Internationale dag tegen racisme

Internationaal • Geschreven door ANP op 21-03-2010 @ 08:00
print 

Op tal van plaatsen en met tal van acties staan vandaag wereldwijd mensen stil bij de internationale dag tegen racisme. De Verenigde Naties hebben in 1966 deze dag (21 maart) uitgeroepen tot antiracismedag, nadat in 1960 de politie het vuur opende op demonstranten in een vreedzaam protest tegen rassendiscriminatie in Zuid-Afrika.

De demonstratie in Sharpeville was gericht tegen de zogeheten pasjeswetten, die identiteitskaarten voor de zwarte bevolking. 69 mensen kwamen in de kogelregen om het leven.

Ook in Nederland is vandaag op verschillende plaatsen aandacht voor de dag. Zo wordt in Rotterdam het zogenoemde eenheid is kracht festival gehouden en is er op de Dam in Amsterdam vanmiddag een bijeenkomst. Daarbij is ook de organisatie Nederland Bekent Kleur aanwezig.


Bron: ANP


Lees ook:

» 16:47 Dodental lawine Kosovo opgelopen0
» 16:33 Vier Britse bankiers opgepakt4
» 11:21 Al-Qaida: Steun opstand in Syrië36
» 11:17 Tibetaanse non (18) zet zichzelf in brand27


delen | eKudos nujij

2809 views / 83 reacties
Reacties op dit bericht
83  van 83 reacties op deze pagina. Pagina  1
userIcon
Wildersaanhangers zijn fan van een racist.
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 08:01 schreef roelke87 het volgende:
Zodra de criminaliteitsstatistieken weer normale cijfers laten zien waarin den buitenlandsche medemens niet zeer zeer overtegenwoordigd is kunnen ze me bellen om een speech te schrijven voor deze dag. Tot die tijd blijf ik lekker racistisch, puur uit zelfbehoud.
juist ja zolang nederlandse autochtonen overmatig vertegenwoordig zijn in het misbruiken van kinderen in buitenland houd ik mijn kinderen heel ver van jou. Krom he?
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 08:19 schreef groenrechts het volgende:
Allochtonen moeten eens niet zo zeiken, altijd en overal gooien ze het hier op racisme, ze weten niet eens wat het is.
Stelletje zwakkelingen.
Het is de meest gebruikte smoes als ze hun zinnetje niet krijgen. En die anti-racisme clubjes(lees= linkse hobby) springen er maar al te graag bovenop om zo hun subsidie veilig te stellen.
Het lijkt wel afgesproken werk.
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 08:26 schreef groenrechts het volgende:
Leuk dagje uit voor links Fok! vandaag,
leuk gemaakt gezellig doen tussen allerlei culturen, luisteren naar slechte afrikaanse bands, temidden van nederlandse dreadlocks in pyama's.
Lelijke dolle mina achtige vrouwen verzorgen de inwendige mens, middels een bekertje ranja en een stukje Tofoe of tempeh.

gezellig
Geen worstenbroodjes, eierkoeken en koffie?
userIcon
Racisme? Dat is toch dat je een neger zwart noemt? Maar niet als je een blanke wit noemt? Raar systeem...

En niet te vergeten: "Ik heb een hekel aan blondjes" mag je prima in een volle bus zeggen, maar: "Ik heb een hekel aan negers" niet. Linkse knuffelaars dus!

Disclaimer: ik heb niets tegen negers
userIcon
Tja...Hier in Nederland hebben we een probleem met Moslims en Islamieten en aangezien moslim of Islamiet geen ras is.. Hebben we hier geen last van racisme

(en nu weet ik zeker dat al de bovengenoemde figuren het volgende gaan roepen: Ishh Disjcriminazie tozzzz jonguh )
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 09:07 schreef OpperTokkie het volgende:
Tja...Hier in Nederland hebben we een probleem met Moslims en Islamieten en aangezien moslim of Islamiet geen ras is.. Hebben we hier geen last van racisme

(en nu weet ik zeker dat al de bovengenoemde figuren het volgende gaan roepen: Ishh Disjcriminazie tozzzz jonguh )
Nee hoor, ik zeg gewoon dat je een gestoord iemand bent....
Of als klein jongetje nooit mee mocht spelen met de kinderen uit je buurt.
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 08:17 schreef Neverever het volgende:
[..]
juist ja zolang nederlandse autochtonen overmatig vertegenwoordig zijn in het misbruiken van kinderen in buitenland houd ik mijn kinderen heel ver van jou. Krom he?
Ik zou zeggen kom maar met een bron waaruit dat blijkt....

Als we naar Nederland kijken is 1 op de 5 Nederlanders allochtoon. Het is dus normaal als 4 van de 5 gevallen van kindermisbruik een Nederlander is.

Helaas zien we dat niet. Incest, pedofilie en kindermishandeling zijn hoger in Allochtonen niet-westerse gezinnen. Al zijn de cijfers minder ernstig als de criminaliteit, waar niet-westerse allochtonen oververtegenwoordigd zijn.

http://www.rivm.nl/jeugdg(...)ndermishandeling.jsp
userIcon
Moeten ze er eerst maar voor zorgen dat de negers zélf niet meer zo racistisch zijn.
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 08:11 schreef Neverever het volgende:
Wildersaanhangers zijn fan van een racist.
Je scheert wilders aanhangers over 1 kam, rascist!
userIcon
W0000000ttttt!!!!!!
NEGERS 4 EVAH!!!
userIcon
Racisme is ook een serieus probleem. Punt is alleen dat het tot nu toe altijd verschrikkelijk eenzijdig wordt belicht. Als je blank bent kun je racistisch zijn. Sterker nog: je bent het waarschijnlijk en anders je voorouders wel, dus kom maar op met die excuses. In alle andere gevallen ben je hoogstens slachtoffer.

Het is net als met discriminatie. Ook dat is een kwalijk verschijnsel dat nog bijzonder veel voorkomt. Daarbij wordt alleen toenemende homodiscriminatie door verschillende geloofsgroepen maar gemakshalve even over het hoofd gezien.

Nederland vertikt het om principieel naar verschijnselen te kijken. Er is ooit besloten dat minderheden zich niet schuldig kunnen maken aan discriminatie en als ze het wel doen dan is dat toch de schuld van de blanke overheerser.

En ja, als de Nederlandse overheid dan keihard meediscrimineert en her en der zelfs racistisch is ("sollicitanten van niet-westerse afkomst hebben voorrang") , dan vind ik het nogal schijnheilig dat er weer bakken belastinggeld uitgegeven wordt aan racismebestrijdingsfeestjes.

Maar goed, zou het helpen? Antiracismedag? Vanaf vandaag ineens wereldwijd minder rassendiscriminatie?
Een anti-islam dag dus
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 09:53 schreef Sigmund666 het volgende:
[..]


Tuurlijk niet. Je geeft er gewoon aandacht aan.
Eh... Er wordt aandacht aan besteed en iedereen weet dat het geen fuck helpt. Er is alleen aandacht voor. Dat is het dan.

Zonde van het geld dan.
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 09:59 schreef cheqy het volgende:
[..]
Sorry hoor maar ik ken geen racistische negers. Middelandse Zee tuig daarentegen....
Geen racistische negers ? Nee, daarom willen ze alleen maar bij elkaar zijn en niets met blanken te maken hebben. Ja en daar hoort het tuig wat jij opnoemt ook bij. Negers zijn net zo racistisch als blanken. Ik denk dat racisme nu eenmaal in ieder mens zit.
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 10:03 schreef BeamMeUpScotty het volgende:
[..]


Geen racistische negers ? Nee, daarom willen ze alleen maar bij elkaar zijn en niets met blanken te maken hebben. Ja en daar hoort het tuig wat jij opnoemt ook bij. Negers zijn net zo racistisch als blanken. Ik denk dat racisme nu eenmaal in ieder mens zit.
Maar vooral in jou.
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 09:59 schreef cheqy het volgende:
[..]
Sorry hoor maar ik ken geen racistische negers. Middelandse Zee tuig daarentegen....
Wat dacht je van Malcolm X?
Die kun je in zekere zin als racistisch beschouwen.
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 10:04 schreef Jigzoz het volgende:
[..]


Maar vooral in jou.
Als ik vind dat negers onderontwikkeld zijn is dat geen racisme maar een feit. Zelfs diegenen die hier in Europa wonen zijn niet zo hoog ontwikkeld.
Als jij de waarheid racistisch vindt dan zou je kunnen zeggen dat ik een racist ben.
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 10:07 schreef BeamMeUpScotty het volgende:
[..]


Als ik vind dat negers onderontwikkeld zijn is dat geen racisme maar een feit. Zelfs diegenen die hier in Europa wonen zijn niet zo hoog ontwikkeld.
Als jij de waarheid racistisch vindt dan zou je kunnen zeggen dat ik een racist ben.
Zelfs het concept 'waarheid' snap je niet, dus als er iemand onderontwikkeld is...
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 09:58 schreef Sigmund666 het volgende:
[..]


Voor sneue trollen als jij is het iedere dag anti-islam dag
Dus als je iets tegen racisme hebt, dan ben je nu ook al een troll
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 10:09 schreef Jigzoz het volgende:
[..]


Zelfs het concept 'waarheid' snap je niet, dus als er iemand onderontwikkeld is...
Je weet wel beter. Ik ga er niet eens meer op in want met jou is een discussie voeren al bij voorbaat zinloos. Maar mocht jij het beter weten dan laat je niet weerhouden de overige lezers van de frontpage mede te delen wat de echte waarheid is die alleen jij schijnt te weten.
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 10:10 schreef 2030rd het volgende:
[..]


Dus als je iets tegen racisme hebt, dan ben je nu ook al een troll
Ja en een bomenknuffelende linkse-kerk-hippie met een uitkering, een kop thee en natuurlijk een bom om rechtse mensen mee op te blazen.
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 09:18 schreef monddood het volgende:
[..]

Ik zou zeggen kom maar met een bron waaruit dat blijkt....

Als we naar Nederland kijken is 1 op de 5 Nederlanders allochtoon. Het is dus normaal als 4 van de 5 gevallen van kindermisbruik een Nederlander is.

Helaas zien we dat niet. Incest, pedofilie en kindermishandeling zijn hoger in Allochtonen niet-westerse gezinnen. Al zijn de cijfers minder ernstig als de criminaliteit, waar niet-westerse allochtonen oververtegenwoordigd zijn.

http://www.rivm.nl/jeugdg(...)ndermishandeling.jsp
Huil niet zo en lees je eigen bron eerst.
quote:
Er zijn wel verschillen tussen de vormen van kindermishandeling. Seksuele mishandeling, emotionele mishandeling, en fysieke verwaarlozing komen relatief minder vaak voor bij allochtone gezinnen.
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 10:12 schreef BeamMeUpScotty het volgende:
[..]


Je weet wel beter. Ik ga er niet eens meer op in want met jou is een discussie voeren al bij voorbaat zinloos. Maar mocht jij het beter weten dan laat je niet weerhouden de overige lezers van de frontpage mede te delen wat de echte waarheid is die alleen jij schijnt te weten vrijwel iedereen schijnt te begrijpen, maar ik vanwege mijn schizofrenie niet.
Beterschap he!
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 10:10 schreef cheqy het volgende:
[..]
Natuurlijk heb je overal racisten maar de negers die ik ken zijn allemaal heel geschikte gasten.
Wel valt mij op dat de jongere negers idd wat meer naar elkaar toe trekken, maar of dat met rasicme te maken heeft?
Hoe dan ook, ik heb liever een paar negers als buren (heb ik nu ook) dan van dat berbervolk. Want daar heb ik pas een hekel aan.
Over het algemeen geef ik je gelijk als het gaat om buren alhoewel je met negers ook flink veel overlast kunt hebben. Wat dan wel weer is met dat volk is dat als je er iets van zegt dan denken ze meteen dat je iets tegen hen hebt omdat ze zwart zijn. Het zal niet eens in ze opkomen om te bedenken dat ze verkeerd bezig zijn. Ze gooien het al heel snel op racisme en dan heb je niet alleen mot met een paar negers, maar dan gelijk met een paar honderd negers.
Man ik zeg het je het is racisme...ga weg ik ga je steken

Diegene die het hardst roepen dat ze worden gediscrimineerd zijn vaak de grootste rascisten
userIcon
Zouden er veel moslims komen?
Want die hebben een ingebakken haat tegen het joodse ras
Zo, gaan onze Brusselse Marokkaantjes ons dan voor 1 dag met rust laten?
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 10:17 schreef BeamMeUpScotty het volgende:
[..]


Over het algemeen geef ik je gelijk als het gaat om buren alhoewel je met negers ook flink veel overlast kunt hebben. Wat dan wel weer is met dat volk is dat als je er iets van zegt dan denken ze meteen dat je iets tegen hen hebt omdat ze zwart zijn. Het zal niet eens in ze opkomen om te bedenken dat ze verkeerd bezig zijn. Ze gooien het al heel snel op racisme en dan heb je niet alleen mot met een paar negers, maar dan gelijk met een paar honderd negers.
Met negers heb je geen last behalve dan in het verkeer en soms geven ze de indruk eerder lui te zijn.
Dat kan wel eens ergerlijk zijn maar het zijn slechts kleinigheden.
Maar wat hebben we in Brussel voor met de Marokkanen?
Liever een neger die mij wat ophoudt in het verkeer dan in Brussel overvallen worden voor Marokkanen hoor, véél liever.
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 08:18 schreef sumerian het volgende:
[..]

De volgelingen van mo de pedo ook dus wat is je punt?
de mo die jij pedo noemt is nooit bewezen, is gewoon een leugen om islam in de kwade daglicht te zetten, en wat heeft islam met racisme te maken debiel
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 10:03 schreef BeamMeUpScotty het volgende:
[..]


Geen racistische negers ? Nee, daarom willen ze alleen maar bij elkaar zijn en niets met blanken te maken hebben. Ja en daar hoort het tuig wat jij opnoemt ook bij. Negers zijn net zo racistisch als blanken. Ik denk dat racisme nu eenmaal in ieder mens zit.
Wat lul jij nou weer? Ben je in de jaren 30 blijven hangen ofzo
userIcon
Heb je in Nederland racisme? Ja dat heb je.
Met het uitgaan word ik zovaak geweigerd op basis van huidskleur oid.
Kan je wel zeggen kut Marokkanen, maar dat kunnen ze niet aan mij zien, laat staan dat ze weten dat ik syrisch-orthodox ben.
Weten ze dat ik dan dat ik pas 12 jaar in Nederland ben en een wo-opleiding volg? Nee. Wat weten ze wel? Bruin kleurtje, komt er niet in

Ik ben blij dat het meerendeel op fok niet Nederland vertegenwoordigt, stelletje debielen .
userIcon
Dagen als deze zou ik willen herbenoemen naar "Internationale dag van het gezonde verstand".
userIcon
gelukkig zijn de 364 dagen racistendagen
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 08:41 schreef pfaffke het volgende:
[..]


Geen worstenbroodjes, eierkoeken en koffie?
Racist.. Je moet ook aan de rest van nederland denken he
userIcon
Ja vooral blanken worden tegenwoordig gediscrimineerd, zowel bot racisme als positieve discriminatie.
Ben je een blanke man? Dan ben je nog slechter af.
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 09:48 schreef klaagmeester het volgende:
Eehm, het menselijk ras... Of zijn mensen net als hondensoorten ook in rassensoorten verdeeld?
Alle dieren, dus ook mensen, zijn in principe onder te verdelen in rassen. Mits verschillende groepen exemplaren in verschillende leefgebieden verblijven, want dat is hoe rassen, ondersoorten en uiteindelijk soorten ontstaan. Bij de mens mag je zeker spreken van diversiteit qua populaties in verschillende delen van de wereld, dus is het logisch dat er in de loop der duizenden jaren verschillende rassen zijn ontstaan.

Helaas denken sommige mensen (met name antropologen) dat onze soort, Homo sapiens sapiens, uitzonderlijk is en dus ook immuun voor rassenschepping. Dat is natuurlijk spijkerharde onzin, want de natuur heeft geen boodschap aan sociaal-maatschappelijke connotaties. Dat wij moeite hebben met het idee van raciale diversiteit (omdat dit wellicht leidt tot problemen), betekent niet dat het er niet is.

Maar zelfs al zou de mensheid vandaag de dag uit slechts één ras bestaan, da nog zou dat in de toekomst makkelijk kunnen veranderen door eerder genoemde omstandigheden.
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 12:15 schreef Neverever het volgende:
[..]
paupertje ,ik heb een universitaire studie gevolgd en mijn neefjes en nichtjes doen steeds vaker VWO. Als je niet uitkijkt is je toekomstige leidinggevende van buitenlandse afkomst
Begin eens met een hoofdletters zou ik zo zeggen.
En wat doen ze vaker? VWO? Wat doen ze daar? Overvallen? Meiden ronselen? Voor iemand die leidinggevende ambities heeft, vind ik dat je erg onduidelijk in je communicatie jegens andere mensen bent.
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 09:09 schreef pfaffke het volgende:
[..]


Nee hoor, ik zeg gewoon dat je een gestoord iemand bent....
Of als klein jongetje nooit mee mocht spelen met de kinderen uit je buurt.
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 13:06 schreef SpaceBunny het volgende:
afschaffen deze dag.
het is al vierkant bewezen dat het toch geen ene moer uithaalt.
ergo het versterkt zelfs de ellende.
shit pullen en dan gaan janken als je tegengas krijgt, en gelijk maar discriminatie blerren.
lekker makkelijk...NOT!
Ben het zo waar een keer eens met je
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 08:11 schreef Neverever het volgende:
Wildersaanhangers zijn fan van een racist.
Aanhalen dat er onder de allochtonen een groter percentage crimineel is, wil nog niet zeggen dat je racist bent. Tuurlijk heb ik vooroordelen tegen iedereen die er op een bepaalde manier uitziet, maar dat betekent nog niet dat ik ze anders behandel. Ik geef iedereen altijd een kans.

En als ik iemand afwijs is dat om andere redenen dan uiterlijk.

Maar je beseft hopelijk toch wel dat jij nu degene bent die hier mensen bij voorbaat al afschrijft omdat je ze bevooroordeelt op het zijn van racisten? Beetje hypocriet hoor
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 11:14 schreef fusionfake het volgende:
Heb je in Nederland racisme? Ja dat heb je.
Met het uitgaan word ik zovaak geweigerd op basis van huidskleur oid.
Kan je wel zeggen kut Marokkanen, maar dat kunnen ze niet aan mij zien, laat staan dat ze weten dat ik syrisch-orthodox ben.
Weten ze dat ik dan dat ik pas 12 jaar in Nederland ben en een wo-opleiding volg? Nee. Wat weten ze wel? Bruin kleurtje, komt er niet in

Ik ben blij dat het meerendeel op fok niet Nederland vertegenwoordigt, stelletje debielen .
Wie met zijn gezond verstand gaat dan ook uit?
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 13:12 schreef SpaceBunny het volgende:
[..]


you're pulling my leg :s..
Nee, werd er zelf ook al een beetje onwel van
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 13:13 schreef ChefAli het volgende:
[..]
dit meen je niet..
Ja meen ik wel
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 13:20 schreef Wa3ra het volgende:
[..]


Nee, werd er zelf ook al een beetje onwel van
[..]


Ja meen ik wel
Dat verbaasd mij niets.
Top

quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 08:01 schreef roelke87 het volgende:
Zodra de criminaliteitsstatistieken weer normale cijfers laten zien waarin den buitenlandsche medemens niet zeer zeer overtegenwoordigd is kunnen ze me bellen om een speech te schrijven voor deze dag. Tot die tijd blijf ik lekker racistisch, puur uit zelfbehoud.
Toch moet ik je gedeeltelijk gelijk geven. De ceremoniële activiteiten die in het kader van deze dag in Nederland georganiseerd worden zijn ook zinloos daarom. Discussies en voorlichting daar zie ik meer in. De problemen waar dit land mee kampt gaan verder dan de definiering discriminatie en racisme.
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 13:28 schreef laforest het volgende:
[..]
Dat verbaasd mij niets.
Top

Ja maar jij kent mij dan ook

Die festival's zijn vaak wel leuk, althans, het eten is er lekker
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 13:38 schreef Wa3ra het volgende:
[..]


Ja maar jij kent mij dan ook

Die festival's zijn vaak wel leuk, althans, het eten is er lekker
Dat is waar.

Ja altijd heerlijk eten, gezellig enzo, maar altijd van die kutmuziek.

Hoe is het met de mooiste Marokkaanse der Nederlanden?
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 14:57 schreef kitao het volgende:
[..]


http://www.telegraph.co.u(...)clash-in-Bolton.html



Misschien moeten die UAF lui zich eerst eens even gaan wassen voordat ze de straat opgaan.
userIcon
bij racisme is de blanke altijd de dader.

quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 14:57 schreef kitao het volgende:
Second World War veteran Bertie Lois, 89, who lives in Farnworth, Bolton, protested with the UAF. (Unite Against Fascisme).

He said: "I fought the Second World War against these Nazis. What did I fight for if we let them? The EDL (English Defense League) are the enemy. I would say to them 'you are the guys we fought for, what are you doing?'
'This isn't the Britain we fought for,' say the 'unknown warriors' of WWII

'Our country has been given away to foreigners while we, the generation who fought for freedom, are having to sell our homes for care and are being refused medical services because incomers come first.'

http://www.dailymail.co.u(...)n-warriors-WWII.html
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 12:31 schreef Misantroop2010 het volgende:
[afbeelding]
userIcon
Onderzoek van de Amerikaan Craig bodeker:

zijn vragenlijst.
83  van 83 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 16:47 Dodental lawine Kosovo opgelopen0
» 16:33 Vier Britse bankiers opgepakt4
» 11:21 Al-Qaida: Steun opstand in Syrië36
» 11:17 Tibetaanse non (18) zet zichzelf in brand27


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden