Beoogd lijsttrekker van de PvdA Job Cohen wil het Amsterdamse raadslid Ahmed Marcouch meenemen naar Den Haag. Dat schrijft Het Parool vandaag.
Marcouch staat bekend om zijn confronterende beleid ten aanzien van de islam. Door de oud-stadsdeelvoorzitter van Slotervaart mee te nemen naar de Tweede Kamer, zou het voor PVV-leider Geert Wilders lastiger worden om Cohen weg te zetten als 'theedrinkende multicultiknuffelaar'.
Het zou de bedoeling zijn dat Marcouch zijn raadslidmaatschap combineert met een zetel in de Tweede Kamer. Volgens de krant zou Marcouch zelf meer oren hebben naar het wethouderschap in Amsterdam. Hij heeft nog enkele dagen bedenktijd; tot overmorgen kunnen kandidaat-Kamerleden voor de PvdA zich melden.
quote:Alsof Wilders niks te zeiken heeft op MarcouchDoor de oud-stadsdeelvoorzitter van Slotervaart mee te nemen naar de Tweede Kamer, zou het voor PVV-leider Geert Wilders lastiger worden om Cohen weg te zetten als 'theedrinkende multicultiknuffelaar'.
quote:Het is een reactie op het schreeuwgedrag van Wilders. Zodra Cohen bekend maakte dat hij PVDA-lijsttrekker wilde worden begon Wilders al met zijn gedrag.Op maandag 15 maart 2010 @ 15:29 schreef RichardDawkins het volgende:
Je zou zeggen dat de acties van Cohen ervoor zouden moeten zorgen dat Wilders hem niet wegzet als een theedrinkende multicultiknuffelaar.
Ja natuurlijk is iemand anders erbij halen ook een actie maar niet het soort waar ik op doel.
quote:Leuke debatttenOp maandag 15 maart 2010 @ 15:31 schreef Lakitu het volgende:
[..]
Alsof Wilders niks te zeiken heeft op Marcouch
quote:Iedereen heeft wel wat te zeiken op Marcouch, al was het maar om zijn omstreden beleid zoals het lekker met kinderen naar een voetbalwedstrijd gaan zodat ze kunnen zien wat voor kansen er liggen in de maatschappij voor ze.Op maandag 15 maart 2010 @ 15:31 schreef Lakitu het volgende:
[..]
Alsof Wilders niks te zeiken heeft op Marcouch
quote:Islamonderwijs op openbare scholen is niet confronterend t.a.v. de islam, maar t.a.v. de Nederlandse maatschappij.Marcouch staat bekend om zijn confronterende beleid ten aanzien van de islam.
quote:Door die excuus-allochtoon mee te nemen, komt Cohen juist over als "multicultiknuffelaar", lijkt mij zo.Door de oud-stadsdeelvoorzitter van Slotervaart mee te nemen naar de Tweede Kamer, zou het voor PVV-leider Geert Wilders lastiger worden om Cohen weg te zetten als 'theedrinkende multicultiknuffelaar'.
quote:Waarom zou ik het niet waarderen? Ik heb niks tegen joden.Op maandag 15 maart 2010 @ 15:35 schreef KingKai het volgende:
Tja... Een Jood aan de leiding bij de Partij van de Arbeid, dat zullen de moslimkiezers niet waarderen. Dus vandaar deze noodgreep.
quote:ja joh dat zal gebeurenOp maandag 15 maart 2010 @ 15:37 schreef groenrechts het volgende:
En uiteindelijk zullen er over 30 jaar alleen nog maar Arabische namen in de 2e kamer de ronde doen.
Dwz; het einde van een ooit welvarende zorgstaat.
quote:Daarom was hij ook zo populair in Amsterdam? Trouwens, katholieken stemmen net zo goed CDA als protestanten, onafhankelijk van wie de lijsttrekker is. Zo werkt het bij het overgrote deel van de moslims natuurlijk ook.Op maandag 15 maart 2010 @ 15:35 schreef KingKai het volgende:
Tja... Een Jood aan de leiding bij de Partij van die Allah, dat zullen de moslimkiezers niet waarderen. Dus vandaar deze noodgreep.
quote:Er bestaat een bepaald slag volk, wat de Joden onder apen & varkens rekent..Op maandag 15 maart 2010 @ 15:39 schreef Randam3 het volgende:
[..]Joden zijn ook mensen
quote:QFT. In Leeuwaren zijn de Antillianen een veel grotere probleem groep (om de zelfde redenen), maar daar hoor je nooit iemand over.Op maandag 15 maart 2010 @ 15:42 schreef thettes het volgende:
[..]
Daarom was hij ook zo populair in Amsterdam? Trouwens, katholieken stemmen net zo goed CDA als protestanten, onafhankelijk van wie de lijsttrekker is. Zo werkt het bij het overgrote deel van de moslims natuurlijk ook.
Zo was laatst nog een onderzoek dat de meeste moslims nog amper de moskee bezoeken. De problematiek van overlast op straat (wat voor veel mensen veel confronterender is dan bv. eerwraak) zit niet in de religie maar in sociaal-economische aspecten. Dat verklaart ook waarom de niet-moslim Antillianen net zo goed als "overlastgroep" beschouwd worden.
En marcouch een excuusallochtoon noemen is holle retoriek. We hebben het over de man die de gay-pride naar osdorp wilde halen! Dan ben je gewoon een politicus met lef.
quote:Welk linkse rotzooitje?Op maandag 15 maart 2010 @ 15:43 schreef Regal het volgende:
[..]
Ik ben geen PVV'er, maar hij heeft meer dan gelijk om het linkse rotzooitje af te kraken. Hij doet het alleen met te weinig inhoud. Een Pim Fortuyn had ze allemaal de hoeken van de tent laten zien.
quote:Gaan we weerOp maandag 15 maart 2010 @ 15:46 schreef groenrechts het volgende:
[..]
ook die kogel kwam van zo'n laffe linkse hond![]()
maar die put moet ook nog gedempt worden..
quote:Hij staat bovenaan begin je hem al te knijpen?Op maandag 15 maart 2010 @ 15:46 schreef VivaLaHollandia het volgende:
Hahahaha, een vooruit-schuif-marokkaan als ultiem zwaktebod van Cohen![]()
![]()
quote:Er bestaat ook een bepaald slag volk, dat gelijk in alles gelooft wat er gezegd wordt en/of niet in staat zijn dingen in socio-historische context te plaatsen.Op maandag 15 maart 2010 @ 15:43 schreef Atoompje het volgende:
[..]
Er bestaat een bepaald slag volk, wat de Joden onder apen & varkens rekent..
quote:Alleen aan die twee?Op maandag 15 maart 2010 @ 15:50 schreef _Endymion_ het volgende:
Hmmm doet me denken aan John McCain en Sarah Palin.
Tactisch poppetjes kiezen ipv goede beleidsplannen maken en uitvoeren.
quote:Precies. Zo hebben moslims eerder een probleem met Israel dan met Joden. Helaas worden deze twee zaken vaak door elkaar gebruikt, zowel door moslims als door niet-moslims.Op maandag 15 maart 2010 @ 15:48 schreef J_Zegers het volgende:
[..]
Wat een onzin. Moslims zijn dol op Job Cohen. Moslims hebben helemaal niks tegen Joden. Er zijn zelfs radicale islamisten van Joodse afkomst. En Hitler was geen moslim, maar hij staat samen met de christenen aan kop qua Jodenvervolging.
quote:Dat moet Marcous dan ook maar willen want volgens mij wilde hij iets in Amsterdam zelf.Op maandag 15 maart 2010 @ 15:29 schreef Agag het volgende:
Goed plan!
quote:Heb je wat voorbeelden (oh wacht nu vraag ik iets onmogelijks op de FPOp maandag 15 maart 2010 @ 15:51 schreef Regal het volgende:
[..]
Jep, mensen in Nederland zijn nog steeds niet helemaal wakker. Het is echt onbegrijpelijk na wat er allemaal gebeurt is. Dat PvdA uberhaupt nog zetels heeft vind ik al te erg voor woorden. Hoe kun je nou in godsnaam op zo'n partij stemmen? Een partij die overal voor wegloopt.
quote:Tja, alsof de PvdA veel keuze heeft hier. Ik ben geen PvdA fan (verre van dat zelfs), maar ben er van overtuigd dat ze aan Cohen een ijzersterke lijsttrekker zullen hebben.Op maandag 15 maart 2010 @ 15:34 schreef hondjes het volgende:
Cohen moet eerst zelf nog gekozen worden door zijn partij..
En nu gaat hij er al vanuit dat hij PM wordt , laat eerst de partij kiezen, daarna het volk, en dan verder praten,,,wie, wat, waar en hoe.....
quote:Heel simpel, voor mij de 2 grootste redenen om eventueel PvdA te stemmen:Op maandag 15 maart 2010 @ 15:51 schreef Regal het volgende:
Hoe kun je nou in godsnaam op zo'n partij stemmen?
quote:jahga aant gas met die marcousch, die gast heeft allemaal van die dingetjes die de belastingbetaler kan ophoesten...Op maandag 15 maart 2010 @ 15:34 schreef Corradini het volgende:
[..]
Iedereen heeft wel wat te zeiken op Marcouch, al was het maar om zijn omstreden beleid zoals het lekker met kinderen naar een voetbalwedstrijd gaan zodat ze kunnen zien wat voor kansen er liggen in de maatschappij voor ze.
quote:Dat is bter. De rest van Nederland heeft toch echt een heel ander idee over wat 'er loos is in dit land'.Op maandag 15 maart 2010 @ 15:57 schreef groenrechts het volgende:
En de enige die denken echt te zien wat er loos is in dit land zijn de PVV-ers
quote:Iets genuanceerdOp maandag 15 maart 2010 @ 15:56 schreef Sigmund666 het volgende:
[..]
Welkomin Hollandop fok,landsiite van eeuwig klagende en huilende mensen.
quote:Idd. Marcouch is een islamist. Hij wil niet alleen islamonderwijs op openbare scholen, hij ziet ook de islam als oplossing voor criminele Marokkaanse jongeren.Op maandag 15 maart 2010 @ 15:35 schreef KingKai het volgende:
Tja... Een Jood aan de leiding bij de Partij van die Allah, dat zullen de moslimkiezers niet waarderen. Dus vandaar deze noodgreep.
Islamonderwijs op openbare scholen is niet confronterend t.a.v. de islam, maar t.a.v. de Nederlandse maatschappij. Door die excuus-allochtoon mee te nemen, komt Cohen juist over als "multicultiknuffelaar", lijkt mij zo.
quote:klikOp maandag 15 maart 2010 @ 15:57 schreef groenrechts het volgende:
[..]
Omdat vele mensen nog steeds denken/ geloven dat de pvda staat voor, de gewone man, de arbeider.
Wat met Kok al niet meer zo is, die mede zakkenvuller.
Het zijn lafaards, die hun kiezers nu maar bij de domme allochtonen gaan winnen.
Omdat vele niet meer in hun leugens trappen.
En christenen blijven stemmen op de cda of CU.
Linkse profiteurs stemmen SP of groen links
En de enige die echt zien wat er loos is in dit land zijn de PVV-ers, maar die worden bestempeld als dom en racistisc.
En zo blijven we in dit land maar aantobben
Wat een Land
quote:Ach, beschouw het als bij voetbal: als PSV 30 punten voorsprong heeft, dan kun je er vanuit gaan dat ze landskampioen worden. Iedereen noemt ze dan al zo. Echter theoretisch zijn ze nog geen kampioen.....Op maandag 15 maart 2010 @ 15:57 schreef JayKudo het volgende:
Dit is nog het allermooiste van dit hele gedoe omtrent Cohen. Nog voordat Wouter Bos vertrokken was zei Bos over zijn eigen funnctie, ik moet nog wel herkozen worden, we zijn een democratische partij blabla...
Ineens kwam Cohen in de picture en over democratie in de partij hoorde je niks meer :S
quote:En dat is erg omdat.... ? Kennis over godsdiensten (de godsdienst waar we volgens Geert mee doodgegooid worden) kan toch nooit kwaad? En als de Islam die gasten op het goede spoor kan brengen....waarom niet?Op maandag 15 maart 2010 @ 16:01 schreef ymmv het volgende:
Idd. Marcouch is een islamist. Hij wil niet alleen islamonderwijs op openbare scholen, hij ziet ook de islam als oplossing voor criminele Marokkaanse jongeren.
quote:Zo te lezen snap jij wel meer dingen nietOp maandag 15 maart 2010 @ 16:04 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
En dat is erg omdat.... ? Kennis over godsdiensten (de godsdienst waar we volgens Geert mee doodgegooid worden) kan toch nooit kwaad? En als de Islam die gasten op het goede spoor kan brengen....waarom niet?
Echt, ik snap dit soort onzin nooit.....
quote:Op maandag 15 maart 2010 @ 15:42 schreef Naj_Geetsrev het volgende:
Als Marcouch VVD-er was, dan werd hij nu de hemel in geprezen. Maar omdat hij PvdA'er is, is het natuurlijk de excuus allochtoon..
Tegelijk oogkleppen op en een bord voor je kop is echt niet handig fokkertjes. Je hoeft het niet met links eens te zijn, maar een wat breder blikveld met wat meer nuances is toch niet verkeerd?
quote:Oei, dat zal ze niet leuk vinden, een pvv'er die haar profiel kaapt.Op maandag 15 maart 2010 @ 15:58 schreef nummer_zoveel het volgende:
(profiel even gekaapt van m'n vriendin)
quote:Doe geen moeite een discussie te ontlokken. Ik zat net 'toevallig' wat oude discussies van jou te lezen...zodra het inhoudelijk wordt, negeer je de helft of haak je af en vervolgt weer met 'links = kut'- uitspraken.Op maandag 15 maart 2010 @ 16:05 schreef Pruimentijd het volgende:
Zo te lezen snap jij wel meer dingen niet
quote:Over wat er loos is heerst toch wel een brede overeenstemming, de (schijn)oplossingen die aangedragen worden verschillen echter nogalOp maandag 15 maart 2010 @ 15:59 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Dat is bter. De rest van Nederland heeft toch echt een heel ander idee over wat 'er loos is in dit land'.
quote:Hilarisch? Jij bent zo te lezen naast islamofoob ook nog eens een antisemiet.Op maandag 15 maart 2010 @ 16:05 schreef Pruimentijd het volgende:
Hilarisch dat straks vele moslims een jood als minister president willen
quote:Je verwerpt dus wat de koran en Mohammed zeggen over JodenOp maandag 15 maart 2010 @ 15:48 schreef J_Zegers het volgende:
[..]
Wat een onzin. Moslims zijn dol op Job Cohen. Moslims hebben helemaal niks tegen Joden. Er zijn zelfs radicale islamisten van Joodse afkomst. En Hitler was geen moslim, maar hij staat samen met de christenen aan kop qua Jodenvervolging.
quote:Je woont toch in Ierland?Op maandag 15 maart 2010 @ 16:14 schreef laforest het volgende:
Nou voor het eerst in mijn leven hoop ik dat Wilders wint.
En ik ben het niet eens echt met hem eens, maar het alternatief is vele malen slechter.
quote:Nigga pleaseOp maandag 15 maart 2010 @ 16:14 schreef laforest het volgende:
Nou voor het eerst in mijn leven hoop ik dat Wilders wint.
En ik ben het niet eens echt met hem eens, maar het alternatief is vele malen slechter.
quote:Ja en? Daarom mag ik nog wel via de Ambassade en Gemeente Den Haag stemmen.Op maandag 15 maart 2010 @ 16:18 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Je woont toch in Ierland?
quote:Ik zou eens wat vaker praten met de Marokkanen in je buurt dan kom je snel tot andere conclusies. (Tuurlijk haat niet iedere moslim joden maar goed sterk antisentiment komt toch echt wel degelijk onder grote getalen voor)Op maandag 15 maart 2010 @ 15:48 schreef J_Zegers het volgende:
[..]
Moslims hebben helemaal niks tegen Joden.
quote:Speciaal voor jou...en mensen die graag hitler over al in betrekken
En Hitler was geen moslim, maar hij staat samen met de christenen aan kop qua Jodenvervolging.


quote:Welkom op de FP!!Op maandag 15 maart 2010 @ 16:39 schreef Liens het volgende:
Twee pagina's met allerlei aantijgingen richting Cohen en Marcouch, met 0 argumenten ter onderbouwing.
quote:Jawel hoor, Cohen met Marcouch.Op maandag 15 maart 2010 @ 16:20 schreef DonaIdDuck het volgende:
[..]
Nigga pleaseSlechter dan Wilders is niet mogelijk!
quote:Marcouch en de islamiseringOp maandag 15 maart 2010 @ 16:39 schreef Liens het volgende:
Twee pagina's met allerlei aantijgingen richting Cohen en Marcouch, met 0 argumenten ter onderbouwing.
quote:Onderbouw je eens laforestjeOp maandag 15 maart 2010 @ 16:43 schreef laforest het volgende:
[..]
Jawel hoor, Cohen met Marcouch.
quote:Marchouch (even als Aboutaleb) zijn nou niet bepaald te vergelijken met de meerheid van de Marokkanen in Nederland, he. Je wil dat Wilders erkend dat sommige het ook goed doen? volgens mij heeft hij dit al vaak genoeg aangeven ...dus wat is je punt?Op maandag 15 maart 2010 @ 16:41 schreef SimonBalk het volgende:
Van mij mag meneer Marcouch sowieso naar de kamer komen. Hij is een trotse Nederlander en Marokkaan die in de Islam geloofd en normaal leeft in Nederland. Dan kan wilders zijn beeld iets meer bijstellen naar de realiteit.
Als Wilders en Marcouch in de kamer komen ga ik zeker vaker naar politiek24 kijken
quote:Zoals toen hij protesteerde tegen de aanstelling van Albayarak & Aboutaleb als staatssecretarissen?Op maandag 15 maart 2010 @ 16:46 schreef eltopo2010 het volgende:
Marchouch (even als Aboutaleb) zijn nou niet bepaald te vergelijken met de meerheid van de Marokkanen in Nederland, he. Je wil dat Wilders erkend dat sommige het ook goed doen? volgens mij heeft hij dit al vaak genoeg aangeven ...
quote:77. Zeg: "O, mensen van het Boek, overdrijft uw godsdienst niet ten onrechte, noch volgt de neigingen van een volk dat voordien afdwaalde en velen deed dwalen en van het rechte pad afweek.Op maandag 15 maart 2010 @ 16:46 schreef Ghaazi het volgende:
[..]
Ik ben nooit anti-joodse passages tegengekomen in de gehele Koran. Er hoeft dus niks gescheurd te worden.
Cohen voor premier.
quote:Weet je wat pas oubollig is? Dat hele links / rechts gezeik, elkaar in hokjes plaatsen.....Op maandag 15 maart 2010 @ 16:52 schreef Flesgroen het volgende:
Kijk, zie hier waarom links niet meer bestaat, vroeger was het weg met de kerk leve het socialisme, nu vinden ze rechts ineens goed zolang het maar de rechtse moslims zijn.
quote:Dan heb je toch niet goed gelezen!! Heb je nog wel gelezen dat ik gezegd heb dat met linkse mensen geen discussie te voeren valt.. jij bevestigd de regel.Op maandag 15 maart 2010 @ 16:10 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Doe geen moeite een discussie te ontlokken. Ik zat net 'toevallig' wat oude discussies van jou te lezen...zodra het inhoudelijk wordt, negeer je de helft of haak je af en vervolgt weer met 'links = kut'- uitspraken.
En voor infantiele gesprekken met jou ben ik niet in de juiste stemming. Dus bij deze: groetjes!
quote:Dus een allochtoon die wel werkt, is ook al niet goed?Op maandag 15 maart 2010 @ 17:04 schreef plum het volgende:
[..]
Als je blieft zeg, niet nog meer van die multiculti figuren in de nieuwe regering.
Nu ga ik godverdomme wél op Wilders stemmen als tegenwicht tegen al te veel allochtonen in de regering, die mij straks zal zeggen hoe ik de zaken moet regelen.
Bekijk het even!
quote:Op maandag 15 maart 2010 @ 17:17 schreef psylopsy het volgende:
[..]
tja...als je niet meer op een ander kan zeiken...
wat moet je dan...
naar je eigen gedrag gaan kijken ???
Ben jij gek
quote:Eerst neigen richting de PVV en dan door een personenkwestie richting de PvdA..Op maandag 15 maart 2010 @ 15:58 schreef nummer_zoveel het volgende:
(profiel even gekaapt van m'n vriendin)
Ikzelf neig naar PVV, maar de invulling qua mensen houd mij tegen.
Vind ze te amateuristisch, maar de achterliggende gedachte is best aantrekkelijk.
Stem normaal altijd VVD, maar met ijzervreter Marcouch erbij zou ik misschien zomaar nog eens PvdA gaan stemmen (zou de eerste keer in m'n leven zijn!)
Maar ja, van de andere kant, kan mijn keuze morgen weer anders zijn.
Groeten,
een zwevende kiezer