'Toekomst entertainment ligt online'

Digital & GamesGamesMedia & Cultuur • Geschreven door Novum op 10-03-2010 @ 14:20
print 

De toekomst van entertainment ligt online. Volgens Microsoft behoren fysieke media, zoals de de Blu-Ray disc, binnenkort tot het verleden en halen we onze games, films en muziek straks direct van het internet.

Microsoft-man Stephen McGill gaf in een gesprek met de website computerandvideogames aan zich niet op fysieke media te concentreren, ondanks de toenemende vraag naar grotere opslagcapaciteit voor de Xbox 360.

"We hebben geen plannen om een Blu-Ray drive in de Xbox 360 te stoppen. Door films in 1080p via internet te streamen, is afgelopen herfst de toekomst van home entertainment voor gamers officieel begonnen. Wij zijn de eerste en enige console die deze mogelijkheid biedt."

De uitspraak van McGill is nu al achterhaald. Sony maakte vandaag bekend dat het de rechten heeft verworven om HD-films van zes grote studio's te distribueren via het Playstation Netwerk. Op een nog nader te bepalen moment zal de dienst ook in Europa gelanceerd worden.

'Toekomst entertainment is online'
'Toekomst entertainment is online' (Foto: Novum)

Bron: Novum


Lees ook:

» 11/02 OPTA onderzoekt problemen mail KPN17
» 11/02 Hackers maken gegevens KPN-klanten openbaar21
» 10/02 Duitsland tekent ACTA-verdrag nog niet39
» 10/02 Apple meer waard dan Microsoft en Google samen45


delen | eKudos nujij

6472 views / 58 reacties
Reacties op dit bericht
58  van 58 reacties op deze pagina. Pagina  1
Er is al een rede waarom ik dit niks vind: de downloadtijd. Niet iedereen heeft 100mbps.
userIcon
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 14:23 schreef WSquater het volgende:
Er is al een rede waarom ik dit niks vind: de downloadtijd. Niet iedereen heeft 100mbps.
Waarom zou je 100mbit nodig hebben om 1080p te streamen?
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 14:23 schreef WSquater het volgende:
Er is al een rede waarom ik dit niks vind: de downloadtijd. Niet iedereen heeft 100mbps.
Wellicht dat de internetsnelheid sneller zal stijgen dan de grootte van de bestanden, dan zou je langzaam van dat probleem afraken.
En misschien dat de inpakmethoden nog wat beter worden om bestanden te verkleinen.
userIcon
Ik ga pas series en films online 'kopen' wanneer ik ze dan ook vervolgens echt 'bezit', en niet dat het een soort 'huur' is ofzo.

Als ik NU Dexter (tv serie) zou kopen, dan wil ik die afleveringen over 20 jaar ook gewoon weer binnen kunnen halen, zonder er opnieuw voor te betalen. Heel simpel.

Tot het zover is, zullen mensen gewoon zelf dat spul downloaden. Gratis.
man Stefan (Redactie Frontpage) 10-03-2010 @ 14:26 fotoboek no homepage
userIcon
Geloof er niks van, mensen willen toch cd's, boeken en dvd's in een hoesje, en in de kast zetten en het lekker kunnen uitlenen,
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 14:23 schreef WSquater het volgende:
Er is al een rede waarom ik dit niks vind: de downloadtijd. Niet iedereen heeft 100mbps.
Volgens mij gaat het hier over streamen, niet over downloaden. althans, je hoeft niet te wachten tot het hele bestand binnen is voordat je gaat kijken.
userIcon
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 14:26 schreef Yi-Long het volgende:
Ik ga pas series en films online 'kopen' wanneer ik ze dan ook vervolgens echt 'bezit', en niet dat het een soort 'huur' is ofzo.

Als ik NU Dexter (tv serie) zou kopen, dan wil ik die afleveringen over 20 jaar ook gewoon weer binnen kunnen halen, zonder er opnieuw voor te betalen. Heel simpel.

Tot het zover is, zullen mensen gewoon zelf dat spul downloaden. Gratis.
Zoals games gekocht via Steam dus
userIcon
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 14:26 schreef Stefan het volgende:
Geloof er niks van, mensen willen toch cd's, boeken en dvd's in een hoesje, en in de kast zetten en het lekker kunnen uitlenen,
Ik stap er steeds meer vanaf.
userIcon
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 14:29 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Zoals games gekocht via Steam dus
Dat werkt inderdaad best goed. Daarbij wordt ook regelmatig gratis contect aangeboden. Best relax
userIcon
Dit is toch gewoon de vervanger van de videotheek. In plaats van te huren kan je nu gewoon streamen via Zune op Xbox 360. Werkt perfect, alleen is het nu nog te duur en ze hebben nog geen NL'se subs. Maar het heeft zeker potentie!

Ik zal iig altijd nog fysieke media blijven kopen, zo lang het bestaat!
Dat hebben we toch allang?

Bijvoorbeeld een Nvidia ION + xbmc + 4 terabyte harddisk. En je kunt alles downloaden wat je wilt, bekijken wanneer je wilt en je hoeft niet te wachten tot jou filmstudio ondersteund wordt.

En je zit niet vast aan een standaard van Microsoft of Sony
userIcon
quote:
Sony maakte vandaag bekend dat het de rechten heeft verworven om HD-films van zes grote studio's te distribueren via het Playstation Netwerk.
Ja hoor. Op die manier krijg ik Final Fantasy XIII nooit uit.
quote:
Op een nog nader te bepalen moment zal de dienst ook in Europa gelanceerd worden.
O, voorlopig hoef ik me dus geen zorgen te maken.


Overigens vond ik het al geweldig om via mijn PS3 YouTube filmpjes of het laatste journaal te bekijken. Dit lijkt me een mooie uitbreiding.
man Stefan (Redactie Frontpage) 10-03-2010 @ 14:33 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 14:29 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ik stap er steeds meer vanaf.
Ja, maar dan download ik het wel ipv te betalen, of ik koop een dvdbox of ik download het.
userIcon
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 14:26 schreef Yi-Long het volgende:
Ik ga pas series en films online 'kopen' wanneer ik ze dan ook vervolgens echt 'bezit', en niet dat het een soort 'huur' is ofzo.

Als ik NU Dexter (tv serie) zou kopen, dan wil ik die afleveringen over 20 jaar ook gewoon weer binnen kunnen halen, zonder er opnieuw voor te betalen. Heel simpel.

Tot het zover is, zullen mensen gewoon zelf dat spul downloaden. Gratis.
Goed argument. En de prijs is ook belangrijk. Als ik nu online een CD koop kost me dat 20 euro, als ik hem download kost me dat 11 euro, dat verschil is voor het missen van het artwork, hoesje, cd e.d. te klein.

Daarnaast moet ik als mijn HDD het begeeft dus of opnieuw kopen of "illegaal" downloaden. Het is dus makkelijker om dat meteen te doen aangezien de winst voor de consument nihil is om het legaal te doen.

Idem dito met films en series. Wat wel interessant is als PPV vanuit de vs eens beschikbaar word binnen Nederland.
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 14:25 schreef NrTH het volgende:
[..]
Waarom zou je 100mbit nodig hebben om 1080p te streamen?
Een Blu-Ray film van 2 uur is al gauw 30GB. Dat is 4,5MB/sec. oftewel 36MBit/sec. Ok, geen 100MBit, maar toch wel meer dan de gemiddelde internetter heeft liggen. Die "1080p" die Microsoft streamt is duidelijk van slechtere kwaliteit.
userIcon
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 14:26 schreef Stefan het volgende:
Geloof er niks van, mensen willen toch cd's, boeken en dvd's in een hoesje, en in de kast zetten en het lekker kunnen uitlenen,
De toekomst word toch anders denk ik, dan neem je een SSD mee naar de winkel en zet erop wat je koopt (virtueel dan) en dan heb je over 20 jaar een kast vol met SSD's staan.
userIcon
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 14:33 schreef piderman314 het volgende:
[..]


Een Blu-Ray film van 2 uur is al gauw 30GB. Dat is 4,5MB/sec. oftewel 36MBit/sec. Ok, geen 100MBit, maar toch wel meer dan de gemiddelde internetter heeft liggen. Die "1080p" die Microsoft streamt is duidelijk van slechtere kwaliteit.
Heb jij het over de kale film met 1 audio-stream of over de volledige BR?
userIcon
Gezien het succes van Steam is het zéér begrijpelijk.
userIcon
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 14:33 schreef Corradini het volgende:
[..]

Goed argument. En de prijs is ook belangrijk. Als ik nu online een CD koop kost me dat 20 euro, als ik hem download kost me dat 11 euro, dat verschil is voor het missen van het artwork, hoesje, cd e.d. te klein.

Daarnaast moet ik als mijn HDD het begeeft dus of opnieuw kopen of "illegaal" downloaden. Het is dus makkelijker om dat meteen te doen aangezien de winst voor de consument nihil is om het legaal te doen.

Idem dito met films en series. Wat wel interessant is als PPV vanuit de vs eens beschikbaar word binnen Nederland.
En wat als er een kras op je DVD is, of je gooit koffie over het hoesje heen waardoor het er niet meer uitziet..
Moet je ook een nieuwe kopen.
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 14:33 schreef Corradini het volgende:
[..]
Daarnaast moet ik als mijn HDD het begeeft dus of opnieuw kopen of "illegaal" downloaden. Het is dus makkelijker om dat meteen te doen aangezien de winst voor de consument nihil is om het legaal te doen.
Omg, wat een onzin sommige mensen uitkramen. Natuurlijk ben je je games e.d. die je online aanschaft niet kwijt als je HDD crasht, kan toch gewoon opnieuw downloaden. Dat is dus precies hetzelfde wat er gebeurt als je een game in de winkel koopt, crasht je pc, moet je het opnieuw installeren.
userIcon
Ik ben niet zo'n consolefag maar als ik perse zou moeten kiezen zou ik voor de Playstation 3 gaan.

Waarom?

Met de XBOX lijkt het alsof je het apparaat 'leent' van Microsoft. Je moet betalen voor online, accessoires en kanker duur, en dat ding bied geen multimedia ondersteuning zoals de PS3. Daarnaast wordt het hele apparaat waardeloos als je er ook maar iets aan mod door middel van een xboxlive ban. Echt ziek!

Met een playstation heb je het gevoel dat je echt iets in je bezit hebt imo. En online is gratis, blue ray, standaar grote hardeschijf, betere hardware met low failure rate and so on.
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 14:44 schreef Dibble het volgende:
Ik ben niet zo'n consolefag maar als ik perse zou moeten kiezen zou ik voor de Playstation 3 gaan.

Waarom?

Met de XBOX lijkt het alsof je het apparaat 'leent' van Microsoft. Je moet betalen voor online, accessoires en kanker duur, en dat ding bied geen multimedia ondersteuning zoals de PS3. Daarnaast wordt het hele apparaat waardeloos als je er ook maar iets aan mod door middel van een xboxlive ban. Echt ziek!

Met een playstation heb je het gevoel dat je echt iets in je bezit hebt imo. En online is gratis, blue ray, standaar grote hardeschijf, betere hardware met low failure rate and so on.
Een gevalletje ik heb de klokken horen luiden maar ik weet niet waar de tepels hangen?
userIcon
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 14:39 schreef Mystic_HBC het volgende:
[..]


En wat als er een kras op je DVD is, of je gooit koffie over het hoesje heen waardoor het er niet meer uitziet..
Moet je ook een nieuwe kopen.
Kras op de dvd? Koffie over je hoesje? Ik weet niet hoe jij met spullen omgaat maar van mij krijg je niets te leen.

quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 14:39 schreef redhead666 het volgende:
[..]


Omg, wat een onzin sommige mensen uitkramen. Natuurlijk ben je je games e.d. die je online aanschaft niet kwijt als je HDD crasht, kan toch gewoon opnieuw downloaden. Dat is dus precies hetzelfde wat er gebeurt als je een game in de winkel koopt, crasht je pc, moet je het opnieuw installeren.
Ah, iemand die de bel hoort luiden en denkt dat de klepel in het hoenderhok geworpen moet worden? Ik had het over muziek, je weet wel, die troep die alleen geluid maakt en die je niet hoeft te installeren. Ik ben wel benieuwd namelijk hoe jij je gekochte muziek terughaald bij Amazon.com als je pc crasht. Het lijkt me dat je niet onbeperkt die troep weer kan downloaden, toch?
Als ze dergelijke principes zo inrichten als Sony het bij het Playstation Network heeft gedaan, dan ben ik voor. Ik durf bij PlayStation Network gewoon software online te kopen, dat kan ik onder mijn account op een toekomstig nieuwe Playstation ook weer gewoon gebruiken. Bij de Wii is het dus zo dat je software koopt voor je console. Tenminste, ik zie geen opties om mijn op mijn huidige Wii online gekochte software te porteren naar een nieuwe Wii, tenminste, niet door het overbrengen van een account.
userIcon
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 14:50 schreef Corradini het volgende:
[..]

Kras op de dvd? Koffie over je hoesje? Ik weet niet hoe jij met spullen omgaat maar van mij krijg je niets te leen.

[..]

Ah, iemand die de bel hoort luiden en denkt dat de klepel in het hoenderhok geworpen moet worden? Ik had het over muziek, je weet wel, die troep die alleen geluid maakt en die je niet hoeft te installeren. Ik ben wel benieuwd namelijk hoe jij je gekochte muziek terughaald bij Amazon.com als je pc crasht. Het lijkt me dat je niet onbeperkt die troep weer kan downloaden, toch?
Een ongelukje gebeurt bij jou kennelijk niet Je gebruikt natuurlijk fluwelen handschoentjes en opent een gepantserd glazen kast en haalt dan je schijfjes eruit natuurlijk. Alles onder klinische omstandigheden.
Ook geen kinderen neem ik aan? Die maken ook weleens dingen kapot. Om maar een voorbeeldje te noemen.

Maar ik dan ook niet wat jij allemaal met je HDD doet...
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 14:50 schreef Corradini het volgende:
[..]

Kras op de dvd? Koffie over je hoesje? Ik weet niet hoe jij met spullen omgaat maar van mij krijg je niets te leen.

[..]

Ah, iemand die de bel hoort luiden en denkt dat de klepel in het hoenderhok geworpen moet worden? Ik had het over muziek, je weet wel, die troep die alleen geluid maakt en die je niet hoeft te installeren. Ik ben wel benieuwd namelijk hoe jij je gekochte muziek terughaald bij Amazon.com als je pc crasht. Het lijkt me dat je niet onbeperkt die troep weer kan downloaden, toch?
hehe, touche

Weet het niet precies met cd's, met games kan je het iig weer makkelijk opnieuw downloaden, kan me niet voorstellen dat dit niet zo werkt met muziek cd's.
userIcon
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 14:56 schreef Mystic_HBC het volgende:
[..]


Een ongelukje gebeurt bij jou kennelijk niet Je gebruikt natuurlijk fluwelen handschoentjes en opent een gepantserd glazen kast en haalt dan je schijfjes eruit natuurlijk. Alles onder klinische omstandigheden.
Ook geen kinderen neem ik aan? Die maken ook weleens dingen kapot. Om maar een voorbeeldje te noemen.

Maar ik dan ook niet wat jij allemaal met je HDD doet...
Ik gebruik ze in ieder geval niet als onderzetter. En met openen je dvd krassen is een kunst en mocht er een kind besluiten om de dvd-kast in te gaan kan je erop rekenen dat die de eerste 3 maanden niet eens in de buurt van de dvd-kast durft te komen. Ja, als jij je kinderen laat spelen met je cd's en dvd's dan kan ik me voorstellen dat jij wat meer schade krijgt, zeker als je ze ook als onderzetter of vaatdoekje gebruikt. Sommige mensen zijn nu eenmaal zuiniger met de spullen waarvoor ze werken dan anderen.

Om je vraag te beantwoorden over de HDD: dat is een mechanisch stukje techniek wat dus stuk kan gaan, net als je dvd-speler of je TV.
userIcon
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 14:58 schreef redhead666 het volgende:
[..]


hehe, touche

Weet het niet precies met cd's, met games kan je het iig weer makkelijk opnieuw downloaden, kan me niet voorstellen dat dit niet zo werkt met muziek cd's.
Ik ben ook nog geen muziek kwijt geraakt, maar ik weet nog wel dat ik mijn games, als de CD-rom stuk zou gaan tegen een vergoeding kon opsturen en een nieuwe kreeg. De kosten zouden de nieuwe CD dekken en de verzendkosten geloof ik, maar dat is meestal niet een haalbare zaak omdat opsturen geld kost en de kosten die je dan krijgt genoeg zijn om te wachten tot deze cd in de tientjesbak terecht kwam.
Ik koop godver liever dvd's dan streamen!

[ Bericht gewijzigd door InFlames op woensdag 10 maart 2010 @ 16:22 ]
userIcon
No fucking shit.. Tuurlijk zat dat er al aan te komen.
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 15:02 schreef Corradini het volgende:
[..]

Ik ben ook nog geen muziek kwijt geraakt, maar ik weet nog wel dat ik mijn games, als de CD-rom stuk zou gaan tegen een vergoeding kon opsturen en een nieuwe kreeg. De kosten zouden de nieuwe CD dekken en de verzendkosten geloof ik, maar dat is meestal niet een haalbare zaak omdat opsturen geld kost en de kosten die je dan krijgt genoeg zijn om te wachten tot deze cd in de tientjesbak terecht kwam.
Mooi voordeel voor digitale distributie dan, je hoeft niets extra's te betalen om het nogmaals te installeren want een kapotte cd kan niet meer Wat inderdaad wel een issue is, wat als het bedrijf failliet gaat waar jij je games/cd's heb gekocht? Dat is iets wat de toekomst moet uitwijzen lijkt me. heb persoonlijk games bij Steam en bij Impulse gekocht en tot op heden ben ik daar tevreden over. Kosten ook trouwens, online is vaak toch wel een stuk goedkoper als in de winkel.
Mass Effect 2 in de winkel bij mij in de straat voor 60 Euri, online 35 euro, tel uit je winst.
userIcon
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 14:59 schreef Corradini het volgende:
[..]

Ik gebruik ze in ieder geval niet als onderzetter. En met openen je dvd krassen is een kunst en mocht er een kind besluiten om de dvd-kast in te gaan kan je erop rekenen dat die de eerste 3 maanden niet eens in de buurt van de dvd-kast durft te komen. Ja, als jij je kinderen laat spelen met je cd's en dvd's dan kan ik me voorstellen dat jij wat meer schade krijgt, zeker als je ze ook als onderzetter of vaatdoekje gebruikt. Sommige mensen zijn nu eenmaal zuiniger met de spullen waarvoor ze werken dan anderen.

Om je vraag te beantwoorden over de HDD: dat is een mechanisch stukje techniek wat dus stuk kan gaan, net als je dvd-speler of je TV.
Zou sneu zijn als je DVD speler kapot zou gaan met je favoriete film erin en het schijfje ook beschadigt.

En het lijkt mij, als je een mooie collectie films hebt dat je een extra back-up maakt.
Toch een keertje naar solid state disks kijken Minfer bewegende onderdelen.

Of de twee combineren, je bewaart alles op DVD en je HDD en gebruikt je HDD om het te bekijken etc.

userIcon
Slechte ontwikkeling, inderdaad. Welke poepslingerende VMBO-aap wil zijn exemplaren nou niet gewoon in de kast hebben staan?
man drumstickNL (Moderator Frontpage) 10-03-2010 @ 15:30 fotoboek no homepage
userIcon
'Streamen'? Dat ligt iig ver buiten mijn bereik, terwijl ik toch een redelijke pc heb. Ik kan wel 1080p films draaien maar ik zie me de komende 10 jaar nog geen 1080p films streamen. (Na upgrades)
userIcon
Vanaf juli gaat de fascistische Telenet-uitmelk-provider EINDELIJK weer zijn limiet weer eens opdrijven. Internet in Vlaanderen is blauw betalen voor weinig.
userIcon
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 15:30 schreef drumstickNL het volgende:
'Streamen'? Dat ligt iig ver buiten mijn bereik, terwijl ik toch een redelijke pc heb. Ik kan wel 1080p films draaien maar ik zie me de komende 10 jaar nog geen 1080p films streamen. (Na upgrades)
Dan moet je dus aan de xbox, werkt perfect.
man drumstickNL (Moderator Frontpage) 10-03-2010 @ 15:44 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 15:42 schreef MPC60 het volgende:
[..]


Dan moet je dus aan de xbox, werkt perfect.
Ik bedoelde dat mijn internetverbinden me niet zal toestaan om 1080p te gaan streamen. Een xboxje op mijn tv is een heel ander verhaal.
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 15:24 schreef Interloper het volgende:
Slechte ontwikkeling, inderdaad. Welke poepslingerende VMBO-aap wil zijn exemplaren nou niet gewoon in de kast hebben staan?
Ik heb inmiddels meer dan 800 CD's en zo'n 400 DVD's. Ik weet niet meer waar ik het laten moet. De CD's staan inmiddels in dozen op zolder, ze zijn allemaal geript naar Itunes. Veel makkelijker!
userIcon
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 15:24 schreef Mystic_HBC het volgende:
[..]


Zou sneu zijn als je DVD speler kapot zou gaan met je favoriete film erin en het schijfje ook beschadigt.
Ach, de meeste spelers spelen gewoon niet meer af als ze stuk gaan. Er zijn er ongetwijfeld bij die exploderen of je dvd als langspeelplaat gebruikt en met de laserlens probeert af te spelen als een grammofoon.

Aan de andere kant kan ook je huis in de brand vliegen.


quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 15:24 schreef Mystic_HBC het volgende:
En het lijkt mij, als je een mooie collectie films hebt dat je een extra back-up maakt.
Toch een keertje naar solid state disks kijken Minfer bewegende onderdelen.

Of de twee combineren, je bewaart alles op DVD en je HDD en gebruikt je HDD om het te bekijken etc.

Of gewoon downloaden en de DVD in de verpakking laten zitten, in een kluis, op de bank.
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 14:25 schreef NrTH het volgende:
[..]
Waarom zou je 100mbit nodig hebben om 1080p te streamen?
Om 1080p een beetje soepel te streamen zonder onderbrekingen heb je toch wel een ziek goede internetverbinding nodig .
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 14:23 schreef WSquater het volgende:
Er is al een rede waarom ik dit niks vind: de downloadtijd. Niet iedereen heeft 100mbps.
Het heeft geen download tijd. Het wordt gestreamed.
userIcon
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 15:44 schreef drumstickNL het volgende:
[..]

Ik bedoelde dat mijn internetverbinden me niet zal toestaan om 1080p te gaan streamen. Een xboxje op mijn tv is een heel ander verhaal.
Dan wordt het tijd voor een nieuw abbo? En die snelheid gaat sowieso wel omhoog komende tijd (je spreekt immers over jaren)!

Die discussie over 'bezit'... over een 10 jaar bezit ik geen dvd speler meer, lekker handig die dvd's! (<< eigen ervaring uit videoband tijdperk)
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 15:24 schreef Interloper het volgende:
Slechte ontwikkeling, inderdaad. Welke poepslingerende VMBO-aap wil zijn exemplaren nou niet gewoon in de kast hebben staan?
De poepslingerende VMBO-aap die mee gaat met zijn tijd en niet als een pauper of tokkie zijn woonkamer met dvd's en cd's wil vol stallen zodat je je rot kan zoeken naar zo'n fuck schijfje. Gewoon een NAS, SAN of mediaserver niet groter dan een schoenendoos, netjes weggewerkt in een kastje.
man drumstickNL (Moderator Frontpage) 10-03-2010 @ 16:44 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 16:18 schreef Patrijz het volgende:
[..]


Dan wordt het tijd voor een nieuw abbo? En die snelheid gaat sowieso wel omhoog komende tijd (je spreekt immers over jaren)!

Die discussie over 'bezit'... over een 10 jaar bezit ik geen dvd speler meer, lekker handig die dvd's! (<< eigen ervaring uit videoband tijdperk)
Heb nu 52 mbps en ik heb geen zin nog meer te betalen.
userIcon
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 15:56 schreef 49R het volgende:
[..]
Ik heb inmiddels meer dan 800 CD's en zo'n 400 DVD's. Ik weet niet meer waar ik het laten moet. De CD's staan inmiddels in dozen op zolder, ze zijn allemaal geript naar Itunes. Veel makkelijker!
Ja, zelf rippen of laten rippen is okay. Maar je wilt toch wel op z'n minst een fysieke back up?
userIcon
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 16:24 schreef seth_chaos het volgende:
[..]


De poepslingerende VMBO-aap die mee gaat met zijn tijd en niet als een pauper of tokkie zijn woonkamer met dvd's en cd's wil vol stallen zodat je je rot kan zoeken naar zo'n fuck schijfje. Gewoon een NAS, SAN of mediaserver niet groter dan een schoenendoos, netjes weggewerkt in een kastje.
En dan crasht je server

Kun je alles opnieuw downloaden....als dat tenminste nog mag. Ja, ze zeggen van wel, maar voor hoelang?
userIcon
als ik naar de winkel loop om een spel te halen, en ik kom buiten met zo'n doosje in mijn handen dan voel ik me GROOTS

met al dat digitaal gedoe download je wat en voel je je als een piraat.

maarja het zal wel weer aan mij liggen
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 14:26 schreef Yi-Long het volgende:
Ik ga pas series en films online 'kopen' wanneer ik ze dan ook vervolgens echt 'bezit', en niet dat het een soort 'huur' is ofzo.

Als ik NU Dexter (tv serie) zou kopen, dan wil ik die afleveringen over 20 jaar ook gewoon weer binnen kunnen halen, zonder er opnieuw voor te betalen. Heel simpel.

Tot het zover is, zullen mensen gewoon zelf dat spul downloaden. Gratis.
Alle series op de Amerikaanse Marketplace werken ook via dat principe, om jaloers van te worden als je ziet hoeveel ze er wel niet hebben. Ik meen dat wij hetzelfde kunnen met Halo Legends, maar daarvan zijn de afleveringen juist niet afzonderlijk te verkrijgen.
Ik ben er op tegen...
Kan me nog leuke avonden herinneren met vrienden...
Iemand neemt een paar dvds mee en we waren de hele avond zoet...
Iedereen kon dus genieten van die DVD die je gekocht had.
Met streamen kan dat niet meer...
Als je naar iemands huis gaat en je wilt die film laten zien dan moet hij er weer voor betalen... De hele fun van dat iedereen een dvd koopt en onderling uitwisseld is totaal verdwenen...
Eigendom is toch eigendom?

Als je nu een game koopt in de winkel krijg je hem dus fysiek. Mooi verpakt in een doosje, voorkantje en achterkantje erop. En een mooi rond ding dat je in zo'n mooie doos moet stoppen om te kunnen spelen.

In de toekomst willen ze het dus allemaal downloadable maken.
Ik kan de voordelen er wel van inzien ; Zo zal de prijs daadwerkelijk moeten zakken (ook al zullen ze dat dus nooit evenredig laten zakken als de extra kosten van branden en distributie). Voor beide kanten dus goedkoper, minder gedoe en wij als gamers hoeven ons huisje niet uit om een game te kopen.

Tot zo ver reden genoeg om het idee volledig te omarmen en het zo snel mogelijk laten implementeren door de gaming industrie !

Of toch niet???

De demo was wel goed genoeg, maar de volledige game blijkt niet goed herspeelbaar te zijn en zeer eentonig. Of ik ben hem gewoon helemaal zat na tientallen/honderden uren multiplayer.

En nu?

Doorverkopen of ruilen tegen een andere game zit er waarschijnlijk niet in.

Als sinds 2003 ben ik regelmatig actief op de grootste site voor de xbox in de benelux. Deze heeft ook een ruil/verkoopthread enzo.
Honderden gamers die dag in dag uit, uit zijn op een koopje of een mooie ruil.

In mijn ogen zal het dus niet voorkomen dat jij je digitale versie dus kan doorverkopen of ruilen.

En daar komt het punt van de definitie van eigendom........

Zal alles downloadable worden, dan zit je er je "leven" aan vast. Het wordt je dus opgelegd dat je niet zelf kan doen wat je wilt met jouw eigendom ( heb ik het niet over de kwestie copyright/autersrecht enzo, dat is duidelijk genoeg lijkt me).
Je zou een game die op een dvd staat, nog mee kunnen frisbieen als je dat wilt. (en kom nou niet met van die opmerkingen dat men zijn hdd van zijn ps4 of xbox 720 ook kan overgooien, want die vergelijking gaat niet op ).

Het komt erop neer dat het feitelijk geen aankoop meer is (en dus geen eigendom) maar enkel een gebruiksrecht.

[ Bericht gewijzigd door maarten1803 op donderdag 11 maart 2010 @ 04:04 ]
Beetje stating the obvious no?
58  van 58 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 11/02 OPTA onderzoekt problemen mail KPN17
» 11/02 Hackers maken gegevens KPN-klanten openbaar21
» 10/02 Duitsland tekent ACTA-verdrag nog niet39
» 10/02 Apple meer waard dan Microsoft en Google samen45


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden