Hertellen stemmen Rotterdam begonnen

NederlandPolitiek • Geschreven door ANP op 11-03-2010 @ 09:43
print 

Ongeveer tweehonderd ambtenaren van de gemeente Rotterdam zijn vanochtend begonnen met het hertellen van de stemmen die zijn uitgebracht tijdens de gemeenteraadsverkiezingen. Dat vindt plaats onder toeziend oog van de Rekenkamer Rotterdam in een sporthal op de campus van de Erasmus Universiteit.

Aan de hertelling zijn strakke regels verbonden. In de sporthal zijn rijen tafels opgesteld, aan de kopse kanten ervan staan de groene stembussen. Bodes rijden de stembussen naar binnen. De tellers zijn te herkennen aan hun verschillend gekleurde T-shirts. Mensen met een wit shirt tellen de stemmen, ambtenaren in paarse shirts buigen zich over volmachten en stempassen. Mensen in het blauw verlenen hulp.


Bron: ANP


Lees ook:

» 20:06 Nullijn valt niet in de smaak20
» 18:52 'Hoge Raad moet zaak rond vuurwerkramp herzien'8
» 17:26 Jongen slaat ontvoerder van zich af37
» 16:53 'Treinreizigers moeten minder betalen'46


delen | eKudos nujij

2429 views / 67 reacties
Reacties op dit bericht
67  van 67 reacties op deze pagina. Pagina  1
En de mensen in witte en zwarte jurken zijn de stemmers.
de linkse partijen hebben verloren... nu gaan ze op s"links"e wijze proberen hun recht te halen... zo gaat het al heel lang je wordt gemanipuleerd waar je bij staat
userIcon
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 @ 09:47 schreef dutchmage het volgende:
de linkse partijen hebben verloren... nu gaan ze op s"links"e wijze proberen hun recht te halen... zo gaat het al heel lang je wordt gemanipuleerd waar je bij staat
Eh. Lieverd. Heb je je wel enigszins verdiept in de achtergrond van deze hertelling? .
en mensen in rode (pvda/sp) tshirts controleren de controleurs.
userIcon
You have lost anyway Marco (Pastoors).
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 @ 09:47 schreef dutchmage het volgende:
de linkse partijen hebben verloren... nu gaan ze op s"links"e wijze proberen hun recht te halen... zo gaat het al heel lang je wordt gemanipuleerd waar je bij staat
Moet je er wel bij staan!
userIcon
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 @ 09:49 schreef Naj_Geetsrev het volgende:
[..]


Eh. Lieverd. Heb je je wel enigszins verdiept in de achtergrond van deze hertelling? .
nee, want het is een rancuneuze imbeciel, die niet beter weet ..
userIcon
Als je alleen de echte Nederlanders liet stemmen, dan was dit niet gebeurd...
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 @ 09:54 schreef Redcoon het volgende:
Als je alleen de echte Nederlanders liet stemmen, dan was dit niet gebeurd...
Als er alleen nederlanders waren geweest dan hadden we ook nu veel minder gezeik gehad. Maar jah, dat is een utopie!
De stem van mensen zou gewogen moeten worden met de hoeveelheid belasting die ze betalen (met wegingsfactor 0 voor parasieten uiteraard):

Wie betaalt bepaalt.
Als er dingen zijn fout gegaan tijdens het stemmen anzich kan je stellen wat je wilt maar het blijft dezelfde ongeldige stemmen bevatten.
userIcon
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 @ 09:54 schreef Redcoon het volgende:
Als je alleen de echte Nederlanders liet stemmen, dan was dit niet gebeurd...
denk dat het behersen of minimaal spreken van de nederlandse taal een vereiste zou moeten zijn voor stemrecht.

dan heb je ook geen hulp nodig
userIcon
Met een paar stemcomputers was dit allemaal niet nodig geweest...
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 @ 10:01 schreef Daffodil31LE het volgende:
Met een paar stemcomputers was dit allemaal niet nodig geweest...
De reden dat de stemcomputers afgeschaft zijn is dat de broncode van de apparatuur niet werd vrijgegeven. En dan weet je niet wat er gebeurd in zo'n ding.
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 @ 10:01 schreef Daffodil31LE het volgende:
Met een paar stemcomputers was dit allemaal niet nodig geweest...
Dan hadden ze de stemcomputers wel weer gestolen. ik bedoel daar niks mee hoor.....
userIcon
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 @ 09:59 schreef Poekieman het volgende:
De stem van mensen zou gewogen moeten worden met de hoeveelheid belasting die ze betalen (met wegingsfactor 0 voor parasieten uiteraard):

Wie betaalt bepaalt.
Idd! Segregeren die hap!
[/sarcasme]
userIcon
http://frontpage.fok.nl/nieuws/375208/1/1/50/om-onderzoekt-werven-volmachten-lr.html

Gaan ze hier ook op controleren? Is niet echt goed mogelijk achteraf natuurlijk, maar dat ze in ieder geval kijken of mensen niet met te veel volmachten hebben gestemd.
userIcon
Raar verhaal!
quote:
Ongeveer tweehonderd ambtenaren
Dit zijn belanghebbenden...
quote:
onder toeziend oog van de Rekenkamer
En dit ook! Waarom niet onder toeziend oog van betrokken burgers, random geselecteerd uit de bevolking?

Sowieso deugt het systeem niet als de telling blijkbaar door weinig mensen gefraudeerd kan worden: laat meerdere mensen alles meerdere keren tellen, laat ze de uitkomst opschrijven, en als het niet overeenkomt, de foute teller zwaar straffen.
userIcon
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 @ 09:47 schreef dutchmage het volgende:
de linkse partijen hebben verloren... nu gaan ze op s"links"e wijze proberen hun recht te halen... zo gaat het al heel lang je wordt gemanipuleerd waar je bij staat
Kapitein Aarsdom is weer in het huis jongens
Dit hertellen heeft al net zoveel nut als onze integratiebeleid.
userIcon
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 @ 10:16 schreef RemcoDelft het volgende:
Raar verhaal!

[..]

Dit zijn belanghebbenden...

[..]

En dit ook! Waarom niet onder toeziend oog van betrokken burgers, random geselecteerd uit de bevolking?

Sowieso deugt het systeem niet als de telling blijkbaar door weinig mensen gefraudeerd kan worden: laat meerdere mensen alles meerdere keren tellen, laat ze de uitkomst opschrijven, en als het niet overeenkomt, de foute teller zwaar straffen.
Fouten worden er gemaakt. Het is menselijk, en er hoeft helemaal geen voorbedachte rade bij te zijn. Straffen is dan zinloos (of wat voor straf wil je er aan hangen? Nu is het al lastig om mensen te vinden voor bij de stembureau's ).
userIcon
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 @ 10:23 schreef VivaLaHollandia het volgende:
Zal wel weer één of andere allochtoon op wacht gestaan hebben bij die bussen die zn vriendjes naar binnen heeft gelaten om er wat stembiljetten bij te flikkeren met een bepaald hokje ingevuld.

Opeens 40 zetels meer voor de PVDA, SP, GL straks. Dan ga ik hard lachen. Fraude fail... x2
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 @ 10:00 schreef toverfeeksjuh het volgende:
[..]


Ik denk dat het beheersen of minimaal spreken van de Nederlandse taal een vereiste zou moeten zijn voor stemrecht.

Dan heb je ook geen hulp nodig.
Ik zou maar uit de buurt blijven van stemhokjes als ik jou was.
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 @ 10:25 schreef Do-mi-no het volgende:
Dit hertellen heeft al net zoveel nut als ons integratiebeleid.
userIcon
Het zou komisch zijn als Leefbaar Rotterdam als winnaar uit de (stem)bus komt hahahaha!
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 @ 10:36 schreef Patrick24031976 het volgende:
Het zou komisch zijn als Leefbaar Rotterdam als winnaar uit de (stem)bus komt hahahaha!
en dan? heeft LR zoveel goeds in rotterdam gebracht in 2002?
userIcon
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 @ 10:16 schreef RemcoDelft het volgende:
Raar verhaal!

[..]

Dit zijn belanghebbenden...

[..]

En dit ook! Waarom niet onder toeziend oog van betrokken burgers, random geselecteerd uit de bevolking?

Sowieso deugt het systeem niet als de telling blijkbaar door weinig mensen gefraudeerd kan worden: laat meerdere mensen alles meerdere keren tellen, laat ze de uitkomst opschrijven, en als het niet overeenkomt, de foute teller zwaar straffen.
De telling is in het openbaar, je kan er dus gaan kijken als het goed is.
En mocht dat niet zo zijn, dan overtreden ze de kieswet, en dan moet je dus gewoon stennis gaan schoppen.
Dus iedere rotterdammer die het niet vertrouwd, of het beste op heeft met de democratie; ga naar die sporthal, ga controleren!!!

Als je dat niet doet, moet je verder ook niet gaan lopen zeiken dat het oneerlijk zou gebeuren want dat is dan mede je eigen schuld, je hebt het dan zelf toegestaan.
userIcon
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 @ 09:59 schreef Poekieman het volgende:
De stem van mensen zou gewogen moeten worden met de hoeveelheid belasting die ze betalen (met wegingsfactor 0 voor parasieten uiteraard):

Wie betaalt bepaalt.
Ja lekker, weer terug naar de middeleeuwen met nobelen en horigen.
Tweederde van de ambtenaren wil enkel voor linkse partijen werken. Het moet dus niet verbazen als straks de PvdA als grootste uit de bus komt.
userIcon
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 @ 11:32 schreef Jaapie1993 het volgende:
[..]


zie hier een typische no-life fokker die niets anders doet als op iemand anders zijn spelling letten.
Als hij hier serieus genomen wil worden zal hij als toch moeten werken aan zijn taal. Het is de enige manier waarop je jezelf presenteert, afgezien van de avatar.

Iemand die denkt dat ''ik woont'' correct is, diskwalificeert zichzelf gewoon onmiddellijk.
userIcon
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 @ 11:39 schreef knight3 het volgende:
Tweederde van de ambtenaren wil enkel voor linkse partijen werken.
En zo komt valse informatie in de omloop.

Nee, 1/3 wil niet voor de PVV werken. Tenzij jouw definitie van links 'alles behalve de PVV' is, is dat dus iets heel anders.
userIcon
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 @ 09:47 schreef dutchmage het volgende:
de linkse partijen hebben verloren... nu gaan ze op s"links"e wijze proberen hun recht te halen... zo gaat het al heel lang je wordt gemanipuleerd waar je bij staat
*retard alert*
userIcon
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 @ 09:54 schreef Redcoon het volgende:
Als je alleen de echte Nederlanders liet stemmen, dan was dit niet gebeurd...
Dat dacht iemand in 1938 ook, Deutschland uber Alles.
userIcon
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 @ 11:39 schreef knight3 het volgende:
Tweederde van de ambtenaren wil enkel voor linkse partijen werken. Het moet dus niet verbazen als straks de PvdA als grootste uit de bus komt.
Hahah hoe bedoel je verkeerd interpreteren van een peiling....een gedeelte wilt enkel niet voor de PVV werken.
userIcon
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 @ 09:55 schreef Middlebeast het volgende:
[..]

OMG. De aannames zijn weer duidelijk. Verdiep je eerst voor je een domme mening uit komt kotsen.
hou je mond dan eens man!
Links kiest voor een rookgordijn in de vorm van een hertelling .
Er moet een nieuwe stemming komen met strengere controle, dat is de enige manier!
userIcon
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 @ 11:58 schreef Martinovibes het volgende:
[..]


hou je mond dan eens man!
Links kiest voor een rookgordijn in de vorm van een hertelling .
Er moet een nieuwe stemming komen met strengere controle, dat is de enige manier!
Als je had opgelet, zou je weten dat Leefbaar Rotterdam deze hertelling aanvroeg, niet ''links''.

Ik denk dat Pastors sowieso geen herstemming wil, want dan gaan al zijn volmachten ook weer verloren. De opkomst zou de tweede keer waarschijnlijk toch veel lager zijn, omdat veel mensen gewoon geen zin hebben om weer te gaan stemmen. Gemeenteraadsverkiezingen komen toch al met moeite in de buurt van de 60%

[ Bericht gewijzigd door Vader_Aardbei op donderdag 11 maart 2010 @ 12:16 ]
userIcon
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 @ 12:01 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]

Als je had opgelet, zou je weten dat Leefbaar Rotterdam deze hertelling aanvroeg, niet ''links''.

Ik denk dat Pastors sowieso geen hertelling wil, want dan gaan al zijn volmachten ook weer verloren. De opkomst zou de tweede keer waarschijnlijk toch veel lager zijn, omdat veel mensen gewoon geen zin hebben om weer te gaan stemmen. Gemeenteraadsverkiezingen komen toch al met moeite in de buurt van de 60%
http://www.pvdarotterdam.(...)nteraad_en_deelraden

PvdA Rotterdam die volmachten probeert te regelen.
userIcon
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 @ 12:01 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]

Als je had opgelet, zou je weten dat Leefbaar Rotterdam deze hertelling aanvroeg, niet ''links''.
Links vond de misstanden prima, die hebben geen probleem met de uitkomst, of ze nu gemanipuleerd was of niet. Echt links is ook niet democratisch natuurlijk.

quote:
Op donderdag 11 maart 2010 @ 12:01 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Ik denk dat Pastors sowieso geen hertelling wil, want dan gaan al zijn volmachten ook weer verloren. De opkomst zou de tweede keer waarschijnlijk toch veel lager zijn, omdat veel mensen gewoon geen zin hebben om weer te gaan stemmen. Gemeenteraadsverkiezingen komen toch al met moeite in de buurt van de 60%
Tegenstrijdig dus? Pastors vraagt hertelling omdat hij dat niet zou willen?

Ik ben met je eens dat de opkomst lager zou zijn, daarom zou ik ook een tijdje wachten en in Rotterdam en Den Haag de stemming gelijk doen met de landelijke, en deze keer zetten ze van mij apart militairen neer, als het maar gebeurt zoals het hoort.
userIcon
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 @ 12:07 schreef ReplaR het volgende:
[..]


http://www.pvdarotterdam.(...)nteraad_en_deelraden

PvdA Rotterdam die volmachten probeert te regelen.
Er is wel een verschil tussen passief en actief he. Een berichtje op een website is niet hetzelfde als mensen persoonlijk aanspreken en proberen te overtuigen. Ik denk dat iedere partij de optie van volmachten wel noemt, maar de Leefbaren namen het nog een stapje verder.
userIcon
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 @ 12:08 schreef Corradini het volgende:
[..]

Links vond de misstanden prima, die hebben geen probleem met de uitkomst, of ze nu gemanipuleerd was of niet. Echt links is ook niet democratisch natuurlijk.
Ongefundeerde aannames en een zielige bashpoging richting ''links''. Alle partijen in Nederland zijn democratisch.

quote:
Tegenstrijdig dus? Pastors vraagt hertelling omdat hij dat niet zou willen?
Ik bedoelde herstemming.
quote:
en deze keer zetten ze van mij apart militairen neer, als het maar gebeurt zoals het hoort.
Stemmen zoals in een politiestaat gebeurt dus? Puik plan.
userIcon
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 @ 12:13 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]

Er is wel een verschil tussen passief en actief he. Een berichtje op een website is niet hetzelfde als mensen persoonlijk aanspreken en proberen te overtuigen. Ik denk dat iedere partij de optie van volmachten wel noemt, maar de Leefbaren namen het nog een stapje verder.
Dat word nog onderzocht, voorlopig is de ophef over een intern mailtje, dus is er nog niets actiefs bewezen. Daarnaast is het nooit passief. Passief is als je wacht tot iemand met een volmacht langs komt, actief is het stimuleren om je volmacht te geven, wat dus ook de PvdA gedaan heeft.

Maar als jij niet wil stemmen straks vader Aardbei, wil ik het wel doen voor je. Dat is passief?
userIcon
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 @ 12:15 schreef Corradini het volgende:
[..]

Dat word nog onderzocht, voorlopig is de ophef over een intern mailtje, dus is er nog niets actiefs bewezen. Daarnaast is het nooit passief. Passief is als je wacht tot iemand met een volmacht langs komt, actief is het stimuleren om je volmacht te geven, wat dus ook de PvdA gedaan heeft.

Maar als jij niet wil stemmen straks vader Aardbei, wil ik het wel doen voor je. Dat is passief?
Nee, passief is als je de informatie op je site zet, actief is als je zelf op zoek gaat naar mensen en de informatie aan ze opdringt. Zo moeilijk is het allemaal niet.
userIcon
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 @ 12:15 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]

Ongefundeerde aannames en een zielige bashpoging richting ''links''. Alle partijen in Nederland zijn democratisch.
Niet jokken, je weet heel goed hoe echt links is.

quote:
Op donderdag 11 maart 2010 @ 12:15 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ik bedoelde herstemming.
Gek dat de PvdA er dan niet om schreeuwt, of zou die net zoveel te verliezen hebben? Of meer zelfs?

quote:
Op donderdag 11 maart 2010 @ 12:15 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Stemmen zoals in een politiestaat gebeurt dus? Puik plan.
De gang van zaken laten controleren door militairen is stemmen zoals in een politiestaat? Schijnbaar is dat nodig dan, als blijkt dat we niet ver van een bananenrepubliek afstaan als we dachten. VN-waarnemers bij de bussen plaatsen dan?
userIcon
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 @ 12:17 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]

Nee, passief is als je de informatie op je site zet, actief is als je zelf op zoek gaat naar mensen en de informatie aan ze opdringt. Zo moeilijk is het allemaal niet.
Beiden is actief, je motiveert in beiden mensen om hun volmacht te geven. Wie weet wilden die mensen helemaal niet hun volmacht geven maar werden ze gevoelsmatig beïnvloed door de info op de site, terwijl ze eigenlijk alleen maar info over de partij zelf zochten.

En zoals gesteld en waar je heel makkelijk aan voorbij gaat, de mail was intern en niet aan de stemmers gericht, dus LR heeft, tot het onderzoek anders aanwijst, niets actief gedaan.
userIcon
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 @ 12:20 schreef klaagmeester het volgende:
Nutteloos dit.... Het stemmen ging verkeerd, niet het tellen.
Die verkiezingen moeten gewoon over, zo simpel ligt het.
Dit is gewoon zonde van de tijd.... Mark my words, de uitslag zal hetzelfde worden!!!!
Daarom ook meteen met de landelijke verkiezingen doen en met waarnemers bij ieder stemlokaal. Dat zou de enige juiste actie zijn.
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 @ 09:47 schreef dutchmage het volgende:
de linkse partijen hebben verloren... nu gaan ze op s"links"e wijze proberen hun recht te halen... zo gaat het al heel lang je wordt gemanipuleerd waar je bij staat
Weet jij überhaupt waar het over gaat. Een ding kan ik je nu al verklappen: het gaat hier zeker niet om een of andere Carnaval in afgelegistaan waar verstand ver te zoek is!
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 @ 11:57 schreef groenrechts het volgende:
[..]


Dat was een woont alla de kromme, net als gozert en negert.


Ook de kromme heeft wat mij betreft geen recht van spreken op Fok!

Overigens is dit topic wel weer uitgedraaid op een lichtelijk discriminerend moddergooien.
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 @ 09:47 schreef Mrfunny33 het volgende:
En de mensen in witte en zwarte jurken zijn de stemmers.
Ja, van de PVDA dan.
De PVV stemmers hebben oer Hollandse klompen aan.
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 @ 10:36 schreef Patrick24031976 het volgende:
Het zou komisch zijn als Leefbaar Rotterdam als winnaar uit de (stem)bus komt hahahaha!
Ik verwacht het wel ja.
userIcon
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 @ 13:34 schreef 6853 het volgende:
[..]

Ik verwacht het wel ja.
Voor dat resultaat mag je je wel naar de hal begeven waar geteld wordt, voor controle.
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 @ 09:53 schreef KlappernootatWork het volgende:
[..]
nee, want het is een rancuneuze imbeciel, die niet beter weet ..
toch blij dat jij weet wie ik ben.. men heeft gelijk ik heb het verkeerd ingeschat... toch spijtig dat je me dan gelijk een rancuneuze inbeciel noemt..

ps. mijn mening veranderd niet.. links doet er alles aan om gelijk te krijgen....
67  van 67 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 20:06 Nullijn valt niet in de smaak20
» 18:52 'Hoge Raad moet zaak rond vuurwerkramp herzien'8
» 17:26 Jongen slaat ontvoerder van zich af37
» 16:53 'Treinreizigers moeten minder betalen'46


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden