Negenkoppig gezin Amsterdam in de criminaliteit

AlgemeenNederland • Geschreven door AT5 op 18-03-2010 @ 23:56
print 

In de Amsterdamse wijk Slotervaart is een volledig gezin opgepakt door de politie op verdenking van skimmen en het witwassen van geld. Acht van de negen leden van het Marokkaanse gezin zitten sinds eind vorig jaar vast, de jongste zoon van vijftien jaar mocht naar huis.

Bij een huiszoeking in december vorig jaar werd circa 135.000 euro in contanten aangetroffen in de jurken van de vrouw des huizes en haar dochters. Ook werd apparatuur gevonden, onder een hoes van een strijkplank, waarmee volgens justitie geskimd kan worden. Daarnaast werd er ook nog een laptop met daarop gegevens van geskimde passen in beslag genomen.

Het gezin is al langer bekend bij de politie. De oudste zoon, Mohamed F. was in 1998 betrokken bij rellen tussen de politie en Marokkaanse jongeren. Daarna zijn hij en zijn broers, Mustapha en Rachid, vooral in aanraking geweest met de politie wegens inbraken, oplichting, mishandeling en fraude.


Submitter: mouthman  -   Bron: AT5


Lees ook:

» 14:56 Baby-dump.nl raakt wellicht certificaat kwijt26
» 10/02 Euthanasiekliniek 1 maart van start50
» 08/02 Gletsjers smelten veel minder dan gedacht73
» 08/02 Rijkswaterstaat: 'Vangrail was onnodig' 24


delen | eKudos nujij

11171 views / 219 reacties
Reacties op dit bericht
100  van 219 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3
Leuke namen weer.
daar heb je het al, marokkanen altijd hetzelfde gespuis. Ik ben het spuugzat!
Typisch een hoeksteen van de maatschappij dit gezin
userIcon
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 @ 23:57 schreef MrPro het volgende:
...

Ik denk dat je niet de enige bent.
userIcon
Dit is een uitzondering hoor!
userIcon
Oud nieuws dit gezin, laat de maximum straffen maar op ze uit. Net als die moeder en dochters veroordelen voor heling.
userIcon
Easy oplossing zoals Wilders het wil ---> met het hele gezin naar Marrokania terug.
Welke multimiljonair wilt tickets voor de familie kopen?
userIcon
500+ reacties en een bashpartijtje......
userIcon
En nog staat de PVDA op 33 zetels volgens de peiling van Synovate...
Zijn er echt zoveel mensen in dit land blind en naief?
Straks komt Job aan de macht, en die pakt hun sportschoenen af... dat zal ze leren, die belhamels
Die Cohenjugend moet je uitzetten!
Het hele gezin zit vast, maar de 15jarige zoon is naar huis gestuurd? Lol arm joch.
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 00:00 schreef pfaffke het volgende:
500+ reacties en een bashpartijtje......
IK HOOR HIER 500! IEMAND DIE HOGER BIEDT?
Ik dacht gelijk aan Roemenen/Bulgaren bij diefstal. Maar wel weer een interessante nevenactiviteit van de Marokkanen. Keer anders dan slaan en schelden. Er is hoop!
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 00:01 schreef Delenlill het volgende:
Het hele gezin zit vast, maar de 15jarige zoon is naar huis gestuurd? Lol arm joch.
Alsof hij anders thuis zat.. die jongen was bezig om op straat zijn brood te verdienen met die praktijken van ze.
userIcon
"Dat doen ze anders noooooiit!"
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 00:00 schreef pfaffke het volgende:
500+ reacties en een bashpartijtje......
Ja en?. Ze komen nogal lekker in het nieuws de laatste dagen.
userIcon
Jemig! Die namen? Ik wist niet dat in die kringen ook criminaliteit voorkwam.
userIcon
"De oudste zoon, Mohamed F. was in 1998 betrokken bij rellen tussen de politie en Marokkaanse jongeren"

De F was idd nog vrij. Op naar Mohamed G.
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 00:01 schreef MrMonkeyman het volgende:
[..]

IK HOOR HIER 500! IEMAND DIE HOGER BIEDT?
501
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 00:07 schreef Xessive het volgende:
Jemig! Die namen? Ik wist niet dat in die kringen ook criminaliteit voorkwam.
Ik was ook al aan het kijken of het geen hoaxbericht van Djeez betrof
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 00:00 schreef pfaffke het volgende:
500+ reacties en een bashpartijtje......
Kom jij maar eens in een buurt wonen waar dat tuig ook woont, doe dat 5 jaar en dan wil ik je wel weer horen op fok!

Kotst op het tuig wat destijds in de politiek was voor gezinshereniging!

[ Bericht gewijzigd door Motar op vrijdag 19 maart 2010 @ 00:51 ]
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 00:07 schreef Xessive het volgende:
Jemig! Die namen? Ik wist niet dat in die kringen ook criminaliteit voorkwam.
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 @ 23:59 schreef skual het volgende:
Easy oplossing zoals Wilders het wil ---> met het hele gezin naar Marrokania terug.
Yep, enkele reis, vandaag op het vliegtuig, inclusief 15-jarige zoon.

Laat Wilders ze uitzwaaien op Schiphol, zal zeker mooie beelden opleveren.
Sander V.

Voorlopig mogen alle autochtonen zwijgen en zich diep schamen!
userIcon
Daar zijn die burka's dus voor
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 00:10 schreef SanSebastian het volgende:
Sander V.

Voorlopig mogen alle autochtonen zwijgen en zich diep schamen!
Biertje teveel op vandaag?
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 00:02 schreef Eierdop het volgende:
Ik dacht gelijk aan Roemenen/Bulgaren bij diefstal. Maar wel weer een interessante nevenactiviteit van de Marokkanen. Keer anders dan slaan en schelden. Er is hoop!
Precies daar dacht ik ook aan, alhoewel Slotervaart snel de link maakt met Marokkanen. Het is inderdaad een andere manier van inkomsten genereren, en er blijft hoop voor die Marokkanen. Het hele gezin, chapeau .
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 00:10 schreef SanSebastian het volgende:
Sander V.

Voorlopig mogen alle autochtonen zwijgen en zich diep schamen!
Goh, een Nederlander doet ook eens een keertje wat.
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 00:10 schreef SanSebastian het volgende:
Sander V.

Voorlopig mogen alle autochtonen zwijgen en zich diep schamen!
Hoor dat dan
Zijn hele verschillende zaken (soorten zaken).
Lees ff wat er allemaal in Veenendaal, Ede, Rotterdam etc.. gebeurd.
Verplicht verhuizen naar Almere.
userIcon
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 @ 23:59 schreef everest_p het volgende:
Oud nieuws dit gezin, laat de maximum straffen maar op ze uit. Net als die moeder en dochters veroordelen voor heling.
Dit is de enige juiste reactie
Marokkanen worden gediscrimineerd en komen niet makkelijk aan een baan/uitkering. Ze moeten toch iets om te overleven!

Hopelijk komt Job Cohen snel aan de macht en creëert hij banen voor iedereen en pakt hij de racisten keihard aan!

Go Cohen

---

[ Bericht gewijzigd door Zapato op vrijdag 19 maart 2010 @ 00:45 ]
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 00:10 schreef SanSebastian het volgende:
Sander V.

Voorlopig mogen alle autochtonen zwijgen en zich diep schamen!
Niets zwijgen, als je van een gezin kunt zeggen het land uit dan is het dit gezin wel. Wat voor moeder ben je als je je zonden spoort tot crimineel gedrag?
userIcon
Een prijs en vermelding in het Guiness Book of Records voor de eerste bende Amsterdamse pinpas skim criminelen die geen roemenen zijn!!!!
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 00:18 schreef WTF2009 het volgende:
[..]


Dit is de enige juiste reactie
Er valt ook niets anders van te maken, je moet gek zijn om dit soort mensen in bescherming te nemen.
't zijn toch meestal de Roemenen/Bulgaren die skimmen?...
userIcon
Het land uit. Weg ermee. Uitschot
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 00:01 schreef MrMonkeyman het volgende:
[..]

IK HOOR HIER 500! IEMAND DIE HOGER BIEDT?
510
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 00:21 schreef banaandehaan het volgende:
't zijn toch meestal de Roemenen/Bulgaren die skimmen?...
Not this time, ze deden aan skippen voor deze ene keer!
userIcon
Kan Justitie geen snelrecht toepassen op dit gezin?
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 00:10 schreef SanSebastian het volgende:
Sander V.

Voorlopig mogen alle autochtonen zwijgen en zich diep schamen!
_!

Want een paar geflipte psychopaten per jaar is gelijk aan hele bevolkingsstammen die menen het recht in eigen hand te kunnen nemen in complete wijken

Volgens mij hap ik nu fucking hard...
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 00:29 schreef MREn het volgende:
[..]

Uiteraard, dan doen we met mensen met Nederlandse ouders/grootouders ook.

*kuch*rechtsongelijkheid*kuch*
Die hebben maar 1 paspoort
userIcon
Misschien een idee om nu het gehel gezin te verbannen uit Nederland.
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 00:00 schreef MrPro het volgende:
Welke multimiljonair wilt tickets voor de familie kopen?
Is niet nodig want ze hebben al genoeg cash in huis gevonden daar
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 00:18 schreef JohandeBoer het volgende:
Marokkanen worden gediscrimineerd en komen niet makkelijk aan een baan/uitkering. Ze moeten toch iets om te overleven!

Hopelijk komt Job Cohen snel aan de macht en creëert hij banen voor iedereen en pakt hij de racisten keihard aan!

Go Cohen

---


[ Bericht gewijzigd door Zapato op vrijdag 19 maart 2010 @ 00:47 ]
userIcon
Dus één van die zonen doet iets verkeerds, en dan wordt meteen maar het hele gezin opgepakt. Over generaliseren gesproken!
userIcon
Job zal er wel ff heen gaan. Koppie thee erbij en zeggen dat ze het niet meer mogen doen, omdat dat niet goed is voor de samenleving en dan zijn het weer brave burgers.
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 00:35 schreef VivaLaHollandia het volgende:
[..]
Ik begrijp ook nooit zo goed waar mensen die "paar" vandaan halen terwijl het toch echt om honderden, zoniet ettelijke duizenden, per jaar per stad gaat. Op GeenStijl hebben ze daar een leuk pdfje van.
Hij heeft het over Nederlandse misdadigers. Selectief lezen, of niet?
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 00:31 schreef skual het volgende:
[..]


Die hebben maar 1 paspoort
Ja, dus?

Gelijke misdaden, gelijk bestraffen. Zo simpel is het. Als een leraar kinderen met rood haar anders straft dan kinderen met blond haar is dat ook niet eerlijk.
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 00:58 schreef psylopsy het volgende:
[..]


is simpel...iemand met 1 paspoort mag je niet stateloos maken !
een extra paspoort kan gewoon ingenomen worden...
Dus?
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 01:12 schreef psylopsy het volgende:
[..]

tis al laat zeker...
iemand stateloos maken is verboden en tevens zwaarder straffen dan 1 van de twee paspoorten afnemen...wat snap je nou niet ???
Ik snap niet hoe je het denk te kunnen maken om mensen voor eenzelfde daad verschillend te straffen.
Ik begrijp best wat je bedoelt.
quote:


mensen met dubbel paspoort kan je dus de Nederlandse afnemen en ze uitzetten, Nederlanders met 1 paspoort kun je niet uitzetten
En als je iemand die toevallig Marokkaanse (groot)ouders heeft het land uittrapt als ze iets uitvreten en iemand met toevallig Nederlandse (groot)ouders stop je in de cel, dan straf je dus niet het zelfde voor het zelfde vergrijp. En dat is tegen alle vormen van gelijkheid.
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 00:35 schreef VivaLaHollandia het volgende:
[..]
Ik begrijp ook nooit zo goed waar mensen die "paar" vandaan halen terwijl het toch echt om honderden, zoniet ettelijke duizenden, per jaar per stad gaat. Op GeenStijl hebben ze daar een leuk pdfje van.
Ja, dat gaat over criminele Marrokanen. De debiel die ik quote was aan het zeveren dat nu Sander V. door het lint gegaan is, de 'blanken' zich moeten schamen. Zever natuurlijk, want er zijn over het algmeen maar een paar van die blanke psychopaten als Sander V. per jaar. Die vindt je in elke bevolkingsgroep en is gewoon een psychologische aandoening.

Wat hier gebeurd is iets heel anders, gezellig met de hele familie de boel oplichten, afpersen en naar god danwel allah helpen.
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 01:31 schreef Tozier het volgende:
PVV.
Ja, want met Geert als premier is alle criminaliteit verleden tijd...
userIcon
Als ze een dubbel paspoort hebben, zouden ze teruggestuurd moeten worden. Niet vaak ben ik het met Wilders eens (sowieso riep ik dit al voordat Wilders zelf echt bekend werd).

Wordt leuk voor de Marokkaanse koning, alle criminelen met een dubbel paspoort terug in Marokko! Tja, moet je die dubbele nationaliteit maar niet verplicht stellen.
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 01:20 schreef ziggy-lee het volgende:
[..]

Ik snap niet hoe je het denk te kunnen maken om mensen voor eenzelfde daad verschillend te straffen.
Ik begrijp best wat je bedoelt.
[..]

En als je iemand die toevallig Marokkaanse (groot)ouders heeft het land uittrapt als ze iets uitvreten en iemand met toevallig Nederlandse (groot)ouders stop je in de cel, dan straf je dus niet het zelfde voor het zelfde vergrijp. En dat is tegen alle vormen van gelijkheid.
Mooi politiek correct, maar die gelijkheid is een illusie. Blijkbaar zijn er grote verschillen in normbesef. Noord-Afrika en West Europa staan op een ander cultureel niveau. Dat heeft niets met racisme te maken, dat zie je gewoon op straat, op tv en op vakantie. Dat is er na 2 generaties blijkbaar nog niet helemaal 'uitgefokt'. Is ook niet erg, maar dan kan je ook niet over gelijkheid spreken, wel? Daarmee wil ik absoluut niet zeggen dat een niet-Westers leven minder waard is, laat dat duidelijk zijn.

Daarnaast is een straf niet alleen om de dader te straffen, maar ook om de maatschappij te beschermen tegen zulke figuren. Als nu blijkt dat bepaalde allochtonen zich niets aantrekken van de huidige straffen en dus een last blijft voor de maatschappij, heb je soms een mooi laatste redmiddel: de dubbele nationaliteit. Uiteindelijk gaat landsbelang voor een individueel.
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 01:31 schreef Tozier het volgende:
PVV.
Nee, die niet. Helaas beschikt Nederland niet over fatsoenlijek rechtse partijen.
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 01:20 schreef ziggy-lee het volgende:
[..]

Ik snap niet hoe je het denk te kunnen maken om mensen voor eenzelfde daad verschillend te straffen.
Ik begrijp best wat je bedoelt.
[..]

En als je iemand die toevallig Marokkaanse (groot)ouders heeft het land uittrapt als ze iets uitvreten en iemand met toevallig Nederlandse (groot)ouders stop je in de cel, dan straf je dus niet het zelfde voor het zelfde vergrijp. En dat is tegen alle vormen van gelijkheid.
In veel gevallen zal ik het met je eens zijn... maar als het om beroepscriminelen gaat, dan moet je zo streng mogelijk zijn.

En daarnaast hebben ze de keuze gehad; alleen de Nederlandse nationaliteit aannemen.... of gewoon eerlijk aan je geld komen.
En nee, dat gaat niet op als het een keer een winkeldiefstalletje betreft (het uitzetten bedoel ik)... maar dit gezin was systematisch bezig met criminaliteit.
Die mensen gaven ook niets om de rechten van anderen hoor. Dus als je met de wet in de hand deze familie het land uit kunt zetten, dan wel graag. Want stateloos worden ze niet, met nog een Marokkaans paspoort.

Je hoeft echt niet rechts te zijn om criminelen te pakken waar dit ook maar mogelijk is. Ik zie het zo; als je een dubbel paspoort hebt, heb je iets wat maar weinigen krijgen... dat schept verplichtingen. Kortom niet crimineel zijn dus.
Want zelfs onze Nederlandse schaatsers die een Kazachstaans paspoort aanvroegen, zouden hun Nederlandse nationaliteit kwijt raken...
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 01:41 schreef BlackLining het volgende:
[..]


Nee, die niet. Helaas beschikt Nederland niet over fatsoenlijek rechtse partijen.
Ik vind de VVD doorgaans best een fatsoenlijke rechtse partij.
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 01:44 schreef Paginabeheerder het volgende:
[..]


Ik vind de VVD doorgaans best een fatsoenlijke rechtse partij.
Doorgaans wel ja Het komt in ieder geval het dichtste bij. Jammer dat de PVV zo'n blamage is voor rechts in Nederland Blonde idioot.
userIcon
Land uitflikkeren die lui.
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 01:47 schreef kitao het volgende:
[..]

Kameleon , jij liep ook al te juigen voor een PVDA en Leefbaar Rotterdam -coalitie.
Ja, klopt. Ik liep daar ook voor te juichen. Mij zul je niet betrappen op het stemmen op rechts, maar ik was destijds ook voor Paars 1 & 2.
En Leefbaar Rotterdam heeft wel redelijk bewezen toch met werkbaar beleid te komen.
En wat is het alternatief? Dat Wilders over 4 jaar meedoet in Rotterdam en dat hij LR wegvaagt waardoor het een grote rotzooi wordt?

Ik heb altijd gezegd dat ik gematigd links was. Daarbij hoort voor mij ook het luisteren naar rechtse standpunten. En als ze ergens gelijk in hebben wil ik dat ook erkennen. Zo mag het beleid op criminaliteit wel wat strenger.
Voor mij staat een ding voorop; niet iedereen over een kam scheren... niet qua moslims, maar ook niet naar bijvoorbeeld rechts toe.
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 01:47 schreef BlackLining het volgende:
[..]


Doorgaans wel ja Het komt in ieder geval het dichtste bij. Jammer dat de PVV zo'n blamage is voor rechts in Nederland Blonde idioot.
Ja dat dan wel weer. Ik vind Wilders trouwens niet alleen een blamage voor rechts- Nederland, maar voor heel Nederland.
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 02:08 schreef Paginabeheerder het volgende:
[..]


Ja dat dan wel weer. Ik vind Wilders trouwens niet alleen een blamage voor rechts- Nederland, maar voor heel Nederland.
Klopt. We kunnen hem nog verder bijstellen. Ik vind de politiek een blamage voor Nederland Laatst opperde iemand het idee om een grote circustent over het land heen te spannen. Daar kan ik me wel in vinden.

quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 01:57 schreef scanman1 het volgende:
En ja, warom melden we er niet even bij dat het gaat om een marokkaans gezin. Gaat het om andere mensen dan staat de afkomst er nooit bij, maar zodra het gaat om marokkanen... HOPPA... op die manier wek je wel erg een indruk die dus niet klopt.
Daarom staat bij 90% van dit soort berichten dat het Marokkanen zijn. De overige 10% kunnen rustig Nederlanders zijn, maar mogelijk ook Somaliers of weet ik wat voor tuig. Aangezien linkse mensen over het algemeen niet zo intelligent zijn, even een schoolvoorbeeld.

Ik heb een taart die ik in 4 stukken snij. Daarvan geef ik er 3 aan jou (al zou ik niet weten waarom). Waar het 4e stuk gebleven is, zeg ik lekker niet. Dan ben jij toch hoop ik wel in staat te zeggen dat het meerendeel van de taart in jouw bezit is? Hoef je toch niet voor te weten waar ik dat andere kwart gelaten heb?
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 01:56 schreef kitao het volgende:
[..]

Alsof iemand keuze heeft in zijn paspoort.
Nog erger dan bij katholieken waar je bij de geboorte wordt gedoopt geeft de staat je hier een nationaliteit.
Heb je daar keuze over en iets over te zeggen? .....nee dus.
Er is altijd een keuze, je bent alleen strafbaar wanneer je weer in Marokko op vakantie gaat.
Maar er is nog een keuze; niet de criminaliteit in gaan.
Als slachtoffer heb ik in elk geval niet de keuze om wel of geen slachtoffer te worden.
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 00:20 schreef Leef het volgende:
Een prijs en vermelding in het Guiness Book of Records voor de eerste bende Amsterdamse pinpas skim criminelen die geen roemenen zijn!!!!
De Roemenen zijn wel vast goede leermeesters geweest, die hun alle kneepjes hebben bijgebracht...
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 02:19 schreef kitao het volgende:
[..]

Wel , ik ben van huis uit PVDA en later wijzigde mijn vader zich tot Marijnissen, als werknemer van een groot containerbedrijf in rotterdam.
Wat ik me herinner van LBR is dat PF daar vandaan komt en eerlijk gezegd vond ik dat een klootzak, hoewel slechts gebaseerd op een aantal publieke gesprekken.
Ook nu vraag ik me af wat de bittere aversie is tussen PVDA en LBR aangezien ik geen moeite heb genomen het partijprogramma van de leefbaren te bestuderen.
En VVD , tja , die is voor de werkgeversorganisaties die mij het leven onmogelijk willen maken ; dus die kunnen sowieso wmb de put invallen.
Blij te zien dat je iets matigt in toon.
Mijn vader is ook van huis uit een PvdA man (terwijl hij directeur is van een redelijk groot bedrijf trouwens). Later is hij inderdaad ook naar de SP overgestapt.
De VVD , ja... dat is een werkgeversorganisatie. Maar tijdens paars waren werkgevers en werknemers, arbeiders en bedrijfsleven bijzonder goed met elkaar. Alles ging goed in onderling overleg.

Waar er wel dingen misgingen was in het allochtonenbeleid. Van links tot rechts waren we bang om maatregelen te nemen tegen relschoppende jongeren, groepsverkrachtingen en mensen die hun huis uit werden geterroriseerd. Alleen omdat de daders veelal van Marokkaanse komaf waren. We waren allemaal bang dat de beer eenmaal los zou zijn, als we het wel over etniciteit zouden hebben... erger nog... als dit de publiciteit zou halen.

Waarom vroeg ik me af... als links horen we toch voor de slachtoffers op te komen, niet de daders te beschermen?
Nu ging Fortuyn me te ver en de PVV al helemaal... want die hielden amper rekening met de goede Marokkanen.
Leefbaar Rotterdam is daarin gelukkig ook wat genuanceerder in geworden. Dus wat mij betreft, moet het alleen nog gaan om keihard aanpakken van criminelen.
Softe aanpak is goed, voor degenen waarvoor het werkt. Maar voor wie het niet werkt moet een harde aanpak komen.
En daarin zou een coalitie PvdA - Leefbaar Rotterdam uitstekend kunnen werken, zolang ze elkaars scherpste kantjes er af kunnen krijgen.

En ja, als dat effectief is, dan zullen veel PVV aanhangers zich nog wel 2 keer bedenken voordat ze op de PVV gaan stemmen, omdat de PVV de helft van hun beloften nooit kan (of mag) waarmaken.
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 02:24 schreef kitao het volgende:
[..]

Je mist de point : ik heb geen keuze in mijn nationaliteit.
Daar hebben de fascistische despoten wel voor gezorgd.
Ik ken jouw afkomst niet, maar doorgaans heeft iedereen de keuze in nationaliteit. Je moet alleen doorgaans hier een andere voor inleveren.

Maar ja, er worden alleen paspoorten uitgegeven op naam van een staat.
Dus statenloos kan en mag niet... volgens de VN. Maar je kunt altijd zelf aangeven dat je het Nederlanderschap op geeft... dat is een keuze.
Dat je dan overal illegaal bent, dat is dan waarmee je moet leven.
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 02:46 schreef kitao het volgende:
[..]

Tov van welke voorgaande post?
Mja, Kameleon is ook een ander woord voor draaikont.

quote:

[..]

Ik kan me niet vinden in die marokko beschuldigingen , ik heb aardig wat criminaliteit mee gemaakt maar om nu te zeggen dat het specifiek daar vandaan komt , nee.
Misschien was het een factor dat ik gewoon om me heen keek ipv af te gaan op wellicht overtrokken krantenberichten.

En ik geef die gasten trouwens weinig kans tegen de Afrikaanse gemeenschap in Rotterdam , mocht het daarop aan komen.
Dat deed ik aanvankelijk ook, ik kende ook heel wat Marokkanen. Eigenlijk allemaal goede mensen... Waar ik woonde (stad Groningen) waren er wel Marokkanen en andere moslims, maar dat waren allemaal erg fijne mensen. Nooit een probleem mee gehad. Hier zijn de slechte figuren gewoon doorgaans blank of af en toe hoorde je wel iets over de Antillianen.

Maar waar ik woon is de situatie anders dan in bepaalde probleemwijken in andere delen van het land. En daar moesten oplossingen komen... niet alleen maar de problemen toedekken.

En etniciteit is wel een belangrijke factor; want nu we weten dat Marokkaanse jongeren in Marokko vaak door de hele buurt worden opgevoed... kunnen we ook hier meer op inspelen (via moskee, school of de ouders vertellen, dat in Nederland de opvoeding vooral bij de ouders ligt of inderdaad via Marokkaanse straatcoaches en buurtwerkers).

In Amsterdam werkt dit al redelijk; het aantal recidivisten van Marokkaanse afkomst is klein in vergelijking met veel andere steden.
Dus laat ons er de vruchten van plukken... en laten we niet bang zijn de dingen te benoemen waar het wel speelt.

Ik weet niet over welke gasten je het hebt (de PVV?) maar wat het belangrijkste is, is dat we het niet ergens op laten aankomen.
quote:
Acht van de negen leden
Goh, het gemiddelde kan dus toch nog hoger

Maar ja, als je zelf nooit een opvoeding hebt genoten kan je dat natuurlijk ook niet doorgeven he ?

Paspoortje afnemen en terugsturen. Voelen ze zich gelijk een stuk beter thuis.

[ Bericht gewijzigd door JantjePuk op vrijdag 19 maart 2010 @ 03:31 ]
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 00:40 schreef IBAZ het volgende:
Dus één van die zonen doet iets verkeerds, en dan wordt meteen maar het hele gezin opgepakt. Over generaliseren gesproken!
Beter zou zijn: als één van de zonen (of dochters) iets verkeerds doet, het hele gezin het land wordt uitgeschopt
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 03:29 schreef adanac het volgende:
[..]


Beter zou zijn: als één van de zonen (of dochters) iets verkeerds doet, het hele gezin het land wordt uitgeschopt
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 @ 03:33 schreef kitao het volgende:
[..]

En met zo'n clownskop denk je zeker dat je weg kunt komen met zo'n uitspraak ?
Zo, klinkt dat even stoer !
100  van 219 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3


Lees ook:

» 14:56 Baby-dump.nl raakt wellicht certificaat kwijt26
» 10/02 Euthanasiekliniek 1 maart van start50
» 08/02 Gletsjers smelten veel minder dan gedacht73
» 08/02 Rijkswaterstaat: 'Vangrail was onnodig' 24


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden