PVV voorstander van splitsing euro

Nieuwsoverzicht • Geschreven door Hukkie op 17-03-2010 @ 19:54
print 

Naar aanleiding van de financiële problemen van Griekenland zei PVV-Europarlementslid Barry Madlener vandaag dat hij een splitsing van de euro in een Noord-Europese en een Zuid-Europese munt wel ziet zitten.

Economen praten al langer over de voor- en nadelen van de zeuro, oftewel de zuidelijke euro. Madlener trekt een vergelijking met Amerika: "Amerika is een land met alleen maar Amerikanen. Daar kun je een eenheidsmunt hebben. Maar Europa heeft niet alleen maar Europeanen; we hebben veel onderlinge verschillen".

Afgelopen maandag kwamen de Eurolanden, waaronder Nederland, samen om te overleggen hoe Griekenland het beste geholpen kan worden. "Daardoor loopt de Nederlandse belastingbetaler indirect toch risico. En op lange termijn kan dat niet goed gaan", zegt Madlener. "Griekenland, Spanje, Italië en Portugal hebben een andere handelsbalans dan de Noord-Europese landen. Ze moeten de koers daarom met een eigen munt kunnen aanpassen".

De PVV'er zou niet verbaasd opkijken als straks de Grieken hun eigen drachme weer terug willen. Door een sterke devaluatie van de munt zou Griekenland dan minder ingrijpend hoeven te bezuinigen.


Bron: Europa NU


Lees ook:

» 20/05 FOK!-Weekoverzicht week 200
» 15/05 [Upd] Politie spreekt meisje (14) uit filmpje175
» 13/05 FOK!-Weekoverzicht week 195
» 06/05 FOK!-Weekoverzicht week 186


delen | eKudos nujij

15981 views / 149 reacties
Reacties op dit bericht
100  van 149 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
Geniale zet! Bij de invoering waren er al twijfels mbt de mediterraneelanden, die helaas bewaarheid blijken. Go PVV!
Een vergelijking met Amerika, aub niet. In dat land wil ik nog niet dood gevonden worden.
de zeuro .....hehehe
he gek dat wist ik al voor de invoering .En ik heb er niet eens voor geleerd .
Alle landen in Europa zijn gelijk maar sommige landen zijn gelijker dan anderen. .

Is dit niet gewoon weer het zoveelste lapmiddel dat ze uit de kast moeten trekken om de EU weer enigszins te redden. Wat een klotegedoe is en blijft het .
userIcon
wanneer zal barrie maatenaaier worden teruggefloten door de witkappater?
Economisch overigens is dit wel degelijk het beste model. Maar in de praktijk politiek onhaalbaar.
Dacht dat de PVV van de euro af wilde.
Geen oplossingen...enkel anti islam rascisten! ...ow wacht even
userIcon
Dat is een stom idee vind ik, het zou beter zijn als we duidelijke afspraken maken over samenwerking maar dat elk land financieel eerst zijn eigen boontjes mag doppen, het is belachelijk als Nederland en andere welvarende landen op moeten draaien voor het falen van andere landen.
joo de eerste stap naar de gulden
De neuro en de zeuro?
userIcon
Wat een boutredenering, die van "onderlinge verschillen". Mij komt het allemaal wel heel arisch over.
userIcon
de zeuro en de neuro...
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 19:59 schreef Heberg het volgende:
Geniale zet! We wisten allemal dat het fout zou gaan met de zuidelijke landen.
Dan zijn er dus al tijden geleden fouten gemaakt toen men die landen erbij liet. We hadden gewoon een Noord-Europese Alliantie moeten beginnen ofzo. Alles ten zuiden van Bern en ten Oosten van Warschau doet niet mee met het hele spel .
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 20:03 schreef kilja het volgende:
de zeuro
Ja hopelijk is dat een conceptnaam en niet de definitieve naam. Laat ze alsjeblieft een naam verzinnen met een gezonde uitstraling naar de rest van de wereld.

userIcon
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 20:02 schreef Aykroyd het volgende:
[..]


Dan zijn er dus al tijden geleden fouten gemaakt toen men die landen erbij liet. We hadden gewoon een Noord-Europese Alliantie moeten beginnen ofzo. Alles ten zuiden van Bern en ten Oosten van Warschau doet niet mee met het hele spel .
dan had finland ook niet mee mogen doen.
bdw, bij de oprichting zat ook 3de wereldland italie erbij.
userIcon
En dan noord-Europa de Neuro.
Lekker doordacht plannetje weer
jippie.. snel weer na de Dfl ofwel de Gulden. Staat ook leuker op mn afschriften dan heb ik elke maand weer zo 4500 gulden als loon
userIcon
Slecht idee. Gaat alleen maar geld kosten om dit in te voeren, en het zal negatieve effecten hebben op de Europese economie.

Maar goed, er zal ook eens een goed idee uit die hoek van de kamer komen...
userIcon
Lekker rebels doen 13.gif
userIcon
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 20:04 schreef SuperFoker het volgende:
jippie.. snel weer na de Dfl ofwel de Gulden. Staat ook leuker op mn afschriften dan heb ik elke maand weer zo 4500 gulden als loon
dat had ik 10 jaar geleden ook al......
userIcon
Ondanks dat het een PVV-plan is ben ik het er wel een beetje mee eens. Al jaren voor de euro waren de Gulden, Mark, Belgische Frank en Franse Frank aan elkaar gekoppeld. De BFR was altijd 5 cent, de DM 1 gulden 14. Economische samenwerking is prima, maar we moeten geen economisch sleeptouw hebben.
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 20:03 schreef groenbladje het volgende:
[..]


dan had finland ook niet mee mogen doen.
bdw, bij de oprichting zat ook 3de wereldland italie erbij.
Vooral het zuiden van Italie is pauper. De rest valt nog reuze mee. Ze hadden dat land ook ooit in tweeen moeten hakken en de onderkant van de laars af laten drijven naar die Noord-Afrikaanse troep. Met Sicilie op sleeptouw.

Sorry voor het ontbreken trema's .
userIcon
De tegen argumentatie is weer van een bedenkelijk niveau op fok.
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 20:02 schreef Pistoleke het volgende:
Wat een boutredenering, die van "onderlinge verschillen". Mij komt het allemaal wel heel arisch over.
Doe die spoken de groeten van mij.
userIcon
Ik vind dat we ook een noord-west euro en een duitsland euro moeten hebben dan. En een Scandinavische euro kan dan ook wel. En vergeet Frankrijk niet, waarom zouden die geen recht hebben op een eigen euro. etc.
userIcon
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 20:03 schreef Aykroyd het volgende:
[..]


Ja hopelijk is dat een conceptnaam en niet de definitieve naam. Laat ze alsjeblieft een naam verzinnen met een gezonde uitstraling naar de rest van de wereld.

De rest van de wereld die geen Nederlands spreekt?
userIcon
Jaja, zeuro en wij hebben dan de...neuro..

keeeeee.....
userIcon
Waarom alleen een splitsing in noord en zuid? Gewoon per land een eigen Euro... Elk land krijgt z'n eigen euromunten terug en je kan er dan alleen nog maar in dat land mee betalen...
De EU heeft nu al gefaalt.

Landen die net het labeltje 'ontwikkelingsland' verloren hebben (lees: Spanje, Portugal, Griekenland) erbij voegen kan ik begrijpen. Vervolgens nog meer Oost-blok landen toevoegen onbegrijpelijk.

De EU had dit moeten voorzien en zich eerst volledig moeten focussen op de bovengenoemde landen... dit gaat sowieso niet meer goed komen.

De EU langzaam afbreken, is zo slecht nog niet. De sterkste overleven
userIcon
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 20:02 schreef Aykroyd het volgende:
[..]


Dan zijn er dus al tijden geleden fouten gemaakt toen men die landen erbij liet. We hadden gewoon een Noord-Europese Alliantie moeten beginnen ofzo. Alles ten zuiden van Bern en ten Oosten van Warschau doet niet mee met het hele spel .
Ja, want wij zijn beter dan hunnie, lekker puh.

Wat lopen er toch veel fascistische mannetjes rond hier op FOK!.
userIcon
quote:
Madlener trekt een vergelijking met Amerika: "Amerika is een land met alleen maar Amerikanen. Daar kun je een eenheidsmunt hebben. Maar Europa heeft niet alleen maar Europeanen; we hebben veel onderlinge verschillen".
Dus omdat daar "alleen maar Amerikanen" wonen, kan het daar wel. Alsof de Verenigde Staten geen (etnische) verschillen kennen.

En als we hier in Europa nou al een paar eeuwen geleden één unie waren geworden, kon het dan wel? Dan zouden er toch ook "alleen maar Europeanen" wonen?

Madlener, faalhaas.
userIcon
quote:
De PVV'er zou niet verbaasd opkijken als straks de Grieken hun eigen drachme weer terug willen. Door een sterke devaluatie van de munt zou Griekenland dan minder ingrijpend hoeven te bezuinigen.
En daarin krijgen ze iig bijval van een Harvard Prof
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 20:07 schreef Ludootje het volgende:
[..]
De rest van de wereld die geen Nederlands spreekt?
In het Engels klinkt het wel geweldig wou je zeggen? Of in het Spaans? De enige taal waarin dit nog enigszins past is in het Duits.

Alsjeblieft zeg . Iemand met het taalgevoel van een aardappel kan nog zien dat die naam te triest voor woorden is.
userIcon
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 20:09 schreef Atoompje het volgende:
De EU heeft nu al gefaalt.

[...]
Net als jouw spelling?
Hoe achterlijk kun je zijn Wilders.
Ga maar eens de culturele verschillen tellen in Amerika, en misschien, heel misschien mag je dan je mond nog een keer optrekken.
userIcon
Misschien Madlener eens een grote tour maken in de USA om de culturele verschillen zelf te ervaren tussen staten.

Wij lachen wel altijd om die Amerikanen en hun hopeloze topografie maar wij zijn net zo slecht in het aanwijzen van hun staten en de verschillen daartussen.
man RvLaak (Redactie Frontpage) 17-03-2010 @ 20:12 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
"Amerika is een land met alleen maar Amerikanen. Daar kun je een eenheidsmunt hebben. Maar Europa heeft niet alleen maar Europeanen; we hebben veel onderlinge verschillen"
, en ik maar denken dat in de VS ook veel Mexicanen, Nederlanders, Fransen, Canadezen, Jamaicanen, Britten, Russen, Duitsers, etc, etc, etc, etc, woonde...

Maar goed, Barry zegt dat het enkel Amerikanen zijn... Hij zal het wel weten...
userIcon
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 20:11 schreef Prenzlauer het volgende:
Misschien Madlener eens een grote tour maken in de USA om de culturele verschillen zelf te ervaren tussen staten.

Wij lachen wel altijd om die Amerikanen en hun hopeloze topografie maar wij zijn net zo slecht in het aanwijzen van hun staten en de verschillen daartussen.
Spreek voor jezelf... Het zal je verbazen hoeveel de gemiddelde havo-scholier over de Verenigde Staten weet.
userIcon
De PVV moet echt is na gaan denken, of stoppen lijkt me eigenlijk nog wel beter..
userIcon
quote:
Madlener trekt een vergelijking met Amerika: "Amerika is een land met alleen maar Amerikanen. Daar kun je een eenheidsmunt hebben. Maar Europa heeft niet alleen maar Europeanen; we hebben veel onderlinge verschillen".
Wat een onnozele opmerking! Doei PVV! Sukkels.
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 20:05 schreef ouderejongere het volgende:
Ondanks dat het een PVV-plan is ben ik het er wel een beetje mee eens. Al jaren voor de euro waren de Gulden, Mark, Belgische Frank en Franse Frank aan elkaar gekoppeld. De BFR was altijd 5 cent, de DM 1 gulden 14. Economische samenwerking is prima, maar we moeten geen economisch sleeptouw hebben.
Economische samenwerking is prima én verder niet.

Samenwerking, Ja.
Super staat, Nee.
Yeaaaah..........
Nog meer stomme ideeen?
Stuur ze naar Geert, die is er zo te zien GEK OP.
userIcon
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 20:14 schreef Daneel_ het volgende:
Yeaaaah..........
Nog meer stomme ideeen?
Stuur ze naar Geert, die is er zo te zien GEK OP.
Hij wil minimaal twee keer per dag een persbericht de deur uit doen, dus hij kan er waarschijnlijk nog wel wat gebruiken..
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 20:10 schreef lyila het volgende:
Hoe achterlijk kun je zijn Wilders.
Ga maar eens de culturele verschillen tellen in Amerika, en misschien, heel misschien mag je dan je mond nog een keer optrekken.
Het gaat niet alleen om culturele verschillen, maar ieder Europese land heeft andere handelswetten. In Amerika zijn die verschillen er niet of nauwelijks.
Er staat nergens in het stuk dat het om culturele verschillen gaat (al zou je dat wel denken als de PVV daarover begint) maar het gaat voornamelijk om handelsverschillen..en die zijn wel degelijk verschillend met Noord-Europa. Dit is vastgesteld door economen en niet door de PVV.

Ik wil ook best de gulden terug
userIcon
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 20:12 schreef Ludootje het volgende:
[..]
Spreek voor jezelf... Het zal je verbazen hoeveel de gemiddelde havo-scholier over de Verenigde Staten weet.
nou verbaas me maar
userIcon
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 20:13 schreef Atoompje het volgende:
[..]

Economische samenwerking is prima én verder niet.

Samenwerking, Ja.
Super staat, Nee.
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 20:01 schreef Religulous het volgende:
Dacht dat de PVV van de euro af wilde.
Waar haal je dat vandaan? De PVV is juist voorstander van een economische samenwerking in europa. Ze willen alleen geen centrale wetten etc. via Europa geregeld.
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 20:14 schreef Daneel_ het volgende:
Yeaaaah..........
Nog meer stomme ideeen?
Stuur ze naar Geert, die is er zo te zien GEK OP.
Als PvdA dit had geroepen was het SUPERRR zeker? Triest hoor kom liever met tegenargumenten.
userIcon
Tuurlijk, alles wat populistisch geblaat is...
userIcon
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 20:10 schreef lyila het volgende:
Hoe achterlijk kun je zijn Wilders.
Ga maar eens de culturele verschillen tellen in Amerika, en misschien, heel misschien mag je dan je mond nog een keer optrekken.
Heb je het bericht wel gelezen? Het ging dus om Madlener.
laten we die zooi dan gelijk splitsen in een Zeuro, Neuro en Gulden. Dit is trouwens geen idee verzonnen door de PVV. Er zullen vast meerdere partijen in het europarlement dit idee steunen.
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 19:59 schreef Sneeuwbataljon het volgende:
Een vergelijking met Amerika, aub niet. In dat land wil ik nog niet dood gevonden worden.
Daar mag jij ook helemaal niet binnen...
Pessimistische instelling verzekert het falen van een eenheid.

intelligente mensen zullen die hint wel begrijpen.
We kunnen ook naar het verleden kijken, eureka, ruilhandel! wij hebben helemaal geen munteenheid nodig! zijn we in een keer van alle ellende verlost! Joh ik kan zo de politiek in!

Sterker nog, we kunnen ook Nederland opsplitsen in aparte landjes, met elk hun eigen systeem!
Ik wil HOLLAND weer terug (Dat is nu Noord en Zuid holland, ooit een aparte 'staat' district, of whatever in het Koninkrijk der Nederlanden, ik wil die naam ook terug PVV, kan dat ook? staat stoerder).
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 20:04 schreef SuperFoker het volgende:
jippie.. snel weer na de Dfl ofwel de Gulden. Staat ook leuker op mn afschriften dan heb ik elke maand weer zo 4500 gulden als loon
Nou , daar kom ik mijn bed niet voor uit , of het moet per week zijn he.
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 20:13 schreef Petfles het volgende:
De PVV moet echt is na gaan denken, of stoppen lijkt me eigenlijk nog wel beter..
Nee, ze moeten zo'n enorm slim idee van hun, eens ten uitvoer brengen, ik ben zeer benieuwd of het slaagt of niet!
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 20:09 schreef Ludootje het volgende:
[..]
Ja, want wij zijn beter dan hunnie, lekker puh.

Wat lopen er toch veel fascistische mannetjes rond hier op FOK!.
Hey, Lucas! Linkse rukker!
userIcon
volgens mij zijn we oost-europa/balkan vergeten?

oeuro?
Wel ja.. misschien kunnen we ook de Nederlanden op gaan splitsen, want ook binnen Nederland zijn er rijkere gebieden die mee moeten betalen aan de ontwikkeling van armere gebieden.
Hoe staat de economie in Venlo er eigenlijk voor?
userIcon
Sorry PVV, ik had jullie nog willen volgen met jullie anti-islam propaganda, maar door jullie anti-EU/euro houding ga ik toch maar voor de VVD
whahaha, wat een idioot, hij heeft absoluut geen idee waar hij over praat. En dit is wederom een reden waarom je niet op de PVV moet stemmen. Als je toch rechts gaat stemmen doe dat dan op een zinnige partij
userIcon
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 20:04 schreef SuperFoker het volgende:
jippie.. snel weer na de Dfl ofwel de Gulden. Staat ook leuker op mn afschriften dan heb ik elke maand weer zo 4500 gulden als loon
Get real job
userIcon
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 20:12 schreef RvLaak het volgende:

[..]

, en ik maar denken dat in de VS ook veel Mexicanen, Nederlanders, Fransen, Canadezen, Jamaicanen, Britten, Russen, Duitsers, etc, etc, etc, etc, woonde...

Maar goed, Barry zegt dat het enkel Amerikanen zijn... Hij zal het wel weten...
Maar die voelen zich allemaal amerikaan. Ze hebben dezelfde geschiedenis, constitutie, vlag, voertaal, etc. De verschillen tussen iemand uit alaska en iemand uit texas zijn echt wel een stuk kleiner dan tussen een bulgaar en een nederlander.
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 20:02 schreef Pistoleke het volgende:
Wat een boutredenering, die van "onderlinge verschillen". Mij komt het allemaal wel heel arisch over.
Ik was laatst op vakantie in Pakistan. Nou die Ariers daar zijn een vriendelijk volkje hoor, en ook best goed in redeneren.
userIcon
Pffff, PVV 'intelligentie' weer

Amerikanen hebben onderling veel meer verschillen dan Europeanen. Zij hebben de meest conservatieve mensen tot de grootste libertariërs, van Amish tot Mexicanen, van steenrijk tot steenarm.
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 20:28 schreef BlauweSmurf het volgende:
Wel ja.. misschien kunnen we ook de Nederlanden op gaan splitsen, want ook binnen Nederland zijn er rijkere gebieden die mee moeten betalen aan de ontwikkeling van armere gebieden.
Hoe staat de economie in Venlo er eigenlijk voor?
Prima, grappig trouwens dat je het zegt want Venlo is een van de grootste exportsteden van Nederland(hier komen veel Duitsers inkopen doen etc.)
En dit is de enigste reden dat ik niet op de PVV stem. Met alle andere standpunten ben ik het meerendeels eens, maar ik ben helaas wel een voorstander van de euro
man RvLaak (Redactie Frontpage) 17-03-2010 @ 20:40 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 20:38 schreef Denni het volgende:
[..]

Prima, grappig trouwens dat je het zegt want Venlo is een van de grootste exportsteden van Nederland(hier komen veel Duitsers inkopen doen etc.)
Je weet dat de PVV alle coffeeshops wil sluiten hè... Daar gaat de Venloose economie
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 20:38 schreef Screwup het volgende:
En dit is de enigste reden dat ik niet op de PVV stem. Met alle andere standpunten ben ik het meerendeels eens, maar ik ben helaas wel een voorstander van de euro
Zucht de PVV is ook voor de euro, maar zoals in het bericht staat, wel voor een Noordelijke en een Zuidelijke euro. Economisch gezien is dat het beste en in de praktijk zou het ook goed kunnen werken.
Het enige nadeel is dat je geld moet wisselen als je naar Spanje wilt, maar voor de rest heeft het (voor ons en voor het zuiden) vooral voordelen. Wij: Onze munt wordt niet omlaag getrokken, Zuiden: ze kunnen devalueren om de economie weer te stimuleren.
userIcon
Met uitzondering van Cyprus en Malta dan. Dat zijn sowieso twee landen waarbij de overheid niet heeft hoeven bijspringen om de banken overeind te houden.
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 20:40 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Je weet dat de PVV alle coffeeshops wil sluiten hè... Daar gaat de Venloose economie
Gelukkig hebben we nog blikjes cola zonder statiegeld En ze komen hier ook altijd veel koffie halen!! (al gaat een groot deel naar de coffeeshops ja xD )
In Amerika zijn alleen maar Amerikanen?!? Dat is echt een onzinredenering. Er zijn gigantische verschillen in opvattingen over overheidsuitgaven en -inkomsten tussen de staten van de VS. Californie is de 5e economie van de wereld en is goed op weg om failliet te gaan, terwijl er een hoop kleinere staatjes zijn die hun financien goed op orde hebben.

Het lijkt Europa wel :-).
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 20:00 schreef Lemansue het volgende:
he gek dat wist ik al voor de invoering .En ik heb er niet eens voor geleerd .
Dat blijkt ook wel aan je domme opmerking, dat had je er niet bij hoeven te zeggen.
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 20:36 schreef Randam3 het volgende:
Pffff, PVV 'intelligentie' weer

Amerikanen hebben onderling veel meer verschillen dan Europeanen. Zij hebben de meest conservatieve mensen tot de grootste libertariërs, van Amish tot Mexicanen, van steenrijk tot steenarm.
Maar die 'Armish' en die 'Mexicanen' beschouwen zichzelf als Amerikanen, als ze eenmaal daar wonen.

Dat voorbeeld ben ik in Nederland, en op grotere schaal in Europa, nog niet tegengekomen. Men hoort in theorie wel bij Europa, maar in de praktijk kiest iedereen uiteindelijk toch voor zijn eigen toko. Kun je kort of lang over discussieren...
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 20:40 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Je weet dat de PVV alle coffeeshops wil sluiten hè... Daar gaat de Venloose economie
Hoezo ?? Vaste klant ??
Wat een drogreden van Madlener om in te spelen op de onderbuik gevoelens omtrent de Euro. In Amerika zijn staten zoals Californië nog veel erger dan Griekenland m.b.t. de overheidsfinanciën, daar naast zijn de geografische, etnische en economische verschillen tussen de staten onderling groter dan in Europa. Enige verschil waarom de Dollar wel populair is in de VS is omdat daar niet om de haverklap een populistische "politicus" opstaat die wat onzin uitkraamt in de nationale media.

Als hij het nou eens zou onderbouwen, want er zijn wel degelijk steekhoudende argumenten te bedenken voor dit standpunt.
userIcon
quote:
"Amerika is een land met alleen maar Amerikanen. Daar kun je een eenheidsmunt hebben. Maar Europa heeft niet alleen maar Europeanen; we hebben veel onderlinge verschillen".
Mijn God, wat een domme opmerking.
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 20:38 schreef Screwup het volgende:
En dit is de enigste reden dat ik niet op de PVV stem. Met alle andere standpunten ben ik het meerendeels eens, maar ik ben helaas wel een voorstander van de euro
Lees het bericht, a.u.b. nog eens.
man RvLaak (Redactie Frontpage) 17-03-2010 @ 21:06 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 20:54 schreef 3-2-1-Liftoff het volgende:
[..]

Hoezo ?? Vaste klant ??
Nope, kom al jaren niet meer in coffeeshops & ben nog nooit in Venlo geweest
userIcon
He PVV in de kop van het bericht, ik reageer even blind!
userIcon
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 20:38 schreef Screwup het volgende:
En dit is de enigste reden dat ik niet op de PVV stem. Met alle andere standpunten ben ik het meerendeels eens, maar ik ben helaas wel een voorstander van de euro
dan moet je juist voor de PVV zijn, als we landen als griekenland hun gang laten gaan is het op een gegeven moment afgelopen met de euro

we moeten zorgen dat de euro een stabiele en betrouwbare munt is, en dus moet je voorkomen dat halve ontwikkelingslanden hem (gaan) gebruiken
Ik ga turven hoe vaak het "grapje" zeuro en neuro wordt gemaakt...

IIII
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 20:16 schreef Pruimentijd het volgende:
[..]


Het gaat niet alleen om culturele verschillen, maar ieder Europese land heeft andere handelswetten. In Amerika zijn die verschillen er niet of nauwelijks.
Ehmmm, Nee.

quote:
Er staat nergens in het stuk dat het om culturele verschillen gaat (al zou je dat wel denken als de PVV daarover begint) maar het gaat voornamelijk om handelsverschillen..en die zijn wel degelijk verschillend met Noord-Europa. Dit is vastgesteld door economen en niet door de PVV.

Ik wil ook best de gulden terug
Die handelsverschillen zijn groter in de VS dan in het EU-gebied.
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 20:13 schreef Atoompje het volgende:
[..]

Economische samenwerking is prima én verder niet.

Samenwerking, Ja.
Super staat, Nee.
Juist, maar om dat te bereiken hoef je nog steeds de PVV niet te steunen. Ik kan geen enkel voorstel serieus nemen van een partij die hoofddoeken wil verbieden.
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 20:09 schreef Booomer het volgende:

[..]
Dus omdat daar "alleen maar Amerikanen" wonen, kan het daar wel. Alsof de Verenigde Staten geen (etnische) verschillen kennen.

En als we hier in Europa nou al een paar eeuwen geleden één unie waren geworden, kon het dan wel? Dan zouden er toch ook "alleen maar Europeanen" wonen?

Madlener, faalhaas.
Ja dat is echt een onzinargument. De economie van de VS heeft ook enorme interne verschillen, zeker net zo groot als de EU-15.
userIcon
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 19:59 schreef Sneeuwbataljon het volgende:
Een vergelijking met Amerika, aub niet. In dat land wil ik nog niet dood gevonden worden.
Daarnaast kennen ook de VS problemen met arme en rijke staten, en dat het elkaar in balans houdt, zoals de EU ooit als kernwaarde had.
100  van 149 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 20/05 FOK!-Weekoverzicht week 200
» 15/05 [Upd] Politie spreekt meisje (14) uit filmpje175
» 13/05 FOK!-Weekoverzicht week 195
» 06/05 FOK!-Weekoverzicht week 186


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden