Problemen verwacht bij OV-chipkaart studenten

Nederland • Geschreven door Novum op 16-03-2010 @ 09:36
print 

Rover verwacht vandaag grote problemen voor studenten die nu definitief over moeten op het nieuwe vervoersbewijs. Bij het OV-Loket van de reizigersbelangenorganisatie komen dagelijks nog tientallen klachten binnen. Enkele honderden studenten hebben nog steeds geen OV-chipkaart in huis of hebben er bijvoorbeeld een met een verkeerde pasfoto.

Vanaf vandaag kunnen studenten zonder OV-studentenchipkaart geen gebruik meer maken van de tijdelijke kaart. Ook studenten die wel een werkende pas hebben krijgen het volgens Rover moeilijk. Veel conducteurs zouden niet weten hoe ze met de studentenpas moeten omgaan en wijzen studenten ten onrechte de deur.

Volgens Rover krijgen mensen die nog geen werkende kaart hebben bij de klantenservice vaak het advies dat ze dan maar gewoon een kaartje moeten kopen. Dat ze ook bij de Dienst Uitvoering Onderwijs kunnen aankloppen voor een schadevergoeding, wordt ze niet verteld. Een aanvraagformulier (pdf) voor de vergoeding staat op de site van de IB-Groep.

De openbaarvervoerbedrijven laten om 16.00 uur weten hoe de overstap op de OV-chipkaart voor studenten is verlopen. Ook worden dan de winnaars bekendgemaakt van een prijsuitreiking die studenten zover moest krijgen hun chipkaart in gebruik te nemen.


Bron: Novum


Lees ook:

» 21:10 Grote brand legt verlichtingzaak Almelo in as9
» 20:52 Dode door aanvaring op Westerschelde1
» 20:44 Zoekactie vermiste zwemmer nog vruchteloos1
» 20:40 Nederlanders gewond bij ongeval met luchtballon1


delen | eKudos nujij

7908 views / 63 reacties
Reacties op dit bericht
63  van 63 reacties op deze pagina. Pagina  1
userIcon
Huilies.
userIcon
Zijn er niet altijd problemen met de OV-Chipkaart?
userIcon
Mensen die niet met ov rijzen moeten niet zeiken!
userIcon
Kaartje kopen omdat die OV-Chipkaart niet werkt?? Dacht het niet, flikker maar lekker op met je kaartje!
userIcon
Is het nationale OV-chipkaart nieuwsdag of zo

[ Bericht gewijzigd door crv op dinsdag 16 maart 2010 @ 09:55 ]
userIcon
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 09:39 schreef asusi het volgende:
Mensen die niet met ov rijzen moeten niet zeiken!
...
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 09:40 schreef bartpatat het volgende:
Kaartje kopen omdat die OV-Chipkaart niet werkt?? Dacht het niet, flikker maar lekker op met je kaartje!
nou ik kan nog steeds niet inchecken bij de trein, hoewel ik in de bus wel gewoon op saldo kan reizen, dus hij is wel geactiveerd. Hebben meer mensen dit probleem?
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 09:44 schreef fristie het volgende:
[..]


nou ik kan nog steeds niet inchecken bij de trein, hoewel ik in de bus wel gewoon op saldo kan reizen, dus hij is wel geactiveerd. Hebben meer mensen dit probleem?
Dat is helemaal geen probleem, dat heeft iedereen.

De NS doet toch nog helemaal niet volledig mee met de OV-Chip?
quote:
De openbaarvervoerbedrijven laten om 16.00 uur weten hoe de overstap op de OV-chipkaart voor studenten is verlopen.
Laat me raden, het ging fantastisch. Juigende mensen die van blijdschap stonden te huilen dat hun privacy nog een stukje verder afgenomen was.
waarom hebben ze een simpel werkende systeem veranderd? Met OV-kaart laat je het gewoon zien en klaar.
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 09:44 schreef fristie het volgende:
[..]


nou ik kan nog steeds niet inchecken bij de trein, hoewel ik in de bus wel gewoon op saldo kan reizen, dus hij is wel geactiveerd. Hebben meer mensen dit probleem?
als je even goed de site studentenov.chipkaart.nl bekijkt, zie je dat je in de trein nog niet in en uit hoeft te checken. in vrij reizen uren stap je gewoon zo de trein in, in kortingsuren koop je een papieren kaartje.
userIcon
Voor eens ben ik het met het OV eens, de informatievoorziening was deze keer zo helder en transparant...iedere student die er nu nog problemen mee heeft is gewoon een stomme idioot.
userIcon
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 09:47 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ik wil je epische faal ook even quoten
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 09:39 schreef asusi het volgende:
Mensen die niet met ov rijzen moeten niet zeiken!
rijzen
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 09:53 schreef Tomboo het volgende:
Voor eens ben ik het met het OV eens, de informatievoorziening was deze keer zo helder en transparant...iedere student die er nu nog problemen mee heeft is gewoon een stomme idioot.
Ik heb mijn OV nog steeds niet binnen en 4 keer aangevraagd! Dus omdat hun een fout maken ben ik een idioot? Voel is aan je voorhoofd
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 09:48 schreef time2kill het volgende:
waarom hebben ze een simpel werkende systeem veranderd? Met OV-kaart laat je het gewoon zien en klaar.
Ja, precies, goede oude tijd. Vroeger was echt alles beter!
userIcon
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 09:55 schreef AdBlocker het volgende:
[..]

Ja, precies, goede oude tijd. Vroeger was echt alles beter!
Helemaal mee eens ! (shit nu wordt ik echt oud )
userIcon
Bij mij werkt alles gelukkig goed... Afgl. december opgewaardeerd en met trein, tram, bus en metro tot nu toe geen probleem gehad (even afkloppen...)

Bij de NS hoef je nog niet in te loggen, de conducteur kan zien of je een studentenproduct op je kaart hebt staan.
userIcon
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 10:00 schreef ConspiracyTerrorist het volgende:
Ik ga vandaag niet mensen.. ik heb een chipdip
Nieuw excuus voor studenten: ja sorry ik was er niet want mijn OV-Chipkaart deed het niet
userIcon
Er is genoeg tijd geweest om het te regelen. Het is nu wel mooi geweest. Ga maar een kaartje kopen als je het nu nog niet hebt.
userIcon
Link naar het aanvraagformulier doet het niet ter info.
userIcon
Totdat ik van de week OV af moest had ik nog geen problemen met de OV chipkaart. Nu is de kaart echter defect. Bij ieder loket waar ik kom geven ze aan dat er geen week OV meer op staat, maar bij de bus/trein en de conducteurs wordt het nog wel gedetecteerd. Ik kan dus zonder week OV doordeweeks wel gratis reizen
userIcon
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 10:04 schreef Dr.E.I.Kipping het volgende:
[..]
Rijzen
Inderdaad..
Nou asusi je hebt het voor elkaar hoor.....
Een sarcasme-smiley in ontvangst mogen nemen van een neerlandicus.
userIcon
Als ik het zo allemaal lees en hoor, ben ik heel erg blij dat ik niet meer afhankelijk ben van het OV.
Wat een gedonder zeg...
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 10:16 schreef pfaffke het volgende:
Als ik het zo allemaal lees en hoor, ben ik heel erg blij dat ik niet meer afhankelijk ben van het OV.
Wat een gedonder zeg...
Zo moeilijk is het allemaal niet hoor.. Dingen hebben duidelijk op Internet gestaan, met betrekking tot het reizen met de trein/bus/tram/metro..
userIcon
quote:
Dat ze ook bij de Dienst Uitvoering Onderwijs kunnen aankloppen voor een schadevergoeding, wordt ze niet verteld. Een aanvraagformulier (pdf) voor de vergoeding staat op de site van de IB-Groep.
Vervolgens mag je een half-jaar wachten en nog 3formulieren invullen. Hoezo bureaucratie!? ><
vraag me af waarom ik meer moet betalen voor de trein omdat de NS niet in staat is geweest alles werkend te krijgen.. daarnaast heb ik geen flauw idee of ik in moet checken als mn ov geldig is.. is toch alleen maar een zinloze handeling?!
Sinds december bezig met het aanvragen van een OV-Chipkaart voor studenten. Telefoontjes tot nu toe: 11. Telefoonkosten tot nu toe: 42,10 euro.

Loze beloftes, kastje - muur verhaal. Ze kunnen je niks vertellen, ze willen niks voor je doen. Gelukkig had ik nog de tijdelijke pas tot 15 maart.

Vanochtend voor het eerst verplicht reizen met je OV-Chipkaart, hoera! Maar wat nu, die heb ik nog niet. Ook de op 15 maart telefonisch beloofde tijdelijke pas (ja, nog 1!) geldig tot 15 april is niet aangekomen. Maar weer een telefoontje naar OV-chipkaartlijn: "Huh? Nee, ik zie hier niks staan."

Het advies? Geen. Koop maar een kaartje. Dien maar een klacht in en declareer de kosten. Of je de kosten echt terugkrijgt? Nee sorry, daar kunnen we niks over zeggen.

Kosten treinkaartje 16 maart (Leeuwarden - Breda), vol tarief, 30,90 euro. Kosten totaal tot nu toe: 73 euro.

Het eind is nog niet in zicht.
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 10:23 schreef dommeltje het volgende:
vraag me af waarom ik meer moet betalen voor de trein omdat de NS niet in staat is geweest alles werkend te krijgen.. daarnaast heb ik geen flauw idee of ik in moet checken als mn ov geldig is.. is toch alleen maar een zinloze handeling?!
als je dat niet snapt, dan ben je waarschijnlijk te incapabel en heb je helemaal geen recht op een OV STUDENTENkaart.

alleen domme mensen hebben problemen met de ov studentenkaart
userIcon
Dit kan helemaal niet waar zijn! RET's onderzoek gaf juist alleen maar positieve reacties!


userIcon
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 09:55 schreef AdBlocker het volgende:
[..]

Ja, precies, goede oude tijd. Vroeger was echt alles beter!
De oude kaarten werden in grote getale nagemaakt. Vooral in de grote steden. Ze waren dan ook niet echt moeilijk te vervalsen en erg goed keken de meeste controleurs er niet naar. Die OV chipkaart zal wat lastiger na te maken zijn lijkt me. Voor de rest, doe mij de oude OV maar... want dat inchecken en uitchecken wordt n drama als je net je trein nog kunt halen of als het heel druk is.
userIcon
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 10:31 schreef jevader het volgende:
[..]

De oude kaarten werden in grote getale nagemaakt. Vooral in de grote steden. Ze waren dan ook niet echt moeilijk te vervalsen en erg goed keken de meeste controleurs er niet naar. Die OV chipkaart zal wat lastiger na te maken zijn lijkt me. Voor de rest, doe mij de oude OV maar... want dat inchecken en uitchecken wordt n drama als je net je trein nog kunt halen of als het heel druk is.
De nieuwe OV-kaart scannen de conducteurs ook dikwijls niet dus in da opzicht kan je nog steeds makkelijk frauderen.
Echt zware winst is dit voor het openbaar vervoer, alvast rente trekken van mijn buskaartje die ik normaal pas koop als ik met de bus ga, kan niet meer overstappen met mijn 4 strippen.

Dit levert echt veel geld op voor openbaar vervoer, als zij maar niet de beurs op gaan met mijn geld en het verliezen.
userIcon
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 10:35 schreef Prenzlauer het volgende:
[..]

De nieuwe OV-kaart scannen de conducteurs ook dikwijls niet dus in da opzicht kan je nog steeds makkelijk frauderen.
Ja sorry, ik ben een vrij optimistisch persoon en ik probeerde dus iets positiefs te vinden aan de ov chipkaart. Helaas .:D
userIcon
Bij mij is het gelukt. Hij werkt al zeker een maand. Ik vind het geweldig werken.
Als het eenmaal helemaal is ingevoerd dan hoor je bijna niemand meer klagen.

Zie Rotterdam:
quote:

In 2008 kreeg de ov-chipkaart het rapportcijfer 3,9 van reizigers die niet zo'n kaart hadden. Dit jaar is de waardering van alle reizigers gestegen naar een 7,2
Bron: http://www.nu.nl/binnenla(...)rt-in-rotterdam.html
userIcon
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 10:12 schreef don-diablo het volgende:
Link naar het aanvraagformulier doet het niet ter info.
Inderdaad, het wordt ook echt gelinkt naar een 404 link

"http://www.ib-groep.nl/Images/8706-SF-11_tcm7-404.pdf"

Is dit een grap?
een deel van de mensen zal terecht klagen, maar een groot deel is gewoon te lui of doet doelbewust mee aan het vergroten van de problemen. hoeveel studenten welniet express niet hun kaart opladen omdat ze weten dat er niet tegen wordt opgetreden.zo belachelijk hoe mensen hiermee omgaan. Ja, er zijn problemen en er zitten nadelen aan het systeem, maar ipv knetterhard tegenwerken kunnen mensen ook proberen te helpen.

nagoed, ik ga gewoon gebruik maken van dat ding en ben benieuwd hoevele huilebalkies over een half jaar er nog zijn. zoalls basst2005 al zegt, zometeen is het normaal en opeens is het veeel beter. gezeik
userIcon
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 09:53 schreef Tomboo het volgende:
Voor eens ben ik het met het OV eens, de informatievoorziening was deze keer zo helder en transparant...iedere student die er nu nog problemen mee heeft is gewoon een stomme idioot.
Mijn kaart werkt in de bus wel en in de trein kan geen conducteur hem scannen. De helpdesk is altijd overbelast, dus wat kan ik daaraan doen? Lul dus niet, gast.
Ik vind het toch vreemd dat sommige kaarten zo slecht werken en andere (zoals de mijne) gewoon perfect in 1x geactiveerd is en het overal gewoon doet!

De informatievoorziening was zeker helder en duidelijk. Daar lag het zeker niet aan. Als je het nu nog niet begrijpt dan ben je idd zoals Tomboo zegt een idioot!

Maar er ligt gewoon een fout bij die machines, in die kaarten zelf (de 1 doet het wel, de ander doet het niet) en de verstrekking van die kaarten aan studenten die er nog niet een hebben. Daar verloopt het gewoon kut bij de meeste!
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 11:02 schreef Eefjem het volgende:
[..]


Inderdaad, het wordt ook echt gelinkt naar een 404 link

"http://www.ib-groep.nl/Images/8706-SF-11_tcm7-404.pdf"

Is dit een grap?
Dat is het oude formulier, hier staat de nieuwe:
http://www.ib-groep.nl/Images/8706_tcm7-404.pdf
userIcon
Veel conducteurs zouden niet weten hoe ze met de studentenpas moeten omgaan en wijzen studenten ten onrechte de deur.

Ongelooflijk dit, terwijl ze niet eens kunnen zien of een student daadwerkelijk wel heeft ingecheckt
userIcon
Typisch Nederland.....
iets nieuws verzinnen....(het moet immers altijd anders...wat het is nooit goed genoeg), waarvan ze denken dat we daar op zitten te wachten ( ik vond de strippenkaart prima ), dan invoeren... (invoeren=opdringen)zonder eerst alle mogelijke problemen in kaart te brengen VOORDAT het ingevoerd wordt (natuurlijk kun je niet alles voorzien, maar toch)....

Soms vraag ik mij echt af wat voor 'brains' nou de leiding heeft over dit soort in te voeren projecten..... Verdienen tonnen met geld en het gaat nog niet goed.....

('Het ministerie draagt 129 miljoen euro bij aan de invoering van de OV-chipkaart'....http://www.verkeerenwaterstaat.nl/actueel/nieuws/groenlichtkomstovchipkaart.aspx Ik weet niet hoeveel de daadwerkelijke uiteindelijke kosten bedragen)



[ Bericht gewijzigd door felicita36 op dinsdag 16 maart 2010 @ 15:00 ]
Iets nieuws is het niet. Het is overgenomen uit andere landen waar het WEL goed ingevoerd is. En het idee is in principe gewoon perfect, 1 kaart voor al dat openbaar vervoer. Alleen de invoering verloopt niet vlekkeloos, wat dus typisch is in Nederland.
userIcon
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 11:23 schreef basst2005 het volgende:
[..]


Dat is het oude formulier, hier staat de nieuwe:
http://www.ib-groep.nl/Images/8706_tcm7-404.pdf
quote:
De schadevergoeding bedraagt 68 euro per halve maand.
Wow, daar kom je heel ver mee met de NS. Je zou maar elke dag van paps en mams naar school moeten reizen...
userIcon
geen problemen gehad met de kaart, vorig jaar al ergens gekregen en menig maal al gratis met de bus gekund omdat er geen apparatuur in de bus zit en ik alleen de kaart maar hoefde te laten zien.
userIcon
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 11:29 schreef felicita36 het volgende:

[afbeelding]
Ik mis DUO, IB-groep en Student-OV-hulplijn in dat plaatje zelfs nog :p
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 09:39 schreef asusi het volgende:
Mensen die niet met ov rijzen moeten niet zeiken!
Het OV is _openbaar_. Dat is dus voor iedereen. Als je nu geen gebruik maakt van het OV wil dat niet zeggen dat je dus maar niets te zeggen moet hebben over hoe het voor je geregeld is. Sterker nog: het hele project van het OV is onder andere bedoeld om het OV aantrekkelijker en makkelijker te maken en dus mensen die er nog geen gebruik van maken er in te krijgen. Dat maakt het belang van personen die er nog geen gebruik van maken groot genoeg om eisen te stellen.
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 09:53 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
[..]


als je even goed de site studentenov.chipkaart.nl bekijkt, zie je dat je in de trein nog niet in en uit hoeft te checken. in vrij reizen uren stap je gewoon zo de trein in, in kortingsuren koop je een papieren kaartje.
ik zie het ja, ik dacht dat voor ons hetzelfde gold als voor de normale OV-chipkaart, want ik zie wel regelmatig mensen in- en uitchecken op het station
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 11:05 schreef depool het volgende:
een deel van de mensen zal terecht klagen, maar een groot deel is gewoon te lui of doet doelbewust mee aan het vergroten van de problemen. hoeveel studenten welniet express niet hun kaart opladen omdat ze weten dat er niet tegen wordt opgetreden.zo belachelijk hoe mensen hiermee omgaan. Ja, er zijn problemen en er zitten nadelen aan het systeem, maar ipv knetterhard tegenwerken kunnen mensen ook proberen te helpen.

nagoed, ik ga gewoon gebruik maken van dat ding en ben benieuwd hoevele huilebalkies over een half jaar er nog zijn. zoalls basst2005 al zegt, zometeen is het normaal en opeens is het veeel beter. gezeik
Als het aan jou ligt accepteer je alles wat door je strot gedrukt wordt. Geef poot, braaf!
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 10:35 schreef Blaf het volgende:
[..]


Alleen domme mensen laten hun privacy zo makkelijk afnemen!
heel stoer hoor, hoe ga jij dat straks doen dan als ze de kilometerheffing wel invoeren?

blijkbaar ben je al dom genoeg om je vingerafdruk op te laten slaan voor je paspoort, HEEL Nederland is daar dom genoeg voor geweest

dit heeft niets te maken met dom zijn, maar het simpele feit dat de overheid ons van alles door de strot duwt waar wij geen enkele invloed op hebben
Die OV chipkaart heeft 1 voordeel. Dat is, als het apparaat het niet doet in de bus kan je lekker gratis reizen! MAg vaker stuk zijn!
userIcon
Die waren er al lmao
userIcon
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 12:16 schreef Tweeks het volgende:
[..]


Ik mis DUO, IB-groep en Student-OV-hulplijn in dat plaatje zelfs nog :p
Plaatje is niet helemaal geplaatst
http://adviespraktijk.info/files/2010/01/chipkaart.jpg
weet niet wat er nog rechts stond
userIcon
Dom systeem.
userIcon
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 09:48 schreef kakner2 het volgende:

[..]

Laat me raden, het ging fantastisch. Juigende mensen die van blijdschap stonden te huilen dat hun privacy nog een stukje verder afgenomen was.
privacy.. Look niet zo te zeuren, wees blij dat je het ''gratis'' krijgt. of ga je liever betalen voor je tripje naar school? Dan kunnen velen niet eens meer een vervolg opleiding volgen, of eerst een paar jaar werken
63  van 63 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 21:10 Grote brand legt verlichtingzaak Almelo in as9
» 20:52 Dode door aanvaring op Westerschelde1
» 20:44 Zoekactie vermiste zwemmer nog vruchteloos1
» 20:40 Nederlanders gewond bij ongeval met luchtballon1


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden