Man wacht 5 maanden met innen 200 mln loterij

Opmerkelijk • Geschreven door Ronald (Djeez) op 13-03-2010 @ 09:55
print 

Een man uit de Amerikaanse staat Virginia heeft maar liefst vijf maanden gewacht tot hij de hoofdprijs van de loterij Mega Millions kwam innen. Steve Williams kon namelijk maar niet beslissen of hij de 200.000.000 dollar (tweehonderd miljoen dollar, oftewel 145.296.000 euro) direct wilde opnemen of verspreid over 26 jaar incasseren.

De timmerman won de jackpot al op 16 oktober, maar kwam pas gisteren het bedrag opeisen. Na lang overleg met financieel adviseurs heeft hij besloten het geld in een keer te innen. Hij wil namelijk gaan beleggen. Na aftrek van de noodzakelijke belastingen blijft er nog 88,9 miljoen dollar over om wat aandelen van te kopen.

Williams won de hoofdprijs nadat de computer bij de benzinepomp de winnende getallen selecteerde. Hij is een frequente bezoeker van het tankstation, hij zet er zelfs iedere ochtend koffie.


Bron: Komo News


Lees ook:

» 25/05 Roemeen betrapt met aanhanger vol drank19
» 25/05 Moeder in Mexico rukt kind ogen uit46
» 25/05 Het is handdoekdag45
» 24/05 Chinees stel begroef vrouw levend na aanrijding11


delen | eKudos nujij

12684 views / 52 reacties
Reacties op dit bericht
52  van 52 reacties op deze pagina. Pagina  1
Apart 110 mln belasting. Dan roept iedereen Nederland is duur.
userIcon
En de overheid is weer de grote winnaar met 111,1 miljoen dollar aan belastinggeld....
userIcon
De timmerman won de jackpot al op 16 oktober, maar kwam pas gisteren het bedrag opeisen. Na lang overleg met financieel adviseurs heeft hij besloten het geld in een keer te innen. Hij wil namelijk gaan beleggen. Na aftrek van de noodzakelijke belastingen blijft er nog 88,9 miljoen dollar over om wat aandelen van te kopen. <--- whaahahah beleggen good call, vandaag multimiljonair over 2 jaar bankroet
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 @ 09:56 schreef JaFFe het volgende:
Apart 110 mln belasting. Dan roept iedereen Nederland is duur.
Ik wou net zeggen. Hoogste inkomens dragen de zwaarste lasten, misschien is dit gaan gelden toen Obama met de scepter gingen zwaaien.
userIcon
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 @ 09:56 schreef JaFFe het volgende:
Apart 110 mln belasting. Dan roept iedereen Nederland is duur.
In nederland zeiken we altijd op alles.
userIcon
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 @ 09:59 schreef Koetje-boe het volgende:
Zoveel geld winnen en dan nog risico gaan lopen door te beleggen.
inderdaad, dan ben je gewoon super dom...
Deeltje beleggen kan geen kwaad toch, veel slechter kan het niet gaan op de verschillende beurzen.
'the only way is up' komt nu toevallig voorbij op de radio
userIcon
Pff....wat hebberig zeg, met zoveel geld nog aandelen kopen, om nog meer te krijgen. Hopelijk verliest hij alles. Ja gaat toch lekker van het leven genieten met zoveel geld.
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 @ 10:02 schreef Virus3000 het volgende:
[..]

inderdaad, dan ben je gewoon super dom...
Hoezo? Hij zal heus niet alles beleggen. Maar reken erop dat de dollar erg inflatiegevoelig is door de kredietcrisis, dus het bijdrukken van nieuwe dollarbiljetten. Meest voor de hand liggend is dus investeren. Dat sowieso het geld mee zal stijgen met de economische groei en je zo minder last hebt van geldontwaarding.

Het is dus echt niet zo gek, en in de USA vielen recentelijk nog steeds banken om. Wel kleinere maar toch. Dus het vertrouwen is al niet al te groot. Ik weet niet precies wat de compensatie is van de staat, als die er überhaupt is mocht een bank omvallen.

Dus ik begrijp die keuze heel goed.

Maar ik persoonlijk zou kiezen voor jaarlijkse uitbetaling. Dat snap ik niet zo goed echter.
userIcon
Ik denk dat in deze tijd beleggen, als je het kan missen, helemaal geen kwaad kan.
De aandelen zullen over een paar jaar wel weer omhoog gaan.
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 @ 10:08 schreef AfterWake het volgende:
Overheid ----> Oplichers
Het volk --> zeurende, kortzichtige dommeriken
userIcon
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 @ 10:17 schreef Sigmund666 het volgende:
[..]


Idd. Mensen weten nog niet eens wat ze met een miljoen gaan doen, laat staan wat je met 88 miljoen moet doen.
Nee, maar om alleen om die reden nou 60% belasting te gaan betalen
userIcon
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 @ 10:17 schreef Sigmund666 het volgende:
[..]


Idd. Mensen weten nog niet eens wat ze met een miljoen gaan doen, laat staan wat je met 88 miljoen moet doen.
Echt wel mooi penthouse kopen met 4 dubbele garage mooie auto's erin.
Een paar barrels whisky kopen als belegging

In geval van 88 milj, een jacht van een meter of 30 erbij kopen en rondjes gaan varen
verspreid over 26 jaar incasseren.. relaxt als die loterij failliet gaat ofzo:P
userIcon
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 @ 10:20 schreef destrovel het volgende:
[..]


Nee, maar om alleen om die reden nou 60% belasting te gaan betalen
Als je al zo'n kansloze bent die meedoet met kansspelen, verdien je het ook om een flink deel af te staan aan de belastingen. Je weet het ook gewoon van tevoren.
userIcon
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 @ 09:56 schreef JaFFe het volgende:
Apart 110 mln belasting. Dan roept iedereen Nederland is duur.
is niet allemaal belasting geloof ik.
In de US heb je vaker de keuze om het hele bedrag over een X aantal jaar te krijgen of minder per direct.
userIcon
And poof....It's Gone......
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 @ 10:07 schreef totenkopf het volgende:
[..]


Kwestie van lezen, in één keer uitbetalen is belasting betalen.
Gespreid over 26 jaar dan betaal je geen belasting.

Williams opted to take the cash option of $125 million, rather than receive the full amount over 26 years. After taxes, Williams gets about $88.9 million.

Dus in plaats van jaarlijk 7,7 miljoen dollar te krijgen heeft hij gekozen om het geld in één keer te krijgen en dus zwaar belasting te betalen.
Volgens mij heeft hij a) de verkeerde beslissing genomen en b) de verkeerde adviseurs benaderd.
Of niet. Als na 1-2 jaar het bedrijf dat de loterij organiseert failliet gaat ben je aardig de sjaak lijkt me.
userIcon
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 @ 10:22 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
[..]


Echt wel mooi penthouse kopen met 4 dubbele garage mooie auto's erin.
Een paar barrels whisky kopen als belegging

In geval van 88 milj, een jacht van een meter of 30 erbij kopen en rondjes gaan varen
een jacht kost geen 88 miljoen
ik zou het helemaal niet erg vinden om 110 miljoen belasting te betalen als ik 88 miljoen overhoud ..... beter dan niks toch ;-)
userIcon
Als ik dit win, mogen ze van mij ¤ 125.000.000 belastinggeld innen.
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 @ 10:07 schreef Xenorium het volgende:
[..]


.... Meest voor de hand liggend is dus investeren. Dat sowieso het geld mee zal stijgen met de economische groei en je zo minder last hebt van geldontwaarding.

Het is dus echt niet zo gek, en in de USA vielen recentelijk nog steeds banken om. Wel kleinere maar toch. Dus het vertrouwen is al niet al te groot. Ik weet niet precies wat de compensatie is van de staat, als die er überhaupt is mocht een bank omvallen.

...
Beleggen in aandelen Lehman Bros?
Ik betaalde dan voor zeker 100 gezinnen iedereen 5 jaar huur,
gewoon voor de lol, dan liep ik ieder dag lekker in mijn vel mijn geld op te slurpen en niemand die daar iets van zegt heerlijk ,
userIcon
Ik had wel gekozen voor de 26 jaar optie.

26 jaar lang 21 duizend euro per dag verdienen. En je hoeft er helemaal niks voor te doen
userIcon
In overleg met financieel adviseurs gaat hij beleggen
Die is binnenkort weer arm dus.
In Nederland ben je dan dacht ik *slechts* 70 miljoen aan belasting kwijt.
userIcon
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 @ 10:38 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
een jacht kost geen 88 miljoen
Ja zeker wel hoor zie link;

http://stylecrave.com/200(...)yachts-in-the-world/

Maar dan ben je er nog niet je hebt crew nodig voor besturing en onderhoud/schoonmaak/voedselbereiding.
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 @ 10:07 schreef totenkopf het volgende:
[..]


Kwestie van lezen, in één keer uitbetalen is belasting betalen.
Gespreid over 26 jaar dan betaal je geen belasting.

Williams opted to take the cash option of $125 million, rather than receive the full amount over 26 years. After taxes, Williams gets about $88.9 million.

Dus in plaats van jaarlijk 7,7 miljoen dollar te krijgen heeft hij gekozen om het geld in één keer te krijgen en dus zwaar belasting te betalen.
Volgens mij heeft hij a) de verkeerde beslissing genomen en b) de verkeerde adviseurs benaderd.
Misschien werkten de adviseurs voor de overheid
userIcon
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 @ 10:07 schreef totenkopf het volgende:

Volgens mij heeft hij a) de verkeerde beslissing genomen en b) de verkeerde adviseurs benaderd.
Dat kan je berekenen en je eigen verwachtingswaarden invullen (zoals inflatie, rente, koersstijgingen en belasting)
Een perpetual loopt meestal tegen een maximum aan rond jaar 18.

De CW (contante waarde) van die 200mln is ~ 53mln. Het ligt er dus aan wat hij wil doen b.v. grote uitgaven ineens ?
OG (huis, land) of een schip ?

Ik denk dat hij het e.e.a. meer zelf in de hand heeft met deze ~90mln dan met 7,7mln p.a.

@Xenorium 13-03-2010 @ 10:07 pm
Hij hoeft zijn contanten toch niet in $$ aan te houden, valuta kan je ook spreiden hoor en verder kan je de boel ook nog eens 'hedgen'

[ Bericht gewijzigd door Cinq-Marquis op zaterdag 13 maart 2010 @ 14:24 ]
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 @ 10:03 schreef steekproef het volgende:
Deeltje beleggen kan geen kwaad toch, veel slechter kan het niet gaan op de verschillende beurzen.
'the only way is up' komt nu toevallig voorbij op de radio
En bedankt, nu heb ik dat kutnummer in mijn kop...

"The only way is up, baby, for you and me now"
userIcon
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 @ 10:03 schreef steekproef het volgende:
Deeltje beleggen kan geen kwaad toch, veel slechter kan het niet gaan op de verschillende beurzen.
'the only way is up' komt nu toevallig voorbij op de radio
Bullrun is alweer voorbij. Zo hard als het afgelopen jaar (+70%) zal het niet meer gaan. "Men" verwacht zelfs weer een kleine (?) terugval. Dus of dit het juiste moment is om in te stappen betwijfel ik.
userIcon
quote:
Na lang overleg met financieel adviseurs heeft hij besloten het geld in een keer te innen. Hij wil namelijk gaan beleggen.
Dom! De adviseurs lachen wel ja!
Ik zou het ook in 1 keer opnemen, en dan
1: direct beginnen met het weer terugstelen van het geroofde bedrag.
2: nog iets meer terugstelen alszijnde rente.
3: een nieuwe jas kopen.
4: een eiland kopen, Ijsland ofzo ..
5: feestje geven.
userIcon
Verstandig, binnen enkele jaren zakt de dollar door de stront door hyperinflatie. Dan kan je het beter nu incasseren en investeren in het buitenland.
De man had de keus tussen twee opties:
In één keer uitbetalen voor een bedrag van 125 miljoen. Na belasting heeft hij 89 miljoen over.
Of het over 26 jaar verspreid uit laten betalen om totaal 200 miljoen te krijgen.

Ik zou in dit geval ook voor optie 1 gekozen hebben. Wellicht leeft die man over 10 jaar niet eens meer
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 @ 09:59 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
In nederland zeiken we altijd op alles.
Mag dat niet dan , vorig jaar 14.000 euro belasting betaald.
Het nieuwsartikel is niet goed geschreven. Het is of 200 miljoen dollar over 26 jaar of 125 miljoen dollar direct. Volgens mij moet je in beide gevallen gewoon belasting betalen. Hij heeft dus gekozen voor directe uitbetaling dus moet hij over die 125 miljoen dollar belasting betalen waardoor hij zo'n 88 miljoen dollar overhoud. Zo'n 30% belasting dus. Die 200 miljoen die hij anders had kunnen krijgen zou ook zwaar gedevalueerd zijn tegen de tijd dat hij het bedrag heeft plus betaalde belastingen.
userIcon
OMG wat een bedrag zeg. Je zal het winnen

Ik zou niet eens weten wat ik er mee zou doen.
Een nieuwe auto kopen denk ik als eerste.

En voorlopig even lekker blijven zitten in mijn 70m2 appartementje om eerst eens even op mijn gemak na te denken wat ik wil gaan doen met dat geld.

quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 @ 13:43 schreef Energie het volgende:
Het nieuwsartikel is niet goed geschreven. Het is of 200 miljoen dollar over 26 jaar of 125 miljoen dollar direct. Volgens mij moet je in beide gevallen gewoon belasting betalen. Hij heeft dus gekozen voor directe uitbetaling dus moet hij over die 125 miljoen dollar belasting betalen waardoor hij zo'n 88 miljoen dollar overhoud. Zo'n 30% belasting dus. Die 200 miljoen die hij anders had kunnen krijgen zou ook zwaar gedevalueerd zijn tegen de tijd dat hij het bedrag heeft plus betaalde belastingen.
over 26 jaar zou hij net een keer kunnen tanken met zijn jarlijkse deel
userIcon
Zulke bedragen kan je toch alleen maar van dromen
Maar ja: hoe hoger de hoofdprijs, hoe meer mensen meer loten kopen, omdat ze niet snappen dat de winkans kleiner wordt...
userIcon
Voor de mensen die het leuk vinden te rekenen;
http://nl.wikipedia.org/wiki/Contante_waarde
En de formule is zeer zzzimpel;
CW = TW : (1+i)^{t}
Waarbij;
CW = contante waarde (cashwaarde op dit moment)
TW = toekomstige waarde (dus hier bv 200mln - alhoewel je eigenlijk moet kijken naar 26 x 7,7mln)
(1+i) = 1 plus de rentevoet, dus bij 5,25% is dat 1,0525
^{t} = tijd dus het aantal jaren, hier b.v. 26

Iedere zzzimpele zakjapanner kan dit wel doen;

Om het nog zzzimpeler neer te zetten;

Wat is 200mln die je over 10 jaar krijgt nu waard als de rente 3,75% is ?

200 : (1,0375)^10 = 138.404.095
userIcon
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 @ 10:07 schreef totenkopf het volgende:
[..]


Kwestie van lezen, in één keer uitbetalen is belasting betalen.
Gespreid over 26 jaar dan betaal je geen belasting.

Williams opted to take the cash option of $125 million, rather than receive the full amount over 26 years. After taxes, Williams gets about $88.9 million.

Dus in plaats van jaarlijk 7,7 miljoen dollar te krijgen heeft hij gekozen om het geld in één keer te krijgen en dus zwaar belasting te betalen.
Volgens mij heeft hij a) de verkeerde beslissing genomen en b) de verkeerde adviseurs benaderd.
Volgens mij is het een gewoon een logisch gevolg van het een op het ander. a is dus een gevolg van b. alleen b is dus zijn fout.
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 @ 13:36 schreef Hiya het volgende:
De man had de keus tussen twee opties:
In één keer uitbetalen voor een bedrag van 125 miljoen. Na belasting heeft hij 89 miljoen over.
Of het over 26 jaar verspreid uit laten betalen om totaal 200 miljoen te krijgen.

Ik zou in dit geval ook voor optie 1 gekozen hebben. Wellicht leeft die man over 10 jaar niet eens meer
Precies, dat was ik ook al aan het denken. Misschien is hij al wel ver boven de vijftig en heeft hij weinig aan een gespreide betaling.
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 @ 14:36 schreef Cinq-Marquis het volgende:
Voor de mensen die het leuk vinden te rekenen;
http://nl.wikipedia.org/wiki/Contante_waarde
En de formule is zeer zzzimpel;
CW = TW : (1+i)^{t}
Waarbij;
CW = contante waarde (cashwaarde op dit moment)
TW = toekomstige waarde (dus hier bv 200mln - alhoewel je eigenlijk moet kijken naar 26 x 7,7mln)
(1+i) = 1 plus de rentevoet, dus bij 5,25% is dat 1,0525
^{t} = tijd dus het aantal jaren, hier b.v. 26

Iedere zzzimpele zakjapanner kan dit wel doen;

Om het nog zzzimpeler neer te zetten;

Wat is 200mln die je over 10 jaar krijgt nu waard als de rente 3,75% is ?

200 : (1,0375)^10 = 138.404.095
belasting moest er ook nog vanaf he maarja zou wel cool zijn als je ff 10 jaar wacht en dat je dan 138 miljoen hebt. zou elke dag non-stop feesten
userIcon
''Na aftrek van de noodzakelijke belastingen blijft er nog 88,9 miljoen dollar over om wat aandelen van te kopen.''

Nou Djeez, je brengt het weer alsof het niks is
52  van 52 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 25/05 Roemeen betrapt met aanhanger vol drank19
» 25/05 Moeder in Mexico rukt kind ogen uit46
» 25/05 Het is handdoekdag45
» 24/05 Chinees stel begroef vrouw levend na aanrijding11


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden