De PVV is uit het coalitieoverleg in Almere gestapt. De grootste partij van de stad voelt zich in de oppositie geduwd, omdat vrijwel geen van de partijen waarmee verkennende gesprekken zijn gevoerd tegemoet wil komen aan de belangrijkste punten van de PVV. Dit zijn onder andere stadscommando's, lastenverlichting en het tegengaan van de islamisering.
De partij haalde negen van de 39 zetels, en mocht daarom verkennende gesprekken voeren met de andere partijen. Volgens de PVV heeft de VVD aangegeven te voelen voor een brede coalitie van de PVV-PvdA-VVD. De coalitie zou dan rusten op 24 zetels. PVV-voorzitter Raymond De Roon: "Door de houding van de PvdA is dit echter een illusie. Gelet op de genoemde blokkades op voor de PVV belangrijke punten, acht ik een coalitie van PVV en VVD met kleinere partijen evenmin haalbaar."
Volgens De Roon is het vrijwel onmogelijk om een sluitende coalitie te vormen met de PVV. Hij zegt: "In de verkennende besprekingen die ik met acht partijen heb gevoerd, is gebleken dat zij op vrijwel al die onderdelen geen concessies aan de PVV-kiezers willen doen."
quote:Inderdaad, maar ze hebben dan ook grotendeels dezelfde doelgroep.Op donderdag 18 maart 2010 @ 00:17 schreef Techno het volgende:
Inderdaad. Qua standpunten en het 'vanaf de zijlijn schreeuwen' ontlopen ze elkaar dan ook niet veel.
quote:Toevallig wel jaWas je vorige nick toevallig niet GeitOo?
quote:Jij bent de grootste spammer van onzin.Op donderdag 18 maart 2010 @ 00:20 schreef Techno het volgende:
[..]
Valt het spammen van niet ter zake doende linkjes nu ook al onder de noemer 'debateren'? Mijn god, wat is het triest gesteld met het onderwijs van vandaag de dag.
quote:Het stellen van eisen die wettelijk gezien niet eens mogelijk zijn en waar geen enkele partij het mee eens kan is praktisch hetzelfde als op voorhand uit de besprekingen stappen. Op deze manier ligt het alleen wat lekkerder bij de achterban en kunnen ze doen alsof ze de underdog zijn.Op donderdag 18 maart 2010 @ 00:21 schreef DavidTwente het volgende:
Nee, ze zijn niet "op voorhand" uit de besprekingen gestapt. Er is overleg geweest. De PVV wordt niet tegemoet gekomen aan wat zij haar belangrijkste punten vindt. Het is geven en nemen. De andere partijen (= PvdA) mogen de PVV als grote winnaar niet uitsluiten.
quote:Ik had al zo'n vermoeden aan je postingstijl en UI te zien. Hoe is het dan met je?Op donderdag 18 maart 2010 @ 00:25 schreef Geitsu het volgende:
Inderdaad, maar ze hebben dan ook grotendeels dezelfde doelgroep.
Toevallig wel jaHoi Techno
![]()
Ik was het wachtwoord van mijn oude account kwijt en het e-mail adres was niet meer in gebruik dus ik moest een nieuw account aanmaken.
quote:Ze spelen het spelletje gewoon slim.Op donderdag 18 maart 2010 @ 00:28 schreef Geitsu het volgende:
Het stellen van eisen die wettelijk gezien niet eens mogelijk zijn en waar geen enkele partij het mee eens kan is praktisch hetzelfde als op voorhand uit de besprekingen stappen. Op deze manier ligt het alleen wat lekkerder bij de achterban en kunnen ze doen alsof ze de underdog zijn.
quote:Wat je wilt joh.Op donderdag 18 maart 2010 @ 00:26 schreef debater het volgende:
Jij bent de grootste spammer van onzin.
quote:Goed verhaal hendrik, maar snap jij nu waar iedereen zo bang voor is?Op donderdag 18 maart 2010 @ 00:27 schreef hendrik64 het volgende:
Vandaag Almere en Den Haag, morgen heel Nederland?
-mooi betoog-
quote:http://www.telegraaf.nl/b(...)pel_in_Arnhem__.htmlOp donderdag 18 maart 2010 @ 00:38 schreef ReWout het volgende:
quote:Dan had je een typfout.Op woensdag 17 maart 2010 @ 23:23 schreef alarad het volgende:
quote:
Dit zijn onder andere stadscommando's, lastenverlichting en het tegengaan van de islamisering.
wat zou er gebeuren als er dit stond
quote:
Dit zijn onder andere stadscommando's, lastenverlichting en het tegengaan van de jodendom.
quote:TrueOp donderdag 18 maart 2010 @ 00:10 schreef Geitsu het volgende:
De PVV had geen enkele intentie om in een coalitie deel te nemen in Almere, dit zou de PVV namelijk te veel schaden voor de aankomende landelijke verkiezingen. Het is wel slim gespeeld van ze. Ze stellen absurde eisen die niemand kan inwilligen en lopen vervolgens zielig te doen dat ze worden 'buitengesloten'. Hopelijk ontploft deze houding ook in hun gezicht net als met de SP is gebeurd enkele jaren geleden.
Ook in Den Haag doet de PVV hun best om uit een coalitie te blijven. Immers, als men de PVV ziet regeren en uiteindelijk ziet dat de partij niets voorstelt en als een LPF-kaartenhuis in elkaar zakt zouden de verkiezingen op 9 juni slecht aflopen voor de PVV.
quote:Op donderdag 18 maart 2010 @ 00:21 schreef DavidTwente het volgende:
[..]
Nee, ze zijn niet "op voorhand" uit de besprekingen gestapt. Er is overleg geweest. De PVV wordt niet tegemoet gekomen aan wat zij haar belangrijkste punten vindt. Het is geven en nemen. De andere partijen (= PvdA) mogen de PVV als grote winnaar niet uitsluiten.
DAT MOGEN ZE DUS WEL.. JAMMER VOOR JE!!!
[..]
De vooringenomenheid en zelfgenoegzaamheid valt me van je tegen. Een inhoudelijker reactie had je gesierd.
quote:Wat heb jij een enge kijk op het leven...Op donderdag 18 maart 2010 @ 00:49 schreef cloontjevan... het volgende:
Als een land koorts kon hebben had dit land nu 38.7.
Mischien dat de koorts nog een kleinbeetje oploopt voor de verkiezingen tot 38.8 of 38.9
Zo dra echter Cohen MP is geworden en allerhande crimineeltjes er bij laat horen en mee laat doen, dan kon de koorts wel eens ruim over de 40.5 komen.
Of mr thee de zaak ook dan nog bij elkaar kan houden is nog maar zeer de vraag.
Waarschijnlijk komen er binnen twee jaar allerhande illegale burgerwachten e.d. die gaan ruimen onder de crimineeltjes.
De normaal werkende en welwillende burger gaat dan maar zelf van zich afbijten als de politiek wederom niets doet, als weer blijkt dat de verkiezingsbeloften maar gebakken lucht zijn.
quote:WW is moie optie plus je leert er ook wat bij. Tijd te overOp donderdag 18 maart 2010 @ 00:55 schreef Stadscommando het volgende:
jammer zeg, leek me wel een relaxed baantje stadscommando had m'n bruine hemd al gestreken
dan maar weer de ww in
quote:Ik bekijk gewoon even wat feiten.Op donderdag 18 maart 2010 @ 01:02 schreef Mystic_HBC het volgende:
[..]
Wat heb jij een enge kijk op het leven...
Gast.. We wonen in Nederland, allemaal internet helden...
quote:neem nog een biertje drol. Almere en Alkmaar liggen nog wel een stukkie uit elkaar.Op woensdag 17 maart 2010 @ 23:30 schreef Neverever het volgende:
alkmaar is eerst genaaid door DSB..nu door PVV. Dubbel genaaid ofwel double penetration
quote:Mischien is het wel nog dommer om iemand te volgen die roept:eerst het zuur dan het zoet, of om iemand te volgen die spreekt over:samenbrengen, bij elkaar houden, er bij laten horenOp donderdag 18 maart 2010 @ 01:25 schreef XDasko het volgende:
De PVV is uit het coalitieoverleg in Almere gestapt.
En daar moet je de oorlog mee winnen?
Ik hoor geertje vaak zeggen"wij gaan het proberen"
Je zult toch echt dom moeten zijn om iemand te volgen die "het gaat proberen"
quote:Ik zat er meer aan te denken om dat 'verplicht met 65 eruit' geneuzel af te schaffen, genoeg mensen die een relaxed kantoor baantje hebben die best tot hun 70ste door willen maar niet mogen want met 65 moeten ze eruit.Op donderdag 18 maart 2010 @ 00:54 schreef kitao het volgende:
Iedereen die de pensioenleeftijd wil opkrikken tot boven de 65 zijn voor mij een stel landverraaiers.
Jeugdige mensen zonder werk zat die graag ook aan de slag willen en tegen de tijd dat veel werklieden tegen de 65 aanlopen zijn ze al kreupel van het 50 jaar werken in zware beroepen.
quote:Waar blijkt mijn haat dan uit ?Op donderdag 18 maart 2010 @ 01:37 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Dikke bullshit en dus GÉÉN feiten. Vraag de échte kenners maar. Die zijn ook van mening dat Cohen het goed gedaan heeft in amsterdam. Jij moet dus gewoon je haat even inslikken en je bekkie houden.
quote:De zittende kliek (letterlijk) wil dat je je molentje trapt tot je dood neervalt, dan hoeven ze nl niet uit te leggen dat ze de pensioenpotjes hebben geplunderd.Op donderdag 18 maart 2010 @ 01:45 schreef kitao het volgende:
[..]
Mee eens , iedereen vrij en blij , wil je doorwerken ga je gang.
Maar of je dan thuis een goed sociaal leven hebt of gewoon een hamstertje bent die een molentje trapt is voor mij dan wel de vraag.
quote:Zit je zo diep in de schulden dan?Op woensdag 17 maart 2010 @ 23:18 schreef R4inier het volgende:
fuck heel die PVV. Ik durf al m'n bezit erop te verwedden dat heel die partij flopt en ontbonden wordt binnen 5 jaar.
quote:Ja, maar niet alleen uit Nederland, maar uit de hele wereld.Op donderdag 18 maart 2010 @ 01:40 schreef Neuralnet het volgende:
Dus Wilders heeft 76 zetels nodig. Allemaal stemmen.
quote:Wat had Cohen moeten doen dan? Hm? De burgemeester moet boven de partijen te staan, en heeft dus geen rol in beslissingen van projecten die eerder in gang zijn gezet (de procedures daarvoor in elk geval).Op donderdag 18 maart 2010 @ 01:42 schreef cloontjevan... het volgende:
[..]
Waar blijkt mijn haat dan uit ?
dr zit een groot gat in Amsterdam, en de politie is nagenoeg wegbezuinigd in de bijlmer. Was recentelijk nog op tv.
Ander feitje: tijdens de rellen om Bilal deed Cohen niet veel meer als toekijken, en vervolgens de slachtoffers of benadeelden van de rellen in de kou laten staan.
quote:Okay, een terechte vraag.Op donderdag 18 maart 2010 @ 02:39 schreef p2a2008 het volgende:
Uhm... Vaag...
PVV wil wel, maar wordt geblokkeerd door de andere partijen.
Wat wil je dan, dat je toch het onderspit delft en gezeik krijgt van alle stemmers dat ze geen reet uitvoeren waarvoor ze gestemd hadden.
Linksche mensen hier die lopen te zeiken.
quote:Google er eens op zou ik zeggen.Op donderdag 18 maart 2010 @ 03:43 schreef AgitoM het volgende:
Kan iemand misschien uitleggen wat precies die "Stads Commando's" zijn?
Danny (Administrator) 18-03-2010 @ 06:58
quote:Neuh, democratie is zojuist geowned.Op woensdag 17 maart 2010 @ 23:06 schreef Snuf. het volgende:
PVV is zojuist geowned.
quote:Wauw, al je bezit? Een playstation 2 en een doos lego en een Diego dekbed.Op woensdag 17 maart 2010 @ 23:18 schreef R4inier het volgende:
fuck heel die PVV. Ik durf al m'n bezit erop te verwedden dat heel die partij flopt en ontbonden wordt binnen 5 jaar.
quote:Tjah als de rest niet wil mee werken, kan je ze het moeilijk verwijten.Op woensdag 17 maart 2010 @ 23:09 schreef identify het volgende:
Wint deze partij een keer, gaan ze niet in de coalitie. Voorspelbaar...
quote:De enige ondemocratische partij zou nooit over gebrek aan democratie mogen zeuren wat mij betreft.Op donderdag 18 maart 2010 @ 06:58 schreef Danny het volgende:
[..]
Neuh, democratie is zojuist geowned.
quote:Tja, de rest van de partijen heeft ook een achterban om rekening mee te houdenOp donderdag 18 maart 2010 @ 07:11 schreef Omoishiroi het volgende:
[..]
Tjah als de rest niet wil mee werken, kan je ze het moeilijk verwijten.
quote:Alkmaar? Wat denk je van AlmereOp woensdag 17 maart 2010 @ 23:30 schreef Neverever het volgende:
alkmaar is eerst genaaid door DSB..nu door PVV. Dubbel genaaid ofwel double penetration
quote:Jij snapt het echt nietOp woensdag 17 maart 2010 @ 23:45 schreef Sigmund666 het volgende:
[..]
+1 voor zelfkennis. Dit is een preview van wat ons nog staat te wachten. Niemand die met PVV in zee gaat. Stelletje zielige calimero's![]()
(en nu worden ze door links in de kont gepakt en tegengewerkt)
quote:De PVDA heeft niks te zeggen straks landelijk ...zoals ik al eerder zeiOp donderdag 18 maart 2010 @ 00:25 schreef erickvandijk34 het volgende:
Hahaha
Dit is echt een klap in het gezicht voor de pvv aanhang.
" De grootste partij van de stad voelt zich in de oppositie geduwd"
Dit is precies wat voorspeld was door wijze mannen.
Voor degene die echt dachten dat de pvv staat voor verbetering is het nu toch echt de hoogste tijd om uit die winterslaap te komen.
PVV speelt politiek over de ruggen van de burgers.
Hou mijn hart vast als die ooit zo'n positie krijgt in de landelijke politiek.
quote:Overdrijven is ook een vak. Het gaat om 9 van de 39 stemmen, dat is volgens mij net iets meer dan een kwart... Ik weet nl niet het aantal precieze stemmen wat nodig is voor een raadszetel. Wat is ondemocratisch? Je kunt je ook zo hard opstellen dat niemand met je kan samenwerken, en dat is dus precies wat de PVV doet. Erg jammer dat de PVDA zoals gebruikelijk weer eens de schuld krijgt. En het is toch wel zeer duidelijk dat dit door PVV zelf is voorgekookt, ze krijgen nu precies de reactie die ze hadden gehoopt. En nu geven ze gewoon de PVDA de schuld, zoals vooraf al heel koud was ingecalculeerd. Dit grenst aan kiezersbedrog. De teleurgestelde kiezer stem PVV, maar pas na PVV komt de echte teleurstelling. De verwachtingen zijn torenhoog, en Wilders is een koude manipulist die in feite weinig geeft om zijn kiezers. Leuke combinatie.Op woensdag 17 maart 2010 @ 23:25 schreef Bekkersrenewed het volgende:
[..]
En half Almere dus ook... Want hoe je het ook went of keert, er zijn een hoop stemmers voor de PVV daar...
Ondertussen is de PvdA weer de meest on-democratische
quote:Voordat je mensen idioten noemt, let zelf eerst even op je spelling.Op woensdag 17 maart 2010 @ 23:36 schreef ikhouvannoodles het volgende:
[..]
Dat de PVV zoveel stemmen krijgt, bekend dat veel kiezers idioten zijn die niet het verschil tussen correlatie en causaliteit weten.
quote:allicht.Op woensdag 17 maart 2010 @ 23:07 schreef Schepseltje het volgende:
lekker voorspelbaar
quote:Dit dus...Op woensdag 17 maart 2010 @ 23:07 schreef Ouwesok het volgende:
Mission accomplished. De grootste en toch lekker in die calimeropositie kunnen blijven...
quote:wat ze wel gemeen hebben zijn de slogans en het logo:Op woensdag 17 maart 2010 @ 23:29 schreef Techno het volgende:
[..]
Van de NSB kon je gewoon lid worden, Joden ook. Ken je feiten.

quote:Hoezo? verklaar eensOp donderdag 18 maart 2010 @ 06:58 schreef Danny het volgende:
[..]
Neuh, democratie is zojuist geowned.
pberends (Redactie Frontpage) 18-03-2010 @ 08:33
quote:Ik denk dat er zat partijen te vinden zijn in Almere die meer veiligheid en lastenverlichting willen. Het is alleen jammer dat de PVV zo over de islam blijft doorzaniken, alsof PVV-stemmers zich daar ontzettend druk om maken. Die willen vooral meer veiligheid. PVV loopt gewoon haar kiezers te naaien.Dit zijn onder andere stadscommando's, lastenverlichting en het tegengaan van de islamisering.
quote:de PVV zou z'n verantwoordelijkheid moeten nemen en moeten luisteren naar de 77% die niet de PVV aan de macht wil..Op woensdag 17 maart 2010 @ 23:21 schreef DavidTwente het volgende:
[..]
[..]
Het is geen overdonderende meerderheid, dat klopt. Maar dat heeft geen enkele partij in Nederland. Voor een partij die voor de eerste keer meedoet aan de verkiezingen en dan 9 van de 39 zetels haalt, dat is toch een duidelijk signaal dat een grote groep kiezers ontevreden is en een ander beleid wil.
Je kan ook redeneren dat het ongelofelijk is dat de andere partijen 23% van de stemmers niet serieus neemt.
quote:kennelijk weet jij niet wat fascisme is, maar zo ondemocratisch als de pvda nu is, zo ondemocratisch zijn fascisten en dat zou je dus ultra links kunnen noemenOp woensdag 17 maart 2010 @ 23:14 schreef J_Zegers het volgende:
Conclusie: de domme pvv-stemmers hebben voor niets op die fascisten gestemd!
quote:Aan het begin van de rellen waren het er een paar, toen werden het er steeds meer. Uiteindelijk heeft die ongein een paar weken geduurd.Op donderdag 18 maart 2010 @ 02:52 schreef Paginabeheerder het volgende:
[..]
Wat had Cohen moeten doen dan? Hm? De burgemeester moet boven de partijen te staan, en heeft dus geen rol in beslissingen van projecten die eerder in gang zijn gezet (de procedures daarvoor in elk geval).
De bezetting van de politie is aan de landelijke politiek, Cohen heeft alleen invloed op in 'welke wijk er wordt bezuinigd. Schijnbaar waren de problemen in andere wijken groter.
En die rellen? Wat denk je wat er zou gebeuren als de politie extra hard zou optreden? Dat zou koren op de molen zijn van de relschoppers.
En de mensen in de kou laten staan? Zou Cohen (de gemeente Amsterdam) de slachtoffers moeten compenseren? Nee, dat moeten de verzekeraars doen, of de wel gepakte daders. Het moet niet gekker worden... of wil jij graag extra belastingen betalen om de schade te betalen? Zo ja... dan ben je erg sociaal, en zul je je misschien zelfs bij de PvdA thuisvoelen.
quote:Op welke manier is de PvdA eigenlijk ondemocratischOp donderdag 18 maart 2010 @ 09:43 schreef Evaria het volgende:
[..]
kennelijk weet jij niet wat fascisme is, maar zo ondemocratisch als de pvda nu is, zo ondemocratisch zijn fascisten en dat zou je dus ultra links kunnen noemen
quote:Dus als de PvdA niet al haar standpunten overboord wil gooien is het een ondemocratische partij, maar als de PVV hetzelfde doet is de rest ondemocratisch? Welke concessies heeft de PVV gedaan? Sterker nog, is er überhaupt over gesproken, aangezien kennelijk de onderhandelingen niet eens bereikt zijn maar het al stuk liep in de verkennende fase?Op donderdag 18 maart 2010 @ 09:40 schreef Evaria het volgende:
Ik vind het dieptreurig dat de pvda zo ontzettend tegenwerkt.
Niet normaal, er kunnen toch concessies gedaan worden, de stad moet bestuurbaar zijn. Dit is geen democaratie meer met zo een bot standpunt
Stel dat die idioten er al weer voor zorgen dat er opnieuw gestemd moet worden, dan kunnen ze nog wel eens een ferme tik krijgen, dan zal toch iedereen pvv stemmen.
quote:Ik denk eerder dat hij betaald wordt om relnieuws te vergaren voor de PVV..Op donderdag 18 maart 2010 @ 09:49 schreef snoezelewoepsie het volgende:
[..]
Ik ken echt geen andere website op internet waar een Administrator zo'n domme, naïeve en respectloze troll is, dan hier
Je bent vast niet door de rest van de crew gekozen.
quote:Danny wil alleen maar meer frontpage hits.Op donderdag 18 maart 2010 @ 08:29 schreef KlappernootatWork het volgende:
[..]
Hoezo? verklaar eens
quote:Heb je een kloon aangemaakt alleen maar om op islamrelated artikelen te reageren?Op donderdag 18 maart 2010 @ 10:27 schreef Do-mi-no het volgende:
blablabla (het is zo afgezaagd, ik wil jullie niet vervelen met al die crap)
quote:Voor jou geldt dat je niet perse hoeft te reageren wanneer je niks verzinnen kan met inhoud. Waarop ik reageer lijkt mij nog altijd iets wat ik zelf bepaal. Daar heb ik de mening van Dhr Klappernoot niet voor nodig.Op donderdag 18 maart 2010 @ 10:36 schreef KlappernootatWork het volgende:
[..]
Heb je een kloon aangemaakt alleen maar om op islamrelated artikelen te reageren?
En wat levert dit tegenwoordig op?