D66: "Games zijn cultuur"

Digital & GamesGames • Geschreven door Mday op 16-03-2010 @ 18:46
print 

In een concept-verkiezingsprogramma van D66 is een volledige paragraaf te vinden waarin het zijn standpunt over games kenbaar maakt. De politieke partij wil de ontwikkeling van kunstzinnige games stimuleren. D66 vindt daarnaast ook dat de overheid zich niet mag bemoeien met de inhoud van games in het algemeen.

Dit heeft Control, een vakblad voor gamesindustrie, ons weten te vertellen. Volgens hun site heeft D66 meer dan genoeg aandacht voor de gamesindustrie. Opvallend is dat games in het hoofdstuk Media en Cultuur expliciet vermeld staat als 'cultuur'. Het concept is geschreven door Ruud Hendriks, oud topman van RTL en Endemol.

Op het partijcongres in april zullen we zien of de paragraaf het definitieve programma zal bereiken.


Bron: Control


Lees ook:

» 11/02 OPTA onderzoekt problemen mail KPN17
» 11/02 Hackers maken gegevens KPN-klanten openbaar21
» 10/02 Duitsland tekent ACTA-verdrag nog niet39
» 10/02 Apple meer waard dan Microsoft en Google samen45


delen | eKudos nujij

12174 views / 104 reacties
Reacties op dit bericht
100  van 104 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
userIcon
Dan zal ik toch maar naar dat partijcongres gaan, goed standpunt om te verdedigen
userIcon
Politiek moet zich niet met games bezighouden. Lekker geld weggooien voor 'kunstzinnige' games, dacht dat er wel andere problemen waren hier....
userIcon
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 18:52 schreef Matje01 het volgende:
Politiek moet zich niet met games bezighouden. Lekker geld weggooien voor 'kunstzinnige' games, dacht dat er wel andere problemen waren hier....
Als ik me niet vergis gaat het over wetgeving rondom games niet over het maken van games.
userIcon
hoor ik daar een ideetje voor subsidiegeld?
userIcon
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 18:52 schreef Matje01 het volgende:
Politiek moet zich niet met games bezighouden. Lekker geld weggooien voor 'kunstzinnige' games, dacht dat er wel andere problemen waren hier....
De gamesindustrie is onderhand groter dan de filmindustrie, en volgens mij worden films hier in NL ook gesubsidieerd. En Nederlandse gamedevelopers beginnen zich ook nu internationaal te manifesteren, zie Guerilla Games (Killzone) en Triumph studios (Overlord). Dus waarom niet?
Er is flink wat subsidie voor film en TV, waarom niet voor games? Ik ben voor
goedkope manier om zieltjes te winnen
userIcon
Is dit ook een linkse hobby, of zijn we het hier massaal mee eens?
userIcon
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 18:52 schreef Matje01 het volgende:
Politiek moet zich niet met games bezighouden. Lekker geld weggooien voor 'kunstzinnige' games, dacht dat er wel andere problemen waren hier....
Als er een subsidie op kunst is, in de vorm van film, dan mag dat ook best op games.
userIcon
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 19:12 schreef Vendris het volgende:
goedkope manier om zieltjes te winnen
Ja joh, stel je voor dat het iemand aanspreekt, wat slinks.

Je kunt beter keihard oproepen tot boekverbrandingen, dat is helemaaaaaal geen goedkope retoriek.
Denken ze nu dat die 24/7 game-nerds de moeite zullen nemen, hun game achter te laten, om hun stem uit te brengen?
man superworm (Redactie Frontpage) 16-03-2010 @ 19:13 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 19:12 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Is dit ook een linkse hobby, of zijn we het hier massaal mee eens?
Gamen? Als in, je stoom afblazen door ziljoenen virtuele mensen over de kling te jagen? Klinkt meer als een rechtse hobby
man mouthman (Redactie Frontpage) 16-03-2010 @ 19:13 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 19:12 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Is dit ook een linkse hobby, of zijn we het hier massaal mee eens?
Stemmen scoren bij geeks.....
userIcon
Interessant punt Gaming is big business.
userIcon
Nu stemmen alle jongeren zeker op hen, zeker als je kijkt naar de uitspraken van bv CDA over games
userIcon
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 19:12 schreef Vendris het volgende:
goedkope manier om zieltjes te winnen
ja, want de politiek zal maar iets doen waar het volk wat aan heeft. Het is gewoon te schandelig voor worden.

Dom dingen roepen op het internet is veel makkelijker .
userIcon
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 19:16 schreef SandooKhan het volgende:
D66 weet gewoon goed mee te gaan met de tijd. Een echte liberale partij die nog weet wat individuele vrijheid is. Niet zoals die nep rechtse hoeren van PVV, VVD en CDA, waarvan elk zin in hun standpunten begint met "we moeten.....keihard aanpakken" of "het moet verboden worden om...".

Vive la liberté.... Vive D66
userIcon
Eerst:
quote:

De politieke partij wil de ontwikkeling van kunstzinnige games stimuleren.
en vervolgens:
quote:

D66 vindt daarnaast ook dat de overheid niet mag bemoeien met de inhoud van games in het algemeen.
Kortom ze willen weer een prima functionerende markt kapot maken door bepaalde games te stimuleren en daarmee geld te verspillen aan games die logischerwijs nooit ontwikkelt zouden zijn.

Ik wil wel eens zien hoe ze kunstzinnige games willen stimuleren zonder met de inhoud te bemoeien
userIcon
Games zijn net zozeer cultuur als tv en film. Bij allen gaat het om een wereld scheppen vanuit een design.

Een terecht standpunt dus.
userIcon
D66 roeleert.
Een populistisch standpunt, dat zeker, maar het gaat om de vrijheid ervan, iets waar D66 voor staat.
(En een stuk nuttiger dan dat gezeur over hoofddoekjes afschaffen etc. Dat is toch zo basisschool.)
userIcon
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 19:18 schreef Morthill het volgende:
[..]


ja, want de politiek zal maar iets doen waar het volk wat aan heeft. Het is gewoon te schandelig voor worden.

Dom dingen roepen op het internet is veel makkelijker .
Als er vraag was naar dit soort games dan had het bedrijfsleven het al gemaakt.
userIcon
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 19:20 schreef monddood het volgende:
Eerst:
[..]

en vervolgens:
[..]

Kortom ze willen weer een prima functionerende markt kapot maken door bepaalde games te stimuleren en daarmee geld te verspillen aan games die logischerwijs nooit ontwikkelt zouden zijn.

Ik wil wel eens zien hoe ze kunstzinnige games willen stimuleren zonder met de inhoud te bemoeien
Ze bedoelen dat het niet aan de politiek is om games te verbieden om hun inhoud oid. Net zoals de overheid geen vormen van kunst tegenhoudt, maar kunst wel wil stimuleren.

Het voorstel nog niet gelezen, maar ik gok zo dat het daar wat beter verwoord in staat
userIcon
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 19:20 schreef monddood het volgende:
Eerst:
[..]

en vervolgens:
[..]

Kortom ze willen weer een prima functionerende markt kapot maken door bepaalde games te stimuleren en daarmee geld te verspillen aan games die logischerwijs nooit ontwikkelt zouden zijn.

Ik wil wel eens zien hoe ze kunstzinnige games willen stimuleren zonder met de inhoud te bemoeien
En natuurlijk kunnen we niet zonder een lamme, belachelijke poging van Monddood om er weer een of ander rammelend economisch lulverhaal van te maken.

Er staat helemaal nergens dat ze bepaalde games wel gaan steunen en anderen niet. Het is niet alsof we hier in Nederland omkomen in de ontwikkelaars!
userIcon
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 19:12 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Is dit ook een linkse hobby, of zijn we het hier massaal mee eens?
Is een linkse hobby
userIcon
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 18:58 schreef Pettigrew81 het volgende:
[..]


Als ik me niet vergis gaat het over wetgeving rondom games niet over het maken van games.
Er staat 'stimuleren van...' en dat ruikt naar subsidie. En nee, ik ben niet voor subsidie op zulke dingen, laat dat maar aan de markt over. Dat zouden ze ook met films moeten doen.
userIcon
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 19:16 schreef SandooKhan het volgende:
D66 weet gewoon goed mee te gaan met de tijd. Een echte liberale partij die nog weet wat individuele vrijheid is. Niet zoals die nep rechtse hoeren van PVV, VVD en CDA, waarvan elk zin in hun standpunten begint met "we moeten.....keihard aanpakken" of "het moet verboden worden om...".

Vive la liberté.... Vive D66
Je slaat de spijker op zijn kop
userIcon
Het is bewezen dat games medeveroorzakers zijn van agressie. Op naar de nul zetels.
userIcon
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 19:24 schreef ouderejongere het volgende:
Het is bewezen dat games medeveroorzakers zijn van agressie. Op naar de nul zetels.
userIcon
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 19:23 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]

En natuurlijk kunnen we niet zonder een lamme, belachelijke poging van Monddood om er weer een of ander rammelend economisch lulverhaal van te maken.
Zolang jij geen enkel verstand hebt van economie of enige opleiding lijkt te hebben kun je daar niet over oordelen
quote:

Er staat helemaal nergens dat ze bepaalde games wel gaan steunen en anderen niet. Het is niet alsof we hier in Nederland omkomen in de ontwikkelaars!
Hoe wil je anders kunstzinnige games stimuleren ? Heel lief game-developers aankijken en vragen of ze graag hun bedrijf willen slopen door games te ontwikkelen die niemand wil hebben ?
userIcon
Als ze nou eens beginnen met te erkennen dat muziek cultuur is (en net als boeken DUS in het 6% BTW tarief behoort), dán hebben ze mijn stem
Niet bemoeien met games, mee eens. Geld weggooien door subsidie, niet mee eens.

Linkse hobby dus?
far cry 2 is ook cultuur he ?
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 19:22 schreef Klaasvager het volgende:
Hmmm, opeens neig ik naar D66.
Stop dan nu, je hebt genoeg drugs binnen.
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 19:11 schreef zoefschildpad het volgende:
Er is flink wat subsidie voor film en TV, waarom niet voor games? Ik ben voor
Ja, nog meer subsidies!
We zwemmen tenslote toch met z'n allen in het geld!

...
Als films en televisie subsidie ontvangen, dan waarom games niet. Typisch babyboomers die hun medium voortrekken.
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 18:52 schreef Matje01 het volgende:
Politiek moet zich niet met games bezighouden.
Lees eerst het artikel voordat je gereageerd. Er staat letterlijk:
quote:
D66 vindt daarnaast ook dat de overheid zich niet mag bemoeien met de inhoud van games in het algemeen.
userIcon
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 19:21 schreef menesis het volgende:
D66 roeleert.
Een populistisch standpunt, dat zeker, maar het gaat om de vrijheid ervan, iets waar D66 voor staat.
(En een stuk nuttiger dan dat gezeur over hoofddoekjes afschaffen etc. Dat is toch zo basisschool.)
Populistisch 'subsidie voor games' wordt door een enorm deel van de bevolking echt niet gesteund hoor. Vooral niet door de rechtse -anti-subsidie-rakkertjes.

Ik vind het een goed plan. Verdeel het potje dat ze hebben maar mooi over kunst,film EN games. Games is ook cultuur
userIcon
Mijn stem hebben ze

Nah, eerst maar eens naar de rest van hun meningen kijken.

Politiek
userIcon
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 19:39 schreef SandooKhan het volgende:
[..]


Niet meer subsidies.. maar misschien wel een andere verdeling van subsidies. Jammer dat je dat zelf niet kan bedenken.... maar ach... daar heb je weer slimmen mensen voor als ik
Ik dacht niet dat de game-industrie subsidie kreeg, wel En als je het ergens anders weg gaat halen waarom zou je dit dan in kunstzinnige games moeten stoppen
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 19:39 schreef SandooKhan het volgende:
[..]


Niet meer subsidies.. maar misschien wel een andere verdeling van subsidies. Jammer dat je dat zelf niet kan bedenken.... maar ach... daar heb je weer slimmen mensen voor als ik
Vermeld het er dan gewoon bij, durf duidelijk te zijn
userIcon
Kom maar op met kunstzinnige games.
Door de overheid gesubsidieerde games, ik denk dat 't een hit gaat worden.
userIcon
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 19:24 schreef Matje01 het volgende:
[..]


Er staat 'stimuleren van...' en dat ruikt naar subsidie. En nee, ik ben niet voor subsidie op zulke dingen, laat dat maar aan de markt over. Dat zouden ze ook met films moeten doen.
De markt wil eerst resultaten zien voordat ze investeren. De industrie heeft eerst investeringen nodig voordat ze kunnen beginnen. Op die manier komt er nooit een markt.
userIcon
Ik mag graag gamen maar dit is toch echt onzin.
userIcon
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 19:24 schreef ouderejongere het volgende:
Het is bewezen dat games medeveroorzakers zijn van agressie. Op naar de nul zetels.
userIcon
OVer linkse hobbies gesproken...
De vraag is: Zijn games cultuur? Of komt cultuur uit games?
Je kan het zo zien dat games onderdeel zijn van een bepaalde (sub)cultuur. Maar ook dat er een (sub)cultuur ontstaat n.a.v de games.


Ik vraag me af wat ze verstaan onder kunstzinnige games? Kunst is immers een heel breed begrip, met name moderne kunst.

Hiernaast vind ik het goed dat de overheid zich niet mag bemoeien met de inhoud van de games. Zolang de game industrie zich bij het onwikkelen van games aan de bestaande wetgeving houdt is er ook niks aan de hand.
userIcon
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 19:49 schreef Pettigrew81 het volgende:
[..]


De markt wil eerst resultaten zien voordat ze investeren. De industrie heeft eerst investeringen nodig voordat ze kunnen beginnen. Op die manier komt er nooit een markt.
ja want voor games bestaat er natuurlijk nog geen markt.
userIcon
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 19:49 schreef Pettigrew81 het volgende:
[..]


De markt wil eerst resultaten zien voordat ze investeren. De industrie heeft eerst investeringen nodig voordat ze kunnen beginnen. Op die manier komt er nooit een markt.
Dus is de markt overgeleverd aan mensen die zich durven in te zetten voor hun ideeën.

Ik zie nog steeds geen reden om games te subsidiëren.
man Philosocles (Redactie Frontpage) 16-03-2010 @ 20:07 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 19:20 schreef monddood het volgende:
Eerst:
[..] Ik wil wel eens zien hoe ze kunstzinnige games willen stimuleren zonder met de inhoud te bemoeien
Ik denk dat ze met die passage bedoelen dat het maken van games een kunstzinnige activiteit is, en dat de overheid zich daarom niet met de inhoud moet bemoeien.

Games worden door D66 dus net zo behandeld als schilderijen, muziek, films en boeken, en dat is naar mijn idee de meest progressieve visie op kunst in de hedendaagse politiek.
userIcon
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 19:22 schreef monddood het volgende:
[..]

Als er vraag was naar dit soort games dan had het bedrijfsleven het al gemaakt.
Leuk, maar daar ging het niet over
man MrManiak (Eindredacteur Films/TV) 16-03-2010 @ 20:16 fotoboek homepage
userIcon
Kijk, die snappen het
Wat is een kunstzinnige game?
userIcon
Ik vind toch echt wel dat games in de kunst/cultuur thuishoren. Het zijn vaak gewoon interactieve films, en films horen toch ook in cultuur thuis. En ook in de filmindustrie vind je films die niet cultuur-waardig zijn, net als dat in de (toch jongere) game industrie zo is.

Mensen die per definitie games buiten kunst/cultuur sluiten vind ik vrij kortzichtig.
userIcon
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 19:32 schreef MasterXPro het volgende:
far cry 2 is ook cultuur he ?
Als Uwe Boll een Far Cry-film kan afscheiden: ja. :-)
userIcon
Goh er komt een keer iets zinnigs uit.
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 19:24 schreef ouderejongere het volgende:
Het is bewezen dat games medeveroorzakers zijn van agressie. Op naar de nul zetels.
Bron? Kom dat met dat zogenaamde "bewijs" . Voor games waren het films.. dikke onzin. Het enige dat veranderd is dat games lekker makkelijk als "schuldige" zijn aan te wijzen als mensen een kronkel in hun kop hebben. Heeft niks met gamen te maken, meer met opvoeding/achterlijkheid van de betreffende persoon.
userIcon
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 20:17 schreef 2030rd het volgende:
Wat is een kunstzinnige game?
Ik denk dat je het kunt gaan vergelijken met 'arthouse'-films, games met interessante uitgewerkte ideeën, originele stijlen van graphics, verhalen etc. Games die (meestal) pas gemaakt kunnen worden als er genoeg inkomsten zijn gemaakt door de mainstream games.
userIcon
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 19:11 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
De gamesindustrie is onderhand groter dan de filmindustrie, en volgens mij worden films hier in NL ook gesubsidieerd. En Nederlandse gamedevelopers beginnen zich ook nu internationaal te manifesteren, zie Guerilla Games (Killzone) en Triumph studios (Overlord). Dus waarom niet?
Triumph Studios ook van Age of Wonders, dat veel weg heeft van HoMM.
userIcon
Dan vraag ik me af welk nut om de ontwikkeling van kunstzinnige games stimuleren heeft. De politiek in Nederland heeft wel wat beters te doen dan zich daarmee bezig te houden en toe te staan dat je met blote kinderen kunt spelen in een game die achterna gezeten worden door pedofielen onder het mom van cultuur.
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 19:26 schreef Ludootje het volgende:
[..]
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 19:24 schreef ouderejongere het volgende:
Het is bewezen dat games medeveroorzakers zijn van agressie. Op naar de nul zetels.
Het is bewezen dat ouderejongere gewoon een oude lul is en zn nick ook zo had moeten noemen.

OT: Dit is goed nieuws. Sommige mensen zeggen zieltjes winnen, kan, maar kan ook dat ze het menen.
In ieder geval een goede zaak.
D66 spreekt nergens over subsidie, dus ik snap al die reacties hier niet. Stimuleren kan oa door het verstrekken van leningen, creëren van een goed klimaat voor ontwikkelaars, zorgen voor goede scholing en wetgeving, etc etc.

Van een echte liberale (=vrijheid) partij verwacht ik dit soort standpunten. Een prima zaak, dit soort ideeën schiet je ook veel meer mee op dan bijv. een verbod op een willekeurig kledingstuk
userIcon
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 19:22 schreef Klaasvager het volgende:
Hmmm, opeens neig ik naar D66.


[ Bericht gewijzigd door Koekie2 op dinsdag 16 maart 2010 @ 21:10 ]
Een partij met nog echte liberale standpunten.
userIcon
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 19:23 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]

En natuurlijk kunnen we niet zonder een lamme, belachelijke poging van Monddood om er weer een of ander rammelend economisch lulverhaal van te maken.

Er staat helemaal nergens dat ze bepaalde games wel gaan steunen en anderen niet. Het is niet alsof we hier in Nederland omkomen in de ontwikkelaars!
Gek Dat heb ik nou altijd bij die belachelijk posts van jou!

D66....NOOIT!
userIcon
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 19:24 schreef Matje01 het volgende:
[..]


Er staat 'stimuleren van...' en dat ruikt naar subsidie. En nee, ik ben niet voor subsidie op zulke dingen, laat dat maar aan de markt over. Dat zouden ze ook met films moeten doen.
Ja kijk maar naar de commerciele omroepen, wat een kwaliteit word daar aangeboden
userIcon
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 19:13 schreef superworm het volgende:
[..]
Gamen? Als in, je stoom afblazen door ziljoenen virtuele mensen over de kling te jagen? Klinkt meer als een rechtse hobby
Verklaar je nader...
Zolang er maar geen Tactical Nuke komt van D66 is alles nog goed
userIcon
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 21:17 schreef Pr0-n00b het volgende:
[..]


Ja kijk maar naar de commerciele omroepen, wat een kwaliteit word daar aangeboden
Ze bieden meer waar voor hun geld dan de publieke omroepen.
userIcon
Een partij die tegen de bemoeienis van de overheid is over de inhoud van games kan ik alleen maar toejuichen In tegenstelling tot het CDA dat onlangs nog voor een verbod pleitte op Modern Warfare 2
userIcon
Oh wow, toch maar D66 stemmen dan.
userIcon
Gunst....... echt zo'n trendy, nietszeggende kreet
userIcon
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 20:00 schreef NDAsilenced het volgende:
[..]


ja want voor games bestaat er natuurlijk nog geen markt.
Tuurlijk is die markt er, maar ik had het over games gemaakt in Nederland. Zoveel komt er nog niet uit Nederland. Is toch niet verkeerd als ze een duwtje in de goede richting krijgen. Kijk hoe het bij films heeft gepakt en ook die markt bestond al jaren.
userIcon
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 19:24 schreef ouderejongere het volgende:
Het is bewezen dat games medeveroorzakers zijn van agressie. Op naar de nul zetels.
Hallo? Spreek ik met de jaren '50 van de vorige eeuw?
userIcon
Zeker geen manier om zieltjes te winnen. 'T is gewoon een feit.
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 19:24 schreef ouderejongere het volgende:
Het is bewezen dat games medeveroorzakers zijn van agressie. Op naar de nul zetels.
userIcon
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 20:33 schreef Misan het volgende:
Dan vraag ik me af welk nut om de ontwikkeling van kunstzinnige games stimuleren heeft. De politiek in Nederland heeft wel wat beters te doen dan zich daarmee bezig te houden en toe te staan dat je met blote kinderen kunt spelen in een game die achterna gezeten worden door pedofielen onder het mom van cultuur.
Sowieso is je af te vragen wat het nut is van alle kunstsubsidies die nu verstrekt worden. Merendeel is gewoon de subsidie onwaardig. Maar ja, kunstacademies krijgen ook geld adv hoeveel mensen er slagen, dus die stellen ook geen eisen meer.
userIcon
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 19:42 schreef Moe_Szyslak het volgende:
Politiek
Politiek gaat over beleid, wetten en regelgeving, oorlog voeren/vrede en veiligheid, belastingen, milieu, ruimtelijke ordering, integratie vraagstukken, etc (en dat in willekeurige volgorde).

Zeggen dat politiek niet interessant is, is net zoiets als zeggen dat je eten maar een onzinnig tijdverdrijf vindt. Probeer t eens 6 maanden zonder, zou ik zeggen.
userIcon
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 22:49 schreef Morthill het volgende:
[..]


Sowieso is je af te vragen wat het nut is van alle kunstsubsidies die nu verstrekt worden. Merendeel is gewoon de subsidie onwaardig. Maar ja, kunstacademies krijgen ook geld adv hoeveel mensen er slagen, dus die stellen ook geen eisen meer.
klopt, verziekte subsidiemarkt
Ik denk dat zelfs kunstzinnige games geen subsidie nodig hebben. Er zijn zat kunstzinnige games te vinden op het internet, met hele goede gameplay.

Voorbeeld: http://www.playauditorium.com/
Fokking verslaven en zo mooi!
userIcon
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 19:22 schreef monddood het volgende:
[..]

Als er vraag was naar dit soort games dan had het bedrijfsleven het al gemaakt.
Je domste opmerking ooit. Een behoefte die creeer je. Er is eerst nooit een vraag. Anders waren we echt niet zo ver gekomen als nu.
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 18:52 schreef Morthill het volgende:
Dan zal ik toch maar naar dat partijcongres gaan, goed standpunt om te verdedigen
in ieder geval al eentje die erin trapt
userIcon
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 19:55 schreef oheng het volgende:
OVer linkse hobbies gesproken...
De toekomst ziet er, vanuit zakelijk oogpunt, voor de game-industrie rooskleurig uit. PriceWaterhouseCoopers, een gerespecteerd bedrijf dat professioneel advies geeft in duizend en één sectoren, heeft in een nieuw rapport gemeld dat de game-industrie in 2009 goed zal zijn voor zo'n 55 miljard dollar aan omzet.
userIcon
Ik stem voor een levensgroot standbeeld hiervan op de Dam;



Da's pas cultuur
als t waar is dan is het echt epic
Gauw ff profiteren van het BNN lijst 0 ideetje? Wel puik natuurlijk
Tegenwoordig word alles een cultuur genoemd.
D66 vindt daarnaast ook dat de overheid zich niet mag bemoeien met... stop right there!


o.t.: subsidie op films ben ik wel voor omdat de ned. 'markt' te weinig kan afzetten. bijvoorbeeld in ned. met animatiefilms wat gaan doen is pretty tough omdat er gewoon geen geld voor is.

ik denk dat dat kwa markt zeker ook geldt games... so why not.
userIcon
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 23:19 schreef woessie het volgende:
Een behoefte die creeer je. Er is eerst nooit een vraag. Anders waren we echt niet zo ver gekomen als nu.
We zijn idd behoorlijk ver..... doorgeschoten in de huidige consumptie maatschappij [/geitewollenharensokken mode]
userIcon
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 23:28 schreef Cizzle het volgende:
[..]


in ieder geval al eentje die erin trapt
Hoe dat ik ben al lid van de partij. Het is niet alsof ze me binnen hebben gehaald, ik ga juist een standpunt verdedigen om te zorgen dat het ook op het verkiezingsprogramma komt.

Reageren zonder dat je weet waar het over gaat
userIcon
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 19:41 schreef Knieschijf het volgende:
[..]


Lees eerst het artikel voordat je gereageerd. Er staat letterlijk:

[..]

Denk eerst even na voordat je reageert, dat scheelt tijd. Als een politieke partij games opneemt in een programma, dan bemoeit de politiek zich met games. Ik zei niets over bemoeienissen met de inhoud van games.

Kssst, terug in je hok!
100  van 104 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 11/02 OPTA onderzoekt problemen mail KPN17
» 11/02 Hackers maken gegevens KPN-klanten openbaar21
» 10/02 Duitsland tekent ACTA-verdrag nog niet39
» 10/02 Apple meer waard dan Microsoft en Google samen45


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden