Na de gemeenteraadsverkiezingen van vorige week, zei de Haagse PVV-lijsttrekker Sietse Fritsma dat zijn partij 'de gevestigde politiek in de stad helemaal gek gaat maken'. Demissionair premier Balkenende vindt deze uitspraak "buitengewoon onverstandig en niet voor herhaling vatbaar". Balkenende zei dat vandaag na afloop van de Hofstadlezing in Den Haag.
De gevallen premier vindt de uitspraak van Fritsma, ook Tweede Kamerlid voor de PVV, 'het toppunt van cynisme'. Ook vroeg Balkenende zich af: "En wat schieten we er mee op?" De recentelijk herkozen CDA-leider wees erop dat, in Nederland, de verschillende partijen wel samen moeten werken om de problemen van de burgers op te lossen. De opmerkingen van Fritsma vergroten, volgens de CDA-lijsttrekker, enkel de kloof tussen het bestuur van een stad en de gevoelens onder de bevolking.
quote:Hopelijk snel, want dat ze dat nog niet gedaan hebben is een schande.Op dinsdag 9 maart 2010 @ 23:32 schreef Martin73 het volgende:
Wanneer gaat Balkenende PVV uitsluiten van de regering?
quote:Alsof dat "verandering" teweeg brengt. Zeggen dat "de politiek gek gaat maken" slaat gewoon helemaal nergens op, want dat zou geen doel op zich moeten zijn. Maar tegenwoordig zijn er hele bevolkingsgroepen die "de politiek" als een soort GTST zijn gaan zien en met popcorn op schoot zich entertainen met welke rotzooi de PVV nu weer aan komt zetten. En Fritsma doelt op deze groep met zijn uitspraak.Op dinsdag 9 maart 2010 @ 23:29 schreef ZodiaX het volgende:
Tja, er zou maar eens wat veranderen! dat kan toch niet!
quote:Wat zijn we de laatste jaren met Jan-Peter opgeschoten?Ook vroeg Balkenende zich af: "En wat schieten we er mee op?"
quote:Fritsma is niet eng, gewoon een beetje dom net als De Mos, Grauss, Bosma en noem het rijtje maar opOp dinsdag 9 maart 2010 @ 23:30 schreef SanSebastian het volgende:
Fritsma is eng. Balkenende is slim.
quote:Meer dan met de PVV?Op dinsdag 9 maart 2010 @ 23:34 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Wat zijn we de laatste jaren met Jan-Peter opgeschoten?
quote:Als iemand hem bijtijds had afgeschoten.....Op dinsdag 9 maart 2010 @ 23:34 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Wat zijn we de laatste jaren met Jan-Peter opgeschoten?
quote:Wacht eerst eens tot de verkiezingen en kijk dat het volk wil. Dat is wel het minste wat volkvertegenwoordigers kunnen doen.Op dinsdag 9 maart 2010 @ 23:33 schreef Vibromass het volgende:
[..]
Hopelijk snel, want dat ze dat nog niet gedaan hebben is een schande.
quote:Dat maakt het andere zeer zeker niet beter.Op dinsdag 9 maart 2010 @ 23:34 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Wat zijn we de laatste jaren met Jan-Peter opgeschoten?
quote:Yup, en toch heeft hij wel gelijkOp dinsdag 9 maart 2010 @ 23:34 schreef xstatic1975 het volgende:
Aan een gevallen premier die niet één van z'n kabinetten bij elkaar kon houden zou ik zeggen: STFU!
quote:Fout, dat is namelijk de hele linkse kliek al. De gewone burger is bij hen altijd de lul.Op dinsdag 9 maart 2010 @ 23:31 schreef Anastacia1980 het volgende:
PVV is een schande voor Nederland.
quote:Best laat de eerste 'linkse' opmerkingOp dinsdag 9 maart 2010 @ 23:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Fout, dat is namelijk de hele linkse kliek al. De gewone burger is bij hen altijd de lul.
quote:Daar hoef je je geen zorgen over te maken, als de gemeenteraden een voorbeeld is van PVV politiek als ze iets waar moeten gaan maken komt de PVV niet eens door de coalitie besprekingen heen.Op dinsdag 9 maart 2010 @ 23:36 schreef Gisele het volgende:
Als CDA niet in een coalitie gaat zitten met PVV, dan kunnen ze op mijn stem rekenen! PVV mag nooit aan de macht komen in dit land!
quote:De PvdA wil in de eerste plaats niet samenwerken met de PVV en niet andersom. Dat is ook logisch want de A staat tegenwoordig niet meer alleen voor Arbeid.Op dinsdag 9 maart 2010 @ 23:41 schreef BasOne het volgende:
[..]
Daar hoef je je geen zorgen over te maken, als de gemeenteraden een voorbeeld is van PVV politiek als ze iets waar moeten gaan maken komt de PVV niet eens door de coalitie besprekingen heen.
quote:Pssst... Nederland heeft een meerdere-partijen-stelsel, met een coalitie en een oppositie.Op dinsdag 9 maart 2010 @ 23:40 schreef ThaSandman het volgende:
Helaas voor jou komt PVV wel aan de macht en terecht.
quote:Waarschijnlijk wel maar het maakt me niets meer uit wat die man zegt, ik ben toch wel zo volledig klaar met hem, hij moet echt wegOp dinsdag 9 maart 2010 @ 23:38 schreef BasOne het volgende:
[..]
Yup, en toch heeft hij wel gelijk
quote:Dan is het dus de eigen schuld van de 'gewone burger', die stemde immers meestal 'links'.Op dinsdag 9 maart 2010 @ 23:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Fout, dat is namelijk de hele linkse kliek al. De gewone burger is bij hen altijd de lul.
quote:De PVV in Almere en Den Haag blijven vasthouden aan een hoofdoekjes verbod en stadscommando's, en vinden die punten onbespreekbaar, dan moet je niet vreemd opkijken dat niemand met je samen wil werken.Op dinsdag 9 maart 2010 @ 23:45 schreef Perceval het volgende:
[..]
De PvdA wil in de eerste plaats niet samenwerken met de PVV en niet andersom. Dat is ook logisch want de A staat tegenwoordig niet meer alleen voor Arbeid.
quote:Kijk eerst maar in je portemonnee.Op dinsdag 9 maart 2010 @ 23:35 schreef Schnappieter het volgende:
[..]
Meer dan met de PVV?
Light (Developer) 09-03-2010 @ 23:50
quote:Gelukkig is Balkenende III niet gevallen.Op dinsdag 9 maart 2010 @ 23:34 schreef xstatic1975 het volgende:
Aan een gevallen premier die niet één van z'n kabinetten bij elkaar kon houden zou ik zeggen: STFU!
quote:Waarom? Als je de gevoelens van onvrede van de Nederlandse bevolking zou onderdrukken is er wellicht over 5 jaar nog een veel extremere reactie. Liever dus dat het "probleem" op een iets normalere wijze wordt opgelost. Pim Fortuijn was wat mij betreft nog beter geweest, maar die is helaas vroegtijdig vermoord... het valt me nog mee dat deze herkansing redelijk netjes verloopt.Op dinsdag 9 maart 2010 @ 23:31 schreef Anastacia1980 het volgende:
PVV is een schande voor Nederland.
quote:Je hoort mij ook helemaal nergens zeggen dat de PVV de oplossing zou zijn.Op dinsdag 9 maart 2010 @ 23:37 schreef everest_p het volgende:
[..]
Dat maakt het andere zeer zeker niet beter.
quote:Een bevolkingsgroep de schuld geven van alle problemen in Nederland noem jij normaal?Op dinsdag 9 maart 2010 @ 23:52 schreef Perceval het volgende:
[..]
Waarom? Als je de gevoelens van onvrede van de Nederlandse bevolking zou onderdrukken is er wellicht over 5 jaar nog een veel extremere reactie. Liever dus dat het "probleem" op een iets normalere wijze wordt opgelost. Pim Fortuijn was wat mij betreft nog beter geweest, maar die is helaas vroegtijdig vermoord... het valt me nog mee dat deze herkansing redelijk netjes verloopt.
quote:ah, nog iemand die over 1 kam scheertOp dinsdag 9 maart 2010 @ 23:52 schreef aroll het volgende:
Helaas , want ik ben ook tegen de islam.
quote:Als grootste partij in Almere hadden ze het zo inderdaad kunnen bedoelen, als 2de partij in Den Haag nietOp dinsdag 9 maart 2010 @ 23:54 schreef Stefkuh het volgende:
Als ik zeg "ik ga een klant van mij gek maken", dan bedoel ik "ik ga hem of haar helemaal overrompelen met een geweldige presentatie".
Niet zo huilen balkie...
quote:Ken je dat spreekwoord over stuurlui en aan wal staan? Ergens denk ik dat 9 van de 10 mensen die dit soort dingen zeggen het zelf een stuk slechter zou doen wanneer het er op aan zou komen. En misschien is dat nog een positieve inschatting.Op dinsdag 9 maart 2010 @ 23:52 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Als er iemand incapabel en ongeloofwaardig is in de NLse politiek, dan is hij dat wel. En dat is knap, met zoveel concurrentie wat betreft idioten in de politiek.
quote:Hij is toch weer naar voren geschoven door het CDA, de ouderen zullen toch weer op hem stemmen, misschien wordt het CDA weer het grootst en dan begint alles weer van voor af aan.Op dinsdag 9 maart 2010 @ 23:52 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Je hoort mij ook helemaal nergens zeggen dat de PVV de oplossing zou zijn.
Ik zeg alleen dat Balkenende gewoon totaal geen recht van spreken meer heeft.
Als er iemand incapabel en ongeloofwaardig is in de NLse politiek, dan is hij dat wel. En dat is knap, met zoveel concurrentie wat betreft idioten in de politiek.
quote:...Willem Alexander, Peter Rudolf, Maxime Jacques...Op dinsdag 9 maart 2010 @ 23:35 schreef everest_p het volgende:
[..]
Fritsma is niet eng, gewoon een beetje dom net als De Mos, Grauss, Bosma en noem het rijtje maar op
quote:http://www.politiekebarometer.nl/Op dinsdag 9 maart 2010 @ 23:59 schreef everest_p het volgende:
[..]
Hij is toch weer naar voren geschoven door het CDA, de ouderen zullen toch weer op hem stemmen, misschien wordt het CDA weer het grootst en dan begint alles weer van voor af aan.
Of PVV wordt het grootst en dan zakt Nederland helemaal weg.
Veel keus is er niet, of er moeten grote wijzigingen plaats vinden in de peilingen om zo een normaal kabinet te kunnen vormen. Paars zou ideaal zijn, alleen weet niet wat de actuele peilingen zijn op dit moment.
quote:Ik kan mij het SP gebeuren nog herinneren, die wilde ook niet wijken van hun standpunt(en) en werd buiten gesloten; saillant detail is dat menig rechts georiënteerde Fok!-er SP de grond in boordde...Op dinsdag 9 maart 2010 @ 23:49 schreef BasOne het volgende:
[..]
De PVV in Almere en Den Haag blijven vasthouden aan een hoofdoekjes verbod en stadscommando's, en vinden die punten onbespreekbaar, dan moet je niet vreemd opkijken dat niemand met je samen wil werken.
Ze doen het zichzelf aan, niet 1 van de andere partijen.
In plaats zich te concentreren op hun overige standpunten als criminaliteit en zorg, laten ze hun kiezers stikken door vast te blijven houden aan standpunten waarvan ze weten dat er geen draagvlak is onder de andere partijen.
quote:De SP was bij voorbaat al kansloos omdat Balkie niet met 2 'linksen' een kabinet wilde vormen.Op woensdag 10 maart 2010 @ 00:03 schreef Mystic_HBC het volgende:
[..]
Ik kan mij het SP gebeuren nog herinneren, die wilde ook niet wijken van hun standpunt(en) en werd buiten gesloten; saillant detail is dat menig rechts georiënteerde Fok!-er SP de grond in boordde...
Nu doet de PVV dit, enigszins... En dan wordt het weer bejubeld dat ze niet willen wijken voor de 'elitaire linkse elite'
Hypocriet imho...
quote:De PVV'ers slapen alOp woensdag 10 maart 2010 @ 00:03 schreef BasOne het volgende:
Ik duik m'n bed in, veel plezier nog jongens en meisjes![]()
quote:lolOp woensdag 10 maart 2010 @ 00:06 schreef everest_p het volgende:
[..]
De PVV'ers slapen al
quote:Inderdaad.. jarenlang niet naar de burger luisteren en vier kabinetten op rij laten vallen.. en dan een ander verwijten maken over het vergroten van de kloof tussen bestuur en bevolking.. en dat alles vanwege een onschuldige opmerking tijdens een verkiezingsfeestje..Op dinsdag 9 maart 2010 @ 23:34 schreef xstatic1975 het volgende:
Aan een gevallen premier die niet één van z'n kabinetten bij elkaar kon houden zou ik zeggen: STFU!
quote:Op woensdag 10 maart 2010 @ 00:07 schreef BasOne het volgende:
[..]
lol
Nog ff snel 1 laatste reactie
Nu duik ik echt m'n bed in, veel plezier nog jongens en meisjes![]()
quote:Alles vanuit de PVV is onschuldig en alles richting de PVV is demoniseren, dat kennen we inmiddels wel.Op woensdag 10 maart 2010 @ 00:08 schreef Schepseltje het volgende:
[..]
Inderdaad.. jarenlang niet naar de burger luisteren en vier kabinetten op rij laten vallen.. en dan een ander verwijten maken over het vergroten van de kloof tussen bestuur en bevolking.. en dat alles vanwege een onschuldige opmerking tijdens een verkiezingsfeestje..
quote:Balkende III is niet gevallen!Op woensdag 10 maart 2010 @ 00:08 schreef Schepseltje het volgende:Inderdaad.. jarenlang niet naar de burger luisteren en vier kabinetten op rij laten vallen.. en dan een ander verwijten maken over het vergroten van de kloof tussen bestuur en bevolking.. en dat alles vanwege een onschuldige opmerking tijdens een verkiezingsfeestje..
quote:Je ogen compleet sluiten voor de ellende, veroorzaakt door een bepaalde bevolkingsgroep is wel normaal?Op dinsdag 9 maart 2010 @ 23:54 schreef everest_p het volgende:
[..]
Een bevolkingsgroep de schuld geven van alle problemen in Nederland noem jij normaal?
quote:als in een soort van "Cordon Sanitaire"?Op dinsdag 9 maart 2010 @ 23:32 schreef Martin73 het volgende:
Wanneer gaat Balkenende PVV uitsluiten van de regering?
quote:Als je met alle winden meewaait, ja. Als je ergens voor staat dan kun je best op voorhand stellen dat een partij zo ver van je af staat dat het niet gaat lukken.Op dinsdag 9 maart 2010 @ 23:37 schreef Atoompje het volgende:
[..]
Wacht eerst eens tot de verkiezingen en kijk dat het volk wil. Dat is wel het minste wat volkvertegenwoordigers kunnen doen.
quote:'de gevestigde politiek in de stad helemaal gek gaat maken'
quote:Des te meer reden om hem vaak te herhalen.Demissionair premier Balkenende vindt deze uitspraak "buitengewoon onverstandig en niet voor herhaling vatbaar".
quote:Dat is het ook; een goede weerspiegeling van de mening van het volk over de huidige 'politici' (clowns).De gevallen premier vindt de uitspraak van Fritsma, ook Tweede Kamerlid voor de PVV, 'het toppunt van cynisme'.
quote:Dat heb ik mij ook vanaf dag 1 afgevraagd over Balkenende...Ook vroeg Balkenende zich af: "En wat schieten we er mee op?"
quote:In de zin van: het landsbelang is groter dan het belang van het aantal zetels in de gemeenteraad? Of het belang van zoveel mogelijk zetels in de kamer zien te behouden; koste wat kost?De recentelijk herkozen CDA-leider wees erop dat, in Nederland, de verschillende partijen wel samen moeten werken om de problemen van de burgers op te lossen.
quote:Look who's talking.De opmerkingen van Fritsma vergroten, volgens de CDA-lijsttrekker, enkel de kloof tussen het bestuur van een stad en de gevoelens onder de bevolking.
quote:volgende keer staat er weer gewoon: 'Balkenende woedend op Fritsma'Op woensdag 10 maart 2010 @ 00:38 schreef AtheistischFundamentalist het volgende:
'haalt uit'
Wat een shownieuwsniveau weer, iemand zegt iets over een ander op een normale toon, boehoe.
quote:de-maat-schap-pij-dat-ben-jijOp dinsdag 9 maart 2010 @ 23:30 schreef SanSebastian het volgende:
Fritsma is eng. Balkenende is slim.
quote:We zijn er alleen maar bij ingeschoten.Op dinsdag 9 maart 2010 @ 23:34 schreef Yi-Long het volgende:
Wat zijn we de laatste jaren met Jan-Peter opgeschoten?
quote:Hmmja, ben ook een beetje uitgekeken op dat belerende vingertjeOp dinsdag 9 maart 2010 @ 23:50 schreef WTF2009 het volgende:
Hopelijk één van zijn laatste stuiptrekkingen.
Kan die man niet meer zien
quote:De PVV profileert zich zich Fritsma als een anarchistische groepering, ik vrees het ergste als deze amateuristische sujetten in een regering gaan plaatsnemen, dat kunnen we in deze crisistijden niet gebruiken..Op dinsdag 9 maart 2010 @ 23:55 schreef Haushofer het volgende:
[..]
ah, nog iemand die over 1 kam scheert
Danny (Administrator) 10-03-2010 @ 01:58
quote:Daar gaat het toch helemaal niet om?Op dinsdag 9 maart 2010 @ 23:29 schreef ZodiaX het volgende:
Tja, er zou maar eens wat veranderen! dat kan toch niet!
quote:Voorbeelden en bronnen graag.Op dinsdag 9 maart 2010 @ 23:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Fout, dat is namelijk de hele linkse kliek al. De gewone burger is bij hen altijd de lul.
quote:Op woensdag 10 maart 2010 @ 08:07 schreef kitao het volgende:
Balkenende haalt uit naar PVV'er Fritsma :
En dan denk je nu gaan we het krijgen ; zoiets in de trant van dat de betreffende PVV-er Den Haag in de afgrond stort , maar dan staat er dit :
"buitengewoon onverstandig en niet voor herhaling vatbaar".
Wat een afgang zeg , die kerel haalt uit als een oud omaatje.
![]()
quote:Neen. Wat een schande is voor Nederland is dat we naar de buitenwereld afspiegelen hoe goed het gaat met de multi-culti samenleving en de ogen sluiten en wegkijken van alle nog op te lossen problemen, ze afdoen als incidenten en het onderwerp te taboe is om aan te pakken. Dat is behoorlijk hypocriet, niet ?Op dinsdag 9 maart 2010 @ 23:31 schreef Anastacia1980 het volgende:
PVV is een schande voor Nederland.
quote:Nee, maar het stoicijns blijven ontkennen dát er (grote) problemen zijn met een bepaalde bevolkingsgroep nog minder!Op dinsdag 9 maart 2010 @ 23:54 schreef everest_p het volgende:
[..]
Een bevolkingsgroep de schuld geven van alle problemen in Nederland noem jij normaal?
quote:Misschien wel beter dan met elke andere mongool die er is. Je kan het niet zeggen, het had net zo goed veel slechter kunnen zijn, ik vind dat wij bv door de crisis niet zwaar getroffen zijn, niet zo zwaar als in andere (grotere) landen. Je kunt herleiden dat Balkende NL economisch 'sterk(er)' gemaakt heb in de jaren voorafOp dinsdag 9 maart 2010 @ 23:34 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Wat zijn we de laatste jaren met Jan-Peter opgeschoten?
quote:Problemen benoemen is een ding, het ook oplossen is wat lastiger. Aangezien de PVV niets kan oplossen blijft het bij benoemen.Op woensdag 10 maart 2010 @ 08:49 schreef Datzegik69 het volgende:
[..]
Nee, maar het stoicijns blijven ontkennen dát er (grote) problemen zijn met een bepaalde bevolkingsgroep nog minder!
quote:Klopt, het veroordelings percentage voor deze jongens moet worden verhoogd, aan zwaarder straffen hebben we niets. Zodra dit gebeurd kun je veel sneller criminele hangjongeren van de straten halen.Op woensdag 10 maart 2010 @ 00:30 schreef WTF2009 het volgende:
[..]
Je ogen compleet sluiten voor de ellende, veroorzaakt door een bepaalde bevolkingsgroep is wel normaal?
Ze zijn het niet allemaal. Maar degenen die etteren mogen absoluut tot orde geroepen worden zonder dat er marocs als jij zijn die net doen of er geen enkel probleem is.
Vind je zelf dat je eerlijk bezig bent hier? Praat je nou echt alle shit van deze groep ellendelingen goed? Hoor je daarbij of bij het gedeelte van de marokkaanse groep die wel goed willen?
quote:Everest ik weet dat je normaal gesproken eerlijk bent in het beoordelen daarom reageer ik nu op je. Laat teleurstelling niet maken dat jij uit het oog verliest dat er echt wel iets moet gebeuren. Je weet ook best dat de huidige politiek er niets van bakt. Ik ken de tijden nog dat marokkanen en nederlanders geen problemen samen hadden. Jij en bijvoorbeeld Wa3ra kunnen veel betekenen voor de groep mensen die dreigt tussen de wal en het schip te raken. Wilders heeft het niet voorzien op jullie, die hoopt gewoon ergens in het midden uit te komen waardoor er wel eerst dingen ten goede moeten veranderen. Met "ten goede" bedoel ik ten goede voor ons allemaal, dus voor iedereen die hier woont. Als ik een marokkaanse was, zou ik eerst gloeiend kwaad worden op de groep ellendelingen die het voor mij zouden vergallen hier terwijl ik hier alleen maar wil leven in vrede. Ik denk dat daar ongeveer het juiste idee ligt waar iedereen mee bezig moet gaan. Dan komen we er samen wel uit. Schelden over en weer helpt geen drol. Wij moeten degenen die hier de boel op stelten zetten ter verantwoording roepen. Dan maar met hulp van Wilders. Als de PVV er in de komende 4 jaar een puinhoop van maakt of op discriminatie overgaat dan zijn ze zo exit want dat wil niemand, al hebben ze nog zo'n grote mond.Op woensdag 10 maart 2010 @ 09:55 schreef everest_p het volgende:
[..]
Klopt, het veroordelings percentage voor deze jongens moet worden verhoogd, aan zwaarder straffen hebben we niets. Zodra dit gebeurd kun je veel sneller criminele hangjongeren van de straten halen.
Ik praat niets goed en besef dat er degelijk problemen zijn, alleen doet geertje dit niet eerlijk omdat hij het bijvoorbeeld niet heeft over Antilianen, terwijl zij vaker zijn vertegenwoordigd in de misdaad cijfers.