Peiling: PvdA grootste, stijgt 7 zetels

Politiek • Geschreven door Peter (pberends) op 19-03-2010 @ 11:46
print 

In de nieuwste Politieke Barometer, uitgevoerd door Synovate in opdracht van het actualiteitenprogramma NOVA, blijkt een duidelijk 'Cohen-effect' zichtbaar. De nieuwe lijsttrekker voor de PvdA ziet in een week tijd het aantal zetels stijgen van 26 naar 33 zetels, en is daarmee de grootste partij.

De PvdA-zetels lijken vooral afkomstig van de andere linkse partijen. Zo zakt D66 drie zetels in vergelijking met de vorige peiling. De PVV van Geert Wilders kan nog op 23 zetels rekenen en het CDA onder leiding van huidig premier Jan-Peter Balkenende stijgt één zetel naar 28.

De Socialistische Partij (SP) lijkt compleet weggevaagd te gaan worden, ondanks het aftreden van lijsttrekker Agnes Kant en de benoeming van Emile Roemer als haar opvolger. De partij kan nog op 8 zetels rekenen, in vergelijking met de 25 zetels die bij de vorige Tweede Kamerverkiezingen gehaald werden.


Politieke Barometer 18 maart

Submitter: everest_p  -   Bron: Politieke Barometer


Lees ook:

» 26/05 Roemer wil premier worden94
» 26/05 VVD blijft verliezen in peiling71
» 25/05 PvdA, SP: akkoord verlengt de recessie82
» 25/05 Wilders: VVD volledig de weg kwijt108


delen | eKudos nujij

10039 views / 291 reacties
Reacties op dit bericht
91  van 291 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 13:54 schreef hendrik64 het volgende:
[..]


Met alleen een koning op het bord sta je toch echt schaakmat
Al geef je hem 3 koninginnen, nog lukt het hem niet om schaakmat te kunnen zetten...
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 13:59 schreef 54cm het volgende:
[..]


Met een belastingvrije voet zullen de lagere inkomens ook wel ontzien worden, maar dan zijn het weer de middeninkomens die de prijs zullen betalen. Ook niet echt eerlijk, lijkt mij....
Zo zie je maar weer dat politiek bedrijven toch veel gecompliceerder is dan wat bv een PVV wilt doen schetsen.

Ik waag mij er niet aan!
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 13:37 schreef monddood het volgende:
[..]

Ik ga niet in op het bericht doordat ik nergens beweer dat de PVV wel een goede keuze is. Alle kritiek op de PVV interesseert met dus niet.

[..]

Schijnbaar is een groot deel van Nederland zo triest.
Het lijkt er inderdaad op... Dat bewijst maar weer eens dat het niveau van scholing toch nog wel een stukje omhoog kan
quote:

[..]

Ik zou zeggen: Lees dit topic door. Ik heb genoeg voorbeelden genoemd. Al deze punten kan ik de PvdA nog vergeven als ze ook positieve punten hadden maar zoals in ieder topic weer duidelijk word kan NIEMAND 1 plan bedenken waarin de PvdA resultaat heeft geboekt.
Nogmaals, vrijwel alle sociale voorzieningen zijn met medewerking en inbreng van de PvdA tot stand gekomen.
quote:

[..]

Je geeft de VVD en het CDA de schuld van de afbraak van sociale zekerheden terwijl zij niet anders willen dat de tekorten weer onder controle krijgen. Het geld wat de PvdA verspilt aan sociale voorzieningen zijn niet op te brengen als daardoor de staatsschuld blijft oplopen.
Er is niets mis met de tekorten onder controle te krijgen, maar als dat ten koste gaat van de afbraak van sociale voorzieningen, dan is dat imho niet acceptabel. Jij noemt het geld verspillen, maar als jij in de ziektewet terrecht komt knijp je je handjes dicht dat je nog steeds je stuivers krijgt en nog fatsoenlijk te eten kan kopen. Als het aan de VVD en het CDA had gelegen had je dat waarschijnlijk niet. De AOW is afkomstig van de hand van de PvdA; was dat niet het geval geweest dan had je nu ook niet de discussie gehad tot hoelang je moest doorwerken, maar dan had je mogen werken tot je dood ging, en alleen voor een klein groepje mensen was een pensioen dan mogelijk. Vrijwel iederen profiteert vroeg of laat wel eens van de wetgeving waar de PvdA aan heeft meegewerkt, en vaak hebben ze het niet eens door dat ze van voorzieningen die mede door de PvdA tot stand zijn gekomen gebruik maken.
quote:

Niemand schijnt te snappen dat we al decennia lang een financieringstekort hebben en dat de CDA/VVD dit het vorige kabinet eindelijk weg heeft kunnen werken. Hierdoor loopt eindelijk na decennia lange tekorten de staatsschuld niet verder op.
Klopt, maar hierdoor is er wel behoorlijk wat afbreuk gedaan aan ons sociaal stelsel. Zo bleek het achteraf toch niet zo een heel goed plan te zijn om de NS zo even te privatiseren, of het concurrentie-verhaal bij de zorgverzekeraars erop los te laten etc. Ja, het leverde geld op, maar ging het kwalitatief beter? Verre van dat... Geld is een belangrijk punt, maar niet het allerbelangrijkste. Als je nu echt dat begrotingstekort dicht had willen hebben, dan had je bijvoorbeeld nooit aan die JSF moeten beginnen; daar had je al een enorme puist kunnen besparen. Maar omdat die JSF er komt mag jij straks tot je 67e werken (en dan moet je nog je handjes dicht knijpen dat de PvdA voor je heeft geregeld dat het 67 is; zonder die rooie rakkers kon je nog veel langer aan de bak)
quote:

Bijzonder triest dat de CDA/PvdA dit al voor de kredietscrisis weer zo enorm heeft laten oplopen, waardoor we nu weer met een tekort van 35 miljard zitten.
Dan moet je je geld eens anders gaan besteden, maar het uit het sociaal stelsel weg trekken is geen optie; dat is de basis van onze samenleving; iets waar iedere burger op terug kan vallen, en dat wordt nu langzaam maar zeker afgebroken. Neem als voorbeeld eens de VS, waar er nauwelijks iets op dat gebied is, en kijk dan naar de mensen waarbij om wat voor reden dan ook het niet goed is gegaan en aan de grond zitten. Die mensen komen er nooit meer uit, staan op straat, krijgen geen medische behandelingen omdat ze geen verzekering kunnen betalen, gevolg is weer dat de misdaadcijfers stijgen etc etc etc. Afbraak van het sociaal stelsel is afbraak van het gehele land
quote:

[..]

Tja dat vraag ik me af... De VVD word vaak afgeschilderd als asociale partij terwijl ook zij voor een goed vangnet zijn. Dit moet alleen niet ten kosten van alles gaan.
Dat sociale vangnet is de basis van waaruit je moet werken; dat gafik hierboven al aan, maar breek je je sociale stelsel af, dan kun je de donder erop zeggen dat je meer criminaliteit krijgt, meer drugs-gebruik, meer alcoholverslaving, slechtere volksgezondheid, een lager opgeleide beroepsbevolking en ga zo nog maar even door. Dat brengt het land in een neerwaartse spiraal waar je maar heel moeizaam uit kan komen. Zie de VS; Obama moet zich in allemaal bochten wringen om uberhaubt iets erin verandert te krijgen. Daarom moet je met je poten van dat sociale stelsel afblijven. Wij hebben in Nederland een van de beste voorzieningen, en ja, dat is een zwaarwegende kostenpost op ons budget, maar het is ook de reden waarom Nederland het zo goed doet in de wereld; zeker naar verhouding van het landoppervlakte en inwoners-aantal doen we het onvoorstelbaar goed.
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 13:54 schreef hendrik64 het volgende:
[..]


Met alleen een koning op het bord sta je toch echt schaakmat
Dat weten wij allang, maar 2030rd nog niet... geef hem nog even de tijd
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 14:05 schreef kroegtijger het volgende:
[..]

Dat weten wij allang, maar 2030rd nog niet... geef hem nog even de tijd
Zijn laatste post tot nu toe:
http://frontpage.fok.nl/nieuws/376311/1/1/100#7646143

Zou hij tot inkeer gekomen zijn?
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 13:51 schreef Mystic_HBC het volgende:
[..]
Yeap, en door bv die beroemde Flattax gaat het alleen maar erger worden..
Lage inkomens meer belasting, hoge inkomens minder belasting.

Heb jij wel de goede definitie van armoedeval opgezocht?
Grappig dat je over de flattax begint, terwijl ik het daar nooit over heb gehad...

Punt is gewoon dat door al die subsidies en extraatjes het voor werklozen minder interessant maakt om te werken, soms verliezen ze er zelfs op.
En dat is natuurlijk een heel slechte situatie, dat moet je toch wel met mee eens zijn.
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 12:19 schreef hendrik64 het volgende:
[..]


Ja, overal in de Arabische wereld zitten al PvdA-agenten, die miljoenen moslims aan het ronselen zijn, om naar Nederland te komen


Tja men zal wel denken, met Cohen een frisse start, snap het best
Politiek is namelijk veel zeggen en weinig doen, daarbij als je de 1e partij blij maakt, ga je op de tenen staan bij de andere

quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 12:26 schreef BasOne het volgende:
[..]

Mensen zijn echt dom en hebben het geheugen van een gestampte garnaal.
De gemeenteraadsverkiezingen zijn net voorbij en in geen van de 2 gemeente waar de PVV meedeed valt er een land mee te bezeilen, dat zal wat worden met de landelijke PVV.....
Om eerlijk te zijn snap ik ook niet hoe mensen werkelijk met een strak gezicht kunnen zeggen, of denken dat de PVV na het falen in de gemeente, wel landelijk tot een democratische samenwerkings verband zal kunnen komen
L.I.N.K.S.: Laat Inslapend Nederland Kansloos Sterven...
Lekker op zelfmoord plegen, dat is bij elke partij het geval maar goed.
de toekomstige Nederlanders
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 14:16 schreef 3-2-1-Liftoff het volgende:
L.I.N.K.S.: Laat Inslapend Nederland Kansloos Sterven...
Uiteraard hebben linkse partijen de intentie het land naar de knoppen te helpen. Slaap rustig verder en droom verder van je rechtse heilstaat met Leider Wilders aan de top. Het zal bij een droom blijven, maar geniet er nog maar even van.

PVV heeft in de afgelopen paar weken al bewezen op kleine (gemeentelijke) schaal niet eens tot compromissen te kunnen komen. Hoe kunnen ze dit in de veel ingewikkelder landelijke politiek ineens wel?

Vorig jaar hoorde ik nog van een toenmalige Wilders-aanhanger hier op Fok, dat de PVV volop bezig was capabele mensen op te leiden voor een kamer- of ministersfunctie. Nu, twee maanden voor de verkiezingen zie ik nog steeds dezelfde incapabele mensen als kopstuk van de PVV.

Want zeg nou zelf: Fritsma, De Roon, Graus, Brinkman, Bosma en De Mos zijn nou niet bepaald politieke wonderen. De enige, waar ik nog een klein beetje politieke achting voor heb en die ook in een debat fatsoenlijk blijft en ook daadwerkelijk met onderbouwde argumenten komt, is Fleur Agema, zeker als het over haar stokpaardje, de zorg, gaat. Dat moet ik eerlijk toegeven.
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 13:31 schreef kroegtijger het volgende:
[..]

Goh, deze uitspraken zagen we toch een paar maanden geleden niet en nu is 't plots relevant?
Dus? Als ik dit een aantal maanden geleden had gelezen, was mijn reactie precies hetzelfde.
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 14:07 schreef hendrik64 het volgende:
[..]


Zijn laatste post tot nu toe:
http://frontpage.fok.nl/nieuws/376311/1/1/100#7646143

Zou hij tot inkeer gekomen zijn?
Hij's nogal wisselvallig.... Op 16-3 was het nog "PVV PVV DANS MET ME MEE " en gisteren was zn reactie op "Wilders aan de macht" weer " " Wordt nu wel moeilijk om een post van 2030rd nog met enige serieusheid te beantwoorden...
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 14:29 schreef Flatsehats het volgende:
[..]


Dus? Als ik dit een aantal maanden geleden had gelezen, was mijn reactie precies hetzelfde.
Maar natuurlijk
Echt belachelijk, mensen stemmen dus niet eens op die partij maar op een persoon. Met de PvdA aan het roer gaat dit land pas écht naar de klote. Werkende mensen nog harder straffen, hogere uitkeringen en meer geld naar nutteloze subsidies en andere onzin. Om nog maar niet te spreken van de verloedering van onze cultuur.
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 14:29 schreef hendrik64 het volgende:
[..]


Uiteraard hebben linkse partijen de intentie het land naar de knoppen te helpen. Slaap rustig verder en droom verder van je rechtse heilstaat met Leider Wilders aan de top. Het zal bij een droom blijven, maar geniet er nog maar even van.

PVV heeft in de afgelopen paar weken al bewezen op kleine (gemeentelijke) schaal niet eens tot compromissen te kunnen komen. Hoe kunnen ze dit in de veel ingewikkelder landelijke politiek ineens wel?

Vorig jaar hoorde ik nog van een toenmalige Wilders-aanhanger hier op Fok, dat de PVV volop bezig was capabele mensen op te leiden voor een kamer- of ministersfunctie. Nu, twee maanden voor de verkiezingen zie ik nog steeds dezelfde incapabele mensen als kopstuk van de PVV.

Want zeg nou zelf: Fritsma, De Roon, Graus, Brinkman, Bosma en De Mos zijn nou niet bepaald politieke wonderen. De enige, waar ik nog een klein beetje politieke achting voor heb en die ook in een debat fatsoenlijk blijft en ook daadwerkelijk met onderbouwde argumenten komt, is Fleur Agema, zeker als het over haar stokpaardje, de zorg, gaat. Dat moet ik eerlijk toegeven.
Inderdaad, Agema is de enige die nog iets ervan bakt, maar zit vrees ik op de verkeerde trein. Volgens mij zou ze bij een partij als de VVD veel meer op haar plaats zijn en stukken beter tot haar recht komen. Nu moet ze gebukt gaan onder de almachtige Wilders wat haar vrijheid zichtbaar enorm beperkt.... En het dan nog Partij voor de Vrijheid durven te noemen... Vrijheid voor Wilders ja, maar de rest heeft zich maar te schikken in wat deze 21st century Mozart opdraagt en bedenkt
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 14:30 schreef kroegtijger het volgende:
[..]

Maar natuurlijk
Waar doel je eigenlijk op?
Zal je even meegeven dat het me niet uitmaakt dat de PvdA er bij deze peiling als grootste uitkomt, maar dat ik deze peilingen vanwege het aantal deelnemers niet serieus neem..
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 14:30 schreef Devz het volgende:
Echt belachelijk, mensen stemmen dus niet eens op die partij maar op een persoon. Met de PvdA aan het roer gaat dit land pas écht naar de klote. Werkende mensen nog harder straffen, hogere uitkeringen en meer geld naar nutteloze subsidies en andere onzin. Om nog maar niet te spreken van de verloedering van onze cultuur.
Dan kun je beter PVV stemmen; dan stem je op het collectief en de ideeen van de partij en niet op 1 persoon of wacht....
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 14:34 schreef Flatsehats het volgende:
[..]


Waar doel je eigenlijk op?
Zoals ik al aangaf hoorde ik deze geluiden niet toen de PVV hoog scoorde daar waar de onderzoeken al ik weet niet hoe lang over eenzelfde hoeveelheid mensen wordt afgenomen, en nu plots de PvdA goed scoort is het "Jamaar er zijn maar 750 deelnemers, da's niet representatief".
quote:

Zal je even meegeven dat het me niet uitmaakt dat de PvdA er bij deze peiling als grootste uitkomt, maar dat ik deze peilingen vanwege het aantal deelnemers niet serieus neem..
Dan zul je moeten wachten tot 9 juni; neem je 't dan wel serieus?
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 11:54 schreef Zelf_Nadenken het volgende:
Paars Plus

PvdA + VVD + D66 + Groenlinks = 33 + 20 + 15 + 11 = meerderheid.
Ondanks dat ik geen groot fan van de PvdA ben, zie ik dit eigenlijk als de beste oplossing.
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 14:36 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
Zoals ik al aangaf hoorde ik deze geluiden niet toen de PVV hoog scoorde daar waar de onderzoeken al ik weet niet hoe lang over eenzelfde hoeveelheid mensen wordt afgenomen, en nu plots de PvdA goed scoort is het Jamaar er zijn maar 750 deelnemers, da's niet representatief
Ow wacht, ik had een aantal maanden geleden(toen ik nog minder op fok keek dan nu)dus moeten aangeven dat ik peilingen met weinig deelnemers niet serieus nam, want nu mag ik dat dus niet mag zeggen? Maar goed, als er nu PVV had gestaan had ik er precies hetzelfde over gedacht.. gaat me dan ook niet om de partij..

quote:

Dan zul je moeten wachten tot 9 juni; neem je 't dan wel serieus?
Als er peilingen gehouden worden waar meer dan 750 of 2500 deelnemers aan meewerken, dan zou ik deze serieus nemen ja.. Maar aangezien het dan al 9 juni is doen de peilingen er niet meer toe en zal het vrij snel duidelijk zijn welke partijen nou daadwerkelijk het grootst zijn, maar dat weet je zelf natuurlijk ook wel..
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 14:44 schreef Flatsehats het volgende:
[..]

Ow wacht, ik had een aantal maanden geleden(toen ik nog minder op fok keek dan nu)dus moeten aangeven dat ik peilingen met weinig deelnemers niet serieus nam, want nu mag ik dat dus niet mag zeggen? Maar goed, als er nu PVV had gestaan had ik er precies hetzelfde over gedacht.. gaat me dan ook niet om de partij..
Je mag het nu ook wel zeggen hoor, laat mij je vooral niet tegen houden. Alleen de waarde die ik aan je uitspraak hecht is minimaal
quote:

[..]


Als er peilingen gehouden worden waar meer dan 750 of 2500 deelnemers aan meewerken, dan zou ik deze serieus nemen ja.. Maar aangezien het dan al 9 juni is doen de peilingen er niet meer toe en zal het vrij snel duidelijk zijn welke partijen nou daadwerkelijk het grootst zijn, maar dat weet je zelf natuurlijk ook wel..
No shit sherlock
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 14:40 schreef SolDat het volgende:
[..]

Ondanks dat ik geen groot fan van de PvdA ben, zie ik dit eigenlijk als de beste oplossing.
Is wel een heel waarschijnlijke inderdaad (als de peilingen over 2 maanden ook de eind-uitslag zijn uiteraard)
pvda aan de macht!
userIcon
PvdA = Pak van de Ander

userIcon
Hoera!

Op naar een linkse regering.
Ik word haast gedwongen om CDA te stemmen als je niet wil dat 1 van de 2 schadelijkste partijen die ons land rijk is het grootste wordt.
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 15:25 schreef ph4ge het volgende:
Ik word haast gedwongen om CDA te stemmen als je niet wil dat 1 van de 2 schadelijkste partijen die ons land rijk is het grootste wordt.
En het CDA heeft geen schade aangericht
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 13:46 schreef diego38 het volgende:
- Druk op het sociale stelsel. Als je het hebt opgelet is dat pas begonnen sinds Wilders in het kabinet zit. Ik kan me niet herrineren dat het bijv. in de tijd van Wim Kok ook was..??
Wauw... Ten eerst heeft Wilders nooit in het kabinet gezeten en ten tweede is de druk op het sociale stelsel iets wat sterk heeft opgelopen in de loop de jaren. En ja, dat was ook in de tijd van Wim Kok al echter toen zat men nog wat meer met het hoofd in het zand.
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 14:59 schreef Bekkersrenewed het volgende:
Hoe is het IN GODSNAAM mogelijk... Zijn Nederlanders dan echt zo blind? Of zijn voor deze peiling alleen geitewollen sukkels en Allochtonen gevraagd?

Mensen worden denk ik niet gelukkiger als het probleem met allochtonen en de integratie wordt opgelost, maar ze de kinderen niets te eten kunnen geven. Er moet worden bezuinigd en de rekening komt sowieso bij ons terecht. Er zijn veel mensen die financieel weinig of niets kunnen missen, het aantal mensen met schulden en de hoogte van die schulden zijn afgelopen jaren flink gestegen, dat zal verder oplopen als we teveel bezuinigen op de armeren. Ik heb graag iets minder zodat de mensen die het nu al financieel moeilijk is in ieder geval zichzelf op een fatsoenlijke manier kunnen onderhouden en hun kinderen fatsoenlijk op kunnen voeden.

Ik stoor me aan idioten die altijd alles in hokjes zien, je bent links of rechts en mensen die er anders over denken zijn domme sukkels. Iedereen wil dat zelfs de armsten in Nederland het goed hebben en iedereen die niet arm is wil daar zelf zo weinig mogelijk voor uit te moeten geven. Iedereen wil ook meer veiligheid op straat, geen last van allochtonen, goedkope energie en geen co2 uitstoot enz. het is net waar je de prioriteit legt.
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 12:08 schreef NJN het volgende:
[..]


Je moet spindokter worden. Zo kun je uiteraard alles in een sausje van bullshit dippen. Allow me to demonstrate:

[..]


Zie je? Koud kunstje.

[..]


Ja. Het is toch echt neo-liberaal beleid dat geleid heeft tot de wantoestanden van de banken. En als dan vervolgens een minister van een socialistische partij, denkend aan de mensen in het land, van onze centen de hand uitreikt en probeert deze rotzooi op te ruimen.. wordt hij beschuldigd van het 'smijten met ONS geld'.

Wat een bait & switch zeg. Pim Fortuyn zou er een stijve van hebben gekregen.

Jullie mensen lezen echt alleen maar wat jullie willen lezen, of niet?
De 35 Miljard euro waar ik naar refereer is weggegooid omdat er voor 35 miljard euro aan fouten zijn gemaakt door PvdA en CDA. Het is dus geen 35 miljard euro die gestoken is in de redding van ons bankstelsel. En zeg nou zelf door een aantal foutjes 35 miljard euro van de belasting betaler in rook op laten gaan valt op geen enkele wijze goed te praten of te relativeren.
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 11:50 schreef Disavowed het volgende:
Jammer. Maar nog altijd liever PvdA met Cohen dan het CDA met welke lijsttrekker dan ook.
Omdat...? cohen thee drinkt met marocs?, zodat de excessen van die gasten met de dag afgrijselijker wordt?
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 11:54 schreef RedVampire het volgende:
Het Cohen effect. Zal na een tijdje wel weg ebben.
is wel te hopen, maar Amsterdam is blij dat ze hem kwijt zijn
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 12:05 schreef ReplaR het volgende:
[..]


Gewoon de realiteit, kijk maar voor de 'grap' naar de lijst met de 40 ogelaarwijken of die lijst van vorige week met marokkaanse bendes, in 99% van de steden is de PvdA al jaren aan de macht.

PvdA aan de macht staat zowat gelijk aan gegarandeerde overlast van marokkanen.
kortzichtig persoontje. Hardere straffen moeten er komen, voor iedereen. Alleen hardere straffen pleiten voor Marokkanen of moslims is natuurlijk onmogelijk. Wanneer Marokkanen naar ratio meer misdaden plegen dan anderen, dan krijgen zij ook - naar ratio - hardere, zo niet, meer straffen. Altijd dat populistische geschreeuw.

Edit: nee ik stem geen PvdA, stem ook niet links.
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 11:59 schreef kersepitje het volgende:
Snap werkelijk waar niet dat één man plots zo'n verschil kan maken. Wat een grote kudde klapvee loopt er toch rond.
Inderdaad dat snap ik ook niet bij Wilders.
Nooit gesnapt dat mensen op "de persoon" stemmen.
Je leest een partij programma en daarop baseer je je stem. Maak in principe niet uit wie dan deel uitmaakt van die betreffende partij.
[quote]Op vrijdag 19 maart 2010 @ 13:46 schreef kroegtijger het volgende:
[..]

Gisteren stond je anders nog te beweren dat 50% van de allochtonen op de PvdA stemt, dus volgens je eigen stelling zou je met deze "import" nog rijkelijk te kort schieten
[/q

Hoe kom je ervan af?
heb cohen liever niet aan de macht, maargoed datzelfde geldt voor wilders
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 15:05 schreef concac het volgende:
PvdA = Pak van de Ander

[afbeelding]
Jajaja, Rechts ageren, Links profiteren.
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 15:41 schreef Evaria het volgende:
[..]

Omdat...? cohen thee drinkt met marocs?, zodat de excessen van die gasten met de dag afgrijselijker wordt?
userIcon
Het is alsof men het kiezersbedrog van 3 jaar geleden alweer is vergeten. Wake up people! Je stemt niet op een persoon, maar op een partij. Cohen is slechts het gezicht dat die oplichters vertegenwoordigt.
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 15:41 schreef Evaria het volgende:
[..]

is wel te hopen, maar Amsterdam is blij dat ze hem kwijt zijn
Amsterdam is blij? Volgens onderzoek van O + S eind vorig jaar, wilde 63% van de Amsterdammers dat Cohen burgemeester zou blijven. Dus ik ben benieuwd waar jij jouw wijsheid vandaan haalt, of projecteer jij jouw mening simpelweg op Amsterdam?
Klik!

Edit: typo
userIcon
Als PVDA echt zo groot blijft is het volk dus gewoon DOM, op poppetjes stemmen en gewoon NIET weten wat voor problemen PVDA heeft veroorzaakt.
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 16:50 schreef CyberRat het volgende:
Als PVDA echt zo groot blijft is het volk dus gewoon DOM, op poppetjes stemmen en gewoon NIET weten wat voor problemen PVDA heeft veroorzaakt.
Dom rechts geblaat
http://img202.imageshack.us/img202/6953/guttegut.png

Zo te zien vult PVDA het gat op wat de SP laat vallen maar desondanks lijkt het erop dat we deze week een stukje opschuiven naar links. Ben benieuwd hoelang ze dat volhouden. Boven de 70 hebben ze al een tijdje niet meer gehad namelijk.

Uiteraard stem ik wederom natuurlijk PVV zoals het hoort
Het rechtse CDA dat zich middenpartij noemt heeft het zuur gebracht. De overige rechtse partijen brengen ons het zoutzuur, je lost er inderdaad alles mee op maar of dat de oplossing is. Het doet in ieder geval pijn als je er mee in aanraking komt. Geen wonder dat de rechtse krentekakkers van die zure gezichten trekken.
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 16:45 schreef orator het volgende:
[..]

Amsterdam is blij? Volgens onderzoek van O + S eind vorig jaar, wilde 63% van de Amsterdammers dat Cohen burgemeester zou blijven.
63% buitenlanders en geiten wollen sokken ja. De gemiddelde authentieke Amsterdammer niet hoor. Kom er vaak genoeg om te weten hoe ze over Cohen denken.
http://www.bnr.nl/radio/columns/roos/14368380?archief=true# (nice job)
http://www.bnr.nl/radio/columns/roos/14068591?archief=true (linkse hobby)
http://www.bnr.nl/radio/columns/roos/14068408?archief=true (Partij vd Aanstellers)
Jan Roos
userIcon
Maar als de PvdA de grootste wordt, met wie moeten ze dan gaan regeren?? Niet met de PVV hebben ze al gezegd. En met CDA zou ook nogal ongeloofwaardig zijn, na de vorige mislukkingen. En dan blijft er niet veel over hè?

Wat mij betreft komt er een centrum-rechtse regering, maar dat zal wel niet.
Met rechts hou je aan het eind van de maand nog minder over.
Uiteraard behalve het bekakte deel van Nederland.
Als ik zeven stoelen erbij zou krijgen zou ik toch wat meer gaan sporten :|
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 17:01 schreef Pruimentijd het volgende:
[..]


63% buitenlanders en geiten wollen sokken ja. De gemiddelde authentieke Amsterdammer niet hoor. Kom er vaak genoeg om te weten hoe ze over Cohen denken.
http://www.bnr.nl/radio/columns/roos/14368380?archief=true# (nice job)
http://www.bnr.nl/radio/columns/roos/14068591?archief=true (linkse hobby)
http://www.bnr.nl/radio/columns/roos/14068408?archief=true (Partij vd Aanstellers)
Jan Roos
Dan ken je andere 'authentieke Amsterdammers' dan ik, vrijwel iedereen die ik ken is erg enthousiast over Cohen. Maar goed, de mensen met wie ik omga zijn ook geen mensen die Jan Roos serieus nemen...
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 16:59 schreef JantjePuk het volgende:
http://img202.imageshack.us/img202/6953/guttegut.png

Zo te zien vult PVDA het gat op wat de SP laat vallen maar desondanks lijkt het erop dat we deze week een stukje opschuiven naar links. Ben benieuwd hoelang ze dat volhouden. Boven de 70 hebben ze al een tijdje niet meer gehad namelijk.

Uiteraard stem ik wederom natuurlijk PVV zoals het hoort
Mooie grafiek, maar mag ik vragen wat de SGP bij het 'linkse blok' doet? Zou die persoonlijk toch onder Andere Partijen plaatsen. (En de Christenunie past volgens mij meer bij het linkerblok, zij zijn economisch gezien wel wat linkser dan de rest van dat clubje)
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 12:26 schreef BasOne het volgende:
[..]

Mensen zijn echt dom en hebben het geheugen van een gestampte garnaal.
De gemeenteraadsverkiezingen zijn net voorbij en in geen van de 2 gemeente waar de PVV meedeed valt er een land mee te bezeilen, dat zal wat worden met de landelijke PVV.....
Het is kiezen tussen 2 kwaden.
Van één weet ik zeker dat ze niet naar het volk luisteren.
Van de ander weten we het pas als ze in regering zitten.
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 17:19 schreef orator het volgende:
[..]

Mooie grafiek, maar mag ik vragen wat de SGP bij het 'linkse blok' doet?
Nee mag je niet.
userIcon
PVDA, D66, VVD dan maar weer?
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 17:29 schreef JantjePuk het volgende:
[..]


Nee mag je niet.
Ok, excuus.
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 11:53 schreef kakner2 het volgende:
[..]

Jij ziet liever een Nederland vol schotelantenne's, misdaad, loverboys, torenhoge belastingen, hoge werkeloosheid, uitkeringen, criminaliteit, rekeningrijden (reken er maar op dat het er komt), etc.

Dat is nl. de harde realiteit van de CDA/PvdA
Oh.. de PVV gaat de schotelantennes, loverboys, misdaad en de hoge werkeloosheid verbieden. De andere partijen willen dit gewoon legaal maken/houden ? Nou ik ben om hoor... leve de Partij Voor de Verboden.
Dan kijk ik wel weer via de kabel.
Knuffel utopie om problemen met Marokkanen op te lossen:

Ze moet kansen hebben op arbeidsmarkt..

Denk dat bedrijven hun computers en faxen liever zelf houden.

marokkanen en Nederland:
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 17:29 schreef Skull-splitter het volgende:
PVDA, D66, VVD dan maar weer?
Eigenlijk verdient de PvdA het niet om nu weer te regeren, maar het is ieg een coalitie zonder CDA en PVV.
userIcon
Wat zijn stemmers toch kanker dom
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 17:43 schreef RickoKun het volgende:
Wat zijn stemmers toch kanker dom
Nee, spotten met ziektes is lekker intelligent.
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 11:49 schreef arexes het volgende:
Vroeg pieken betekent vroeg dalen.
Leuke muurtegeltjeswijsheid. De pvv moet dan wel heel snel stemmen verliezen... die piekten pas vroeg.
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 11:48 schreef thedeedster het volgende:
Dus een zaak van vestzak-broekzak.

Linkse stemmers gaan dus nu al weer van hun principes af en stemmen tactisch voor het premierschap.
Daar hebben linkse stemmers echt geen monopolie op hoor.
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 12:04 schreef tinnitus het volgende:
mijn stem gaat naar de PVV of VVD. Geen milimeter naar links. (om in ieder geval 1 linkse stemmer naar het midden te trekken door mijn stemcompensatie)

Nederland lijkt intussen wel op Tripoli aan de Noordzee, me dunkt!
Maar wat is er nu eigenlijk zo rechts aan de PVV? Vergeet het standpunt tav Moslims, en de PVV kan zo in een kabinet met de SP. Het is dan ook geen wonder dat veel van de huidige PVV stemmers zijn overgelopen van de SP.

Weet je eigenlijk wel wat er in de politiek wordt bedoeld met 'links' en 'rechts'? Hint: het heeft *niets* te maken met buitenlanders.
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 12:27 schreef hendrik64 het volgende:
[..]


Lijstje vanv een paar VVD-burgemeesters:

Annemarie Jorritsma - Almere
Pauline Krikke - Arnhem
Jozias van Aartsen - Den Haag

In bovenstaande steden zijn geen problemen met Marokkanen?
Leuk, maar kijk eens wie de grootste partij was vorige verkiezingen in alle 3 de steden?

Precies, de PvdA.

quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 12:13 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]

De PvdA heeft traditioneel veel gemeenteraadszetels (momenteel een stuk minder) maar 99% is dan ook weer een kleeeeeein beetje overdreven.
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 12:18 schreef BasOne het volgende:
[..]


[afbeelding]

Ik daag jullie uit, pakken jullie beide lijsten maar en vertel mij maar in welke steden op die lijsten de PvdA niet de grootste was afgelopen jaren.

Zullen jullie zien dat van elke lijst er 2 zijn waar de PvdA niet aan de macht was
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 12:05 schreef ReplaR het volgende:
[..]


Gewoon de realiteit, kijk maar voor de 'grap' naar de lijst met de 40 ogelaarwijken of die lijst van vorige week met marokkaanse bendes, in 99% van de steden is de PvdA al jaren aan de macht.

PvdA aan de macht staat zowat gelijk aan gegarandeerde overlast van marokkanen.
PVDA is het meest rechts van alle linkse partijen dus wat brabbel je nou. Cohen is zeker vrij rechts.
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 12:04 schreef tinnitus het volgende:
mijn stem gaat naar de PVV of VVD. Geen milimeter naar links. (om in ieder geval 1 linkse stemmer naar het midden te trekken door mijn stemcompensatie)

Nederland lijkt intussen wel op Tripoli aan de Noordzee, me dunkt!
stem op de PVV dan gaat je stem verloren
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 17:59 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Leuk, maar kijk eens wie de grootste partij was vorige verkiezingen in alle 3 de steden?

Precies, de PvdA.
Lekker makkelijk met al die buitenlanders (3,6 miljoen in NL) die zijn gaan stemmen. Liefst allemaal op de PvdA zodat Geert niet aan de macht komt.
De meeste Nederlanders hebben het gehad met de PvdA, maar ze hebben een grote (nieuwe) achterban met buitenlanders (vooral moslims). Gingen nooit stemmen omdat het ze geen reet interesseerde, maar na oproep vanuit de moskee dit jaar wel.

Lees dit artikel maar .. vooral de laatste 3 alinea's zijn hilarisch .. en je snapt waarom buitenlanders op de PvdA stemmen.

http://www.elsevier.nl/we(...)erd-miljard-euro.htm
Haha... PVV is al ca twee maanden alleen maar aan het dalen en dalen in de peilingen van Synovate.

Goed om te zien dat de inwoners van Nederland minder achterlijk blijken te zijn dan uit eerdere peilingen bleek.

85% van de Nederlanders is slim genoeg om niet op de PVV te stemmen! En dit worden er iedere week meer en meer.

[ Bericht gewijzigd door Dlocks op vrijdag 19 maart 2010 @ 19:00 ]
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 18:52 schreef Dlocks het volgende:
Haha... PVV is al ca twee maanden alleen maar aan het dalen en dalen in de peilingen van Synovate.

Goed om te zien dat de inwoners van Nederland minder achterlijk blijken te zijn dan uit eerdere peilingen bleek.

85% van de Nederlanders is slim genoeg om niet op de PVV te stemmen! En dit worden er iedere week meer en meer.
Erg vreemd is dat ook niet, als je ziet wat PVV er van bakt in de twee gemeenten, waar ze aan de gemeenteraadsverkiezingen hebben meegedaan. Bovendien zijn daar ook nog eens twee landelijke politici fractievoorzitter en lijsttrekker, dus meteen een mooie graadmeter voor de politieke bekwaamheid van de PVV.
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 18:02 schreef Neverever het volgende:
[..]
PVDA is het meest rechts van alle linkse partijen dus wat brabbel je nou. Cohen is zeker vrij rechts.
Rechts in het voordeel van buitenlanders ja
userIcon
Links heeft het altijd zo over het sociale. Maar echt sociaal wordt Nederland met een rechtse regering. Door tuig zoals in Veenendaal hard aan te pakken bereik je wat. Niet door lief en aardig te zijn. En regering met CDA, VVD en PVV is het beste voor Nederland.
userIcon
tijd voor Paars-III
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 20:02 schreef ouderejongere het volgende:
tijd voor Paars-III
Doe mij maar 'nieuw paars': GL-D66-VVD. Komt er natuurlijk nooit, maar het is leuk om ervan te dromen.
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 20:06 schreef Molurus het volgende:
[..]

Doe mij maar 'nieuw paars': GL-D66-VVD. Komt er natuurlijk nooit, maar het is leuk om ervan te dromen.
Vergeet niet dat in 2006 Femke door VVD-jongeren is uitgeroepen tot 'Liberaal van het Jaar'.
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 20:40 schreef ouderejongere het volgende:
Vergeet niet dat in 2006 Femke door VVD-jongeren is uitgeroepen tot 'Liberaal van het Jaar'.
Femke als MP zou ik echt geen enkel probleem mee hebben.
Hoogste tijd voor het eerste linkse kabinet uit de Nederlandse geschiedenis!
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 19:29 schreef Hoss het volgende:
Links heeft het altijd zo over het sociale. Maar echt sociaal wordt Nederland met een rechtse regering. [..]
Ahhh ja, zoals Rutte zei: Solidariteit, dat is een ander niet opzadelen met jouw problemen.

Met andere woorden: als je om hulp durft te vragen als je in de problemen zit, dan ben je maar een a-sociale klootzak.

Yep, met die houding wordt Nederland vast een stuk socialer!

Alle gekheid op een stokje: doe die oogkleppen eens af. Er is veel meer in het leven dan straatcriminaliteit.
91  van 291 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3


Lees ook:

» 26/05 Roemer wil premier worden94
» 26/05 VVD blijft verliezen in peiling71
» 25/05 PvdA, SP: akkoord verlengt de recessie82
» 25/05 Wilders: VVD volledig de weg kwijt108


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden