'VS misleidde bondgenoten over marteling'

Internationaal • Geschreven door Novum/AP op 10-03-2010 @ 15:13
print 

De Amerikaanse inlichtingendiensten hebben hun belangrijkste bondgenoten, waaronder Groot-Brittannië, opzettelijk verkeerd geïnformeerd over de mishandeling van verdachte terroristen. Dat sommige verdachten gemarteld werden met de zogeheten 'water boarding' methode werd de bondgenoten niet verteld. Dat heeft Eliza Manningham-Buller, het voormalige hoofd van de Britse spionagedienst MI5, gisteren gezegd.

Manningham-Buller, die in 2007 aftrad als directeur van MI5, zei dat de VS expres details over de wrede behandeling van sommige gevangenen, onder wie Khalid Sheikh Mohammed, het mogelijke brein achter de aanslagen van 11 september 2001, heeft achtergehouden. Zij zou pas later te weten zijn gekomen dat deze 160 maal aan 'water boarding' is onderworpen. "De Amerikanen waren erop gebrand dat mensen zoals wij niet ontdekten waar ze mee bezig waren", aldus Manningham-Buller.

Manningham-Buller werkte in totaal 33 jaar voor de Britse inlichtingendiensten en was van 2002 tot 2007 directeur van MI5. Volgens haar was de Britse regering wel op de hoogte van het feit dat verdachten door de Amerikanen slecht werden behandeld en heeft de regering, voordat zij aftrad als directeur, bij de VS daarover haar beklag gedaan. Manningham-Buller weigerde in te gaan op details.

De Britse spionagediensten zijn zwaar onder vuur komen te liggen vanwege hun vermeende betrokkenheid bij het martelen van gevangenen in het buitenland. Een zeer ervaren Britse rechter zette onlangs vraagtekens bij de manier waarop MI5 met de mensenrechten omgaat. Hij zei dat MI5 mogelijk zelfs het Britse parlement en de rechtbanken verkeerd heeft geïnformeerd over wat de organisatie precies wist van de mishandeling van terreurverdachten.


Bron: Novum/AP


Lees ook:

» 18:18 Wegpompen brandstof Costa Concordia begonnen2
» 18:02 Olympische ijshockeyhal Sarajevo stort in8
» 17:36 Liga wil met VN vredesmacht naar Syrië sturen20
» 16:47 Dodental lawine Kosovo opgelopen4


delen | eKudos nujij

5224 views / 61 reacties
Reacties op dit bericht
61  van 61 reacties op deze pagina. Pagina  1
userIcon
Ze geven wel vaker verkeerde info
userIcon
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 15:16 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Waterboarden martelen noemen.
Niet begrijpen wat waterboarden inhoudt....
userIcon
Nee joh! Echt waar? Meen je dat nou?
Dit wist heel de wereld toch al? Amerikanen zijn grootste viespeuken die er zijn. Die lappen alle mensenrechten aan hun laars. Het zijn ook de grootste terroristen op deze wereld, alles om de olie olie olie.
userIcon
quote:
Hij zei dat MI5 mogelijk zelfs het Britse parlement en de rechtbanken verkeerd heeft geïnformeerd over wat de organisatie precies wist van de mishandeling van terreurverdachten.
Als je bussen worden opgeblazen door terroristen moeten er maar wat mensen op blaren zitten. Beter je eigen burgers beschermen dan een stel zandbakpedofielaanhangers.
userIcon
Pfft wat een gejank om mensen die zelf anderen onthoofden en opblazen.
userIcon
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 15:16 schreef SemperLibertas het volgende:
Er bestaat nog een schimmige wereld naast de onze.
Klinkt als een onderschrift van de serie 'Sliders'.
userIcon
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 15:16 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Waterboarden martelen noemen.

Sowieso, het zijn maar terroristen.
Niet begrijpen dat het maar verdachten waren.

Als je net zulke middeleeuwse dingen "hun" aan gaat doen onder het mom van "wij zijn beter" wie hou je dan eigenlijk voor de gek?

Je bent of verder gevordert kwa maatschappij en hoe je met mensen omgaat of je bent dat niet.
In het laatste geval mag de schijn nog zo hooggehouden worden met technologie en propaganda maar het eindresultaat is dan toch echt hetzelfde.

Dat je geen haar beter bent dan de mensen waar je claimt tegen te vechten.
160 x waterboarding?

die zijn compleet gestoord die Yanks..

zo word je dat wat je haat.
userIcon
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 15:16 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Waterboarden martelen noemen.

Sowieso, het zijn maar terroristen.
Jij meldt je bij deze aan om even een half uurtje gezellig te komen waterboarden?
userIcon
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 15:16 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Waterboarden martelen noemen.
Idd, het is poging tot moord
userIcon
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 15:21 schreef Odieus het volgende:
Vreemde wereld, terrorist blaast al dan niet onschuldige mensen op en als je die terrorist vervolgens te pakken hebt mag je hem zelfs niet een klein beetje pijn doen
Onschuldige man wordt door jaloerse buurman als terrorist aangewezen, en meteen ben je 'verdachte' en wordt je gemarteld.
userIcon
Onze goedgelovige JP ook?
userIcon
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 15:23 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Idd, het is poging tot moord
Onzin. Waterboarding geeft het gevoel van verdrinken. Ze worden niet daadwerkelijk verzopen
userIcon
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 15:24 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]


Anders kijk je eerst even wat ie allemaal op zijn kerfstok heest staan.

http://en.wikipedia.org/wiki/Khalid_Sheikh_Mohammed
Anders geef je hem EERST een eerlijk proces en knal je DAARNA een kogel door z'n kop, mits schuldig.
userIcon
Zeg dan gewoon dat die Amerikanen KEIHARD hebben LOPEN LIEGEN!
userIcon
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 15:28 schreef Odieus het volgende:
[..]


Linksdragend?
En bang om gemarteld te worden?
Nee. gewoon de waarheid. In Afghanistan kwam het geregeld voor dat onschuldigen afgevoerd werden naar QB voor een paar jaar, omdat een hebberige buurman wel even zin had in een mooie beloning van de yankees, dus die wees dan even iemand aan als 'terrorist', en vervolgens kon zo'n figuur vaak ook nog even de bezittingen van zo'n man inpikken.
userIcon
'Bondgenoten' en 'vrienden' liegen, bedriegen, chanteren, misbruiken, manipuleren tegen en dan nog zo stom zijn om de Amerikanen te volgen in hun drang naar wereldmacht.
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 15:23 schreef Yi-Long het volgende:
[..]


Jij meldt je bij deze aan om even een half uurtje gezellig te komen waterboarden?
inderdaad. Ik kijk me ogen uit hoe dom sommige fok users zijn. van die geert wilders puistenkoppen zonder haar op de piemel.
userIcon
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 15:37 schreef Fixxa het volgende:
[..]


inderdaad. Ik kijk me ogen uit hoe dom sommige fok users zijn. van die geert wilders puistenkoppen zonder haar op de piemel.
Zelfkennis is heel belangrijk
userIcon
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 15:40 schreef Odieus het volgende:
[..]


Had het slachtoffer zijn buurman maar eerder moeten aangeven; evolutie en Darwin in volle glorie aan het werk mijn jongen
zal je gelijk even aangeven bij meld misdaad anoniem
Manningham-Buller = M?
als je alleen al die houding van die Amerikaanse militairen ziet in die landen.
zo neerbuigend naar dat volk.
alsof ze zelf een soort übermenschen zijn.en dat is dan meestal van dat redneckvolk.zowel mannen als vrouwen.want die amerikaanse vrouwen zit ook vullis tussen zeg.
userIcon
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 15:47 schreef Djuize het volgende:
Manningham-Buller = M?
Wow, 32ste post pas. Ik dacht het ook meteen

Oh en, ChristianLebaneseFront, ooit gehoord van: onschuldig tot schuldig bevonden?
userIcon
quote:
ei dat de VS expres details over de wrede behandeling van sommige gevangenen, onder wie Khalid Sheikh Mohammed, het mogelijke brein achter de aanslagen van 11 september 2001, heeft achtergehouden.
Als je maar hard genoeg gemarteld wordt, beken je alles.
De bekentenis van Khalid Sheikh Mohammed is niets waard.
Heeft hij soms WTC7 opgeblazen?
userIcon
Ach nee toch. Wie had dat nou gedacht?
userIcon
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 16:09 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Wow, 32ste post pas. Ik dacht het ook meteen

Oh en, ChristianLebaneseFront, ooit gehoord van: onschuldig tot schuldig bevonden?
CLF hangt liever het credo "Liegen tot de waarheid niet meer ontkend kan worden aan", zoals zijn voorbeelden in de christelijke politiek.
userIcon
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 15:16 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Waterboarden martelen noemen.

Sowieso, het zijn maar terroristen.
Sowieso het zijn maar libanezen
Sowieso het zijn maar Nederlanders
Sowieso het zijn maar Homo's
Sowieso het zijn maar Moslims
Sowieso het zijn maar etc.
userIcon
Nou ja, gelukkig heeft dit alles geen consequenties voor niemand nooit niet en kan dit gewoon altijd zo door blijven gaan.

(wanneer krijgen we nu eindelijk eens een sarcasme-icon ?)

quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 15:16 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Waterboarden martelen noemen.

Sowieso, het zijn maar terroristen.
Het zijn allereerst nog terrorisme-verdachten, dus dat kan iedereen zijn, ook jij als je je op een verkeerd plek op het verkeerde moment begeeft.
Een bewijslast is niet noodzakelijk om iemand tot terrorist te verklaren.
Het is een politieke term, niet een juridische/rechtsgeldige.
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 15:21 schreef Odieus het volgende:
Vreemde wereld, terrorist blaast al dan niet onschuldige mensen op en als je die terrorist vervolgens te pakken hebt mag je hem zelfs niet een klein beetje pijn doen
Waterboarden doet helemaal geen pijn!
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 15:23 schreef Yi-Long het volgende:
Jij meldt je bij deze aan om even een half uurtje gezellig te komen waterboarden?
Ga maar vast liggen!
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 15:16 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Waterboarden martelen noemen.

Sowieso, het zijn maar terroristen.
je weet niet waar je over praat.
mensen die zich in andermans lijden niet kunnen verplaatsen zijn altijd verbaasd over het leed dat hun overkomt.
onderga het maar eens een keertje zou ik zeggen.
dan hoor ik je wel weer.
hahaha alsof we dat nog niet allemaal dachten dat yanks liegen tegen bondgenoten en graag martelen.
Ooohhhwwww eeecht?
Pffff
userIcon
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 15:16 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Waterboarden martelen noemen.

Sowieso, het zijn maar terroristen.
Ik hoop zo dat je het gewoon eens gaat doen
userIcon
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 16:51 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Waarom doet iedereen alsof elke terrorist/verdachte te maken heeft met waterboarding?
Die link heb ik in ieder geval niet gelegd.
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 16:51 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Khalid Sheikh Mohammed gaf stoer toe dat er meerdere aanslagen op handen waren, dit nadat al 3000 mensen de dood ingejaagd zijn door hem. Hij bleef zwijgen, wat doe je dan als Amerikaan/Nederlander? Geef je hem het recht tot zwijgen of red je je volksgenoten door deze terrorist te dwingen tot antwoord?
Er staat 'mogelijke brein'... dus... verdachte.

Ergo... hij heeft alle recht aan zijn kant.
userIcon
quote:
De Amerikaanse inlichtingendiensten hebben hun belangrijkste bondgenoten, waaronder Groot-Brittannië, opzettelijk verkeerd geïnformeerd over de mishandeling van verdachte terroristen.
quote:
De Britse spionagediensten zijn zwaar onder vuur komen te liggen vanwege hun vermeende betrokkenheid bij het martelen van gevangenen in het buitenland. Een zeer ervaren Britse rechter zette onlangs vraagtekens bij de manier waarop MI5 met de mensenrechten omgaat. Hij zei dat MI5 mogelijk zelfs het Britse parlement en de rechtbanken verkeerd heeft geïnformeerd over wat de organisatie precies wist van de mishandeling van terreurverdachten.
Is dit een afleidingsmanoeuvre? Zo van, USA heeft het gedaan, wij niet hoor.. ??
userIcon
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 15:24 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]


Anders kijk je eerst even wat ie allemaal op zijn kerfstok heest staan.

http://en.wikipedia.org/wiki/Khalid_Sheikh_Mohammed
Ja, en dat maakt in dit geval helemaal NIETS uit. Wat KeizerGroenewoud al zegt. Plus het feit dat je ALTIJD moet handelen volgens de Geneefse Conventies en de Rechten van de Mens? Het hoofdkwartier van de VN staat nota bene in een Amerikaanse stad. Maar het is wel duidelijk dat VS niet altijd even netjes zijn in hun buitenlandse politiek..
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 15:16 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Waterboarden martelen noemen.

Sowieso, het zijn maar terroristen.
Geslaagde troll, gezien de hoeveelheid reacties. Hoe dan ook, jij bent maar een sympathisant van de Christelijke Libanezen en zou dus eigenlijk gisteren al tegen de muur moeten hebben staan. Waarom was je niet op je afspraak?
userIcon
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 15:16 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Waterboarden martelen noemen.

Sowieso, het zijn maar terroristen.
^^ Dat. Terecht dat ze dat niet zeggen, wij hier zijn politiek-correcte terroristenknuffelaars.
Liegen, dat is het enige wat de Amerikanen nog kunnen. Als ze het niet zouden doen, dan zou niemand dat kutland nog helpen.
userIcon
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 21:09 schreef VivaLaHollandia het volgende:
ik heb het altijd als een prettige schone en nette manier van martelen ervaren...
Ach jij zou ook nog eens zeep in het water doen?
nah dat deden ze ook al toen ze irak binnen vielen.
martelen = nooit ok
61  van 61 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 18:18 Wegpompen brandstof Costa Concordia begonnen2
» 18:02 Olympische ijshockeyhal Sarajevo stort in8
» 17:36 Liga wil met VN vredesmacht naar Syrië sturen20
» 16:47 Dodental lawine Kosovo opgelopen4


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden