Hirsi Ali: Wilders goed voor Nederland

Politiek • Geschreven door ANP op 13-03-2010 @ 19:36 - gepost door shiznuts
print 

Geert Wilders is geen racist en ook geen fascist. Dat is wat Ayaan Hirsi Ali altijd tegen Amerikanen zegt als die over hem beginnen. Hirsi Ali, nu werkzaam bij het American Enterprise Institute, schrijft dat vandaag in de NRC.

Ze vertelt hen: "Hij is goed voor Nederland, omdat mensen die kwaad zijn over de systematisch verkeerde aanpak door de gevestigde partijen van vraagstukken als immigratie en islam, hun woede kunnen kanaliseren door op hem te stemmen in plaats van te rebelleren of, erger nog, een gewelddadige confrontatie met radicale islamitische groeperingen aan te gaan."

De enige manier voor andere partijen om de teleurgestelde burgers die op Wilders stemmen nu nog terug te winnen is, aldus Hirsi Ali, door weer te proberen de aandacht voor de persoon Wilders te verplaatsen naar de problemen die hij aan de orde stelt. Hirsi Ali noemt de voorstellen van Wilders verder 'in praktische zin onuitvoerbaar'.


Submitter: flexster  -   Bron: ANP


Lees ook:

» 23:34 Roemer wil premier worden14
» 05:53 VVD blijft verliezen in peiling71
» 25/05 PvdA, SP: akkoord verlengt de recessie82
» 25/05 Wilders: VVD volledig de weg kwijt108


delen | eKudos nujij

10579 views / 125 reacties
Reacties op dit bericht
100  van 125 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
Waar ze gelijk heeft heeft ze gelijk...
userIcon
Kan het iemand nog schelen wat zij te zeggen heeft dan?
userIcon
Maar goed dat iedereen weet dat Hirshi een pathologische leugenaar is
userIcon
Hirsi Ali, politica vanwege afkomst. Een duidelijker geval van positieve discriminatie heeft Nederland tot nu toe niet gekend.
userIcon
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 @ 19:38 schreef L4mpje het volgende:
http://frontpage.fok.nl/nieuws/375476/1/1/100/hirsi-ali-neemt-afstand-van-wilders.html

Right..
Kan toch samen gaan? staat overigens al in de laatste alinea vh bericht.
userIcon
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 @ 19:38 schreef L4mpje het volgende:
http://frontpage.fok.nl/nieuws/375476/1/1/100/hirsi-ali-neemt-afstand-van-wilders.html

Right..
Je was me voor...
userIcon
Wie was H. Ali ookalweer?
Wat een onzin bericht inderdaad. Sjonge jonge.
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 @ 19:38 schreef L4mpje het volgende:
http://frontpage.fok.nl/nieuws/375476/1/1/100/hirsi-ali-neemt-afstand-van-wilders.html

Right..
"Voormalig VVD-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali vindt Geert Wilders een populist die met onuitvoerbare voorstellen komt,"

dit bericht

"Hirsi Ali noemt de voorstellen van Wilders verder 'in praktische zin onuitvoerbaar'."

het maakt niet uit
ze zegt ook niet dat ze voor wilders is
wilders is gewoon goed in de zin dat radicale groeperingen het gevoel krijgen een stem te hebben in wilders en zo weerhoudend zijn van het recht in eigen handen te nemen
userIcon
Dus ze heeft een nieuw boekje uit? Beetje heulen met Wilders voor wat aandacht, tjongejonge.
Hirsi Ali, nu werkzaam bij het American Enterprise Institute
Kan Scotty hoor niet even op beamen
Ze zal wel weer juist het tegenovergestelde denken aangezien ze een leugenaartje is
userIcon
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 @ 19:39 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Kan toch samen gaan? staat overigens al in de laatste alinea vh bericht.
Hoe kun je iemand nu goed vinden voor Nederland als je hem tevens een populist noemt met onuitvoerbare voorstellen?

Hirsi Ali werkte nauw samen met Wilders toen beiden nog VVD-Kamerlid waren. Inmiddels gaat hij te ver, vindt Hirsi Ali. "Zijn beleid is onuitvoerbaar. Wilders is een populist die handig gebruikmaakt van de symbolen van de islam, zoals de moskee, de koran en de hoofddoekjes."
userIcon
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 @ 19:38 schreef L4mpje het volgende:
http://frontpage.fok.nl/nieuws/375476/1/1/100/hirsi-ali-neemt-afstand-van-wilders.html

Right..
Zo zie je maar hoe oppervlakkige internetjournalistiek werkt. Door heel selectief te quoten kun je over een persoon twee totaal verschillende berichten schrijven.
userIcon
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 @ 19:41 schreef Nadinarama het volgende:
Dus ze heeft een nieuw boekje uit? Beetje heulen met Wilders voor wat aandacht, tjongejonge.
Het is haar werk, niet meer en niet minder.
userIcon
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 @ 19:40 schreef Madmaarten het volgende:
[..]

"Voormalig VVD-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali vindt Geert Wilders een populist die met onuitvoerbare voorstellen komt,"

dit bericht

"Hirsi Ali noemt de voorstellen van Wilders verder 'in praktische zin onuitvoerbaar'."

het maakt niet uit
ze zegt ook niet dat ze voor wilders is
wilders is gewoon goed in de zin dat radicale groeperingen het gevoel krijgen een stem te hebben in wilders en zo weerhoudend zijn van het recht in eigen handen te nemen
Wat dat betreft heeft ze dan ook gewoon gelijk. Wilders en z'n PVV hebben vrijwel uitsluitend onuitvoerbare plannen op het programma staan. Tegelijkertijd geeft de populariteit van Wilders wel aan dat er iets behoorlijk verkeerd gaat in Nederland. Kortom: Wilders is een symptoom, geen oplossing.
userIcon
Ze zegt maar weinig zinnige dingen maar dit is toch wel een van de zeldzame gevallen...
userIcon
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 @ 19:43 schreef L4mpje het volgende:
[..]


Hoe kun je iemand nu goed vinden voor Nederland als je hem tevens een populist noemt met onuitvoerbare voorstellen?

Hirsi Ali werkte nauw samen met Wilders toen beiden nog VVD-Kamerlid waren. Inmiddels gaat hij te ver, vindt Hirsi Ali. "Zijn beleid is onuitvoerbaar. Wilders is een populist die handig gebruikmaakt van de symbolen van de islam, zoals de moskee, de koran en de hoofddoekjes."
Is het zo moeilijk? Ze vind Wilders niet perse goed als politicus maar wel voor het land, het staat nota bene in het bericht waarom:

quote:
Hij is goed voor Nederland, omdat mensen die kwaad zijn over de systematisch verkeerde aanpak door de gevestigde partijen van vraagstukken als immigratie en islam, hun woede kunnen kanaliseren door op hem te stemmen in plaats van te rebelleren of, erger nog, een gewelddadige confrontatie met radicale islamitische groeperingen aan te gaan."
userIcon
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 @ 19:40 schreef Junglebeast het volgende:
Hijs fijn..
Jointje?

[ Bericht gewijzigd door D-v-Z op zaterdag 13 maart 2010 @ 19:58 ]
userIcon
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 @ 19:45 schreef kitao het volgende:
En dat zit dan in een denktank......
Denken is dan ook niet de sterkste kant van users op de FP
userIcon
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 @ 19:45 schreef TwenteFC het volgende:
[..]



[..]


Zodra het over je uitkering gaat hé
Hoe weet je of ik een uitkering heb, wijsneus? En daarbij, het artikel heeft niks te maken met uitkeringen, dus ga even ergens anders rellen?

Oh en voor de duidelijkheid zal ik speciaal voor jou wel even mijn profiel updaten naar de baan die ik nu heb. Kneus.
userIcon
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 @ 19:45 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Is het zo moeilijk? Ze vind Wilders niet perse goed als politicus maar wel voor het land, het staat nota bene in het bericht waarom:


[..]
Nee weet ik wel, het ligt meer aan de titel van het vorige bericht (Hirsi Ali neemt afstand van Wilders). Dat rijmt gewoon niet met deze uitspraak, maar ik snap wat ze bedoelt.
userIcon
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 @ 19:50 schreef L4mpje het volgende:
[..]

Nee weet ik wel, het ligt meer aan de titel van het vorige bericht (Hirsi Ali neemt afstand van Wilders). Dat rijmt gewoon niet met deze uitspraak, maar ik snap wat ze bedoelt.
Je dacht gewoon ff makkelijk te scoren, nietwaar?
Natuurlijk is hij goed voor Nederland. Er is zelfs niemand beter voor Nederland.
userIcon
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 @ 19:37 schreef BasOne het volgende:
Maar goed dat iedereen weet dat Hirshi een pathologische leugenaar is
vertel eens even wat zij in dit bericht verkeerd zegt dan?
want zover ik kan lezen heeft ze hier gewoon gelijk
Zo hadden de meeste Fokkertjes het nog niet bekeken.
userIcon
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 @ 20:08 schreef Atoompje het volgende:
Zo hadden de meeste Fokkertjes Linkse Partijen het nog niet bekeken.
userIcon
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 @ 20:04 schreef tinnitus het volgende:
Natuurlijk is hij goed voor Nederland. Er is zelfs niemand beter voor Nederland.
Het zou inderdaad zelfs nog beter voor Nederland zijn wanneer niemand ministerpresident wordt
userIcon
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 @ 19:37 schreef Windigo het volgende:
Kan het iemand nog schelen wat zij te zeggen heeft dan?
userIcon
wat kan iedereen het nou ook eigenlijk schelen wat een hirsi ali en anderen van wilders vind? iedereen heeft toch zelf een hersenpan om na te denken????
wat een onzin de laatste paar weken zeg,het enige dat alle partijen en nu zij doen is stront gooien.nou lekker dan, zulke lui willen jullie laten regeren
userIcon
Ben ik nou de enige die vind dat zij zich voor gek zit? Als Wilders goed was en hij regeerde 15 jaar geleden, dan was jij niet in Nederland welkom

Uhmm bij nader inzien is Wilders toch wel een goede, ja. Alleen 15 jaar te laat . Wat een kut wijf.
userIcon
Wilders is een watje
userIcon
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 @ 19:44 schreef Jigzoz het volgende:
[..]


Wat dat betreft heeft ze dan ook gewoon gelijk. Wilders en z'n PVV hebben vrijwel uitsluitend onuitvoerbare plannen op het programma staan. Tegelijkertijd geeft de populariteit van Wilders wel aan dat er iets behoorlijk verkeerd gaat in Nederland. Kortom: Wilders is een symptoom, geen oplossing.
Ach, als de plucheridders na Fortuyn gewoon hadden geluisterd naar het volk hadden we nu niet zo'n heisa gehad...
userIcon
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 @ 19:37 schreef BasOne het volgende:
Maar goed dat iedereen weet dat Hirshi een pathologische leugenaar is
Daarom is het juist zo opmerkelijk dat ze eens gelijk heeft
userIcon
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 @ 20:30 schreef ChefAli het volgende:
Ik kan Hirsi Ali maar beter niet tegen komen....
Want dan lacht ze je uit?
Verbluffend dat, terwijl ze zo totaal gelijk heeft, bijna niemand dat hier ziet, of wil toegeven.
Het is natuurlijk ook een hoogbegaafde, genuanceerde manier om het geval Wilders in perspectief te zetten.
userIcon
wordt ze nog steeds op kosten van ons beveligd in het buitenland?
userIcon
i don't care of wilder goed of slecht is, hij is iig beter dan al dat moslimtuig dat de laatste jaren onze samenleving komt verzieken
userIcon
Net hoorde ik op het linkse NOS staatsjournaal nog de brainwash draaien over "progressief" links en kregen deze partijen (SP en PVDA) weer kostbare zendtijd. Aansluitend werd gemeld hoe slecht Geert Wilders wel niet was voor Nederland.

En om het NOG gekker te maken werd aansluitend de Italiaanse journalistiek te kakken gezet omdat deze altijd gekleurde berichtgeving hadden...

Kan het nog gekker worden?
userIcon
Ze heeft wel gelijk.
userIcon
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 @ 20:34 schreef Zigger het volgende:
Net hoorde ik op het linkse NOS staatsjournaal nog de brainwash draaien over "progressief" links en kregen deze partijen (SP en PVDA) weer kostbare zendtijd. Aansluitend werd gemeld hoe slecht Geert Wilders wel niet was voor Nederland.

En om het NOG gekker te maken werd aansluitend de Italiaanse journalistiek te kakken gezet omdat deze altijd gekleurde berichtgeving hadden...

Kan het nog gekker worden?
Een links staatsjournaal?
Sorry hoor, onze staat is niet links.. Dus het staatsjournaal is dan ook niet links.

Maar ik begrijp dat alles links van de PVV natuurlijk extreemlinkse hippies zijn
userIcon
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 @ 20:41 schreef ChefAli het volgende:
[..]

Je moest eens weten tata ..
Ja, ik kan me er wel wat bij voorstellen, reli-autist.
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 @ 20:30 schreef ChefAli het volgende:
Ik kan Hirsi Ali maar beter niet tegen komen....
userIcon
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 @ 20:36 schreef tsijben het volgende:
[..]
Een links staatsjournaal?
Ja de NOS is links. Onvoorstelbaar dat je dat nog niet wist.

[ Bericht gewijzigd door Zigger op zaterdag 13 maart 2010 @ 20:50 ]
userIcon
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 @ 20:30 schreef ChefAli het volgende:
Ik kan Hirsi Ali maar beter niet tegen komen....
Ja want stel je voor dat mensen zich negatief uitlaten over de Islam zeg ...

Waarom denk jij dat de Islam beschermt moet zijn voor kritiek en spot ? Dat terwijl het normaal is dat ieder ander ideologie wel een lading kritiek kan verwachten?
userIcon
Zij heeft makkelijk lullen, wij zitten er mee...
userIcon
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 @ 20:36 schreef tsijben het volgende:
[..]


Een links staatsjournaal?
Sorry hoor, onze staat is niet links.. Dus het staatsjournaal is dan ook niet links.

Maar ik begrijp dat alles links van de PVV natuurlijk extreemlinkse hippies zijn
In jouw optiek is alles rechts...
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 @ 20:53 schreef cobain1994 het volgende:
Zij heeft makkelijk lullen, wij zitten er mee...
ja idd met iedereen die niet snapt dat wilders DE oplossing is;)
alleen met groenlinks en de sp zou het nog verrotter kunnen dan nu.
userIcon
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 @ 20:56 schreef Anonymous.. het volgende:
[..]


Wouter Bos is een slapjanus die het woord 'werk' niet eens kan spellen.
Is dit een grap? De man was jarenlang vice-premier, minister van Financiën (zwaarste post die er is) EN fractieleider van de PvdA.

Hij heeft meer werk verricht dan jij in je hele nutteloze leven zult doen.
userIcon
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 @ 21:08 schreef kitao het volgende:
[..]

Ach , zij probeert op te poppen als een soort anti-islam Rushdie en neigt daardoor naar het standpunt van GW en tegelijkertijd beweert zij dat zijn programma niet praktisch reeel uitvoerbaar is.
Wat moet je met die contra-dikties ?
Met een korrel zout nemen is wellicht het beste.
ik ben het ook wel met een paar punten eens van geert , maar daarom wil ik nog niet dat de beste man gaat regeren
en de rest van de mensjes daar stellen helemaal geen ruk voor met hun grote praatjes en weinig daden.
Nederland moet voor iedereen openstaan zeggen ze, nou laat nederland dan ook openstaan voor de mensen die er zelf wonen.
ja je hebt misschien wel gelijk, ik neem alles maar met een korreltje zout
userIcon
Maargoed, Ali heeft haar mening bijgesteld: hij is nog steeds een nutteloze idioot zonder uitvoerbare plannen, maar wel een sympathieke.
userIcon
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 @ 20:34 schreef Zigger het volgende:
Net hoorde ik op het linkse NOS staatsjournaal nog de brainwash draaien over "progressief" links en kregen deze partijen (SP en PVDA) weer kostbare zendtijd. Aansluitend werd gemeld hoe slecht Geert Wilders wel niet was voor Nederland.

En om het NOG gekker te maken werd aansluitend de Italiaanse journalistiek te kakken gezet omdat deze altijd gekleurde berichtgeving hadden...

Kan het nog gekker worden?
Nee, ze meldden wat de heer Wientjes over Wilders te zeggen had, en ze lieten zien wat Roemer over een linkse coalitie dacht. Geheel objectief, naar mijn mening.
Dat mens zit helemaal aan de andere kant van de oceaan en nog steeds denkt die muts zich met ons te moeten bemoeien

Hirsi, bek houden en vooral niet hier terug komen des te meer omdat je destijds onder valse voorwendselen Nederlands staatsburger bent geworden.

Tot nooit weer ziens muts!
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 @ 19:43 schreef VivaLaHollandia het volgende:

[..]

Als de PVDA en/of andere partijen de PVV buitensluiten gaat dat toch wel gebeuren. Is het niet rond de verkiezingen, danwel enige tijd later. Ik vrees dat je daar vergif op in kunt nemen. Of wellicht komt de kogel ook deze keer weer van een andere kant.
Dat zou dan idioot zijn, want in de praktijk sluit de PVV zichzelf uit... Door die harde opstelling. En trouwens.. duidelijkheid in de politiek, dat is toch iets waar de PVV voor pleit? Wilders heeft toch zo'n hekel aan al die concensus van de "oude" politiek? De PVDA verschuift juist duidelijkheid. Je kunt nou wel heel erg zielig gaan doen, maar ga nou niet doen alsof PVV zo geinteresseerd is in een kabinet met PVDA..
Let op , die komt terug ,HELP
userIcon
Geert Wilders fungeert als een soort politieke barometer als sein voor de politieke onvrede bij het volk.
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 @ 20:41 schreef ChefAli het volgende:
[..]

Je moest eens weten tata ..
Ik lach jou trouwens ook uit klein zielig ventje. Inderdaad GW is symptoom dat de huidige politieke elite te ver van de burger afstaan. maar om heel eerlijk ze zijn vind ik veel plannen van wilders aanvaardbaar en als hij de grens loze incompetente ambtenaren systeem vervangt dan zijn ze plannen wel degelijk haalbaar
userIcon
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 @ 21:59 schreef karottetrekker het volgende:
Geert Wilders fungeert als een soort politieke barometer als sein voor de politieke onvrede bij het volk.
Meer als teken dat er, hoe beroerd de staatskas er ook bij hangt, niet meer op onderwijs bezuinigd moet worden.
userIcon
Nederland 2 NU
userIcon
Knap hoe ze in 1 zin Wilders de hemel in kan prijzen en tevens zijn achterban de grond in weet te boren.
userIcon

Ik vind ze allebei klapmongeulen
userIcon
Ze doet wel erg veel uitspraken laatste tijd over ons.
Heeft vast heimwee
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 @ 20:32 schreef Jigzoz het volgende:
[..]


Want dan lacht ze je uit?
En wij ook ??
gelogen over leeftijd
gelogen over naam
gelogen over afkomst
gelogen over reden asiel

en nu spreekt Ayaan hirsi Magan wel de waarheid?
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 @ 20:36 schreef tsijben het volgende:
[..]


Een links staatsjournaal?
Sorry hoor, onze staat is niet links.. Dus het staatsjournaal is dan ook niet links.

Maar ik begrijp dat alles links van de PVV natuurlijk extreemlinkse hippies zijn
En terecht...
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 @ 21:32 schreef make_my_day_punk het volgende:

Hirsi, bek houden en vooral niet hier terug komen des te meer omdat je destijds onder valse voorwendselen Nederlands staatsburger bent geworden.
Dat doet elke allochtoon die hier over de grens komt ?? Onder valse voorwendselen Nederlands staatsburger worden ??
Met een personal history als die van deze dame kun je de wind alleen nog maar van voren krijgen. En dan ook nog eens bescheiden dat gespleten persoonlijkheid erin gooien. Wat Wilders betreft, gedane zaken nemen geen keer. Ik hoop dat hij er het beste van maakt, ook ik zie het liefst (zowel buitenlands als Nederlands) straattuig verdwijnen.Alhoewel, ik heb zo mijn twijfels over zijn succes uitgaande van hetgeen hij nastreeft.
100  van 125 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 23:34 Roemer wil premier worden14
» 05:53 VVD blijft verliezen in peiling71
» 25/05 PvdA, SP: akkoord verlengt de recessie82
» 25/05 Wilders: VVD volledig de weg kwijt108


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden