Schoonmakers onderhandelen weer

Nederland • Geschreven door Novum op 17-03-2010 @ 14:42
print 

De stakende schoonmakers gaan weer onderhandelen. FNV Bondgenoten heeft om 13.00 uur de gesprekken met werkgeversorganisatie OSB hervat over een nieuwe cao voor de schoonmakers. Ze willen loonsverhoging, reiskostenvergoeding en betere opleidingen.

Zo'n vierhonderd schoonmakers startten gistermiddag een zitactie op het Centraal Station in Utrecht. "Zij gaan door tot het gaatje", meldt bondsbestuurder Ron Meyer. De schoonmakers kondigden aan te blijven zitten tot er een akkoord is. Eerder liepen onderhandelingen vast, waarna verschillende protestacties van de schoonmakers uitbraken. Al maandenlang wordt er actiegevoerd.

Schoonmakers die bij FNV Bongenoten zelf staakten zijn vandaag volgens de bond weer aan het werk gegaan. De bond zegde een onder meer een loonsverhoging van drie procent toe.


Bron: Novum


Lees ook:

» 26/05 Grote brand legt verlichtingzaak Almelo in as14
» 26/05 Dode door aanvaring op Westerschelde2
» 26/05 Zoekactie vermiste zwemmer nog vruchteloos2
» 26/05 Nederlanders gewond bij ongeval met luchtballon2


delen | eKudos nujij

2659 views / 33 reacties
Reacties op dit bericht
33  van 33 reacties op deze pagina. Pagina  1
userIcon
quote:

Ze willen loonsverhoging, reiskostenvergoeding en betere opleidingen.
Ja daar zou de branche zichzelf mee in de vingers snijden dacht ik...
opleidingen?! wtf... je bent gvd schoonmaker.. in elke stad zijn schoonmakers nodig, dus waarom onnodig ver reizen!? als je meer geld wil, moet je ander werk zoeken..

het is zo simpel......
nou, ze hebben er anders schoon genoeg van
Schoonmakers horen gewoon het minimumloon te verdienen. Het is dom werk wat iedere randdebiel kan doen.
userIcon
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 14:55 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]


Net als een fokker dus eigenlijk.
Spreek je dat uit ervaring?
Lekker is dat, FNV wil zelf geen last hebben van hun schoonmakers dus geven ze maar iets extra's waarna ze weer anderen kunnen lastigvallen.

Als je meer wilt verdienen moet je maar zelf een bedrijf starten en dan op die manier meer geld binnen halen.
userIcon
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 14:48 schreef dommeltje het volgende:
opleidingen?! wtf... je bent gvd schoonmaker.. in elke stad zijn schoonmakers nodig, dus waarom onnodig ver reizen!? als je meer geld wil, moet je ander werk zoeken..

het is zo simpel......
zo simpel dat je niet doorhebt dat het bedrijf waar zij werken ze dwingt om te reizen, niet zijzelf. Daarbij mag je blij zijn dat er mensen zijn die het beroep als schoonmaker dus wel serieus nemen en dus ook serieus behandeld willen worden.
userIcon
Schoonmakers staken bijna nooit. Maar als ze het doen dan doen ze het goed.
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 14:58 schreef Prenzlauer het volgende:
[..]

zo simpel dat je niet doorhebt dat het bedrijf waar zij werken ze dwingt om te reizen, niet zijzelf. Daarbij mag je blij zijn dat er mensen zijn die het beroep als schoonmaker dus wel serieus nemen en dus ook serieus behandeld willen worden.
hoezo dwingt? het zijn de mensen die te beroerd waren om naar school te gaan en de goudzoekers vanuit het buitenland.. dus wie dwingt ze? niet het bedrijf......
userIcon
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 15:00 schreef Jaapie1993 het volgende:
[..]


Ja, kom we gaan staken
ga jij nou maar lekker vakkenvullen
userIcon
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 15:02 schreef dommeltje het volgende:
[..]


hoezo dwingt? het zijn de mensen die te beroerd waren om naar school te gaan en de goudzoekers vanuit het buitenland.. dus wie dwingt ze? niet het bedrijf......
Tja ze hadden ook jouw huis kunnen leegroven in de tijd dat je er niet bent, brengt veel meer geld op. Echter hebben zij gekozen voor eerlijk beroep. En het bedrijf dwingt ze wel, tenminste als je enig gevoel van verantwoordelijkheid hebt en je baantje wilt houden.

Als jij opgetrommeld wordt om 50 km verderop een opdracht te doen voor je werk dan doe je dat toch? En dan verwacht je toch ook een reiskostenvergoeding?
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 15:02 schreef dommeltje het volgende:
[..]


hoezo dwingt? het zijn de mensen die te beroerd waren om naar school te gaan en de goudzoekers vanuit het buitenland.. dus wie dwingt ze? niet het bedrijf......
Weet niet wat je bedoelt.
Ik ben dan wel geen schoonmaker, maar werk in de bouw.
Mijn werkgever bepaalt ook dat ik moet reizen hoor, hij zegt waar ik heen moet.
userIcon
Schoonmakers.. op zich objectief gezien een eervol beroep.

Ze ruimen de troep op van mensen die zelf de houding hebben dat ze er "te goed" voor zijn om het zelf op te ruimen.

En gezien de reacties hier zitten er niet veel mensen tussen die het zouden willen doen. (ook bij eerdere verwante berichten)
Vandaar ook al die fijne buitenlanders die hier naartoe zijn gelokt omdat nederlanders zelf te beflikkerd zijn een simpel, doch maatschappelijk gezien, belangrijke baan te willen vervullen.

Wat mij betreft mogen ze wel wat meer krijgen.
Zijn er ook meteen meer mensen voor te paaien die het willen doen.
(blijkbaar is daar niet een overschot van)

Met als afsluiter nog even

quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 14:53 schreef Jaapie1993 het volgende:
Man, je bent schoonmaker. Je hebt het NIET gemaakt en zult dus ook nooit rijk worden.
Het gaat niet om rijk worden maar gecompenseerd te worden voor dat wat best smerig werk is.
Iets wat de meeste niet willen doen.
Grote verschil is als ze aangenomen zijn op een project.
Dat wordt dan je standplaats, om daar te komen krijgt bijna nooit iemand vergoeding, pas vanaf je standplaats naar je werkplek wordt je betaald.
Ik zeg meestal, niet altijd
userIcon
Dat ze er zo'n enorme rotzooi van maken op Utrecht Centraal, geen probleem. Maar als ze straks loonsverhoging, reiskostenvergoeding en betere opleidingen krijgen, geef ze er dan alsjeblieft een trommelcursus bij. Dat getrommel van ze was een ware kwelling voor mijn trommelvlies
userIcon
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 15:02 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]


Door de bovenstaande zinsconstructie hoef ik eigenlijk niet te reageren
Ahum! SemperLibertas, de wc's zijn nog niet helemaal schoon dus wil je gewoon verder gaan met de dingen waarvoor ik je betaal!

Dank je wel!
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 15:06 schreef Eid0l0n het volgende:
[..]


Weet niet wat je bedoelt.
Ik ben dan wel geen schoonmaker, maar werk in de bouw.
Mijn werkgever bepaalt ook dat ik moet reizen hoor, hij zegt waar ik heen moet.
ja, busje van je werk?
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 15:11 schreef dommeltje het volgende:
[..]


ja, busje van je werk?
Nope
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 15:05 schreef Sigmund666 het volgende:
[..]

Het bedrijf dwingt ze juist wel. Het zijn niet alleen buitenlanders en losers die dit werk doen tegen 7 euro het uur. Die mensen ruimen onze troep op, en komen ouderwets in opstand tegen de uitbuiting. Meer dan terechte actie dus.
7 euro het uur is echt een peuleschilletje
hoezo uitbuiting!? je doet toch geen hoogstaand werk?
userIcon
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 15:13 schreef dommeltje het volgende:
[..]


hoezo uitbuiting!? je doet toch geen hoogstaand werk?
wel maatschappelijk noodzakelijk.
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 15:13 schreef Eid0l0n het volgende:
[..]


Nope
dan is het dus een keuze van de werknemer zelf.. aangezien veel van die bedrijven dat wel hebben..
userIcon
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 15:16 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]


SemperLibertas staat met zijn afgeronde academische opleiding en goede baan ver boven Dante_Alighieri, die moet rondkomen van een WW-uitkering.
En toen werd SemperLibertas wakker met een vinger in zijn kont. Hij ging eenmaal door als een gescheiden schoonmaker met een te hoge gegrepen illusie.

Zeker zelf verzonnen??? Goed van je hoor.

[ Bericht gewijzigd door Dante_Alighieri op woensdag 17 maart 2010 @ 15:27 ]
userIcon
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 14:53 schreef Jaapie1993 het volgende:
Man, je bent schoonmaker. Je hebt het NIET gemaakt en zult dus ook nooit rijk worden.
Daar gaat het niet om. Ze hebben heus wel het recht om fatsoenlijk rond te komen.
userIcon
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 15:26 schreef Sigmund666 het volgende:
[..]

Jij bent zeker zo'n verwaande rijke yup die zijn zakken fijn vult over de rug van een ander.
Die mensen werken keihard om rond te komen. Dat is iets anders als mensen die op de bank zitten met een krat Schültebraü en de hele dag SBS6 en RTL4 kijken over de rug van de bevolking.
Wat is het dan een fucking ramp om die mensen 3% meer salaris te geven. Ze ruimen onze troep op, ze zeiken niet aan je kop dat je je hamburgerwikkel op de grond flikkert alsof het niks is. Het is dan wel geen hoogstaand en eerzaam werk, ze doen het tenminste wel!
Ik kan mij ook niet herinneren dat ze vaker gestaakt hebben. Of werk hoogstaand of niet is heeft niks te maken met uitbuiting, katoenplukken is immers ook geen hoogstaand werk.
userIcon
Ik kan er wel inkomen, ze doen best zwaar & vies werk. Mogen daar wel wat voor verdienen! En hoe storend die zooi op Utrecht CS is valt wel mee hoor, 't is gewoon een heleboel los papier, goed zichtbaar om hun aktie duidelijk te maken maar verder loop je er gewoon overheen.
33  van 33 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 26/05 Grote brand legt verlichtingzaak Almelo in as14
» 26/05 Dode door aanvaring op Westerschelde2
» 26/05 Zoekactie vermiste zwemmer nog vruchteloos2
» 26/05 Nederlanders gewond bij ongeval met luchtballon2


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden