dat er dus moslima's zij die dit hebben gedaan neemt nog steeds niet weg dat dit geloof zo rascistisch als de pest is.

Genoeg van deze moslima's die geen leven meer hebben en daarna te maken krijgen met eerwraak.

quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 12:31 schreef JohandeBoer het volgende:
[..]


Genoeg moslima's die met een niet-moslim man zijn getrouwd.

Al zouden ze dat niet moeten doen imho, want die drugsgebruikers/alcoholisten zijn totaal niet te vertrouwen.
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 12:37 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]


En wat is een omgevingsfactor? Juist, geloof.
Dankjewel dat je mijn punt bevestigd.

Aardappelen zijn een ingredient voor hutspot. Maar dat maakt hutspot en aardappelen nog niet hetzelfde.

Ik gebruik maar een metafoor, dat werkt meestal beter.
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 12:39 schreef ChefAli het volgende:
Ik was van plan om ook mee te lopen, maar wegens omstandigheden kan ik helaas niet meer...
Goed initiatief die optocht...
Ja, vroeg opstaan is vervelend hé
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 12:39 schreef ChefAli het volgende:
Ik was van plan om ook mee te lopen, maar wegens omstandigheden kan ik helaas niet meer...
Goed initiatief die optocht...
Tja... Zo werkt dat nou eenmaal als je in "de Schie" zit
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 12:41 schreef Daelicious het volgende:
[..]

Dankjewel dat je mijn punt bevestigd.

Aardappelen zijn een ingredient voor hutspot. Maar dat maakt hutspot en aardappelen nog niet hetzelfde.

Ik gebruik maar een metafoor, dat werkt meestal beter.
Nee, niet echt. Wat we noemen de sociale wetenschappen zijn daar al decennia over uit. Cultuur en religie zijn niet uit elkaar te halen.
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 12:40 schreef scanman1 het volgende:
[..]


De man en de mensen die op hem stemmen zijn de kanker van deze samenleving.
De kanker van de samenleving zijn de mensen die hem groot maken, dus met andere woorden....de reden waarom mensen op hem gaan stemmen. Heel erg gemakkelijk om de oorzaak weer op iemand anders te schuiven, maar van jou ben ik niet anders gewend
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 12:35 schreef scanman1 het volgende:
Dat die tocht héél erg hard nodig is bewijst dit topic ook weer eens:

http://frontpage.fok.nl/nieuws/376711/1/1/50/marokkaans-raadslid-geweigerd-in-utrechtse-caf-s.html

Het is diep triest aan het worden in dit land.
Jij hebt dus duidelijk nooit een café of discotheek gehad en kent de problematiek derhalve niet.
Ik wil je wel eens horen piepen als jouw vriendin in zo'n zaak tussen haar benen gegrepen wordt door een stelletje mocro's, die dat de gewoonste zaak van de wereld schijnen te vinden.
userIcon
Discriminatie vind net zo veel zo niet meer plaats onder allochtonen dan onder autochtonen.
- Ongelijkheid man/vrouw
- Uithuwelijking eigen afkomst/familie
- Nederlanders zijn kanker kaaskoppen
- Nederlandse vrouwen zijn kuthoeren
- Homo's moeten van de flat gegooid worden.

Ik hoop dat daar ook aandacht aan besteed wordt
Maar dat zal wel weer niet

[ Bericht gewijzigd door xstatic1975 op zondag 21 maart 2010 @ 12:50 ]
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 12:04 schreef Anastacia1980 het volgende:
[..]


Geen hoofddoeken....wel keppeltjes + kruisen
Geen moskeeën....wel kerken en synagoges
Geen islamitische scholen....wel katholieke, joodse scholen etc.
Koran verbieden......bijbel en tora/talmoed toestaan
Geen immigranten uit moslimlanden....wel immigranten uit niet-moslimlanden

Wat een stuk vuil is die man toch ook
Dat is geen discriminatie, dat is je voorkeur uiten ;-)
userIcon
Ach ja, hij hoeft zich geen zorgen te maken over een eventuele herverkiezing, dus waarom zou hij zich druk maken over de andere helft van de stad?
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 12:35 schreef scanman1 het volgende:
Dat die tocht héél erg hard nodig is bewijst dit topic ook weer eens:

http://frontpage.fok.nl/nieuws/376711/1/1/50/marokkaans-raadslid-geweigerd-in-utrechtse-caf-s.html

Het is diep triest aan het worden in dit land.
Makkelijk he, om je volk zo simpel in een slachtofferrol te pushen. Dit terwijl het compleet andersom is. Er zou een megademonstratie moeten komen tegen al het Marokkaanse tuig dat het hier verziekt en ervoor zorgt dat Wilders zoveel stemmen krijgt!!!
Kijk eens naar oorzaak-gevolg....dan vind ik het ook heel simpel dat cafe eigenaren zulk volk weren, al is dat triest voor de welwillende. Heb het lef eens en ga eens demonstreren tegen je eigen volk...of is dat verkeerd in jou straatje?
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 12:46 schreef AyrtonSenna het volgende:
Ach ja, hij hoeft zich geen zorgen te maken over een eventuele herverkiezing, dus waarom zou hij zich druk maken over de andere helft van de stad?
Burgemeesters worden aangesteld, niet gekozen hé.
userIcon
een optocht voor een verdere verloochening van onze westerse waarden ? ik denk er nog niet aan
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 12:40 schreef scanman1 het volgende:
[..]


De man en de mensen die op hem stemmen zijn de kanker van deze samenleving.
Een goedaardige k... itt de GL Volkert types.
userIcon
Wanneer gaat die infiltrant van een aboutaleb nou eens demonstreren tegen de duizenden moorden en verkrachtingen die zijn soort veroorzaakt hebben?
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 12:42 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]


Nee, niet echt. Wat we noemen de sociale wetenschappen zijn daar al decennia over uit. Cultuur en religie zijn niet uit elkaar te halen.
Dat je ze niet uit elkaar kan halen maakt ze echter niet synoniem. Hutspot zonder aardappelen is immers ook geen hutspot.
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 11:57 schreef SanSebastian het volgende:
[..]


Wilders is niet welkom, hij is namelijk de moeder der allen racisten.
En welk ras discrimineert hij dan?

Voor de rest vind ik het tekenend dat zo'n optocht door een Marokkaan geleid wordt; zegt iets over de welwillendheid van Nederlanders...
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 12:35 schreef scanman1 het volgende:
Dat die tocht héél erg hard nodig is bewijst dit topic ook weer eens:

http://frontpage.fok.nl/nieuws/376711/1/1/50/marokkaans-raadslid-geweigerd-in-utrechtse-caf-s.html

Het is diep triest aan het worden in dit land. Veel autochtone Nederlanders zijn puur tuig. Lager dan laag.
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 12:40 schreef scanman1 het volgende:
[..]


De man en de mensen die op hem stemmen zijn de kanker van deze samenleving.
Tieft toch op met je gedemoniseer achterlijke landverrader!
Mensen weigeren aan de deur op basis van een verwachtingspatroon is geen discriminatie!
De portier maakt onderscheid niet op ras, kleur, of geloof, maar op een reële verwachting van problemen bij het toelaten van een bepaalde groep. Het gaat hier dus om gedrag, en het kenmerkende onderscheid, de kleur, is slechts een bijkomstigheid!
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 12:52 schreef Daelicious het volgende:
[..]


Dat je ze niet uit elkaar kan halen maakt ze echter niet synoniem.
Maar dat was de vraag niet. Vraag was of het 2 hele andere dingen waren. Antwoord daarop is nee, cultuur en religie lopen door elkaar heen.

Bedenk dat voor iemand die niet gelooft geloof 100% cultuur is. Want geloof is ook maar iets wat mensen bedacht hebben.
userIcon
Hij zou de kans moeten benutten om eerst uit te leggen wat precies discriminatie is.
Vaak lijkt het mij dat het aan sommigen verkeerd uitgelegd is.
Die verwarren het met gecorrigeerd worden als ze geklierd hebben.

quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 12:33 schreef oheng het volgende:
Ik neem aan dat aboutelab ook voorop liep in de demonstratie tegen de discriminatie van christenen in marokko (zijn thuisland)?
http://frontpage.fok.nl/nieuws/375487/1/1/100/marokko-zet-amerikanen-uit-wegens-bekeren.html

Of de vele honderdduizenden Nederlanders die slachtoffer zijn geworden van buitenlands geweld?

Oh nee, dat was ik vergeten, discriminatie werkt altijd maar 1 kant uit.
Nee, je bent vergeten dat hij genationaliseerdis en een Nederlander is en dat hij als Nederlands politicus mee loopt..
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 12:39 schreef sumerian het volgende:
[..]

Of een moslim burgemeester die meeloopt in een optocht tegen racisme. Oh wacht....
Mensen die racisme en geloof vergelijken...
Zielig figuur ben je toch ook..
Och, de PVV-aanhangers zijn ook weer uit hun grotten gekropen om discriminatie goed te praten. Leven en laten leven.
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 12:55 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]


Maar dat was de vraag niet. Vraag was of het 2 hele andere dingen waren. Antwoord daarop is nee, cultuur en religie lopen door elkaar heen.

Bedenk dat voor iemand die niet gelooft geloof 100% cultuur is. Want geloof is ook maar iets wat mensen bedacht hebben.
Ik gaf alleen aan dat er verschil tussen de twee te onderkennen is. Waarop jij aangeeft dat er geen verschil tussen zit, ik maak alleen maar bezwaar tegen het feit dat vele Fok!ers de twee als synoniem gebruiken.
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 12:40 schreef oheng het volgende:
[..]
aboutalbe is helemaal geen Nederlander. Hij heeft marokkaanse ouders. Hij is geboren en opgegroeid in marokko, heeft marokkaanse normen en waarden, heeft bijzonder nauwe banen met zijn marokkaanse opdrachtgevers. Zie bijv. dit "incident" maar: http://www.elsevier.nl/we(...)eester-Aboutaleb.htm

Aboutaleb is net zoveel Nederlander als dat Ghadaffi dat is.
Nee sukkel, hij is genationaliseerd, heeft een Nederlands paspoort en werkt in de Nederlandse politiek.. Z'n geboorte land accepteert het inleveren van een Marokaans paspoort niet maar dat heeft niets te maken met zijn huidige nationaliteit..
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 13:01 schreef Daelicious het volgende:
[..]

Ik gaf alleen aan dat er verschil tussen de twee te onderkennen is. Waarop jij aangeeft dat er geen verschil tussen zit, ik maak alleen maar bezwaar tegen het feit dat vele Fok!ers de twee als synoniem gebruiken.
Als de Fokkers ongelovig zijn hebben ze daar gelijk in. Kom eerst eens met bewijs dat goden bestaan. Geen bewijs? Dan is geloof cultuur
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 12:55 schreef xstatic1975 het volgende:
[..]


[..]


Tieft toch op met je gedemoniseer achterlijke landverrader!
Mensen weigeren aan de deur op basis van een verwachtingspatroon is geen discriminatie!
De portier maakt onderscheid niet op ras, kleur, of geloof, maar op een reële verwachting van problemen bij het toelaten van een bepaalde groep. Het gaat hier dus om gedrag, en het kenmerkende onderscheid, de kleur, is slechts een bijkomstigheid!
Nee dat deed de portier niet.. hij maakte de afweging op uiterlijk dus huidskleur en verwacht geloof. Niet omdat deze persoon bekend staat omdat hij problemen veroorzaakt..
userIcon
Goh, leuk, als lemmingen door de stad lopen...
Als ze mijn kant opkomen, zal ik naar ze zwaaien. Voelen ze zich niet gediscrimineerd
Zoniet,
100  van 215 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3


Lees ook:

» 24/05 [Upd] Studentes Minerva ontgroend in luiers235
» 20/05 Eindejaarsconference Van Rossem weer populair21
» 20/05 Oudste vrouw op Mount Everest26
» 18/05 Verkooppunten tabak in grensstreek onder druk50


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden