'50 Cent zweert hiphop af'

Muziek • Geschreven door Novum op 17-03-2010 @ 22:39
print 

50 Cent zegt de hiphop met zijn nieuwe cd met de werktitel 'Black Magic' voorlopig vaarwel. De rapper is zo verslingerd aan Europese dancemuziek dat hij van zijn nieuwe album een danceplaat maakt. Hij wil zijn publiek naar eigen zeggen tonen dat hij meer beheerst dan alleen het hiphopgenre.

De nieuwe nummers van 'Fiddy' zijn geïnspireerd op zijn bezoeken aan Europese clubs, zegt hij op de Britse entertainmentwebsite Contact Music. De 34-jarige rapper bezocht een afterparty in een club waar aanvankelijk hiphopmuziek werd gedraaid. Daarna werden de nummers sneller en veranderde de stijl naar dance.

"Ik wilde eenzelfde soort up-tempo nummer maken en ik dook de studio in. Ik nam het album op met mijn liveband tijdens onze tournee", zegt 50 Cent.

De rapper wil niet dat mensen hem in een hokje plaatsen en hem zien als iemand die slechts één stijl vertegenwoordigt in zijn muziek. "Mensen moeten het onverwachte verwachten op dit album."

'50 Cent zweert hiphop af'
'50 Cent zweert hiphop af' (Foto: Novum)

Bron: Novum


Lees ook:

» 26/05 Joan Franka was niet zenuwachtig tijdens optreden32
» 26/05 Eric van Tijn wil Songfestival redden26
» 25/05 Joan Franka vindt gemiste finale 'ontzettend jammer'60
» 24/05 Uitslag halve finale Songfestival136


delen | eKudos nujij

10773 views / 88 reacties
Reacties op dit bericht
88  van 88 reacties op deze pagina. Pagina  1
userIcon
Benieuwd of het wat is.
userIcon
Lol! Het rap-icoon voor niet-hiphoppend Nederland gaat Dance. Ben benieuwd.
userIcon
Meer kans dat ze eindelijk iets "muzikalers" gaan maken dus!
userIcon
Godverdomme het lijkt wel of de gehele hip-hop scene electro begint te produceren.

[ Bericht gewijzigd door Apenzuur op woensdag 17 maart 2010 @ 22:48 ]
En z'n nieuwe artiestennaam voor dit uitstapje: ........ 50 Eurocent
userIcon
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 22:43 schreef Genietmachine het volgende:
En z'n nieuwe artiestennaam voor dit uitstapje: ........ 50 Eurocent
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 22:42 schreef Apenzuur het volgende:
Govdverdomme het lijkt wel of de gehele hip-hop scene electro begint te produceren.
Ze hebben het licht gezien. Hip-Hop is gewoon niet meer wat het geweest is. Vroeger was het cool, tegenwoordig is het meer van hetzelfde.
Hoe heet die vent eigenlijk echt?
man pberends (Redactie Frontpage) 17-03-2010 @ 22:46 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 22:45 schreef Aykroyd het volgende:
Hoe heet die vent eigenlijk echt?
Forty Cents.
userIcon
Mjah, en 1-2 jaar geleden riep hij dat hij zou stoppen wanneer Kanye meer zou verkopen dan hij. Niet echt heel geloofwaardig meer. Laat hem gewoon lekker zijn bakkes houden, en zijn ding doen.
userIcon
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 22:45 schreef Aykroyd het volgende:
Hoe heet die vent eigenlijk echt?
Curtis nogwat
userIcon
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 22:45 schreef Aykroyd het volgende:
Hoe heet die vent eigenlijk echt?
in de tijd dat je dit typte had je het al 10 keer kunnen googlen ^_-
userIcon
Net als Snoop dogg die zich op countrymuziek ging richten Hij had zelfs nog een clip geschoten in Amsterdam
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 22:45 schreef Aykroyd het volgende:
Hoe heet die vent eigenlijk echt?
Klik
userIcon
Nu nog die pornoclips afzweren, en dan begint het misschien nog ergens op te lijken met deze "artiest".
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 22:44 schreef Aykroyd het volgende:
[..]


Ze hebben het licht gezien. Hip-Hop is gewoon niet meer wat het geweest is. Vroeger was het cool, tegenwoordig is het meer van hetzelfde.
Nu is het allemaal 50 cent enzo... :p
Die gast is het meest genante wat hiphop ooit is overkomen!
G-UNiiiiiiiiitt...
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 22:47 schreef Robere_Renaissance het volgende:
[..]

in de tijd dat je dit typte had je het al 10 keer kunnen googlen ^_-
Wat is Google?
userIcon
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 22:52 schreef Symn het volgende:
[..]


Nu is het allemaal 50 cent enzo... :p
Die gast is het meest genante wat hiphop ooit is overkomen!
G-UNiiiiiiiiitt...
g-uNOT wie zei dat ook alweer
userIcon
oh ja the game
userIcon
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 22:45 schreef Aykroyd het volgende:
Hoe heet die vent eigenlijk echt?
2 quarters.
userIcon
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 22:45 schreef Aykroyd het volgende:
Hoe heet die vent eigenlijk echt?
Curtis Jackson
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 22:53 schreef -Jynx- het volgende:
Volgens mij kan die gast helemaal niks. Dat mopelen van hem is geen rappen te noemen. En rappen is sowieso opzich al overschat.
Maar goed, ik sta er voor open om positief verrast te worden.
Hij is goed in plaatjes verkopen. Waar ben jij goed in?

quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 22:45 schreef Aykroyd het volgende:
Hoe heet die vent eigenlijk echt?
Curtis Jackson, Joh
userIcon
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 22:52 schreef Symn het volgende:
[..]


Nu is het allemaal 50 cent enzo... :p
Die gast is het meest genante wat hiphop ooit is overkomen!
G-UNiiiiiiiiitt...

Gay-Unit
userIcon
Maar dat klopt heul niet.
Check www.thisis50.com voor wat ie echt heeft gezegd.
Laag hoor Fok, om de woorden te verdraaien . Mja, thats media.
userIcon
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 22:46 schreef Loogie het volgende:
[..]


Curtis nogwat
Met zo'n achternaam zou ik mezelf ook viereurovijfentwintig genoemd hebben
maar zo rap ben ik niet
userIcon
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 22:47 schreef Loogie het volgende:
Net als Snoop dogg die zich op countrymuziek ging richten Hij had zelfs nog een clip geschoten in Amsterdam
Country muziek dan heeft Snoopdogg het qua muziek style beter uitgezocht dan 50 met ze Dance
userIcon
Meneer verdient niet meer genoeg geld met brabbelen?
userIcon
zijn vorige albums waren zeker geen kwartje meer waard
userIcon
Dit is een trend die in het algemeen in hipHop te zien is. Steeds meer hiphop van de VS raakt gemixt met trancemuziek.

Dit is deels veroorzaakt omdat HipHop nooit zo groot is geworden in de EU als ind e VS. Deels valt het te verklaren door afnemende populariteit in de VS voor hiphop terwijl de europese trance en dance scene onverminderd sterk blijft.

Tel daarbij op dat de VS minder kapitaalkrachtig is terwijl de mensen in de EU nogsteeds hard door kopen ondanks crisis en je hebt een gezondere markt met meer toekomst.

Beide muzieksoorten hebben voerigens een lange geschiedenis die veelal parallel heeft gelopen aan elkaar maar niet echt vaak vermengt raakte. Maar das een ander verhaal.
userIcon
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 23:12 schreef sushiwausi het volgende:
zijn vorige albums waren zeker geen kwartje meer waard
zijn allereerste nummer vond ik wel dope maar dat kwam door die beat
Europese dance verovert Amerika, het was onvermijdelijk
man identify (Moderator Frontpage) 17-03-2010 @ 23:17 fotoboek no homepage
userIcon
Electronic music is taking over... en terecht!
Wat een onzin, die vent, hij wilt iets anders proberen omdat hij met die laatste platen van em een boel fans is kwijtgeraakt.
userIcon
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 22:45 schreef Aykroyd het volgende:
Hoe heet die vent eigenlijk echt?
Curtis James Jackson III

userIcon
Die doet ook maar gewoon waarvan z'n manager denkt dat het geld op gaat leveren.
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 22:41 schreef HansHeino het volgende:
Meer kans dat ze eindelijk iets "muzikalers" gaan maken dus!
dance noem jij muziek?
userIcon
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 23:21 schreef Untouchables het volgende:
Wat een onzin, die vent, hij wilt iets anders proberen omdat hij met die laatste platen van em een boel fans is kwijtgeraakt amper verkocht.
userIcon
quote:
"Ik wilde eenzelfde soort up-tempo nummer maken en ik dook de studio in."
Waarom 'duiken' mensen altijd de studio in?
Serieus, let er eens op. Het staat in elk persbericht. Mensen nemen nooit een liedje op of boeken een geluidsstudio, nee, ze DUIKEN in die studio.

Ook nog es totaal ongeloofwaardig dat 50 cent zoiets zegt natuurlijk.
"I dived into the studio". Z'n homies zien 'm al aankomen.
userIcon
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 22:43 schreef Genietmachine het volgende:
En z'n nieuwe artiestennaam voor dit uitstapje: ........ 50 Eurocent
Ik dacht meer aan "Voor een dubbeltje op de 1e rang".
userIcon
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 @ 00:16 schreef -Jynx- het volgende:
Ik zeg niet "zwaar" overschat. En ik zeg ook niet dat mensen het niet mooi kunnen vinden. Ik vind het overschat omdat het niet moeilijk is. Iedereen met een gevoel voor ritme in zijn donder kan in principe rappen. Het enige waar rappers zich mijns inziens wel echt kunnen laten gelden zijn de teksten. En die zijn bij vele (niet allemaal uiteraard) bedroevend.
Er zit wel degelijk verschil in qua flow en dergelijke. Maar die rappers zie je al lang niet meer. Youtube voor de lol eens op Big Daddy Kane, KRS-ONE, Rakim, Public Enemy, EPMD, Geto Boys, enz. enz...
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 23:01 schreef Gkhn het volgende:
Maar dat klopt heul niet.
Check www.thisis50.com voor wat ie echt heeft gezegd.
Laag hoor Fok, om de woorden te verdraaien . Mja, thats media.
waar staat dat dan, ik kan het niet vinden.
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 23:43 schreef -Jynx- het volgende:
[..]


Ik ben goed in verschillende dingen. Ook slecht in verschillende dingen. Zoals ieder ander. Ik durf wel te beweren dat ik sowieso een betere tekstschrijver ben dan meneer Fiddy. En zelfs mijn "rapkwaliteiten" zijn niet slechter dan de zijne.
Zo jij durft! Maar ik zei dat hij goed was in plaatjes verkopen. Verkoop ook eens wat plaatjes als jij nog beter bent!

userIcon
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 23:01 schreef Gkhn het volgende:
Maar dat klopt heul niet.
Check www.thisis50.com voor wat ie echt heeft gezegd.
Laag hoor Fok, om de woorden te verdraaien . Mja, thats media.
Bron: Novum staat er toch duidelijk?
userIcon
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 @ 00:35 schreef -Jynx- het volgende:
True, true. Hey, ik heb ook aardig wat rapalbums in mijn kast staan. Naar de betere rappers kan ik prima luisteren. Je hebt wel rappers die net wat extra's hebben. Maar het blijft een niet al te moeilijke kunstvorm vind ik, waar je weinig voor hoeft te kunnen.
True that.
userIcon
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 22:42 schreef Apenzuur het volgende:
Godverdomme het lijkt wel of de gehele hip-hop scene electro begint te produceren.
dat was in de begin jaren 80 al het geval
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 @ 00:42 schreef -Jynx- het volgende:
[..]


Hij is niet goed in plaatjes verkopen. Dat is zijn pr afdeling, manager meer van dat soort zakenmannen.
En trouwens, ik heb meer plaatjes verkocht dan jij denkt,.....toevallig!


(nee, ik heb niet in de Free Record Shop gewerkt)
Je kan zeggen wat je wilt, maar hij is een goede zakeman. Dan kan jij nog zo veel plaatjes verkopen, maar zeggen dat hij niks kan, is nogal kinderachtig.

quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 22:42 schreef Apenzuur het volgende:
Godverdomme het lijkt wel of de gehele hip-hop scene electro begint te produceren.
Geen verkeerde ontwikkeling lijkt me. Samenwerking met crookers hier en daar doet wonderen.
No no, no no no no, no no no no, no no, there's no limit!!
aight ik ben benieuwd
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 @ 00:35 schreef -Jynx- het volgende:
[..]


True, true. Hey, ik heb ook aardig wat rapalbums in mijn kast staan. Naar de betere rappers kan ik prima luisteren. Je hebt wel rappers die net wat extra's hebben. Maar het blijft een niet al te moeilijke kunstvorm vind ik, waar je weinig voor hoeft te kunnen.
Nou.. je kunt het zo ingewikkeld en moeilijk maken als je zelf wilt (tekst en ritmische en tonale variaties), de vraag is alleen of het dan ook ook nog aanslaat bij het grote publiek. De populariteit van artiesten als 50 cent zegt dus eigenlijk ook behoorlijk wat over dat publiek..
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 @ 00:29 schreef Techno het volgende:
[..]

Er zit wel degelijk verschil in qua flow en dergelijke. Maar die rappers zie je al lang niet meer. Youtube voor de lol eens op Big Daddy Kane, KRS-ONE, Rakim, Public Enemy, EPMD, Geto Boys, enz. enz...
miste Jedi Mind Tricks, WU-Tang

edit. heb enz. over het hoofd gezien
Wie ?

Wacht, het is een mislukte aap dus zal het vast en zeker poep zijn.
userIcon
hip house herleeftttttt!
anita doth zoekt nog een nieuwe rappert, misschien iets voor hem
userIcon
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 22:43 schreef Genietmachine het volgende:
En z'n nieuwe artiestennaam voor dit uitstapje: ........ 50 Eurocent
Neuros of Zeuros ?

Maar je moet wel de wisselkeurs mee nemen he, dus ik denk dat die niet boven de 20 eurocent uitkomt tegenwoordig.
Zucht... de zoveelste die 'niet in een hokje' geplaatst wil worden kansloos
userIcon
Je kunt hem mooi als wisselgeld gebruiken
userIcon
Maar hoe kun je Hip Hop afzweren als je bubblegum muziek maakt ?
Zolang hij maar niet met Promo gaat werken.... De robots komen
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 22:42 schreef Apenzuur het volgende:
Godverdomme het lijkt wel of de gehele hip-hop scene electro begint te produceren.
dit zeggen in een topic over 50 cent, dit is geen hip hop kerel, dit is gewoon pop. als 50 cent hip hop is, is justin timberlake dat dus ook?
userIcon
Whoeeeehahahahahahahahahahahhahahhahahahahahahahahahahahahha
userIcon
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 23:43 schreef -Jynx- het volgende:
[..]


Ik ben goed in verschillende dingen. Ook slecht in verschillende dingen. Zoals ieder ander. Ik durf wel te beweren dat ik sowieso een betere tekstschrijver ben dan meneer Fiddy. En zelfs mijn "rapkwaliteiten" zijn niet slechter dan de zijne.
Daarom zit jij hier op fok en heeft hij een aardig bedrijfje..
userIcon
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 @ 07:20 schreef Kerstensnoggeneukt het volgende:
[..]


miste Jedi Mind Tricks, WU-Tang

edit. heb enz. over het hoofd gezien
A Tribe called Quest (jmt is sowieso briljant)
userIcon
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 23:45 schreef fristie het volgende:
[..]


dance noem jij muziek?
nee die gare wolvenshirt bands, die maken pas muziek man man man
ach, zo succesvol is hij ook niet in Europa.
Laatst is z'n concert in NL afgelast wegens te weinig animo.
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 22:42 schreef Apenzuur het volgende:
Godverdomme het lijkt wel of de gehele hip-hop scene electro begint te produceren.
Vind je het gek, hiphop is zwaar dood.
En al die McDonalds reclames en Gamma (Je bent zo lekker bezig Freek, Freek-Willem! ) zullen ook niet meehelpen
88  van 88 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 26/05 Joan Franka was niet zenuwachtig tijdens optreden32
» 26/05 Eric van Tijn wil Songfestival redden26
» 25/05 Joan Franka vindt gemiste finale 'ontzettend jammer'60
» 24/05 Uitslag halve finale Songfestival136


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden