'Wilders is wereldvreemd'

AlgemeenNederlandPolitiek • Geschreven door DJMO (Monique) op 15-03-2010 @ 18:52
print 

Geert Wilders is wereldvreemd. Dit constateert Joost Bosland, psychotherapeut van beroep. Al ruim vijf jaar leeft en beweegt Wilders zich tussen een cordon van bodyguards. 

Na de moord op van Gogh, in 2004, heeft Wilders lange tijd in zogenoemde safe houses doorgebracht. Zijn huis in Venlo heeft hij hals over kop moeten verlaten, ook zijn appartement in Utrecht was niet langer een veilige haven voor de PVV-leider.

Volgens Bosland heeft het jarenlang in afzondering leven en de continue angst ervoor gezorgd dat Wilders 'wereldvreemd' is geworden. Hij is het contact met het volk kwijtgeraakt zegt Bosland. "Hij gaat steeds meer geloven in zijn eigen gelijk en raakt immuun voor kritiek", aldus Bosland, die werkt als gezinstherapeut en de auteur is van het boek De waanzin rond Wilders.


Bron: De Telegraaf


Lees ook:

» 24/05 [Upd] Studentes Minerva ontgroend in luiers235
» 20/05 Eindejaarsconference Van Rossem weer populair21
» 20/05 Oudste vrouw op Mount Everest26
» 18/05 Verkooppunten tabak in grensstreek onder druk50


delen | eKudos nujij

18000 views / 302 reacties
Reacties op dit bericht
100  van 302 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3 4
userIcon
Vink nie vreemd.
Goh... Wie wist dat nu niet?
userIcon
Wat een onzin
userIcon
Hmja, misschien. En nu?
userIcon
gedeeltelijk waar, maar wat wilders zegt zit vaak ook wel een kern van waarheid in
userIcon
Bek houwe Bosland, zo kan ik er ook wel een paar verzinnen.

Slechte Wilders bashing dit
userIcon
quote:
aldus Bosland die werkt als gezinstherapeut en de auteur is van het boek De waanzin rond Wilders.
erg objectief dus, klinkt meer als een promotiepraatje voor zijn boek
Sjezus iedere idioot die tegenwoordig wat over Wilders zegt is weer voorpaginanieuws
userIcon
Kan ik me wel voorstellen ja
Hij ziet achter elke boom (allochtoon) een terrorist
userIcon
Vreemd, een beetje zoals ALLE politici die regeren vanuit hun ivoren torentjes dus?

Want hetzelfde gevoel heb ik namelijk bij zowat alle andere politici, die zien totaal niet wat er speelt in de samenleving.
userIcon
Ach, men weet niet hoe hard men moet roepen om 'm belachelijk te maken. Vooralsnog met averechts effect.
userIcon
quote:
Op maandag 15 maart 2010 @ 18:53 schreef Nachtrog het volgende:
[..]
erg objectief dus, klinkt meer als een promotiepraatje voor zijn boek
jup..
quote:
Op maandag 15 maart 2010 @ 18:54 schreef VivaLaHollandia het volgende:

[..]
En ik nog even controleren of het er nog echt stond ook xD
userIcon
quote:
Op maandag 15 maart 2010 @ 18:54 schreef VivaLaHollandia het volgende:

[..]
Creatief.


Volgens mij zegt deze man niks raars.
quote:
Op maandag 15 maart 2010 @ 18:53 schreef larzzzman het volgende:
gedeeltelijk waar, maar wat wilders zegt zit vaak ook wel een kern van waarheid in
Zijn eigen waarheid dan neem ik aan. Criminelen zijn criminelen of ze nu rood, paars, zwart, roze, blauw of wit zijn. Dat betekent niet dat rood, paars, zwart, roze, blauw of wit crimineel is.
Rare titel maar het klopt wel. Deze man leidt natuurlijk geen gezond leven. Zal die ook nooit meer doen.
dit is dus gewoon reclame voor zn boek?
userIcon
Juist niet, hij is een van de weinige uit de politiek die zijn oogkleppen afgedaan heeft.

En nee, ik stem niet op hem, no way.
userIcon
'constateert' moet 'beweert' worden in de nieuwspost, tis een opvatting
userIcon
quote:
Op maandag 15 maart 2010 @ 18:55 schreef WiXX het volgende:
[..]


Zijn eigen waarheid dan neem ik aan. Criminelen zijn criminelen of ze nu rood, paars, zwart, roze, blauw of wit zijn. Dat betekent niet dat rood, paars, zwart, roze, blauw of wit crimineel is.
Tsja, de meeste moslims zijn niet crimineel, maar... ;-)
userIcon
quote:
Op maandag 15 maart 2010 @ 18:54 schreef Refragmental het volgende:
Vreemd, een beetje zoals ALLE politici die regeren vanuit hun ivoren torentjes dus?

Want hetzelfde gevoel heb ik namelijk bij zowat alle andere politici, die zien totaal niet wat er speelt in de samenleving.
Of je leest dus even wat Bosland zegt, over de bijzondere omstandigheden waarin Wilders moet functioneren.
userIcon
quote:
Op maandag 15 maart 2010 @ 18:55 schreef WiXX het volgende:
[..]


Zijn eigen waarheid dan neem ik aan. Criminelen zijn criminelen of ze nu rood, paars, zwart, roze, blauw of wit zijn. Dat betekent niet dat rood, paars, zwart, roze, blauw of wit crimineel is.
nee niet zijn waarheid,ik vind de punten die geert aanhaalt de waarheid (behalve dat fina ook van toepassing is op de allochtonen hier in nederland) hij pakt het alleen een beetje te radicaal aan.
userIcon
quote:
Op maandag 15 maart 2010 @ 18:54 schreef Refragmental het volgende:
Vreemd, een beetje zoals ALLE politici die regeren vanuit hun ivoren torentjes dus?

Want hetzelfde gevoel heb ik namelijk bij zowat alle andere politici, die zien totaal niet wat er speelt in de samenleving.
userIcon
Ontmoet Joost Bosland, het nieuwste doelwit van de Fok! horde.
Dit is schieten met losse flodders

quote:
"Hij gaat steeds meer geloven in zijn eigen gelijk en raakt immuun voor kritiek."
Ja, en hoe zit dat dan met zijn fractieleden? Die lopen wél over straat, hebben geen 24/7 bewaking om hun nek, idem dito voor 20% v/d bevolking die ook (deels) in zijn ideeën gelooft..

[ Bericht gewijzigd door Atoompje op maandag 15 maart 2010 @ 19:29 ]
userIcon
Dat niet alleen, ook verloochent hij z'n eigen afkomst. Een indo met een blonde kuif die de Islam basht kan ik niet serieus nemen.
userIcon
quote:
Op maandag 15 maart 2010 @ 18:54 schreef VivaLaHollandia het volgende:

[..]
Nou ja, haatzaaien is ook weer overdreven.

En ik vind het wel vreemd dat je ''extreem links'' moet zijn om kritiek op Wilders te mogen uiten. Net alsof er nooit een VVDer is die een negatieve mening over ome Geert heeft.
userIcon
En wiens schuld is dat?


Je zou denken dat in een 'beschaafd' land als dit mensen veilig over straat zouden kunnen lopen
userIcon
Toch vreemd dat Wilders nog hetzelfde verkondigt nu als toen.
userIcon
quote:
Op maandag 15 maart 2010 @ 18:58 schreef Kiegie het volgende:
[..]

Of je leest dus even wat Bosland zegt, over de bijzondere omstandigheden waarin Wilders moet functioneren.
dankzij de mensen die hij achter zich aankrijgt.Denk ff goed na wat het echte verschil is met een ik noem een balkenende en wilders.
denk je nu echt dat JP een echte kijk heeft op nederland vergeleken met wilders?
zo ja vertel waarom?
quote:
Op maandag 15 maart 2010 @ 18:54 schreef Loogie het volgende:
Kan ik me wel voorstellen ja
Hij ziet achter elke boom (allochtoon) een terrorist
Denk jij maar eens hier over na: Niet elke moslim is een terrorist, maar elke terrorist is wel een moslim.
userIcon
quote:
Op maandag 15 maart 2010 @ 19:00 schreef Atoompje het volgende:
Dit is schieten met losse flodders


[..]

Ja, en hoe zit dat dan met zijn partijleden? Die lopen wél over straat, hebben geen 24/7 bewaking om hun nek, idem dito voor 20% v/d bevolking die ook in zijn ideeën gelooft..
Welke partijleden?

Tja, onder zijn volgelingen zijn er ook een aantal die simpelweg niet tegen kritiek kunnen.
userIcon
quote:
Op maandag 15 maart 2010 @ 19:00 schreef Atoompje het volgende:
Dit is schieten met losse flodders


[..]

Ja, en hoe zit dat dan met zijn partijleden? Die lopen wél over straat, hebben geen 24/7 bewaking om hun nek, idem dito voor 20% v/d bevolking die ook in zijn ideeën gelooft..
Die zijn ook allemaal wereldvreemd!
userIcon
quote:
Op maandag 15 maart 2010 @ 18:55 schreef WiXX het volgende:
Zijn eigen waarheid dan neem ik aan. Criminelen zijn criminelen of ze nu rood, paars, zwart, roze, blauw of wit zijn. Dat betekent niet dat rood, paars, zwart, roze, blauw of wit crimineel is.
Als je iets aan preventie wil doen is het toch nuttig om naar de oorzaken, randvoorwaarden en beweegredenen te kijken.. en als één van die beweegredenen cultuur of religie is moet je dat gewoon kunnen zeggen. Mensen die stelselmatig bepaalde verbanden ontkennen omdat het niet in hun droomwereldje past zijn pas wereldvreemd.

Een Deense psycholoog heeft hier onlangs nog een boek over gescheven, check.
userIcon
quote:
Op maandag 15 maart 2010 @ 19:01 schreef totenkopf het volgende:
Ontmoet Joost Bosland, de nieuwe dhimmi van Nederland !!
De grap is dat Bosland niets zegt over de Islam of moslims, hij heeft het puur over Wilders en het klimaat waarin hij leeft.

Zo zie je maar weer: kritiek/iets wat opgevat kan worden als negatief over Wilders = pro-Islam, althans in de hoofden van Wilders-fanaten.
userIcon
quote:
Op maandag 15 maart 2010 @ 19:01 schreef R4inier het volgende:
Dat niet alleen, ook verloochent hij z'n eigen afkomst. Een indo met een blonde kuif die de Islam basht kan ik niet serieus nemen.
zeg dat ook maar eens tegen een turkse/marokkaanse meid met blond haar
dit is natuurlijk een drochreden he.mensen die hier over struikelen zijn echt triest.

hier, neem alvast een spuit met lucht
goh waarom zou wilders bodyguards hebben en in safehouses wonen... omdat hij wereldvreemd is of omdat hij kritiek heeft op een geweldadige ideologie...
userIcon
Blabla om z'n boek te verkopen dus?
userIcon
quote:
Op maandag 15 maart 2010 @ 19:01 schreef mmichaell het volgende:
[..]


Denk jij maar eens hier over na: Niet elke moslim is een terrorist, maar elke terrorist is wel een moslim.
Ik wist niet dat de ETA, IRA, RAF, FARC terroristen ook moslim waren.
userIcon
quote:
Op maandag 15 maart 2010 @ 18:59 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ontmoet Joost Bosland, het nieuwste doelwit van de Fok! horde.
Tsja, hij vraagt 'r ook wel een beetje om he...
userIcon
OH JA.. we hadden vandaag nog geen Wilders nieuws op Fok!

userIcon
quote:
Op maandag 15 maart 2010 @ 19:01 schreef Gitarrovich het volgende:
En wiens schuld is dat?


Je zou denken dat in een 'beschaafd' land als dit mensen veilig over straat zouden kunnen lopen
Dat kan nog steeds hoor
Maar Wilders maakt zich gewoon niet populair bij een bepaalde cultuur, en nee dat ligt niet aan die cultuur maar aan Wilders zelf

Als hij constant Hells Angels (ik noem maar wat) zou beledigen zouden die Angels dat ook niet zo leuk vinden lijkt me
Mijnheer de psychotherapeut mag zo helemaal geen diagnose stellen. Hup naar de rechter.
userIcon
quote:
Op maandag 15 maart 2010 @ 18:53 schreef larzzzman het volgende:
gedeeltelijk waar, maar wat wilders zegt zit vaak ook wel een kern van waarheid in
Een kern, wilt dus zeggen dat het niet de gehele waarheid is
Dat hij vreemd is, ja ! Wereld vreemd, weet ik niet.
Dat hij zijn mening als waarheid is gaan zien, is een feit
userIcon
quote:
Op maandag 15 maart 2010 @ 19:01 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]

Nou ja, haatzaaien is ook weer overdreven.

En ik vind het wel vreemd dat je ''extreem links'' moet zijn om kritiek op Wilders te mogen uiten. Net alsof er nooit een VVDer is die een negatieve mening over ome Geert heeft.
Op Fok is iedereen, die kritiek op Geert Wilders heeft extreem links.

Dat je dat nog niet wist
userIcon
quote:
Op maandag 15 maart 2010 @ 19:09 schreef Wa3ra het volgende:
[..]


Een kern, wilt dus zeggen dat het niet de gehele waarheid is
Dat hij vreemd is, ja ! Wereld vreemd, weet ik niet.
Dat hij zijn mening als waarheid is gaan zien, is een feit
userIcon
Misschien even melden dat meneer Bosland iniatiefnemer was van de serie 26K gezichten en verder niets noemenswaardigs heeft gepubliceerd qua onderzoek.

Op zich niet verrassend dat hij zonder anamnese over Wilders praat, maar gewoon een beetje zijn onderbuik laat spreken.

Lekker laten lopen, dit soort vooringenomen nietsnutten.
Zijn ze toch allemaal daar in Den Haag
userIcon
quote:
Op maandag 15 maart 2010 @ 19:09 schreef Wa3ra het volgende:
Een kern, wilt dus zeggen dat het niet de gehele waarheid is
Dat hij vreemd is, ja ! Wereld vreemd, weet ik niet.
Dat hij zijn mening als waarheid is gaan zien, is een feit
jij hebt meningen waarvan je weet dat het niet de waarheid is?

(ok je religie, maar verder?)
userIcon
Komen ze een beetje laat mee
userIcon
quote:
Op maandag 15 maart 2010 @ 19:11 schreef ChefAli het volgende:
Geert is gewoon een rioolrat.... Het laagste van het laagste soort...
altijd lachen met jou en scanman hier
userIcon
Wat een oninteressant bericht.
userIcon
quote:
Op maandag 15 maart 2010 @ 19:12 schreef Molurus het volgende:
Wat een oninteressant bericht.
helaas is dat op het moment alleen maar van dit soort nieuws
Want modder gooien kan iedereen, nadenken en problemen oplossen is een ander
userIcon
quote:
Op maandag 15 maart 2010 @ 19:04 schreef totenkopf het volgende:
Ach ja, was te verwachten.
Langzaam maar zeker komt de anti-propaganda machine op gang.
Eerst demoniseren en dan voor gek uitmaken.
Kom maar jongens, laat maar zien wat je kunt, want dat doen wij op 9 juni ook !!!
jij bent toch een PvdA-er, gezien je avatar?
userIcon
Hmmm net terug in de trein van mijn werk af hoorde ik al een groep studenten in mijn coupe die wel eventjes wat dreigmailtjes gingen sturen om de PVV zwart te maken...

Wat een land...
userIcon
quote:
Op maandag 15 maart 2010 @ 19:11 schreef Schepseltje het volgende:
[..]
jij hebt meningen waarvan je weet dat het niet de waarheid is?

(ok je religie, maar verder?)
Als meningen waarheid worden, zijn het waarheden, geen meningen.
userIcon
quote:
Op maandag 15 maart 2010 @ 19:16 schreef Ghaazi het volgende:
[afbeelding]

Kijk die haat in zijn ogen. Bijna niet van deze wereld.
userIcon
quote:
Op maandag 15 maart 2010 @ 19:14 schreef Sosa het volgende:
[..]


jij bent toch een PvdA-er, gezien je avatar?
Bekijk zijn avatar nou eens heel goed. Bij de PvdA staat er een gebalde vuist in de roos. Bij doodskop staat er een hand met een opgestoken middelvinger in.
userIcon
quote:
Na de moord op van Gogh, in 2004, heeft Wilders lange tijd in zogenoemde safe houses doorgebracht. Zijn huis in Venlo heeft hij hals over kop moeten verlaten, ook zijn appartement in Utrecht was niet langer een veilige haven voor de PVV-leider.
Even een opsomming: Wilders heeft dus bescherming nodig omdat hij roept dat Moslims gevaarlijk zijn en de Moslims het daar niet mee eens zijn en hem daarom bedreigen.

En nu is hij ineens de gene die wereldvreemd is? Omgekeerde wereld ofzo? Wtf?
userIcon
quote:
Op maandag 15 maart 2010 @ 19:10 schreef totenkopf het volgende:
[..]


Net zoals elke linkse eikel die je tegenkomt, de waarheid in pacht heeft, dus niets bizonders.
Maar die linkse vind je een eikel, dan neem ik aan dat je wilders ook een eikel vind?
Of nee, hij mag het wel, het zijn die linkse gasten he
userIcon
quote:
Op maandag 15 maart 2010 @ 19:10 schreef hendrik64 het volgende:
[..]


Op Fok is iedereen, die kritiek op Geert Wilders heeft extreem links.

Dat je dat nog niet wist
En iedereen met kritiek op de Islam extreem rechts.
userIcon
quote:
Op maandag 15 maart 2010 @ 19:17 schreef ReneDescartes het volgende:
Even voor de duidelijkheid: Joost Bosland ontkent niet dat er problemen zijn met Marokkaanse relschoppers, hij zegt hier zelfs in zijn geheel NIETS over.
Dit gaat puur over Wilders, dit is niet zomaar iemand die dit zegt. Het is nota bene een psychotherapeut.
Bron wikipedia:
[..]

Of het nou een verkooppraatje is voor zijn boek of niet, hij zal echt geen dingen gaan verzinnen. Dit is een erkend psychotherapeut.
Voor de Wilders fans, ik weet dat het moeilijk is een nieuwsbericht waarin Wilders in een kwaad daglicht word gezet objectief te bekijken, maar probeer het toch maar, en probeer de dingen in perspectief te zien.
Dit doet niets af aan de problemen die er zijn met Marokkaanse hangjeugd of haat-imams en ander soort gespuis.
Maar deze diagnose afdoen als onzin, dan heb je in deze discussie al geen recht van spreken meer.
een diagnose kun je niet van aafstand doen d.m.v je eigen invulling geven.
Als deze man een goede was, had hij dit geweten
(Mijn pa was zelf 1 van de beste hier in nederland en vertelde me dit ooit )
Nogmaals, dit verhaal is een mening van de beste man, geen waarheid
userIcon
quote:
Op maandag 15 maart 2010 @ 19:11 schreef Schepseltje het volgende:
[..]
jij hebt meningen waarvan je weet dat het niet de waarheid is?

(ok je religie, maar verder?)
Een mening, is niet altijd een feit, ik kan jou een grote kwal vinden, maar wie weet ben jij het helemaal niet
Of jij kan jezelf er goed uit vinden zien, maar mijn mening kan zijn dat ik je lelijk vind, zie meningen zijn geen feiten

En die opmerking over mijn Religie, geloof jij lekker jou ding, en ik het mijne, deal?
userIcon
quote:
Op maandag 15 maart 2010 @ 19:17 schreef ReneDescartes het volgende:
Even voor de duidelijkheid: Joost Bosland ontkent niet dat er problemen zijn met Marokkaanse relschoppers, hij zegt hier zelfs in zijn geheel NIETS over.
Dit gaat puur over Wilders, dit is niet zomaar iemand die dit zegt. Het is nota bene een psychotherapeut.
Bron wikipedia:
[..]

Of het nou een verkooppraatje is voor zijn boek of niet, hij zal echt geen dingen gaan verzinnen. Dit is een erkend psychotherapeut.
Een professional zal nooit een boek met de titel 'De waanzin rond Wilders' uitbrengen.. das een leuke kop voor een column op indymedia.nl maar geen werk van een erkende psychotherapeut.
userIcon
quote:
Op maandag 15 maart 2010 @ 19:19 schreef ReneDescartes het volgende:
Een mening kan per definitie geen waarheid zijn, dan noem je het een feit.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Feit
Een mening is over het algemeen wat jij denkt dat de waarheid is. Als je weet dat je mening niet waar is zal je het niet zo snel als mening gebruiken.
userIcon
quote:
Op maandag 15 maart 2010 @ 19:22 schreef VivaLaHollandia het volgende:
[..]

[afbeelding]
lekker pijpbekkie
userIcon
Hmmmm, doet me toch aan iemand denken........Ongeveer 70 jaar geleden liep er ook zo iemand in Duitsland rond!
quote:
Op maandag 15 maart 2010 @ 18:54 schreef VivaLaHollandia het volgende:

[..]
Altijd leuk om ctrl+f te gebruiken en te kijken welke domme rechtse lul als eerst begint over links. Dertiende reactie, valt nog mee.
quote:
Op maandag 15 maart 2010 @ 19:22 schreef VivaLaHollandia het volgende:
[..]

[afbeelding]
userIcon
ken ook een psychiater die zegt dat hij dezelfde trekjes vertoond als een psychopaat. Maar we zijn het er hoop ik over eens dat hij compleet gestoord is...
quote:
Op maandag 15 maart 2010 @ 19:22 schreef VivaLaHollandia het volgende:
[..]

[afbeelding]
De notenkraker, zorgt altijd voor mooie beelden
userIcon
quote:
Op maandag 15 maart 2010 @ 19:22 schreef VivaLaHollandia het volgende:
[..]

[afbeelding]
Dat zijn ''auw, wat doet het toch pijn zo'n bal tegen je kloten'' ogen
userIcon
quote:
Op maandag 15 maart 2010 @ 18:57 schreef DrPeper het volgende:
Daar hoef je niet voor gestudeerd te hebben.
Nee, en jij zeker niet.
userIcon
quote:
Op maandag 15 maart 2010 @ 19:23 schreef Schepseltje het volgende:
[..]
Een mening is over het algemeen wat jij denkt dat de waarheid is. Als je weet dat je mening niet waar is zal je het niet zo snel als mening gebruiken.
Kijk daar heb je het al, jou mening is jou waarheid, maar je moet kunnen accepteren dat jou mening voor een ander dus helemaal niet op de waarheid hoeft te lijken, leg je jou mening op als de waarheid belemmer je een ander in het hebben van een eigen mening
Zijn meningen die hij brengt als feit is hier een goed voorbeeld van
Is dan weer mijn mening dan he
quote:
Op maandag 15 maart 2010 @ 18:58 schreef Kiegie het volgende:
[..]

Of je leest dus even wat Bosland zegt, over de bijzondere omstandigheden waarin Wilders moet functioneren.
Of je doet zelf even wat onderzoek
100  van 302 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3 4


Lees ook:

» 24/05 [Upd] Studentes Minerva ontgroend in luiers235
» 20/05 Eindejaarsconference Van Rossem weer populair21
» 20/05 Oudste vrouw op Mount Everest26
» 18/05 Verkooppunten tabak in grensstreek onder druk50


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden