Gelovige vrouw dood na weken vasten

Opmerkelijk • Geschreven door Ronald (Djeez) op 14-03-2010 @ 14:27
print 

Een vrouw uit de Amerikaanse staat Florida heeft de vastentijd niet overleefd. De 55-jarige Evelyn Boyd uit Bartow is omgekomen van de honger.

De vrouw vertelde haar echtgenoot, een predikant van een protestantse kerk in haar woonplaats, op 7 februari dat ze zichzelf ging opsluiten om te vasten. Ze voegde de daad bij het woord en droeg haar man op om haar vooral niet te storen.

Wekenlang deed Boyd niets anders dan bidden en water drinken. Omdat het lange tijd wel erg stil bleef, besloot het gezin op 5 maart de deur open te breken. Boyd bleek inmiddels te hongerdood te zijn gestorven.

Ondanks dat het onderzoek nog gaande is, verwacht de sheriff van het stadje niet dat er iemand zal worden aangeklaagd. De exacte doodsoorzaak moet overigens nog worden vastgesteld. Weduwnaar John heeft verklaard dat hij zijn vrouw niet in de gaten heeft gehouden, omdat hij voelde dat wat zij deed goed was en hij haar privacy respecteerde.


Bron: Fox News


Lees ook:

» 25/05 Roemeen betrapt met aanhanger vol drank19
» 25/05 Moeder in Mexico rukt kind ogen uit46
» 25/05 Het is handdoekdag45
» 24/05 Chinees stel begroef vrouw levend na aanrijding11


delen | eKudos nujij

11262 views / 134 reacties
Reacties op dit bericht
100  van 134 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
userIcon
quote:
Weduwnaar John heeft verklaard dat hij zijn vrouw niet in de gaten heeft gehouden, omdat hij voelde dat wat zij deed goed was en hij haar privacy respecteerde.
Stommeling.
userIcon
Ze is een sukkel en erg dom.
userIcon
Muhahahahaha, deden alle domme mensen dit maar
userIcon
Terecht en Darwin-award!
userIcon
Zoveelste slachtoffer van religie. En dan zijn er nog steeds mensen die maar niet willen inzien hoe het werkt.
userIcon
Dacht dat je normaal gesproken wel een paar weken op water kon leven
userIcon
Religie

Grappig dat die zichzelf ook uitroeien, zouden er meer moeten doen Darwin Awards voor gelovigen, daat zie ik wel wat in
userIcon
Volgens mij gaat je lichaam wel een paar afwijkingen vertonen wanneer je dicht bij de uithongering komt. Maarja, amerikaan + gelovig zijn = epic fail
userIcon
quote:
Op zondag 14 maart 2010 @ 14:31 schreef BlackLining het volgende:
Darwin Awards voor gelovigen, daat zie ik wel wat in
Dat is echt te makkelijk. Wat dacht je van de oorlogen die uitgevochten worden uit naam van religie? Dat zijn nogal wat Darwin Awards he.
userIcon
God heeft een vreemd gevoel van ironie
En nu bij alle #FAIL filmpjes ook "Atheïst doet hoofd eerst naar beneden", "Atheïstische belg schiet zoon dood"
userIcon
Ja nou mooi opgerot.
1. Niemand maakt zich kennelijk druk als ze zich opsluit zonder ook maar iets te eten mee te nemen (want het is toch duidelijk niet de bedoeling dat je helemaal niks eet). Beetje vreemd...
2. Die vrouw is wel erg volhardend. Ik bedoel, als je op een gegeven moment zo'n honger krijgt dat je bijna dood gaat geef je het toch wel op lijkt me?
userIcon
Ach nu is ze bij haar God.
userIcon
Dom wijf. Waar zit je met je hoofd dan, als je zo moet sterven.
userIcon
quote:
Op zondag 14 maart 2010 @ 14:39 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]


De meeste slachtoffers komen toch van het atheisme.

Mao, Stalin, Hitler.

[afbeelding]
http://www.youtube.com/watch?v=3SDCC2J-uPA
En zo zien wij Christenen
userIcon
Ja ga je weken niet eten, moet je ook niet zeiken als je dood bent.
userIcon
Dit is een uitzonderlijk extreem geval. Momenteel vasten er +/- 3 miljoen mensen in Nederland tot pasen. En in de meeste gevallen sterft er niemand. Meestal als iemand ziek of te zwak wordt mag er gestopt worden. Er is geen dwang. Wat deze Amerikaanse vrouw heeft gedaan ging iets te ver. Het is de bedoeling dat je wel wat eet per dag. Wel met mate, maar niemand hoeft eigenlijk te sterven..
userIcon
tja, ze is nu wel heel dicht bij God. Heeft wel gewerkt dan, mocht hij bestaan
userIcon
quote:
Op zondag 14 maart 2010 @ 14:39 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]


De meeste slachtoffers komen toch van het atheisme.

Mao, Stalin, Hitler.
Hitler was Katholiek, en de Nazi's waren groot fan van God (stond zelfs op de gespen van de troepen).

Mao en Stalin waren atheisten, maar het doel waarvoor zij hun moordadigheid uitvoerden was het creeeren van een communistische heilstaat, iets wat totaal niets met Atheisme te maken heeft. Zie ook het snorren argument. Sterker nog Stalin werkte nauw samen met de Russisch orthodoxe kerk, en in China heeft het monotheisme nooit een grote voet aan de bodem gehad.

En dan je stroman plaatje.. serieus alle wetenschappelijke modelen omtrend big bang theorie en abiogenesis en evolutie op basis van natuurlijke selectie passen goed in elkaar. En als jij een betere wetenschappelijke theorie kunt formuleren, ga je gang schrijf een paper en kom met een beter argument "The magic man in the sky did it".
Godverdomme wat een dul
userIcon
quote:
Op zondag 14 maart 2010 @ 14:44 schreef Shayndel het volgende:
Dit is een uitzonderlijk extreem geval. Momenteel vasten er +/- 3 miljoen mensen in Nederland tot pasen. En in de meeste gevallen sterft er niemand. Meestal als iemand ziek of te zwak wordt mag er gestopt worden. Er is geen dwang. Wat deze Amerikaanse vrouw heeft gedaan ging iets te ver. Het is de bedoeling dat je wel wat eet per dag. Wel met mate, maar niemand hoeft eigenlijk te sterven..
Die 3mln mensen in Nederland die vasten, doen dat vooral op papier. En als ze al iets vasten in de praktijk, dan betekent dat dat er 's middags geen koekje bij de koffie komt. Voor de rest is vasten hier een aardig uitgestorven idee.
Het idee dat vasten, zoals het in de Bijbel beschreven staat, je dichter tot God zou brengen wordt in Nederland over het algemeen als achterhaald gezien. Ook bij de meeste gelovigen.
userIcon
quote:
Op zondag 14 maart 2010 @ 14:51 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]


The heavies blow that ever struck humanity was the coming of Christianity.
Adolf Hitler

[..]


Meer hoef ik niet te weten. Daar gaat idd het sprookje dat atheisten een soort ubervreedzame mensen zijn.
Je bent een echte Christen, je kijkt (of in dit geval, leest) niet verder dan je neus ver is.
userIcon
quote:
Op zondag 14 maart 2010 @ 14:51 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]


The heavies blow that ever struck humanity was the coming of Christianity.
Adolf Hitler
I am now as before a Catholic and will always remain so.

( Adolf Hitler, from John Toland [Pulitzer Prize winner], Adolf Hitler, New York: Anchor Publishing, 1992, p. 507. )
userIcon
quote:
Op zondag 14 maart 2010 @ 14:39 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]


De meeste slachtoffers komen toch van het atheisme.

Mao, Stalin, Hitler.

[afbeelding]
Net of Hitler ook maar iets met dit bericht te maken heeft.
userIcon
quote:
Op zondag 14 maart 2010 @ 14:44 schreef Shayndel het volgende:
Dit is een uitzonderlijk extreem geval. Momenteel vasten er +/- 3 miljoen mensen in Nederland tot pasen. En in de meeste gevallen sterft er niemand. Meestal als iemand ziek of te zwak wordt mag er gestopt worden. Er is geen dwang. Wat deze Amerikaanse vrouw heeft gedaan ging iets te ver. Het is de bedoeling dat je wel wat eet per dag. Wel met mate, maar niemand hoeft eigenlijk te sterven..
Lijkt me sterk die 3 miljoen. Ken in mijn omgeving niemand, en denk niet dat Staphorst 3 miljoen inwoners heeft..
userIcon
Natuurlijke selectie aan het werk.
userIcon
quote:
Op zondag 14 maart 2010 @ 14:51 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]


The heavies blow that ever struck humanity was the coming of Christianity.
Adolf Hitler

We are the joyous Hitler youth,
We do not need any Christian virtue
Our leader is our savior
The Pope and Rabbi shall be gone
We want to be pagans once again.
Of lees voor het gemak eens de wiki (link) hierover.
Samengevat: Je hebt het mis.
userIcon
quote:
Op zondag 14 maart 2010 @ 14:39 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]


De meeste slachtoffers komen toch van het atheisme.

Mao, Stalin, Hitler.

[afbeelding]
Mensen die predikten dat dit gebeurt is zijn niet wijs. Wat wijs is is om in alle eerlijkheid te bekennen dat je het niet weet.
Overigens stellen ze volgens mij geenszins dat er niets ontploft, maar meer geloven in een natuurkundig fenomeen dat heeft plaatsgevonden. Wat ik waarschijnlijker acht dan een overintelligente esoterische entiteit met een exuberant plan.
userIcon
quote:
Op zondag 14 maart 2010 @ 14:39 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]


De meeste slachtoffers komen toch van het atheisme.

Mao, Stalin, Hitler.

[afbeelding]


Nou, dan nu de christelijke variant:

Eerst was er niks, toen was er god, die schiep de mens naar zijn evenbeeld, dat was toch niet gelukt, dus moest het opnieuw, toen moesten er heel veel mensen dood want ze waren homo. Dat was allemaal een paar duizend jaar geleden en dinosaurussen hebben nooit bestaan. Reuzen die ruim 300 jaar werden wel. En aardolie ontstaat spontaan. Oh, en vroeger was de Aarde plat. En sterren zijn geen zonnen op miljarden lichtjaren afstand (want alles bestaat pas een paar duizend jaar) maar lichtjes bedoeld om de Aarde bij te lichten.

Zoiets geloven christenen. Logisch toch?
Lijkt me een verkapte manier van zelfmoord.
misschien moet religie als ziekte beschouwd worden?! religie vertoont redelijk wat kenmerken van schizofrenie....
userIcon
quote:
Op zondag 14 maart 2010 @ 14:39 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]


De meeste slachtoffers komen toch van het atheisme.

Mao, Stalin, Hitler.

[afbeelding]
daar heb je het al, 'magically' het is allemaal perfect uit te leggen. Beter nog, zet een aantal atomen in een reeks van een eiwit en ze beginnen hun ding al te doen.

En dan moet een oud boek ons even de les lezen dat het allemaal in 6000 jaar is gebeurd door something in the sky en sindsdien nooit meer wat van zich laat horen? Oh ja, hij laat nog even iemand anders voor zich spreken die hij daarna ook bruut laat vermoorden. Leuke vent
userIcon
quote:
Op zondag 14 maart 2010 @ 14:39 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]


De meeste slachtoffers komen toch van het atheisme.

Mao, Stalin, Hitler.

[afbeelding]
! Faalhaas
userIcon
quote:
Op zondag 14 maart 2010 @ 15:02 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]


Valt wel mee.

Ik word gewoon een beetje moe van die atheisten die hun geloof aan je opdringen.
Atheïsme is juist geen geloof. Het woord zegt het al.
quote:
Op zondag 14 maart 2010 @ 14:39 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]


De meeste slachtoffers komen toch van het atheisme.

Mao, Stalin, Hitler.

[afbeelding]
With or without religion, good people can behave well and bad people can do evil; but for good people to do evil -- that takes religion.

Steven Weinberg (1933 - ) US Physicist

Verder is er geen enkele wetenschappelijke theorie over wat er voor de oerknal was of wat de oerknal veroorzaakte. En leven en groei is een prima reden voor leven en groei.
userIcon
quote:
Op zondag 14 maart 2010 @ 15:02 schreef dommeltje het volgende:
misschien moet religie als ziekte beschouwd worden?! religie vertoont redelijk wat kenmerken van schizofrenie....
Religie is ook een geestesziekte, Gelovige hebben allemaal geen eige persoonlijkheid, daarom halen ze die uit een boekje.
userIcon
quote:
Op zondag 14 maart 2010 @ 15:05 schreef Lekkerkansloosweer het volgende:

Verder is er geen enkele wetenschappelijke theorie over wat er voor de oerknal was of wat de oerknal veroorzaakte. En leven en groei is een prima reden voor leven en groei.
Het zou ook niet logisch zijn dat er wetenschappelijk iets is VOOR de oerknal gezien TIJD niet bestond. Dat is een van de grote redenen van het bouwen van de Hadron collider om dichter bij het simuleren te komen van een dergelijk gebeuren. Je kan alleen spreken van voor en na omtrend een punt in een tijdlijn. Je kan niets spreken van een gebeuren VOOR het begin van de tijdlijn omdat de lijn simpelweg op dat punt niet aanwezig is.
Laten we wel even duidelijk maken dat rationele wetenschap en atheisme niet hetzelfde zijn.

Dat je als persoon religieus bent is je eigen keuze (hoop ik voor je), je doet echter wel je oogkleppen voor op het moment dat je dingen zoals evolutie gaat ontkennen.

Er is idd nog geen wetenschappelijke verklaring voor de oerknal, maar dat betekent niet automatisch dat god daarom alles heeft geschapen. Als je god alleen maar kan aantonen door te wijzen naar gaten in de huidige wetenschap, dan doe je iets fout.

Daarnaast vind ik het altijd jammer als Atheisme wordt verweten ook een geloof te zijn, maar dit komt voornamelijk omdat er nogal veel mensen zijn die spuien dat ze Atheist zijn en weten dat er geen god is. Echter kan je nooit zeker weten of god wel of niet bestaat, net zoals je niet kan weten of er een theepot in de ringen van saturnus zweeft.

Als Atheist zou je juist moeten kijken naar wat wel en wat niet wetenschappelijk kan worden aangetoont, en je keuzes daarop moeten baseren.
userIcon
quote:
Op zondag 14 maart 2010 @ 15:12 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]


Je gelooft dat er geen God is.

En het ergste is dat veel Atheisten hun geloof ook ernstig opdringen aan anderen.
Ik weet dat er geen god is.
Kom op hoor, 'god' is gewoon sinterklaas voor volwassenen.
userIcon
quote:
Op zondag 14 maart 2010 @ 15:05 schreef Ind0ctr1n3 het volgende:
[..]


Je bedoelt, van gasten die in iets anders geloven dan jou achterlijke denkbeelden? Ik heb nog nooit gehoord dat 1 van die 3 uit atheïstische motieven moordden. Dit in tegenstelling tot je oh zo vrome gelovige medewaailappen. En als we toch met plaatjes gaan strooien.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Die 2de vind ik wel zo pijnlijk treffend.
quote:
Op zondag 14 maart 2010 @ 14:39 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]


De meeste slachtoffers komen toch van het atheisme.

Mao, Stalin, Hitler.

[afbeelding]
We hebben het over religie's.
Bijna elke oorlog die er is heeft te maken met religie, dus trek je conclusies.
Dus doe je nerd
userIcon
quote:
Op zondag 14 maart 2010 @ 14:44 schreef Shayndel het volgende:
Dit is een uitzonderlijk extreem geval. Momenteel vasten er +/- 3 miljoen mensen in Nederland tot pasen. En in de meeste gevallen sterft er niemand. Meestal als iemand ziek of te zwak wordt mag er gestopt worden. Er is geen dwang. Wat deze Amerikaanse vrouw heeft gedaan ging iets te ver. Het is de bedoeling dat je wel wat eet per dag. Wel met mate, maar niemand hoeft eigenlijk te sterven..
Heb je wel eens van het begrip 'droomwereld' gehoord
In Nederland is het al decennialang zo dat de kathozieken wel carnaval vieren, maar in de vastenperiode ineens een goeie verklaring hebben om er niet aan mee te hoeven doen. De 'wel-de-lusten-maar-niet-de-lasten'mentaliteit dus. Protestanten zijn daarin wat rechtlijniger, die mogen officieel ook geen carnaval vieren (stel je voor zeg, plezier ), maar hebben om het gewoon toch te kunnen doen simpelweg de biecht afgeschaft.
userIcon
quote:
Op zondag 14 maart 2010 @ 15:12 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]


Je gelooft dat er geen God is.

En het ergste is dat veel Atheisten hun geloof ook ernstig opdringen aan anderen.
Dat is onzin. Ongelovigen zijn totaal niet georganiseerd. Dat jij bijvoorbeeld hier felle meningen van ongelovigen kunt lezen is echt wat anders dan opdringen.
quote:
Op zondag 14 maart 2010 @ 15:02 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]


Valt wel mee.

Ik word gewoon een beetje moe van die atheisten die hun geloof aan je opdringen.
We dringen niks op, we proberen alleen met feiten aan te komen. Om zo onze theorie te verklaren.

Ik word een beetje moe van mensen die niet voor hun zelf kunnen denken en aan de hand leven van een religie. Hoe zwak ben je als je niet zonder kunt.
userIcon
quote:
Op zondag 14 maart 2010 @ 15:12 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Je gelooft dat er geen God is.
Volgens die redenatie is er geen absolute waarheid, en is alles een kwestie van "geloven".

Wanneer je er van uitgaat dat iets dat niet waar te nemen valt ook niet bestaat - zo durf ik er redelijkerwijs van uit te gaan dat jij het bestaan van een vliegend spaghetti-monster ook niet erkent, dan is "geloven" een kwestie van het erkennen van het bestaan van iets dat desondanks toch niet waar te nemen valt. Daar atheïsten dat juist niet doen, geloven ze dus ook niet.
userIcon
quote:
Op zondag 14 maart 2010 @ 15:12 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]


Je gelooft dat er geen God is.

En het ergste is dat veel Atheisten hun geloof ook ernstig opdringen aan anderen.
Nee, gelovigen dringen geloof op. Atheïsten hebben geen geloof (we geloven niks, vertrouwen op wetenschap) en kunnen dat dus ook niet opdringen. We kunnen ons wel oprecht verbazen over de ongelofelijke nonsens waar theïsten achteraan lopen zonder ook maar ergens vraagtekens bij te plaatsen.

Even een paar karakteristiek verschilletjes: gelovigen vinden dat de winkels op zondag dicht moeten, atheïsten vinden dat op zondag de winkels open mogen. Gelovigen zijn tegen euthanasie, atheïsten vinden dat iedereen dat zelf mag beslissen. Gelovigen vinden homoseksualiteit een ziekte, atheïsten vinden dat iedereen zelf mag kiezen met wie hij het bed deelt. Enzovoort, enzovoort.

Gelovigen dringen mensen hun wereldbeeld op. Atheïsten proberen daar onderuit te komen.
userIcon
Toch grappig om te zien dat er zoveel users zijn die, zolang en altijd maar weer kunnen discussiëren over iets waarin ze niet geloven . . .
userIcon
quote:
Op zondag 14 maart 2010 @ 15:18 schreef SeculasStatius het volgende:
Die 2de vind ik wel zo pijnlijk treffend.
Grappig, als er namelijk één is in dat lijstje die nergens op slaat, is het dat plaatje wel.
userIcon
quote:
Op zondag 14 maart 2010 @ 15:21 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:

De mensen die ik noemde waren allen atheisten en waren verantwoordelijk voor de meest gruwelijke daden uit de geschiedenis.
OK, 2 van de drie waren atheisten, twee van de drie hadden ook snorren. Ergo --> snorren zorgen voor de grootste moordpartijen in de geschiedenis.
quote:
Op zondag 14 maart 2010 @ 15:21 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]


De mensen die ik noemde waren allen atheisten en waren verantwoordelijk voor de meest gruwelijke daden uit de geschiedenis.

[..]


Wie is hier nu de heavy metal gothic atheistische nerd?
We zijn toch allemaal geschapen door god? Dus wie is nou de schuldige van alle moorden. god.

heavy metal gothic? Dat verzin je er ter plekke bij?

Ben benieuwd wat voor onzin je er nu gaat bij halen om alles weer in je eigen straatje te lullen.
userIcon
quote:
Op zondag 14 maart 2010 @ 15:16 schreef Tatteredhat het volgende:
Echter kan je nooit zeker weten of god wel of niet bestaat, net zoals je niet kan weten of er een theepot in de ringen van saturnus zweeft.
Jazeker wel. Het enige wat je hoeft te doen is de goede kant op redeneren. Alle wetenschappelijke gegevens beschouwend kun je niet tot de conclusie komen dat er ook maar een fractie van de god uit de wereldreligies kan bestaan. Het niet bestaan van god is net zo goed te bewijzen als de zwaartekracht.
quote:
Op zondag 14 maart 2010 @ 15:23 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]


Hoe weet jij dat? Je bent ooit doodgegaan en weet dus wat er speelt na de dood?
Hoe weet jij dat het er wel is? je bent ooit doodgegaan en bent nu terug gekomen? Het leuke is dat er in al die jaren 0,0 is bewijzen van een simpel iets uit de religie. Mag jij trouwens wel op zulke sites? Het is zondag he!
quote:
Op zondag 14 maart 2010 @ 14:39 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]


De meeste slachtoffers komen toch van het atheisme.

Mao, Stalin, Hitler.

[afbeelding]
Hitler was katholiek. Het volk dat hem gekozen heeft was overwegend katholiek. De meeste uitvoerenden van de holocaust waren katholiek. Nazisme en Communisme zijn religie-substituten waarbij een bijna heilig ideaal moet worden bereikt en andersdenkenden direct de mond wordt gesnoerd. Religieuzer kan bijna niet. Neem Noord-Korea, dat is op dit moment het meest religieuze land ter wereld.

Good people do good things and bad people do bad things. But for good people to do bad things it takes religion.
Oh en vergeet ook niet dat jodenhaat van oorsprong Christelijk is. Nu jij weer.
quote:
Op zondag 14 maart 2010 @ 15:31 schreef Jigzoz het volgende:
[..]


Jazeker wel. Het enige wat je hoeft te doen is de goede kant op redeneren. Alle wetenschappelijke gegevens beschouwend kun je niet tot de conclusie komen dat er ook maar een fractie van de god uit de wereldreligies kan bestaan. Het niet bestaan van god is net zo goed te bewijzen als de zwaartekracht.
Daar ben ik het toch niet helemaal mee eens, je kan de werking van zwaartekracht namelijk observeren. Dit is niet mogelijk met god. Dat het vanuit een wetenschappelijk oogpunt onwaarschijnlijk is, is geen 100% bewijs dat het ook echt niet zo is.
quote:
Op zondag 14 maart 2010 @ 15:12 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]


Je gelooft dat er geen God is.

En het ergste is dat veel Atheisten hun geloof ook ernstig opdringen aan anderen.
Gast. Atheisme is geen geloof.

Definitie geloof: 1)een hypothese over een onwaarneembare situatie;2)een mate van geloofwaardigheid die toegekend wordt aan een onzeker feit

Atheisten zoeken bewijzen voor hun hypotheses. Ze geloven niet, ze weten.

Je gelooft dat God bestaat
Je gelooft dat er iemand een stok in de grond zette en de zee opende

Je weet dat er natuurlijkerwijs meer jonge dieren geboren worden dan plek voor is.
Je weet dat de zwaksten sterven en de sterksten overleven en voortplanten.
On: Kan me niet voorstellen dat je je vrouw een maand lang zichzelf laat opsluiten zonder eten. Epic fail.

Off: Atheisten, altijd hetzelfde. Just leave it, jullie zulle nooit winnen.
-|- Serb-Orthodox 4 ever -|-
quote:
Op zondag 14 maart 2010 @ 15:45 schreef Arkan040 het volgende:
Off: Atheisten, altijd hetzelfde. Just leave it, jullie zulle nooit winnen.
-|- Serb-Orthodox 4 ever -|-
Komt doordat gelovigen poep in hun oren hebben.
userIcon
quote:
Op zondag 14 maart 2010 @ 15:42 schreef Tatteredhat het volgende:
[..]


Daar ben ik het toch niet helemaal mee eens, je kan de werking van zwaartekracht namelijk observeren. Dit is niet mogelijk met god. Dat het vanuit een wetenschappelijk oogpunt onwaarschijnlijk is, is geen 100% bewijs dat het ook echt niet zo is.
In natuurkundige wetenschap doe je inderdaad metingen en observaties die je noteert als zijnde feiten. Vervolgens stel modellen op die samen een samenhangende hypothese vormen. Vervolgens worden deze hypothesen getoets met bijvoorbeeld de hulp van voorspelbaarheid. Dit doet de wetenschap met grotere precisie dan welke religie dan ook. Hetgeen religie in de wereld van wetenschap volledig overbodig maakt. Je kan God niet als zijnde afwezig bewijzen, daarvoor is hij totaal niet goed genoeg gedefinieerd (iedereen heeft zijn eigen versie van God zo-ongeveer). Maar een bijbelse God met al zijn acties zoals beschreven in geschriften is wel dusdanig onwaarschijnlijk in de huidige wereld waarin wij leven dat de kans erop dat deze bestaat als verwaarloosbaar klein te beschouwen is. Zo klein zelfs dat het waarschijnlijker is dat er een paarse theepot in een van de ringen van Saturnus vliegt.
userIcon
quote:
Op zondag 14 maart 2010 @ 15:45 schreef Arkan040 het volgende:
On: Kan me niet voorstellen dat je je vrouw een maand lang zichzelf laat opsluiten zonder eten. Epic fail.

Off: Atheisten, altijd hetzelfde. Just leave it, jullie zulle nooit winnen.
-|- Serb-Orthodox 4 ever -|-
Volgens mij is het ook een bull shit verhaal. Niemand is zo stom om dit te laten gebeuren tenzij er opzet in het spel is . . .
userIcon
quote:
Op zondag 14 maart 2010 @ 15:42 schreef Tatteredhat het volgende:
[..]


Daar ben ik het toch niet helemaal mee eens, je kan de werking van zwaartekracht namelijk observeren. Dit is niet mogelijk met god. Dat het vanuit een wetenschappelijk oogpunt onwaarschijnlijk is, is geen 100% bewijs dat het ook echt niet zo is.
Dat is wetenschapfilosofisch onjuist. Dat houdt namelijk een omkering van de bewijslast in. Alles bestaat, totdat onomstotelijk bewezen is dat dat niet zo is?
userIcon
quote:
Op zondag 14 maart 2010 @ 15:30 schreef Ind0ctr1n3 het volgende:
Kijk uit jongens, hier hebben we er 1 die het beter weet hoor!
Gezien hetgeen jij beweert, weet ik het inderdaad beter.

Ten eerste waren het niet de Egyptenaren die voor de Grieken met de grote technologische vooruitgangen kwamen - deze kwamen direct daarvoor voornamelijk vanuit het Nabije Oosten.

Ten tweede hielden technologische en sociale vooruitgang na het Romeinse Rijk niet op, maar gingen gewoon door tijdens de gehele Middeleeuwen. Overigens kan hierbij opgemerkt worden dat het juist het christelijke Romeinse Rijk was dat door niet-christelijke volkeren werd verslagen, waardoor veel technologische en wetenschappelijke inzichten uit het oog verdwenen.

De reden dat er überhaupt nog klassieke geschriften bewaard zijn gebleven, waaruit de Renaissance geboren werd, is omdat christelijke auteurs in de Middeleeuwse kloosters deze overschreven en zo behoedden voor de ondergang, alsmede doordat er een groot aantal in de Moslim-wereld bewaard waren gebleven en later in de Middeleeuwen weer terugkeerden in Europa.

Met andere woorden, we hebben het aan de christelijke en islamitische cultuur te danken dat de ideeën van de Romeinen en Grieken nog zo goed bewaard zijn gebleven als het geval is; zonder de kerk was het Latijn ook een heel stuk eerder verdwenen.
userIcon
quote:
Op zondag 14 maart 2010 @ 14:39 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]


De meeste slachtoffers komen toch van het atheisme.

Mao, Stalin, Hitler.

[afbeelding]
Dat plaatje is echt dom

Niemand beweerd dat het universum is ontstaan uit niets. Waarschijnlijk heeft het universum altijd bestaan (iets wat wij niet kunnen bevatten) en is er op gegeven moment op moleculair niveau een ketting reactie ontstaan waar onze planeten en sterren uit zijn ontstaan.

Doe jezelf een lol en kijk eens naar de spaceweek van Discovery. Wat je daar ziet zijn ook theorieën maar Athiesten geloven dat liever dan de bijbel omdat de theorie van de oerknal een stuk logischer is dan een onzichtbare dude die alles met magische krachten gemaakt heeft.
userIcon
quote:
Op zondag 14 maart 2010 @ 15:02 schreef dommeltje het volgende:
misschien moet religie als ziekte beschouwd worden?! religie vertoont redelijk wat kenmerken van schizofrenie....
Daar is zeker iets voor te zeggen. Al is daarnaast religie tegelijkertijd een goed medicijn geweest voor barre omstandigheden, los gezien van de waarheidszoekers.
userIcon
quote:
Op zondag 14 maart 2010 @ 15:49 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]


Dat beweer ik helemaal niet. Jij beweerde wel dat wetenschappelijke ontwikkelingen in de middeleeuwen stil lagen, wat dus niet zo is.

Het plaatje slaat dus nergens op.
Zo dan:

Hoewel het christendom er alles aan deed om de wetenschap uit te roeien en wetenschappers te vervolgen, is het gedurende de middeleeuwen toch nog voorgekomen dat er wetenschap bedreven werd.
userIcon
toch mooi dat dit soort lui zichzelf wegfilteren uit de voedselketen.
quote:
Op zondag 14 maart 2010 @ 15:49 schreef Jigzoz het volgende:
[..]


Dat is wetenschapfilosofisch onjuist. Dat houdt namelijk een omkering van de bewijslast in. Alles bestaat, totdat onomstotelijk bewezen is dat dat niet zo is?
Daar ben ik het mee eens, het is echter dus ook onmogelijk om definitief te zeggen dat god niet bestaat zolang daar geen bewijs voor is.

Ik zal er wel even bij zeggen dat ik zelf niet geloof dat er een god is, maar ik kan dit niet onomstotelijk onderbouwen.
userIcon
quote:
Op zondag 14 maart 2010 @ 15:45 schreef Arkan040 het volgende:
On: Kan me niet voorstellen dat je je vrouw een maand lang zichzelf laat opsluiten zonder eten. Epic fail.

Off: Atheisten, altijd hetzelfde. Just leave it, jullie zulle nooit winnen.
-|- Serb-Orthodox 4 ever -|-
4 ever, alleen ben je nu Neth-Orthodox. Welkom in je nieuwe thuisland
userIcon
quote:
Op zondag 14 maart 2010 @ 15:56 schreef Tatteredhat het volgende:
[..]


Daar ben ik het mee eens, het is echter dus ook onmogelijk om definitief te zeggen dat god niet bestaat zolang daar geen bewijs voor is.
Hetzelfde geldt voor Zeus, Odin, Osiris, etc. En hun bestaan is minstens zo aannemelijk als het bestaan van bijv. de christelijke god.
userIcon
quote:
Op zondag 14 maart 2010 @ 15:54 schreef Jigzoz het volgende:
Hoewel het christendom er alles aan deed om de wetenschap uit te roeien en wetenschappers te vervolgen, is het gedurende de middeleeuwen toch nog voorgekomen dat er wetenschap bedreven werd.
Dit is een populaire mythe die door de hedendaagse wetenschap al lang niet meer wordt erkend - vraag elke student of docent in Geschiedenis, Mediaevistiek of Oudheidkunde maar na, en ze zullen je allemaal zeggen dat je er compleet naast zit.

Het eerder gelinkte Wikipedia-artikel geeft een vrij goede samenvatting:
quote:
The claim that people of the Middle Ages widely believed that the Earth was flat was first propagated in the 19th century and is still very common in popular culture. This claim is mistaken, as Lindberg and Numbers write: "there was scarcely a Christian scholar of the Middle Ages who did not acknowledge [Earth's] sphericity and even know its approximate circumference." Misconceptions such as: "the Church prohibited autopsies and dissections during the Middle Ages", "the rise of Christianity killed off ancient science", and "the medieval Christian church suppressed the growth of the natural sciences", are all reported by Numbers as examples of widely popular myths that still pass as historical truth, even though they are not supported by current historical research.
userIcon
quote:
Op zondag 14 maart 2010 @ 14:39 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]


De meeste slachtoffers komen toch van het atheisme.

Mao, Stalin, Hitler.

[afbeelding]
Wat een gelul ... Hitler, Mao en Stalin waren niet gemotiveerd door "Atheïsme". Hitler schijnt een christen geweest te zijn ....
100  van 134 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 25/05 Roemeen betrapt met aanhanger vol drank19
» 25/05 Moeder in Mexico rukt kind ogen uit46
» 25/05 Het is handdoekdag45
» 24/05 Chinees stel begroef vrouw levend na aanrijding11


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden