'Pluk probleemschoppers met laag IQ van straat'

AlgemeenNederlandNieuwsoverzicht • Geschreven door Bram (vulli) op 17-03-2010 @ 17:50
print 

Volgens orthopedagoog Robert Didden zouden probleemschoppers met een laag IQ van straat moeten worden geplukt. Deze mensen zouden desnoods gedwongen moeten worden begeleid en behandeld. Het gaat om 5000 tot 7000 mensen in Nederland die vaak betrokken zijn bij problemen op straat.

Voor deze mensen is tot nu toe nog geen geschikte hulp of behandeling beschikbaar. Hulpverleners zijn vaak zelfs niet in staat om een lichte verstandelijke beperking of zwakbegaafdheid te herkennen. Dit komt volgens Didden omdat deze mensen 'streetwise' zijn, ze zijn goed in het camoufleren van hun eigen beperkingen.

Deze groep mensen verzet zich vaak op alle mogelijke manieren tegen hulpverlening. Ook zijn het veelgeziene gasten in de gevangenissen, waar ze in en uit blijven lopen, zonder dat er iets aan hun problemen wordt gedaan.

Robert Didden treedt op 25 maart als eerste hoogleraar op het gebied van zorg en behandeling van licht verstandelijk gehandicapten met gedragsproblemen aan bij de Radboud Universiteit van Nijmegen.




Lees ook:

» 14:56 Baby-dump.nl raakt wellicht certificaat kwijt25
» 10/02 Euthanasiekliniek 1 maart van start50
» 08/02 Gletsjers smelten veel minder dan gedacht73
» 08/02 Rijkswaterstaat: 'Vangrail was onnodig' 24


delen | eKudos nujij

11708 views / 98 reacties
Reacties op dit bericht
98  van 98 reacties op deze pagina. Pagina  1
userIcon
Er is geen geld voor, snap dat nou.
userIcon
Hey, hier is een idee: Flikker mensen die zich niet aan de wetten en regels houden, gewoon de bak in. Misschien dat ze dan na verloop van tijd 'streetwise' genoeg zijn om die beperkingen nog beter te verbergen, in de vorm van gewoon normaal maatschappijk acceptabel gedrag! (!)

userIcon
Een hek om de Randstad is goedkoper . . .


Shit losgeslagen Chimpies.
weer wat nieuws...
userIcon
Heel eng idee... Je hebt een laag IQ en wel eens in aanraking met justitie geweest?? Mooi, gedwongen opsluiten... Creapy... gaat mij teveel naar een veel te gecontroleerde samenleving toe. Want hoe gaan we controleren wat iemand zn IQ is? Aardig gevonden, maar nee, ik bedank even voor dit soort initiatieven. Dan liever laten zoals 't is
Ja, hoor. Maak er maar weer een 'wetenschappelijk' probleem van. Dit soort rand hebben geen 'begeleiding' nodig, maar een flinke lading discipline. Stuur ze desnoods het leger in.
userIcon
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 17:53 schreef SpiekerJozef het volgende:
Een hek om de Randstad is goedkoper . . .


Nou, als dat effe zou kunnen dan zijn we hier ten minste van al die boeren af
userIcon
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 17:52 schreef Yi-Long het volgende:
Hey, hier is een idee: Flikker mensen die zich niet aan de wetten en regels houden, gewoon de bak in. Misschien dat ze dan na verloop van tijd 'streetwise' genoeg zijn om die beperkingen nog beter te verbergen, in de vorm van gewoon normaal maatschappijk acceptabel gedrag! (!)

Voor dat soort debielen is de gevangenis alleen maar statusverhogend.
Je moet ze werkstraffen in roze tutu's laten doen in de buurt waar hun vrienden wonen.
userIcon
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 17:56 schreef RedVampire het volgende:
Ja, hoor. Maak er maar weer een 'wetenschappelijk' probleem van. Dit soort rand hebben geen 'begeleiding' nodig, maar een flinke lading discipline. Stuur ze desnoods het leger in.
Ja dat gaat helpen, mensen die een probleem hebben met autoriteit en zo dom zijn als een varken het leger in. Kunnen ze straks lekker per ongeluk burgers doodschieten.
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 17:53 schreef SpiekerJozef het volgende:
Een hek om de Randstad is goedkoper . . .


userIcon
Ik zeg: mensen met een laag IQ verplicht steriliseren. Dan sla je twee vliegen in 1 klap: je pakt zowel de kwantiteit als de kwaliteit van de bevolking aan.
userIcon
Doet me meteen denken aan al die alcohol zuipende boeren die hier zaterdag 's avonds langs komen onderweg van de kroeg naar huis en dan ongein (spiegel van de auto aftrappen etc.) o.i.d. uithalen of gewoon keihard lopen te brullen midden in de nacht...
Verbied ze dan ook maar gelijk te reageren op internetfora. Oh, wacht dan blijf ik hier alleen over........
userIcon
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 17:57 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]

Ja dat gaat helpen, mensen die een probleem hebben met autoriteit en zo dom zijn als een varken het leger in. Kunnen ze straks lekker per ongeluk burgers doodschieten.
Nee lul, RedVampire bedoelt dat die etterbakkies gewoon discipline nodig hebben. Desnoods het leger in betekent niet dat je met een wapen op burgers gaat schieten.
Lezen is soms best wel moeilijk hè...
userIcon
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 17:56 schreef ReplaR het volgende:
[..]


Voor dat soort debielen is de gevangenis alleen maar statusverhogend.
Je moet ze werkstraffen in roze tutu's laten doen in de buurt waar hun vrienden wonen.
Idd
Op zich heeft de man wel een puntje. 5000 mensen die de helft van hun leven in de bak doorbrengen kosten een hoop geld. En dat alleen maar omdat ze niet snappen dat het anders kan.

Dan nog het gevoel dat het wat veiliger is op straat, das uiteraard onbetaalbaar, iedereen wil toch weer gewoon naar strandfeestjes kunnen?
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 17:59 schreef Bekkersrenewed het volgende:

[..]


Vlak dat White trash ook niet uit.
userIcon
12~20 jarigen hangen op straat, rond de 20ste gaan ze werken, op zichzelf wonen, kinderen krijgen. Schop die debielen totdat ze er mentaal klaar voor zijn in een heropvoedkamp.
userIcon
Ik vind wel dat mensen die in de gevangenis komen eerst een diploma van een middelbaar onderwijs moeten halen voordat ze eruit mogen.
userIcon
Hmmm....er zit iets in...maar toch eng...
IQ- testen zijn o.a. nog steeds culturally-biased.....
en zijn gebaseerd op wat 'wij' denken wat belangrijk is.....
net alsof iemand met een laag vermogen tot ruimtelijk inzicht een crimineel wordt....logisch redeneren....ok....daar zit misschien wat in....

Maar toch, IQ-testen zijn al jaren omstreden, dus om ze nu als leidraad te gaan gebruiken....hmmm, ik weet het niet, ik weet het niet....
Misschien als hulpmiddel. Het kan geen kwaad om inderdaad eens meer te kijken of criminelen bepaalde dingen wel of niet begrijpen en of ze tegen een verstandelijke beperking aan zitten en in welke vorm.
userIcon
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 18:01 schreef Dino_ het volgende:
Verbied ze dan ook maar gelijk te reageren op internetfora. Oh, wacht dan blijf ik hier alleen over........
Wat bedoel je daar mee?
Ooooh, ik snap het. Jij bedoelt daarme alle Fokkers. Oooooooooooooh.
Grappigggg...
Wat een bengel ben je toch he. Kleine deugniet.
man mouthman (Redactie Frontpage) 17-03-2010 @ 18:09 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 17:55 schreef kroegtijger het volgende:
Heel eng idee... Je hebt een laag IQ en wel eens in aanraking met justitie geweest?? Mooi, gedwongen opsluiten... Creapy... gaat mij teveel naar een veel te gecontroleerde samenleving toe. Want hoe gaan we controleren wat iemand zn IQ is? Aardig gevonden, maar nee, ik bedank even voor dit soort initiatieven. Dan liever laten zoals 't is
Iedereen verplichte IQ test. Iedereen onder de 80 opsluiten en meteen castreren.
man Ferdo (Eindredactie Frontpage) 17-03-2010 @ 18:12 fotoboek homepage
userIcon
Nog een beter idee: pluk álle probleemschoppers van de straat. Je voelt er niks van of je nou in elkaar wordt geslagen door iemand met een iq van 60 of één die een Mensa-waardig iq heeft.
userIcon
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 18:09 schreef mouthman het volgende:
[..]


Iedereen verplichte IQ test. Iedereen onder de 80 opsluiten en meteen castreren.
Als ze dat enkele decennia terug nou hadden ingevoerd, hadden we nou jouw reactie niet hoeven te lezen.
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 17:53 schreef SpiekerJozef het volgende:
Een hek om de Randstad is goedkoper . . .
Helpt niks, ze komen de Randstad toch wel binnen.
Hij heeft wel een punt er zijn gewoon mensen die niet meer kunnen dan achter een bar werken of kassa medewerker en zo zijn er nog wel baantjes te bedenken.
Die mensen zullen nooit meer worden dan dat ze zijn.
Maar die mensen zijn wel eerlijke mensen waar we wat aan hebben en goed zijn voor de maatschappij.

Maar als je nou dom bent en je wilt veel geld verdienen dan zie je die baantjes niet zo zitten. En ga je voor het makkelijke geld in een wereld waarbij geweld meer indruk maakt dan praten en meer aanzien oplevert.

Bij die mensen wat je ook aanbied het zal nooit genoeg voor ze zijn.

Ik ben trouwens wel tegen het idee vanwege de stempel die je op je hoofd krijgt.
userIcon
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 17:59 schreef Molurus het volgende:
Ik zeg: mensen met een laag IQ verplicht steriliseren. Dan sla je twee vliegen in 1 klap: je pakt zowel de kwantiteit als de kwaliteit van de bevolking aan.
IQ is volgens mij niet erfelijk bepaald.
userIcon
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 18:15 schreef E-Lise het volgende:
IQ is volgens mij niet erfelijk bepaald.
http://nl.wikipedia.org/w(...)lijkheid_en_omgeving

quote:
Uit vele decennia van onderzoek is komen vast te staan dat de intelligentie zoals die gemeten wordt met intelligentietests grotendeels een erfelijke eigenschap is.
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 17:53 schreef SpiekerJozef het volgende:
Een hek om de Randstad is goedkoper . . .


maak je geen zorgen, in het rest van het land is toch geen hol te beleven, dus ik blijf lekker hier, hek of geen hek!
man ArchEnemy (Redactie Frontpage) 17-03-2010 @ 18:19 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 18:15 schreef E-Lise het volgende:
[..]
IQ is volgens mij niet erfelijk bepaald.
Jewel. In de pedagogiek hebben ze het over een combinatie van 'nature and nurture'.

Beperk de kinderbijslag tot 1 larfje, alleen de iets slimmere mensen die een zelfstandig bestaan op poten weten te zetten kunnen zich dan een riant gezin veroorloven.

Of schaf die kb helemaal af, vage fokpremie in een overbevolkt land...
userIcon
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 18:17 schreef Molurus het volgende:
[..]


http://nl.wikipedia.org/w(...)lijkheid_en_omgeving


[..]
Ok, dan ken ik 3 uitzonderingen op die regel.
man mouthman (Redactie Frontpage) 17-03-2010 @ 18:21 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 18:19 schreef ArchEnemy het volgende:
[..]


Jewel. In de pedagogiek hebben ze het over een combinatie van 'nature and nurture'.

Beperk de kinderbijslag tot 1 larfje, alleen de iets slimmere mensen die een zelfstandig bestaan op poten weten te zetten kunnen zich dan een riant gezin veroorloven.

Of schaf die kb helemaal af, vage fokpremie in een overbevolkt land...
Sommige domme mensen zijn slim genoeg om een riant bestaan op te bouwen hoor.

Zie Fransje Bouwer bv
userIcon
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 18:20 schreef E-Lise het volgende:
[..]
Ok, dan ken ik 3 uitzonderingen op die regel.
Ach ja, de uitzonderingen bevestigen de regel he. Ik neem aan dat je ruim meer dan 3 mensen kent.
Een laag IQ... Maar wat is laag? Ik vind sommige mensen met een IQ van 100 ook achterlijk en gevaarlijk voor de maatschappij.

Maar ze hebben wel een punt dat zwakbegaafden die op het slechte pad zijn weinig kans hebben op slagen in deze maatschappij...
userIcon
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 18:21 schreef mouthman het volgende:
Sommige domme mensen zijn slim genoeg om een riant bestaan op te bouwen hoor.

Zie Fransje Bouwer bv
Sja, als je dan kijkt naar het gemiddelde niveau van z'n fans.
userIcon
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 17:56 schreef RedVampire het volgende:
Ja, hoor. Maak er maar weer een 'wetenschappelijk' probleem van. Dit soort rand hebben geen 'begeleiding' nodig, maar een flinke lading discipline. Stuur ze desnoods het leger in.
ja..Leer ze nog even correct met een wapen om te gaan
man ArchEnemy (Redactie Frontpage) 17-03-2010 @ 18:25 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 18:21 schreef mouthman het volgende:
[..]


Sommige domme mensen zijn slim genoeg om een riant bestaan op te bouwen hoor.

Zie Fransje Bouwer bv
Uitzonderingen vind je natuurlijk in de sport/entertainmentsector, daar kan elke zwakbegaafde een fortuin scoren.
userIcon
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 18:22 schreef Molurus het volgende:
[..]

Ach ja, de uitzonderingen bevestigen de regel he. Ik neem aan dat je ruim meer dan 3 mensen kent.
Nou..... Jawel. Maar het komt vast vaker voor...
userIcon
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 18:19 schreef Serko het volgende:
[..]


maak je geen zorgen, in het rest van het land is toch geen hol te beleven, dus ik blijf lekker hier, hek of geen hek!
Graag . . .
userIcon
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 17:52 schreef Yi-Long het volgende:
Hey, hier is een idee: Flikker mensen die zich niet aan de wetten en regels houden, gewoon de bak in. Misschien dat ze dan na verloop van tijd 'streetwise' genoeg zijn om die beperkingen nog beter te verbergen, in de vorm van gewoon normaal maatschappijk acceptabel gedrag! (!)

Leuk die 1e 2 regels lezen om een fipo te scoren.
man mouthman (Redactie Frontpage) 17-03-2010 @ 18:37 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 18:34 schreef totenkopf het volgende:
[..]


Wie zegt dat onze Frans dom is ??
Grapjas...
userIcon
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 17:56 schreef RedVampire het volgende:
Ja, hoor. Maak er maar weer een 'wetenschappelijk' probleem van. Dit soort rand hebben geen 'begeleiding' nodig, maar een flinke lading discipline. Stuur ze desnoods het leger in.
Ja, geef mensen die het ene geweldsdelict na het andere plegen asteblieft een gevechtstraining
Beter is het om ze in overheidsklinieken voor de buis te zetten en vol te proppen met vette hap. Maak er watjes van die te lui zijn om nog over een misdrijf na te denken en voor zover ze dat doen de fut niet meer hebben om er een te plegen.
en die zo moddervet zijn dat wanneer ze een misdrijf plegen na vijftig meter rennen totaal uitgeput zijn en makkelijk op te pakken
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 17:52 schreef Yi-Long het volgende:
Hey, hier is een idee: Flikker mensen die zich niet aan de wetten en regels houden, gewoon de bak in. Misschien dat ze dan na verloop van tijd 'streetwise' genoeg zijn om die beperkingen nog beter te verbergen, in de vorm van gewoon normaal maatschappijk acceptabel gedrag! (!)

Deze mensen weten niet beter, en worden voor "vrienden" aangezet tot deze dingen. Opleiden en weghalen uit de routine is vele male goedkoper dan iemand die elke 2 jaar de gevangenis in moet omdat hij hier en daar iets steelt. En wie weet erger.
userIcon
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 18:39 schreef kevinp het volgende:
[..]


Deze mensen weten niet beter, en worden voor "vrienden" aangezet tot deze dingen. Opleiden en weghalen uit de routine is vele male goedkoper dan iemand die elke 2 jaar de gevangenis in moet omdat hij hier en daar iets steelt. En wie weet erger.
En waar wil jij ze dan opvangen?
userIcon
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 18:12 schreef Ferdo het volgende:
Nog een beter idee: pluk álle probleemschoppers van de straat. Je voelt er niks van of je nou in elkaar wordt geslagen door iemand met een iq van 60 of één die een Mensa-waardig iq heeft.
Zo denk ik er ook over. Ik werd zelf in 1981 door twee schoolgenoten van me in elkaar gerost zonder enige aanleiding. 4e jaars MTS-ers electronica. Goed, MTS was geen wetenschappelijk onderwijs, maar met een laag IQ redde je het ook niet.

Ik vind het bovendien een nogal onwerkbaar plan. Die Didden geeft zelf al aan, dat deze gastjes moeilijk te herkennen zijn, "omdat deze mensen 'streetwise' zijn, ze zijn goed in het camoufleren van hun eigen beperkingen." Moet nu een stel hoogleraren orthopedagogie de straat op om de IQ-arme relschoppers van de IQ-rijkere relschoppers te kunnen onderscheiden, of hoe moet ik dat voor me zien?

En ja, ik ben echt niet zo wereldvreemd, dat er meer relschoppers zijn, die een lagere opleiding volgen dan relschoppers, die een hogere opleiding volgen. Maar als ik kijk, wat hier in de nachten van zaterdag op zondag inderdaad spiegels van auto's aftrapt, verkeersborden ombuigt, bushokjes de vernieling in helpt, zijn dat echt niet alleen de jongens met VMBO kaderberoeps, maar ook gasten, die door de week aan de HAN studeren, maar zich in het weekend zo vol gieten, dat ze van voor niet meer weten wat ze van achter doen.
userIcon
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 18:15 schreef E-Lise het volgende:
[..]
IQ is volgens mij niet erfelijk bepaald.
Schijnt toch wel: http://www.hartenziel.nl/artikel/iq_in_hoge_mate_erfelijk_bepaa

edit: Molorus was me al voor
userIcon
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 18:20 schreef E-Lise het volgende:
[..]
Ok, dan ken ik 3 uitzonderingen op die regel.
Jouw kinderen hebben wel een hoog IQ?
userIcon
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 18:28 schreef Klaasvager het volgende:
[..]


Je denkt toch niet dat melk in een pak mogelijk is zonder koeien? Oh nee, dat denken die Randstatters wel.
Melk komt toch uit de fabriek van Campina? Speklapjes uit de speklapjesfabriek van Albert Heijn en spruitjes uit de spruitjesfabriek van The Greenery? Staat echt een merkje op de verpakking hoor
userIcon
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 18:34 schreef SpiekerJozef het volgende:
[..]
Graag . . .
Heel graag.

Kö'j mooi help'n drukk'n
userIcon
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 18:55 schreef ChefAli het volgende:
[..]

Wat maak jij toch in bijna elk topic volstrekt belachelijke opmerkingen...

Een hek om inteelt dorp Voldendam zou beter wezen...
Echt geen greintje gevoel voor humor?
Mensen met een hoog IQ (120+) zijn net zo gevaarlijk, alleen die zijn wat lastiger aan te pakken. Krijg je met slimmere mensen
userIcon
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 18:17 schreef Molurus het volgende:
[..]


http://nl.wikipedia.org/w(...)lijkheid_en_omgeving


[..]
Zelfde bron:

quote:
Dat veel kinderen in hun intelligentie op hun ouders lijken komt ook door die andere belangrijke factor: de omgeving. Ouders creëren voor hun kinderen een leefomgeving.
Als de omgevingsfactoren van een kind, die genetisch gezien een kans heeft op een laag IQ, goed zijn kan hij dus ook slimmer zijn dan wordt verwacht.

Daarnaast is de criteriumvaliditeit van de WAIS-III (test voor IQ) nou niet bepaald goed, zijn de normgroepen onvoldoende en is er nog veel discussie of een IQ score de term intelligentie wel dekt. Dus laten we er a.u.b. niet dit soort voorstellen op gaan baseren.
userIcon
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 18:55 schreef hendrik64 het volgende:
[..]


Jouw kinderen hebben wel een hoog IQ?
Whehehe, hmzz vraag je nou eigenlijk of ik dom ben? Ik doelde op 3 andere kinderen. Moeders deed Leao en vader LTS en hun kinders mochten stuk voor stuk 2 klassen overslaan op de basisschool.
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 19:08 schreef ConQuestHealer het volgende:
Mensen met een hoog IQ (120+) zijn net zo gevaarlijk, alleen die zijn wat lastiger aan te pakken. Krijg je met slimmere mensen
Wat niet weet wat niet deert!
userIcon
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 19:11 schreef E-Lise het volgende:
[..]
Whehehe, hmzz vraag je nou eigenlijk of ik dom ben? Ik doelde op 3 andere kinderen. Moeders deed Leao en vader LTS en hun kinders mochten stuk voor stuk 2 klassen overslaan op de basisschool.
Honger Lis?
userIcon
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 19:23 schreef hendrik64 het volgende:
[..]


Honger Lis?
Een beetje
userIcon
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 19:26 schreef E-Lise het volgende:
[..]
Een beetje
Asjeblieft

Ik hoop voor Fok! dat ze dit niet gaan doorvoeren. Dan blijven er helemaal geen bezoekers meer over..

[ Bericht gewijzigd door Knieschijf op woensdag 17 maart 2010 @ 19:55 ]
Samenvattend: haal alle Marokkanen van de straat af.
userIcon
Moeten ze in Amerika doen.. kun je 80% van Amerika van de straat af plukken.
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 19:48 schreef SaNdYgIrLy91 het volgende:
Samenvattend: haal alle Marokkanen van de straat af.
En alle onderontwikkelde aapjes (waaronder jezelf) die naar bevolkingsgroepen kijken en niet naar individuen.
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 19:48 schreef SaNdYgIrLy91 het volgende:
Samenvattend: haal alle Marokkanen van de straat af.
ik denk dat je daarmee een heel eind komt ja, zowat zonder iq
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 20:04 schreef teknomist het volgende:
[..]


Inderdaad, we zullen je missen dan.
1-1 haha
userIcon
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 17:59 schreef Molurus het volgende:
Ik zeg: mensen met een laag IQ verplicht steriliseren. Dan sla je twee vliegen in 1 klap: je pakt zowel de kwantiteit als de kwaliteit van de bevolking aan.
Dat deden de Zweden en de Duitsers ook, dus laten we dat maar niet doen.
userIcon
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 18:19 schreef ArchEnemy het volgende:
Jewel. In de pedagogiek hebben ze het over een combinatie van 'nature and nurture'.

Beperk de kinderbijslag tot 1 larfje, alleen de iets slimmere mensen die een zelfstandig bestaan op poten weten te zetten kunnen zich dan een riant gezin veroorloven.

Of schaf die kb helemaal af, vage fokpremie in een overbevolkt land...
Gewoon helemaal afschaffen die handel. Als je afhankelijk bent van die 60 euro per maand om je kind te onderhouden, dan doe je sowieso iets niet helemaal goed.
En mijn quote van een mongool die geen 'Marokkaan' kan schrijven is weer weg hoor
wetenschappers/geleerden/professoren en vooral hoogleraren
die onophoudelijk onzinnige dingetjes melden en geld willen voor onderzoek moeten in een heropvoedingskamp worden gezet en heropvoed worden zodat al hun kennis NUTTIG word gebruikt
ten goede van de maatschappij
userIcon
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 20:27 schreef Techno het volgende:
Dat deden de Zweden en de Duitsers ook, dus laten we dat maar niet doen.
Ach, niets doen aan de exponentiele bevolkingsgroei is ook niet echt feest ofzo. Dat gaat veel meer slachtoffers eisen dan WW2.
userIcon
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 18:34 schreef totenkopf het volgende:
[..]


Wie zegt dat onze Frans dom is ??
Onze???
userIcon
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 20:39 schreef Molurus het volgende:
Ach, niets doen aan de exponentiele bevolkingsgroei is ook niet echt feest ofzo. Dat gaat veel meer slachtoffers eisen dan WW2.
Alleen zit die exponentiele groei niet in het Westen; hier zaniken ze juist dat er meer kinderen moeten komen om de vergrijzing tegen te gaan.
userIcon
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 18:01 schreef bafje het volgende:
[..]


Nee lul, RedVampire bedoelt dat die etterbakkies gewoon discipline nodig hebben. Desnoods het leger in betekent niet dat je met een wapen op burgers gaat schieten.
Lezen is soms best wel moeilijk hè...
Nee ''lul'', er is niets mis met mijn ogen.

Ik vind het wel grappig dat men meteen denkt dat ''in het leger gaan'' je ''discipline'' bijbrengt, en dat je als een soort modelburger weer uit de fabriek rolt. Hoe naief kun je zijn zeg.
userIcon
Persoonlijk denk ik dat een lager EQ voor meer problemen zou kunnen zorgen
userIcon
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 20:52 schreef Techno het volgende:
Alleen zit die exponentiele groei niet in het Westen; hier zaniken ze juist dat er meer kinderen moeten komen om de vergrijzing tegen te gaan.
De groei in Nederland is in vergelijking met de wereldbevolking bescheiden, maar het is nog steeds groei. Ook zonder die extra kinderen die de vergrijzing zouden moeten tegengaan.

userIcon
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 21:26 schreef Molurus het volgende:
De groei in Nederland is in vergelijking met de wereldbevolking bescheiden, maar het is nog steeds groei.
Net noemde je het net nog exponentiele groei. En dat lijkt me nogal schromelijk overdreven.

quote:
Ook zonder die extra kinderen die de vergrijzing zouden moeten tegengaan.

[afbeelding]
Tja, die vergrijzing lost zichzelf wel op, de babyboomgeneratie heeft immers ook niet het eeuwige leven.

Maar goed. Sterilisatie vind ik ten eerste immoreel en ten tweede is het geen garantie; mensen met een hoog IQ kunnen ook kinderen krijgen die beduidend lager scoren of die verstandelijk gehandicapt zijn.
userIcon
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 21:34 schreef Techno het volgende:
Net noemde je het net nog exponentiele groei. En dat lijkt me nogal schromelijk overdreven.
Ook een bescheiden groei kan exponentieel zijn.

quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 21:34 schreef Techno het volgende:
Maar goed. Sterilisatie vind ik ten eerste immoreel en ten tweede is het geen garantie; mensen met een hoog IQ kunnen ook kinderen krijgen die beduidend lager scoren of die verstandelijk gehandicapt zijn.
Alle oplossingen die mogelijk iets doen aan de bevolkingsgroei zijn immoreel. Dat is nu precies het probleem. En wat betreft dat laatste: uitzonderingen kunnen er inderdaad zijn, maar die taktiek zal zeker het gemiddelde doen stijgen.
userIcon
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 18:22 schreef galop het volgende:
Een laag IQ... Maar wat is laag? Ik vind sommige mensen met een IQ van 100 ook achterlijk en gevaarlijk voor de maatschappij.

Maar ze hebben wel een punt dat zwakbegaafden die op het slechte pad zijn weinig kans hebben op slagen in deze maatschappij...
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 18:22 schreef galop het volgende:
Een laag IQ... Maar wat is laag? Ik vind sommige mensen met een IQ van 100 ook achterlijk en gevaarlijk voor de maatschappij.

Maar ze hebben wel een punt dat zwakbegaafden die op het slechte pad zijn weinig kans hebben op slagen in deze maatschappij...
"In een IQ-test waar een normaal begaafd persoon een IQ-score van gemiddeld 100 haalt, heeft een zwakbegaafde een IQ-score van rond de 75." http://nl.wikipedia.org/wiki/Zwakbegaafd
userIcon
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 21:42 schreef Molurus het volgende:
Alle oplossingen die mogelijk iets doen aan de bevolkingsgroei zijn immoreel. Dat is nu precies het probleem. En wat betreft dat laatste: uitzonderingen kunnen er inderdaad zijn, maar die taktiek zal zeker het gemiddelde doen stijgen.
Om te beginnen zou men kunnen beginnen met het afschaffen van de kinderbijslag, iets dat verder niet bepaald immoreel is, in tegenstelling tot het aantasten van de lichamelijke integriteit.

Verder is dat knap, aangezien het IQ is een genormaliseerd getal is waarvan het gemiddelde op steeds op 100 wordt gesteld.
userIcon
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 21:54 schreef Techno het volgende:
Verder is dat knap, aangezien het IQ is een genormaliseerd getal is waarvan het gemiddelde op steeds op 100 wordt gesteld.


Die had ik aan kunnen zien komen natuurlijk, maar je hebt vast begrepen wat ik daar bedoelde.
userIcon
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 22:00 schreef Molurus het volgende:


Die had ik aan kunnen zien komen natuurlijk, maar je hebt vast begrepen wat ik daar bedoelde.
Ja, inkoppertje. Maar ik snap wel wat je bedoelde.

Overigens is alleen blindgaan op IQ ook niet echt handig, want intelligentie bestaat uiteraard uit wel meer dan dat.
'Pluk probleemschoppers met laag IQ van straat'

laat die met een hoog IQ maar lopen joh
die zijn nog gevaarlijker...
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 19:08 schreef ConQuestHealer het volgende:
Mensen met een hoog IQ (120+) zijn net zo gevaarlijk, alleen die zijn wat lastiger aan te pakken. Krijg je met slimmere mensen
Nee, mensen met een hoog IQ zijn niet lastiger aan te pakken; beter juist. Wel lastiger te vangen misschien (als de gewetensontwikkeling verstoord is). Maar tegelijkertijd zijn ze ook beter in staat tot zelfreflectie waardoor ze wellicht minder snel criminele dingen gaan doen.
userIcon
quote:
probleemschoppers met een laag IQ van straat moeten worden geplukt.
Dit is werkelijk het beste wat ik de laatste tijd heb gehoord. Het zijn namelijk ook vaak mannetjes met een IQ van 85 of minder hebben. Rarara......
98  van 98 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 14:56 Baby-dump.nl raakt wellicht certificaat kwijt25
» 10/02 Euthanasiekliniek 1 maart van start50
» 08/02 Gletsjers smelten veel minder dan gedacht73
» 08/02 Rijkswaterstaat: 'Vangrail was onnodig' 24


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden