BNN begint politieke partij

Politiek • Geschreven door Novum op 15-03-2010 @ 18:08 - gepost door bennootje
print 

Sophie Hilbrand en Filemon Wesselink gaan op zoek naar geschikte kandidaten voor een eigen politieke jongerenpartij. De zoektocht is te volgen in het programma 'Lijst 0' bij BNN. De presentatoren willen dat politiek een 'dicht bij je bed-show' wordt.

"De besluiten die in de Tweede Kamer worden genomen hebben ook voor jongeren ingrijpende gevolgen", legt Hilbrand uit. "Voor een complete volksvertegenwoordiging is het logisch dat er een partij is die alle vraagstukken bekijkt vanuit het oogpunt van de jonge generatie."

De nieuwbakken politici gaan zich inzetten om 9 juni een zetel te veroveren tijdens de Tweede Kamerverkiezingen. "Op die manier hopen we de politiek voor jongeren herkenbaar, begrijpelijk en vooral interessant te maken", vertelt Wesselink. 'Lijst 0' is vanaf 9 april te zien bij BNN.

BNN start jongerenpartij (foto: Novum)

Bron: Novum


Lees ook:

» 11:05 SP weer bijna op niveau VVD in peiling51
» 11/02 GL congres tegen uitbreiding Kunduz9
» 11/02 Kunduz weer centraal op GroenLinks-congres2
» 10/02 Elfstedenkoorts had ook Rutte in greep31


delen | eKudos nujij

7450 views / 67 reacties
Reacties op dit bericht
67  van 67 reacties op deze pagina. Pagina  1
Jep en de meeste jongeren mogen niet stemmen...
man pberends (Redactie Frontpage) 15-03-2010 @ 18:11 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
"De besluiten die in de Tweede Kamer worden genomen hebben ook voor jongeren ingrijpende gevolgen"
Ja, en ook voor ouderen, gehandicapten etc. Iedereen een eigen partij? Wat een kansloze argumenten.

Vergeet ook niet dat alle bestaande partijen vrij levendige jongerenorganisaties hebben.
userIcon
ik begin binnenkort een partij met maar één punt: minder partijen
userIcon
Welja, nog zo'n splinterpartijtje met heel veel reclamezendtijd.
userIcon
quote:
Op maandag 15 maart 2010 @ 18:11 schreef Toffe_Ellende het volgende:
ik begin binnenkort een partij met maar één punt: minder partijen
En daarna richt je de fanclub op voor mensen met een hekel aan paradoxen?
Tja we maken gewoon overal amusement van .... en wat pberends al aangeeft er zijn zoveel groeperingen waarvoor je een eigen partij zou kunnen maken.
userIcon
quote:
Op maandag 15 maart 2010 @ 18:11 schreef pberends het volgende:
[..]


Ja, en ook voor ouderen, gehandicapten etc. Iedereen een eigen partij? Wat een kansloze argumenten.
Precies wat ik dacht Nog meer versplintering en nog moeilijker om het land te besturen. Als het zo doorgaat hebben we over 20 jaar een kabinet met 10 partijen....
userIcon
Jezus, wat een faal actie.

Op zich een goed idee om jongeren politiek betrokken te maken en het klopt dat politiek voor velen een ver-van-mijn-bed-show zijn. Maar doe dat dan met een op jongeren gericht politiek programma. Ze zijn immers een omroep, dus dat lijkt mij eerder voor de hand liggen.
zeker met een spuit, een tiet en een piemol op de verkiezingsposter. Laat die simpele spuiters eerst hun eigen drugsprobleem maar eens oplossen voordat ze denken voor anderen te kunnen denken.
userIcon
Een partij alleen voor jongeren hoeft wmb niet meteen. Gewoon een partij die niet alleen voor baby-boomers op komt zou al voldoende zijn
userIcon
Hoe meer zetels er van de PVV afgesnoept worden, hoe beter.
man pberends (Redactie Frontpage) 15-03-2010 @ 18:14 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op maandag 15 maart 2010 @ 18:13 schreef Kremers het volgende:
[..]


Precies wat ik dacht Nog meer versplintering en nog moeilijker om het land te besturen. Als het zo doorgaat hebben we over 20 jaar een kabinet met 10 partijen....
Ja, en richt ook maar meteen een Partij voor de Veiligheid op, Partij voor het Onderwijs en Partij voor de Zorg... omfg...
=> schoenmaker .... LEEST!
userIcon
He die man links ken ik, dat is die Filemon ofzo. Maar wie is die man rechts op de foto?
man pberends (Redactie Frontpage) 15-03-2010 @ 18:15 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op maandag 15 maart 2010 @ 18:15 schreef Loogie het volgende:
He die man links ken ik, dat is die Filemon ofzo. Maar wie is die man rechts op de foto?
.
userIcon
quote:
Op maandag 15 maart 2010 @ 18:14 schreef R4inier het volgende:
Hoe meer zetels er van de PVV afgesnoept worden, hoe beter.
De meeste jongeren stemmen sowieso links. Heb ik vroeger ook gedaan, toen ik net zo naïef was.

Jongeren die toch al op Wilders wilden stemmen, zullen zich hierdoor niet op andere gedachten laten brengen, vermoed ik.
Jongeren in de politiek
Big Brother in de tweede kamer
userIcon
Fail.

Ik zapte laatst langs BNN. Beschamende televisie. Geen enkele relevantie meer. BNN zijn om het BNN zijn. En dat moet de politiek in?
userIcon
Liever BNN in de politiek dan die ouwe zakken die totaal geen idee hebben van wat er speelt in de wereld.
userIcon
Filemon Wesselink
Echt goed! hierdoor raken er vast meer mensen betrokken tot de politiek
userIcon
Faal. Stem dan op de piratenpartij ofzo!
quote:
Op maandag 15 maart 2010 @ 18:16 schreef KingKai het volgende:
[..]
De meeste jongeren stemmen sowieso links. Heb ik vroeger ook gedaan, toen ik net zo naïef was.

Jongeren die toch al op Wilders wilden stemmen, zullen zich hierdoor niet op andere gedachten laten brengen, vermoed ik.
man mouthman (Redactie Frontpage) 15-03-2010 @ 18:27 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op maandag 15 maart 2010 @ 18:10 schreef Denni het volgende:
Jep en de meeste jongeren mogen niet stemmen...
Tot welke leeftijd ben je jongere dan?
Lijst 0 zetels ja.
userIcon
Wie quote me even: het is een 1 april grap.
Hoe meer partijen hoe meer verdeeldheid van de stemmen. Alleen de CDA achterban zal volledig trouw op zijn partij stemmen waarvan de gevolgen dus duidelijk zijn.

zucht...
quote:
Op maandag 15 maart 2010 @ 18:11 schreef pberends het volgende:
[..]


Ja, en ook voor ouderen, gehandicapten etc. Iedereen een eigen partij? Wat een kansloze argumenten.

Vergeet ook niet dat alle bestaande partijen vrij levendige jongerenorganisaties hebben.
er is een partij van de arbeid er zijn genoeg partijen die religie nemen. er is partij van de dieren etc etc. Elke partij heeft zo'n groep, dus een partij voor jongeren is zo slecht nog niet eens. Maar goed lekker klagen en zelf niks doen daar zijn we allemaal zo goed in. Hoe meer partijen hoe beter
userIcon
quote:
Op maandag 15 maart 2010 @ 18:30 schreef Morrisz het volgende:
Hoe meer partijen hoe meer verdeeldheid van de stemmen. Alleen de CDA achterban zal volledig trouw op zijn partij stemmen waarvan de gevolgen dus duidelijk zijn.

zucht...
Dat is waar, maar wil je dat we Amerikaanse taferalen, waar we maar op 2 verschillende partijen kunnen stemmen, die eigenlijk grotendeels dezelfde standpunten hebben?

Maakt de politiek toch een beetje saai, vind je niet?
quote:
Op maandag 15 maart 2010 @ 18:25 schreef vonStarhemberg het volgende:
[..]


Haha,jij bent grappig zeg. Er zit ook nog iets tussen jongeren en ouwelullen in,voorzover je dat vergeten was...
Maar eh,jongeren hebben dus met hun gebrek aan levenservaring WEL een idee wat er in de wereld speelt?
Dit dus. Ik heb liever iemand die een echte baan heeft gehad in de politiek, dan iemand van rond de 20. Jongeren hebben misschien wel goede bedoelingen, maar niet de ervaring die nodig is om politicus te zijn.
man mouthman (Redactie Frontpage) 15-03-2010 @ 18:35 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op maandag 15 maart 2010 @ 18:30 schreef VivaLaHollandia het volgende:
[..]
Ik ben een oudere jongere. Ik lever bij deze mijn stemrecht in. Ik ken nog meer oudere jongeren.

Ik mag ook meer zpelvauden machen en wordt beregt volleges et jeugtregt.

VMBO op 1!!!
Daar sluid ik me folledich bij aen....
userIcon
quote:
Op maandag 15 maart 2010 @ 18:14 schreef pberends het volgende:
[..]


Ja, en richt ook maar meteen een Partij voor de Veiligheid op, Partij voor het Onderwijs en Partij voor de Zorg... omfg...
Als die net zo druk zijn met veiligheid, onderwijs en zorg als de partij van de vrijheid met de vrijheid dan staan ons nog turbulente tijden te wachten.
sla maar vast vitaminepillen in
userIcon
quote:
Op maandag 15 maart 2010 @ 18:11 schreef pberends het volgende:

Ja, en ook voor ouderen, gehandicapten etc. Iedereen een eigen partij? Wat een kansloze argumenten.
Ouderenpartijen zijn er al jaren. In de jaren '90 hebben bijvoorbeeld Unie 55+ en het AOV (algemeen ouderen verbond) nog in de tweede kamer gezeten.
quote:
Op maandag 15 maart 2010 @ 18:32 schreef Gitarrovich het volgende:
[..]

Dat is waar, maar wil je dat we Amerikaanse taferalen, waar we maar op 2 verschillende partijen kunnen stemmen, die eigenlijk grotendeels dezelfde standpunten hebben?

Maakt de politiek toch een beetje saai, vind je niet?
Net alsof politieke partijen in Nederland zo veel van standpunt verschillen.

userIcon
Ben benieuwd...
BNN kent een groot ledenaantal.
Nog meer verdeeldheid in de kamer!!

userIcon
Niet gehinderd door enige kennis.
Dit wordt een flop. Je moet wel een beetje een fatsoenlijke opleiding of CV hebben wil je tweede kamer lid zijn. Zn kneuter journalis van BNN. Totaal geen ervaring.
En dat wil in de kamer.
Ik zou zeggen probeer het eerst op gemeentelijk niveau om wat ervaring op te doen.
userIcon
quote:
Op maandag 15 maart 2010 @ 18:17 schreef RedVampire het volgende:
Jongeren in de politiek
Big Brother in de tweede kamer
Ze zijn niet allemaal dom. Of onder de 25.
userIcon
Ach, het staat nu eenmaal iedereen vrij in dit land een partij op te richten.

Bovendien, we hebben de Ouderenpartijen ook overleefd.
userIcon
Lijst 0, was dat trouwens niet eerder met Katja Schuurman en Bridget Maasland als lijsttrekker?

Filemon dacht, als Balkenende het kan, kan ik het ook?

BNN, net als de politiek, ieder programma flopt finaal of slaagt gigantisch.
userIcon
Drama en tekenend voor het huidige systeem in NL als dit een zetel haalt.
quote:
Op maandag 15 maart 2010 @ 18:27 schreef mouthman het volgende:
[..]


Tot welke leeftijd ben je jongere dan?
15-20
userIcon
Joepie, kan ik ook nog eens op Filemon Wesselink gaan stemmen. Als ik het echt niet meer weet.

Pedopartij, partij van de dieren, piratenpartij... ach, en toch vind ik deze situatie beter dan de verzuiling.
wanneer gaan wij met zn allen een Fok! partij starten?
Lijkt me opzich niet eens zo'n slecht idee. Al die lui die er nu zitten hebben totaal geen idee hoe de jongere generatie erover denkt.
userIcon
Programma over politiek ben ik helemaal voor, maar om nou een politieke partij te starten? :S
userIcon
Oh kom op zeg... what's next? Sophie Hilbrand als Minister van Gonorroe?
Is dat niet oneerlijk, een tv zender met een politieke partij, over subjectieve media gesproken
userIcon
quote:
"Voor een complete volksvertegenwoordiging is het logisch dat er een partij is die alle vraagstukken bekijkt vanuit het oogpunt van de jonge generatie."
Zegt een vrouw van 35..
userIcon
Kap nou eens met al die domme splinterpartijen . Je bereikt niks als er honderd partijen zijn met 1 of 2 zetels. Iedereen begint maar zijn eigen partij
nou als dat geen succes wordt dan weet ik het ook niet meer
userIcon
Die "jongeren" van BNN zijn onderhand even oud als die geitenwollensokken in de huidige fracties. Niet erg maar BNN moet niet overal zo kansloos aan mee doen.
BNN was een tijdje zooo goed bezig. Goede 'volwassen' programma's die ook gewoon leuk waren om naar te kijken. Nu zijn ze weer op e terugweg, met van die kinderachtige troep en van die 'provocerende' programma's. FUCK BNN
Is het niet weer zo'n stunt?
Leuk voor in de media enzo...
Leuk dat mensen zich er in verdiepen.

Ja, de politieke partij krijgt de zelfde naam als het televisie programma.
Ja, de oprichting word gevolgd en gepubliceerd in het TV programma Lijst0

Nee, BNN heeft achteraf niets meer met het Politieke partij te maken. Zodra de lijsttrekkers zijn gekozen gaan deze een politieke programma starten.

Daarbij de vraag die mensen stellen: Ze richten zich op een leeftijd van 12 tot 30 (en 18-30 mag zich aanmelden op lijst0.bnn.nl om lijsttrekker en misschien lid te worden in de kamer)
userIcon
Jongeren zijn ook echt zo geweldig om voor op te komen ja

Klote tuig. Dat gooit maar rotzooi op straat en vind het nog stoer ook om een grote bek op te zetten als je er iets over zegt.

BNN = voor losers.
67  van 67 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 11:05 SP weer bijna op niveau VVD in peiling51
» 11/02 GL congres tegen uitbreiding Kunduz9
» 11/02 Kunduz weer centraal op GroenLinks-congres2
» 10/02 Elfstedenkoorts had ook Rutte in greep31


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden