Vreeswijk niet verdacht van moord

Nieuwsoverzicht • Geschreven door ANP op 19-03-2010 @ 16:07 - gepost door Stefan
print 

Justitie in Dordrecht verdenkt de 26-jarige politieman Sander Vreeswijk niet van moord maar van doodslag op Milly Boele (12). Dat heeft het Openbaar Ministerie in Dordrecht na de voorgeleiding aan de rechter-commissaris van Vreeswijk besloten. Het verschil is dat je met moord iemand ombrengt met voorbedachte rade. Dat is op dit punt nog niet bewezen. 

De rechter-commissaris in Dordrecht heeft op verzoek van het OM een onderzoek gelast naar de psychische gesteldheid van Sander Vreeswijk. Op het lichaam van Milly is sectie verricht. Volgens het OM is daaruit gebleken dat nog een aantal zaken moet worden onderzocht en kunnen er daarom nog geen nadere mededelingen over worden gedaan.

Overigens kan Vreeswijk gedurende het onderzoek of proces alsnog verdacht worden van moord.


Bron: ANP


Lees ook:

» 13/01 Duizenden militairen VS verlaten Europa29
» 09/01 'Zalando heeft doel bereikt'47
» 05/11 FOK! in de Volkskrant37
» 30/09 FOK!film heeft jouw filmkennis nodig11


delen | eKudos nujij

15739 views / 182 reacties
Reacties op dit bericht
100  van 182 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
userIcon
Nee, hij had haar liever nog een keer geneukt
Hmmzz..maar eens rustig afwachten wat hier nu uiteindelijk uitkomt.
userIcon
Gewoon moord, folteren die klootzak!
man Stefan (Redactie Frontpage) 19-03-2010 @ 16:08 fotoboek no homepage
userIcon
Iemand mee naar je huis lokken met een ziek hondje lijkt me redelijk met voorbedachte rade
userIcon
Ok 3 jaar cel, waarvan 2 voorwaardelijk..

KK Nederland!!
userIcon
Die gaat er straks met een enorme sisser afkomen, let maar op. Want justitie bijt justitie nu eenmaal niet
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 16:08 schreef Stefan het volgende:
Iemand mee naar je huis lokken met een ziek hondje lijkt me redelijk met voorbedachte rade
Helemaal mee eens!
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 16:08 schreef Stefan het volgende:
Iemand mee naar je huis lokken met een ziek hondje lijkt me redelijk met voorbedachte rade
Dat was Vrijheid van meningsuiting
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 16:09 schreef SuperToll het volgende:
Ok 3 jaar cel, waarvan 2 voorwaardelijk..

KK Nederland!!
Ik gok dat hij een jaar of acht krijgt opgelegd, maar binnen vijf jaar weer vrolijk fluitend over straat loopt.....
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 16:10 schreef asusi het volgende:
[..]

Dat was Vrijheid van meningsuiting
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 16:09 schreef SuperToll het volgende:
Ok 3 jaar cel, waarvan 2 voorwaardelijk..

KK Nederland!!
Wat doe je hier dan
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 16:11 schreef humberto.tan het volgende:
[..]


Als je de betekenis van het misdrijf moord in een juridische context niet kent, kun je misschien beter niet reageren op een bericht dat hier betrekking op heeft.
Het gaat om de logica in deze systeem!
niet huilen!
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 16:11 schreef 54cm het volgende:
[..]


Ik gok dat hij een jaar of acht krijgt opgelegd, maar binnen vijf jaar weer vrolijk fluitend 12jarige meisjes naar huis mee sleept.....
eve geedit voor je

yo mark ben je ook hier
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 16:12 schreef asusi het volgende:
[..]

Het gaat om de logica in deze systeem!
niet huilen!
quote:
deze systeem!
quote:
deze
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 16:12 schreef asusi het volgende:
[..]

Het gaat om de logica in deze systeem!
niet huilen!
userIcon
Niets te Vreezen dus.
man LaCokaFamilia (Moderator Frontpage) 19-03-2010 @ 16:15 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 16:08 schreef Stefan het volgende:
Iemand mee naar je huis lokken met een ziek hondje lijkt me redelijk met voorbedachte rade
Als dat inderdaad waar is. Maar daarmee is moord nog niet bewezen natuurlijk.
userIcon
Man man man wat een corrupt zooitje zeg
Die staat waarschijnlijk binnen 2 jaar weer vrolijk op straat
userIcon
What tha Fuck?! Dan komt hij over een paar jaar weer vrij, daarna krijgt hij een andere identiteit en een nieuw leven in een ander land. Wat een land zeg.
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 16:14 schreef kale_kleuter het volgende:
[..]


Dat moet je niet teveel doen hoor... niet goed voor je bolleke.

quote:
Overigens kan Vreeswijk gedurende het onderzoek of proces alsnog verdacht worden van moord.
Hopen op het ergste dan maar?
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 16:09 schreef Athalon1951 het volgende:
Die gaat er straks met een enorme sisser afkomen
Yup, Ben bang van wel.....wellicht door een vormfoutje of zo....
man Stefan (Redactie Frontpage) 19-03-2010 @ 16:17 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 16:15 schreef LaCokaFamilia het volgende:
[..]


Als dat inderdaad waar is. Maar daarmee is moord nog niet bewezen natuurlijk.
Het is ook nog niet bewezen dat hij haar heeft gedood en begraven heeft.
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 16:17 schreef Stefan het volgende:
[..]


Het is ook nog niet bewezen dat hij haar heeft gedood en begraven heeft.
Nee hij heeft zijn huis tijdelijk een avondje verhuurd aan een vreemde
userIcon
Tsssssss, straks maken ze nog een procedurefout.

Vrees ik.
userIcon
En hij stuurde ook een dubbelganger naar het bureau om te bekennen
man Stefan (Redactie Frontpage) 19-03-2010 @ 16:20 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 16:19 schreef Sicx het volgende:
[..]


Nee ze ging naar zijn tuin, groef een gat ging erin liggen gooide hem zelf ook nog eens dicht.
Ik bedoel dat eerst bewezen moet worden dat hij dat echt heeft gedaan. Ja, het is krom.
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 16:08 schreef Stefan het volgende:
Iemand mee naar je huis lokken met een ziek hondje lijkt me redelijk met voorbedachte rade
het meelokken is idd met voorbedachte rade, maar de wederechtelijke vrijheidsberoving met voorbedachte rade is daarmee nog niet bewezen
man LaCokaFamilia (Moderator Frontpage) 19-03-2010 @ 16:21 fotoboek no homepage
userIcon
Toch ben ik bang dat dit gaat aflopen met het vonnis verkrachtig en doodslag. Hij zal verklaren dat het een "ongelukje" geweest is. Daarbij zal de verklaring van zijn ex, dat hij gewelddadig is tijdens de sex vast helpen.
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 16:11 schreef 54cm het volgende:
[..]


Ik gok dat hij een jaar of acht krijgt opgelegd, maar binnen vijf jaar weer vrolijk fluitend over straat loopt.....
mwah laten we hopen dat ze in de gevangenis nog een verrassing voor hem hebben
userIcon
quote:
Justitie in Dordrecht verdenkt de 26-jarige politieman Sander Vreeswijk niet van moord maar van doodslag op Milly Boele (12). Dat heeft het Openbaar Ministerie in Dordrecht na de voorgeleiding aan de rechter-commissaris van Vreeswijk Het verschil is dat je met moord iemand ombrengt met voorbedachte rade. Dat is op dit punt nog niet bewezen.
Forse fout in dit stuk. Als het niet bewezen was dat er voorbedachte rade was, dan was hij nogsteeds verdacht van moord, als dat wel waarschijnlijk zou zijn.

Vermoedelijk heeft hij een verklaring gegeven die lijkt te kloppen waardoor doodslag waarschijnlijker is.

Overigens is het voor de familie van de verdachten misschien wel zo netjes om een beetje journalistieke integriteit te tonen, en de achternaam in te korten. (Hoewel er hier ook al een stel walgelijke onware Telegraaf-achtige berichten hebben gestaan ...).
userIcon
ja, ik denk dat onze 12 jarige en Sander wel vaker samen oud hollandsche gezelschapsspelletjes hebben liggen spelen, waarschijnlijk ter aanvulling van haar zakgeld. En zoals de ex van Vreeswijk al vertelde, Sandertje werd soms wat enthousiast als ie zich liet gaan, en een meisje van 1.65m en 45kg legt het dan makkelijk af tegen zo'n vent.

dat verklaart ook dat ze al zo vroeg op de avond het loodje heeft gelegd, ze waren gewoon nog ff een vluggertje aan het doen voordat pappie en mammie thuis kwamen, en helaas heeft ze dat niet overleefd.

anders speel je nog wat langer met je speelgoed voordat je het stuk maakt, it all makes sense.
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 16:20 schreef Loogie het volgende:
En hij stuurde ook een dubbelganger naar het bureau om te bekennen
Gewoon bekentenis intrekken? heeft Joran ook gedaan die loopt ook nu gewoon rond
userIcon
op doodslag staat maximaal 15 jaar. Moord met voorbedachte rade tot levenslang. 30 jaar max.
Bijkomende zaken kunnen bij doodslag z'n straf verlengen o.a. verkrachting en het wegmaken van een lijk.

Ik gok dat hij minimaal 18 jaar krijgt, waarvan 8 jaar voorwaardelijk ofzo.
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 16:20 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Paar jaartjes in een cel met schone beddenlakens, kleding en heerlijke luxe maaltijden.

Tegenstanders van de doodstraf?
Jij weet echt niet waar je het over hebt of wel?
Mensen zitten echt altijd te lullen over te lage straffen in NL terwijl we relatief gezien ontzettend hoge straffen hanteren (ivgm andere EU landen).
Mensen hier onthouden gewoon een paar excessen waarvan ze de gehele situatie rondom de misdaad nieteens kennen en roepen dan dat het hele systeem niet klopt en alle straffen te laag zijn..
ik denk dat dit slim is van het OM

als ze hem moord ten laste leggen en problemen met de bewijslast ondervinden, kunnen ze hem er niet mee opnieuw voor aanklagen

nu door eerst hem met doodslag aan te klagen blijft die route open terwijl ze de zaak tegen hem opbouwen, zodra er genoeg bewijs is maken ze er moord van.

maarja alle fokkertjes weten het alweer en doen gelijk zonder verder na te denken
Deze man is ziek. Hij moet vooral geholpen worden.
man LaCokaFamilia (Moderator Frontpage) 19-03-2010 @ 16:24 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 16:21 schreef sslaughter het volgende:
[..]


het meelokken is idd met voorbedachte rade, maar de wederechtelijke vrijheidsberoving met voorbedachte rade is daarmee nog niet bewezen
Dat wilde ik dus zeggen.
Jezus wat een kansloze reacties weer. Als je het verschil tussen moord en doodslag niet kent (en ook niet weet wat zoiets inhoudelijk qua straf gaat uitmaken) reageer dan niet! Zeker niet wanneer moord uiteindelijk toch nog kan worden bewezen.

Bij doodslag gaat het in dit geval uiteindelijk nog steeds om opzettelijk doden , maar zonder voorbedachte rade. En dat stukje voorbedachte rade is juist een juridisch technisch gegeven.
En zoals op de website van het OM staat: Voorbedachte rade wijst op een moment van kalm overleg, van bedaard nadenken voorafgaand aan de uitvoering.
userIcon
ik dacht even dat 't over Cornelis Vreeswijk ging

Lekker suggestieve titel trouwens... Je had ook kunnen zeggen dat ie verdacht wordt van doodslag, maar "niet verdacht van moord" klinkt veel schokkender
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 16:23 schreef VeloChill het volgende:
ik denk dat dit slim is van het OM

als ze hem moord ten laste leggen en problemen met de bewijslast ondervinden, kunnen ze hem er niet mee opnieuw voor aanklagen

nu door eerst hem met doodslag aan te klagen blijft die route open terwijl ze de zaak tegen hem opbouwen, zodra er genoeg bewijs is maken ze er moord van.

maarja alle fokkertjes weten het alweer en doen gelijk zonder verder na te denken
Is ook zo, maar mensen zien de titel en beginnen te brullen. Can't blame dat het voor sommige misschien gevoelig ligt.
userIcon
Maakt het uit? Kindermoord = doodstraf.

[ Bericht gewijzigd door Zapato op vrijdag 19 maart 2010 @ 17:02 ]
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 16:22 schreef Sicx het volgende:
[..]


De kans dat hij het niet heeft gedaan is uitermate klein in tegenstelling tot de aanname dat hij het wel heeft gedaan.
Maar dat weet jij en de rest natuurlijk ook en doen ze dit om technische redenen op het moment.
Wat ik wel hoop is dat het snel zal worden bijgedraaid naar moord, want het is niks anders als moord.
Ah je was erbij Vertel dan gelijk even wat er gebeurd is.
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 16:25 schreef Gitarrovich het volgende:
[..]

Je kan ook Nederlands leren, dan hoeven mensen niet te zeiken op je grammatica en dat bespaart ons allen weer een ongepaste nazi vergelijking.

OT: Maakt het uit? Kindermoord = doodstraf.
Doodstraf is imho nooit gerechtvaardigd, onder geen enkele omstandigheid
Let op, over 10 jaar staat die mafkees weer op straat.
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 16:27 schreef kroegtijger het volgende:
[..]

Doodstraf is imho nooit gerechtvaardigd, onder geen enkele omstandigheid
Geef je helemaal gelijk, zou iemand er ook te snel mee klaar zijn. Lijden moet die!
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 16:27 schreef VivaLaHollandia het volgende:
Ik had het er met een aantal vrienden van me vanmiddag nog over en ik zei nog: ergens "hoop" ik dat het een uit de hand gelopen ongeluk is oid. Whatever, maar laat het svp niet zo zijn dat die jongen haar ECHT opgehaald heeft met de intentie haar te nemen en te vermoorden. Dat zou wmb echt reden tot levenslang zijn. Maar nu? Vreemd genoeg toch een soort van opluchting. Hoewel het altijd gissen zal blijven of zijn verklaring klopt, of dat het bij elkaar gelogen is om erger te verbloemen. Hij kan zijn kennis van onderzoekspraktijken etc natuurlijk makkelijk aangewend hebben om een plausibele "doodslag" verklaring te fabriceren versus een "moord" verklaring. Dat lijkt me echter niet het geval omdat hij in eerste instantie al een rammelende verklaring had afgelegd, nawv de politie hem voor een tweede gesprek wilde spreken. Toen is hij naar zijn ex gegaan, toen is hij naar de politie gegaan onder "stimulans" van zijn ex (of ex ex ex -ex ) I am very curious indeed...
Sommige mensen zijn gewoon van de pot gerukt. Daar kun je geen motief aan vastplakken. In ieder geval zal er geen duidelijk motief komen uit de mond van V.
Waarschijnlijk zijn er zat psychologen die daarover brainstormen. Gewoon inzien dat er gekken zijn op de wereld is makkelijker.
met naam en toenaam tegenwoordig te vinden ?? goede zaak
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 16:28 schreef Sneeuwbataljon het volgende:
Let op, over 10 jaar staat die mafkees weer op straat.
Als ie 10 jaar lang zeepjes mag rapen en zodra ie buiten staat een kogel kopt heb ik er ook wel vrede mee
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 16:22 schreef extreme het volgende:
ja, ik denk dat onze 12 jarige en Sander wel vaker samen oud hollandsche gezelschapsspelletjes hebben liggen spelen, waarschijnlijk ter aanvulling van haar zakgeld. En zoals de ex van Vreeswijk al vertelde, Sandertje werd soms wat enthousiast als ie zich liet gaan, en....''
nou, het lijkt me wat vergezocht. ik geloof niet dat dat meisje vrijwillig met die engerd meeging voor sex. tenzij je het ''schertsend'' bedoelde.
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 16:29 schreef Sneeuwbataljon het volgende:
[..]

Geef je helemaal gelijk, zou iemand er ook te snel mee klaar zijn. Lijden moet die!
Dat is dan weliswaar niet helemaal mijn motivatie, maar een leuke bijkomstigheid natuurlijk
Wat mij betreft is het nooit gerechtvaardigd om het leven van een ander mens te beeindigen op basis van straffen, onenigheid of wat dan ook. Voer je de doodstraf uit, dan bega je imho hetzelfde misdrijf dus en dat kan nooit goed zijn. Daarnaast is de doodstraf een dermate definitief iets dat als het ook maar 1x onterrecht wordt toegepast (wat uit de praktijk blijkt maar al te vaak gebeurd; legio voorbeeld van te vinden waarbij achteraf blijkt dat de geexecuteerde onschuldig bleek) dat dit nooit gerechtvaardigd kan worden.... Een simpele "sorry" volstaat niet echt meer nadat je iemand van de electrische stoel af mag peuteren die er ten onrechte op bleek te zitten
userIcon
quote:
De rechter-commissaris in Dordrecht heeft op verzoek van het OM een onderzoek gelast naar de psychische gesteldheid van Sander Vreeswijk.
Nee da's lekker, krijgen politie agenten geen psychologisch onderzoek op de politie academie........
userIcon
Nederland, het land waar het normaal is dat het justitieapparaat vooral meeleeft met de daders/criminelen en niet met de slachtoffers.

Al járen hoor ik iedereen roepen voor zwaardere straffen, maar de justitiële elite denkt het nog altijd beter te weten en doet er niets mee.... En kom niet aan met "in de VS werkt dit ook niet" want A) wij zijn de VS niet en B) echte straffen geven tenminste nog iets aan compensatie voor het leed.
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 16:31 schreef Biffkoffie het volgende:
met naam en toenaam tegenwoordig te vinden ?? goede zaak
Goede zaak? Hoezo dan?? Eigenlijk schandalig, maar als zn naam al eenmaal in de media is uitgelekt dondert het ook allemaal niet meer ok. En met sites als hyves e.d. gaat dat tegenwoordig razendsnel
userIcon
Niet aanklagen voor moord?

Dus justitie denkt dat hij zijn buurmeisje zo weer zou laten gaan na haar (waarschijnlijk) verkracht te hebben? Duh!
userIcon
De doodstraf voor iemand waarvan bewezen is dat hij/zij een moord met voorbedachte rade heeft gepleegd is niet meer dan terecht! Waarom zouden wij met z'n allen nog dagelijks meer dan 100 eurie per dag moeten ophoesten om deze persoon in zijn hotelkamer.. eh.. cel te houden? Slappe gedoe hier. Als er voor de volle 100% bewijs is zeg ik: in laten slapen!!! What you deserve.. is what you get!
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 16:35 schreef Zigger het volgende:
Nederland, het land waar het normaal is dat het justitieapparaat vooral meeleeft met de daders/criminelen en niet met de slachtoffers.

Al járen hoor ik iedereen roepen voor zwaardere straffen, maar de justitiële elite denkt het nog altijd beter te weten en doet er niets mee.... En kom niet aan met "in de VS werkt dit ook niet" want A) wij zijn de VS niet en B) echte straffen geven tenminste nog iets aan compensatie voor het leed.
De straffen in Nederland behoren al tot de top5 van Europa; onderzoek heeft aangetoond dat zwaarder straffen de criminaliteit niet verder terug zal dringen. Dus wat wil je nu helemaal bereiken ermee dan?
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 16:27 schreef kroegtijger het volgende:
[..]

Doodstraf is imho nooit gerechtvaardigd, onder geen enkele omstandigheid
Doodstraf is gerechtvaardigd voor mensen die nooit meer in de samenleving terug mogen keren.
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 16:40 schreef RedVampire het volgende:
[..]


Doodstraf is gerechtvaardigd voor mensen die nooit meer in de samenleving terug mogen keren.
Daarvoor hebben we levenslang (al dan wel of niet TBS).
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 16:42 schreef Shazbot het volgende:
[..]

Daarvoor hebben we levenslang (al dan wel of niet TBS).
Dat is maar een halve oplossing.
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 16:36 schreef SuperToll het volgende:
De doodstraf voor iemand waarvan bewezen is dat hij/zij een moord met voorbedachte rade heeft gepleegd is niet meer dan terecht! Waarom zouden wij met z'n allen nog dagelijks meer dan 100 eurie per dag moeten ophoesten om deze persoon in zijn hotelkamer.. eh.. cel te houden? Slappe gedoe hier. Als er voor de volle 100% bewijs is zeg ik: in laten slapen!!! What you deserve.. is what you get!
En wanneer emigreer je naar Noord-Korea?
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 16:20 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Paar jaartjes in een cel met schone beddenlakens, kleding en heerlijke luxe maaltijden.

Tegenstanders van de doodstraf?
Een doodstraf is effectief duurder dan een levenslange gevangisstraf. Aangezien de doodstraf nogal definitief is heb je tijdens de gevangenschap die eraan vooraf gaat een onbeperkt aantal keren waarmee je in hoger beroep kunt gaan, deze procedures kosten zeer veel geld. Dus tenzij je van plan bent hem direct na zijn veroordeling al tegen de muur te zetten zonder enige kans op beroep zal het qua kosten niet beter voor de Nederlandse maatschappij worden.

Daarbij komt hij er dan alsnog vrij makkelijk vanaf, als hij al een geweten heeft zal het rondlopen met wat hij gedaan heeft niet makkelijk zijn. Daarbij zal hij de rest van zijn leven of hij vrij is of niet toch wel door de maatschappij uitgekotst worden.

Maar als ze hem toch alsnog willen executeren dan stel ik de methode met een kaasschaaf voor om het te volbrengen.
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 16:24 schreef JohnDDD het volgende:
Deze man is ziek. Hij moet vooral geholpen worden.
Precies, een spuitje moet voldoende zijn
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 16:08 schreef Stefan het volgende:
Iemand mee naar je huis lokken met een ziek hondje lijkt me redelijk met voorbedachte rade
De vraag daarbij is was het dit meisje bedoeld of had het ook een willekeurig ander persoon kunnen zijn.
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 16:46 schreef D.Richard het volgende:
[..]


Een doodstraf is effectief duurder dan een levenslange gevangisstraf. Aangezien de doodstraf nogal definitief is heb je tijdens de gevangenschap die eraan vooraf gaat een onbeperkt aantal keren waarmee je in hoger beroep kunt gaan, deze procedures kosten zeer veel geld. Dus tenzij je van plan bent hem direct na zijn veroordeling al tegen de muur te zetten zonder enige kans op beroep zal het qua kosten niet beter voor de Nederlandse maatschappij worden.

Daarbij komt hij er dan alsnog vrij makkelijk vanaf, als hij al een geweten heeft zal het rondlopen met wat hij gedaan heeft niet makkelijk zijn. Daarbij zal hij de rest van zijn leven of hij vrij is of niet toch wel door de maatschappij uitgekotst worden.

Maar als ze hem toch alsnog willen executeren dan stel ik de methode met een kaasschaaf voor om het te volbrengen.
Economische overwegingen zouden geen belemmering voor gerechtigheid moeten zijn.

Verder komt iemand er met de doodstraf er niet 'makkelijk vanaf'. Het werd niet voor niets eeuwen lang als de zwaarste straf gezien.
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 16:46 schreef D.Richard het volgende:
....Maar als ze hem toch alsnog willen executeren dan stel ik de methode met een kaasschaaf voor om het te volbrengen.
NCRV kijken tot de dood intreedt. Gegarandeerd vijf verschrikkelijke dagen voor de veroordeelde
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 16:35 schreef kroegtijger het volgende:
[..]

Dat is dan weliswaar niet helemaal mijn motivatie, maar een leuke bijkomstigheid natuurlijk
Wat mij betreft is het nooit gerechtvaardigd om het leven van een ander mens te beeindigen op basis van straffen, onenigheid of wat dan ook. Voer je de doodstraf uit, dan bega je imho hetzelfde misdrijf dus en dat kan nooit goed zijn. Daarnaast is de doodstraf een dermate definitief iets dat als het ook maar 1x onterrecht wordt toegepast (wat uit de praktijk blijkt maar al te vaak gebeurd; legio voorbeeld van te vinden waarbij achteraf blijkt dat de geexecuteerde onschuldig bleek) dat dit nooit gerechtvaardigd kan worden.... Een simpele "sorry" volstaat niet echt meer nadat je iemand van de electrische stoel af mag peuteren die er ten onrechte op bleek te zitten
Heb gelukkig dezelfde gedacht als jij, daarbij blijkt het ook geen invloed te hebben op het dalen van het aantal moorden.
userIcon
Mensen die denken dat hij na zijn straf vrij rondloopt.....
Die komt voorlopig echt niet meer buiten, zeker niet als hij TBS krijgt.
Bovendien is een gevangenis voor hem niet echt een place to be...
een politieman die een kind gedood heeft......ben je heeeeeel populair.

Je wordt aangezien voor nog minder dan een stuk stront.
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 16:33 schreef zxs het volgende:
[..]


nou, het lijkt me wat vergezocht. ik geloof niet dat dat meisje vrijwillig met die engerd meeging voor sex. tenzij je het ''schertsend'' bedoelde.
nee hoor, ik bedoelde het serieus, meisjes van twaalf voelen zich al zestien in deze tijd van TMF en MTV, en Sandertje voelde zich duidelijk een jaar of twintig.

het is misschien moeilijk te bevatten voor je, maar ik denk dat een substantieel deel van de twaalf jarige meisjes al sexueel actief is, dus het zou zomaar kunnen dat ze dat vaker deden, en dat het nu gewoon uit de hand gelopen is omdat Sandertje zich liet gaan en daarbij het kleine keeltje van Milly dichtgeknepen heeft.

hoe kan het anders geen moord zijn?
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 16:24 schreef JohnDDD het volgende:
Deze man is ziek. Hij moet vooral geholpen worden.
Ja laten we een team van hulpverziekers op hem inzetten! En dwangverpleging! Randdebiele bomenknuffelaars minstens net zo autistisch als Sander zelf voor een zacht prijsje, toch?

Ga jij het betalen jochie?



Kogeltje is goedkoper.
Uit het psychollogisch onderzoek komt vast dat er iets knapte.. en dat dit de bedoeling niet was.. k*t rechtsysteem hier!
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 16:09 schreef Athalon1951 het volgende:
Die gaat er straks met een enorme sisser afkomen, let maar op. Want justitie bijt justitie nu eenmaal niet
Politie /= Justitie
Justitie bijt politie juist enorm hard. Vraag maar aan de gemiddelde agent.
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 16:24 schreef JohnDDD het volgende:
Deze man is ziek. Hij moet vooral geholpen worden.
er zijn genoeg mensen die hem willen helpen hoor. In het graf, bij voorkeur.
100  van 182 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 13/01 Duizenden militairen VS verlaten Europa29
» 09/01 'Zalando heeft doel bereikt'47
» 05/11 FOK! in de Volkskrant37
» 30/09 FOK!film heeft jouw filmkennis nodig11


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden