'Wilders beschadigt Nederland'

Politiek • Geschreven door ANP op 13-03-2010 @ 08:28 - gepost door static
print 

Werkgeversvoorman Bernard Wientjes vindt dat Geert Wilders Nederland "op een geweldige manier" beschadigt. De voorzitter van ondernemersorganisatie VNO-NCW brengt dat naar voren in een interview met de Volkskrant van vandaag.

Wientjes over de PVV-leider: "Zoals hij zichzelf laatst in Londen presenteerde als toekomstig premier van Nederland en vervolgens de Turkse premier Erdogan uitschold. Dat is ongehoord. De Engelse pers was diep geschokt over de die vertoning, die de hele wereld overging." Uit het vraaggesprek blijkt dat Wientjes Wilders als een gevaar ziet voor Nederland en de Nederlandse economie. " Ja, echt. Niet alleen voor het bedrijfsleven, maar voor heel Nederland. Want driekwart van wat we verdienen komt uit het buitenland."


Bron: ANP


Lees ook:

» 23:34 Roemer wil premier worden9
» 05:53 VVD blijft verliezen in peiling71
» 25/05 PvdA, SP: akkoord verlengt de recessie82
» 25/05 Wilders: VVD volledig de weg kwijt108


delen | eKudos nujij

11361 views / 350 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 350 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3 4
userIcon
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 @ 16:18 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]


Nou, nee, jij bent degene die het een en het ander niet ziet. Dat heeft te maken met dat je afkomst een handicap meegeeft, eentje waarin bepaalde mensen altijd vrijgepleit moeten worden ongeacht wat voor verwerpelijks ze ook doen. En da ga je net doen alsof je dom bent als we niet willen weten dat Wilders beveiliging geniet omdat hij bedreigd wordt door moslims.

En vanuit dat punt: hij betaalt een hele zware prijs voor het uiten voor zijn mening. Dan zit er wel wat in, dat steunen door middel van op hem stemmen.
Dus omdat ik een Nederlander ben heb ik een handicap, dat is mijn afkomst namelijk.
Toch wel zwak van je dat je het gelijk op afkomst gooit want je slaat de plank pontificaal mis.

Politici betalen sowieso een heel zware prijs als je ziet hoe vaak ze wel niet verketterd worden alleen al hier op Fok!

Het werkt, zoals je wellicht begrijpt, voor alle politici. Sowieso in Nederland iemand die boven het maaiveld komt wordt afgemaakt.
Dat is typisch iets Nederlands.. Iets om trots op te zijn...
userIcon
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 @ 16:33 schreef vonStarhemberg het volgende:
[..]


EN moslim.
En een moslim.. Toe maar...
userIcon
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 @ 16:34 schreef Mystic_HBC het volgende:
[..]


En een moslim.. Toe maar...
Hé, autochtoon én moslim? Een bekeerling dus? Vertel eens? Dat vind ik wel interessant.
userIcon
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 @ 16:37 schreef Jigzoz het volgende:
[..]


Hé, autochtoon én moslim? Een bekeerling dus? Vertel eens? Dat vind ik wel interessant.
Ik begrijp het soms ook niet. Je wordt hier meteen bestempeld als werkschuw links tuig en moslim als je het er niet eens bent...

Ik ben gewoon een Nederlander, niets bekeerd, ben ooit gedoopt geweest en heb het daar bij gelaten (ok, dopen was niet mijn keus, maar was te jong om er iets tegen te doen )
Niets interessants aan mij denk ik zo... Heb alleen een mening die bij sommige er niet ingaat en dan wordt je makkelijk bestempeld voor wat ik eerder uitgemaakt ben.

Ieder zijn mening hoor...
userIcon
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 @ 16:43 schreef vonStarhemberg het volgende:
[..]


Ik ben in de veronderstelling dat 't een moslim is,niet dan?
Assumption is the mother of all fuckups....

userIcon
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 @ 16:33 schreef Mystic_HBC het volgende:

Het werkt, zoals je wellicht begrijpt, voor alle politici. Sowieso in Nederland iemand die boven het maaiveld komt wordt afgemaakt.
Dat is typisch iets Nederlands.. Iets om trots op te zijn...
En dat is dus onzin. Want niet ieder politicus loopt met beveiliging rond. Wilders wel, vanwege zijn islam standpunten.

Dat het inherent vanwege de aard van het werk elk politicus kan overkomen maakt het niet minder slecht dat met name Wilders beveiliging heeft omdat hij bedreigd wordt door moslims.
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 @ 17:02 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]


En dat is dus onzin. Want niet ieder politicus loopt met beveiliging rond. Wilders wel, vanwege zijn islam standpunten.

Dat het inherent vanwege de aard van het werk elk politicus kan overkomen maakt het niet minder slecht dat met name Wilders beveiliging heeft omdat hij bedreigd wordt door moslims.
Je hoeft het niet met Wilders-standpunten eens te zijn om te begrijpen dat we een flink probleem hebben in de samenleving. Het feit dat een Nederlandse politicus met 24u beveiliging dag in dag uit moet leven zou normaal gesproken alarmbellen moeten doen rinkelen. Echter hier in Nederland wordt gedaan of het een trivialiteit is. Complete waanzin.
userIcon
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 @ 16:55 schreef vonStarhemberg het volgende:
[..]


NIET onder de islam,sukkel! En dat is nou precies het hele punt waar achterlijk links(intellectueel links volgens zij zelf) de mist in gaat!
Geef de islam de kans IN WELK LAND DAN OOK om zich zo uit te breiden en te vestigen zoals dat nu in ons land gebeurd en het is wachten op een bloedige burgeroorlog. Dat is tot nu toe IN ELK LAND gebeurd waar deze meest agressieve totalitaire doctrine boven een bepaald kritisch aantal aanhangers uit kwam!

De tergende domheid van de nederlandse moslimknuffelaars en dus Wildershaters,is dat zij dit niet in willen zien.
DAAR DOOR gaat ons land naar de kloten. Het is niet eens de schuld van die achterlijke moslims,zo zijn die barbaren nu eenmaal.
Het is landweggevend rood en dhimmigroen die verantwoordelijk kunnen worden gehouden voor alle heersende agressie en criminaliteit door moslims tegenover haar autochtone bevolking en DAT is ook de reden waarom ik zo heftig ageer tegen minkukelende idioten die het blind voor landverradende partijen als de PvdA blijven opnemen.
Als ik zo naar de lijst van burgeroorlogen kijk moet ik concluderen dat dat wel meevalt. Meeste burgeroorlogen vonden in Europa plaats en hadden verschillende oorzaken.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_burgeroorlogen
Ik weet het... wiki...

En denk je nu niet dat juist polarisatie (de 'strategie' van Wilders) nu juist meer agressie en criminaliteit in de hand werkt?
userIcon
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 @ 17:08 schreef eltopo2010 het volgende:

Echter hier in Nederland wordt gedaan of het een trivialiteit is. Complete waanzin.
Dat doen bepaalde mensen slechts selectief.
userIcon
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 @ 17:09 schreef Mystic_HBC het volgende:
En denk je nu niet dat juist polarisatie (de 'strategie' van Wilders) nu juist meer agressie en criminaliteit in de hand werkt?
Als dat zo is bewijst het z'n gelijk. Als er mensen gaan schuimbekken omdat je iets onaardigs zegt over hun geloof zijn die mensen die gaan schuimbekken het probleem, niet degene die slechts iets zegt.
userIcon
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 @ 17:21 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]


Als dat zo is bewijst het z'n gelijk. Als er mensen gaan schuimbekken omdat je iets onaardigs zegt over hun geloof zijn die mensen die gaan schuimbekken het probleem, niet degene die slechts iets zegt.
Mee eens, echter schuimbekken 'de anderen' ook als je ook maar iets positiefs over de PvdA zegt... (het is ook niet mijn partij, dit terzijde) of als je bv iets zegt over de gemiddelde pvv-stemmer... Het moet wel 2 kanten op werken, en dat schiet bij de pvv-er er vaak bij in... Hypocriet noem ik dat.

Iets van 2 die kijven, 2 die schuld hebben...
userIcon
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 @ 17:29 schreef Mystic_HBC het volgende:
[..]


Mee eens, echter schuimbekken 'de anderen' ook als je ook maar iets positiefs over de PvdA zegt... (het is ook niet mijn partij, dit terzijde) of als je bv iets zegt over de gemiddelde pvv-stemmer... Het moet wel 2 kanten op werken, en dat schiet bij de pvv-er er vaak bij in... Hypocriet noem ik dat.

Iets van 2 die kijven, 2 die schuld hebben...
In zekere zin wel, maar degene die begint met geweld of bedreigen heeft natuurlijk verloren
userIcon
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 @ 17:23 schreef vonStarhemberg het volgende:
[..]


Je jarenlange rode indoctrinatie heeft zijn uitwerking nog niet op je verloren,lees ik wel.
Het eenvoudige schuldschuiven naar dHr.Wilders is een zwaktebod van jewelste en tegelijkertijd een opzettelijke wegwuiving van de inherente enorme problemen die de religie van de haat met zich mee brengt.
Figuren als jij blijven opzettelijk blind voor het feit dat de sturende macht binnen de islam in handen is van het orthodoxe en dus extremistische deel. ZIJ zijn het die de lakens uitdelen,de economische en militaire macht bezitten en die er onverbloemd op uit zijn om West Europa te onderwerpen aan de islam.

Dit blijven ontkennen door bv. wiki-linkjes te posten(waar overigens behoorlijk wat oorlogen tussenstaan die weldegelijk door jou fijne moslimvrienden werden/worden veroorzaakt) tekend je domme koppigheid. Dat ga je in de nabije toekomst nog bezuren...
Je hebt gelijk, we zijn 'blind'.. nee we krijgen er dik voor betaald om 'blind' te zijn. We hoeven niet eens te werken! En het leuke, mijn familie in het buitenland ook niet. Allemaal betaald

Aangezien 'wij' West-Europa willen onderwerpen aan de islam is het dan niet juist jij die het moet bezuren? De overgrote meerderheid is namelijk 'blind' alleen een selecte minderheid weet hoe echt het in elkaar zit.

Je hebt gelijk dat burgeroorlogen ook in moslim landen plaatsvinden of hebben plaatsgevonden. Illustreert alleen maar dat het een wereldwijde 'fenomeen' is.

Overigens heb ik nog geen enkel iets van een bron, een beargumentatie gezien die al jouw redelijk controversiële beweringen kunnen staven en wuift het weg dat ik links, moslim, 'blind' werkschuw en weet ik veel nog wat ben...
userIcon
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 @ 17:38 schreef vonStarhemberg het volgende:
[..]


In het geval van onze fijne moslimmietische aanwinsten in dit land anders niet. Juist door veelvuldig dreigen en gebruik te maken van geweld,krijgen zij van onze ruggegraatloze 'leiders' hun zin!
Ik heb het idee dat jij in een compleet ander land woont dan Nederland.
userIcon
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 @ 17:43 schreef vonStarhemberg het volgende:
[..]


Ook de les 'Hoe hou ik ten aller tijde mijn kop in het zand' heb je met goed gevolg afgerond,zie ik.

'alleen een selecte minderheid'

...

Jij noemt 1 a 2 miljoen PVV-stemmers 'een selecte minderheid' ?
Dan zijn er... 10-11 miljoen niet pvv-stemmers. Maar dat komt natuurlijk door al die miljoenen moslims in Nederland.
userIcon
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 @ 17:50 schreef vonStarhemberg het volgende:
[..]


Wat mijn idee bevestigd dat jij je slechts op één plek in ons land op houdt.
Ik kom door het hele land voor mijn werk en heb dus ook al op veel plaatsen de effecten gezien van bedreigende moslimmieten.
Dat idee mag je inderdaad hebben. Maar voor waar zou ik het niet aannemen. Je veronderstellingen hebben er al eerder flink naast gezeten

Maar ja.. je komt door het hele land voor je werk, dan zal je wel alle waarheid in pacht hebben...
userIcon
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 @ 17:58 schreef vonStarhemberg het volgende:
[..]


Het feit dat jij schamper blijft doen over een mensenmassa ter grote van een wereldstad,zegt natuurlijk genoeg. Daarbij heeft de decennialange relatief veilige welvaart de Europese westerlingen in een comfortabele slaap gesukkeld, waar ze nu in sneltreinvaart door hun veelal moslimmietische 'medemens',op ruwe wijze uit worden ontwaakt.
Het aantal PVV-stemmers blijft dan ook toenemen.
Op dit moment kunnen we alleen van peilingen uitgaan, en die wijzen juist het tegenovergestelde uit. Humor is het niet?

Maar jij kan vast wel het tegendeel bewijzen...
userIcon
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 @ 18:00 schreef vonStarhemberg het volgende:
Misschien opend dit artikel wat oogjes:

http://www.hetvrijevolk.com/index.php?pagina=10880
Mooi objectieve bron, ik vind het nog te links eigenlijk...
userIcon
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 @ 19:15 schreef vonStarhemberg het volgende:
[..]


Je bedoelt natuurlijk te zeggen dat je enkel de kop van het artikel leest omdat het niet op een linkse site staat.
Jammer voor jou gaat het hier simpelweg om objectieve berichtgeving.
Dat men hier over niets hoort of leest in de staatsmedia,is niet verwonderlijk. Dergelijk nieuws is véééls te beschadigend voor de Europese en multiculturele natte dromen....
Nee ik ben naar de echte bron gegaan, Kopp-Verlag, net zoiets als het vrije volk, maar dan in het Duits...

Als je een beetje door googled kom je er al gauw achter dat:
quote:

Auch beim Kopp Verlag muß man wie bei ALLEN MEDIEN mit seinen gesunden Verstand sortieren.
Dus niets objectiefs, zoals nu al vaker is gebleken zit je er (weer) naast. En dan noem je mij koppig?

userIcon
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 @ 19:28 schreef SpaceBunny het volgende:
[..]


beetje triest dat je er verder ook geen fuck over te zeggen hebt.
weet ik ook alweer genoeg.
iets met zwijgen & toestemmen.
en jij vindt het raar dat de haatvuren oplaaien ?
Jawel, maar als je bv een nieuwsbericht leest in een communistisch blad, wat net zo objectief is als het vrije volk, dan kan je toch ook wel begrijpen dat er een eigen draai aan wordt gegeven, en als je verder doorspit dat het enigszins overdreven geportretteerd wordt.

Ik zou heel graag willen dat ik er iets zinnigs over kon zeggen, ware het niet dat het bol staat van gekleurde journalistiek..
Daar valt simpelweg niets mee te beginnen, want wat daar, gekleurd, staat is waar bij 'jullie'. Al het andere is onwaar, dhimmitude ( ) links, werkschuw moslim weet ik veel nog wat... Oh, een PvdA-stemmer...
userIcon
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 @ 20:28 schreef SpaceBunny het volgende:
[..]


een extreem verhit dialoog kan nog steeds vruchten afwerpen.
er heerst gewoon een enorme onvrede, en een verdeeldheid die groeit met een ontzagwekkend tempo.
eerlijk is eerlijk; niemand maar dan ook echt niemand zit hier op te wachten.
ach ja, dan zal ik je een moslimhumper noemen , en jij of andere mensen mij een haatzaaiende amateurduitser.
prima, maar dan is er nog wel altijd een dialoog.
Ik wil eigenlijk niemand een andere naam geven. Vind ik niet echt relevant voor een dialoog of discussie.
Als er maar een dialoog of discussie blijft... Dan is het goed, mij dunkt.
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 @ 18:06 schreef Mystic_HBC het volgende:
[..]


Op dit moment kunnen we alleen van peilingen uitgaan, en die wijzen juist het tegenovergestelde uit. Humor is het niet?

Maar jij kan vast wel het tegendeel bewijzen...
1 man roept dat de islamisering in Nederland moet stoppen (wat overigens niet raar is aangezien wij een christelijk land zijn, maar dat terzijde) en zou met die praat 25 a 26 zetels in de kamer halen.
En jij veronderstelt dat de peilingen anders uitwijzen
Het tegendeel zijn de peilingen. Ga jij maar het tegendeel bewijzen dat een deel van de Nederlandse bevolking het trieste Marokkaanse straattuig meer dan zat is

Marokko pakt het slimmer aan. Die donderen buitenlanders er gewoon uit als ze het niet vertrouwen. Zouden ze hier ook moeten invoeren
userIcon
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 @ 21:24 schreef Pruimentijd het volgende:
[..]


1 man roept dat de islamisering in Nederland moet stoppen (wat overigens niet raar is aangezien wij een christelijk land zijn, maar dat terzijde) en zou met die praat 25 a 26 zetels in de kamer halen.
En jij veronderstelt dat de peilingen anders uitwijzen
Het tegendeel zijn de peilingen. Ga jij maar het tegendeel bewijzen dat een deel van de Nederlandse bevolking het trieste Marokkaanse straattuig meer dan zat is

Marokko pakt het slimmer aan. Die donderen buitenlanders er gewoon uit als ze het niet vertrouwen. Zouden ze hier ook moeten invoeren
Je kan je ook blijven focussen op 1 iets... Marokkaans straattuig, je bedoelt die gastjes die inderdaad voor wat rotzooi zorgen. Prima, aanpakken die hap.
Maar dit is niet inherent aan 'de islamisering van Nederland' als men dat bedoelt met 'islamisering'...
Probleem is benoemd. Welke problemen kunnen we nog meer benoemen? En dan blijft het angstvallig stil.


Er zijn legio zaken die in Nederland voor verbetering zijn, echter hoor ik daar GW en zijn 'volgelingen' nooit of zelden over.

Het voorbeeld wat je aanhaalt is ook schrijnend voor de Nederlandse kiezer..
Islam.. BOEM, 25 zetels... (in de peilingen...)

Hoe wilt bv de PVV de miljarden bezuiniging dirigeren?
Het enige wat ik nog onlangs hoorde na een winst van wat zetels in een stad is: "We gaan ze helemaal gek maken"
Oh en los van die mooie diplomatieke uitspatting van GW in Engeland zelf.
Mensen die niet zien dat dit niet de manier is om politiek te drijven zouden eigenlijk imho niet mogen stemmen.
Maar Nederland zit bomvol met emotionele stemmers, ik kan mij geen enkel ander voorbeeld herinneren dan dat er hier massaal op een dooie werd gestemd.
Op een dooie... Dat geeft toch enigszins een beeld van de Nederlandse kiezer. Laten nu deze stemmers nu op de PVV gaan stemmen en 1+1=2 (volgens de peilingen dan...)

Nee, diplomatie en GW gaan niet samen.

Iemand verwoordde het goed, Wilders is een symptoom niet de oplossing.

Daar sluit ik mij geheel bij aan

Wat Marokko doet mogen ze lekker zelf weten, dit is Nederland. eerst maar naar ons zelf kijken alvorens we weer met een vingertje gaan wijzen (ook al typisch Nederlands...)
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 @ 22:19 schreef Mystic_HBC het volgende:
[..]Je kan je ook blijven focussen op 1 iets... Marokkaans straattuig, je bedoelt die gastjes die inderdaad voor wat rotzooi zorgen. Prima, aanpakken die hap.
Haha.. moet altijd zo om dit soort opmerkingen lachen. Voor wat problemen zorgen. Nee.. het zijn niet die gastjes, maar een groot deel van de islamitische beweging die het verdomd zich aan te passen, de taal niet spreekt, het geld liever in Marokko uitgeeft (soms zelfs uitkeringsgeld), liever in eigen kledij blijft lopen, onterecht kinderbijslag ontvangt, opsporing verzocht een goed vullend programma maakt en inderdaad die gastjes die zich heer en meester op straat voelen. Het drugsdealen, illegaal wapenbezit, loverboy verhaal laat ik even achterwege.
quote:

Maar dit is niet inherent aan 'de islamisering van Nederland' als men dat bedoelt met 'islamisering'...
Probleem is benoemd. Welke problemen kunnen we nog meer benoemen? En dan blijft het angstvallig stil.
Hoeveel problemen wil je nog dat ik benoem, want dan ga ik even verzinnen..bovenstaande schoot spontaan bij me naar binnen.

quote:

Er zijn legio zaken die in Nederland voor verbetering zijn, echter hoor ik daar GW en zijn 'volgelingen' nooit of zelden over.
Volgens mij hoor je daar Geert zeker wel over..niet als je maar met een half oor luistert uiteraard.
Bejaarden die de hele dag in pampers liggen, mensen die in de rij voor de voedselbank staan. Werkend Nederland die steeds minder op hun loonstrookje overhouden, miljarden verliezen door fails in bouwprojecten, aanschaf dure vliegtuigen, onterechte deelnames in oorlogen en natuurlijk veiligheid op straat.
Genoeg om hard voor te knokken.. Gaan de vrienden Pechtold en Cohen niet doen kan ik je zeggen.
quote:

Het voorbeeld wat je aanhaalt is ook schrijnend voor de Nederlandse kiezer..
Islam.. BOEM, 25 zetels... (in de peilingen...)
Ik weet niet waar jij (of je ouders) oorspronkelijk vandaan komen, maar als deze problemen als hier in jullie thuisland zouden spelen (integratie), dan hadden ze net zo gereageerd als wij hier en met verkiezingen op een dergelijk figuur gestemd. Niemand wil in zijn land bovenstaand beschreven problemen. Dat heet een stukje nationalisme..niets mis mee.
quote:

Hoe wilt bv de PVV de miljarden bezuiniging dirigeren?
Lees het partijprogramma maar..kijk maar wel uit dat je het er stiekem niet mee eens bent.
quote:

Maar Nederland zit bomvol met emotionele stemmers
Je doelt nu op die imams die oproepen te gaan stemmen, behalve op de PVV. Vrouwen die niet konden lezen en schrijven, maar toch het hokje instapt met zoon om de imam tegemoet te komen.
Ik zag een documentaire over 2 turkse mannen in rotterdam..alleen maar lullen over GW stoppen. De pot verwijt de ketel dus.

quote:

Daar sluit ik mij geheel bij aan
Prima..dat mag in Nederland. Behalve mensen als Hirschi Ali, Theo van Gogh, Pim Fortuyn, Geert Wilders. Dan worden ze bedreigd en gaan er af en toe wat dood. Want een geluid tegen de immigratie is een grote kans het niet te overleven. Fijn land leven we toch in.

quote:

Wat Marokko doet mogen ze lekker zelf weten, dit is Nederland. eerst maar naar ons zelf kijken alvorens we weer met een vingertje gaan wijzen (ook al typisch Nederlands...)
Het bekende linkse geluid. Het een beetje wegwuiven terwijl je weet dat het eigenlijk niet deugd. Je bent een echte, wees er trots op. Ik stemde vroeger ook links, maar ik ben er inmiddels achter dat dat niet de oplossing is. Steeds meer mensen komen erachter en dat sterkt me in mijn overtuiging. Ik ga voor de PVV, ondanks dat GW soms wel erg kan schreeuwen, maar een andere partij die opkomt voor mijn standpunten is er niet.
userIcon
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 @ 22:47 schreef vonStarhemberg het volgende:
[..]


Hahaaaa! Wirklich unglaublich...

Je wringt je dus werkelijk in alle bochten om maar NIET op de inhoud in te gaan en koste wat kost iets te vinden waardoor je voor jezelf kunt volhouden dat 'het allemaal niet waar is'.
Over in en intriest gesproken... Niet te vergeten ronduit disrespectvol tegenover het slachtoffer en haar drie jonge kinderen.
Wat ik er uit het artikel kon halen is dat het om een roofmoord ging welke niet echt genetisch bepalend is aan een ras... Dit komt overal voor...

Het valt niet goed te praten, maar je legt nu perse de nadruk op de moslims. En je gebruikt een mooie 'objectieve' bron om het aan te leuken en misdaden weergeeft die voorkomen onder alle bevolkingsgroepen maar echter alleen de nadruk wilt op de moslims wilt leggen. En dan spreek je van een oblectieve bron... Daar struikelde ik over

Nergens praat ik al deze misstanden goed, wel veroordeel ik het het tomeloze gegeneraliseer, de talloze vooroordelen en de krankzinnige conclusies die er aan verbonden worden (islamisering, tsunami van moslims etc etc)

Als je mij al zo disrespectvol en intriest vind heb ik nog legio voorbeelden waarbij je jezelf als het zelfde portretteert.
userIcon
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 @ 23:02 schreef Pruimentijd het volgende:
[..]

Haha.. moet altijd zo om dit soort opmerkingen lachen. Voor wat problemen zorgen. Nee.. het zijn niet die gastjes, maar een groot deel van de islamitische beweging die het verdomd zich aan te passen, de taal niet spreekt, het geld liever in Marokko uitgeeft (soms zelfs uitkeringsgeld), liever in eigen kledij blijft lopen, onterecht kinderbijslag ontvangt, opsporing verzocht een goed vullend programma maakt en inderdaad die gastjes die zich heer en meester op straat voelen. Het drugsdealen, illegaal wapenbezit, loverboy verhaal laat ik even achterwege.
[..]
Probleem: Integratiebeleid heeft gefaald, dit zijn de gevolgen van het probleem.
En hoe groot is dat grote deel?

quote:

Hoeveel problemen wil je nog dat ik benoem, want dan ga ik even verzinnen..bovenstaande schoot spontaan bij me naar binnen.
Al die voorbeelden zijn haast samen te voegen in 1 probleem. Het zijn de gevolgen van het probleem.

quote:

Volgens mij hoor je daar Geert zeker wel over..niet als je maar met een half oor luistert uiteraard.
Bejaarden die de hele dag in pampers liggen, mensen die in de rij voor de voedselbank staan. Werkend Nederland die steeds minder op hun loonstrookje overhouden, miljarden verliezen door fails in bouwprojecten, aanschaf dure vliegtuigen, onterechte deelnames in oorlogen en natuurlijk veiligheid op straat.
Genoeg om hard voor te knokken.. Gaan de vrienden Pechtold en Cohen niet doen kan ik je zeggen.
[..]
Maar concrete plannen van aanpak? Gezien de achtergrond van Wilders (VVD) zie ik geen stop op prestigeprojecten of een sterk optreden tegen kartelvormingen in de bouwsector...

quote:

Ik weet niet waar jij (of je ouders) oorspronkelijk vandaan komen, maar als deze problemen als hier zouden spelen (integratie), dan hadden ze net zo gereageerd als wij hier en met verkiezingen op een dergelijk figuur gestemd. Niemand wil in zijn land bovenstaand beschreven problemen. Dat heet een stukje nationalisme..niets mis mee.
100% Nederlands, wel jaren in het buitenland gewoond maar dat is irrelevant. Mijn ouders hebben altijd VVD gestemd maar wonen nu niet meer in Nederland en stemmen volgens mij ook niet meer.
Een beetje nationalisme is helemaal niet slecht, als het maar niet in den extreme komt...

quote:

Lees het partijprogramma maar..kijk maar wel uit dat je het er stiekem niet mee eens bent.
Het is een erg populistisch lijstje. Hoeveel ervan denk je nu werkelijk wat echt reëel en haalbaar is? Eerlijk zeggen.

quote:

Je doelt nu op die imams die oproepen te gaan stemmen, behalve op de PVV. Vrouwen die niet konden lezen en schrijven, maar toch het hokje instapt met zoon om de imam tegemoet te komen.
Ik zag een documentaire over 2 turkse mannen in rotterdam..alleen maar lullen over GW stoppen. De pot verwijt de ketel dus.
Nee op de stemmers die op Fortuyn gingen stemmen, overleden en toch op de kieslijst en daar toch op stemmen, massal. Daar doelde ik eigenlijk op.

quote:

Prima..dat mag in Nederland. Behalve mensen als Hirschi Ali, Theo van Gogh, Pim Fortuyn, Geert Wilders. Dan worden ze bedreigd en gaan er af en toe wat dood. Want een geluid tegen de immigratie is een grote kans het niet te overleven. Fijn land leven we toch in.
Genoeg islamcritici die een gewoon leven leiden. Het is hoe je het verwoord denk ik dan

Even voorbeeld:
Persoon x is een lul.
Persoon x heb ik het niet zo op.

quote:

Het bekende linkse geluid. Je bent een echte, wees er trots op. Ik stemde vroeger ook links, maar ik ben er inmiddels achter dat dat niet de oplossing is. Steeds meer mensen komen erachter en dat sterkt me in mijn overtuiging. Ik ga voor de PVV, ondanks dat GW soms wel erg kan schreeuwen, maar een andere partij die opkomt voor mijn standpunten is er niet.
En dat is frappant, ik denk echter niet in termen van links en rechts, eerder in progressief en conservatief waarbij ik zelf progressief ingesteld ben. Niets met links of rechts te maken.
Je mag stemmen op wie je wilt dat is je goed recht.
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 @ 23:19 schreef Mystic_HBC het volgende:

Probleem: Integratiebeleid heeft gefaald, dit zijn de gevolgen van het probleem.
En hoe groot is dat grote deel?
Er zijn maar weinig aangepaste islamieten in Nederland. Heel weinig. Ik kan geen cijfers geven. Dat willen linkse 'progressieve' (haha laat me niet lachen) altijd. Het komt er op neer dat als je geen afgerond cijfer achter de komma kan geven dat het probleem dan niet bestaat..
Over de meeste andere buitenlanders hoor je mij niet. Die passen zich prima aan, spreken de taal. Alleen Antilianen schijnen wat problemen te geven..merk ik weinig van. Neem bijvoorbeeld Chinezen, Duitsers..geen last van.

quote:

Al die voorbeelden zijn haast samen te voegen in 1 probleem. Het zijn de gevolgen van het probleem.
Inderdaad 1 HEEL groot probleem. Knappe kerel die ze allemaal kan oplossen.
quote:

Maar concrete plannen van aanpak? Gezien de achtergrond van Wilders (VVD) zie ik geen stop op prestigeprojecten of een sterk optreden tegen kartelvormingen in de bouwsector...
De huidige politiek heeft genoeg kansen gehad om de afgelopen 20 jaar een beter Nederland te maken. Helaas zakken we op alle welvaartslijstjes en kwaliteitslijstjes terug naar niveau Oostblok.
prestigeprojecten stoppen is weggegooid geld (dank u PvdA,CDA) dus je zal wel moeten..noem het een erfenis. Maar je kan al geen nieuwe beginnen. Dat scheelt.
quote:

100% Nederlands, wel jaren in het buitenland gewoond maar dat is irrelevant. Mijn ouders hebben altijd VVD gestemd maar wonen nu niet meer in Nederland en stemmen volgens mij ook niet meer.
Een beetje nationalisme is helemaal niet slecht, als het maar niet in den extreme komt...
Ik keur extreem ook niet goed, maar zoals het in Nederland gaat is het belachelijk. J.van Nieuwenhoven zit bij Pauw en Witteman en noemt de Marokkanen op straat 'rotjochjes' Weet je hoeveel mensen dagelijks last hebben van dit soort jongens. Overvallen, steekpartijen, ramen ingegooid. Politie en ambulance personeel aangevallen, bedreigingen en die kut noemt het rotjochjes???? Dat is dan die progressieve linkse kant die jij prijst? We praten hier over een groot maatschappelijk probleem waar links zijn verantwoordelijkheid niet voor durft te nemen.
Voor een stukje solidariteit en socialisme draai ik m'n hand niet om. Maar het multiculti probleem en aanpak werkeloosheid daar faalt links gigantisch in en dat MOET stoppen.

quote:

Nee op de stemmers die op Fortuyn gingen stemmen, overleden en toch op de kieslijst en daar toch op stemmen, massal. Daar doelde ik eigenlijk op.
Ik heb ook op hem gestemd en had de hoop dat zijn partij met deze standpunten verder kon gaan en dat er werkelijk wat zou veranderen in Nederland indien de LPF veel stemmen zou krijgen. Helaas heeft de bestaande politiek er niets van geleerd en de LPF heeft het helemaal om zeep geholpen. Stelletje sukkels.
Vergeet niet dat Fortuyn een van de meeste intelligente politici was. Niet voor niets uitgeroepen tot Nederlander van de eeuw.

quote:

Genoeg islamcritici die een gewoon leven leiden. Het is hoe je het verwoord denk ik dan
Je blijft in linkse herhalingen vallen. Telkens als je weet dat je ongelijk hebt probeer je het te bagatelliseren. Islamcritici worden bijna standaard met de dood bedreigd. Nogmaals..de islam hoort niet in Nederland thuis. Het bewijst nu al dat het problemen geeft en deze zullen alleen maar groter worden in de toekomst.

quote:

En dat is frappant, ik denk echter niet in termen van links en rechts, eerder in progressief en conservatief waarbij ik zelf progressief ingesteld ben. Niets met links of rechts te maken.
Je mag stemmen op wie je wilt dat is je goed recht.
Ben ik helemaal met je eens..we leven in een vrij land en dat staat toch haaks op de vrouw onderdrukkende ideologie die de Islam heet. Er is werkelijk niets vrij aan deze godsdienst. Ik ken zelf wat Islamieten die niet geloven, maar voor hun familie gaan ze toch maar mee naar de Moskee. En na wat Nederlandse vriendinnetjes (stiekem) nu toch maar een Marokkaanse importbrud, want anders lig je serieus uit de familie.

Ik wordt altijd een beetje droevig als mensen roepen dat wij discrimineren, mensen uitsluiten e.d. Het betreft een grote groep Islamieten die zich niet aanpassen en overlast veroorzaken. Mensen worden dit zat en op een bepaald punt durven zij dit ook te roepen en dan is het opeens discriminatie?? Volgens mij is dat weer die linkse praat en draaien we de zaken dan om. Als iedere Islamiet zich zou aanpassen, dan hebben wij niets om over te klagen

[ Bericht gewijzigd door Pruimentijd op zondag 14 maart 2010 @ 09:37 ]
quote:
Op zondag 14 maart 2010 @ 09:50 schreef kitao het volgende:
Ondertussen ( op dit moment ) beiert de kerkklok al galmend door deze wijk in Rotterdam en ondervind ik in het dagelijks leven vrijwel geen enkele overlast van die zgn. groepen Marokkanen die de straten zouden terroriseren en zijn mijn Marokkaanse collega's gewoon hardwerkende mensen.....
Maar de propaganda van de PVV gaat gewoon door tot in den pruimentijd....
*mompelt iets met blabla links blabla*
Zo hoort het ook te zijn, maar helaas geldt dit niet voor alle Nederlanders. Je weet dat het zo is, maar probeert het een beetje weg te praten. Ach..je doet maar. We spreken elkaar nog als je een keer klappen vangt van een Marokkaan, je fiets wederom wordt gejat en je oma wordt overvallen voor die 10 euro in haar portemonnee
userIcon
quote:
Op zondag 14 maart 2010 @ 09:31 schreef Pruimentijd het volgende:
[..]

Er zijn maar weinig aangepaste islamieten in Nederland. Heel weinig. Ik kan geen cijfers geven. Dat willen linkse 'progressieve' (haha laat me niet lachen) altijd. Het komt er op neer dat als je geen afgerond cijfer achter de komma kan geven dat het probleem dan niet bestaat..
Over de meeste andere buitenlanders hoor je mij niet. Die passen zich prima aan, spreken de taal. Alleen Antilianen schijnen wat problemen te geven..merk ik weinig van. Neem bijvoorbeeld Chinezen, Duitsers..geen last van.

[..]

Inderdaad 1 HEEL groot probleem. Knappe kerel die ze allemaal kan oplossen.
[..]

De huidige politiek heeft genoeg kansen gehad om de afgelopen 20 jaar een beter Nederland te maken. Helaas zakken we op alle welvaartslijstjes en kwaliteitslijstjes terug naar niveau Oostblok.
prestigeprojecten stoppen is weggegooid geld (dank u PvdA,CDA) dus je zal wel moeten..noem het een erfenis. Maar je kan al geen nieuwe beginnen. Dat scheelt.
[..]

Ik keur extreem ook niet goed, maar zoals het in Nederland gaat is het belachelijk. J.van Nieuwenhoven zit bij Pauw en Witteman en noemt de Marokkanen op straat 'rotjochjes' Weet je hoeveel mensen dagelijks last hebben van dit soort jongens. Overvallen, steekpartijen, ramen ingegooid. Politie en ambulance personeel aangevallen, bedreigingen en die kut noemt het rotjochjes???? Dat is dan die progressieve linkse kant die jij prijst? We praten hier over een groot maatschappelijk probleem waar links zijn verantwoordelijkheid niet voor durft te nemen.
Voor een stukje solidariteit en socialisme draai ik m'n hand niet om. Maar het multiculti probleem en aanpak werkeloosheid daar faalt links gigantisch in en dat MOET stoppen.

[..]

Ik heb ook op hem gestemd en had de hoop dat zijn partij met deze standpunten verder kon gaan en dat er werkelijk wat zou veranderen in Nederland indien de LPF veel stemmen zou krijgen. Helaas heeft de bestaande politiek er niets van geleerd en de LPF heeft het helemaal om zeep geholpen. Stelletje sukkels.
Vergeet niet dat Fortuyn een van de meeste intelligente politici was. Niet voor niets uitgeroepen tot Nederlander van de eeuw.

[..]

Je blijft in linkse herhalingen vallen. Telkens als je weet dat je ongelijk hebt probeer je het te bagatelliseren. Islamcritici worden bijna standaard met de dood bedreigd. Nogmaals..de islam hoort niet in Nederland thuis. Het bewijst nu al dat het problemen geeft en deze zullen alleen maar groter worden in de toekomst.

[..]

Ben ik helemaal met je eens..we leven in een vrij land en dat staat toch haaks op de vrouw onderdrukkende ideologie die de Islam heet. Er is werkelijk niets vrij aan deze godsdienst. Ik ken zelf wat Islamieten die niet geloven, maar voor hun familie gaan ze toch maar mee naar de Moskee. En na wat Nederlandse vriendinnetjes (stiekem) nu toch maar een Marokkaanse importbrud, want anders lig je serieus uit de familie.

Ik wordt altijd een beetje droevig als mensen roepen dat wij discrimineren, mensen uitsluiten e.d. Het betreft een grote groep Islamieten die zich niet aanpassen en overlast veroorzaken. Mensen worden dit zat en op een bepaald punt durven zij dit ook te roepen en dan is het opeens discriminatie?? Volgens mij is dat weer die linkse praat en draaien we de zaken dan om. Als iedere Islamiet zich zou aanpassen, dan hebben wij niets om over te klagen
Kijk, je benoemt iets, je zegt... moslims zijn niet geïntegreerd blah bla blah.. Dan wil je natuurlijk weten HOEVEEL dat er wel niet zal zijn... Nee, niet relevant zeg jij... Juist wel relevant...
quote:
Op zondag 14 maart 2010 @ 13:03 schreef Mystic_HBC het volgende:

Kijk, je benoemt iets, je zegt... moslims zijn niet geïntegreerd blah bla blah.. Dan wil je natuurlijk weten HOEVEEL dat er wel niet zal zijn... Nee, niet relevant zeg jij... Juist wel relevant...
Dat kan niemand je precies zeggen..zelfs hoogleraren of CPB zullen elkaar tegen spreken. Laten we zeggen..de helft tot driekwart.
En dat van een miljoen. Geen misselijke aantallen dus.

Is trouwens geen progressieve vraag om te stellen. Als je werkelijk progressief bent, dan verplicht je deze mensen te integreren, verplicht werken en verplicht je partner in Nederland zoeken.
Door niet te werken, de taal niet te spreken, op straat hangen, kan je niet meekomen in deze samenleving. Aanpassen is het sleutelwoord.
Ik zou het erg progressief vinden als je deze mening van mij zou delen
50  van 350 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3 4


Lees ook:

» 23:34 Roemer wil premier worden9
» 05:53 VVD blijft verliezen in peiling71
» 25/05 PvdA, SP: akkoord verlengt de recessie82
» 25/05 Wilders: VVD volledig de weg kwijt108


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden