Rotterdam begint morgen met hertellen

NederlandPolitiek • Geschreven door ANP op 10-03-2010 @ 11:56
print 

De gemeente Rotterdam begint morgen met het hertellen van de stemmen. Dat heeft een woordvoerder van de gemeente vandaag desgevraagd bevestigd.

Voor het hertellen worden onder andere ambtenaren ingezet. Die worden daar vandaag voor benaderd. De woordvoerder wil nog niet zeggen hoe lang het hertellen gaat duren en wie er als onafhankelijk orgaan op toeziet.


Bron: ANP


Lees ook:

» 21:08 Verdacht pakketje in Almelo gevonden1
» 20:06 Nullijn valt niet in de smaak21
» 18:52 'Hoge Raad moet zaak rond vuurwerkramp herzien'8
» 17:26 Jongen slaat ontvoerder van zich af37


delen | eKudos nujij

2068 views / 43 reacties
Reacties op dit bericht
43  van 43 reacties op deze pagina. Pagina  1
userIcon
leuk dat hertellen, maar dat neemt nog niet weg dat er stemmen zijn uitgebracht met meerdere mensen in het hokje...
userIcon
... En dat is één... Dat is twee... drie... chips,, opnieuw...
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 11:56 schreef OmniRocket het volgende:
leuk dat hertellen, maar dat neemt nog niet weg dat er stemmen zijn uitgebracht met meerdere mensen in het hokje...
Wat dan nog?

Hoe dan ook, wat ik vooral heel kwalijk vind is dat we in 2010 leven en dat er geen bedrijf is die een fraudevrij systeem kan bedenken, zonder potlood en papier...
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 11:58 schreef annabellalala het volgende:
[..]
Wat dan nog?

Hoe dan ook, wat ik vooral heel kwalijk vind is dat we in 2010 leven en dat er geen bedrijf is die een fraudevrij systeem kan bedenken, zonder potlood en papier...
is inderdaad redelijk belachelijk jah...
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 11:56 schreef OmniRocket het volgende:
leuk dat hertellen, maar dat neemt nog niet weg dat er stemmen zijn uitgebracht met meerdere mensen in het hokje...
klopt, maar als ze opnieuw verkiezingen uit zouden schrijven zouden veel meer mensen op de pvda en leefbaar stemmen, ten koste van de andere partijen. Dat verschil zou denk ik veel groter zijn.
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 11:58 schreef annabellalala het volgende:
[..]
Wat dan nog?

Hoe dan ook, wat ik vooral heel kwalijk vind is dat we in 2010 leven en dat er geen bedrijf is die een fraudevrij systeem kan bedenken, zonder potlood en papier...
Wat dan nog?

"'Hoe moet? Ik niet snap?"
"Gewoon dat vakje linksboven inkleuren meneer"
"Hoezo? Waarom doen?"
"Dat is gewoon beter"
"Ok, ikke daar inkleur doen"
"Ja, daar meneer, prima. Dank u wel"

zie je nu het probleem?
userIcon
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 12:02 schreef evadsred het volgende:
[..]


Wat dan nog?

"'Hoe moet? Ik niet snap?"
"Gewoon dat vakje linksboven inkleuren meneer"
"Hoezo? Waarom doen?"
"Dat is gewoon beter"
"Ok, ikke daar inkleur doen"
"Ja, daar meneer, prima. Dank u wel"

zie je nu het probleem?
ik bespeur enige afkeer van de PvdA en slecht ingeburgerde allochtonen
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 12:02 schreef Blaf het volgende:
Als ambtenaren gaan tellen is dat niet in het voordeel van Leefbaar Rotterdam , zij zullen wel stemmetjes extra tellen voor de linkse kliek.
Bijt nooit de hand die U voedde .
Met het gegeven dat rechts flink in de ambtenaren zal snijden na winst ,zullen ze wel met een gummetje en een rood potlood tellen .
Geestelijke dwalingen herstellen zullen we het maar noemen.
Hup Leefbaar Rotterdam
userIcon
Niet weer de boel oplichten PvdA aanhangers
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 12:04 schreef Morthill het volgende:
[..]


ik bespeur enige afkeer van de PvdA en slecht ingeburgerde allochtonen
Het ene wat je zegt hangt redelijk samen met het andere.
Maar goed, je kan ook gewoon de beelden kijken en dan zie je toch echt dat het een allochtonenprobleem was. En het is ook wel bekend waar die met name op stemmen.
userIcon
Als je niet capabel bent om zelfstandig een vakje rood te kleuren, ben je ook niet capabel om te stemmen.

Dit geldt uiteraard niet voor minder validen, dat moge duidelijk zijn, hoop ik.
En mocht dit niet duidelijk zijn, behoor jij ook tot die bovenste categorie...
Als er onregelmatigheden zijn geconstateerd tijdens het stemmen zouden ze niet moeten hertellen, maar de verkiezing opnieuw laten doen, en beter opletten tijdens die herverkiezingen. Als de stemmen verdacht zijn heeft het weinig nut ze opnieuw te tellen.
Leefbaar Rotterdam moet wel even groter worden dan die stink PvdA
Het tellen was niet het probleem.
Dus je kunt wel gaan hertellen maar dan blijven er vragen over.
Opnieuw stemmen lijkt mij het beste voor het rotterdamse volk.
Door gesjoemel burgermeester worden lijkt me ook niets.
userIcon
quote:

e woordvoerder wil nog niet zeggen hoe lang het hertellen gaat duren en wie er als onafhankelijk orgaan op toeziet.
Als de rotterdammers zelf slim zijn, gaan ze zelf kijken. Het hertellen zou openbaar zijn en dus kan het door iedereen gecontroleerd worden.
Reken maar dat als ik rotterdammer was dat ik morgen een dag vrij zou nemen om erbij te zijn.
En mochten ze weigeren, keihard bezwaar maken aangezien ieder deel van het stemproces openbaar en transparant moet zijn volgens de kieswet.
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 11:58 schreef annabellalala het volgende:
[..]
Wat dan nog?

Hoe dan ook, wat ik vooral heel kwalijk vind is dat we in 2010 leven en dat er geen bedrijf is die een fraudevrij systeem kan bedenken, zonder potlood en papier...
Ik vind het compleet belachelijk dat ik nog niet op vakantie kan naar Mars. Ik -begrijp- eigenlijk wel dat het lastig is.

Jij denkt ietwat makkelijk over computer beveiliging. Dat ga ik verder niet uitleggen, maar de kern is: WIE vertrouw je?

De stemmachine maker? De overheid?

Als je een gegarandeerd fraudevrij systeem wilt, moet het openbaar zijn, en controleerbaar. Een basisprincipe bij "veiligheid" is dat je -niemand- moet vertrouwen namelijk.

En dan nog, wat lost een stemmachine op?
Ietwat winst in het tempo van tellen? Joh, spannend... of we nou 1 uur of 5 minuten moeten wachten is volstrekt onbelangerijk.
Foutloos tellen? Hoe weet jij zo zeker dat een computer foutloos telt?
machines en de software worden gemaakt door mensen, die fouten maken en frauderen.

En natuurlijk zijn er manieren om het risico te minimaliseren, zoals inzage door IEDEREEN van de gebruikte software. Een voltrekt helder en controleerbaar stemmachine ontwerp EN EEN PAPERTRAIL!

Vooral dat laatste is zeer belangerijk.

http://wijvertrouwenstemc(...)n_stemcomputers_niet
userIcon
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 12:49 schreef frutser het volgende:
En natuurlijk zijn er manieren om het risico te minimaliseren, zoals inzage door IEDEREEN van de gebruikte software. Een voltrekt helder en controleerbaar stemmachine ontwerp EN EEN PAPERTRAIL!
Het is niet te doen, stemcomputers zijn fundamenteel een slecht idee.
Ook open source gaat het m niet worden:
http://wijvertrouwenstemcomputersniet.nl/Open_Source_geen_panacea
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 12:52 schreef Crazy Harry het volgende:
[..]

Het is niet te doen, stemcomputers zijn fundamenteel een slecht idee.
Ook open source gaat het m niet worden:
http://wijvertrouwenstemcomputersniet.nl/Open_Source_geen_panacea
Ik zeg niet dat Open Source het ultieme antwoord is. Het is een "onderdeel" van een betere oplossing. Ik schrijf "minimaliseren". Niet: "uitsluiten".

Daarnaast zei ik al de de stemmachine een oplossing is voor een niet bestaand probleem: stemmachines tellen niet "beter"dan mensen, en de snelheid is in ons klein kikkerlandje niet relevant.

Ik ben het dus met je eens.
Wat een in en in diep triest land is dit toch. Allochtonen die niet 1 fatsoenlijk woord Nederlands kunnen, wel capabel genoeg achten te kunnen stemmen. Het is werkelijk om te janken!!
userIcon
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 11:56 schreef OmniRocket het volgende:
leuk dat hertellen, maar dat neemt nog niet weg dat er stemmen zijn uitgebracht met meerdere mensen in het hokje...
Er zijn mensen die dubbel hebben gestemd, dat filter je bij een hertelling er niet uit.

Er zijn mensen geïntimideerd om op een bepaalde partij te stemmen, dat filter je bij een hertelling er niet uit.

Er was partij-propaganda aanwezig in stemlokalen, dat filter je er bij een hertelling niet uit.

Sommige mensen kregen twee stembiljetten en hebben ook twee keer gestemd, dat filter je er bij een hertelling niet uit.

Mensen hebben zonder zich te legitimeren gestemd, dat filter je er bij een hertelling niet uit.

De inhoud van twee stembussen is verdwenen, dat filter je er bij een hertelling niet uit.

Er werden voor stembureaus machtigingskaarten uitgedeeld, dat filter je er bij een hertelling niet uit.

Er liepen politici in stembureaus stemmen te werver, dat filter je er bij een hertelling niet uit.

Er werd in stemhokjes aangewezen welk vakje ingekleurd moest worden, dat filter je er bij een hertelling niet uit.

Er is maar één oplossing:
de raadsverkiezingen in Rotterdam moeten overgedaan worden!

Dat een dochter haar analfabete moeder helpt met stemmen, mag weliswaar niet, maar daar heb ik niet eens zo'n probleem mee.
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 12:30 schreef aroll het volgende:
Door gesjoemel burgermeester worden lijkt me ook niets.
De burgemeester wordt sowieso niet gekozen door het volk. Het ging vorige week om de gemeenteraad.
userIcon
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 13:32 schreef KingKai het volgende:
[..]
Er zijn mensen die dubbel hebben gestemd, dat filter je bij een hertelling er niet uit.

Er zijn mensen geïntimideerd om op een bepaalde partij te stemmen, dat filter je bij een hertelling er niet uit.

Er was partij-propaganda aanwezig in stemlokalen, dat filter je er bij een hertelling niet uit.

Sommige mensen kregen twee stembiljetten en hebben ook twee keer gestemd, dat filter je er bij een hertelling niet uit.

Mensen hebben zonder zich te legitimeren gestemd, dat filter je er bij een hertelling niet uit.

De inhoud van twee stembussen is verdwenen, dat filter je er bij een hertelling niet uit.

Er werden voor stembureaus machtigingskaarten uitgedeeld, dat filter je er bij een hertelling niet uit.

Er liepen politici in stembureaus stemmen te werver, dat filter je er bij een hertelling niet uit.

Er werd in stemhokjes aangewezen welk vakje ingekleurd moest worden, dat filter je er bij een hertelling niet uit.

Er is maar één oplossing:
de raadsverkiezingen in Rotterdam moeten overgedaan worden!

Dat een dochter haar analfabete moeder helpt met stemmen, mag weliswaar niet, maar daar heb ik niet eens zo'n probleem mee.
En jij denkt dat Aboutaleb DAT ooit zou toestaan ?
userIcon
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 13:39 schreef Flesgroen het volgende:
Vergeet de gestolen stembussen etc niet.

Ik ben zelf een Rotterdammer en ik kots van de pvda, samen met het cda de wagelijkste partij van Nederland, ik had dan liever de SP gewild.
Wat mij vooral verbaast is dat andere politieke partijen (inclusief de PVV) niks van zich laten horen. Blijkbaar nemen die het ook niet zo nauw met de democratie.

Maar de grootschalige fraude van de PvdA in Rotterdam is inderdaad zeer schandalig.
userIcon
O ja, weet iemand waar die stembiljetten bewaard worden en hoe die zijn beveiligd? Allemaal goed en aardig dat Aboutaleb eindelijk een hertelling niet meer blokkeert, maar wie garandeert dat het wel dezelfde stembiljetten zijn?
userIcon
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 13:56 schreef Conservative_Bastard het volgende:
[..]


En jij denkt dat Aboutaleb DAT ooit zou toestaan ?
Nee. Maar die valt voor mij dan ook gigantisch door de mand.
(De hele PvdA eigenlijk)
userIcon
Morgen pas? Wat hebben ze de hele week dan gedaan??
Ze moeten gewoon helemaal opnieuw stemmen in Rotterdam
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 13:57 schreef KingKai het volgende:
[..]
Wat mij vooral verbaast is dat andere politieke partijen (inclusief de PVV) niks van zich laten horen. Blijkbaar nemen die het ook niet zo nauw met de democratie.

Maar de grootschalige fraude van de PvdA in Rotterdam is inderdaad zeer schandalig.
Oh, en voor deze beschuldiging heb je welk bewijs?
userIcon
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 13:57 schreef KingKai het volgende:
[..]
Wat mij vooral verbaast is dat andere politieke partijen (inclusief de PVV) niks van zich laten horen. Blijkbaar nemen die het ook niet zo nauw met de democratie.

Maar de grootschalige fraude van de PvdA in Rotterdam is inderdaad zeer schandalig.
jij hebt gezien wat al die mensen die de regels overtreden stemmen?
Zo nee, dan kap met die achterlijke beschuldiging.
Zo ja, dan moet jij ook maar eens onderzocht worden en bepaald worden hoeveel jij schuldig bent aan manipulatie van kiezers.
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 14:06 schreef Opgefockt het volgende:
Morgen pas? Wat hebben ze de hele week dan gedaan??
Gummen en vakjes rood maken
userIcon
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 15:17 schreef frutser het volgende:
[..]


Oh, en voor deze beschuldiging heb je welk bewijs?
Weet je het zeker? Betekent wel dat je wat moet lezen...

http://extra.volkskrant.n(...)rkwanselt_democratie

http://www.dagelijksestan(...)eer-onwaarschijnlijk
userIcon
Huh? kan ik maar twee linkjes plaatsen?
userIcon
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 15:38 schreef Crazy Harry het volgende:
[..]

jij hebt gezien wat al die mensen die de regels overtreden stemmen?
Nee, maar ik heb er wel veel over gelezen. Het blijkt dat de ongeregeldheden vooral (of eigenlijk: alleen maar) in allochtonenbuurten plaats vonden, waar de PvdA het gros van haar stemmen vandaan heeft. Volgens de voorzitter van een van de kiesbureaus betrof het inderdaad (vooral) de PvdA. (dat waren zijn constateringen)
quote:
Zo nee, dan kap met die achterlijke beschuldiging.
Nee dat doe ik niet. Ik vind democratie veel te belangrijk daarvoor. Verkiezingen moeten altijd 100% eerlijk en betrouwbaar zijn. Anders kan je ze net zo goed niet houden en de democratie afschaffen.
quote:
Zo ja, dan moet jij ook maar eens onderzocht worden en bepaald worden hoeveel jij schuldig bent aan manipulatie van kiezers.
Ik neem aan dat dit een poging tot humor is. Zo nee, verklaar je nader.
userIcon
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 15:39 schreef SpaceBunny het volgende:
oh Rotjeknor.
wat is er toch met je gebeurd?
Dankzij vooral de PvdA wonen er meer niet-Westerse-allochtonen dan Nederlanders. De verkiezingen worden dan ook op een niet-Westerse manier gehouden: vol fraude en intimidatie.
userIcon
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 @ 16:11 schreef KingKai het volgende:
Nee, maar ik heb er wel veel over gelezen. Het blijkt dat de ongeregeldheden vooral (of eigenlijk: alleen maar) in allochtonenbuurten plaats vonden, waar de PvdA het gros van haar stemmen vandaan heeft. Volgens de voorzitter van een van de kiesbureaus betrof het inderdaad (vooral) de PvdA. (dat waren zijn constateringen)
Dat is dus afgaande op uitspraken van 1 persoon, dat kan je geen bewijs noemen.
quote:

Nee dat doe ik niet. Ik vind democratie veel te belangrijk daarvoor. Verkiezingen moeten altijd 100% eerlijk en betrouwbaar zijn. Anders kan je ze net zo goed niet houden en de democratie afschaffen.
Als je echt zoveel om de democratie geeft, dan moet je niet op een partij afgeven maar gewoon op hoe de verkiezingen in rotterdam vergaan zijn. Dat het niet goed ging is evengoed de schuld van niet-ingrijpende filmers als van niet-ingrijpende bureau-medewerkers. Het is niet voor niets dat de verkiezingen openbaar zijn en door iedereen gecontroleerd mogen en kunnen worden.
quote:

Ik neem aan dat dit een poging tot humor is. Zo nee, verklaar je nader.
Als jij gezien had wat men gestemd heeft had je het stemgeheim gebroken. Uiteraard was ik er van overtuigd dat je het niet wist en daardoor was het inderdaad een poging tot humor (die ik nu toch uitgelegd heb).


The plot thickens, twitter:
quote:

kajleers Goedemorgen... Als *dit* waar is.... ANP: LEEFBAAR ROTTERDAM ZETTE AAN TOT WERVEN VOLMACHTEN
zijn er ambtenaren die dat tellen willen doen?
43  van 43 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 21:08 Verdacht pakketje in Almelo gevonden1
» 20:06 Nullijn valt niet in de smaak21
» 18:52 'Hoge Raad moet zaak rond vuurwerkramp herzien'8
» 17:26 Jongen slaat ontvoerder van zich af37


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden