Kritiek op Balkenende houdt aan

Politiek • Geschreven door Rein (RvLaak) op 15-03-2010 @ 13:59
print 

Na de val van het kabinet Balkende IV, is de kritiek op haar leider niet minder geworden. Sterker nog, de kritiek vanuit de eigen partij op de lijsttrekker wordt alsmaar luider. Vooral vanuit de agrarische achterban wordt openlijk getwijfeld of Balkenende wel de juiste man is om de CDA-lijst aan te voeren bij de aankomende verkiezingen.

"Den Haag veroorzaakt een breuk en de regio betaalt het gelag", zegt Albert Schol, secretaris van de Gelderse CDA-bestuurdersvereniging. "Onze agrarische achterban loopt weg. Voor veel ondernemers is het CDA niet meer de vanzelfsprekende partij."

Verkeerd gezicht
Er wordt niet alleen openlijk getwijfeld aan de leiderschapskwaliteiten van de gevallen premier, maar het feit dat Balkenende alleen beschikbaar is als minister-president in een volgend kabinet is voor velen een doorn in het oog. De demissionair premier gaf onlangs aan niet in de kamer te gaan zitten als hij geen premier wordt.

Andries Houtakker, CDA-lijsttrekker in Sittard Geleen, vraagt zich af of het niet verstandiger was geweest om voor een nieuw gezicht te kiezen als lijstaanvoerder. "Het was niet onverstandig geweest een nieuwe kopman te zoeken."

Geen alternatief
Er zijn ook CDA'ers die Balkenende wel accepteren als lijsttrekker, zij het enkel 'bij gebrek aan een goed alternatief'. Maarten van den Tillaart, CDA-fractievoorzitter in Tilburg. "De jeu gaat eraf, zowel voor Balkenende zelf als voor de kiezer."

Volgens Theo Rietkerk, oud-Kamerlid en gedeputeerde in Overijssel, is er ook een ander probleem binnen het CDA. "Bos en Verhagen was het duo waardoor het mis is gegaan, net als in 2003. Zij moeten weg. Eén heeft dat net gedaan, nu de ander nog."

Ook kan Rietkerk zich voorstellen dat de partijleider de eer aan zichzelf houdt. "We hebben dan een next best. Nu Camiel Eurlings er niet meer is, zou ik zeggen: Jan Kees de Jager als lijsttrekker en fractievoorzitter in de Kamer. Ank Bijleveld als nummer twee en dan Cees Veerman als premierskandidaat."


Bron: Trouw


Lees ook:

» 05:53 VVD blijft verliezen in peiling71
» 25/05 PvdA, SP: akkoord verlengt de recessie82
» 25/05 Wilders: VVD volledig de weg kwijt108
» 24/05 Pechtold wederom D66-lijsttrekker71


delen | eKudos nujij

9123 views / 80 reacties
Reacties op dit bericht
80  van 80 reacties op deze pagina. Pagina  1
userIcon
Goh. Hoe zou dat nou komen na een flink aantal gesneuvelde kabinetten..?
userIcon
Ach ja, het vingerwijzen is begonnen.

userIcon
boeiend, weg met die sufferd
Blijf nou maar zitten, wordt het CDA iig een keer niet de grootste
userIcon
Die vent krijgt toch al jaren bakken met kritiek over zich heen? En terecht. Het is een ongelooflijke prutser. De enige die vind dat J.P. Balkenende het allemaal wel goed doet, is J.P. Balkenende.

Leugenachtige landverradende (EU, USA) oorlogsmisdadiger
userIcon
Die balkenende heeft echt de kolder in zijn kop. Exit CDA wat mij betreft.
quote:
Op maandag 15 maart 2010 @ 14:02 schreef Yi-Long het volgende:
Die vent krijgt toch al jaren bakken met kritiek over zich heen? En terecht. Het is een ongelooflijke prutser. De enige die vind dat J.P. Balkenende het allemaal wel goed doet, is J.P. Balkenende.

Leugenachtige landverradende (EU, USA) oorlogsmisdadiger
Dat zijn ze inderdaad, helemaal mee eens!
Met Cohen bij de PvdA denk ik dat het CDA dit keer geen premier gaat leveren. Gelukkig maar.
man RvLaak (Redactie Frontpage) 15-03-2010 @ 14:04 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op maandag 15 maart 2010 @ 14:02 schreef Yi-Long het volgende:
Die vent krijgt toch al jaren bakken met kritiek over zich heen? En terecht. Het is een ongelooflijke prutser. De enige die vind dat J.P. Balkenende het allemaal wel goed doet, is J.P. Balkenende.

Leugenachtige landverradende (EU, USA) oorlogsmisdadiger
De kritiek kwam vooral van buiten het CDA... Nu ook (luidkeels) vanuit de eigen gelederen.
userIcon
Gewoon Leers lijsttrekker maken, dan heb je tenminste een duidelijk alternatief voor Pickwick keizer Jobje.
CDA krijgt nog veel stemmen, maar als die oudere generatie langzaam dood is wordt het steeds minder.
Ziet Jan Petertje nou niet dat iedereen baat zou hebben aan zijn vertrek uit de politiek?

Wees eens een vent, zoals ons aller Wouter.
userIcon
quote:
Op maandag 15 maart 2010 @ 14:07 schreef Abstergo het volgende:
Ziet Jan Petertje nou niet dat iedereen baat zou hebben aan zijn vertrek uit de politiek?

Wees eens een vent, zoals ons aller Wouter.
idd.

Ik vraag me af waar ie het lef vandaan haalt om te zeggen "Ik ga alleen in de kamer zitten als ik Minster President wordt" na vier faalkabinetten op zijn naam. De achterlijke pipo!
quote:
Op maandag 15 maart 2010 @ 14:02 schreef Yi-Long het volgende:
Die vent krijgt toch al jaren bakken met kritiek over zich heen? En terecht. Het is een ongelooflijke prutser. De enige die vind dat J.P. Balkenende het allemaal wel goed doet, is J.P. Balkenende.

Leugenachtige landverradende (EU, USA) oorlogsmisdadiger
Volgde hij de EU maar meer, dan had hij dat hele Irakdrama niet gehad
userIcon
Balkenende moet gewoon weer de MP worden, dat is allang bepaald:

http://exchanges.state.gov/ivlp/alumni.html
Cees Veerman
Pieter van Geel is alleen X 1000, dus wat dat betreft is Veerman dan nog een goede keus.
man RvLaak (Redactie Frontpage) 15-03-2010 @ 14:11 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op maandag 15 maart 2010 @ 14:08 schreef najazeg het volgende:
[..]


idd.

Ik vraag me af waar ie het lef vandaan haalt om te zeggen "Ik ga alleen in de kamer zitten als ik Minster President wordt" na vier faalkabinetten op zijn naam. De achterlijke pipo!
Simpel, de man is megalomaan.
userIcon
quote:
Op maandag 15 maart 2010 @ 14:02 schreef Yi-Long het volgende:
Die vent krijgt toch al jaren bakken met kritiek over zich heen? En terecht. Het is een ongelooflijke prutser. De enige die vind dat J.P. Balkenende het allemaal wel goed doet, is J.P. Balkenende.

Leugenachtige landverradende afgekeurde (EU, USA) oorlogsmisdadiger
Dit dus!
quote:
Op maandag 15 maart 2010 @ 14:06 schreef thedeedster het volgende:
Gewoon Leers lijsttrekker maken, dan heb je tenminste een duidelijk alternatief voor Pickwick keizer Jobje.
Denk dat Leers en Cohen meer met elkaar gemeen hebben dan dat ze van elkaar verschillen. Zowel Leers als Cohen zullen kleuter Wilders voor straf in de hoek zetten. Een coalitie CDA + PvdA zit er dan dik in.
man pberends (Redactie Frontpage) 15-03-2010 @ 14:13 fotoboek no homepage
userIcon
Ik zie echt niet wie het CDA opeens uit het slob kan trekken eerlijk gezegd. Zeker nu Eurlings weg is. Verhagen en Van Geel zijn gladjakkers, die scoren nog slechter dan Balkenende. Jan Kees de Jager heeft het charisma van een varken.

Alleen Veerman is idd een optie, maar ik denk niet dat hij sterk in het debat is.
userIcon
quote:
Op maandag 15 maart 2010 @ 14:02 schreef Yi-Long het volgende:
Die vent krijgt toch al jaren bakken met kritiek over zich heen? En terecht. Het is een ongelooflijke prutser. De enige die vind dat J.P. Balkenende het allemaal wel goed doet, is J.P. Balkenende.

Leugenachtige landverradende (EU, USA) oorlogsmisdadiger
Heeee, we zijn het weer eens, het moet niet veel gekker worden.
daar komt Ba l k e l l e n d e weer aan.
userIcon
De kandidatenlijst is na deze week toch definitief? Snel kiezen JP!
userIcon
quote:
Op maandag 15 maart 2010 @ 14:14 schreef DrDarwin het volgende:
[..]


Heeee, we zijn het weer eens, het moet niet veel gekker worden.
Het is heel simpel: Ik heb ALTIJD gelijk. Jij hebt SOMS gelijk. Dus dat zal elkaar soms overlappen, en dan zijn we het dus met elkaar eens.

userIcon
quote:
Op maandag 15 maart 2010 @ 14:13 schreef pberends het volgende:
Ik zie echt niet wie het CDA opeens uit het slob kan trekken
Slob is van de Christen unie
userIcon
Sommigen leren met vallen en opstaan, sommigen leren het nooit.

Blijf deze keer alsjeblieft nou eens liggen...

userIcon
Is Cees Veerman zo'n waardige vervanger dan? Het CDA zit gewoon in een personele dip, het CDA-geluid wordt niet goed naar buiten gebracht door het clubje wat er nu zit (Balkenende, Verhagen, Klink etc.).
userIcon
balkie moet blijven: 1 hij zal meer zetels verlies lijden
2 HIj lijkt op een zoon van harrypotter en een playmobielpoppetje
userIcon
quote:
Op maandag 15 maart 2010 @ 14:20 schreef atyo473 het volgende:
balkie moet blijven: 1 hij zal meer zetels verlies lijden
2 HIj lijkt op een zoon van harrypotter en een playmobielpoppetje
Lego, toch?



Hmmm... plaatje lijkt niet te werken... Klik zelf maar....
http://everybodylovespatrick.punt.nl/upload/balkenende.jpg
Het gaat idd gewoon niet goed met het CDA op dit moment. Niet dat ik nou echt een voorstander ben van hun standpunten, maar ze hebben zeker betere momenten gehad.
man pberends (Redactie Frontpage) 15-03-2010 @ 14:23 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op maandag 15 maart 2010 @ 14:20 schreef GeneralOurumov het volgende:
Is Cees Veerman zo'n waardige vervanger dan? Het CDA zit gewoon in een personele dip, het CDA-geluid wordt niet goed naar buiten gebracht door het clubje wat er nu zit (Balkenende, Verhagen, Klink etc.).
Ik denk dat Van Agt eigenlijk nog de beste opvolger van Balkenende is. Maar dat zegt meer over het talent in het CDA dan over Van Agt .
userIcon
quote:
Op maandag 15 maart 2010 @ 14:22 schreef KingKai het volgende:
[..]
Lego, toch?

[afbeelding]

Hmmm... plaatje lijkt niet te werken... Klik zelf maar....
http://everybodylovespatrick.punt.nl/upload/balkenende.jpg
man pberends (Redactie Frontpage) 15-03-2010 @ 14:26 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op maandag 15 maart 2010 @ 14:23 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
[afbeelding]
Wil je LEGO niet beledigen?
userIcon
quote:
Op maandag 15 maart 2010 @ 14:23 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
[afbeelding]
CDA moet niet te ver inkrimpen, aangezien de politiek op dit moment nauwelijks tot geen betere alternatieven kent..
userIcon
quote:
Op maandag 15 maart 2010 @ 14:02 schreef Yi-Long het volgende:
Die vent krijgt toch al jaren bakken met kritiek over zich heen? En terecht. Het is een ongelooflijke prutser. De enige die vind dat J.P. Balkenende het allemaal wel goed doet, is J.P. Balkenende.

Leugenachtige landverradende (EU, USA) oorlogsmisdadiger
Kan niet vaak genoeg gezegd worden.
userIcon
Weg ermee, als je eigen achterban vraagtekens bij je lijsttrekkerschap zet dan moet je maar is nadenken of het wel verstandig is.
userIcon
quote:
Onze agrarische achterban loopt weg
alsof nederland de politieke steun van een zooitje strontboeren nodig heeft..
userIcon
quote:
Op maandag 15 maart 2010 @ 14:23 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
[afbeelding]
Dank u, die bedoelde ik inderdaad.

En nu we toch bezig zijn...
userIcon
quote:
Op maandag 15 maart 2010 @ 14:08 schreef najazeg het volgende:
[..]


idd.

Ik vraag me af waar ie het lef vandaan haalt om te zeggen "Ik ga alleen in de kamer zitten als ik Minster President wordt" na vier faalkabinetten op zijn naam. De achterlijke pipo!
De Minister-President zit juist niet in de Kamer.
userIcon
Balkenende is een prima lijsttrekker en premier. Sullig en dom in de ogen van het volk, maar dat moet je niet al te serieus nemen als je kijkt naar de infantiele benamingen welke zij aan JPB verbinden; 'bakellende' 'balkenellende' 'harry potter'

Toegegeven, hij beschikt niet over natuurlijk charisma, maar wel over charisma wat voortvloeit uit zijn intellect en kennis van zaken, hij doet zijn werk meer dan behoorlijk en zegt geen onverstandige dingen. Dan het kritiekpunt dat 4 kabinetten door hem zijn gevallen, laten we ze even op een rijtje zetten:

Balkenende I: gevallen door de LPF, dit was niet te voorkomen, LPF verdiende een kans door het electoraat maar verprutste het zelf. Hier kan JPB onmogelijk debet aan zijn

II: D66 liet het kabinet vallen n.a.v. de kwestie Verdonk-Hirsi Ali.

III: Dit was een demissionair kabinet volgend op de val van II, niets aan de hand dus

IV: Kabinet valt door boomknuffelaars van de PvdA, die geen ander middel zagen om de val in de peilingen te doorbreken.

Ik stem geen CDA, maar de aanhoudende kritiek op Balkenende vind ik kortzichtig en onterecht. De PvdA heeft ervoor gezorgd dat Nederland internationaal voor schut staat, niet JPB. Laten we hopen dat de VVD erin slaagt zich te profileren tijdens de komende verkiezingscampagne en door kan groeien, dan komt er in elk geval een rechtse coalitie en worden de economische belangen het beste gediend. Dan kunnen die troepen ook meteen terug naar Afghanistan. Amerika is een belangrijke en gewaardeerde bondgenoot, dus gewoon inschikken en geen links gezeur.
Als er 4 kabinetten zijn gevallen kan je ook moeilijk meer spreken van vervelend toeval. Balkenende was een (belangrijke) factor bij het ploffen.

Een commercieel bedrijf dumpt ook diegenen die de balans van een team verstoren. In dit geval wordt het tijd dat "team Nederland" iemand anders als teamleider aanwijst.
userIcon
quote:
Op maandag 15 maart 2010 @ 14:02 schreef Yi-Long het volgende:
Die vent krijgt toch al jaren bakken met kritiek over zich heen? En terecht. Het is een ongelooflijke prutser. De enige die vind dat J.P. Balkenende het allemaal wel goed doet, is J.P. Balkenende.

Leugenachtige landverradende (EU, USA) oorlogsmisdadiger
Oorlogsmisdadiger.

Van dat argument wordt ik zo scheitziek hè.
Verzin eens iets echts, in plaats van op je rommelende onderbuik te trommelen.
userIcon
quote:
Op maandag 15 maart 2010 @ 14:33 schreef Boomlaars het volgende:
Balkenende is een prima lijsttrekker en premier. Sullig en dom in de ogen van het volk, maar dat moet je niet al te serieus nemen als je kijkt naar de infantiele benamingen welke zij aan JPB verbinden; 'bakellende' 'balkenellende' 'harry potter'

Toegegeven, hij beschikt niet over natuurlijk charisma, maar wel over charisma wat voortvloeit uit zijn intellect en kennis van zaken, hij doet zijn werk meer dan behoorlijk en zegt geen onverstandige dingen. Dan het kritiekpunt dat 4 kabinetten door hem zijn gevallen, laten we ze even op een rijtje zetten:

Balkenende I: gevallen door de LPF, dit was niet te voorkomen, LPF verdiende een kans door het electoraat maar verprutste het zelf. Hier kan JPB onmogelijk debet aan zijn

II: D66 liet het kabinet vallen n.a.v. de kwestie Verdonk-Hirsi Ali.

III: Dit was een demissionair kabinet volgend op de val van II, niets aan de hand dus

IV: Kabinet valt door boomknuffelaars van de PvdA, die geen ander middel zagen om de val in de peilingen te doorbreken.

Ik stem geen CDA, maar de aanhoudende kritiek op Balkenende vind ik kortzichtig en onterecht. De PvdA heeft ervoor gezorgd dat Nederland internationaal voor schut staat, niet JPB. Laten we hopen dat de VVD erin slaagt zich te profileren tijdens de komende verkiezingscampagne en door kan groeien, dan komt er in elk geval een rechtse coalitie en worden de economische belangen het beste gediend. Dan kunnen die troepen ook meteen terug naar Afghanistan. Amerika is een belangrijke en gewaardeerde bondgenoot, dus gewoon inschikken en geen links gezeur.
QFT
userIcon
Partij zou er verstandiger aan doen een nieuwe leider te kiezen.

Zoals ook uit het artikel blijkt denkt men nog steeds "Ik zie dit dus het is zo".
Zijn kabinet valt 4x dus heeft hij 4x gefaald.

Wie verder kijkt ziet wel dat het 4x niet aan Balkenende lag, maar mensen die niet zo veel met politiek hebben kijken niet verder dan hun neuslengte.
userIcon
Ik vind de reacties logisch hoor, maar deze man is niet voor niets MP geworden. Er zullen zich onder ons toch een aantal bevinden die de afgelopen jaren fanatiek op hem gestemd hebben, anders had hij die positie niet zo lang vol kunnen houden. Gaan die mensen nu opeens ook hun bek open trekken? Of zijn alle bovenstaande reactie van mensen die nooit op hem gestemd hebben?
JP is niet geschikt voor een functie als bv MP, hij is beter af in het wetenschappelijke circuit, en in de loop der tijd zijn er vreemde trekjes in deze man geslopen, wat hem een beetje dictatoriaal aanzien geeft! Misschien een verkeerde PR man?
userIcon
quote:
Op maandag 15 maart 2010 @ 14:33 schreef Boomlaars het volgende:
Balkenende is een prima lijsttrekker en premier. Sullig en dom in de ogen van het volk, maar dat moet je niet al te serieus nemen als je kijkt naar de infantiele benamingen welke zij aan JPB verbinden; 'bakellende' 'balkenellende' 'harry potter'

Toegegeven, hij beschikt niet over natuurlijk charisma, maar wel over charisma wat voortvloeit uit zijn intellect en kennis van zaken, hij doet zijn werk meer dan behoorlijk en zegt geen onverstandige dingen. Dan het kritiekpunt dat 4 kabinetten door hem zijn gevallen, laten we ze even op een rijtje zetten:

Balkenende I: gevallen door de LPF, dit was niet te voorkomen, LPF verdiende een kans door het electoraat maar verprutste het zelf. Hier kan JPB onmogelijk debet aan zijn

II: D66 liet het kabinet vallen n.a.v. de kwestie Verdonk-Hirsi Ali.

III: Dit was een demissionair kabinet volgend op de val van II, niets aan de hand dus

IV: Kabinet valt door boomknuffelaars van de PvdA, die geen ander middel zagen om de val in de peilingen te doorbreken.

Ik stem geen CDA, maar de aanhoudende kritiek op Balkenende vind ik kortzichtig en onterecht. De PvdA heeft ervoor gezorgd dat Nederland internationaal voor schut staat, niet JPB. Laten we hopen dat de VVD erin slaagt zich te profileren tijdens de komende verkiezingscampagne en door kan groeien, dan komt er in elk geval een rechtse coalitie en worden de economische belangen het beste gediend. Dan kunnen die troepen ook meteen terug naar Afghanistan. Amerika is een belangrijke en gewaardeerde bondgenoot, dus gewoon inschikken en geen links gezeur.
Wat een eenzijdig gelul weer van onze objectieve vriend Boomlaars. Alles is de schuld van 'links' en dat is het einde van het verhaal. Ja hoor.

Als de VVD weer met het CDA in een kabinet treedt zul je zien dat na 4 jaar de VVD weer overal de schuld van krijgt, en het CDA is de vermoorde onschuld. Zo gaat het namelijk altijd. Je hoeft je echt geen illusies te maken dat het met centrumrechts opeens allemaal beter zal gaan.
userIcon
quote:
Den Haag veroorzaakt een breuk en de regio betaalt het gelag
there is no lag n00b
userIcon
Prima dat de achterban wegloopt, maar beter blijven ze nou eens weg daar.
quote:
Op maandag 15 maart 2010 @ 14:33 schreef Boomlaars het volgende:
Dan het kritiekpunt dat 4 kabinetten door hem zijn gevallen, laten we ze even op een rijtje zetten:

Balkenende I: gevallen door de LPF, dit was niet te voorkomen, LPF verdiende een kans door het electoraat maar verprutste het zelf. Hier kan JPB onmogelijk debet aan zijn

II: D66 liet het kabinet vallen n.a.v. de kwestie Verdonk-Hirsi Ali.

III: Dit was een demissionair kabinet volgend op de val van II, niets aan de hand dus

IV: Kabinet valt door boomknuffelaars van de PvdA, die geen ander middel zagen om de val in de peilingen te doorbreken.
Perfect, dat je dit nog een aanhaalt!

De redenen waarom het kabinet uitéén viel vergeten mensen, of nog erger weten ze niet eens...
userIcon
Ik heb meer vertrouwen in de rechtse partijen en dit komt omdat ik een hekel heb aan de volgende, voornamelijk linkse principiele standpunten:

- 'milieu voor economische groei' (GL, quote Halsema)
-'meer gehaktballen in de soep voor bijstandsgezinnen' (SP, PvdA, quote Marijnissen)
- zwaarste schouders, zwaarste lasten (SP,GL,PvdA)

Ik weet dat politiek erg rhetorisch van aard is, en dat er nooit erg veel veranderd, ongeacht welke partijen aan de macht zijn. Echter, in deze economisch moeilijk tijd heb ik meer vertrouwen in de aanpak van een centrum-rechtse coalitie, dan een van een links-georienteerd kabinet, met name door de bezuinigingen/investeringen die doorgevoerd moeten worden; verhoging AOW leeftijd, minder ambtenaren, meer wegen, strenger uitkerings/asielbeleid, minder ontwikkelingshulp etc.
userIcon
quote:
oor veel ondernemers is het CDA niet meer de vanzelfsprekende partij."
Stelletje apathische stemmers.
userIcon
quote:
Op maandag 15 maart 2010 @ 14:43 schreef Atoompje het volgende:
[..]

Perfect, dat je dit nog een aanhaalt!

De redenen waarom het kabinet uitéén viel vergeten mensen, of nog erger weten ze niet eens...
Balkie I was inderdaad gedoemd, maar de overige 3 waren makkelijk te redden geweest als Jan-Peter niet zo'n houten klaas was geweest en leiderschap had getoond.

Hirsi Ali had na al die commotie niet uitgezet mogen worden, klaar. Ze hadden Verdonk toen al het kabinet uit moeten flikkeren. Maar nee, ze bleef lekker zitten om in het derde kabinet weer de boel op te fucken.

En Balkie III was wel degelijk een missionair kabinet, het was een zgn. rompkabinet. Het ''maakt niet uit'' is dus gelul.

En dan Balkie IV. Ja, heel makkelijk om te roepen dat de PvdA uit eigen gewin het kabinet opblies. Feit blijft wel dat het CDA gewoon keihard de belofte in 2010 weg te gaan wilde breken, een belofte die het CDA heel vaak herhaald heeft. En dat Verhagen het wel even regelde met de NAVO, en die PvdA, die lullen we nog wel om. Nou mooi niet dus.

Maar natuurlijk geeft een VVDer als Boomlaars automatisch de PvdA de schuld van alles, dat soort mensen zijn niet in staat een andere conclusie te trekken, zit gewoon voorgeprogrammeerd in de grijze massa.
quote:
Op maandag 15 maart 2010 @ 14:33 schreef Boomlaars het volgende:
Balkenende is een prima lijsttrekker en premier. Sullig en dom in de ogen van het volk, maar dat moet je niet al te serieus nemen als je kijkt naar de infantiele benamingen welke zij aan JPB verbinden; 'bakellende' 'balkenellende' 'harry potter'

Toegegeven, hij beschikt niet over natuurlijk charisma, maar wel over charisma wat voortvloeit uit zijn intellect en kennis van zaken, hij doet zijn werk meer dan behoorlijk en zegt geen onverstandige dingen. Dan het kritiekpunt dat 4 kabinetten door hem zijn gevallen, laten we ze even op een rijtje zetten:
Uhuh.. je kunt natuurlijk 4x een ander de schuld geven alleen kun je moeilijk volhouden dat het altijd de ander is..
Ik moet toch steeds denken aan iets van Ezel en Steen ofzo...
Als de mensen van de laatste 10 jaar niet fatsoenlijk kunne regeren zonder dat het kabinet vroegtijdig gebruik gaat maken van een wachtgeld regeling zou je toch moeten gaan denken om iets anders te gaan doen..
Anderen kunnen er ook mee stoppen omdat er niet te werken valt met JPB/CDA..
userIcon
quote:
Op maandag 15 maart 2010 @ 14:33 schreef loopneus het volgende:
Ja zeg, als Balkenende nu alsnog opstapt, zijn Eurlings en Bos voor niets gestopt!
Hier zit misschien meer waarheid achter, dan de officiële uitleg van hun vertrek...
userIcon




Poef!





[ Bericht gewijzigd door Dante_Alighieri op maandag 15 maart 2010 @ 15:08 ]
userIcon
quote:
Op maandag 15 maart 2010 @ 14:33 schreef ElectricEye het volgende:
[..]

Oorlogsmisdadiger.

Van dat argument wordt ik zo scheitziek hè.
Verzin eens iets echts, in plaats van op je rommelende onderbuik te trommelen.
Dat het niet 'origineel' is, betekent niet dat het niet waar is. 3x raden welk belang ik hoger acht: originaliteit, of de waarheid!?

Deze 'man' heeft ons met bewuste leugens een illegale oorlog in gelokt, met honderdduizenden slachtoffers. Het lijkt me dat we dat tot in de lengte van jaren mogen blijven herhalen, zodat het nooit vergeten zal worden.
userIcon
quote:
Verkeerd gezicht
yupz...
userIcon
quote:
Op maandag 15 maart 2010 @ 14:49 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
En dan Balkie IV. Ja, heel makkelijk om te roepen dat de PvdA uit eigen gewin het kabinet opblies. Feit blijft wel dat het CDA gewoon keihard de belofte in 2010 weg te gaan wilde breken, een belofte die het CDA heel vaak herhaald heeft. En dat Verhagen het wel even regelde met de NAVO, en die PvdA, die lullen we nog wel om. Nou mooi niet dus.

Maar natuurlijk geeft een VVDer als Boomlaars automatisch de PvdA de schuld van alles, dat soort mensen zijn niet in staat een andere conclusie te trekken, zit gewoon voorgeprogrammeerd in de grijze massa.
Ja, het CDA had dat beloofd, maar inmiddels in de situatie in Afghanistan dusdanig dat deze beslissing aan verandering onderhevig is. Dergelijke internationale betrekkingen zijn erg relatief en dynamisch van aard, en de situatie aldaar is alles behalve voorspelbaar. De PvdA had hierin flexibeler moeten zijn, maar deze partij ging het helemaal niet om Afghanistan, het ging om het belang van de partij. Het CDA heeft getracht te onderhandelen met de PvdA over hoe de militairen ingezet zouden worden, maar de PvdA bleef bij haar stugge besluit. Flexibiliteit is nu eenmaal geen eigenschap van linkse partijen (en kiezers).
man RvLaak (Redactie Frontpage) 15-03-2010 @ 15:10 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op maandag 15 maart 2010 @ 15:01 schreef Boomlaars het volgende:
[..]


Ja, het CDA had dat beloofd, maar inmiddels in de situatie in Afghanistan dusdanig dat deze beslissing aan verandering onderhevig is. Dergelijke internationale betrekkingen zijn erg relatief en dynamisch van aard, en de situatie aldaar is alles behalve voorspelbaar. De PvdA had hierin flexibeler moeten zijn, maar deze partij ging het helemaal niet om Afghanistan, het ging om het belang van de partij. Het CDA heeft getracht te onderhandelen met de PvdA over hoe de militairen ingezet zouden worden, maar de PvdA bleef bij haar stugge besluit. Flexibiliteit is nu eenmaal geen eigenschap van linkse partijen (en kiezers).


Raap me op... De ene keer is Bos het toppunt van draaien en nu is Bos zo stug als maar zijn kan... Zo typisch de leugens van het CDA & blijkbaar ook aanhang.
userIcon
quote:
Op maandag 15 maart 2010 @ 14:59 schreef Yi-Long het volgende:
[..]


Dat het niet 'origineel' is, betekent niet dat het niet waar is. 3x raden welk belang ik hoger acht: originaliteit, of de waarheid!?

Deze 'man' heeft ons met bewuste leugens een illegale oorlog in gelokt, met honderdduizenden slachtoffers. Het lijkt me dat we dat tot in de lengte van jaren mogen blijven herhalen, zodat het nooit vergeten zal worden.
Wat dacht je van premier Kok en de Balkan oorlog?
Ook een illegale aanval van het westen op de soevereine staten.
userIcon
quote:
Op maandag 15 maart 2010 @ 14:34 schreef ElectricEye het volgende:
[quote]Op maandag 15 maart 2010 @ 14:33 schreef Boomlaars het volgende:
Balkenende is een prima lijsttrekker en premier. Sullig en dom in de ogen van het volk, maar dat moet je niet al te serieus nemen als je kijkt naar de infantiele benamingen welke zij aan JPB verbinden; 'bakellende' 'balkenellende' 'harry potter'

Toegegeven, hij beschikt niet over natuurlijk charisma, maar wel over charisma wat voortvloeit uit zijn intellect en kennis van zaken, hij doet zijn werk meer dan behoorlijk en zegt geen onverstandige dingen. Dan het kritiekpunt dat 4 kabinetten door hem zijn gevallen, laten we ze even op een rijtje zetten:

Balkenende I: gevallen door de LPF, dit was niet te voorkomen, LPF verdiende een kans door het electoraat maar verprutste het zelf. Hier kan JPB onmogelijk debet aan zijn

II: D66 liet het kabinet vallen n.a.v. de kwestie Verdonk-Hirsi Ali.

III: Dit was een demissionair kabinet volgend op de val van II, niets aan de hand dus

IV: Kabinet valt door boomknuffelaars van de PvdA, die geen ander middel zagen om de val in de peilingen te doorbreken.

Ik stem geen CDA, maar de aanhoudende kritiek op Balkenende vind ik kortzichtig en onterecht. De PvdA heeft ervoor gezorgd dat Nederland internationaal voor schut staat, niet JPB. Laten we hopen dat de VVD erin slaagt zich te profileren tijdens de komende verkiezingscampagne en door kan groeien, dan komt er in elk geval een rechtse coalitie en worden de economische belangen het beste gediend. Dan kunnen die troepen ook meteen terug naar Afghanistan. Amerika is een belangrijke en gewaardeerde bondgenoot, dus gewoon inschikken en geen links gezeur.
QFB
[/quote]

verbeterd.
quote:
Op maandag 15 maart 2010 @ 14:58 schreef Dante_Alighieri het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]

Poef!

[afbeelding]

Stoer.
userIcon
De kans dat JPB het kunstje weer flikt en premier wordt, is aanzienlijk kleiner geworden doordat mensen hem na 8 jaar zat zijn en de PvdA Cohen vooruit heeft geschoven. Cohen z'n probleem is dat hij geen ervaring heeft met debatten en JPB juist wakker wordt bij verkiezingen. Maar het is de vraag of het voldoende zal zijn om mensen de afgelopen 8 jaar te doen vergeten. Veel alternatieven heeft het CDA momenteel echter niet. Verhagen is geen stemmentrekker en waarschijnlijk een grote factor in de PvdA/CDA problemen. De Jager is onervaren en nog niet politiek handig genoeg. Ik denk dat alleen misschien Veerman, Wijffels, Klink een kans maken om het beter te doen. Het is zonde voor het CDA, dat hun jonge talenten als Joop Wijn, Karien van Gennip en Camiel Eurlings uit de politiek stappen. Hoewel ik zeker Camiel nog weleens zie terugkeren.
userIcon
quote:
Op maandag 15 maart 2010 @ 15:41 schreef Atoompje het volgende:
[..]

Stoer.
Het is maar hoe je het bekijkt.

Het zal voor ons allemaal een deugd zijn, de Christenhonden daarentegen.
userIcon
quote:
Op maandag 15 maart 2010 @ 14:33 schreef Boomlaars het volgende:
IV: Kabinet valt door boomknuffelaars van de PvdA, die geen ander middel zagen om de val in de peilingen te doorbreken.
Verhagen (cda) is degene die Nederland voor schut zet, niet de Bos (pvda).
userIcon
Bakellende ha, hij heeft echt schijt aan de rest en geilt gewoon op de contacten met zijn vriendjes in de G20, dat kan alleen als president.
Hij lijkt erg veel op een gek in opvangcentrum te Vucht die Napoleon denkt te zijn.
userIcon
quote:
Op maandag 15 maart 2010 @ 14:58 schreef Dante_Alighieri het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]

Poef!

[afbeelding]


Misselijke mongool die je bent, ik mag Balkenende ook niet, maar dit zijn gewoon zieke grappen. Ik hoop dat ze je oppakken eikel.
userIcon
quote:
Op maandag 15 maart 2010 @ 14:35 schreef jovencita het volgende:
JP is niet geschikt voor een functie als bv MP, hij is beter af in het wetenschappelijke circuit, en in de loop der tijd zijn er vreemde trekjes in deze man geslopen, wat hem een beetje dictatoriaal aanzien geeft! Misschien een verkeerde PR man?
Hij lijkt hoogmoedig te zijn geworden. Wil alleen nog premier worden, baalde dat hij van de koningin en kamer niet missionair door mocht en probeert nu toch nog om Verbeet om aan de teugels te trekken. En het is duidelijk dat hij EU premier wilde worden. Het zit iets te lekker, de pluche van de macht.
userIcon
quote:
Op maandag 15 maart 2010 @ 15:01 schreef Boomlaars het volgende:
[..]


Ja, het CDA had dat beloofd, maar inmiddels in de situatie in Afghanistan dusdanig dat deze beslissing aan verandering onderhevig is. Dergelijke internationale betrekkingen zijn erg relatief en dynamisch van aard, en de situatie aldaar is alles behalve voorspelbaar. De PvdA had hierin flexibeler moeten zijn, maar deze partij ging het helemaal niet om Afghanistan, het ging om het belang van de partij. Het CDA heeft getracht te onderhandelen met de PvdA over hoe de militairen ingezet zouden worden, maar de PvdA bleef bij haar stugge besluit. Flexibiliteit is nu eenmaal geen eigenschap van linkse partijen (en kiezers).
1. De NAVO bestaat uit meer landen dan NL, de VS en de UK.
Het is een NAVO missie, dat betekend niet dat Nederland daar altijd en voor eeuwig betrokken bij hoeft te zijn.
We hadden al eerder gezegd dat de missie voor de Nederlandse militairen afgelopen zou zijn. Dat de PvdA, die al voordat ze in het kabinet stapten tegen de missie was, een keer voet bij stuk houd ku je verwachten.
2. De PvdA heeft al lang andere missie voor het leger. Koenders wil al jaren dat ze "naar Afrika" gaan om daar mee te doen aan een VN missie.
Blijkbaar vinden zij dat belangrijker dan Afghanistan.
quote:
Op maandag 15 maart 2010 @ 16:13 schreef JantjeV1 het volgende:
Gereformeerden = zwak, zwakbegaafd ras. Krijgen precies wat ze verdienen.
Een autist die verwekt is door inteelt = jp balkenende.
Hé, daar hebben we de moslim-user die onder de naam Jantje uitkomt.
userIcon
quote:
Op maandag 15 maart 2010 @ 16:18 schreef CyberRat het volgende:
[..]


Misselijke mongool die je bent, ik mag Balkenende ook niet, maar dit zijn gewoon zieke grappen. Ik hoop dat ze je oppakken eikel.
Ja, ik hoop dat ze jou gaan oppakken ivm hypocriete zielige gedrag. Ga toch lekker anders reageren i.p.v. zielig te doen.
80  van 80 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 05:53 VVD blijft verliezen in peiling71
» 25/05 PvdA, SP: akkoord verlengt de recessie82
» 25/05 Wilders: VVD volledig de weg kwijt108
» 24/05 Pechtold wederom D66-lijsttrekker71


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden