PVV eist onderzoek naar verkiezingen Den Haag

NederlandPolitiek • Geschreven door Novum op 10-03-2010 @ 14:34
print 

De PVV wil een onderzoek naar het verloop van de gemeenteraadsverkiezingen in Den Haag. De partij van Geert Wilders zegt diverse 'ernstige onregelmatigheden' te hebben geconstateerd.

De PVV, die bij de verkiezingen van vorige week woensdag de tweede partij werd in Den Haag, beschikt over videobeelden waarop onder meer te zien is dat meerdere mensen tegelijkertijd in het stemhokje staan en dat iemand met meerdere stembiljetten rondloopt in een stembureau.

De Haagse PVV-lijsttrekker Sietse Fritsma noemt de beelden schokkend. "Je ziet duidelijk wat voor chaos het was in deze Haagse stembureaus en dat daarbij niet eens is ingegrepen."

Fritsma wil dat de Haagse burgemeester Jozias van Aartsen snel een onderzoek instelt. Daaruit moet blijken op welke schaal zich onregelmatigheden hebben voorgedaan en hoe dat heeft kunnen gebeuren.

Eerder werd al duidelijk dat zich in Rotterdam onregelmatigheden hebben voorgedaan. De Rotterdamse burgemeester Ahmed Aboutaleb heeft daarom hertelling van alle stemmen gelast.


De videobeelden vind je hier, hier, hier en hier.


Bron: Novum


Lees ook:

» 21:10 Grote brand legt verlichtingzaak Almelo in as12
» 20:52 Dode door aanvaring op Westerschelde2
» 20:44 Zoekactie vermiste zwemmer nog vruchteloos2
» 20:40 Nederlanders gewond bij ongeval met luchtballon1


delen | eKudos nujij

9223 views / 253 reacties
Reacties op dit bericht
53  van 253 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3
quote:

Kieswet Artikel J 15
Het stemlokaal is zodanig ingericht dat het stemgeheim is gewaarborgd.
In den Haag en Rotterdam (en waarschijnlijk niet alleen daar) leken deze lokalen wel op een Turkse bazar; iedereen kon alles zien en horen.

quote:

Kieswet Artikel J 28
Wanneer aan het stembureau blijkt dat een kiezer wegens zijn lichamelijke gesteldheid hulp behoeft, staat het toe dat deze zich laat bijstaan.
Enkel lichamelijke (on)gesteldheid niet de geestelijke (on)gesteldheid is in de wet geregeld dus.

quote:

Kieswet Artikel J 36
In het stemlokaal worden geen activiteiten ontplooid die erop gericht zijn de kiezers in hun keuze te beïnvloeden
De voorzitter van het stemlokaal dient daar op toe te zien. Daarvan was in genoemde gemeenten niets te merken.

Onregelmatigheden dienen overigens tijdig en vooral tijdens de stemming te worden gemeld aan de voorzitter van het stemburo. Die kan het stemburo vervolgens sluiten.
gewoon VN waarnemers erbij in juni om de pvda taliban af te houden van wederom grootschalige fraude. Dat dit weer heeft kunnen gebeuren hier. Massale verkiezingsfraude van de Pvda en griezelige aanhang. Zou niet misstaan in elke willekeurig sharialand. Nog even en het is hier net zoals in Somalia dankzij de pvdallochtonen. Die verkiezingen zijn natuurlijk echt een lachtertje en zouden opnieuw moeten.
userIcon
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 16:22 schreef pfaffke het volgende:
[..]


In Sinterklaas nou goed?
Samengevat:
Hier had eventueel ingegrepen moeten worden.
Filmer --> voorzitter
Voorzitter --> maatregelen.

Filmer verzaakt zijn plicht om te melden dat er misschien iets niet in de haak is.

Op deze manier stinkt het.
Ben ik niet met je eens. De voorzitter is verantwoordelijk, maar je bent niet verplicht misstanden te melden. Wanneer iemand misstanden kan filmen kan een voorzitter de misstanden ook zien, deze heeft echter nagelaten om zijn taak naar behoren te doen.

Je kan je natuurlijk kwaad maken dat de filmer in deze niet een hoop stampei heeft gemaakt om de misstanden te stoppen maar het lijkt me zinniger om je kwaad te maken waarom een groep mensen, de voorzitter o.a. de misstanden gewoon tolereerde.

Ik begin overigens het idee te krijgen dat dit niet incidenten zijn maar gewoon structureel is geweest bij de verkiezingen. Het lijkt me ook beter dat wanneer we landelijke verkiezingen houden meteen een herverkiezing houden voor de gemeenteraad. Overigens begreep ik dat in Rotterdam de gehele kiesraad uit de functie ontheven werd en vervangen werd door anderen omdat er zoveel misstanden waren? Dit kan nooit de bedoeling zijn van verkiezingen en er moet gewoon strikt en streng gecontroleerd worden.
userIcon
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 17:07 schreef mikerw het volgende:
Massale verkiezingsfraude van de Pvda en griezelige aanhang
Uhhuh
userIcon
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 17:07 schreef mikerw het volgende:
gewoon VN waarnemers erbij in juni om de pvda taliban af te houden van wederom grootschalige fraude. Dat dit weer heeft kunnen gebeuren hier. Massale verkiezingsfraude van de Pvda en griezelige aanhang. Zou niet misstaan in elke willekeurig sharialand. Nog even en het is hier net zoals in Somalia dankzij de pvdallochtonen. Die verkiezingen zijn natuurlijk echt een lachtertje en zouden opnieuw moeten.
Aluhoedje al op? Het is allemaal één groot complot
ja..en we vliegen intussen naar de maan, maar een fraudegevoelig stemkastje ontwikkelen is te moeilijk? Volgens mij WIL men dat ook helemaal niet, gezien al dat schandalige gefraudeer. Mijn vertrouwen is compleet verdwenen.

En dan zijn er nog een hoop idioten hier dit dit eigenlijk gewoon goedkeuren, zoeken de gekste argumenten om het te ontzien. Ondertussen is de democratie hier in Nederland door heel die multiculti toestanden compleet naar de filistijnen geholpen
userIcon
Je kan lullen wat je wil, dit soort achterlijke taferelen moeten gewoon niet worden toegelaten
Bij het stemmen in Irak en Afghanistan wordt zelfs nog minder gefraudeerd. Ik zou het maar eens goed onderzoeken, want het kan natuurlijk nooit echt zo zijn dat je met zulke debiele plannetjes de grootste partij kan blijven. Nee, hier zit vast een goed georganiseerd plan van de pvda-allochtonen en linksen achter om de boel te belazeren, uit angst voor verlies van die kulsubsidies.
userIcon
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 17:19 schreef mikerw het volgende:
Bij het stemmen in Irak en Afghanistan wordt zelfs nog minder gefraudeerd.
Overdrijven is ook een kunst
userIcon
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 16:55 schreef scanman1 het volgende:
[..]


Hé rechts tuig is weer aanwezig op FOK.
Kan jij nou nooit je fatsoen eens houden?
Lekker voorbeeld ben je voor links

burgemeester van aartsen, frequent pvda kontenbezoeker, zegt dat er in Den Haag helemaal niets mis was, alles was volgens de wet. Geen onderzoek/hertelling. Nou meneertje van aartsen, in de kieswet staat: Artikel J 28
"Wanneer aan het stembureau blijkt dat een kiezer wegens zijn lichamelijke gesteldheid hulp behoeft, staat het toe dat deze zich laat bijstaan" of je moet vanwege je lichamelijk islamistische gesteldheid ook hulp nodig hebben. KUL natuurlijk. Artikel J 36 zegt heel duidelijk: "In het stemlokaal worden geen activiteiten ontplooid die erop gericht zijn de kiezers in hun keuze te beïnvloeden." En dat is toch duidelijk waar te nemen. Valt nog mee dat er niet in staat dat het niet is toegestaan geheimzinnig met meerdere stemformulieren in gammelegammele-taal door het stemlokaal te struinen.
helaas voor links, maar de videobeelden spreken voor zich. En nog maar ontkennen. Je ziet het toch. En die figuren op die filmpjes stemmen echt geen pvv. Als het nu eindelijk maar eens uitkomt dat de pvda, en criminele aanhang, de stemboel belazerd.
userIcon
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 17:47 schreef SpaceBunny het volgende:
[..]


dus alle moslims zijn Oma's ?
Iemand die hulp nodig heeft bij het invullen kan en mag die hulp hebben.
Dit geld in tegenstelling wat sommige hierboven beweren ook als je bv de taal niet machtig bent, of een geestelijke beperking hebt.
Vraag wel eerst aan een medewerker aldaar of het mag.

Of zoals in het geval van m;n oma dat ze gewoon niet snapte hoe dat ding werkte
Tja bejaarden en computers, gaat niet altijd goed samen
userIcon
Eisen ze ook hertelling in Almere? Nee zeker he
userIcon
Filmpje 4 is idd een beetje onduidelijk wat er gebeurt.
Filmpje 1 lijkt het alsof een medewerker van het stemburo een echtpaar helpt.
Filmpje 2 loopt een man naar zijn vrouw onder het mom van 'gaat het', niks schokkends aan imho.
In Filmpje 3 is het zelfs duidelijk dat die man een medewerker erbij roept om hem te helpen en daarna naar zijn vrouw gaat.

Misschien niet helemaal volgens de regels maar nou niet iets om over te lopen janken.

Alleen Filmpje 4 is een beetje vreemd.
userIcon
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 14:53 schreef Black_Ninja het volgende:
Waarom krijg ik steeds meer het gevoel dat we veranderen in een bananenrepubliek?
Omdat we te veel apen hebben binnengelaten..
Triest, omdat ze niet de eerste zijn willen ze hertelling. Toevallig zie je alleen maar buitenlanders ( moslims) op de beelden en die gaan ZEKER geen PVV stemmen!! Kortom, lang leve de democratie. Ze moeten zich neerleggen bij wat de kiezer heeft bepaald. En die heeft gekozen voor de PVDA als nr 1 en daar zullen ze het mee doen!!
userIcon
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 14:41 schreef Salamando het volgende:
PVV, ik verwacht dus minstens 300 reacties
Komt al aardig in de buurt (nr. 227)
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 14:38 schreef RichardDawkins het volgende:
Het is ook zo frustrerend als anderen stemmen op iets waar je het niet mee eens bent.
Achja, links heeft nog nooit smeerlapperij gemeden om haar doelen te verkrijgen. Als je hoort wat zich in Rotterdam en Den Haag voor belachelijkheid wel niet heeft afgesleept krijg je weer een goed idee van wat democratie echt betekent. Wel fijn dat ook vele allochtonen qua dit goed aan het integreren zijn, krijg je ervan met zo'n waardeloos voorbeeld.
Ach ja.. geef links maar weer de schuld.. Inhoudelijk zo ontzettend sterk.. NOT.
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 15:00 schreef KingKai het volgende:
[..]
De PVV wordt systematisch buitengesloten en krijgt dus weinig kans om iets te doen.

De PVV heeft wel een heldere visie met uitgewerkte plannen.
Nee. De PVV laat zich buitensluiten. Ze stellen dermate harde eisen dat niemand met ze in zee wil gaan. Het is dus allemaal voorgekookte soep, die verongelijkte reacties. Leuk staaltje acteerwerk. En hear hear het werkt, je trapt erin. Toch jammer dat het net zo spontaan de glamlach van Beatrix.
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 16:08 schreef Do-mi-no het volgende:
[..]


Ben je nu echt zo'n enorme flapdrol dat je zelfs niet begrijpend kan lezen?

Let op...komt...speciaal voor oelewappers die denken PVV standpunten te kunnen tackelen maar zelf juist keihard op hun smoel vallen.

Er staat toch echt in het Nederlands....

Als via een referendum de Nederlandse bevolking Turkse toetreding afwijst, moet Nederland dan vervolgens er zelf uitstappen?

Ik heb echter geen idee hoe dit in het Arabisch te vertalen...
Dat is inderdaad een heel duidelijke uitleg die je geeft, dominootje,
maar het is in mijn ogen toch niet zo'n heldere visie dat je op één pagina stelt dat de bevolking via een bindend referendum geraadpleegd moet worden over de toetreding van Turkije, en tegelijkertijd dat Nederland uit de EU moet als Turkije toetreedt.
Blijkbaar mag de bevolking wel zijn mening geven, maar als die mening de PVV niet bevalt zullen daar 'sancties' op volgen. Maar goed, misschien is dat mijn beperkte flapdrol/oelewapper-manier van begrijpend lezen en moet het inderdaad eerst in het Arabisch worden vertaald (hoewel ik dan nog een cursus Arabisch zal moeten volgen, aangezien ik kom uit één van de door jou zo opgehemelde autochtone, blanke, christelijke (nee, helaas niet joodse) al honderden-jaren Hollandse families).

Maar alsnog bedankt voor je uitleg, ik zou echt niet weten wat ik zonder jou zou moeten.

Dikke kus op je geblondeerde PVV-bolletje!
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 19:30 schreef VivaLaHollandia het volgende:
[..]

Nee, links speelt weer spelletjes. En links verdient straf. En dat krijgt links ook. Links lijkt daar ongevoelig voor dus moet het maar eens wat harder aangepakt worden.
Links heeft het gedaan.. Alles gedaan. Het slechte weer, het goede weer, het mistige weer, het koude weer, kortom: het is weer wat met links! Kom eens uit die zwart wit wereld. Je houdt jezelf voor de gek, hopelijk heb je dat eens door.
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 17:54 schreef BasOne het volgende:
Iemand die hulp nodig heeft bij het invullen kan en mag die hulp hebben.
Inmiddels is gebleken dat de assistente op de filmpjes is verleend door leden van het stembureau en dat dit sowieso toegestaan is. De eis van de PVV is daarom afgewezen.
userIcon
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 19:40 schreef VivaLaHollandia het volgende:
Nee, links houdt zichzelf voor de gek, al jaren. Getuige de mislukking van de integratie, het verneukte zorgstelsel en de oorlogen. Links lullen, rechts vullen. Hopelijk heb je dat eens door.
AAaaaah nu komt de aap uit de mouw, je hebt het over door links verneukte zorgstelsel, dat was de VVD die dat heeft verneukt en de oorlogen, CDA/VVD.
Dus de VVD is al voor jouw links.
Nogal logisch dat voor jouw alles de schuld van links is, enige die rechtser staat dan de PVV is de NVU.
userIcon
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 19:52 schreef petertje2 het volgende:
[..]

Inmiddels is gebleken dat de assistente op de filmpjes is verleend door leden van het stembureau en dat dit sowieso toegestaan is. De eis van de PVV is daarom afgewezen.
Het is een complot zeg ik je
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 19:40 schreef VivaLaHollandia het volgende:
Nee, links houdt zichzelf voor de gek, al jaren. Getuige de mislukking van de integratie, het verneukte zorgstelsel en de oorlogen. Links lullen, rechts vullen. Hopelijk heb je dat eens door.
Ahum... De gezinsherenigingswet, de wet die ervoor gezorgd heeft dat de partners mochten overkomen, en de wet die indirect heeft gezorgd voor enorme aantallen 2de generatie allochtonen.. Is een product van ene Hans Wiegel. En die oorlogen.. VVD en CDA besluiten. Dus ik sluit me aan bij Bas.. wat versta jij dan onder links?
userIcon
De eis naar een onderzoek is trouwens finaal afgewezen.
Kunnen sommige PVVértjes dadelijk weet heel hard 'ondemocratisch' roepen
userIcon
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 17:51 schreef mikerw het volgende:
helaas voor links, maar de videobeelden spreken voor zich. En nog maar ontkennen. Je ziet het toch. En die figuren op die filmpjes stemmen echt geen pvv. Als het nu eindelijk maar eens uitkomt dat de pvda, en criminele aanhang, de stemboel belazerd.
Ja joh, echt...... ik zag iemand bij een ander in het stemhokje kijken. Schandalig gewoon! Politie! Brandweer!
Dat er iemand serieus de moeite heeft genomen om te gaan filmen.... wat voor wanhopige PVV jankerd ben je dan
userIcon
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 22:11 schreef BasOne het volgende:
De eis naar een onderzoek is trouwens finaal afgewezen.
Kunnen sommige PVVértjes dadelijk weet heel hard 'ondemocratisch' roepen
Idd, terwijl ze zelf de meest ondemocratische partij die er momenteel bestaat aanhangen
userIcon
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 19:30 schreef VivaLaHollandia het volgende:
[..]

Nee, links speelt weer spelletjes. En links verdient straf. En dat krijgt links ook. Links lijkt daar ongevoelig voor dus moet het maar eens wat harder aangepakt worden.
En wie heeft jouw dwangbuis uitgedaan?!? Terug aan dat ding, en snel naar je kamer!
userIcon
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 20:43 schreef Hektor_Enzo het volgende:
Ik zeg. De belastingbetaler(de hardwerkend mens die de pot vult) mag stemmen. Wie dat niet doet mag dat dan niet.

Dat zou wat mij betreft een goede oplossing zijn, die maken het land toch?
De uitkerigstrekker. (tercht of niet) draagt geen, juist ja. GEEN! steentje bij in de maatschappij, kost geld. En moet dus blij zijn als deze wat krijgt. En dat is wel genoeg lijkt me. Niet stemmen dus.

Ga eerst maar werken, dan heb je rechten.
owkee,

stel je hebt 20 jaar gewerkt. Je wordt ontslagen omdat het bedrijf failliet gaat (verkeerde beleggingen door het managment even voor het gemak)
Een week later zijn evrkiezingen.

Mag hij/zij dan wel of niet stemmen?

Hij/zij is een uitkeringstrekker dus volgens jouw logica mag hij/zij het niet, kost het ons alleen maar geld en heeft niets 'voor het land' gedaan.

Want je geeft al aan, terecht of onterecht.

Zwart of wit... Geen middenweg. PVV-way of the highway...

toch?
userIcon
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 20:04 schreef no-pavlov-please het volgende:
[..]


Ahum... De gezinsherenigingswet, de wet die ervoor gezorgd heeft dat de partners mochten overkomen, en de wet die indirect heeft gezorgd voor enorme aantallen 2de generatie allochtonen.. Is een product van ene Hans Wiegel. En die oorlogen.. VVD en CDA besluiten. Dus ik sluit me aan bij Bas.. wat versta jij dan onder links?
maar... maar... toch is het (s)links die het gedaan heeft. Vooral de PvdA. Alles is hunnie schuld enzow, zegt geert.
userIcon
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 17:19 schreef mikerw het volgende:
Bij het stemmen in Irak en Afghanistan wordt zelfs nog minder gefraudeerd. Ik zou het maar eens goed onderzoeken, want het kan natuurlijk nooit echt zo zijn dat je met zulke debiele plannetjes de grootste partij kan blijven. Nee, hier zit vast een goed georganiseerd plan van de pvda-allochtonen en linksen achter om de boel te belazeren, uit angst voor verlies van die kulsubsidies.
Als de PVV met hun debiele plannetjes straks de grootste partij kan worden, waarom kan een andere partij met debiele plannetjes dan niet de grootste blijven?
userIcon
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 22:45 schreef Brabiliaan het volgende:
[..]


Als de PVV met hun debiele plannetjes straks de grootste partij kan worden, waarom kan een andere partij met debiele plannetjes dan niet de grootste blijven?
En het land verder afbreken?
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 19:28 schreef orator het volgende:
[..]

Dat is inderdaad een heel duidelijke uitleg die je geeft, dominootje,
maar het is in mijn ogen toch niet zo'n heldere visie dat je op één pagina stelt dat de bevolking via een bindend referendum geraadpleegd moet worden over de toetreding van Turkije, en tegelijkertijd dat Nederland uit de EU moet als Turkije toetreedt.
Blijkbaar mag de bevolking wel zijn mening geven, maar als die mening de PVV niet bevalt zullen daar 'sancties' op volgen. Maar goed, misschien is dat mijn beperkte flapdrol/oelewapper-manier van begrijpend lezen en moet het inderdaad eerst in het Arabisch worden vertaald (hoewel ik dan nog een cursus Arabisch zal moeten volgen, aangezien ik kom uit één van de door jou zo opgehemelde autochtone, blanke, christelijke (nee, helaas niet joodse) al honderden-jaren Hollandse families).

Maar alsnog bedankt voor je uitleg, ik zou echt niet weten wat ik zonder jou zou moeten.

Dikke kus op je geblondeerde PVV-bolletje!
Al vind ik je verhaal opzich best leuk gebracht, helaas blijkt jouw hersencapaciteit vergelijkbaar te zijn met die van een kamerplant.

Sancties?

Wellicht toch een goed idee om je in te schrijven voor een curcus Arabisch.

Het gebazel over opgehemelde, autochtone, blanke, christelijke en helaas niet joodse familie brengt het belang en nut van diezelfde cursus Arabisch duidelijk in beeld, zoals chaos in Rotterdamse stembureaus!

Ben jij trouwens bottom of top? Dikke knuffel
53  van 253 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3


Lees ook:

» 21:10 Grote brand legt verlichtingzaak Almelo in as12
» 20:52 Dode door aanvaring op Westerschelde2
» 20:44 Zoekactie vermiste zwemmer nog vruchteloos2
» 20:40 Nederlanders gewond bij ongeval met luchtballon1


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden