Marokkaanse bendes teisteren Veenendaal

AlgemeenNederlandNieuwsoverzicht • Geschreven door Bram (vulli) op 18-03-2010 @ 17:28
print 

De burgemeester van de Utrechtse stad Veenendaal maakt zich zorgen over de toenemende onveiligheid in zijn gemeente. Burgemeester Elzenga heeft in een lokale krant opgeroepen om bepaalde gebieden voorlopig te mijden. In deze gebieden worden mensen regelmatig lastiggevallen door groepen Marokkanen.  Hij raadt ook af om 's nachts alleen over straat te gaan. Veenendaal heeft al langer te maken met straatterreur van voornamelijk Marokkanen.

Afgelopen weekeinde werd een man zeer hardhandig beroofd van zijn pinpas en kleding. De man werd daarna naar de spoorbaan gesleept en op het spoor gelegd. Hij kon eigenhandig naar de politie gaan. In dat zelfde weekeinde vonden nog meerdere gewelddadige straatroven plaats. Bij al deze roven worden de daders gezocht in de Marokkaanse hoek. Eén van de slachtoffers ligt nog met steekwonden in het ziekenhuis.

Burgemeester Elzenga vindt de gebeurtenissen zeer schokkend  en wil dat inwoners incidenten vaker gaan melden. Hij heeft gisteravond gesprekken gevoerd met de politie, ouders, jongeren en het moskeebestuur. De imam van de moskee zal in het vrijdaggebed aandacht besteden aan de zaken. Ook zal hij oproepen om informatie over de zaken te melden.

Er is ook contact gezocht met de Marokkaanse gemeenschap. "Zij zijn zeer verslagen en zeer boos," aldus de burgemeester. Verschillende instellingen zullen proberen hun achterban te gaan benaderen, omdat de daders hen een slechte naam geven. Zij vinden dat de daders zo snel mogelijk moeten worden gevonden.

 


Submitter: Redcoon  -   Bron: RTV Utrecht


Lees ook:

» 24/05 [Upd] Studentes Minerva ontgroend in luiers235
» 20/05 Eindejaarsconference Van Rossem weer populair21
» 20/05 Oudste vrouw op Mount Everest26
» 18/05 Verkooppunten tabak in grensstreek onder druk50


delen | eKudos nujij

24900 views / 416 reacties
Reacties op dit bericht
100  van 416 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3 4 5
userIcon
Dat meen je niet!!!!!

userIcon
Welk dorp/gehucht/stad teisteren die bontkraagjes niet?
userIcon
quote:

Hij kon eigenhandig naar de politie gaan
?? Huh?
userIcon
Goh, wat een verrassing
userIcon
Dit is al jaren lang bezig met ontsporen, en niemand deed er wat aan.

Wat mij verbaast is dat er weinig sociale controle binnen die gemeenschap is. Roepen dat ze het afkeuren is een, maar waarom doen ze er dan niets aan?
userIcon
Niets aan de hand mensen..... is maar een incident.....
userIcon
Marokkaans nieuws.
300 reactie's
Wilders kom er maar in!
"het zijn er maar een paar die het voor de rest verpesten"......
userIcon
Wacht maar als er geen verandering komt hebben de finnen zo heel nederland in hun macht
userIcon
Incidentje, doorlopen


Hup, het leger erop, meteen knetterhard aanpakken. Misdraag je je? Slaap maar een nacht in de cel. Misdraag je je nog een keer? Met het hele gezin het land uit, opgeflikkerd.

userIcon
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 @ 17:31 schreef BlackLining het volgende:
Incidentje, doorlopen


Hup, het leger erop, meteen knetterhard aanpakken. Misdraag je je? Slaap maar een nacht in de cel. Misdraag je je nog een keer? Met het hele gezin het land uit, opgeflikkerd.

Nou als dat werkelijk gebeurt ben ik blij
userIcon
Stadscommando's kom er maar in !!!
userIcon
quote:
Er is ook contact gezocht met de Marokkaanse gemeenschap. "Zij zijn zeer verslagen en zeer boos"
Maar de schoften aanpakken doen ze niet, want ook hun hebben maling aan onze westerse regels.....
userIcon
Beste bevolking van veenendaal, blijf alstublieft binnen aangezien we niks aan het probleem zullen doen qua politie en hard aanpakken.

Wij verzoeken om misdrijven aan te geven of aan ons kenbaar te maken, zodat we dat schriftelijk af kunnen handelen
userIcon
En weer een lading stemmen naar de PVV die belooft er iets aan te doen maar het simpelweg niet kan.
userIcon
Wat ik me afvraag is of deze jongens door de marokkaanse gemeenschap te benaderen zijn. Ik ben ook marokkaan, maar ken (gelukkig) helemaal niemand die zich zo gedraagt. Dat zijn toch lui die je niet eens wilt kennen!
userIcon
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 @ 17:31 schreef Ghaazi het volgende:
We moeten niet vergeten dat deze arme jongeren al jarenlang structureel worden gediscrimineerd. Ze kunnen geen stageplekken krijgen en worden gediscrimineerd op de arbeidmarkt. Ze komen tussen twee culturen terecht en horen nergens bij. Wij als maatschappij zijn met zn allen verantwoordelijk voor het ontsporen van onze jeugd. Ja, onze jeugd want het zijn Nederlanders. We hebben al hun clubhuizen wegbezuinigd dus wat wil je dan? En kijk maar naar al het geweld op tv. Ik kan wel begrijpen dat ze zo ontsporen. We moeten ze helpen en laten zien dat ze welkom zijn, ze liefde tonen en alle mogelijkheden bieden in nederland om zicht te ontplooien.

Ja, en daar hoort ook extra geld bij, want ze hebben een sociale achterstand.
Nog een kopje mintthee Ghaazi?!
userIcon
Opsluiten in ouderwetse kerkers en niets anders dan op water en brood zetten.
Wilders houdt van bepaalde Fok! berichtgeving, gok ik
En zolang het de waarheid is, geef ik Fok! groot gelijk
userIcon
oppakken aanpakken uizetten
userIcon
Nu krijgen Marokkanen _weer_ de zwarte piet toegeschoven. Dit geeft een compleet verkeerde indruk van deze groep mensen, want niet alle Marokkanen zijn zo.
userIcon
quote:
Burgemeester Elzenga vindt de gebeurtenissen zeer schokkend en wil dat inwoners incidenten vaker gaan melden
Bwahahahaha! Lekker aangiften doen, dan weten de autoriteiten naar welk deel ze hun maandvoorraad kruidenthee + subsidie toe moeten sturen!
man Ferdo (Eindredactie Frontpage) 18-03-2010 @ 17:36 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 @ 17:31 schreef Ghaazi het volgende:
We moeten niet vergeten dat deze arme jongeren al jarenlang structureel worden gediscrimineerd. Ze kunnen geen stageplekken krijgen en worden gediscrimineerd op de arbeidmarkt. Ze komen tussen twee culturen terecht en horen nergens bij. Wij als maatschappij zijn met zn allen verantwoordelijk voor het ontsporen van onze jeugd. Ja, onze jeugd want het zijn Nederlanders. We hebben al hun clubhuizen wegbezuinigd dus wat wil je dan? En kijk maar naar al het geweld op tv. Ik kan wel begrijpen dat ze zo ontsporen. We moeten ze helpen en laten zien dat ze welkom zijn, ze liefde tonen en alle mogelijkheden bieden in nederland om zicht te ontplooien.

Ja, en daar hoort ook extra geld bij, want ze hebben een sociale achterstand.
Ja! Laten we een clubhuis voor ze bouwen!

Die in no time vakkundig zal worden gesloopt.
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 @ 17:33 schreef tass het volgende:

[..]

Maar de schoften aanpakken doen ze niet, want ook hun hebben maling aan onze westerse regels.....
Ooit in je opgekomen dat wellicht niet de gehele Marokkaanse gemeenschap op de hoogte is wie precies de daders zijn?
userIcon
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 @ 17:31 schreef Ghaazi het volgende:
We moeten niet vergeten dat deze arme jongeren al jarenlang structureel worden gediscrimineerd. Ze kunnen geen stageplekken krijgen en worden gediscrimineerd op de arbeidmarkt. Ze komen tussen twee culturen terecht en horen nergens bij. Wij als maatschappij zijn met zn allen verantwoordelijk voor het ontsporen van onze jeugd. Ja, onze jeugd want het zijn Nederlanders. We hebben al hun clubhuizen wegbezuinigd dus wat wil je dan? En kijk maar naar al het geweld op tv. Ik kan wel begrijpen dat ze zo ontsporen. We moeten ze helpen en laten zien dat ze welkom zijn, ze liefde tonen en alle mogelijkheden bieden in nederland om zicht te ontplooien.

Ja, en daar hoort ook extra geld bij, want ze hebben een sociale achterstand.
userIcon
politie + tijdelijk avondklok gedoe instellen?
userIcon
Er wordt toch niks tegen gedaan behalve geouwehoer dus zullen dit soort "incidenten" nog streeds vaker voor gaan komen.
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 @ 17:34 schreef tass het volgende:
[..]


Nog een kopje mintthee Ghaazi?!
Ten eerste ben je te dom om sarcasme te herkennen. Ten tweede ben je verschrikkelijk afgezaagd. Theedrinken wordt echt alleen gebruikt door mensen die geen flauw idee hebben waar het over gaat maar alleen gebruik kunnen maken van simpele retoriek.
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 @ 17:31 schreef BlackLining het volgende:
Incidentje, doorlopen


Hup, het leger erop, meteen knetterhard aanpakken. Misdraag je je? Slaap maar een nacht in de cel. Misdraag je je nog een keer? Met het hele gezin het land uit, opgeflikkerd.

De moskee heeft er niets mee te maken, de rest van de Marokkaanse gemeenschap reageert ook boos en geschrokken en wil de boel aanpakken.

Maar voor Geert en zijn PVV-mannetjes blijven problemen met straatjeugd een 'islamprobleem'... tuurlijk Geert
userIcon
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 @ 17:34 schreef Crazy Harry het volgende:
En weer een lading stemmen naar de PVV die belooft er iets aan te doen maar het simpelweg niet kan.
Nee, want de PVV denkt dat dit probleem veroorzaakt wordt door de Islam. Natuurlijk heeft de Islam er helemaal niks mee te maken dat veel jonge Marokkaans de wet overtreden.
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 @ 17:29 schreef Kabouter_Batsgraag het volgende:
Welk dorp/gehucht/stad teisteren die bontkraagjes niet?
Alle plaatsen buiten Europa, waar wél hard opgetreden wordt.
userIcon
Juist ja die kutmarokkanen snoeihard aanpakken, Maar niet hoe de PVV dat voorstelt,die prutsers kunnen alleen inhoudloos in een oppositie janken.
Dan snap ik niet waarom de PVV hier niet in de gemeenteraad zit. Als je ze nodig hebt zijn ze er niet.
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 18-03-2010 @ 17:39 fotoboek no homepage
userIcon
Dit mag je dus niet zeggen van het Meldpunt Discriminatie Internet: "De eerste burger die het niet langer pikt, een automatisch wapen koopt en dat leegschiet op een groep samenklonterende teringmarokkanen heeft gelijk. Afknallen dat tuig. Massaal!"

Dit mag je dus wel zeggen van het Meldpunt Discriminatie Internet: "Iedereen die niet van Marokkaanse komaf is, blijft 's avonds van de openbare weg af. Ik garandeer hun veiligheid niet."

Kan iemand mij uitleggen, hoe het kan dat we als land zo diep zijn gezonken?
userIcon
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 @ 17:39 schreef Motar het volgende:
[afbeelding]
z0mg
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 @ 17:39 schreef DriekOplopers het volgende:
Dit mag je dus niet zeggen van het Meldpunt Discriminatie Internet: "De eerste burger die het niet langer pikt, een automatisch wapen koopt en dat leegschiet op een groep samenklonterende teringmarokkanen heeft gelijk. Afknallen dat tuig. Massaal!"

Dit mag je dus wel zeggen van het Meldpunt Discriminatie Internet: "Iedereen die niet van Marokkaanse komaf is, blijft 's avonds van de openbare weg af. Ik garandeer hun veiligheid niet."

Kan iemand mij uitleggen, hoe het kan dat we als land zo diep zijn gezonken?
Er zijn nog veel meer dingen die je wel mag zeggen hoor Driek.
userIcon
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 @ 17:38 schreef Je_Psychiater het volgende:
Dan snap ik niet waarom de PVV hier niet in de gemeenteraad zit. Als je ze nodig hebt zijn ze er niet.
En als ze er wel in zouden zitten, willen ze hoofddoeken verbieden. Alsof dat wat helpt tegen dit soort criminelen.
userIcon
dat ze dat tuig gewoon oppakken, opsluiten of t land uit trappen... nee, ze geven een waarschuwing uit
ja is jammer dat er meteen een hele bevolkingsgroep er wordt op aan gekeken .. zijn niet allemaal zo . je heb ook tuig onder de nederlanders zitten ..
userIcon
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 @ 17:37 schreef dadoc het volgende:
De moskee heeft er niets mee te maken, de rest van de Marokkaanse gemeenschap reageert ook boos en geschrokken en wil de boel aanpakken.

Maar voor Geert en zijn PVV-mannetjes blijven problemen met straatjeugd een 'islamprobleem'... tuurlijk Geert
Ik vond de term 'kutmarokkanen' eigenlijk beter passen.
Vind het trouwens raar dat de PVV achter de moslims aan gaat, maar in de islam staat juist dat je iemand niet mag beroven.
man Ferdo (Eindredactie Frontpage) 18-03-2010 @ 17:41 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 @ 17:37 schreef Kluwer het volgende:
[..]


Ten eerste ben je te dom om sarcasme te herkennen. Ten tweede ben je verschrikkelijk afgezaagd. Theedrinken wordt echt alleen gebruikt door mensen die geen flauw idee hebben waar het over gaat maar alleen gebruik kunnen maken van simpele retoriek.
Je kent Ghaazi niet, hé? Niks sarcastisch aan helaas.
userIcon
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 @ 17:38 schreef Je_Psychiater het volgende:
Dan snap ik niet waarom de PVV hier niet in de gemeenteraad zit. Als je ze nodig hebt zijn ze er niet.
Ik snap het wel..
userIcon
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 @ 17:31 schreef Ghaazi het volgende:
We moeten niet vergeten dat deze arme jongeren al jarenlang structureel worden gediscrimineerd. Ze kunnen geen stageplekken krijgen en worden gediscrimineerd op de arbeidmarkt. Ze komen tussen twee culturen terecht en horen nergens bij. Wij als maatschappij zijn met zn allen verantwoordelijk voor het ontsporen van onze jeugd. Ja, onze jeugd want het zijn Nederlanders. We hebben al hun clubhuizen wegbezuinigd dus wat wil je dan? En kijk maar naar al het geweld op tv. Ik kan wel begrijpen dat ze zo ontsporen. We moeten ze helpen en laten zien dat ze welkom zijn, ze liefde tonen en alle mogelijkheden bieden in nederland om zicht te ontplooien.

Ja, en daar hoort ook extra geld bij, want ze hebben een sociale achterstand.

Troll nr 203.119.223 van de Islam afkomst?
Het zou toch eens wat zijn als iemand zich eens verdedigt tegen dat tuig en we lezen dat er een bij de politie bekende marokkaan dood gevonden word op straat..
userIcon
Kleding van iemand op straat jatten.
userIcon
Keihard oppakken, op de grond smijten , handboeien om en een keer paar schoppen, dan in een politiebusje douwen dan in de cel gooien en zorgen dat er veel zeepjes liggen dat ze moeten oprapen
userIcon
De reacties hier zijn ook weer zo heerlijk voorspelbaar

Iedereen veroordeelt (overigens terrecht) deze situaties, maar er wordt alleen oppervlakkig gekeken naar wat er gebeurt is, maar niet waarom dit gebeurt is en hoe het zo ver heeft kunnen komen. Dan had je mogelijk namelijk niet op hoeven treden tegen de daders, want dan was er niets gebeurd. Alleen de daders opsporen en afstraffen is niet voldoende. Het is een goed begin, maar het neemt de oorzaak niet weg. Als je de ene groep weg weet te werken staan er 2 of 3 nieuwe groepen alweer voor klaar. Denk nu eens in structurele oplossingen en kijk waar de oorzaken liggen en pak dat aan. (en natuurlijk ook de daders hiervan, maar dat lijkt me nogal voor de hand liggen. Elk misdrijf moet worden aangepakt, ongeacht door wie of welke groep dat gepleegd wordt.)

Reacties als "daders en hun familie het land uit" en dat als oplossing voor het probleem zien is dan ook verschrikkelijk kortzichtig. Lost helemaal niets op en is ook nog eens juridisch onhaalbaar
userIcon
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 @ 17:31 schreef Ghaazi het volgende:
We moeten niet vergeten dat deze arme jongeren al jarenlang structureel worden gediscrimineerd. Ze kunnen geen stageplekken krijgen en worden gediscrimineerd op de arbeidmarkt. Ze komen tussen twee culturen terecht en horen nergens bij. Wij als maatschappij zijn met zn allen verantwoordelijk voor het ontsporen van onze jeugd. Ja, onze jeugd want het zijn Nederlanders. We hebben al hun clubhuizen wegbezuinigd dus wat wil je dan? En kijk maar naar al het geweld op tv. Ik kan wel begrijpen dat ze zo ontsporen. We moeten ze helpen en laten zien dat ze welkom zijn, ze liefde tonen en alle mogelijkheden bieden in nederland om zicht te ontplooien.

Ja, en daar hoort ook extra geld bij, want ze hebben een sociale achterstand.
nog meer belastingcentjes. zelf betalen ze geen tiet en profiteren ze alleen maar. misdragen op straat ook later geen uitkering nog keer misdragen dan is daar de grens
userIcon
Lol arme jongeren
Het wordt tijd voor wat knokploegen lekker kut kameeltjes rossen.
Bah kutkamelen
userIcon
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 @ 17:31 schreef Ghaazi het volgende:
We moeten niet vergeten dat deze arme jongeren al jarenlang structureel worden gediscrimineerd. Ze kunnen geen stageplekken krijgen en worden gediscrimineerd op de arbeidmarkt. Ze komen tussen twee culturen terecht en horen nergens bij. Wij als maatschappij zijn met zn allen verantwoordelijk voor het ontsporen van onze jeugd. Ja, onze jeugd want het zijn Nederlanders. We hebben al hun clubhuizen wegbezuinigd dus wat wil je dan? En kijk maar naar al het geweld op tv. Ik kan wel begrijpen dat ze zo ontsporen. We moeten ze helpen en laten zien dat ze welkom zijn, ze liefde tonen en alle mogelijkheden bieden in nederland om zicht te ontplooien.

Ja, en daar hoort ook extra geld bij, want ze hebben een sociale achterstand.
userIcon
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 @ 17:39 schreef DriekOplopers het volgende:
Dit mag je dus niet zeggen van het Meldpunt Discriminatie Internet: "De eerste burger die het niet langer pikt, een automatisch wapen koopt en dat leegschiet op een groep samenklonterende teringmarokkanen heeft gelijk. Afknallen dat tuig. Massaal!"

Dit mag je dus wel zeggen van het Meldpunt Discriminatie Internet: "Iedereen die niet van Marokkaanse komaf is, blijft 's avonds van de openbare weg af. Ik garandeer hun veiligheid niet."

Kan iemand mij uitleggen, hoe het kan dat we als land zo diep zijn gezonken?
CDA, PvdA, GL, SP.
userIcon
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 @ 17:40 schreef leom het volgende:
dat ze dat tuig gewoon oppakken, opsluiten of t land uit trappen... nee, ze geven een waarschuwing uit
Lezen!
quote:

Hij heeft gisteravond gesprekken gevoerd met de politie, ouders, jongeren en het moskeebestuur.
Natuurlijk doet hij meer. En hij stuurt een waarschuwing de wereld in.
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 @ 17:41 schreef xman het volgende:
[..]
Ik vond de term 'kutmarokkanen' eigenlijk beter passen.
Vind het trouwens raar dat de PVV achter de moslims aan gaat, maar in de islam staat juist dat je iemand niet mag beroven.
Precies, prima term dat 'kutmarokkanen'.

De PVV kan geen nuance gebruiken, dat begrijpt Geert's achterban niet. Lekker inspelen op klassieke emoties als xenofobie is veel gemakkelijker. Dat hij er daarmee voor zorgt dat enorm veel energie en discussie verloren gaat aan randzaken, zodat die energie NIET besteed wordt aan het aanpakken van deze kutventjes, zal hem een zorg zijn. Hoe groter de problemen, hoe groter de macht van Wilders, immers.
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 @ 17:41 schreef totenkopf het volgende:
[..]


Na 9 juni gaat er een hoop veranderen.
Dan worden ze massaal ge-exporteertd naar hun vaderland, hoe dan ook !!
Gedeporteerd naar Nederland?
Vooral links blijven stemmen , links biedt pas echte oplossingen ...
userIcon
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 @ 17:37 schreef dadoc het volgende:
De moskee heeft er niets mee te maken, de rest van de Marokkaanse gemeenschap reageert ook boos en geschrokken en wil de boel aanpakken.

Maar voor Geert en zijn PVV-mannetjes blijven problemen met straatjeugd een 'islamprobleem'... tuurlijk Geert
Die obsessie van jou met Wilders is best zielig. Zoek eens hulp aub.
userIcon
[sarcasne/on] Het is maar een incident. Mensen blazen graag alles zo op. [sarcasme/off]
userIcon
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 @ 17:45 schreef LekkerSimpel het volgende:
[sarcasne/on] Het is maar een incident. Mensen blazen graag alles zo op. [sarcasme/off]
Toepasselijk
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 @ 17:44 schreef BlackLining het volgende:
[..]


CDA, PvdA, GL, SP.
Ja, want de VVD is tenslotte totaal niet verantwoordelijk geweest voor het binnenhalen van al die Marokkaanse gastarbeiders. Oh, wacht.

En kun je me uitleggen waarop GL en SP verantwoordelijk zijn hiervoor? Ze hebben nooit geregeerd.
userIcon
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 @ 17:31 schreef Ghaazi het volgende:
We moeten niet vergeten dat deze arme trieste jongeren al jarenlang structureel worden gediscrimineerd zich al jarenlang schier onmogelijk maken. Ze kunnen geen stageplekken krijgen verspelen iedere kans die ze krijgen en worden gediscrimineerd op de arbeidmarkt hebben het stevig verbruid op de arbeidsmarkt. Ze komen tussen twee culturen terecht en horen nergens bij Ze duiken tussen twee culturen en willen nergens bijhoren. Wij als maatschappij zijn met zn allen verantwoordelijk voor het ontsporen niet in het gareel houden van onze jeugd. Ja, onze jeugd want het zijn Nederlanders. We hebben al hun clubhuizen wegbezuinigd Ze hebben absurd weinig persoonlijkheid, dus wat wil je dan? En kijk maar naar al het geweld op tv. Ik kan wel begrijpen verklaren waarom ze zo ontsporen. We moeten ze helpen corrigeren en laten zien dat ze welkom zijn niet de narcistische sociopaten kunnen uithangen, ze liefde tonen zich als volwassenen moeten gedragen en alle mogelijkheden bieden moeten benutten in nederland om zich te kunnen ontplooien.

Ja, en daar hoort ook extra geld bij, want ze hebben een grotendeel kunstmatige sociale achterstand.
userIcon
quote:
De man werd daarna naar de spoorbaan gesleept en op het spoor gelegd.


---

En het maar af blijven doen als incidenten. Kots- en kotsmisselijk word ik er van. Hier kan ik echt ziedend om worden. Wordt straks alleen maar erger als Cohen premier is Die drinkt rustig een kopje thee met dat tuig.

[ Bericht gewijzigd door Zapato op donderdag 18 maart 2010 @ 18:07 ]
userIcon
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 @ 17:41 schreef totenkopf het volgende:
[..]


Na 9 juni gaat er een hoop veranderen.
Dan worden ze massaal ge-exporteertd naar hun vaderland, hoe dan ook !!
Wat gaat er veranderen dan? PVV gaat Marokkaanse criminelen uitzetten? Laat me niet lachen. PVV krijgt het nog niet voor elkaar een coalitie te sluiten in twee gemeenteraden.

Bovendien moeten criminelen gewoon berecht en gestraft worden in Nederland en al zeker als ze de Nederlandse nationaliteit bezitten.

Ik heb het vandaag al eerder geschreven: zie het als een brand. Een brand heeft drie zaken nodig brandstof, ontbrandingstemperatuur en zuurstof. Een pan frituurvet kun je blussen door er een deken over te gooien. Dan is het vuur meteen uit. Het symptoom is bestreden. Maar als je het gas onder de pan niet uitzet en de deken glijdt langzaam van de pan begint het vet vanzelf weer te branden, omdat de oorzaak (de ontbrandingstemperatuur) niet weggehaald is.

PVV wil alleen een deken op de brandende pan gooien. Vuurtje snel uit. Andere partijen willen daarnaast het gas ook uitdraaien.
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 @ 17:43 schreef kroegtijger het volgende:
Reacties als "daders en hun familie het land uit" en dat als oplossing voor het probleem zien is dan ook verschrikkelijk kortzichtig. Lost helemaal niets op en is ook nog eens juridisch onhaalbaar
Vind ik ook, gewoon alle marokkanen naar uw wijk verplaatsen.
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 @ 17:45 schreef aroll het volgende:
Vooral links blijven stemmen , links biedt pas echte oplossingen ...
Ik vind het zo tenenkrommend dat er nog van die simpele zielen rondlopen zoals jij die alleen maar 'links' en 'rechts' denken in NL. Kleine criminelen, zoals de klootzakken hier, zul je altijd houden. Vanaf het moment dat VVD (rechts, huh? Daar ging je hele wereldbeeld) hun ouders naar Nederland haalde omdat het zulke fijne goedkope werkkrachten waren om precies te zijn.
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 @ 17:31 schreef Ghaazi het volgende:
We moeten niet vergeten dat deze arme jongeren al jarenlang structureel worden gediscrimineerd. Ze kunnen geen stageplekken krijgen en worden gediscrimineerd op de arbeidmarkt. Ze komen tussen twee culturen terecht en horen nergens bij. Wij als maatschappij zijn met zn allen verantwoordelijk voor het ontsporen van onze jeugd. Ja, onze jeugd want het zijn Nederlanders. We hebben al hun clubhuizen wegbezuinigd dus wat wil je dan? En kijk maar naar al het geweld op tv. Ik kan wel begrijpen dat ze zo ontsporen. We moeten ze helpen en laten zien dat ze welkom zijn, ze liefde tonen en alle mogelijkheden bieden in nederland om zicht te ontplooien.

Ja, en daar hoort ook extra geld bij, want ze hebben een sociale achterstand.
mag hopen dat het sarcasme is.
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 @ 17:41 schreef xman het volgende:
[..]


Ik vond de term 'kutmarokkanen' eigenlijk beter passen.
Vind het trouwens raar dat de PVV achter de moslims aan gaat, maar in de islam staat juist dat je iemand niet mag beroven.
Iemand niet mogen beroven geldt alleen voor mede-moslims..

Ongelovigen of Kafirs mag je hun geld/ bezittingen en vrouwen gewoon afnemen
userIcon
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 @ 17:39 schreef hans1235 het volgende:
[..]

Ik ga me aangeven bij de politie voor medeplichtigheid aan deze mishandelingen
Lijkt me een leuke situatie opleveren, maar dat hoeft nu ook weer niet natuurlijk
quote:

Ze horen bij de losers.
Lekker zinnige reactie... Maar goed, als jij dat als groep wilt aanduiden, dan houden we die betiteling toch aan? Maar hoe zijn ze dan bij die groep terecht gekomen? Een ere-lid als jij zou daar toch wel antwoord op moeten weten
quote:

Niet mijn jeugd. Het is tuig. En ze moeten gestraft worden voor hun daden.
Tuurlijk, maak je dr maar lekker makkelijk vanaf. Kop in 't zand en vingertje wijzen... welkom in Nederland
quote:

De gene die er nog waren hebben ze zelf afgebrand. Waarvoor mijn excuses.
Bron?
quote:

Daarom is de rest van de jeugd ook zo ontspoort.
Kijk ook eens naar de autochtone Nederlanders dan? Want die veroorzaken ook de nodige overlast en begaan ook de nodige criminele activiteiten. Maar vooral oogkleppen ophouden en vingertje blijven wijzen hoor, daar schiet 't land wat mee op
quote:

Blabla, bla.
Nog steeds niet in staat tot inhoudelijk zinnig reageren
quote:

Of op de goedkope manier Voed je kinderen op of verlies je uitkering.
Vooroordelen ten top weer.... Je kent geen enkele achtergrond en gaat er meteen vanuit dat de ouders van een uitkering leven.
quote:

Jouw visie op problemen lusten ze zelfs bij de PVDA nog niet.
Zijn visie is helemaal zo gek nog niet; je kan de aanpak van straffen volgen of de aanpak van voorkomen volgen. Ik voorkom liever problemen dan dat ik bij het ontstaan van problemen de daders moet opsporen en straffen. Op lange termijn is dat een efficientere en goedkopere oplossing dan straffen.
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 @ 17:41 schreef totenkopf het volgende:
[..]


Na 9 juni gaat er een hoop veranderen.
Dan worden ze massaal ge-exporteertd naar hun vaderland, hoe dan ook !!
Het maakt me weinig uit welke partij aan de macht komt. Om dit probleem op te lossen kan het middel nooit erger zijn dan de kwaal.
userIcon
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 @ 17:43 schreef kroegtijger het volgende:
De reacties hier zijn ook weer zo heerlijk voorspelbaar

Iedereen veroordeelt (overigens terrecht) deze situaties, maar er wordt alleen oppervlakkig gekeken naar wat er gebeurt is, maar niet waarom dit gebeurt is en hoe het zo ver heeft kunnen komen. Dan had je mogelijk namelijk niet op hoeven treden tegen de daders, want dan was er niets gebeurd. Alleen de daders opsporen en afstraffen is niet voldoende. Het is een goed begin, maar het neemt de oorzaak niet weg. Als je de ene groep weg weet te werken staan er 2 of 3 nieuwe groepen alweer voor klaar. Denk nu eens in structurele oplossingen en kijk waar de oorzaken liggen en pak dat aan. (en natuurlijk ook de daders hiervan, maar dat lijkt me nogal voor de hand liggen. Elk misdrijf moet worden aangepakt, ongeacht door wie of welke groep dat gepleegd wordt.)

Reacties als "daders en hun familie het land uit" en dat als oplossing voor het probleem zien is dan ook verschrikkelijk kortzichtig. Lost helemaal niets op en is ook nog eens juridisch onhaalbaar
Ja ach lekker populair.

Ik snap aan de ene kant de frustraties wel.. soms wil je sommige gasten ook de nek omdraaien. Maar er moet idd verder gekeken worden. Dit probleem speelt al een tijd en er moet goed beleid op gevoerd worden.
userIcon
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 @ 17:41 schreef totenkopf het volgende:
Na 9 juni gaat er een hoop veranderen.
Dan worden ze massaal ge-exporteertd naar hun vaderland, hoe dan ook !!
Geloof je het zelf?
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 @ 17:46 schreef Kluwer het volgende:
[..]


Ja, want de VVD is tenslotte totaal niet verantwoordelijk geweest voor het binnenhalen van al die Marokkaanse gastarbeiders. Oh, wacht.

En kun je me uitleggen waarop GL en SP verantwoordelijk zijn hiervoor? Ze hebben nooit geregeerd.
Volgens mij vang je de 2 eerder geplaatste reactie's verkeerd op
userIcon
---

En al zou het dan niet direct een islam probleem zijn, mensen die ontkennen dat het zeer gebrekkig gesteld is met de opvoeding van kinderen binnen de islamitische cultuur in NL heeft echt een gigantisch boord voor zn kop! Mag ik dat zeggen, ja dat mag ik zeggen!

[ Bericht gewijzigd door Zapato op donderdag 18 maart 2010 @ 18:09 ]
Hij raadt ook af om 's nachts alleen over straat te gaan.


:S wat dacht je ervan om het probleem op te lossen en die kut marrokanen van straat te halen?!
userIcon
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 @ 17:50 schreef kroegtijger het volgende:
Tuurlijk, maak je dr maar lekker makkelijk vanaf. Kop in 't zand en vingertje wijzen... welkom in Nederland

Kijk ook eens naar de autochtone Nederlanders dan? Want die veroorzaken ook de nodige overlast en begaan ook de nodige criminele activiteiten. Maar vooral oogkleppen ophouden en vingertje blijven wijzen hoor, daar schiet 't land wat mee op
Doe je nu zelf niet precies hetzelfde?

quote:
Zijn visie is helemaal zo gek nog niet; je kan de aanpak van straffen volgen of de aanpak van voorkomen volgen. Ik voorkom liever problemen dan dat ik bij het ontstaan van problemen de daders moet opsporen en straffen. Op lange termijn is dat een efficientere en goedkopere oplossing dan straffen.
Het nut van zwaarder straffen is een andere discussie, maar we moeten geen klassejustitie willen toepassen waar mensen beloond worden (want dat is het letterlijk) voor slecht gedrag alleen maar omdat ze een Marokkaanse achtergrond hebben. Daar straf je indirect de meerderheid mee die zich wel goed gedraagd en zich wel inzet om iets van hun eige leven en/of de maatschappij te maken.
userIcon
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 @ 17:31 schreef Ghaazi het volgende:
We moeten niet vergeten dat deze arme jongeren al jarenlang structureel worden gediscrimineerd. Ze kunnen geen stageplekken krijgen en worden gediscrimineerd op de arbeidmarkt. Ze komen tussen twee culturen terecht en horen nergens bij. Wij als maatschappij zijn met zn allen verantwoordelijk voor het ontsporen van onze jeugd. Ja, onze jeugd want het zijn Nederlanders. We hebben al hun clubhuizen wegbezuinigd dus wat wil je dan? En kijk maar naar al het geweld op tv. Ik kan wel begrijpen dat ze zo ontsporen. We moeten ze helpen en laten zien dat ze welkom zijn, ze liefde tonen en alle mogelijkheden bieden in nederland om zicht te ontplooien.

Ja, en daar hoort ook extra geld bij, want ze hebben een sociale achterstand.
Volgens mij draag je niet alleen geitenwollen sokken, maar neuk je eet je zo ook.
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 @ 17:45 schreef aroll het volgende:
Vooral links blijven stemmen , links biedt pas echte oplossingen ...
Onze democratie bestaat in huidige vorm inmiddels 195 jaar en nog NOOIT hebben we een links kabinet gehad.

Rechts, dat kennen we: politiek bedrijven met de botte bijl, lekker snijden in de overheidsvoorzieningen, zoveel mogelijk overheidszaken verkopen aan de markt zodat die ons voortaan uit kan zuigen, markten verder liberaliseren waardoor we o.a. nu de diepste crisis ooit hebben, de rijken meer geld zodat ze harder werken en de armen minder geld zodat ze harder werken, en rechts (want: de werkgevers) is natuurlijk verantwoordelijk voor de massa-immigratie naar Nederland waarbij geen enkele aandacht aan integratie werd gegeven.

Hoogste tijd voor links!!
userIcon
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 @ 17:53 schreef ChefAli het volgende:
Ik mis de jaren 80 menthaliteit, toen was Nederland nog een geciviliseerd en tolerant land!!!
Tolerantie moet van twee kanten komen.
Dat soort tuig moet meteen van de straat af.. ze hebben net 3 gevangenissen dicht gegooid.. omdat de jongeren minder zware misdaad begaan.. ik zeg.. laten we die dingen open houden voor dit soort lui.. of het nou marokkanen zijn of niet.. Paspoort innemen, terug naar marokko en daar maar gaan spelen dan.. als je je niet aan bepaalde waarden kan hechten, hoor je hier ook niet thuis. Zo spelen ze Wilders ook een Royal Flush toe zullen we maar zeggen.
Te erg voor woorden dat de burgemeester dan maar aangeeft om bepaalde buurten te mijden, dan geef je toe aan die lui. net zoals de politie; die hangen maar een bordje op: risico parkeren, vervolgens met 8 man in opleiding controleren op gordels ipv achter inbrekers, overvallers, verkrachters, aanranders etc aan te gaan.. Politie en de gemeentes zijn gewoon te soft in dit soort situaties.
Als zo n relmarrokaan gepakt wordt, paspoort weg, uit laten schrijven en op de terugreis naar marokko. niks geen hij kent daar helemaal niks en alles is vreemd.., hatzee.. dan ga je je daar maar aanpassen..

[ Bericht gewijzigd door Zapato op donderdag 18 maart 2010 @ 18:10 ]
userIcon
Ze hadden het van de week over 8000 mensen met een laag iq,maar er zijn er toch veel meer?????
userIcon
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 @ 17:36 schreef Kluwer het volgende:
[..]


Ooit in je opgekomen dat wellicht niet de gehele Marokkaanse gemeenschap op de hoogte is wie precies de daders zijn?
Diegene die laat op straat rondscharrelen?
userIcon
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 @ 17:50 schreef Tallywhacker het volgende:
[..]


Iemand niet mogen beroven geldt alleen voor mede-moslims..

Ongelovigen of Kafirs mag je hun geld/ bezittingen en vrouwen gewoon afnemen
Nee hoor, je mag niemand beroven. Punt.
Iemand die dat wel vind is geen islamiet. (ook geen normaal denkend mens überhaupt).
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 @ 17:53 schreef Ghaazi het volgende:
De meeste Nederlandse fokkers die hier zo fel reageren en Marokkanen bashen, zijn dikke hypocrieten. Als echte Nederlanders, gebruiken ze namelijk al te graag de drugs die geleverd worden door hun Marokkaanse dealer. Of kopen ze al te graag spullen bij Marokkaanse dieven. Bijvoorbeeld een damesfiets die voor 15 euro op straat wordt gekocht. Zulke koopjes grijpen 'jullie' met beide handen.
Degenen die dat doen zijn inderdaad hypocriet, maar gezien ik nooit iets van een marokkaan heb of zal kopen val ik buiten deze groep, sterker nog ik gebruik niet eens drugs, is namelijk Haram.
userIcon
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 @ 17:33 schreef Barbewire het volgende:
Stadscommando's kom er maar in !!!
ja daar kun je nou op wachten. toch? ik zou er niet gek van staan te kijken..... gevalletje eigen schuld.....
100  van 416 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3 4 5


Lees ook:

» 24/05 [Upd] Studentes Minerva ontgroend in luiers235
» 20/05 Eindejaarsconference Van Rossem weer populair21
» 20/05 Oudste vrouw op Mount Everest26
» 18/05 Verkooppunten tabak in grensstreek onder druk50


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden