PVV eist onderzoek naar verkiezingen Den Haag

NederlandPolitiek • Geschreven door Novum op 10-03-2010 @ 14:34
print 

De PVV wil een onderzoek naar het verloop van de gemeenteraadsverkiezingen in Den Haag. De partij van Geert Wilders zegt diverse 'ernstige onregelmatigheden' te hebben geconstateerd.

De PVV, die bij de verkiezingen van vorige week woensdag de tweede partij werd in Den Haag, beschikt over videobeelden waarop onder meer te zien is dat meerdere mensen tegelijkertijd in het stemhokje staan en dat iemand met meerdere stembiljetten rondloopt in een stembureau.

De Haagse PVV-lijsttrekker Sietse Fritsma noemt de beelden schokkend. "Je ziet duidelijk wat voor chaos het was in deze Haagse stembureaus en dat daarbij niet eens is ingegrepen."

Fritsma wil dat de Haagse burgemeester Jozias van Aartsen snel een onderzoek instelt. Daaruit moet blijken op welke schaal zich onregelmatigheden hebben voorgedaan en hoe dat heeft kunnen gebeuren.

Eerder werd al duidelijk dat zich in Rotterdam onregelmatigheden hebben voorgedaan. De Rotterdamse burgemeester Ahmed Aboutaleb heeft daarom hertelling van alle stemmen gelast.


De videobeelden vind je hier, hier, hier en hier.


Bron: Novum


Lees ook:

» 21:10 Grote brand legt verlichtingzaak Almelo in as12
» 20:52 Dode door aanvaring op Westerschelde2
» 20:44 Zoekactie vermiste zwemmer nog vruchteloos2
» 20:40 Nederlanders gewond bij ongeval met luchtballon1


delen | eKudos nujij

9221 views / 253 reacties
Reacties op dit bericht
100  van 253 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 15:30 schreef everest_p het volgende:
[..]


Dus wat stel jij voor?
Stemmen per computer. Het lijkt me toch dat dat veilig te maken is. In Zwitersland doen ze het zelfs thuis via internet, dan zou het toch wel mogelijk moeten zijn.

Verder mensen en partijen die de kieswet overtreden het stembiljet afnemen en voor altijd het actieve en passieve stemrecht ontnemen.
userIcon
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 15:28 schreef toverfeeksjuh het volgende:
[..]


Volgens mij is er ook nog een regel dat de kiesformulieren waar volmacht op gegeven wordt thuis ingevuld moeten worden door de volmachgever. En dat gebeurde dus op de bureaus zelf .
blijft een zooitje
Nee, de volmacht moet thuis ingevuld en ondertekend worden. Stembiljetten mogen allen in het stemhokje ingevuld worden. Het vierde filmpje vind ik dan ook nogal twijfelachtig.
userIcon
Kwestie van aandachtshoererij. In Rotterdam was het overduidelijk. Hier vind ik het zeer vaag te noemen. Het is mij de vraag of het wel legaal was om te filmen.
Nooit gehoord van stemmen met volmacht, meneer Fritsma? Of schaft de PVV dat ook maar gelijk af?
Echt, die hele PVV-club hangt me nu al de keel uit. Wordt nog lachen de komende tijd....
...staan ze gewoon in het stemhokje te controleren of diegene wel stemt op de partij waar ze voor betaald hebben!

Schandalig! Echt heel erg laagbijdegronds... maar ja zo werkt de pvda .
userIcon
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 15:30 schreef berre1979 het volgende:
ehm.........ik heb ook met meerdere kiesbiljetten gestaan.
dat is legaal, zolang je maar een machtiging hebt van degene die (vanwege werk / ziekte) niet konden stemmen.
Bij de check kreeg ik keurig 3 biljetten mee, die ook weer geteld werden toen ik ze in moest leveren......


Bij deze onderzoek afgerond!


die waren toch wel thuis door de mensen die jou volmacht gaven ingevuld of ook door een van de mensen achter de stembureaus.
je hebt namelijk een hanttekening nodig van de volmachtgever zo niet heb je je schuldig gemaakt aan verkiezings fraude
userIcon
"De PVV, die bij de verkiezingen van vorige week woensdag de tweede partij werd in Den Haag, beschikt over videobeelden waarop onder meer te zien is dat meerdere mensen tegelijkertijd in het stemhokje staan en dat iemand met meerdere stembiljetten rondloopt in een stembureau."

Poe poe, nou nou

Toen m'n oma voor het eerst met een stemcomputer moest stemmen is m'n moeder ook mee het hokje ingedoken om het uit te leggen.
En zo bij meerdere mensen, die is trouwens blij dat het potlood weer terug is

En met meerdere stembiljetten
Joh, je kan niet voor niets iemand machtigen voor je te stemmen, ja dan lopen ze met meerdere stembiljetten rond
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 15:36 schreef RechtseRukker het volgende:
[..]

Laten ze Almere maar eens gaan hertellen
Heb je daar ook filmpjes van overtredingen? Of wil je gewoon de populaire jongen uithangen?

Nou dan!
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 15:00 schreef KingKai het volgende:
[..]
De PVV wordt systematisch buitengesloten en krijgt dus weinig kans om iets te doen.

De PVV heeft wel een heldere visie met uitgewerkte plannen.
Even nogal off-topic, maar over die heldere visie:
onder kop V:
* Meer directe democratie: invoering bindende referenda, te beginnen met (1) Turks lidmaatschap EU, (2) wenselijkheid Euro en (3) Antillen wel of niet in Koninkrijk
onder kop VIII:
* Turkije in de EU dan Nederland eruit

Inderdaad een heel heldere visie; de bevolking zich in een bindend referendum laten uitspreken over de toetreding van Turkije, maar stel dat de bevolking dan die toetreding zou goedkeuren, dan alsnog maar Nederland uit de EU omdat de PVV t niet leuk vindt...
userIcon
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 15:33 schreef evadsred het volgende:
[..]


Stemmen per computer. Het lijkt me toch dat dat veilig te maken is. In Zwitersland doen ze het zelfs thuis via internet, dan zou het toch wel mogelijk moeten zijn.

Verder mensen en partijen die de kieswet overtreden het stembiljet afnemen en voor altijd het actieve en passieve stemrecht ontnemen.
Dit zou maatregelen die je achteraf kunt nemen en waar je over kunt praten.

De 'schade'' is al aangericht, het enige wat nu helpt zijn nieuwe verkiezingen.
userIcon
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 15:36 schreef RechtseRukker het volgende:
[..]

Laten ze Almere maar eens gaan hertellen
Da's dan weer niet nodig, daar zijn ze de grootste, ze zijn blij...
Stel dat we ineens niet meer de grootste zouden zijn, Almere en de Flevopolder is te klein.
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 15:39 schreef everest_p het volgende:
[..]


Dit zou maatregelen die je achteraf kunt nemen en waar je over kunt praten.

De 'schade'' is al aangericht, het enige wat nu helpt zijn nieuwe verkiezingen.
Dan zijn we het daar in ieder geval over eens.

Alleen is het weer jammer dat die schade er dan eerst moet zijn. De politiek heeft al niet veel vertrouwen van de burgers en dat wordt er zo niet meer op. Zeker niet na het optreden van Aboutaleb.
userIcon
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 15:39 schreef pfaffke het volgende:
[..]


Da's dan weer niet nodig, daar zijn ze de grootste, ze zijn blij...
Stel dat we ineens niet meer de grootste zouden zijn, Almere en de Flevopolder is te klein.
als blijkt in almere dat er wantoestanden zijn geweest moet ook daar een hertelling

maakt me niet uit welke partij het aangeeft recht is recht krom is krom
The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.
Winston Churchill
userIcon
huil huil links complot
held wilders



reacties in een notendop
userIcon
Volgens mij zijn dit soort ongeregeldheden bij de verkiezingen van alle tijden en niks bijzonders, hoe afkeurenswaardig dan ook. Ik begin langzaam het idee te krijgen dat de aandacht voor de incidenten bij het Grote Plan van Wilders hoort: 'Zie je wel hoeveel slinkse trucs die hippies nodig hebben om de PVV klein te houden!'
userIcon
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 15:41 schreef toverfeeksjuh het volgende:
[..]

als blijkt in almere dat er wantoestanden zijn geweest moet ook daar een hertelling

maakt me niet uit welke partij het aangeeft recht is recht krom is krom
Dat is nou de makke van de PVV....
Als ze niet winnen gedragen ze zich als een stel ongegeneerde cry-babies.
Die Fritsma is een vieze teringlijer dat wil je niet weten.
Het gezuig begint nu al.
PvdA is toch groter dan hunnie, da ken tog nie.......
(Iets met Calimero-syndroom)
Kan mij iemand duidelijk maken welke wet er overtreden is ik zie het niet??
userIcon
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 14:46 schreef Sander_K het volgende:
Mss domme vraag.. maar zijn die stembiljetten dan niet genummerd?

Vroeg het me ook af toen ik weer naar buiten liep, wat nu als ik er 3 had ingevuld en in de doos had gedaan ?
Hoe wil je aan 3 stembiljetten komen als je maar 1 stempas (zo hoort het tenminste...) hebt?
userIcon
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 15:40 schreef evadsred het volgende:
[..]


Dan zijn we het daar in ieder geval over eens.

Alleen is het weer jammer dat die schade er dan eerst moet zijn. De politiek heeft al niet veel vertrouwen van de burgers en dat wordt er zo niet meer op. Zeker niet na het optreden van Aboutaleb.
Je bedoelt dat hij de stemmen eerst niet wilde hertellen?
userIcon
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 15:05 schreef Sigmund666 het volgende:
PVV. De partij van schreeuwen, bitchen en er weinig van bakken. Het zijn ook maar populisten met veel geluid en weinig inhoud, dat dus niet meer is dan hard geruis. En dan doen mensen ook alsof alleen 'links' de banen verdeeld. Het is vooral de rechtse kant van de samenleving die dit doet. Denk maar eens aan bepaalde mensen in het bedrijfsleven die naast hun werk ook nog andere functies vervullen maar nooit komen, en toch op de loonlijst staan. Maar goed, daar is de gemiddelde mens te dom voor om dat in te schatten.
Even kijken,.... Hoe washet ook alweer gegaan met de benoeming van Aboutaleb in Rotterdam ?
En Links heeft geen bijbaantjes denk jij
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 15:49 schreef everest_p het volgende:
[..]


Je bedoelt dat hij de stemmen eerst niet wilde hertellen?
Ja, terwijl alle onregelmatigheden toen ook al bekend waren.
De PVV graaft zijn eigen graf door zo te mierenneuken, ik weet zeker in de toekomst dat dit veel vaker gaat voorkomen.
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 15:47 schreef pfaffke het volgende:
[..]

Dat is nou de makke van de PVV....
Als ze niet winnen gedragen ze zich als een stel ongegeneerde cry-babies.
Die Fritsma is een vieze teringlijer dat wil je niet weten.
Het gezuig begint nu al.
PvdA is toch groter dan hunnie, da ken tog nie.......
(Iets met Calimero-syndroom)
Een partij kaart terecht onregelmatigheden aan tijdens de stemprocedure aan en heeft filmpjes om het te ondersteunen. Onderzoek is vereist

Wat jij doet is puur een pojectie vanuit jezelf...mensen als jij moeten een zichzelf eens afvragen of het de PVV is die zoveel frustratie oproept of het niet gewoon vanuit je zelf komt.
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 15:52 schreef Xenorium het volgende:
De PVV graaft zijn eigen graf door zo te mierenneuken, ik weet zeker in de toekomst dat dit veel vaker gaat voorkomen.
Je stelt voor om regels die overtreden worden, maar gewoon af te schaffen? Wel zo makkelijk natuurlijk.
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 14:53 schreef toverfeeksjuh het volgende:
[..]


het was in rotterdam veel erger daar werden bejaarde bedreigt als je geen pvda stemt dan pakken we je straks.

whoei welkom in democratisch Nederland
Inderdaad, Delfshaven .
Tante van in de 70 wer dook gemaand om PVDA te stemmen anders ......
Mensje is zonder te stemmen weggegaan ,die zie je dus nooit meer in een stemhokje
Proficiat Aboutaleb!
userIcon
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 15:43 schreef Kiegie het volgende:
Volgens mij zijn dit soort ongeregeldheden bij de verkiezingen van alle tijden en niks bijzonders, hoe afkeurenswaardig dan ook. Ik begin langzaam het idee te krijgen dat de aandacht voor de incidenten bij het Grote Plan van Wilders hoort: 'Zie je wel hoeveel slinkse trucs die hippies nodig hebben om de PVV klein te houden!'
Dat ben ik dan ook weer met je eens. Toen ik vorige week ging stemmen, stond er een wat oudere man voor me. Ineens klonk uit het stemhokje: "Kö'j mi'j effen helpen, ik beb de lèèsbrille niet bi'j mi'j." Hoij kon dus niet lezen wat op het biljet stond, omdat hij zijn leesbril niet bij zich had. In het stemlokaal zten vier personen van de gemeente; een wethouder en drie ambtenaren. Een ambtenaar hielp de beste man. Ik weet, dat het niet mag, maar het is inderdaad van alle tijden en het gebeurt overal. Zelfs bij autochtone oude mennekes, die hun leesbril niet bij zoch hebben.
Een stad waar de percentage van criminaliteit zeer hoog is, moet ook worden verwacht dat er slachtoffers rondlopen bij stembureaus vóór de PVV...
userIcon
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 15:08 schreef Fonske80 het volgende:
Beetje triest dat je met voorbedachte rade naar verkiezingslokalen gaat om daar vervolgens stiekem filmpjes gaat nemen van mensen die stemmen.
Als iemand toch hulp nodig had vroeger met die stemkasten werden ze toch ook geholpen door mesnen van dat stembureau.

Wat een gelul allemaal weer.
Die Blonde Homo met zijn Madonna sproet is zeker bang dat er de moslim stemmen hebben bepaald wie er de meeste zetels krijgt in de 7 steden waar zij te kiezen waren.
Ik weet nog een standpunt dat je kunt innemen dickhead: Laat geen één moslim meer stemmen dan heb jij er meer met je rotsmoel.
Gut oh Gut , gaan we schelden?
Feit is dat er onregelmatigheden hebben plaatsgevonden , net zoals in Rotterdam, die filmpjes tonen dat gewoon aan of je dat nou leuk vind of niet.
Deze onregelmatigheden gaan keihard tegen de kieswet in
Als het om de PVV gaat dan is de kieswet blijkbaar niet van toepassing ?
Welkom bij de linkse "democratie"

Ik kan me herinneren dat na het hertellen van 2 stembussen in Rdam Leefbaar opeens al 100 stemmen inliep op de PVDA .
Maar ja..............voor rechtse partijen is democratie natuurlijk niet van toepassing he.
userIcon
Wat een blaaskaak is Geert toch weer zeg

* Twee mannen die hun vrouw helpen in het stemhokje: OH MY GOD.
* Een stemlokaalmedewerker die een kiezer helpt: OH MY GOD
* Meerdere stembiljetten: OH MY GOD. Dat noemen we nou volmachten.

Dan vond ik de problemen in R'dam toch wat overtuigender.....
Sorry in de wet staat duidelijk omschreven dat je mag helpen.
userIcon
quote:

De Haagse PVV-lijsttrekker Sietse Fritsma noemt de beelden schokkend. "Je ziet duidelijk wat voor chaos het was in deze Haagse stembureaus en dat daarbij niet eens is ingegrepen."
Onrechtmatuig is één ding, maar dit chaos noemen....overdrijven is ook een vak
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 15:08 schreef RechtseRukker het volgende:
[..]


er hangt geen gordijn, dus het is sowieso tegen de Kieswet, en ongevraagd burgers filmen mag ook niet
Ongevraagd burgers filmen mag gewoon wel hoor. Zeker met een mobieltje in de openbare ruimte en als er ook nog een urgente achterliggende reden voor is.
userIcon
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 15:57 schreef Marsman53 het volgende:
Sorry in de wet staat duidelijk omschreven dat je mag helpen.
Ik heb gezocht, maar kan het niet vinden, heb je een link?
userIcon
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 15:53 schreef eltopo2010 het volgende:
[..]


Een partij kaart terecht onregelmatigheden aan tijdens de stemprocedure aan en heeft filmpjes om het te ondersteunen. Onderzoek is vereist

Wat jij doet is puur een pojectie vanuit jezelf...mensen als jij moeten een zichzelf eens afvragen of het de PVV is die zoveel frustratie oproept of het niet gewoon vanuit je zelf komt.
Nee, ik word kotsmisselijk van de manier hoe dat de PVV zich profileert.
Als een stel onbehouwen horken die denken gelijk de dienst uit te kunnen maken hier.
Hoop gegil, en hopelijk weinig wol.
Uit de zeer amateuristisch gefilmde beelden, blijkt weinig raars.
Nogmaals mijn vraag, mag je zomaar filmen in een stembureau.
Dat is wat ik wil weten.
userIcon
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 15:52 schreef evadsred het volgende:
[..]


Ja, terwijl alle onregelmatigheden toen ook al bekend waren.
Misschien heb je gelijk, misschien is hij geadviseerd door Ivo Opstelten en Bram Peper, misschien was achteraf pas duidelijk hoe groot de schade was we weten het niet. Hij heeft zijn beslissing bijgedraaid en dat is in ieder geval een goede daad.
userIcon
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 14:56 schreef everest_p het volgende:
Tot nu toe alleen maar gedonder gehad met de PVV sinds de gemeenteraads verkiezingen, dit belooft wat voor 9 juni.
De uitslag is toch door voorvallen niet betrouwbaar. Als de PVV daar onderzoek naar wil denk ik dat dat logisch is.
Er schijnen zelfs stemmen niet meegeteld te zijn. Kan je echt niet zomaar laten zitten of over onze kant laten gaan.
Als men nu al begint met te frauderen met stemmen, waar blijft onze opzet van democratie dan?
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 15:59 schreef pfaffke het volgende:
[..]

Nee, ik word kotsmisselijk van de manier hoe dat de PVV zich profileert.
Als een stel onbehouwen horken die denken gelijk de dienst uit te kunnen maken hier.
Hoop gegil, en hopelijk weinig wol.
Uit de zeer amateuristisch gefilmde beelden, blijkt weinig raars.
Nogmaals mijn vraag, mag je zomaar filmen in een stembureau.
Dat is wat ik wil weten.
Je zegt het al 'ik wordt kotsmisselijk...'.

Het feit is dat het geen reet uitmaakt welke partij het aankaart. Dat de beelden opzich niks zeggen ben ik met je eens maar daarom moet het ook onderzocht worden. Schelden omdat de partij die het aankaart niet de jouwe is is nogal zwak.

En ja, je mag gewoon filmen met je mobieltje daar.
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 16:00 schreef humberto.tan het volgende:
[..]


Als je niet wilt hebben dat meer mensen in 1 stemhokje plaatsnemen, lijkt het me erg onlogisch om te gaan stemmen via internet. Of moet dat dan ook gebeuren onder toezicht van een beambte die alle huizen langs moet gaan?
Daar heb je best een goed punt. Dan loop je inderdaad het risico dat vrouwen nog steeds door hun man gedwongen worden iets aan te vinken.
userIcon
Jij groen-links stemmen jij uitkering houd.
userIcon
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 15:30 schreef everest_p het volgende:
[..]


Dus wat stel jij voor?
Opnieuw stemmen, met de stemmachine en onder strikt toezicht van een groep vertegenwoordigers van alle partijen.
userIcon
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 15:58 schreef hendrik64 het volgende:
Ik heb gezocht, maar kan het niet vinden, heb je een link?
http://www.kiesraad.nl/nl(...)ulp_bij_stemmen.html
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 15:38 schreef orator het volgende:
[..]

Even nogal off-topic, maar over die heldere visie:
onder kop V:
* Meer directe democratie: invoering bindende referenda, te beginnen met (1) Turks lidmaatschap EU, (2) wenselijkheid Euro en (3) Antillen wel of niet in Koninkrijk
onder kop VIII:
* Turkije in de EU dan Nederland eruit

Inderdaad een heel heldere visie; de bevolking zich in een bindend referendum laten uitspreken over de toetreding van Turkije, maar stel dat de bevolking dan die toetreding zou goedkeuren, dan alsnog maar Nederland uit de EU omdat de PVV t niet leuk vindt...
Ben je nu echt zo'n enorme flapdrol dat je zelfs niet begrijpend kan lezen?

Let op...komt...speciaal voor oelewappers die denken PVV standpunten te kunnen tackelen maar zelf juist keihard op hun smoel vallen.

Er staat toch echt in het Nederlands....

Als via een referendum de Nederlandse bevolking Turkse toetreding afwijst, moet Nederland dan vervolgens er zelf uitstappen?

Ik heb echter geen idee hoe dit in het Arabisch te vertalen...
userIcon
Maak je liever druk om mensen die staan te filmen in stemlokalen.
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 16:07 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]

http://www.kiesraad.nl/nl(...)ulp_bij_stemmen.html
Al die mensen op de beelden hebben geen lichamelijke beperkingen. De kieswet is dan ook gewoon overtreden.
userIcon
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 16:06 schreef WTF2009 het volgende:
[..]


Opnieuw stemmen, met de stemmachine en onder strikt toezicht van een groep vertegenwoordigers van alle partijen.
Nieuwe verkiezingen houden is de enige oplossing inderdaad, alleen ik weet niet of iedereen hier op zit te wachten.
userIcon
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 16:03 schreef WTF2009 het volgende:
[..]


De uitslag is toch door voorvallen niet betrouwbaar. Als de PVV daar onderzoek naar wil denk ik dat dat logisch is.
Er schijnen zelfs stemmen niet meegeteld te zijn. Kan je echt niet zomaar laten zitten of over onze kant laten gaan.
Als men nu al begint met te frauderen met stemmen, waar blijft onze opzet van democratie dan?
Het gebeurt overal door het hele land dat er dingen voorkomen die mogen, in een grote stad als Rotterdam zal dit wat vaker voorkomen. Ook in Almere bijvoorbeeld zijn er dingen gebeurd die niet door de beugel kunnen maar daar hoor je de PVV weer niet over.
userIcon
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 16:09 schreef evadsred het volgende:
Al die mensen op de beelden hebben geen lichamelijke beperkingen. De kieswet is dan ook gewoon overtreden.
Klopt. Echter is overdrijven ook een vak; laat ze het maar onderzoeken of het echt zo wijdverbreid is en niet beperkt is tot slechts een aantal gevallen.

Bij het zien van de, niet bepaald erge, beelden krijg ik niet de neiging om keihard om om nieuwe gemeenteraadsverkiezingen te roepen.
userIcon
Discussie stopt ook nooit he. Het zijn net baby's. PVV-stemmers, wat willen jullie nou?! Een blank Nederland of allochtonen eruit, of alleen moslims eruit, of alleen maar de Marokkanen eruit? Domme en kortzichtige gedachte van die PVV-stemmers ook. 80% is zelf een <op verzoek weggehaald>, ga eens werk zoeken. Politiek maar vooral economisch zal het triest gesteld zijn met Nederland door al die (negatieve) berichtgeving over Geert en Nederland, maar ach, jullie werken toch niet. O ja: en hoogopgeleide PVV stemmers; even aanmelden graag! Dan mag je me even overtuigen hoe Geert Nederland gaat schoonmaken en of dat ook gaat werken. Oh nee, wacht, je weet nog helemaal niet wat hij gaat doen!

Of de PvDA'ers: "het stimuleren van de integratie", ga toch een kroket bakken ofzo.

Ja, ik ben een ware keyboardheld, argumenten geef ik pas als iemand reageert.

[ Bericht gewijzigd door ThePianoMan op woensdag 10 maart 2010 @ 16:31 ]
userIcon
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 15:57 schreef eltopo2010 het volgende:
[..]


Ongevraagd burgers filmen mag gewoon wel hoor. Zeker met een mobieltje in de openbare ruimte en als er ook nog een urgente achterliggende reden voor is.
Dan nog is het niet correct, dan had de filmer op zijn minst de voorzitter van het stembureau er op moeten attenderen dat er naar zijn mening onregelmatigheden zijn. Die is verantwoordelijk voor de gang van zaken.
Dit lijkt op bewust ronselen om ergens te gaan filmen.
Ik kan er echt niks aan doen hoor, maar ik krijg het idee dat deze filmer in opdracht heeft gehandeld van.
art J28 kieswet

Artikel J 28
Wanneer aan het stembureau blijkt dat een kiezer wegens zijn lichamelijke gesteldheid hulp behoeft, staat het toe dat deze zich laat bijstaan.
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 16:12 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]

Klopt. Echter is overdrijven ook een vak; laat ze het maar onderzoeken of het echt zo wijdverbreid is en niet beperkt is tot slechts een aantal gevallen.

Bij het zien van de, niet bepaald erge, beelden krijg ik niet de neiging om keihard om om nieuwe gemeenteraadsverkiezingen te roepen.
Wat je nu zegt is dus precies wat de PVV wil, zo staat het dus ook in het bericht.
Ook ik vind de beelden en geluiden uit Rotterdam vele malle schokkender dan deze uit Den Haag. Maar je moet altijd maar afwachten wat er gebeurt als je de beerput geheel opentrekt.
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 16:13 schreef pfaffke het volgende:
[..]


Dan nog is het niet correct, dan had de filmer op zijn minst de voorzitter van het stembureau er op moeten attenderen dat er naar zijn mening onregelmatigheden zijn. Die is verantwoordelijk voor de gang van zaken.
Dit lijkt op bewust ronselen om ergens te gaan filmen.
Ik kan er echt niks aan doen hoor, maar ik krijg het idee dat deze filmer in opdracht heeft gehandeld van.
Waarschijnlijk geloof je ook nog in kabouters.
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 16:14 schreef Marsman53 het volgende:
art J28 kieswet

Artikel J 28
Wanneer aan het stembureau blijkt dat een kiezer wegens zijn lichamelijke gesteldheid hulp behoeft, staat het toe dat deze zich laat bijstaan.
jij gaat nu vast beweren dat de mensen op het filmpje allemaal blind waren.
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 14:56 schreef muppetshow het volgende:
Ik ben van mening dat als er ernstige onregelmatigheden zich voordoen zoals in R'dam en DH dat de hele gemeente opnieuw moet stemmen op een andere datum met meer toezicht in probleem stemlokalen.
Zeker ontvreden over de uitslag?
userIcon
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 16:14 schreef evadsred het volgende:
Wat je nu zegt is dus precies wat de PVV wil
I know
Nou ik heb de beelden gezien....het is inderdaad schokkend hoe je deze beelden kan opblazen tot ernstige onregelmatigheden.

Een echtpaar dat elkaar helpt in een stemhokje! Oh jeetje...
En dan die man met twee stembiljetten! Zou hij misschien een volmacht hebben?

Ik heb nog een aantal schokkende anekdotes: in bejaardentehuizen worden sommige mensen geholpen door hun kinderen of kleinkinderen met stemmen! Soms roept een oud dametje plots: "Mevrouw, ik kan de KVP niet vinden!" Wat antwoord je hierop? "Mevrouw, dat is niet mijn probleem" of "Die heten tegenwoordig het CDA"? Willen jullie hier ook allemaal hertellingen of opnieuw verkiezingen?
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 15:00 schreef KingKai het volgende:
[..]
De PVV wordt systematisch buitengesloten en krijgt dus weinig kans om iets te doen.

De PVV heeft wel een heldere visie met uitgewerkte plannen.
Ja, alleen zijn dat plannen waar verder niemand iets voor voelt.
En dan ben je snel uitgepraat.
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 16:13 schreef pfaffke het volgende:
[..]


Dan nog is het niet correct, dan had de filmer op zijn minst de voorzitter van het stembureau er op moeten attenderen dat er naar zijn mening onregelmatigheden zijn. Die is verantwoordelijk voor de gang van zaken.
Dit lijkt op bewust ronselen om ergens te gaan filmen.
Ik kan er echt niks aan doen hoor, maar ik krijg het idee dat deze filmer in opdracht heeft gehandeld van.
De filmer had niks hoeven aan te geven, het staat hem vrij om te filmen. Let wel we weten niet hoe dit filmpje tot stand is gekomen en bij de PVV terecht is gekomen. Wel is het inderdaad zo dat het inderdaad vreemd is dat als iemand onregelmatigheden constateert men niet direct waarschuwt. Maar goed, ook hier weten we niks vanaf. Of hij/zij de voorzitter heeft aangesproken is onbekend.
userIcon
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 16:07 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]

http://www.kiesraad.nl/nl(...)ulp_bij_stemmen.html
quote:
Artikel J 28

Wanneer aan het stembureau blijkt dat een kiezer wegens zijn lichamelijke gesteldheid hulp behoeft, staat het toe dat deze zich laat bijstaan.
Twijfelachtig. Ik kan op de filmpjes niet zien, of de stemmers een lichamelijk gebrek hadden en weet niet of analfabetisme daar ook onder valt.
userIcon
In Rotterdam is het toch wel een lachertje, Alle fatima's worden door PvdA knaapjes gevraagd om op hun de stemmen.

Dit staat buiten het links of rechts kiezen , dit is gewoon een smerige manier van hun om zo toch in Rotterdam de grootste te blijven.

Leuk voorbeeld waarbij je ziet dat de integratie in Rotterdam met name keihard faalt.

Maar daar zit Aboutaleb natuurlijk niet mee.
Lieve mensen, laat de discussie nou niet inboeten aan inhoud door temperament en vloekpartijen.

We weten toch al dat het begrip minderwaardig schepsel een synoniem is voor een PvdA bruinwerker. Je weet wel, die gasten die denken dat het normaal is om Nederland in de uitverkoop te gooien.

Even kijken in de dikke Van Dale...

Ah ja...hier staat het:

Een minderwaardig schepsel is een persoon waarvan de vader verschrikkelijke spijt heeft, dat hij in de bewuste nacht geen condoom droeg, gezien het feit wat er door het gemis van dat stukje latex nu rondbanjert en blairt dat PvdA een prima partij is en voor en van iedereen is!!

Hmmm handig die dikke Van Dale
userIcon
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 16:15 schreef evadsred het volgende:
[..]


Waarschijnlijk geloof je ook nog in kabouters.
In Sinterklaas nou goed?
Samengevat:
Hier had eventueel ingegrepen moeten worden.
Filmer --> voorzitter
Voorzitter --> maatregelen.

Filmer verzaakt zijn plicht om te melden dat er misschien iets niet in de haak is.

Op deze manier stinkt het.
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 16:14 schreef Marsman53 het volgende:
art J28 kieswet

Artikel J 28
Wanneer aan het stembureau blijkt dat een kiezer wegens zijn lichamelijke gesteldheid hulp behoeft, staat het toe dat deze zich laat bijstaan.
Ja, tot zóver, en niet verder: Het controleren van de stem zelf is uiteraard niet toegestaan.
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 16:19 schreef hendrik64 het volgende:
[..]


[..]


Twijfelachtig. Ik kan op de filmpjes niet zien, of de stemmers een lichamelijk gebrek hadden en weet niet of analfabetisme daar ook onder valt.
Alle mensen daar kunnen gewoon lopen en hun armen bewegen. Enige wat zou kunnen is dat ze blind zijn, maar ik zie geen stok of blindengeleidehond.
En uiteraard valt analfabetisme niet onder een lichamelijk gebrek.
userIcon
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 16:19 schreef Noorseviking het volgende:
In Rotterdam is het toch wel een lachertje, Alle fatima's worden door PvdA knaapjes gevraagd om op hun de stemmen.

Dit staat buiten het links of rechts kiezen , dit is gewoon een smerige manier van hun om zo toch in Rotterdam de grootste te blijven.
Mensen stimuleren om op je te gaan stemmen....OH MY GOD!
quote:

Leuk voorbeeld waarbij je ziet dat de integratie in Rotterdam met name keihard faalt.
Dit voorbeeld van jou uist niet.....
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 16:22 schreef pfaffke het volgende:
[..]


In Sinterklaas nou goed?
Samengevat:
Hier had eventueel ingegrepen moeten worden.
Filmer --> voorzitter
Voorzitter --> maatregelen.

Filmer verzaakt zijn plicht om te melden dat er misschien iets niet in de haak is.

Op deze manier stinkt het.
Sinds wanneer zijn burgers verantwoordelijk voor het naleven van de kieswet. Daar is de voorzitter voor. Misschien heeft filmer dit gemeld of na het filmen gemeld.

En laat dat eventueel maar weg.
Het is van de zotte om complottheorieën te bedenken als de beelden vrij duidelijk zijn, ook als past het even niet in je straatje.
userIcon
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 15:42 schreef roepievogel het volgende:
The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.
Winston Churchill
"This island is made mainly of coal and surrounded by fish. Only an organising genius (Churchill) could produce a shortage of coal and fish at the same time."

De engelse Sociaal democraat Aneurin Bevan over de praktische politiek van Churchill (ook een retorisch markant personage)


en dit staat ons straks ook te wachten als de PVV aan het bewind komt
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 16:24 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]

Mensen stimuleren om op je te gaan stemmen....OH MY GOD!
[..]

Dit voorbeeld van jou uist niet.....
In rotterdam is het in het stemlokaal gedaan op een nogal intimiderende manier. Dat is waar hij op doelt en kan uiteraard absoluut niet.
userIcon
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 16:21 schreef Do-mi-no het volgende:
Een minderwaardig schepsel is een persoon waarvan de vader verschrikkelijke spijt heeft, dat hij in de bewuste nacht geen condoom droeg, gezien het feit wat er door het gemis van dat stukje latex nu rondbanjert en blairt dat PvdA een prima partij is en voor en van iedereen is!!

Hmmm handig die dikke Van Dale
Als je de Dikke van Dale probeert te imiteren, gebruik dan wel correct nederlands...

Zonder correct nederlands is je grapje nogal sneu..
userIcon
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 14:46 schreef Conservative_Bastard het volgende:
[afbeelding]

Ey man... alles voor de goede zaak, man. Moet toch kunnen, of niet dan... man ?


Altijd hetzelfde met die hippies....

userIcon
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 16:26 schreef evadsred het volgende:
In rotterdam is het in het stemlokaal gedaan op een nogal intimiderende manier. Dat is waar hij op doelt en kan uiteraard absoluut niet.
Dan heb ik uiteraard wat gemist. Verhelder mij aub
userIcon
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 16:25 schreef evadsred het volgende:
[..]


Sinds wanneer zijn burgers verantwoordelijk voor het naleven van de kieswet. Daar is de voorzitter voor. Misschien heeft filmer dit gemeld of na het filmen gemeld.

En laat dat eventueel maar weg.
Het is van de zotte om complottheorieën te bedenken als de beelden vrij duidelijk zijn, ook als past het even niet in je straatje.
Er is zoiets als burgerplicht mijn beste.
En dat snap jij blijkbaar niet.
Waar het mij om draait is dat er van dit verhaal een mug een olifant wordt gemaakt.
userIcon
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 15:21 schreef frutser het volgende:
Het democratisch gehalte van de pvv blijkt maar weer: verliezen? Dan protesteer je toch gewoon.
Net zoals het democratische gehalte van de knuffelaars: frauderen.

Typisch dat hier bepaalde lui schreeuwen dat de PVV niet moet zeuren. Maar als het niet in hun straatje past gaan ze ineens huilen.
De PVV eist een onderzoek, waarom zou dat niet mogen? Of mogen alleen de knuffelpartijtjes dit doen?
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 16:29 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]

Als je de Dikke van Dale probeert te imiteren, gebruik dan wel correct nederlands...

Zonder correct nederlands is je grapje nogal sneu..
Sneu? Ga nou alsjeblieft niet over jezelf praten. Dat is arrogantie ten top. Maarja, ook daar weet jouw partij alles van, niet dan druiloor?
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 16:31 schreef sumerian het volgende:
De PVV eist een onderzoek, waarom zou dat niet mogen?
Eisen kan altijd, maar de burgemeester is natuurlijk niet verplicht om daar op in te gaan. Iedereen die ontevreden is over de verkiezingsuitslag roept tegenwoordig dat er fraude is gepleegd.
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 16:13 schreef ThePianoMan het volgende:
Discussie stopt ook nooit he. Het zijn net baby's. PVV-stemmers, wat willen jullie nou?! Een blank Nederland of allochtonen eruit, of alleen moslims eruit, of alleen maar de Marokkanen eruit? Domme en kortzichtige gedachte van die PVV-stemmers ook. 80% is zelf een voedselbankbezoeker, ga eens werk zoeken. Politiek maar vooral economisch zal het triest gesteld zijn met Nederland door al die (negatieve) berichtgeving over Geert en Nederland, maar ach, jullie werken toch niet. O ja: en hoogopgeleide PVV stemmers; even aanmelden graag! Dan mag je me even overtuigen hoe Geert Nederland gaat schoonmaken en of dat ook gaat werken. Oh nee, wacht, je weet nog helemaal niet wat hij gaat doen!

Of de PvDA'ers: "het stimuleren van de integratie", ga toch een kroket bakken ofzo.

Ja, ik ben een ware keyboardheld, argumenten geef ik pas als iemand reageert.
Gewoon ff nieuwsgierig; maar heb jij eigenlijk zelf gestemd? Of zat je al zo lang in je ivorentorentje met je keyboard dat je vergeten bent hoe je eruit moest komen...?

Of mensen, al dan niet hoger opgeleid, hun stem hebben uitgebracht op wilders staat hier eigenlijk helemaal niet ter discussie; het feit is dat er onregelmatigheden zijn geconstateerd die de hele afstemming ongeldig zouden verklaren...

En het feit dat de opkomst voor de GR zo was is, denk ik, ook voor een deel juist aan de PVV te danken/wijten, 'ze' hebben immer deels hetzelfde effect als Pim een paar jaar geleden; ze kunnen de stemmer motiveren en spreken een taal die mensen begrijpen.

Dus nog even de feiten:
* Veel mensen zijn ontevreden = dus er moet ècht wat veranderen
* Teveel personen in een stemhokje = wetsovertreding
* wetsovertreding bij stemmen = uitslag ongeldig verklaren

Just my 2cts
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 16:30 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]

Dan heb ik uiteraard wat gemist. Verhelder mij aub
http://www.rijnmond.nl/Homepage/Nieuws?url=/Homepage/Nieuws&view=/News/Default/2010/maart/Voorzitter+stembureau+bevestigt+onregelmatigheden&page=3

at your service!
userIcon
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 16:34 schreef Do-mi-no het volgende:
Sneu? Ga nou alsjeblieft niet over jezelf praten. Dat is arrogantie ten top. Maarja, ook daar weet jouw partij alles van, niet dan druiloor?
Hiep hoi, een echte Fok-'discussie' met een uitstekend-tegen-kritiek-kunnend anti-PvdA-ertje!

Maar helaas gozertje, dit keer pas ik. Ik laat je verder alleen maar weten dat jij absoluut niet kan weten wat ik gestemd heb. Groetjes!
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 16:30 schreef pfaffke het volgende:
[..]


Er is zoiets als burgerplicht mijn beste.
En dat snap jij blijkbaar niet.
Waar het mij om draait is dat er van dit verhaal een mug een olifant wordt gemaakt.
Je bedoelt dat je een filmer probeert weg te zetten als zware crimineel. Nogal overdreven ja.

Grappige is dat deze man juist zijn burgerplicht doet door de onregelmatigheden te filmen, maar blijkbaar ontgaat je dat even.
userIcon
quote:
Dank u. Hierbij nuanceer ik mijn mening dan: op de stemdag (wat ik niet uit zijn reactie begreep is het absoluut ongewenst, dit gedrag van Zeki Baran.

Excuus
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 16:37 schreef evadsred het volgende:
[..]


Je bedoelt dat je een filmer probeert weg te zetten als zware crimineel. Nogal overdreven ja.

Grappige is dat deze man juist zijn burgerplicht doet door de onregelmatigheden te filmen, maar blijkbaar ontgaat je dat even.
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 16:35 schreef swissnomad het volgende:
quote:

* Veel mensen zijn ontevreden = dus er moet ècht wat veranderen
Voor die redenering lijkt me geen wettelijke basis te bestaan.

quote:

* Teveel personen in een stemhokje = wetsovertreding
Dat is nog maar de vraag, leden van het stembureau mogen bijv. eventueel wel assisteren.

quote:

* wetsovertreding bij stemmen = uitslag ongeldig verklaren
Volgens de kieswet wordt er uitsluitend herteld of opnieuw gestemd als er bewijzen zijn dat er op zodanige schaal fouten zijn gemaakt dat het aannemelijk is dat daardoor de zetelverdeling is beinvloed. Het basisprincipe is dat de voorzitter van het stembureau toezicht houdt op stemming en het is niet de bedoeling dat maar voor ieder wissewasje opnieuw gestemd moet worden, dan zijn we 4 jaar nog bezig. De beslissing daarover neemt uiteindelijk de oude gemeenteraad.

[ Bericht gewijzigd door petertje2 op woensdag 10 maart 2010 @ 16:53 ]
userIcon
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 16:31 schreef sumerian het volgende:
[..]

Net zoals het democratische gehalte van de knuffelaars: frauderen.

Typisch dat hier bepaalde lui schreeuwen dat de PVV niet moet zeuren. Maar als het niet in hun straatje past gaan ze ineens huilen.
De PVV eist een onderzoek, waarom zou dat niet mogen? Of mogen alleen de knuffelpartijtjes dit doen?
Waarom doen ze dat niet voor Almere, daar is het ook gebeurd?
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 16:37 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]

Hiep hoi, een echte Fok-'discussie' met een uitstekend-tegen-kritiek-kunnend anti-PvdA-ertje!

Maar helaas gozertje, dit keer pas ik. Ik laat je verder alleen maar weten dat jij absoluut niet kan weten wat ik gestemd heb. Groetjes!
Groetjes terug. En niet te vergeten een knuffel
userIcon
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 16:34 schreef Do-mi-no het volgende:
[..]


Sneu? Ga nou alsjeblieft niet over jezelf praten. Dat is arrogantie ten top. Maarja, ook daar weet jouw partij alles van, niet dan druiloor?
Ga er dan ook niet allerlei onzin bij halen, dan vraag je om onzinnige antwoorden.

Zoals het er op die filmpjes uitziet (op de vierde na, die man kan best een volmacht hebben) is de kieswet overtreden, door hulp aan een aantal mensen te verlenen die daar ogenschijnlijk geen recht op hebben. Een onderzoek is dan zeker op zijn plaats.

Ik vind het te ver gaan, om ook hier weer te veronderstellen, dat het een links complot is. Het is wel goed, dat aan de kaak wordt gesteld, dat de wet wordt overtreden. Of het onderzoek veel verschil uit zal maken op de totale verkiezingsuitslag, lijkt mij niet. PvdA heeft 10 van de 45 zetels, PVV 8. PvdA heeft derhalve 22,2% en PVV 17,7% van de stemmen. Dat is een verschil van 4,5%. Er hebben in Den Haag 198.524 mensen gestemd. Als ongeveer 9000 mensen dus frauduleus gestemd zouden hebben, zou dat betekenen, dat PVV net iets groter zou zijn dan de PvdA. Dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk.

In Rotterdam ging het over minimale verschillen dus daar kan het hertellen van de stemmen wel degelijk invloed hebben op de zetelverdeling.

Maar puur voor de rechtvaardigheid zou ik zeggen: opnieuw tellen.
Wat een hoop allochtonen op de video. Mijn god, is dit Nederland of een stemzaal in Tripoli ?
Klasse en jammer dat dit weer nodig is net als in Rotterdam waar ik tegenwoordig ook niet graag meer kom.Dat heb je met die multikul flauwekul ik stemde altijd PvDA maar die vergissing zal ik in juni niet maken, bah wat glijdt dit land af naar n banenrepubliek waar je beloond word als je rottigheid uithaalt of als je loverboy bent en waar de eerlijke hardwerkende burger op alle fronten genaaid wordt,bedankt PvdA en CDA.
userIcon
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 16:54 schreef dirkje1234 het volgende:
de eerlijke hardwerkende burger op alle fronten genaaid wordt
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 16:53 schreef tinnitus het volgende:
Wat een hoop allochtonen op de video. Mijn god, is dit Nederland of een stemzaal in Tripoli ?
Precies, zo komt een punt uit de ergernis top 10 mooi in beeld!
userIcon
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 16:55 schreef scanman1 het volgende:
[..]


Hé rechts tuig is weer aanwezig op FOK.
Extremistisch Links ook toch ?
100  van 253 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3


Lees ook:

» 21:10 Grote brand legt verlichtingzaak Almelo in as12
» 20:52 Dode door aanvaring op Westerschelde2
» 20:44 Zoekactie vermiste zwemmer nog vruchteloos2
» 20:40 Nederlanders gewond bij ongeval met luchtballon1


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden