Marokkaans raadslid geweigerd in Utrechtse cafés

Nederland • Geschreven door Novum op 21-03-2010 @ 10:24 - gepost door bennootje
print 

Een Marokkaans raadslid voor de PvdA in Gouda is furieus omdat hem gisteren tot drie keer toe de toegang tot verschillende Utrechtse cafés is geweigerd. "Je wordt gemarokkaniseerd waar je bij staat!", twittert hij.

Bij één café zou de twintiger zijn geweigerd met de woorden 'voor jouw soort geen plek hier'. Op zijn twitter erkent Mohandis dat het een bekend probleem is in Utrecht en in andere steden. Hij weet nog niet of hij actie gaat ondernemen.

Marokkaans raadslid geweigerd in Utrechtse cafés (foto: Novum)

Bron: Novum


Lees ook:

» 26/05 Grote brand legt verlichtingzaak Almelo in as14
» 26/05 Dode door aanvaring op Westerschelde2
» 26/05 Zoekactie vermiste zwemmer nog vruchteloos3
» 26/05 Nederlanders gewond bij ongeval met luchtballon3


delen | eKudos nujij

17391 views / 371 reacties
Reacties op dit bericht
100  van 371 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3 4
'voor jou soort geen plek hier'.

Daarmee doelen ze dat je een pvda'er bent niet omdat je Marokkaans bent..

Als ze wel doelen op je afkomst zou je bij jezelf te raden moeten gaan om het beeld van de Marokkaan positiever te maken. Oftewel gewoon vertrekken naar Marokko is misschien wel een juiste postieve oplossing.
userIcon
"Je wordt gemarokkaniseerd waar je bij staat!"

Is hij er dan niet trots op dat hij marokkaan is?
userIcon
Ik marokkaniseer
Jij marokkaniseert
Wij hebben gemarokkaniseerd

Woord van het jaar
userIcon
Los liever eens de oorzaak op i.p.v. het gevolg.

Het is natuurlijk niet goed dat ie geweigerd is maar ik kan de uitbaters begrijpen dat ze gewoonweg geen risico willen lopen dat de hele tent leegstroomt.
Moet je als vrouw of Jood eens een moskee proberen binnen te gaan
userIcon
Ik marokkaniseer
Jij marokkaniseert
Wij hebben gemarokkaniseerd

Woord van het jaar!
userIcon
Je mag toch weigeren wie je wil in je eigen cafe?
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 10:25 schreef Sigmund666 het volgende:
Het is maar een incidentje. Binnen de korste keren moeten Marokkanen een ster op hun borst hebben
Als het aan Marokkanen ligt moet iedereen die geen moslim is een ster op hun borst dragen. Nu voelt hij ook eens hoe het is benadeeld te worden.
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 10:25 schreef muppetshow het volgende:
'voor jou soort geen plek hier'.

Daarmee doelen ze dat je een pvda'er bent niet omdat je Marokkaans bent..
Rol een drol in wat deeg en besprenkel het met suiker - het is en blijft nog steeds een drol.

Jij klapviool.

Edit: lol @ ninja-poging-tot-nuance-maar-ik-faal-opnieuw-edit.
Hij zal wel een mes bij zich hebben gedragen. Of al 'psssst, psssst meisje' hebben gesist achter het raam naar de vele roomblanke vrouwen binnenin de kroeg.

Er MOET een aanleiding zijn geweest.
userIcon
mensen die een café met een moskee vergelijken...
Het wordt tijd voor de Marokkaanse gemeenschap om niet ten strijde te trekken tegen de discriminatie, maar in beginsel een einde te maken aan de REDEN waardoor deze landelijke discriminatie is ontstaan.

Ik vrees anders het ergste voor de goedwillende Marokkanen (en dat zijn er genoeg) en in hun kielzog andere bevolkingsgroepen...
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 10:25 schreef muppetshow het volgende:
'voor jou soort geen plek hier'.

Daarmee doelen ze dat je een pvda'er bent niet omdat je Marokkaans bent..

Als ze wel doelen op je afkomst zou je bij jezelf te raden moeten gaan om het beeld van de Marokkaan positiever te maken. Oftewel gewoon vertrekken naar Marokko is misschien wel een juiste postieve oplossing.
Of jou uit frustratie voortaan op je bek slaan omdat je muil hem niet bevalt. Oh wacht.
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 10:26 schreef ReplaR het volgende:
Los liever eens de oorzaak op i.p.v. het gevolg.

Het is natuurlijk niet goed dat ie geweigerd is maar ik kan de uitbaters begrijpen dat ze gewoonweg geen risico willen lopen dat de hele tent leegstroomt.
Idd, ik heb het vaak zat zien gebeuren dat mensen gewoon weg gaan omdat ze geteisterd worden (met name vrouwen) door marokkaanse jongeren die ze op hun eigen manier(met 3 man) willen versieren en die meiden echt half aanranden....
Ik werk trouwens in een cafe/discotheek
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 10:25 schreef Sigmund666 het volgende:
Het is maar een incidentje. Binnen de korste keren moeten Marokkanen een ster op hun borst hebben
Was het maar een incident.. Ik ken iemand ie 100% nederlander (ook 100% nederlandse voor en achternaam) die kort donker haar heeft en een zonnebank kleurtje.. Die komt ook vaak niet binnen met soortgelijke opmerkingen..
Tis zielig dat het zover is gekomen met Nederland..
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 10:28 schreef Elmo_de_Pelmo het volgende:
Je mag toch weigeren wie je wil in je eigen cafe?
Nee, dat mag niet. Ga, nu een net als iedere burger eens uitzoeken hoe de wet in elkaar steekt. Als je mee wilt doen in het economisch verkeer dan gelden er bepaalde regels. Het is niet dat een café een besloten club is.
userIcon
Gek he. Misschien iets met: "In het verleden behaalde resultaten bieden reden tot weigering in de toekomst"
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 10:30 schreef TornadoGo het volgende:
[..]

Idd, ik heb het vaak zat zien gebeuren dat mensen gewoon weg gaan omdat ze geteisterd worden (met name vrouwen) door marokkaanse jongeren die ze op hun eigen manier(met 3 man) willen versieren en die meiden echt half aanranden....
Ik werk trouwens in een cafe/discotheek
Toch...ik heb ff wat foto's van hem bekeken en hij ziet er totaal niet uit als het type kut-marokkaan...
moeten ze wettelijk regelen, want zo hoort het ook
Dat hij gemarokkaniseerd wordt, heeft hij aan zijn soortgenoten te danken die zich zo vaak misdragen hebben dat ze steeds minder meer welkom zijn. Laten Marokkanen maar 'ns naar zichzelf kijken ipv voortdurend "discriminatie!" te roepen.
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 10:26 schreef Elmo_de_Pelmo het volgende:
"Je wordt gemarokkaniseerd waar je bij staat!"

Is hij er dan niet trots op dat hij marokkaan is?
Zoals hij zelf zegt is hij een Nederlander van Marokaanse afkomst..
Dat is iets anders dan die joggies die hier geboren zijn (en dus wettelijk Nederlander zijn) die roepen dat de Marokaan zijn..
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 10:26 schreef ReplaR het volgende:
Los liever eens de oorzaak op i.p.v. het gevolg.

Het is natuurlijk niet goed dat ie geweigerd is maar ik kan de uitbaters begrijpen dat ze gewoonweg geen risico willen lopen dat de hele tent leegstroomt.
Als je je vak niet kan uit oefenen zonder tegen de wet in te gaan dan moet je er niet mee beginnen. Je mag iemand gewoon niet weigeren omdat hij een Marokkaanse kop heeft. Punt uit. Je kan het bontkraagje weren, de kleding, op leeftijd maar niet op iemands huidskleur.
[..]


Toch...ik heb ff wat foto's van hem bekeken en hij ziet er totaal niet uit als het type kut-marokkaan...
[/quote]

Misschien had hij wel z'n bontkraag jas aan die avond. Of was hij met andere APPA vriendjes.
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 10:27 schreef Mathieu08 het volgende:
Dat heeft die toch echt aan zijn eigen kut volk te danken.
Oh ik kan dus ook een rekening sturen als jij je misdraagt en ik er op een of andere manier de "dupe" van wordt?
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 10:32 schreef Fokski het volgende:
[..]

Nee, dat mag niet. Ga, nu een net als iedere burger eens uitzoeken hoe de wet in elkaar steekt. Als je mee wilt doen in het economisch verkeer dan gelden er bepaalde regels. Het is niet dat een café een besloten club is.
Vandaar ook dat er vaak bij discotheken en cafés op een bordje staat dat je er op sportschoenen niet inkomt. Piet op sportschoenen loopt zo door, Ahmed wordt vanwege zijn schoenen geweigerd.
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 10:34 schreef Fokski het volgende:
[..]

Als je je vak niet kan uit oefenen zonder tegen de wet in te gaan dan moet je er niet mee beginnen. Je mag iemand gewoon niet weigeren omdat hij een Marokkaanse kop heeft. Punt uit. Je kan het bontkraagje weren, de kleding, op leeftijd maar niet op iemands huidskleur.
Je hebt gelijk, zoals ik in mijn 2e post al zei. Als ik uitsmuiter was geweest had elke bontkraag er niet ingekomen bij mij, deze man weer wel. Van dit soort figuren moeten we het nou net hebben imo.
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 10:30 schreef tinnitus het volgende:
Hij zal wel een mes bij zich hebben gedragen. Of al 'psssst, psssst meisje' hebben gesist achter het raam naar de vele roomblanke vrouwen binnenin de kroeg.

Er MOET een aanleiding zijn geweest.
Dit is wel erg triest
Dat je gewend bent om "dames" te versieren via internet en dating sites, dan is psssssst psssst heel onbeleefd opeens?
Als je je eigen vrouwtje niet bij je kan houden? dan ben je je vrouw niet waard.
userIcon
Tja, misschien moet hij zich eens gaan afvragen waarom marokkanen geweerd worden? Ik geef alvast een tip: het is niet omdat ze gediscrimineerd worden. Het is omdat ze obver het algemeen gezien gewoon meer overlast veroorzaken dan gewone klanten. Dus word er extra kritisch gekeken naar wie er naar binnen gaat, en daar is deze marokkaan het slachtoffer van. Maw: je bent de lul door het gedrag van je eigen volk. Niet door discriminatie
userIcon
OORZAAK -> GEVOLG

Pak de oorzaak aan PVDA-ertje en loop weer niet het slachtoffertje te spelen!
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 10:25 schreef muppetshow het volgende:
'voor jou soort geen plek hier'.

Daarmee doelen ze dat je een pvda'er bent niet omdat je Marokkaans bent..
Ja, want iemand zijn politieke voorkeur kun je op zijn voorhoofd aflezen.
quote:
Als ze wel doelen op je afkomst zou je bij jezelf te raden moeten gaan om het beeld van de Marokkaan positiever te maken. Oftewel gewoon vertrekken naar Marokko is misschien wel een juiste postieve oplossing.
Stel je komt bij een cafe en je wordt geweigerd omdat je man bent.

''Ja sorry hoor, maar de meeste pedo's zijn mannen, laatst was het weer raak met die Sander V., we kunnen het risico niet meer nemen, voor mensen van jouw geslacht is geen plek meer.''

Zou je dan ook zeggen ''doe dan ook eens iets om het beeld van mannen positiever te maken''?

Nee, dat dacht ik al.
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 10:32 schreef Fokski het volgende:
[..]

Nee, dat mag niet. Ga, nu een net als iedere burger eens uitzoeken hoe de wet in elkaar steekt. Als je mee wilt doen in het economisch verkeer dan gelden er bepaalde regels. Het is niet dat een café een besloten club is.
Is het niet zo dat je iemand niet mag weigeren op grond van ras geloof overtuiging enz.

Maar zolang ze hem niet zeggen dat hij niet naar binnen mag omdat hij uit marokko komt valt het daar niet onder.

In rotterdam is zoiets voor de rechter gekomen, maar daar zei de cafe houder er bij dat het was omdat die persoon een marokkaan was en dat die altijd rotzooi trapten, dat lees ik hier niet, dat is een aanname van dat raadslid. (wel een terechte aanname lijkt mij, maar zolang dat niet gezegd is..)
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 10:37 schreef Henk-B het volgende:
OORZAAK -> GEVOLG

Pak de oorzaak aan PVDA-ertje en loop weer niet het slachtoffertje te spelen!
Wat is oorzaak? Gaan we nu lopen elkaar aanwijzen? verklaar je nader aub
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 10:38 schreef Mathieu08 het volgende:
[..]


Als je als blanke in Marokko net zo de boel loop te terroriseren als zij dat hier doen. Dan zul je als blanke op den duur ook daar geweigerd worden bij discotheken ja.
We hebben het niet over Marokko, iedereen weet dat ze daar nogal achterlopen. We hebben het over Nederland, en de normen en waarden die we hier handhaven.

Weigeren op grond van huidskleur lijkt mij altijd fout,
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 10:30 schreef LaTiNo het volgende:
Het wordt tijd voor de Marokkaanse gemeenschap om niet ten strijde te trekken tegen de discriminatie, maar in beginsel een einde te maken aan de REDEN waardoor deze landelijke discriminatie is ontstaan.

Ik vrees anders het ergste voor de goedwillende Marokkanen (en dat zijn er genoeg) en in hun kielzog andere bevolkingsgroepen...
Het gebeurd niet om dezelfde reden waarom jij er ook niets aan doet. Omdat een "Marokkaan" net zo gemakkelijk een mes tussen zijn ribben krijgt. Als er verder een gemeenschap is die helemaal niet zo hecht en georganiseerd is dan is het wel de Marokkaanse. Er is geen Marokkaanse gemeenschap.
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 10:37 schreef Bensel het volgende:
Tja, misschien moet hij zich eens gaan afvragen waarom marokkanen geweerd worden? Ik geef alvast een tip: het is niet omdat ze gediscrimineerd worden. Het is omdat ze obver het algemeen gezien gewoon meer overlast veroorzaken dan gewone klanten. Dus word er extra kritisch gekeken naar wie er naar binnen gaat, en daar is deze marokkaan het slachtoffer van. Maw: je bent de lul door het gedrag van je eigen volk. Niet door discriminatie
Van Dale:

quote:
dis·cri·mi·na·tie de; v het maken van ongeoorloofd onderscheid: rassendiscriminatie
You clearly are a genious.

PS. Apartheid is niet voor niets een Nederlands woord.
userIcon
Hoe zou dat nou komen? Goh wat raar?
Ik denk dat de 'marokkaan' eens een grondige zelfreflectie moet loslaten waar, wanneer en waarom het met hun volk zo mis is gegaan in dit land.
userIcon
Als blanke autochtoon wordt ik ook geweigerd in de moskee
Heb nooit eerder van hem gehoord.
Heb een dubbel gevoel bij dit bericht.
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 10:26 schreef ReplaR het volgende:
Los liever eens de oorzaak op i.p.v. het gevolg.

Het is natuurlijk niet goed dat ie geweigerd is maar ik kan de uitbaters begrijpen dat ze gewoonweg geen risico willen lopen dat de hele tent leegstroomt.
En hoe los je de oorzaak op? Moet hij dan maar op die jongens afstappen en zeggen ''hoor eens gasten, ik ben ook Marokkaan, en door jullie kom ik cafe's niet meer in. Niet zo stout meer doen hoor!''

Ik vind het een rare gedachtengang dat die kerel macht over andere Marokkanen zou kunnen uitoefenen ofzo, als een of andere poppenspeler.
userIcon
Ik geloof er niks van...hier wordt een discriminatie kaart gebruikt
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 10:25 schreef Sigmund666 het volgende:
Het is maar een incidentje. Binnen de korste keren moeten Marokkanen een ster op hun borst hebben

Niet voor niks lid van van de Partij voor de Allochtoon, toch?

Het feit dat hij in deze bevolkingsgroep valt moet het besef toch wel een keer laten doordringen dat er bepaald gedrag niet getolereerd wordt? Korte lontjes en maar schreeuwen dat alles discriminazi is! De eerste die daar nu nog mee aankomt mag wat mij betreft retour land van origine (meestal is daar ook nog wel een paspoort voor beschikbaar).

[ Bericht gewijzigd door paddy op zondag 21 maart 2010 @ 14:11 ]
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 10:40 schreef tinnitus het volgende:
Ik denk dat de 'marokkaan' eens een grondige zelfreflectie moet loslaten waar, wanneer en waarom het met hun volk zo mis is gegaan in dit land.
Mischien is het idee om het zelf ook het te doen?
omdat de jeugd dominanter zijn dan ander bevolking groep?
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 10:40 schreef NJN het volgende:


PS. Apartheid is niet voor niets een Nederlands woord.
Alle Nederlanders zijn racisten?
userIcon
[/quote]
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 10:42 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]

En hoe los je de oorzaak op? Moet hij dan maar op die jongens afstappen en zeggen ''hoor eens gasten, ik ben ook Marokkaan, en door jullie kom ik cafe's niet meer in. Niet zo stout meer doen hoor!''

Ik vind het een rare gedachtengang dat die kerel macht over andere Marokkanen zou kunnen uitoefenen ofzo, als een of andere poppenspeler.
Hij probeert nu toch ook macht uit te oefenen door dit in de media te vertellen op zijn manier en straks misschien wel naar de rechter te stappen? waarom kan dat dan wel?
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 10:37 schreef Henk-B het volgende:
OORZAAK -> GEVOLG

Pak de oorzaak aan PVDA-ertje en loop weer niet het slachtoffertje te spelen!
Oorzaak: Hij wordt geweigerd bij en cafe
Gevolg: Hij plaatst dat op Twitter

quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 10:36 schreef Fokski het volgende:
[..]

Oh ik kan dus ook een rekening sturen als jij je misdraagt en ik er op een of andere manier de "dupe" van wordt?
Sterker nog, dat is dan het geval.. de man is Nederlander, anders mag je in Nederland niet uitkomen voor een politieke partij. Dus.. tis de schuld van de Nederlanders..
schitterend.
utrecht +5
geef aub ook ff de namen van de cafes ze klinken erg gezellig namelijk
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 10:38 schreef Mathieu08 het volgende:
[..]

Als je als blanke in Marokko net zo de boel loop te terroriseren als zij dat hier doen. Dan zul je als blanke op den duur ook daar geweigerd worden bij discotheken ja.
We zijn hier niet in Marokko. Maar buiten dat durf ik zelfs te stellen dat jij in Marokko met meer weg komt dan onze Marokkanen in een Marokkaanse discotheek. Dat komt omdat Marokkanen door hun uiterlijk worden gehouden aan Marokkaanse normen en waarden. Dat behoren wij hier niet te doen. We hebben Nederlandse normen en waarden en die gelden voor iedereen.
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 10:40 schreef Middlebeast het volgende:
[..]

Ok dus als dezelfde groep de haartjes kamt, een mooi overhemd aantrekt dan is het allemaal prima?

Right.
Ja grofweg gezegd. En ik durf te wedden dat jij precies hetzelfde zou doen.
Als jij uitbater zou zijn dan zou jij deze net geklede en verzorgde man binnenlaten, maar als er marokkaan met bontkraag voor je deur staat met de typische macho-houding dan laat jij die ook niet binnen om je centen te besparen.

En ja, als uitsmuiter kun je alleen op uiterlijk selecteren.
Wanneer ik in Mohandis zijn gemeente dat rovershol op de Vredebest betreed heb ik er ook subiet een paar knoopsgaten bij.
Op de Nieuwe haven niet anders en zo kan ik nog wel even doorgaan .
Veeg eerst je eigen straatje Mohandis
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 10:45 schreef Jigzoz het volgende:
[..]


Alle Nederlanders zijn racisten?
Dat zeg ik niet. Als ik dat wilde zeggen, had ik het er zo neer gezet.

Nee, eerder iets over VOC, Zuid-Afrika, Mandela en het gebrek aan leren van geschiedkundige nuance.

Edit: En oh ja. We moeten er van ome Jan-Peter er trots op zijn ook.

[ Bericht gewijzigd door NJN op zondag 21 maart 2010 @ 10:57 ]
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 10:48 schreef ReplaR het volgende:
[..]


Ja grofweg gezegd. En ik durf te wedden dat jij precies hetzelfde zou doen.
Als jij uitbater zou zijn dan zou jij deze net geklede en verzorgde man binnenlaten, maar als er marokkaan met bontkraag voor je deur staat met de typische macho-houding dan laat jij die ook niet binnen om je centen te besparen.

En ja, als uitsmuiter kun je alleen op uiterlijk selecteren.
Mensen willen door hun kleren ook vaak laten zien dat ze bij een bepaalde groep horen, dus kleren zeggen dan wel iets over iemand
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 10:29 schreef BeamMeUpScotty het volgende:
[..]


Als het aan Marokkanen ligt moet iedereen die geen moslim is een ster op hun borst dragen. Nu voelt hij ook eens hoe het is benadeeld te worden.
Wist niet dat ik zo dacht, maar bedankt zal het opschrijven

Oh dit is normaal in de horeca hoor, Maroc jongens worden standaart geweigert, hoeft je niks voor te doen, wij vrouwen daar in tegen mogen gewoon naar binnen
Als er een Maroc uitsmijter staat, en je vraagt naar de reden is het gewoon: orders geen Marokkanen binnen, aardig he
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 10:43 schreef eNaSnI het volgende:
...bontkraagje?
Zie tegenwoordig meer Blondjes daar mee lopen, oja die lopen idd wat achter he

[ Bericht gewijzigd door Zapato op zondag 21 maart 2010 @ 11:56 ]
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 10:34 schreef Middlebeast het volgende:
[..]

Wat heeft die beste man gedaan dan?

O en weer goed om te zien dat het om 2030rd gaat. Wie verwacht een andere reactie van extreem rechts. Hele volken over een kam scheren zijn ze niet vies van.

Ze? Wie zijn ze? Doe je het zelf ook trut!
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 10:42 schreef sciencefaith het volgende:
[..]

Precies.
De reden dat ze je bij 3 cafeetjes weigeren, zou je toch aan het denken moeten zetten.
Maar nee we zeggen het woord racisme en alle Nederlanders met een oorlogstrauma gaan overstag
Dit is racisme, knuppel. Ook al zijn 99.9% van de als Marokkaan uitziende mensen crimineel dan is het handvol dat het niet is slachtoffer van racisme indien ze op de huidskleur worden benadeeld. Jij bent geloof ik twee zaken door elkaar aan het halen. Het ongeoorloofd onderscheid maken volgens de wet (discrimineren op basis van huidskleur = racisme) en de redenen waarom er gediscrimineerd wordt en kan worden. Doe nou niet alsof racisme een vies woord is terwijl je doodleuk aangeeft dat je hem schuld toedraagt omdat hij een Marokkaans voorkomen heeft. Je wil gewoon een andere betekenis aan het woord geven.
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 10:40 schreef tinnitus het volgende:
Ik denk dat de 'marokkaan' eens een grondige zelfreflectie moet loslaten waar, wanneer en waarom het met hun volk zo mis is gegaan in dit land.
Kritische zelfreflectie is een Marokkaan totaal vreemd.
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 10:48 schreef ReplaR het volgende:
[..]


Ja grofweg gezegd. En ik durf te wedden dat jij precies hetzelfde zou doen.
Als jij uitbater zou zijn dan zou jij deze net geklede en verzorgde man binnenlaten, maar als er marokkaan met bontkraag voor je deur staat met de typische macho-houding dan laat jij die ook niet binnen om je centen te besparen.

En ja, als uitsmijter kun je alleen op uiterlijk selecteren.
Ik vind de verontwaardiging ook nogal bijzonder. Als Marokkanen voor veel overlast en problemen zorgen in het uitgaansleven dan wordt er dus op een andere manier naar ze gekeken. Is dat nou zo schandalig?

En ja, hier wordt dus iemand gediscrimineerd omdat er andere Marokkanen zich misdragen. Als ik me even voorstel dat ik aan de Spaanse kust in een restaurant geweigerd wordt omdat mijn mede-Nederlanders zich daar hebben misdragen zou ik verschrikkelijk balen van mijn tokkielandgenoten, maar ik zou de restauranteigenaar zeker niet van discriminatie beschuldigen.
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 10:54 schreef Mathieu08 het volgende:
[..]


Ga lekker huilen.
Beetje het slachtoffer uithangen terwijl het grootste deel van jullie een probleem is in Nederland.
Als jouw volk zich nu eens een jaar uit de negatieve media kan houden dan kan ik misschien nog begrip hebben voor je teleurstelling zodra je ergens geweigerd wordt.
Volgens mij loopt ze niet echt het slachtoffer uit te hangen maar zegt ze dat marokkaanse uitsmuiters ze ook weigeren.
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 10:49 schreef NJN het volgende:
[..]


Dat zeg ik niet. Als ik dat wilde zeggen, had ik het er zo neer gezet.

Nee, eerder iets over VOC, Zuid-Afrika, Mandela en het gebrek aan leren van geschiedkundige nuance.
Ja, wat dan over VOC, Zuid-Afrika, Mandela en het gebrek aan leren van geschiedkundige nuance? Wat is er dan met Nederlanders?
Bedank je neefjes maar!
Wat hebben wij er sinds den Uyl toch een puinhoop van gemaakt door gastarbeiders toe te laten, en nu opgescheept zitten met nazaad van diezelfde mensen en generaties die compleet ontsporen in dit land.

De PvdA heeft dit jarenlang verzwegen en gebagatelliseerd. Nu krijg je dit soort wrange toestanden, en zal alleen maar toenemen.
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 10:56 schreef Middlebeast het volgende:
[..]

Hoe weet jij dat? Het grote verschil daar is dat ze het wat dat betreft in de hand hebben. Neimand haalt het in zijn hooft om het te proberen. Doe je het wel pakken ze je aan. Dat is ook wat we hier missen.

Door deze reden ishet ookzo dat de politie hier niets doet wanneer je een aagifte van discriminatie gaat doen na een weigering.

Waar het op neer komt is dat jou opmerking onzin is net als de eerdere opemrkingen van jou.

Dus, aub niet gelijk het vingertje naar een ander wijzen. Ga er nou eens inhoudelijk op in.

Snap dat jij marokkanen het liefst achter in de bus ziet, geen toegang meer tot bepaalde zaken. Ik snap dat er mensen zoals jij rondkruipen, het is helaas niet anders. Door mensen zolas jij zijn ook rampzalige dingen de geschiedenis in gegaan.

Misschien hebben ze in zuid-afrika het handboek voor apartheid nog liggen. Kan die ook eens terug komen naar Nederland. begint toch weer te kriebelen bij sommigen merk ik.

Hier in Utrecht gaan de marokkanen altijd uit zichzelf achterin de bus zitten en kijken je beledigd aan als je er ook gaat zitten...
userIcon
Tja... Jammer maar helaas.. Hij kan beter bij zichzelf te rade gaan hoe heel dit deurbeleid ontstaan is...

Aangezien hij zelf een PvdAer is zou hij het zelfs al moeten weten .. Wellicht dat een onderzoek naar de effecten van veel thee op de hersenen enige verrassende uitkomsten kan bieden?
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 10:37 schreef asusi het volgende:
[..]

Dit is wel erg triest
Dat je gewend bent om "dames" te versieren via internet en dating sites, dan is psssssst psssst heel onbeleefd opeens?
Als je je eigen vrouwtje niet bij je kan houden? dan ben je je vrouw niet waard.
Ja, dan is psssst psssst opeens heel onbeleefd. Spreek dat meisje dan gewoon aan, dan weet je waar je aan toe bent. Denk ff na, klaphark.

Goede zaak, ook hier ongeveer een zero-tolerance beleid in kroegen.
userIcon
Goh, bij kroegen kijken ze naar je uiterlijk.

Ben ook wel es ergens geweigerd, dan ga je naar de verkeerde tent.
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 10:31 schreef R0N het volgende:
[..]


Was het maar een incident.. Ik ken iemand ie 100% nederlander (ook 100% nederlandse voor en achternaam) die kort donker haar heeft en een zonnebank kleurtje.. Die komt ook vaak niet binnen met soortgelijke opmerkingen..
Tis zielig dat het zover is gekomen met Nederland..
Zo'n zonnebank sjonnie zou ik ook niet in mijn tent willen.
userIcon
wanneer krijgen we nu eens nieuws dat de marokkaanse gemeenschap het ook zat is, en het tuig ook willen aanpakken?

Wanneer gaan de nederlanders en marokkanen eens hand in hand dit probleem aanpakken?

niet, want het probleem wordt alleen maar op elkaar afgeschoven en schiet dus voor geen ene moer op

beide kanten is om te kotsen.
userIcon
Hè wat vervelend voor meneer de marokkaan.
Sorry maar ik kan me goed voorstellen dat hij geweigerd is omdat hij een PvdA'er is. Daarom zou ik hem in ieder geval weigeren
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 10:54 schreef Mathieu08 het volgende:
[..]


Ga lekker huilen.
Beetje het slachtoffer uithangen terwijl het grootste deel van jullie een probleem is in Nederland.
Als jouw volk zich nu eens een jaar uit de negatieve media kan houden dan kan ik misschien nog begrip hebben voor je teleurstelling zodra je ergens geweigerd wordt.
Ach wist niet dat ik aan het huilen was Goed van jou dat je dat zo tussen de regels door leest
Daarbij als je goed kon lezen, staat er duidelijk dat WIJ vrouwen ( ik dus) gewoon over al binnen komen, dus zie huilen is voor mij niet nodig, begrijpend lezen, is ook iets he

Ach gaan we in Jouw en jullie vormen praten?
Moet ik dan zo kinderachtig zijn en zeggen, ga kinderen vermoorden joh, want dat doen alle Nederlanders toch? Maar nee zo ben ik niet, laat het simpele graag aan jou over
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 10:40 schreef Middlebeast het volgende:
[..]

Ok dus als dezelfde groep de haartjes kamt, een mooi overhemd aantrekt dan is het allemaal prima?

Right.
In hoeverre ben jij gemarokkaniseert?
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 10:39 schreef AdvancedPower het volgende:



Ik kan niet kiezen.
Je kan toch wel lezen?
100  van 371 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3 4


Lees ook:

» 26/05 Grote brand legt verlichtingzaak Almelo in as14
» 26/05 Dode door aanvaring op Westerschelde2
» 26/05 Zoekactie vermiste zwemmer nog vruchteloos3
» 26/05 Nederlanders gewond bij ongeval met luchtballon3


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden