Weekdeals (728x90)

Peiling: PvdA grootste, stijgt 7 zetels

Politiek • Geschreven door Peter (pberends) op 19-03-2010 @ 11:46
print 

In de nieuwste Politieke Barometer, uitgevoerd door Synovate in opdracht van het actualiteitenprogramma NOVA, blijkt een duidelijk 'Cohen-effect' zichtbaar. De nieuwe lijsttrekker voor de PvdA ziet in een week tijd het aantal zetels stijgen van 26 naar 33 zetels, en is daarmee de grootste partij.

De PvdA-zetels lijken vooral afkomstig van de andere linkse partijen. Zo zakt D66 drie zetels in vergelijking met de vorige peiling. De PVV van Geert Wilders kan nog op 23 zetels rekenen en het CDA onder leiding van huidig premier Jan-Peter Balkenende stijgt één zetel naar 28.

De Socialistische Partij (SP) lijkt compleet weggevaagd te gaan worden, ondanks het aftreden van lijsttrekker Agnes Kant en de benoeming van Emile Roemer als haar opvolger. De partij kan nog op 8 zetels rekenen, in vergelijking met de 25 zetels die bij de vorige Tweede Kamerverkiezingen gehaald werden.


Politieke Barometer 18 maart

Submitter: everest_p  -   Bron: Politieke Barometer


Lees ook:

» 26/05 Roemer wil premier worden94
» 26/05 VVD blijft verliezen in peiling71
» 25/05 PvdA, SP: akkoord verlengt de recessie82
» 25/05 Wilders: VVD volledig de weg kwijt108


delen | eKudos nujij

10038 views / 291 reacties
Reacties op dit bericht
100  van 291 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3
userIcon
PvdA heeft nu gelijk aantal, en het CDA is lekker klein geworden
userIcon
Dus een zaak van vestzak-broekzak.

Linkse stemmers gaan dus nu al weer van hun principes af en stemmen tactisch voor het premierschap.
quote:
Deze zetels lijken vooral afkomstig van de andere linkse partijen.
Waar haal je dat vandaan??
GL en SP dalen beiden 1 zetel.
D66 daalt er 3 maar is niet bepaald links te noemen.
VVD en PVV dalen respectievelijk 2 en 1 en lijken me al helemaal niet links.

De 7 zetels winst komen uit alle windstreken, en nou niet echt overheersend van links.
userIcon
Vroeg pieken betekent vroeg dalen.
userIcon
Zolang PVV niet zakt, blijf ik teleurgesteld in het electoraat.
userIcon
Jammer. Maar nog altijd liever PvdA met Cohen dan het CDA met welke lijsttrekker dan ook.
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 11:48 schreef thedeedster het volgende:
Dus een zaak van vestzak-broekzak.

Linkse stemmers gaan dus nu al weer van hun principes af en stemmen tactisch voor het premierschap.
Ja, want 'rechtse rakkers' doen nóóit aan tactisch stemmen.

PvdA (33), VVD (20), D66 (15), nog 8 zetels tekort. Kom op zwevende rechtse rakkers, stem nu eens verstandig - stem op de VVD.

quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 11:50 schreef gohan16 het volgende:
Zolang PVV niet zakt, blijf ik teleurgesteld in het electoraat.
Jij ziet liever een Nederland vol schotelantenne's, misdaad, loverboys, torenhoge belastingen, hoge werkeloosheid, uitkeringen, criminaliteit, rekeningrijden (reken er maar op dat het er komt), etc.

Dat is nl. de harde realiteit van de CDA/PvdA
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 11:50 schreef gohan16 het volgende:
Zolang PVV niet zakt, blijf ik teleurgesteld in het electoraat.
Inderdaad!
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 11:49 schreef Kumerian het volgende:

[..]

Waar haal je dat vandaan??
GL en SP dalen beiden 1 zetel.
???
GL stijgt er 4, SP daalt er 17(!)
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 11:49 schreef Kumerian het volgende:

[..]

Waar haal je dat vandaan??
GL en SP dalen beiden 1 zetel.
D66 daalt er 3 maar is niet bepaald links te noemen.
VVD en PVV dalen respectievelijk 2 en 1 en lijken me al helemaal niet links.

De 7 zetels winst komen uit alle windstreken, en nou niet echt overheersend van links.
Alsof een weldenkende VVD-er op JC zou stemmen. Ik denk ook niet dat hij veel stemmen wegtrekt bij de PVV.

Dan weer wel veel stemmen van D66. Pechthold heeft zijn meerdere gevonden en staat nu niet meer bekend als de anti-Wilders.

Andere linkse partijen zullen zich nu sterker moeten positioneren tov. de almachtige anders zullen ze in de marge verdwijnen.
userIcon
Als de PvdA vlak voor de verkiezingen nog steeds de grootste in de peilingen is dan ga ik denk ik toch echt strategisch stemmen.
userIcon
geeft wel weer aan dat de gemiddelde Nederlander geen mening heeft en gewoon de ander volgt. Vandaag is het links, morgen weer rechts als er weer een Pim Fortuyn opstaat. Zielig volkje...
userIcon
Tja, DOM. PVDA heeft toch meerdere keren hun eigen achterban 'verraden' de laatste jaren.

Cohen lijkt me een prima premier, en het was prima dat PVDA voet bij stuk hield wat betreft de afspraak over Afhganistan (al hadden ze al ballen moeten tonen na het rapport Davids), maar bijvoorbeeld de HRA-regeling en de parl. enquete etc hebben ze daarvoor al verkwanseld.

Jammer dus om alle linkse stemmers nu weer massaal naar het PVDA te zien trekken. Die hebben dus weinig geleerd van de laatste keer.

Als je niet wilt dat PVDA een coalitie moet vormen met bijvoorbeeld het CDA of de PVV (wat sowieso niet gaat gebeuren natuurlijk), dan kun je dus beter zorgen dat de andere linkse partijen ook genoeg stemmen krijgen, zodat daar een coalitie mee te vormen is.

Wat er nu gaat gebeuren, is dat PVV, CDA en PVV de grootsten worden. Helaas. PVDA is met beide mogelijkheden niet meer geloofwaardig, dus je zult zien dat als de andere linkse partijen niet genoeg zetels hebben, het PVDA 'buitenspel' komt te staan...

... en we straks dus een CDA-PVV-VVD kabinet krijgen.
Het Cohen effect. Zal na een tijdje wel weg ebben.
Paars Plus

PvdA + VVD + D66 + Groenlinks = 33 + 20 + 15 + 11 = meerderheid.
userIcon
Dit artikel gaat dus over hetzelfde onderzoek als dit artikel:
http://frontpage.fok.nl/nieuws/376457/1/1/50/cohen-populairste-lijsttrekker.html

Zit er een overijverige PvdA'er op de redactie of zo. Dat zou verklaren waarom dit twee keer gebracht wordt.
(Altijd leuk, die linkse manipulatie)
userIcon
Waarom stemmen de mensen niet meer voor de SP dan?
userIcon
NEEEEEE !!!!!! waar moet het heen met nederland !!!!! Niet de PvdA
userIcon
Ik ben een beetje PEILING-MOE
Dat kan helemaal niet... PVV heeft iets van 50 zetels, maar natuurlijk durft niet elke ondervraagde te zeggen dat ze op de PVV stemmen. Zo erg heeft paars / PVDA en de linkse kerk dit land al verpest.
man pberends (Redactie Frontpage) 19-03-2010 @ 11:56 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 11:55 schreef KingKai het volgende:
Dit artikel gaat dus over hetzelfde onderzoek als dit artikel:
http://frontpage.fok.nl/nieuws/376457/1/1/50/cohen-populairste-lijsttrekker.html

Zit er een overijverige PvdA'er op de redactie of zo. Dat zou verklaren waarom dit twee keer gebracht wordt.
(Altijd leuk, die linkse manipulatie)
Ja hoor, laten we lekker links gaan doen .

Dat ene gaat over lijsttrekkers, das iets totaal anders dan de zetels in de Tweede Kamer.
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 11:52 schreef RechtseRukker het volgende:
D66 is geen linkse partij, die staan dichter bij de NeoCons met hun tippelzone-idealisme
Relatief gezien zijn de meeste Nederlandse partijen links. Ze ondersteunen bijna allemaal een vorm van socialisme of sociaal liberalisme.
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 11:51 schreef NJN het volgende:
[..]


Ja, want 'rechtse rakkers' doen nóóit aan tactisch stemmen.
Maar ja, die lopen dan ook niet continu op hun borst te kloppen dat ze zo weldenkend en principieel zijn.
Het is je goed recht om tactisch te stemmen, maar jammer dat je dan op zo'n halfzachte wegkijker stemt die de boel bij elkaar wil houden, maar tegelijkertijd talloze autochtone Nederlanders van zich vervreemdt.
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 11:54 schreef SleazzzyJet het volgende:
geeft wel weer aan dat de gemiddelde Nederlander geen mening heeft en gewoon de ander volgt. Vandaag is het links, morgen weer rechts als er weer een Pim Fortuyn opstaat. Zielig volkje...
Volgens mij halen ze hun stemmen voornamelijk weg bij de SP en D66.

Iemand die wegloopt met Wilders, zal nu heus niet opeens op die 'walgelijke theedrinkende softe kliek' stemmen.

quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 11:48 schreef thedeedster het volgende:
Dus een zaak van vestzak-broekzak.

Linkse stemmers gaan dus nu al weer van hun principes af en stemmen tactisch voor het premierschap.
Zo tactisch is dat niet, want als het PVDA dan geen partijen heeft om een kabinet mee te vormen, dan zal Cohen gewoon in de oppositie terecht komen terwijl Balk of Wilders premier wordt.
Dus meer moskeeen ,meer hoofddoeken , meer moslims naar dit land ,meer asielzoekers .
Nederland wordt helaas een smakeloze hutspot .
PvdA is a-sociaal bezig .
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 11:55 schreef felicita36 het volgende:
Waarom stemmen de mensen niet meer voor de SP dan?
Ik begrijp het ook niet. Ja, ik begrijp dat er zat redenen zijn om niet op de SP te stemmen, maar als je voorheen altijd op de SP gestemd heb gaat dat niet op natuurlijk. Toch sneu voor Maorijnissen.....
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 11:50 schreef gohan16 het volgende:
Zolang PVV niet zakt, blijf ik teleurgesteld in het electoraat.
teleurgesteld is een groot woord, maar ik had ze ook liever wat kleiner gezien. Aan de andere kant is het wel een heel duidelijk teken voor de politiek dat er onvrede heerst, dus zo heel slecht is het nu ook weer niet natuurlijk voor het land, maar het stelt me wel wat teleur dat het juist via de PVV wordt ge-uit... Als je de ideeen en standpunten van de PVV erop na slaat en even logisch nadenkt over een aantal van hun plannen zie je dat een deel ervan gewoon niet realistisch haalbaar is en af en toe op het randje van discriminerend wandelt. Ik had de Nederlandse bevolking wat hoger aangeslagen en gedacht dat die toch wel zouden begrijpen dat dit daarmee niet de weg zal zijn naar het oplossen van de problemen, maar de weg naar het creeeren van een 2deling in de maatschappij die op den duur alleen maar voor grote ellende zal zorgen.

Desalniettemin is dit natuurlijk een droom-scenario voor de PvdA. Cohen heeft nog helemaal niets gedaan, maar alleen zijn persoon heeft de partij een enorme boost gegeven. Laten we hopen dat ze dit vast kunnen houden; in de persoon van Cohen hebben ze imho wel de enigste geschikte kandidaat-premier in hun gelederen en dat blijkt op basis van vorige verkiezingen toch altijd wel een heel machtig wapen te zijn
userIcon
Dit gaat zo hard aankomen bij de Wilders-adepten... PvdA de grootste. Hun ergste nachtmerrie wordt waarheid, hahahaha.

Tja, ik ben zelf geen groot fan van de PvdA, maar als het dan toch moet, liever hen als grootste dan het CDA.
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 11:54 schreef Zelf_Nadenken het volgende:
Paars Plus

PvdA + VVD + D66 + Groenlinks = 33 + 20 + 15 + 11 = meerderheid.
Daar dacht ik ook aan ja Andere optie is ipv Groen Links de SP, maar ik denk dat VVD en SP er niet uit gaan komen
quote:
De Socialistische Partij (SP) lijkt compleet weggevaagd te gaan worden, ondanks het aftreden van lijsttrekker Agnes Kant en de benoeming van Emile Roemer als haar opvolger.
Hoezo ondanks het aftreden? Ik denk dat het aftreden van Agnes Kant de partij niet geholpen heeft.
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 11:59 schreef pulle1965 het volgende:
[afbeelding]

En die blies het verhaaltje uit...
Dream on left side !
Nee, dit is die olifantenslurf die al 4 kabinetten Balkenende heeft uitgeblazen.
man pberends (Redactie Frontpage) 19-03-2010 @ 12:03 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 12:01 schreef Fokski het volgende:

[..]

Hoezo ondanks het aftreden? Ik denk dat het aftreden van Agnes Kant de partij niet geholpen heeft.
Ze stapte mede op omdat ze slecht stond in de peilingen.
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 11:52 schreef RechtseRukker het volgende:
D66 is geen linkse partij, die staan dichter bij de NeoCons met hun tippelzone-idealisme
Hun WAT? NeoCons? De meest progressieve partij van Nederland? Lijkt mij stug.
Tja Nederlanders hebben enkel een kort termijn geheugen. PVDA heeft ze 35 miljard euro gekost aan weggegooid geld. Maar nu zit er een ander poppetje aan het hoofd dus stemmen we gewoon weer op die prutsers.
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 11:50 schreef gohan16 het volgende:
Zolang PVV niet zakt, blijf ik teleurgesteld in het electoraat.
En zolang de PVV niet zakt zijn veel mensen teleurgesteld in de huidige partijen.
Ergo; stop met zeuren en neem die voedingsbodem van de onvrede weg.
Dat werkt beter dan lekker terugschelden naar boze blonde mannetjes.
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 11:49 schreef arexes het volgende:
Vroeg pieken betekent vroeg dalen.
Dat hebben we gezien bij TON en PVV ja. Het is nog maar een goede twee maanden voor de verkiezingen
mijn stem gaat naar de PVV of VVD. Geen milimeter naar links. (om in ieder geval 1 linkse stemmer naar het midden te trekken door mijn stemcompensatie)

Nederland lijkt intussen wel op Tripoli aan de Noordzee, me dunkt!
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 12:00 schreef scanman1 het volgende:
[..]


Dat was een leuk lesje simplistisch denken als een 6 jarige.
Gewoon de realiteit, kijk maar voor de 'grap' naar de lijst met de 40 ogelaarwijken of die lijst van vorige week met marokkaanse bendes, in 99% van de steden is de PvdA al jaren aan de macht.

PvdA aan de macht staat zowat gelijk aan gegarandeerde overlast van marokkanen.
man JeMoeder (Moderator / Redactie Frontpage) 19-03-2010 @ 12:05 fotoboek no homepage
userIcon
Hoe leuk is het nu dat Wilders adepten ineens gaan roepen dat peilingen niet te vertrouwen zijn. Maar - toen de PVV nog bovenaan stond in de peilingen - toen waren ze wel te vertrouwen....

Ik stem trouwens van mijn leven niet op de PvdA, laten we daar duidelijk over zijn
userIcon
Hoogmoed komt voor de val.

Laat ze maar lekker vroeg pieken
man pberends (Redactie Frontpage) 19-03-2010 @ 12:05 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 11:49 schreef arexes het volgende:
Vroeg pieken betekent vroeg dalen.
Could be, maar ik vermoed dat Cohen nog wel wat groeipotentieel heeft, in tegenstelling tot bv. Wilders.
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 12:05 schreef pberends het volgende:
[..]


Could be, maar ik vermoed dat Cohen nog wel wat groeipotentieel heeft, in tegenstelling tot bv. Wilders.
Helaas alleen ten koste van de andere linkse partijen....
man JeMoeder (Moderator / Redactie Frontpage) 19-03-2010 @ 12:07 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 12:05 schreef SuperFokker het volgende:
Hoogmoed komt voor de val.

Laat ze maar lekker vroeg pieken
Dat kan je over de PVV ook stellen.
Ik denk dat alles wel weer gaat nivelleren.

Mensen die D'66 neocons noemen snappen niet hoe bloody progressief ze wel niet zijn - net iets links van het midden.
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 11:58 schreef thedeedster het volgende:
[..]


Maar ja, die lopen dan ook niet continu op hun borst te kloppen dat ze zo weldenkend en principieel zijn.
Het is je goed recht om tactisch te stemmen, maar jammer dat je dan op zo'n halfzachte wegkijker stemt die de boel bij elkaar wil houden, maar tegelijkertijd talloze autochtone Nederlanders van zich vervreemdt.
Je moet spindokter worden. Zo kun je uiteraard alles in een sausje van bullshit dippen. Allow me to demonstrate:

quote:
"Maar ja. Die lopen dan ook niet continu op hun borst te kloppen dat ze weldenkend en principieel zijn.
Het is je goed recht om tactisch te stemmen, maar jammer dat je dan op een radicaal blondje stemt die de boel alleen maar dieper tot op het bot blijft splijten, en tegelijkertijd talloze autochtone Nederlanders van zich vervreemdt."
Zie je? Koud kunstje.

quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 12:03 schreef seth_chaos het volgende:
Tja Nederlanders hebben enkel een kort termijn geheugen. PVDA heeft ze 35 miljard euro gekost aan weggegooid geld. Maar nu zit er een ander poppetje aan het hoofd dus stemmen we gewoon weer op die prutsers.
Ja. Het is toch echt neo-liberaal beleid dat geleid heeft tot de wantoestanden van de banken. En als dan vervolgens een minister van een socialistische partij, denkend aan de mensen in het land, van onze centen de hand uitreikt en probeert deze rotzooi op te ruimen.. wordt hij beschuldigd van het 'smijten met ONS geld'.

Wat een bait & switch zeg. Pim Fortuyn zou er een stijve van hebben gekregen.

Jullie mensen lezen echt alleen maar wat jullie willen lezen, of niet?
Leren we het dan nooit? Met Pvda aan de macht hebben we over een aantal jaar Griekse taferelen in NL. Het is wachten op het IMF ...
userIcon
Sowieso zou het een goede ontwikkeling zijn als de 'versplintering' terugloopt....

de 'kleine' partijen wat meer zetels verliezen aan grotere partijen zal noodzakelijk zijn om ook een stabiele coalitie te vormen...
persoonlijk moet ik er niet aan denken als een coalitie van 5 of 6 partijen straks bestaat en de meerderheid dusdanig krap daarvan is, dat een partiuj met twee of drie zetels kennelijk dat kabinet 'in gijzeling' kan nemen
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 11:55 schreef tinnitus het volgende:
Dat kan helemaal niet... PVV heeft iets van 50 zetels, maar natuurlijk durft niet elke ondervraagde te zeggen dat ze op de PVV stemmen. Zo erg heeft paars / PVDA en de linkse kerk dit land al verpest.
50 zetels, man leg die lijmstift eens weg, je hersenen plakken aan elkaar van al dat gesnuif.

Als Wilders net boven de 20 uitkomt bij de volgende verkiezingen, mag hij zich rijk rekenen.
userIcon
Ik krijg nogal een 'alles naar de klote!' gevoel van dit nieuwsbericht. Als er één partij wel afgedaan zou moeten hebben bij het volk is het wel de PvdA zou je zo denken. Daarbij is wat Job Cohen met Amsterdam heeft gedaan (of 'heeft laten gebeuren' want het is een gigantische pacifist), beschamend te noemen.
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 12:05 schreef ReplaR het volgende:
[..]


Gewoon de realiteit, kijk maar voor de 'grap' naar de lijst met de 40 ogelaarwijken of die lijst van vorige week met marokkaanse bendes, in 99% van de steden is de PvdA al jaren aan de macht.

PvdA aan de macht staat zowat gelijk aan gegarandeerde overlast van marokkanen.
Ik mag hopen dat deze stelling ene dubbele boodschap heeft die ik niet zie, want anders is het echt een van de domste gevolgtrekkingen die ik ooit heb gezien.

Onderbouwing!
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 11:59 schreef 54cm het volgende:
[..]


Ik begrijp het ook niet. Ja, ik begrijp dat er zat redenen zijn om niet op de SP te stemmen, maar als je voorheen altijd op de SP gestemd heb gaat dat niet op natuurlijk. Toch sneu voor Maorijnissen.....
Tsja, ik heb hiervoor altijd SP gestemt, maar met het vertrekken van Marijnissen missen ze de daadkracht en overtuiging. Ik sta nog steeds voor een groot deel achter hun ideeen, maar zonder fatsoenlijke lijsttrekker die zich niet even aan de kant laat zetten in een debat maar die echt aanspreekt wordt 't niets. Kijk maar naar deze peiling... Cohen doet nog helemaal niets, maar zn persoonlijkheid is al voldoende om bijna de hele SP in 1 klap voorbij te gaan (Cohen 7, SP 8).

Van Roemer heb ik nog niet veel gezien of gehoord maar om eerlijk te zijn heb ik dr weinig vertrouwen in... We zullen het uiteraard even af moeten wachten en misschien verrast ie wel vriend en vijand, maar als 't is zoals ik verwacht zou ik best wel eens PvdA kunnen gaan stemmen deze keer. Dat is deels ingegeven door Cohen; die man spreekt me heel erg aan en is imho ook de juiste man voor het MP-schap, maar voornamelijk is het ingegeven door Wilders. Ik ga bij wijze van spreken nog liever dood dan dat ik Wilders als MP zou willen zien. Die man zou de doodsteek voor onze samenleving gaan betekenen, en dat wil ik absoluut proberen te voorkomen. Dus ja, die overstap is tactisch. Erg jammer voor de SP, maar uit realistisch oogpunt noodzakelijk. Als links een potje wil kunnen breken kan je niet met 20 partijen een coalitie vormen. Je hebt 1 of 2 grote sterke partijen nodig, eventueel aangevuld met nog 1 of 2 kleintjes. Zodra de coalitie uit meer dan 4 partijen bestaat is het echt onwerkbaar blijkt (en eigenlijk zou 3 de max moeten zijn imho)

In het tijdperk Marijnissen wist je als SP-stemmer ook waar je op stemde; er was een heel duidelijke koers, de standpunten waren duidelijk, hij was goed zichtbaar in het debat en toonde geen angst. De SP van nu is een beetje als het onzekere jongetje in de klas... alsof ze zonder Jan niet echt meer weten wat ze nu moeten. Da's zonde, maar het zal uiteindelijk wel weer goed komen met de SP
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 11:55 schreef KingKai het volgende:
Dit artikel gaat dus over hetzelfde onderzoek als dit artikel:
http://frontpage.fok.nl/nieuws/376457/1/1/50/cohen-populairste-lijsttrekker.html

Zit er een overijverige PvdA'er op de redactie of zo. Dat zou verklaren waarom dit twee keer gebracht wordt.
(Altijd leuk, die linkse manipulatie)
En nu zijn berichtgevingen over peilingen "linkse manipulatie"? Ik kan me de topics van vorig jaar om deze tijd, toen PVV nog 10 (TIEN) virtuele zetels meer had dan nu, nog levendig voor de geest halen. Het zag roze van de dansende cheerleader emoticons.
userIcon
will people ever learn?
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 12:05 schreef pberends het volgende:
[..]


Could be, maar ik vermoed dat Cohen nog wel wat groeipotentieel heeft, in tegenstelling tot bv. Wilders.
Dat denk ik ook inderdaad Cohen heeft namelijk, in tegenstelling tot Wilders, wel een echt verhaal en niet een verzamel-bundel one-liners
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 11:55 schreef tinnitus het volgende:
Dat kan helemaal niet... PVV heeft iets van 50 zetels, maar natuurlijk durft niet elke ondervraagde te zeggen dat ze op de PVV stemmen. Zo erg heeft paars / PVDA en de linkse kerk dit land al verpest.
Ik krijg tinnitus van jouw fantasieën.
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 12:05 schreef ReplaR het volgende:
[..]

in 99% van de steden is de PvdA al jaren aan de macht.
De PvdA heeft traditioneel veel gemeenteraadszetels (momenteel een stuk minder) maar 99% is dan ook weer een kleeeeeein beetje overdreven.
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 12:08 schreef NJN het volgende:
[..]


Je moet spindokter worden. Zo kun je uiteraard alles in een sausje van bullshit dippen. Allow me to demonstrate:

[..]


Zie je? Koud kunstje.
LOL.

Zo werkt het inderdaad.
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 12:06 schreef RechtseRukker het volgende:
[..]


ik heb ook een schotel en ben waarschijnlijk langer NLer dan jij, betaal jij maar lekker voor shit die je gratis uit de lucht kan plukken
Is de Piratenpartij dan niet iets voor jou??
userIcon
Cohen: Wij willen een FATSOENLIJK Nederland!!

userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 11:49 schreef plum het volgende:
[..]

Ik geloof daar geen woord van.
Alle peilingen vooraf, kloppen achteraf nooit, vaak komen ze niet eens van de echte uitslagen in de buurt.
Dus het is gewoon nonsens bla bla bla en maakt enkel en alleen stemming.

Volgensmij liet jij een heel ander geluid horen toen de PVV maar bleef stijgen in de peilingen
Niet echt schokkend als je deze peiling met de verkiezingsuitslag vergelijkt. Dan zijn het CDA, de SP en de PvdD de grote verliezers. De PVV en D66 de grote winnaars, en de rest blijft min of meer gelijk.
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 12:16 schreef Me_Master het volgende:
Cohen: Wij willen een FATSOENLIJK Nederland!!

Een fatsoenlijk Nederland houdt ook meer in dan de boel 'bij elkaar houden''.

Er is degelijk een probleem met integratie, en als 'ome Job' niet komt met iets anders, gaat mijn stem naar Pechtold.
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 12:05 schreef ReplaR het volgende:
[..]

in 99% van de steden is de PvdA al jaren aan de macht.

PvdA aan de macht staat zowat gelijk aan gegarandeerde overlast van marokkanen.


userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 11:59 schreef aroll het volgende:
Dus meer moskeeen ,meer hoofddoeken , meer moslims naar dit land ,meer asielzoekers .
Nederland wordt helaas een smakeloze hutspot .
PvdA is a-sociaal bezig .
Ja, overal in de Arabische wereld zitten al PvdA-agenten, die miljoenen moslims aan het ronselen zijn, om naar Nederland te komen
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 12:16 schreef Blaf het volgende:
[..]


Ze zitten erbij de PVV elke keer zo'n 3 zetels naast, veel mensen komen er niet voor uit! Dus de kans is groot dat hij juist wat meer zetels haalt dan de peiling aangeeft.
PvdA kan vaak alleen maar verliezen t.o.v. de peiling omdat veel linkse kiezers niet gaan stemmen zij zijn gebaat bij een hoge opkomst!
''O jee Vader Aardbei heeft een punt ik roep in paniek maar wat onzin om mijn angstgevoelens snel weg te drukken!''

Veel mensen komen er niet voor uit? Je realiseert je dat zo'n peiling anoniem is, ja? Dus waarom zouden mensen gaan liegen? Nee hoor, peilingen zijn niet 100% betrouwbaar, maar ze geven een aardige indicatie. Fantasieverhalen over 50 zetels kan men dan ook rustig van de hand wijzen.

''Veel linkse kiezers gaan niet stemmen''? Weet jij iets dat ik niet weet? De populariteit van Cohen en afkeer van Wilders wijst juist op heel veel motivatie om te gaan stemmen voor de linkse kiezer.
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 12:17 schreef NJN het volgende:
[..]


Een fatsoenlijk Nederland houdt ook meer in dan de boel 'bij elkaar houden''.

Er is degelijk een probleem met integratie, en als 'ome Job' niet komt met iets anders, gaat mijn stem naar Pechtold.
Als jij een links-sociale-liberale coalitie wilt, zou je stem dus sowieso al naar Pechtold moeten gaan.
userIcon
Wat een dom volk, niks geleerd uit het verleden.
Wie moet die linkse zooi betalen als PvdA de grootste wordt?
Hopelijk vertrekt werkend Nederland dan massaal de grens over, dan kunnen ze het hier opsoppen met hun allochtonen en niksnutten.
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 12:17 schreef NJN het volgende:
[..]


Een fatsoenlijk Nederland houdt ook meer in dan de boel 'bij elkaar houden''.

Er is degelijk een probleem met integratie, en als 'ome Job' niet komt met iets anders, gaat mijn stem naar Pechtold.
Cohen is meer een spreker dan een doener.
Voor dat spreken hebben we Fok al.
Ik had liever zoiemand als Vermeend als pvda lijsttrekker gezien. Geen bekende bij het grote publiek, maar wel iemand met financieel inzicht (als oud staatssecretaris).
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 11:55 schreef tinnitus het volgende:
Dat kan helemaal niet... PVV heeft iets van 50 zetels, maar natuurlijk durft niet elke ondervraagde te zeggen dat ze op de PVV stemmen. Zo erg heeft paars / PVDA en de linkse kerk dit land al verpest.
Haha... die is goed. Waarom zou PVV meer dan 50 zetels krijgen? PVV krijgt de bekende 15-17% van de "tegenstemmers". Hoofdzakelijk mannen tussen de 25-55. Dus de PVV zal nooit meer dan 27 zetels krijgen.
En dat is al zielig genoeg...
userIcon
Ik mag hopen dat de PVV kiezers zich op tijd realiseren dat ze Cohen als premier krijgen, als ze op de PVV stemmen.
Niemand wil met de PVV samen regeren, dus dat zijn verloren stemmen.
Door te kiezen voor de VVD is er wel een grote kans op een rechtse regering en verandering in het huidige beleid.
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 12:19 schreef Yi-Long het volgende:
[..]


Als jij een links-sociale-liberale coalitie wilt, zou je stem dus sowieso al naar Pechtold moeten gaan.
Mijn probleem met D66 is dat deze gerust kritischer mag zijn jegens neo-liberaal beleid. Na een kleine 20 jaar hiervan is het overduidelijk dat integratie niet 'ons' enige probleem is.

Besides that? Goede partij.

quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 12:21 schreef thedeedster het volgende:
[..]


Cohen is meer een spreker dan een doener.
Voor dat spreken hebben we Fok al.
Ik had liever zoiemand als Vermeend als pvda lijsttrekker gezien. Geen bekende bij het grote publiek, maar wel iemand met financieel inzicht (als oud staatssecretaris).
Daarom had ik liever gezien dat Wouter Bos was gebleven. Hij heeft aangetoond een pragmaticus te zijn, niet iemand die alleen maar roze scheetjes aan het laten is.
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 12:01 schreef kroegtijger het volgende:
[..]

Daar dacht ik ook aan ja Andere optie is ipv Groen Links de SP, maar ik denk dat VVD en SP er nie uit gaan komen
Momenteel is de meest reële coalitie PvdA, CDA (nee he niet weer ) en D66.
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 12:16 schreef Me_Master het volgende:
Cohen: Wij willen een FATSOENLIJK Nederland!!

Net zo fatosenlijk als zijn A'dam? Met no-go area's voor blanken, dagelijks schietpartijen in de Bijlmer, straten waar de Nederlandse taal niet meer gesproken wordt en waar de helft van de bevolking niet werkt?

Nee dank je, dat noem ik niet fatsoenlijk. Hij kan nog zo zijn best doen om A'dam voor te doen als baken van verlichting en integratie maar elke keer als ik door die stad loop valt het me toch op wat een teringzooi het is
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 12:16 schreef Blaf het volgende:
[..]


Ze zitten erbij de PVV elke keer zo'n 3 zetels naast, veel mensen komen er niet voor uit! Dus de kans is groot dat hij juist wat meer zetels haalt dan de peiling aangeeft.
PvdA kan vaak alleen maar verliezen t.o.v. de peiling omdat veel linkse kiezers niet gaan stemmen zij zijn gebaat bij een hoge opkomst!
Dat is ook nog maar de vraag. De helft van de PVV-aanhang bestaat uit mensen die voorheen niet zijn gaan stemmen. Misschien dat ze nu aangeven wel te gaan stemmen, maar als puntje bij paaltje komt....
userIcon
Mensen zijn echt dom en hebben het geheugen van een gestampte garnaal.
De oude kliek van PvdA, CDA, VVD zijn niet te vertrouwen.
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 12:21 schreef hendrik64 het volgende:
[..]


Momenteel is de meest reële coalitie PvdA, CDA (nee he niet weer ) en D66.
Maar de CDA een keer niet de grootste kan een groot verschil zijn
Geen Balkenterreur
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 11:53 schreef kakner2 het volgende:
[..]

Jij ziet liever een Nederland vol schotelantenne's, misdaad, loverboys, torenhoge belastingen, hoge werkeloosheid, uitkeringen, criminaliteit, rekeningrijden (reken er maar op dat het er komt), etc.

Dat is nl. de harde realiteit van de CDA/PvdA
liever dat, dan om de 100 meter gefouilleerd worden, totale controle, je mag niet meer zeggen wat je denkt

veiligheid staat niet gelijk aan vrijheid, alleen hebben veel mensen dat niet door
userIcon
Dit zijn peillingen....hecht er niet teveel waarde aan. Het mocht toch niet ECHT zo zijn dat de PvdA de grootste wordt
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 12:24 schreef rOverheid het volgende:
Mensen zijn echt dom en hebben het geheugen van een gestampte garnaal.
De oude kliek van PvdA, CDA, VVD zijn niet te vertrouwen.
Mensen zijn echt dom en hebben het geheugen van een gestampte garnaal.
De gemeenteraadsverkiezingen zijn net voorbij en in geen van de 2 gemeente waar de PVV meedeed valt er een land mee te bezeilen, dat zal wat worden met de landelijke PVV.....
100  van 291 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3


Lees ook:

» 26/05 Roemer wil premier worden94
» 26/05 VVD blijft verliezen in peiling71
» 25/05 PvdA, SP: akkoord verlengt de recessie82
» 25/05 Wilders: VVD volledig de weg kwijt108


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden