Postbode versnippert brieven en rekeningen

AlgemeenNederlandOpmerkelijkNieuwsoverzicht • Geschreven door Bram (vulli) op 15-03-2010 @ 16:39
print 

Een achttienjarige postbode in Lelystad-Haven heeft verschillende brieven en rekeningen van bewoners van die wijk verscheurd. Tientallen mensen ontvingen geen post meer op zaterdagen. Deze mensen vonden hun post later in snippers in de wijk terug.

De postbode is op staande voet ontslagen, zo meldt TNT Post vandaag. "Het is natuurlijk een doodzonde als een postbode de post niet bezorgt," zo zegt een woordvoerder van het bedrijf. De postbode is door de bedrijfsrecherche van TNT Post verhoord. De bezorger legde echter tegenstrijdige verklaringen af, waardoor niet bekend is wat de man precies bezielde.

Ondanks zijn ontkenningen is de man toch ontslagen. "Dat hij de post niet bezorgde, was voor ons genoeg reden om hem op staande voet te ontslaan," aldus de woordvoerder.




Lees ook:

» 24/05 [Upd] Studentes Minerva ontgroend in luiers235
» 20/05 Eindejaarsconference Van Rossem weer populair21
» 20/05 Oudste vrouw op Mount Everest26
» 18/05 Verkooppunten tabak in grensstreek onder druk50


delen | eKudos nujij

8698 views / 43 reacties
Reacties op dit bericht
43  van 43 reacties op deze pagina. Pagina  1
userIcon
Wat een hufter zeg
Post is iets heel belangrijks en vaak ook erg persoonlijk.
userIcon
Wat is daar mis mee? Hij wilde gewoon alvast wat feestvreugde opwekken voor de aanstaande Koninginnendag. En wat is nou meer aanleiding voor een glimlach dan confetti?
userIcon
bedrijfsrecherche?

daar zou ik ook niets tegen te vertellen hebben
Wel raar eigenlijk. Mensen zeggen dat ze geen post krijgen, ze vinden deze later terug, en zonder enig bewijs wordt meteen de postbode verweten. Misschien liep er wel een mannetje achter hem aan en haalde snel een hoop brieven uit de brievenbussen van de mensen
userIcon
Tja, privatisering zorgt voor goedkope krachten, goedkope krachten zijn uiteindelijk duur...
quote:
Op maandag 15 maart 2010 @ 16:40 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Wat is daar mis mee? Hij wilde gewoon alvast wat feestvreugde opwekken voor de aanstaande Koninginnendag. En wat is nou meer aanleiding voor een glimlach dan confetti?
zo'n kak opmerking van jou geeft ook een redelijke aanleiding tot een glimlach
Zullen we hem is versnipperen, kijken of hij het leukt vindt
userIcon
quote:
Op maandag 15 maart 2010 @ 16:40 schreef laforest het volgende:
Wat een hufter zeg
Post is iets heel belangrijks en vaak ook erg persoonlijk.
Wat heeft "persoonlijk" hier nou mee te maken? Er staat toch nergens dat hij die post ook heeft gelezen.

userIcon
quote:
Op maandag 15 maart 2010 @ 16:41 schreef framer8 het volgende:
Wel raar eigenlijk. Mensen zeggen dat ze geen post krijgen, ze vinden deze later terug, en zonder enig bewijs wordt meteen de postbode verweten. Misschien liep er wel een mannetje achter hem aan en haalde snel een hoop brieven uit de brievenbussen van de mensen
wat voor belachelijke brievenbus heb jij?

hier valt het gewoon netjes op de mat en kan je er alleen bij als je de deur opent of van binnenuit de post pakt..
userIcon
haha weet je hoe gaaf ge-wel-dig meestal laten postbodes die geen zin hebben om tewerken de post gewoon staan en worden ze er uit gegooid maar hij versnippert het gewoon
userIcon
quote:
Op maandag 15 maart 2010 @ 16:41 schreef framer8 het volgende:
Wel raar eigenlijk. Mensen zeggen dat ze geen post krijgen, ze vinden deze later terug, en zonder enig bewijs wordt meteen de postbode verweten. Misschien liep er wel een mannetje achter hem aan en haalde snel een hoop brieven uit de brievenbussen van de mensen
We leven niet in Duckstad ofzo, met die rode brievenbussen in de tuin
bij de belastingdienst gebeurt dit nou nooit he...
userIcon
quote:
Op maandag 15 maart 2010 @ 16:41 schreef Salatrel het volgende:
bedrijfsrecherche?

daar zou ik ook niets tegen te vertellen hebben
Ik weet niet of zijn acties illegaal zijn geweest. Ik kan me namelijk best voorstellen dat dit wettelijk gezien echt niet mag
quote:
Op maandag 15 maart 2010 @ 16:46 schreef mschol het volgende:
[..]


wat voor belachelijke brievenbus heb jij?

hier valt het gewoon netjes op de mat en kan je er alleen bij als je de deur opent of van binnenuit de post pakt..
Oh? Nooit gehad dat er reklame half in de brievenbus zit of een krant? En dat daar je gewone post ook tussenzit? Lijkt me echt niet dat jij dat nooit gehad hebt, terwijl ik't wel meerdere malen heb meegemaakt en ook anderen in zowel mijn buurt als in andere buurten en zelfs steden, dus denk voordat je zoiets typed
quote:
Op maandag 15 maart 2010 @ 17:00 schreef framer8 het volgende:
[..]


Oh? Nooit gehad dat er reklame half in de brievenbus zit of een krant? En dat daar je gewone post ook tussenzit? Lijkt me echt niet dat jij dat nooit gehad hebt, terwijl ik't wel meerdere malen heb meegemaakt en ook anderen in zowel mijn buurt als in andere buurten en zelfs steden, dus denk voordat je zoiets typed
Oftewel....Als hij bezwaar tegen zijn ontslag aantekent is't nog altijd aan de werkgever om te bewijzen dat hij zijn post niet heeft afgeleverd. Dat iets niet aannemelijk is, betekend nog niet dat het niet waar kan zijn. Probeer dat maar eens te bewijzen.
userIcon
Is het ook niet wettelijk strafbaar om brieven te verduisteren? Die jongeman dient op zn minst vervolgt te worden...
quote:
Op maandag 15 maart 2010 @ 16:46 schreef mschol het volgende:
[..]


wat voor belachelijke brievenbus heb jij?

hier valt het gewoon netjes op de mat en kan je er alleen bij als je de deur opent of van binnenuit de post pakt..
Als je aan de dijk woont heb je gwoon een brievenbus bovenaan de dijk poeliewoepsie, tik tik, even nadenken
userIcon
Volgens mij is het zelfs zo dat wanneer je brievenbus op meer dan 10m van de straat ligt, dat je dan zo'n brievenbus vooraan de stoep moet plaatsen (vroeger had je iig die welbekende groene plastic postbrievenbussen, weet niet of ze die nog steeds hebben of dat het eender welk type mag zijn)
userIcon
quote:
Op maandag 15 maart 2010 @ 16:44 schreef KingKai het volgende:
[..]
Wat heeft "persoonlijk" hier nou mee te maken? Er staat toch nergens dat hij die post ook heeft gelezen.

Het persoonlijke is niet dat hij het gelezen heeft maar misschien wel zonder het door te hebben een rouwkaartje verscheurd of wellicht een liefdesbrief.
userIcon
ik kreeg gisteren nog iemand anders pinpas in de brievenbus, maar dat terzijde
quote:
Op maandag 15 maart 2010 @ 16:49 schreef Loogie het volgende:
[..]


We leven niet in Duckstad ofzo, met die rode brievenbussen in de tuin
userIcon
quote:
achttienjarige
Well there's your problem.
userIcon
Dat zijn nou de zegeningen van de privatisering en de vrijgegeven postmarkt. Aangezien de concurrentie goedkope bejaarden, huisvrouwen en figuren van de sociale werkplaats zonder CAO in dienst heeft, moet TNT ook flink bezuinigen om te kunnen concurreren.

Ze willen het liefst al hun goede, maar te dure postbodes kwijt. En daar krijg je dan dit soort losers voor in de plaats.
Pieter post Pieter post
Met zijn post, verdient de kost
userIcon
quote:
Op maandag 15 maart 2010 @ 17:03 schreef B-FliP het volgende:
Is het ook niet wettelijk strafbaar om brieven te verduisteren? Die jongeman dient op zn minst vervolgt te worden...
Ja, dat is wel degelijk strafbaar. En niet zo zuinig ook.
userIcon
pffff moet je eens voorstellen, je krijgt een brief van incassobureau's en die brieven ontvang je niet omdat ene hufter em niet bezorgd en de kosten lopen zo hoog op en uiteindelijk komt de post uiteindelijk toch aan en krijg je geen gelijk van incasso's omdat ze denken dat je liegt...

p.s dat heb ik paar keer meegemaakt....
userIcon
quote:
Op maandag 15 maart 2010 @ 18:39 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]


Waarom laat je het zover komen dat bedrijven incassobureau's inschakelen?
nee als je de rekening niet krijgt dan komt de incasso's of nie? die rekeningen heb ik ook nooit gehad, meestal gebeurd het automatisch maar als het mislukt krijg je acceptgiro met kenmerk...dus je weet nooit of er succesvol is geincasseerd, sinds ik bijna nooit in mijn internetbankiering kijk...
userIcon
Hij kan altijd aan de slag als schredder.
userIcon
quote:
Op maandag 15 maart 2010 @ 17:55 schreef Denni het volgende:
Pieter post Pieter post
Met zijn post, verdient de kost
'Met zijn POES!', het was een POES!
Snoes, je weetz....
userIcon
quote:
Op maandag 15 maart 2010 @ 16:41 schreef framer8 het volgende:
Wel raar eigenlijk. Mensen zeggen dat ze geen post krijgen, ze vinden deze later terug, en zonder enig bewijs wordt meteen de postbode verweten. Misschien liep er wel een mannetje achter hem aan en haalde snel een hoop brieven uit de brievenbussen van de mensen
Niet iedereen woont in kansenwoningen, sommige mensen hebben ook een voortuin en hebben de brievenbus op zo'n mooi paaltje aan de weg staan.
userIcon
quote:
Op maandag 15 maart 2010 @ 16:49 schreef Loogie het volgende:
[..]


We leven niet in Duckstad ofzo, met die rode brievenbussen in de tuin
klopt, hier zijn ze meestal groen
userIcon
Artikel 13 van de grondwet gaat over het briefgeheim.
De (ex-)postbode heeft dus een misdrijf begaan en moet gewoon een jaar of 6 brommen. Niets moeilijks aan, toch
userIcon
Pay peanuts, get monkeys.
Je kunt wel over die ene postbode jeremiëren, maar als de geprivatiseerde posterijen het oude goede personeel nou eens niet eruit had gewerkt om de aandeelhouders meer te betalen, hadden ze deze smet niet gehad.

De gedupeerde geadresseerden kan ik enkel raden, elke juridische mogelijkheid om TNT uit te kleden aan te grijpen, want alleen daar zijn ze gevoelig, de rest zal hun een rotzorg zijn.
userIcon
Alsof TNT zelf nooit brieven versnippert.....
userIcon
quote:
Op maandag 15 maart 2010 @ 20:55 schreef Troeta het volgende:
Alsof TNT zelf nooit brieven versnippert.....
nee, dat doen ze niet. Ze raken soms weleens verstopt in een machine (vaak enveloppen die net even wat anders zijn dan standaard) en raken daardoor gescheurd, maar die krijg je dan als het goed is gewoon geseald met een sticker erop van: sorry, maar er is iets missgegaan tijdens het verwerken van dit poststuk, onze excuses. Er word NIETS moedwillig versnipperd
userIcon
quote:
Op maandag 15 maart 2010 @ 22:02 schreef Bensel het volgende:
[..]

nee, dat doen ze niet. Ze raken soms weleens verstopt in een machine (vaak enveloppen die net even wat anders zijn dan standaard) en raken daardoor gescheurd, maar die krijg je dan als het goed is gewoon geseald met een sticker erop van: sorry, maar er is iets missgegaan tijdens het verwerken van dit poststuk, onze excuses. Er word NIETS moedwillig versnipperd
Er du Dansk?
quote:
Op maandag 15 maart 2010 @ 16:49 schreef Loogie het volgende:
[..]


We leven niet in Duckstad ofzo, met die rode brievenbussen in de tuin
quote:
Op maandag 15 maart 2010 @ 16:40 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Wat is daar mis mee? Hij wilde gewoon alvast wat feestvreugde opwekken voor de aanstaande Koninginnendag. En wat is nou meer aanleiding voor een glimlach dan confetti?
ik vond het grappig..
quote:
Op maandag 15 maart 2010 @ 16:40 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Wat is daar mis mee? Hij wilde gewoon alvast wat feestvreugde opwekken voor de aanstaande Koninginnendag. En wat is nou meer aanleiding voor een glimlach dan confetti?
Je post gewoon krijgen?
userIcon
Ontslagen? That's it? Dikke boete zou ik zeggen.
Niet eens vervolging..??
43  van 43 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 24/05 [Upd] Studentes Minerva ontgroend in luiers235
» 20/05 Eindejaarsconference Van Rossem weer populair21
» 20/05 Oudste vrouw op Mount Everest26
» 18/05 Verkooppunten tabak in grensstreek onder druk50


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden