Obama bedankt Nederland voor inzet Afghanistan

Nederland • Geschreven door Novum op 10-03-2010 @ 19:42
print 

De Amerikaanse president Barack Obama heeft vanmiddag premier Jan Peter Balkenende (CDA) gebeld. Hij sprak zijn dank en waardering uit voor de Nederlandse inzet in Afghanistan, meldt de Rijksvoorlichtingsdienst.

Onder meer de overdracht van de Nederlandse verantwoordelijkheid als 'lead nation' in Uruzgan en de terugtrekking van de Nederlandse troepen kwamen aan bod. Mogelijk nemen de Amerikanen de leiding van Nederland over in de Afghaanse provincie. Balkenende maakte van de gelegenheid gebruik om zijn visie op de politieke situatie in Nederland uiteen te zetten.

Ook de gezamenlijke aanpak om de gevolgen van de economische crisis te bestrijden kwam aan de orde, evenals een topontmoeting over nucleaire veiligheid. De 'Nuclear Security Summit' vindt op 12 en 13 april plaats in Washington, waar ook Balkenende bij aanwezig is.


Bron: Novum


Lees ook:

» 21:10 Grote brand legt verlichtingzaak Almelo in as12
» 20:52 Dode door aanvaring op Westerschelde2
» 20:44 Zoekactie vermiste zwemmer nog vruchteloos2
» 20:40 Nederlanders gewond bij ongeval met luchtballon1


delen | eKudos nujij

5959 views / 46 reacties
Reacties op dit bericht
46  van 46 reacties op deze pagina. Pagina  1
userIcon
Toch netjes, ondanks dat Obama het 'verloren' heeft van het Nederlandse volk
Het is toch andersom? Nederland heeft toch bedankt voor een verlenging van de missie?
Helaas voor hem kan hij schoot hondje balkenende niet meer laten kwispellen en voor nog een aantal jaar laten tekenen.
wat heeft balkenende te zoeken bij een ontmoeting over nucleaire veiligheid? ik snap dat zijn bloempothoofd op de paddestoel van een nucleaire explosie lijkt
userIcon
Geen dank en succes
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 19:47 schreef Rasor het volgende:
wat heeft balkenende te zoeken bij een ontmoeting over nucleaire veiligheid? ik snap dat zijn bloempothoofd op de paddestoel van een nucleaire explosie lijkt
Misschien als voorbeeld om verdere ellende in de toekomst te voorkomen ?
userIcon
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 19:50 schreef AfterWake het volgende:
[..]

Hij wil erbij horen
dat is wel duidelijk ja, arrogante kwal dattie is.
userIcon
Netjes hoor van Obama
userIcon
Toch zielig voor Obama. Hij bedankte ongetwijfeld als een boer met kiespijn. Heel de wereld stond achter Obama. Hij wil uit Irak weg en zich wat meer op Afghanistan focussen. En wat doet Nederland? Dolksteek in de rug geven

Zie je wel? Kraaien al de republikeinen... Obama bakt er niks van!

Goed, ze hadden moeten weten dat we daar in 2010 weg zouden gaan, maar toch is bovenstaande het beeld dat blijft hangen.
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 19:58 schreef Knipoogje het volgende:
Toch zielig voor Obama. Hij bedankte ongetwijfeld als een boer met kiespijn. Heel de wereld stond achter Obama. Hij wil uit Irak weg en zich wat meer op Afghanistan focussen. En wat doet Nederland? Dolksteek in de rug geven

Zie je wel? Kraaien al de republikeinen... Obama bakt er niks van!

Goed, ze hadden moeten weten dat we daar in 2010 weg zouden gaan, maar toch is bovenstaande het beeld dat blijft hangen.
Want wij zijn verantwoordelijk voor de politieke situatie in Amerika. Zullen we ook even kijken of we nog plannen hebben die niet stroken met de ideeën van de diverse leiders in donker Afrika? Misschien moeten we die dan ook even schrappen omdat we anders niet lief mee spelen.
Netjes van Obama en terecht. Nederland verdient ook een bedankje i.p.v. het gezeik dat Nederland eerder over zich heen kreeg voor het terugtrekken, terwijl het gewoon de afspraak was.
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 19:47 schreef Rasor het volgende:
wat heeft balkenende te zoeken bij een ontmoeting over nucleaire veiligheid? ik snap dat zijn bloempothoofd op de paddestoel van een nucleaire explosie lijkt
Nucleaire veiligheid zal niet alleen maar atoombommen inhouden (waarschijnlijk wel 90%), er staat in Nederland nog steeds een kernreactor -> Borssele
userIcon
Na toch netjes!
userIcon
"De Amerikaanse president Barack Obama heeft vanmiddag premier Jan Peter Balkenende (CDA) gebeld."


Correctie:
Ex-premier Jan Peter Balkenende
userIcon
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 20:12 schreef Floxxx het volgende:
[..]


Nucleaire veiligheid zal niet alleen maar atoombommen inhouden (waarschijnlijk wel 90%), er staat in Nederland nog steeds een kernreactor -> Borssele
En mogelijk gaan ze daarnaast een 2e reactor in Borssele bouwen, Delta is daarvoor een vergunningprocedure gestart. Die oude blijft nu tot 2033 open.

Maar Nederland heeft meer met betrekking tot kernenergie:
- Een verrijkingsfabriek van uranium staat in Almelo (eigenaar is UNENCO)
- Een nucleaire reactor die dient als onderzoekscentrum in Petten.
- In Borssele ligt ook een opslagplaats waar hoogradioactief afval voor langere tijd wordt opgeslagen.
- onderzoeksreactor van de TU in Delft.

Verder is het publiek geheim dat er in Volkel ongeveer 22 B61-kernwapens liggen van de VN (dit is niet zeker, het aantal kan ook ondertussen al helemaal anders zijn).

Ook staat dat ding er nog in dodewaard. Nadat zo'n centrale stilgezet wordt moet er 40 jaar gewacht worden voordat hij verder afgebroken kan worden. De kosten van het ontmantelen van zo'n ding kunnen schijnbaar oplopen tot in de miljarden.

[ Bericht gewijzigd door northernlight81 op woensdag 10 maart 2010 @ 20:39 ]
quote:
Ook de gezamenlijke aanpak om de gevolgen van de (Amerikaanse) economische crisis te bestrijden kwam aan de orde
Ja nou, en dat merken we goed in Nederland: alle Amerikaanse benzinepompen verhogen hier bijna wekelijks hun brandstofprijzen.

En de Nederlanders maar betalen... voor de Amerikaanse crisis.
man pberends (Redactie Frontpage) 10-03-2010 @ 20:35 fotoboek no homepage
userIcon
En nu die miljoenen!
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 20:29 schreef northernlight81 het volgende:
[..]
En mogelijk gaan ze daarnaast een 2e reactor in Borssele bouwen, Delta is daarvoor een vergunningprocedure gestart. Die oude blijft nu tot 2033 open.

Maar Nederland heeft meer met betrekking tot kernenergie:
- Een verrijkingsfabriek van uranium staat in Almelo (eigenaar is UNENCO)
- Een nucleaire reactor die dient als onderzoekscentrum in Petten.
- In Borssele ligt ook een opslagplaats waar hoogradioactief afval voor langere tijd wordt opgeslagen.

Verder is het publiek geheim dat er in Volkel ongeveer 22 B61-kernwapens liggen van de VN (is dus niet zeker).
Het heeft er ook mee te maken dat wij wereldwijd gezien een middelgrote economie hebben en als zeer grote investeerders te boek staan.

Lullig voor de mensen die Nederland graag willen kleineren, maar we worden internationaal gezien toch aardig serieus genomen. Bij de G20 hebben we ook een plek aan tafel gekregen.

Daarnaast wordt Nederland ook gezien als spreekbuis voor de kleinere Europese landen, maar dit is minder relevant. Nederland heeft qua grootte van de economie wereldwijd een plek rond de 10e-12e plaats.
userIcon
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 20:12 schreef Floxxx het volgende:
[..]


Nucleaire veiligheid zal niet alleen maar atoombommen inhouden (waarschijnlijk wel 90%), er staat in Nederland nog steeds een kernreactor -> Borssele
In Nederland staan kernkoppen opgeslagen
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 20:31 schreef Reigndear het volgende:
[..]

Ja nou, en dat merken we goed in Nederland: alle Amerikaanse benzinepompen verhogen hier bijna wekelijks hun brandstofprijzen.

En de Nederlanders maar betalen... voor de Amerikaanse crisis.

Dat komt door het stijgen van de waarde van de $. De olie wordt namelijk in $ betaald.

Het feit dat de koers van de Euro ongeveer 10% is weggezakt t.o.v. de $ komt door de crisis in o.a. Griekenland.
Dat vind ik dan heel sportief van Obama. Het feit dat Wouter Bos onze internationale positie verraden heeft voor een paar stemmen telt dan gelukkig niet mee.
userIcon
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 20:38 schreef NDAsilenced het volgende:
[..]


In Nederland staan kernkoppen opgeslagen
Maar dat mag officieel niemand weten.
userIcon
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 20:35 schreef pberends het volgende:
En nu die miljoenen!
Dat was ook mijn eerste gedachte ja. Beetje hol bedankje dit.
userIcon
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 20:35 schreef pberends het volgende:
En nu die miljoenen!
En die 20 levens
userIcon
quote:
Balkenende maakte van de gelegenheid gebruik om zijn visie op de politieke situatie in Nederland uiteen te zetten.
Wat heeft ie daar gezegd? Sorry meneer Obama, ik wilde echt blijven, echt waar. Mag ik je pijpen? Alsjeblieft?

Val toch kapot met je bekrompen visie en ga naar huis
userIcon
Ik zie JP al helemaal trots glimlachen dankzij het compliment van grote broer Obama
userIcon
Dat bedankje mag tie houden, daar koop je niks voor. Kom maar over de brug met geld voor die troep die we achter willen laten
userIcon
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 21:07 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]


En die 20 levens
21 Nederlandse doden helaas.
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 20:43 schreef pleomousie het volgende:
Dat vind ik dan heel sportief van Obama. Het feit dat Wouter Bos onze internationale positie verraden heeft voor een paar stemmen telt dan gelukkig niet mee.
Ben ik het niet helemaal mee eens.
Het is wel een VN missie waar erg veel landen aan meewerken waar we uitstappen, maar Nederland heeft relatief veel gedaan en na de VS, UK, Duitsland, Frankrijk, Italie, Canada en Polen hebben wij daar de meeste mankrachten zitten. Toen ze begonnen in 2001 hadden we zelfs na de Vs, Engeland, Canada en Duitsland daar de meeste militairen. We hebben echt wel voldoende gedaan daar en voor ons is de kans op een terreuractie alleen groter geworden door onze medewerking denk ik.
userIcon
"Balkenende maakte van de gelegenheid gebruik om zijn visie op de politieke situatie in Nederland uiteen te zetten."
Hahaha... ik hoor 'm al schreeuwen "Ik heb alles juist gedaan, maar zij... die anderen, deden echt alles fout !!!" lol
userIcon
JP zal een nat broekje hebben
quote:
Balkenende maakte van de gelegenheid gebruik om zijn visie op de politieke situatie in Nederland uiteen te zetten.
http://www.youtube.com/watch?v=AheRATshqnw
userIcon
Balkie blij!
Obama geeft hem meer aandacht dan Bush, toen die 'm nokte.
userIcon
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 21:41 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:
"Balkenende maakte van de gelegenheid gebruik om zijn visie op de politieke situatie in Nederland uiteen te zetten."
Hahaha... ik hoor 'm al schreeuwen "Ik heb alles juist gedaan, maar zij... die anderen, deden echt alles fout !!!" lol
Ja, beetje zoals Wilders dat altijd doet
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 20:43 schreef pleomousie het volgende:
Dat vind ik dan heel sportief van Obama. Het feit dat Wouter Bos onze internationale positie verraden heeft voor een paar stemmen telt dan gelukkig niet mee.
Sportief? Nederland had er sowieso niets te zoeken. We hebben daar al genoeg gedaan, en zijn alleen de afspraak om in 2010 terug te trekken nagekomen. Ergens is t gewoon genoeg. Het was onbeschoft als ie er niet voor bedankt had. Eigenlijk had ie nog ff zijn excuus moeten maken, omdat ons kabinet zo voor het blok is gezet, waardoor 't is gevallen...
Goede vrienden zijn het toch. Als elk land zich nu even terug trekt, dan mag meneer Obama het allemaal zelf op gaan lossen daar
Who gives a fuck..
quote:
Balkenende maakte van de gelegenheid gebruik om zijn visie op de politieke situatie in Nederland uiteen te zetten.
Ehm.. We have this one guy... uhm this blond guy... Wilders... uhm he hates muslims... yeah mister Obama... we're in a lot of shit over here.
kruipt Balk weer in de kont van O, en dat gaat ons geld kosten, en mensenlevens , tegen stemen bij de volgende verkiezingen, Laat Amerika het zelf oplossen ze zijn er ook aan begonnen
userIcon
GRAAG GEDAAN!!!

Mijn man is er toevallig gisteren aangekomen!!!
Heeft er net zijn eerste minuten op zitten en wordt al netjes bedankt door Obama! Wat zal hij trots zijn!!!



Maar goed.... fijn als we weten wanneer hij naar huis kan... 4 maanden en 3 weken officieel... maar nu met dat kabinet... En bedankt!
We zitten hier in onzekerheid hoelang hij moet blijven... 4,5 maand, of misschien wel 6 maanden??
Ja, hij kiest zelf voor dit beroep, maar dankzij de politiek weten we nu niet wanneer hij thuiskomt... Handig ook met de schoolvakantie... pfff...

Als het aan ons had gelegen bleven er nog een paar jaar en waarom stoppen we niet eerst eens in Bosnië??? Of met de andere kleine missies waar je nooit wat van hoort, waar van velen niet eens weten dat 'we' daar nog naar toegaan...

HIER zitten onze mannen en vrouwen óók nog: http://www.defensie.nl/missies/uitgezonden_militairen/

Maar goed, we zien het wel, meer kunnen we niet doen! We gaan er het beste van maken, onze 3e uitzending!
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 21:23 schreef northernlight81 het volgende:
[..]

21 Nederlandse doden helaas.
[..]

Ben ik het niet helemaal mee eens.
Het is wel een VN missie waar erg veel landen aan meewerken waar we uitstappen, maar Nederland heeft relatief veel gedaan en na de VS, UK, Duitsland, Frankrijk, Italie, Canada en Polen hebben wij daar de meeste mankrachten zitten. Toen ze begonnen in 2001 hadden we zelfs na de Vs, Engeland, Canada en Duitsland daar de meeste militairen. We hebben echt wel voldoende gedaan daar en voor ons is de kans op een terreuractie alleen groter geworden door onze medewerking denk ik.
Onze mensen aldaar geven zelf aan dat hun werk nog niet gedaan is en dat ze nog een tijdje verder willen. Daarnaast lag er een verzoek van de NAVO om verlenging.

Desalniettemin, dankzij Woutertje Bos is ons land nu het internationale symbool voor DDDB: Deploy, Develop, Diplomacy, Bailout.
46  van 46 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 21:10 Grote brand legt verlichtingzaak Almelo in as12
» 20:52 Dode door aanvaring op Westerschelde2
» 20:44 Zoekactie vermiste zwemmer nog vruchteloos2
» 20:40 Nederlanders gewond bij ongeval met luchtballon1


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden