PlayStation Move niet voor hardcore gamers

Shuhei Yoshida, directeur van Sony Worldwide Studios, heeft in een interview met Gamasutra meer inzicht over PlayStation Move in hardcore titels gegeven. Zo is de toevoeging van de bewegingsgevoelige besturing voornamelijk bedoeld om casual gamers bij de actie te betrekken.

"Deze besturing is ingebouwd om een breder publiek aan te spreken", aldus Yoshida over de PlayStation Move support in Socom 4."Mensen die geïntimideerd zijn door de besturing van shooters kunnen nu aan de actie deelnemen. Het is niet zo dat we iedereen met een DualShock controller willen overtuigen om de game met PlayStation Move te spelen."

Er is volgens Yoshida ook rekening gehouden met de beperkingen van PlayStation Move bij de ontwikkeling van Socom 4. "Hoewel de actie in Socom 4 met PlayStation Move erg intuïtief werkt, kan de camerabesturing soms een probleem vormen. Daarom heeft ontwikkelaar Zipper de moeilijkheidsgraad versoepeld en zullen vijanden je minder vaak van opzij aanvallen. Dit soort aanpassingen zijn noodzakelijk."

"Het is niet zo dat vanaf nu elke game PlayStation Move zal ondersteunen", antwoordt Yoshida op de vraag of Sony al haar eigen titels van de controller gebruik laat maken. "Het kost weliswaar technisch gezien weinig moeite, maar we zullen het per titel moeten bekijken."

Sony ziet de potentie om meer mensen met hardcore games kennis te laten maken als een belangrijk element voor het succes van PlayStation Move.

'PlayStation Move' niet voor hardcore gamers
'PlayStation Move' niet voor hardcore gamers (Foto: Novum)