'Politie geeft veel geld uit aan reisjes'

Nederland • Geschreven door Novum op 16-03-2010 @ 08:07
print 

De politie geeft jaarlijks tonnen uit aan buitenlandse teambuildingsreisjes. In twee jaar werd 730.000 euro uitgegeven aan buitenlandse reisjes. Hiervan was het gros weliswaar voor politiesamenwerking, maar de duurste reizen waren voor teambuilding, schrijft het AD vandaag op basis van eigen onderzoek.

Bij de reisjes werd vaak ook voor meereizende burgemeesters betaald met politiegeld. Binnen een regio zijn de burgemeesters het regionaal politiecollege. Bij vijf collegereizen werden de kosten van burgemeesters betaald door de politie.

Het gaat om reisjes naar Marokko, San Diego, Warschau, Belfast en Dublin. Bij andere reisjes, bijvoorbeeld naar Spanje, werden de kosten van de burgemeesters gedeeld.

De Raad voor Korpsbeheerders reageert in de krant kritisch. De raad wil met de burgemeesters afspreken dat er voortaan extra zorgvuldige afwegingen komen over het reisbudget en de kostenverdeling. Ook Politiebond ACP plaatst kanttekeningen bij de reisjes. De bond vraagt zich of het wel nodig is om zo vaak en ver te reizen.

'Politie geeft veel geld uit aan reisjes'
'Politie geeft veel geld uit aan reisjes' (Foto: Novum)

 


Bron: Novum


Lees ook:

» 17:26 Jongen slaat ontvoerder van zich af21
» 16:53 'Treinreizigers moeten minder betalen'31
» 15:21 Agenten gewond bij massale vechtpartij Druten20
» 15:17 Dronkaard rijdt meerdere keren in op groep10


delen | eKudos nujij

6676 views / 38 reacties
Reacties op dit bericht
38  van 38 reacties op deze pagina. Pagina  1
userIcon
kunnen ze niet gewoon gaan bowlen + steengrillen ofzo in het kader van teambuilding?
userIcon
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 08:09 schreef Salatrel het volgende:
kunnen ze niet gewoon gaan bowlen + steengrillen ofzo in het kader van teambuilding?
Dat is te normaal voor hun
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 08:10 schreef Starm het volgende:
[..]

Dat is te normaal voor hun
tsss... ze passen zich maar aan xD
Nounounou... 730'000 euro in twee jaar tijd.... Wat veel zeg!
Da's dus 365'000 euro per jaar, verdeeld over hoeveel politiekorpsen? Het zou me verbazen als het meer dan een 3000 euro per korps per jaar is. Dat stelt dus geen kut voor....

Nog even herhalen dan: nog minder dan 3000 euro per jaar PER KORPS!

Maar ja, als de krant geen stemming kan maken dan wordt ie niet meer gekocht..... dus laten we maar gewoon de koppen een beetje anders maken dan de inhoud.....

POLITIE GEEFT VEEL GELD UIT AAN PAPIER!
De politie geeft jaarlijks DUIZENDEN EUROS uit aan papier voor hun printers......
730.000 op een budget van?
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 08:17 schreef Kumerian het volgende:
Nounounou... 730'000 euro in twee jaar tijd.... Wat veel zeg!
Da's dus 365'000 euro per jaar, verdeeld over hoeveel politiekorpsen? Het zou me verbazen als het meer dan een 3000 euro per korps per jaar is. Dat stelt dus geen kut voor....

Nog even herhalen dan: nog minder dan 3000 euro per jaar PER KORPS!

Maar ja, als de krant geen stemming kan maken dan wordt ie niet meer gekocht..... dus laten we maar gewoon de koppen een beetje anders maken dan de inhoud.....

POLITIE GEEFT VEEL GELD UIT AAN PAPIER!
De politie geeft jaarlijks DUIZENDEN EUROS uit aan papier voor hun printers......
werk je soms voor de wouten dan?
POLITIE GEEFT VEEL GELD UIT AAN PAPIER!
De politie geeft jaarlijks DUIZENDEN EUROS uit aan papier voor hun printers......

Kunnen ze compenseren door eens wat minder van die gele doordruk papiertjes te bestellen
userIcon
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 08:17 schreef Kumerian het volgende:
Nounounou... 730'000 euro in twee jaar tijd.... Wat veel zeg!
Da's dus 365'000 euro per jaar, verdeeld over hoeveel politiekorpsen? Het zou me verbazen als het meer dan een 3000 euro per korps per jaar is. Dat stelt dus geen kut voor....

Nog even herhalen dan: nog minder dan 3000 euro per jaar PER KORPS!

Maar ja, als de krant geen stemming kan maken dan wordt ie niet meer gekocht..... dus laten we maar gewoon de koppen een beetje anders maken dan de inhoud.....

POLITIE GEEFT VEEL GELD UIT AAN PAPIER!
De politie geeft jaarlijks DUIZENDEN EUROS uit aan papier voor hun printers......
Op zich heb je natuurlijk gelijk, maar je kunt je wel afvragen of men zo ver moet reizen voor teambuilding. Waarschijnlijk is dit enkel voor de hogere functies binnen het korps. Zoals gezegd: der zijn zat lokale alternatieven, zeker gezien het feit dat het om de afgelopen 2 jaar gaat waarin iedereen gevraagd werd de broekriem nog maar eens een gaatje strakker te zetten.
userIcon
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 08:17 schreef Kumerian het volgende:
Nounounou... 730'000 euro in twee jaar tijd.... Wat veel zeg!
Da's dus 365'000 euro per jaar, verdeeld over hoeveel politiekorpsen? Het zou me verbazen als het meer dan een 3000 euro per korps per jaar is. Dat stelt dus geen kut voor....

Nog even herhalen dan: nog minder dan 3000 euro per jaar PER KORPS!

Maar ja, als de krant geen stemming kan maken dan wordt ie niet meer gekocht..... dus laten we maar gewoon de koppen een beetje anders maken dan de inhoud.....

POLITIE GEEFT VEEL GELD UIT AAN PAPIER!
De politie geeft jaarlijks DUIZENDEN EUROS uit aan papier voor hun printers......
Dank voor het perfect bewoorden van mijn gedachten. Scheelt me een hoop tikwerk.

Laat iedereen zich zorgen maken om de dingen die er echt toe doen....
Ja het is niet echt veel, maar als er niet aan de bel getrokken wordt zal het alleen maar verergeren en dan wordt he steeds meer.

Mensen doen dingen totdat het fout gaat.
linkse klootzakken hier.
userIcon
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 08:50 schreef roelke87 het volgende:
Nou en? We mogen blij zijn dat er nog simpele zielen zijn die zich lenen voor dat vak. Als dat dan 7 ton extra kost, prima. 7 ton, waar praten we over man..... de stoel van een JSF of een meter rail door a'dam.
Tegen de tijd dat ze met dat ding klaar zijn is het per centimeter geworden!
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 08:50 schreef roelke87 het volgende:
Nou en? We mogen blij zijn dat er nog simpele zielen zijn die zich lenen voor dat vak. Als dat dan 7 ton extra kost, prima. 7 ton, waar praten we over man..... de stoel van een JSF of een meter rail door a'dam.
Een bijna omvallende bank kost de overheid meer geld.
(zie icecave, ABN, ..., ... ) Ik vind deze 7 ton inderdaad wel mee vallen. Een feestje op mijn werk kost ruim 1,5 miljoen a 3300 man. En ik werk niet voor een overheidsinstelling oid.
userIcon
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 08:50 schreef roelke87 het volgende:
Nou en? We mogen blij zijn dat er nog simpele zielen zijn die zich lenen voor dat vak. Als dat dan 7 ton extra kost, prima. 7 ton, waar praten we over man..... de stoel van een JSF of een meter rail door a'dam.
Ach jij zou t nog niet eens aankunnen..
Al die paupers waar ze mee te maken krijgen, dag in dag uit.. Dat zijn de simpele zielen.
userIcon
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 09:11 schreef Chinless het volgende:
[..]


Een bijna omvallende bank kost de overheid meer geld.
(zie icecave, ABN, ..., ... ) Ik vind deze 7 ton inderdaad wel mee vallen. Een feestje op mijn werk kost ruim 1,5 miljoen a 3300 man. En ik werk niet voor een overheidsinstelling oid.
Da's dan ook het verschil, da's hun eigen geld en daar mogen ze mee doen wat ze willen. Dit is publiek geld en daar moet verantwoording voor afgelegd worden. Niet dat ik de politie hun jaarlijkse uitje of personeelsfeestje wil ontzeggen, maar enige soberheid - vooral in deze tijden - is gepast. Als men zich daar niet in kan vinden, hadden ze niet voor een overheidsinstelling moeten gaan werken.
userIcon
Huilen huilen huilen huilen.
userIcon
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 08:09 schreef Salatrel het volgende:
kunnen ze niet gewoon gaan bowlen + steengrillen ofzo in het kader van teambuilding?
Teamgrillen
userIcon
Zoals al gezegd, zoveel geld is dat nou ook weer niet als je kijkt voor heel Nederland, maar voor teambuilding zijn dat misschien wel overdreven verre bestemmingen.
userIcon
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 08:17 schreef Kumerian het volgende:
Nog even herhalen dan: nog minder dan 3000 euro per jaar PER KORPS!
Voor snoepreisjes, ja.

Zoals iemand al zei, ga lekker steengrillen en bowlen. Dan ben je voor 100 euro klaar.
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 09:16 schreef t-star het volgende:
[..]


Da's dan ook het verschil, da's hun eigen geld en daar mogen ze mee doen wat ze willen. Dit is publiek geld en daar moet verantwoording voor afgelegd worden. Niet dat ik de politie hun jaarlijkse uitje of personeelsfeestje wil ontzeggen, maar enige soberheid - vooral in deze tijden - is gepast. Als men zich daar niet in kan vinden, hadden ze niet voor een overheidsinstelling moeten gaan werken.
Wat eigenlijk nog veel erger is , is het teambuildingsuitje van de VARA (de IT afdeling), naar Curacao , volledig betaald door ons belastingbetalers...
Denk dat heel Nederland zich afvraagt of die reisjes uberhaubt wel kunnen. Bakken met geld uitgeven, en vervolgens weer innen door met een lasergun te staan klooien. Zou liever zien dat ze dat geld gebruiken om hun werk te doen. Het aantal overvallen terugdringen b.v., wijken weer leefbaar maken door al het tuig eens goed aan te pakken. Zodat je weer eens gezellig over straat kan.
userIcon
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 08:54 schreef ElSnorro het volgende:
linkse klootzakken hier.
Oh rechts is dus vóór dure teambuildingreisjes naar San Diego?
San Diego is mss over de top, maar ik geef eerdere posters groot gelijk. Dit bedrag stelt geen kut voor.
userIcon
quote:
Binnen een regio zijn de burgemeesters het regionaal politiecollege

Dat kan ook voorkomen ja, als de lokale politie meerdere regios "bedient" zitten de burgemeesters in de politieraad. Maar bij de meeste gemeentes is de burgemeester gewoon het hoofd van de politie hoor... en het lijkt me logisch dat het hoofd van de politie ook meegaat bij het "teambuilden".
userIcon
quote:
De bond vraagt zich of het wel nodig is om zo vaak en ver te reizen
Moet dat een vraag zijn ?

Idd....gewoon in een Center Parks huisje op de Veluwe...lekker bowlen...zwemmen in het subtropisch zwembad....gezellig van de glijbaan Verstoppertje spelen in het bos......

Of gewoon in de achtertuin.....
Daarom is mijn bezwaar met genoeg bewijs en materiaal dus afgewezen.
Die wouten moesten gewoon weer wat verdienen om hun reis te betalen.
Waar die 5km te hard boetes + ¤6.00 administratie kosten wel niet goed voor zijn.
userIcon
Niet voor de normale agenten hoor. Voor de hogere pieven natuurlijk!!
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 12:41 schreef Yoewie het volgende:
Niet voor de normale agenten hoor. Voor de hogere pieven natuurlijk!!
Zijn altijd de "hogere pieven" die er met het geld vandoor gaan he.
Terwijl de gewone agenten gedwongen worden om die mierenneukerij in het openbaar uit te voeren.
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 12:05 schreef felicita36 het volgende:

[..]


Moet dat een vraag zijn ?

Idd....gewoon in een Center Parks huisje op de Veluwe...lekker bowlen...zwemmen in het subtropisch zwembad....gezellig van de glijbaan Verstoppertje spelen in het bos......

Of gewoon in de achtertuin.....
[afbeelding]
Weet je wel wat een Center Parcs huisje kost? Ver weg is heus niet zooooo veel duurder hoor.
userIcon
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 13:42 schreef Nella0808 het volgende:
[..]

Weet je wel wat een Center Parcs huisje kost? Ver weg is heus niet zooooo veel duurder hoor.
Daar heb je gelijk in....ok....alleen verstoppertje spelen in het bos dan maar....
userIcon
Fucking San Diego
38  van 38 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 17:26 Jongen slaat ontvoerder van zich af21
» 16:53 'Treinreizigers moeten minder betalen'31
» 15:21 Agenten gewond bij massale vechtpartij Druten20
» 15:17 Dronkaard rijdt meerdere keren in op groep10


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden