Marokkaans raadslid geweigerd in Utrechtse cafés

Nederland • Geschreven door Novum op 21-03-2010 @ 10:24 - gepost door bennootje
print 

Een Marokkaans raadslid voor de PvdA in Gouda is furieus omdat hem gisteren tot drie keer toe de toegang tot verschillende Utrechtse cafés is geweigerd. "Je wordt gemarokkaniseerd waar je bij staat!", twittert hij.

Bij één café zou de twintiger zijn geweigerd met de woorden 'voor jouw soort geen plek hier'. Op zijn twitter erkent Mohandis dat het een bekend probleem is in Utrecht en in andere steden. Hij weet nog niet of hij actie gaat ondernemen.

Marokkaans raadslid geweigerd in Utrechtse cafés (foto: Novum)

Bron: Novum


Lees ook:

» 26/05 Grote brand legt verlichtingzaak Almelo in as14
» 26/05 Dode door aanvaring op Westerschelde2
» 26/05 Zoekactie vermiste zwemmer nog vruchteloos3
» 26/05 Nederlanders gewond bij ongeval met luchtballon3


delen | eKudos nujij

17392 views / 371 reacties
Reacties op dit bericht
71  van 371 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3 4
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 13:52 schreef Wa3ra het volgende:
[..]


Zie, zonder ons zijn jullie nergens
Met vrouwen is de sfeer anders, de hormonen plus de drank zorgt voor een opgelaten sfeer. En die vrouwen weten precies hoe ze die dronken pubers moeten bespelen.
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 13:49 schreef VivaLaHollandia het volgende:
[..]
Jij niet begrijp? Zijn DNA zorgt voor lichte ontvlambaarheid en dat straalt "een enkeling van dat soort" uit. Sja... je laat een mongooltje ook niet deelnemen aan een schaaktoernooi op topniveau.
Terwijl ik eerder met dezelfde jongen in dezelfde tent bij dezelfde uitsmijter binnen ben geweest?
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 13:51 schreef Pruimentijd het volgende:
[..]


Een groep Marokkanen zullen altijd welkom zijn en worden toegelaten in een kerk..altijd. Een groep Nederlanders zal nimmer een moskee in komen. Dat zijn gewoon feiten, dus lul niet!!
Onzin. De meeste moskees kun je zo binnenlopen. Je mag zelfs kijken bij het gebed als je dat zou willen. Probeer maar eens.
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 14:00 schreef sciencefaith het volgende:
[..]


Alleen moet je dan je schoenen uit doen en je vrouw achterlaten bij de voordeur van het pand.
Bij welke moskee was dat?
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 13:46 schreef everest_p het volgende:
[..]


Lidmaatschap, vaste klanten, dat snap ik ook wel. Alleen ik was eerder in die tent binnen geweest en weet dus dat je niet een lid moet zijn.

Maar ik heb het ook gehouden op wrong time wrong place en heb verder geen scene geslagen. We zijn weggegaan richting Zaandam en daar kwamen we wel overal binnen.

Maar ik ben ook weleens met een hele groep ergens binnen gekomen. Waren we met ze zessen, sommige zagen er ook uit als een kut Marokkaan, waar ze niets aan konden doen, maar we gedroegen ons heel normaal. Op vragen gaven we beleefd antwoord, binnen gedroegen we ons, kortom een leuke avond.

Ik moet zeggen dat ik vaker Surinamers en Antillianen agressief heb zien doen in een tent dan Marokkanen, maar ook die waren soms niet vies van een beetje provocatie. Dan werd het een ruzie tussen Surinamers en Marokkanen waarbij iedereen elkaar hielp en waarbij ze allemaal terecht eruit werden gezet.
En dat is nu precies de reden dat groepen tegenwoordig heel vaak worden geweigerd.

Het is overigens ook steeds vaker zo dat uitgaansgelegenheden meer zijn ingericht op een bepaald publiek. Ik was vrijdagavond nog in een zaak in Rotterdam waar vroeger alles door elkaar heen liep. Nu was 80% Surinaams, 10% blank en nog 10% van-alles-nog-wat.

En andere zaken die vroeger voor 75% blank waren, zijn dat nu voor 95% of meer.
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 14:02 schreef Carliano het volgende:
[..]

En dat is nu precies de reden dat groepen tegenwoordig heel vaak worden geweigerd.

Het is overigens ook steeds vaker zo dat uitgaansgelegenheden meer zijn ingericht op een bepaald publiek. Ik was vrijdagavond nog in een zaak in Rotterdam waar vroeger alles door elkaar heen liep. Nu was 80% Surinaams, 10% blank en nog 10% van-alles-nog-wat.

En andere zaken die vroeger voor 75% blank waren, zijn dat nu voor 95% of meer.
Klopt, genoeg van die tenten hier in Amsterdam die vol met allochtonen zit en waar de autochtonen zich steeds minder vaak laten zien.

Ik moet eerlijk zeggen dat we soms bewust op zoek gaan naar kleinere tenten in kleinere steden omdat het overgrote deel van het publiek autochtoon is. Alleen de muziek is soms niet om aan te horen
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 10:26 schreef Mr.Spock het volgende:
Moet je als vrouw of Jood eens een moskee proberen binnen te gaan
Hoezo? iedereen is welkom in een moskee? vrouwen gaan ook naar moskeën? mensen zijn ontwetend.
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 14:12 schreef sciencefaith het volgende:
[..]


De Eindhovense moskee Anwar-e-Medina

[afbeelding]
En dat plaatje komt er ook vandaan?
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 14:24 schreef sciencefaith het volgende:
[..]


Ja.
Maar schoenen en vrouwen buiten is gewoon een regel.

Waarom mogen wij dan geen rel-marokkanen buiten laten staan?
Er is hier een moskee in Amsterdam die het toestaat dat vrouwen en mannen samen het gebed verrichten. Als je eens kunt voorstellen wat voor stap vooruit is, dan zul je beseffen dat het met de tijd het een stuk gemoderniseerd zal worden.
userIcon
Misschien moet hij bij zijn vriendjes aankloppen die met hun gedrag gezorgd hebben voor deze situatie, in plaats van die slachtofferrol in te kruipen.
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 14:11 schreef everest_p het volgende:
[..]


Klopt, genoeg van die tenten hier in Amsterdam die vol met allochtonen zit en waar de autochtonen zich steeds minder vaak laten zien.

Ik moet eerlijk zeggen dat we soms bewust op zoek gaan naar kleinere tenten in kleinere steden omdat het overgrote deel van het publiek autochtoon is. Alleen de muziek is soms niet om aan te horen
Klopt, dan zit je heel de avond naar Jan Smit, Frans Duijts en Jos van Oss te luisteren.

Hoewel je natuurlijk ook wel leuke muziekcafees hebt. Alleen ligt de gemiddelde leeftijd daar boven de dertig.
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 14:37 schreef sciencefaith het volgende:
[..]


Dat word nooit getolereerd in die cultuur.
Zal mij niks verbazen als ze al als afvallig zijn bestempeld.

Als je alleen al kijkt tussen de strijd tussen het Sjiisme en Soennisme.

Dat is dan ook de vrees die de Nederlanders hebben.
Dat we een intolerante cultuur aan het adopteren zijn.
Ik zie het eigenlijk wel gebeuren hoor, maar niet in de komende 20 tot 30 jaar. Wanneer de eerste generatie en wellicht de tweede generatie autochtonen dood zijn (ik dus ) zal de islam wel een modernisatie ondergaan in bijv. Nederland.

Ik kijk er persoonlijk niet tegen op als mannen en vrouwen samen het gebed verrichten. Alhoewel ik denk dat over enkele jaren sowieso een ondergeschikte rol gaat spelen. Waar de moskee nu een duidelijke religieuse rol heeft zal dat in enkele tientalle jaren in nederland wel verschuiven naar een meer culturele/sociaale rol. Vooral als je bedenkt dat vele nu al aangeven dat ze "minder" doen met hun geloof dan hun ouders.

Daarom vind ik het persoonlijk ook altijd zo raar dat sommige mensen verwachten of denken dat de huidige moslim autochtonen een soort sneeuwbal in werken zetten die de vrijheden van autochtonen danwel niet moslims aan zullen tasten. Jammer dat men dan nooit mee neemt dat er zoiets bestaat als integratie. Iets wat in mijn ogen steeds sterker te zien is bij elke volgende generatie.
En wat als je op een Marokkaan lijkt en je bent het niet, je bent bijvoorbeeld een zuid europeaan, een latino of een indo. Mag je dan wel zeggen dat het discriminatie is of is het de schuld van deze mensen dat ze een kleurtje hebben?
userIcon
moeten marokkanen maar niet een slechte reputatie opbouwen met rellen, straatgevechten, vernielingen, berovingen, meiden lastig vallen etc.

userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 15:06 schreef Xenorium het volgende:
En wat als je op een Marokkaan lijkt en je bent het niet, je bent bijvoorbeeld een zuid europeaan, een latino of een indo. Mag je dan wel zeggen dat het discriminatie is of is het de schuld van deze mensen dat ze een kleurtje hebben?
Beide?

De mensen waar je het over hebt zullen dat ook bevestigen.
Deze marokkaan moet niet huilen .
Zelf weigerd hij zijn zusters naar een café te laten gaan ,terwijl hij wél mag genieten van niet-islamitisch vrouwelijk gezelschap.
Hypocriet ten top.
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 12:51 schreef Fokski het volgende:
[..]

Over welke gemeenschap hebben we het? Letterlijk, welke gemeenschap zie je onder de Marokkanen die in staat zijn om een signaal te geven en dat niet al lang en breed doet? Er is geen gemeenschap die voor alle Marokkanen spreekt omdat er te veel verschillen onder Marokkanen onderling zijn.
Dezelfde gemeenschap die binnen 2 minuten verontwaardigt om je heen staat als je een marokkaans kutjong op z'n gedrag aanspreekt omdat ie een blond meisje geslagen heeft die hem afgewezen heeft na hoerrrr geroep.
userIcon
Dit gebeurt regelmatig. Die portiers zijn niet zo snugger. Als je met een vrouwtje bent doen ze meestal niet moeilijk. Tenzij het een NL meisje is. Dan is meneer de portier soms jaloers.

[ Bericht gewijzigd door HAKIM_1988 op zondag 21 maart 2010 @ 16:09 ]
userIcon
Ik zal ook nooit naar een kroeg gaan die bekend staat als een 'Marokkanentent', want dat is dus ten alle tijden een negatief label.

Het is natuurlijk niet politiek correct maar deze man zou in plaats van de schuld op de portiers schuiven eens naar zijn mede-Marokkanen mogen kijken.
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 14:11 schreef everest_p het volgende:
[..]


Klopt, genoeg van die tenten hier in Amsterdam die vol met allochtonen zit en waar de autochtonen zich steeds minder vaak laten zien.

Ik moet eerlijk zeggen dat we soms bewust op zoek gaan naar kleinere tenten in kleinere steden omdat het overgrote deel van het publiek autochtoon is. Alleen de muziek is soms niet om aan te horen
Nederlanders misdragen zich pas erg.

http://www.travelinside.n(...)itenland-schrijnend/
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 16:19 schreef HAKIM_1988 het volgende:
[..]


Nederlanders misdragen zich pas erg.

http://www.travelinside.n(...)itenland-schrijnend/
En als Nederlanders vervolgens daar ook aan de deur geweigerd worden, gaan ze dan ook snel het slachtoffer uithangen en hard huilen dat ze gediscrimineerd worden denk je, of hebben ze het dan wel zelf gedaan?
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 16:14 schreef AtheistischFundamentalist het volgende:

Het is natuurlijk niet politiek correct maar deze man zou in plaats van de schuld op de portiers schuiven eens naar zijn mede-Marokkanen mogen kijken.
Daar is hij ook nog best realistisch over schijnt het. Elsevier had hem aantal maanden genoemd als de rechtse toekomst van Nederland. Ja, echt waar. Lees eens wat over hem
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 16:24 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]


En als Nederlanders vervolgens daar ook aan de deur geweigerd worden, gaan ze dan ook snel het slachtoffer uithangen en hard huilen dat ze gediscrimineerd worden denk je, of hebben ze het dan wel zelf gedaan?
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 16:24 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]


En als Nederlanders vervolgens daar ook aan de deur geweigerd worden, gaan ze dan ook snel het slachtoffer uithangen en hard huilen dat ze gediscrimineerd worden denk je, of hebben ze het dan wel zelf gedaan?
Als pietje met zn vriendjes lastig doet vind je het ok dat jij geweigerd word? Want nederlander = nederlander?

Grappig ben jij.
jammer joh, liever dat je een 'goede' marokkaan weigeren dan een foute binnen laten... preventief optreden noemen ze dat... niemand heeft zin in gezeik, dus waarom zo moeilijk doen?
Als raadslid weet je dan toch wat je moet doen?
moeten ze toch zelf weten wie ze weigeren
zal het ook doen..vol is vol cafe ...
Ik ben als halfbloed (suri/NL) ook wel is geweigerd.
Half uur later kwam ik terug met een Nederlandse vriend, en ik kon zo door lopen
Aleid Wolfsen, burgemeester Utrecht PVDA
MoMohandis raadslid Gouda PVDA

Een een,tweetje dus ...
Wolfsen op de barricaden ;Niet in mijn stad
3 tenten hun nachtvergunning kwijt,en ik wil er geen eens over beginnen wie die vergunningen door voorkeursstemmen toegespeeld krijgen.

Toen vorig jaar een protestmars tegen geweld in Gouda werd georganiseerd door Oosterwei werd het door de burgemeester verboden :
http://www.nufoto.nl/foto(...)erreur-in-gouda.html

En wie stond er toren te schreeuwen dat ze gegeneraliseerd werden :
MoMohandis

nee, die slachtofferrol kan hij met verve spelen ,maar het is meer tijd voor een boetekleed .
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 10:26 schreef Refurb het volgende:
Ik marokkaniseer
Jij marokkaniseert
Wij hebben gemarokkaniseerd

Woord van het jaar
Ik kutmarokkaan
Jij kutmarokkaan
Wij kutmarokkanen

I think we have a winner!
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 16:19 schreef HAKIM_1988 het volgende:
[..]


Nederlanders misdragen zich pas erg.

http://www.travelinside.n(...)itenland-schrijnend/
moest je nou 10 jaar terug op wat te vinden ?
userIcon
Dit is het resultaat van jarenlang slap links beleid. Als het tuig er door keiharde repressie was uitgefilterd, hadden we de welwillende Marokkanen overgehouden en was het niet nodig om op basis van afkomst iemand te weigeren. Eens te meer blijkt dat links er alleen is voor de mensen die er een rotzooi van maken. De verantwoordelijkheid bij dit raadslid leggen omdat 'zijn' volk zich misdraagt slaat trouwens nergens op, ieder individu is immers verantwoordelijk voor zijn eigen gedrag. Wat hem wel valt kwalijk te nemen is dat 'ie PvdA'er is.
Daar hoef je geen 10 jaar voor terug, Sander V, ring a bell? De gruwelijkste moorden, grootste fraudes, vuilste zedendelicten en andere grote criminaliteit daar blinken criminele autochtone Hollanders nog steeds in uit.

Marokkanen zijn meer van de kleine criminaliteit, mensen lastig vallen, tasjes beroven, mensen met een mes prikken etc.
userIcon
Ik weet hoe het voelt als Marokkaanse Amsterdam. Ik word ook zo vaak met vele mede landgenoten met mij geweigerd, maar dit is niet iets nieuws, maar is al decennia van kracht. Ik heb zelfs een keer meegemaakt dat Marokkanen omdat ze voor de zoveelste keer geweigerd werden, dan maar gingen rellen en de beveiliging hebben mishandeld. Op dat moment vond ik het begrijpelijk en had geen medelijden met ze. Achteraf gezien vond ik het dom, omdat zij ook maar hun 'werk' deden en de taak was om Marokkanen te weigeren.
[quote]Op zondag 21 maart 2010 @ 17:18 schreef subwaygunner het volgende:
[..]


pff wat een oud nieuws zeg boeiend
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 10:37 schreef Bensel het volgende:
Tja, misschien moet hij zich eens gaan afvragen waarom marokkanen geweerd worden? Ik geef alvast een tip: het is niet omdat ze gediscrimineerd worden. Het is omdat ze obver het algemeen gezien gewoon meer overlast veroorzaken dan gewone klanten. Dus word er extra kritisch gekeken naar wie er naar binnen gaat, en daar is deze marokkaan het slachtoffer van. Maw: je bent de lul door het gedrag van je eigen volk. Niet door discriminatie
dit is de duidelijkste omschrijving vind ik
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 10:37 schreef Bensel het volgende:
Tja, misschien moet hij zich eens gaan afvragen waarom marokkanen geweerd worden? Ik geef alvast een tip: het is niet omdat ze gediscrimineerd worden. Het is omdat ze obver het algemeen gezien gewoon meer overlast veroorzaken dan gewone klanten. Dus word er extra kritisch gekeken naar wie er naar binnen gaat, en daar is deze marokkaan het slachtoffer van. Maw: je bent de lul door het gedrag van je eigen volk. Niet door discriminatie
Waarom is de ene individuele Marokkaan verantwoordelijk voor de ander. Ben jij als Nederlander verantwoordelijk voor wat voetbalhooligans doen, of een Sander V. ? Hoezo moet een individueel persoon uitsluiting accepteren zonder dat hij zelf de oorzaak was. Ik vind dat zo een domme redenatie.

Probeer jij maar eens andere Nederlandse jongeren te corrigeren als je misstanden ziet, 9 van de 10 keer krijg je een klap voor je harses.
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 10:38 schreef Middlebeast het volgende:
[..]

En jij doet precies hetzelfde. Denk na.
Wat heeft hij met de rest van de Marokkanen te maken?

Dat jij en veel anderen het betrekken op de hele groep is er fout. Dat je dat zelf niet ziet nog fouter.



http://frontpage.fok.nl/nieuws/376696/1/1/50/internationale-dag-tegen-racisme.html
Jij weigert gewoon in te zien wat het is voor een kroeg/club eigenaar
Het is gewoon een FEIT dat Marokkanen veel meer overlast veroorzaken
Wist je middelbeestje dat dit bedrijven zijn en dat die omzet moeten draaien om winst te maken en dat is in deze crisis - rookverbod tijden al moelijk genoeg!
Als je dan sissende sfeerverziekers binnen hebt dan gaat je omzet eraan omdat de mensen vertrekken
Dat heeft geen fuck met discriminatie te maken.
hm, hoe zou het komen dat de Quignon en de Filemon allebei top tenten zijn.... misschien juist door dit deurbeleid?
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 10:40 schreef NJN het volgende:
[..]


Van Dale:


[..]


You clearly are a genious.

PS. Apartheid is niet voor niets een Nederlands woord.
over het woordje ongeoorloofd heengekeken? Er is dus wel een reden waarom ze geweigerd worden, namelijk een grotere kans op problemen. Dat is iets wat ook terugkomt in de statistieken.

[ Bericht gewijzigd door Bensel op zondag 21 maart 2010 @ 19:43 ]
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 18:48 schreef Xenorium het volgende:
[..]


Waarom is de ene individuele Marokkaan verantwoordelijk voor de ander. Ben jij als Nederlander verantwoordelijk voor wat voetbalhooligans doen, of een Sander V. ? Hoezo moet een individueel persoon uitsluiting accepteren zonder dat hij zelf de oorzaak was. Ik vind dat zo een domme redenatie.

Probeer jij maar eens andere Nederlandse jongeren te corrigeren als je misstanden ziet, 9 van de 10 keer krijg je een klap voor je harses.
misschien moet je beter leren lezen:
ik zeg niet dat hij verantwoordelijk is. Enkel dat hij zichzelf eerst dient af te vragen waarom hij geweigerd word voor hij de racisme/discriminatie kaart speelt. Daar zit namelijk een reden achter die absoluut niet racistisch is
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 13:34 schreef everest_p het volgende:
[..]


Dat zou goed kunnen, ware hij niet zei dat je lid moest zijn om binnen te kunnen komen, wat bullshit was want ik was er vaker binnen geweest. Toen we zeiden we komen ons nu inschrijven, werd ons gezegd kom maandagochtend maar om tien uur.

Ik ben nooit meer teruggegaan naar die tent.
Was een keer bij het corps hier in Utrecht. Liep er knetterlam weg, zag ik bij de portier een groepje van 3 Marokkanen geweigerd worden.

Ik loop langs en hoor 1 van hen zeggen: ''Ah tazz wollah wollah, ik ben lid, ik ben lid''.. Ik scheet in mn broek van het lachen
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 19:09 schreef Martinovibes het volgende:
[..]


Jij weigert gewoon in te zien wat het is voor een kroeg/club eigenaar
Het is gewoon een FEIT dat Marokkanen veel meer overlast veroorzaken
Wist je middelbeestje dat dit bedrijven zijn en dat die omzet moeten draaien om winst te maken en dat is in deze crisis - rookverbod tijden al moelijk genoeg!
Als je dan sissende sfeerverziekers binnen hebt dan gaat je omzet eraan omdat de mensen vertrekken
Dat heeft geen fuck met discriminatie te maken.
Het is 100% discriminatie

Probleem is idd dat het niet uit het niets komt en zo'n kroegbaas goede redenen heeft om te discrimineren
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 19:41 schreef Bensel het volgende:
[..]

misschien moet je beter leren lezen:
ik zeg niet dat hij verantwoordelijk is. Enkel dat hij zichzelf eerst dient af te vragen waarom hij geweigerd word voor hij de racisme/discriminatie kaart speelt. Daar zit namelijk een reden achter die absoluut niet racistisch is
Racisme is de verzamelterm voor alle opvattingen die aan het begrip 'ras' een doorslaggevende betekenis toekennen bij het vaststellen of veronderstellen van karaktereigenschappen, fysieke capaciteiten en geestelijke vermogens.
userIcon
Tja dat krijg je op een gegeven moment, de goeden moeten onder de kwaden lijden...

Het wordt eens tijd dat de Marokkaanse gemeenschap dat in gaat zien, i.p.v. elkaar de hand boven het hoofd te houden en gelijk in de slachtofferrol duiken.

Maar wie weet is het onderhand al te laat.
Het lijkt wel of het met de week erger wordt als je de nieuwsberichten ziet.

Fouter kan eigenlijk ook niet en PVDA'er en Marokkaan én zo'n tasje.
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 10:34 schreef Fokski het volgende:
[..]

Als je je vak niet kan uit oefenen zonder tegen de wet in te gaan dan moet je er niet mee beginnen. Je mag iemand gewoon niet weigeren omdat hij een Marokkaanse kop heeft. Punt uit. Je kan het bontkraagje weren, de kleding, op leeftijd maar niet op iemands huidskleur.
Dit is natuurlijk waanzin. een vriend van me werkt als taxichauffeur. Hij heeft erg slechte ervaringen met Marokkanen. Hij weigert ze nu dan ook nog te rijden. Heeft niks met uit kunnen oefenen van te maken.....er zijn grenzen(hoewel???)......Ik zou ze ook niet in mijn nette taxi willen hebben.....ze gaan maar per kameel.....niet met mij!!.....schorum is het grotendeels!! Puur schorum!
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 20:35 schreef Do-mi-no het volgende:
[..]


Dit is natuurlijk waanzin. Een vriend van me werkt als taxichauffeur. Hij heeft erg slechte ervaringen met Marokkanen. Hij weigert ze nu dan ook nog te rijden. Heeft niks met uit kunnen oefenen van te maken.....er zijn grenzen (hoewel???)......Ik zou ze ook niet in mijn nette taxi willen hebben.....ze gaan maar per kameel.....niet met mij!!.....schorum is het grotendeels!! Puur schorum!
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 20:12 schreef MarkiesVanCarabas het volgende:
[..]


Racisme is de verzamelterm voor alle opvattingen die aan het begrip 'ras' een doorslaggevende betekenis toekennen bij het vaststellen of veronderstellen van karaktereigenschappen, fysieke capaciteiten en geestelijke vermogens.
ah, leuk een marokkaan is een ras. Flauw, ik weet het.

maarre. Lees mijn post nog eens. Het gaat erom dat een groep mensen een aardig verhoogde kans geeft op problemen, waarop gereageerd word. Als dat al racisme is....

enne, een bronvermelding van het stukje proza wat je geeft word ook op prijs gesteld.
Veralgemenen is fout maar ze hebben het zelf gezocht.
In de zaak van mijn nicht in Brussel komt ook geen Marokkaan meer binnen.
Klein detail, haar man is mijn goede vriend Achmed, een Turk...
Tekeningetje nodig?
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 21:03 schreef Bensel het volgende:
[..]

ah, leuk een marokkaan is een ras. Flauw, ik weet het.

maarre. Lees mijn post nog eens. Het gaat erom dat een groep mensen een aardig verhoogde kans geeft op problemen, waarop gereageerd word. Als dat al racisme is....

enne, een bronvermelding van het stukje proza wat je geeft word ook op prijs gesteld.
Oke geen rascisme, discriminatie dan
Het is gewoon op en top discriminatie en zeer slecht
probleem is, zoals je zegt, het heeft gewoon hele goede redenen en je kan zo'n kroegbaas goed begrijpen, dat maakt het zo lastig

De oplossing: voortaan iedereen weer overal toelaten en undercover agenten plaatsen. Raddraaiers gelijk oppakken en levenslang opsluiten/wegsturen/kwijtmaken

(als in, de overheid moet er alles maar dan ook alles aan doen om te zorgen dat mensen niet zelf dit soort maatregelen genoodzaakt zien te treffen)
userIcon
niet zeiken over discriminatie, in marokko zelf mag een man, of enkele mannen alleen zonder begeleiding van een vrouw ook geen tent naar binnen.
ze weten zelf maar al te goed dat die gasten lastig worden naar andere vrouwen toe en daar klaagt geen hond erover. gebeurt t hier dan is er gelijk weer n hoop zeik om niets.
net als met die k*t hoofddoekjes. geloof 1 of 2 jaar geleden hebben de turken een regel gemaakt dat er in bep openbare ruimtes zoals universiteiten, gemeentehuizen, rechtszaal ed door de vrouwen geen hoofddoek gedragen mocht worden, wil de krantekoppen niet lezen als jan peter dat hier had willen invoeren. dan was het geofferde schaap van de dam
Zou zijn zus ook naar datzelfde cafe mogen gaan ?
Of mogen enkel mannen in de islam naar cafe`s .
Een café verbod voor Islamitische vrouwen door de familie/cultuur is natuurlijk geen discriminatie.
userIcon
Dit lijkt gewoon op discriminatie!

Schande dat het zo moet gaan. Goed dat hij raadslid is en dit probleem aan de kaak kan stellen.

Heb een paar maanden geleden een bijeenkomst bijgewoond over het panel deurbeleid (voor problemen tijdens uitgaan) van Rotterdam en daar sprak een beveiliger over hoe hij mensen weigert.

Mensen worden geweigerd op hun gedrag of bijv grote van groep, niet op hun afkomst. Dat is gewoon racisme.
71  van 371 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3 4


Lees ook:

» 26/05 Grote brand legt verlichtingzaak Almelo in as14
» 26/05 Dode door aanvaring op Westerschelde2
» 26/05 Zoekactie vermiste zwemmer nog vruchteloos3
» 26/05 Nederlanders gewond bij ongeval met luchtballon3


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden