Israël wil samen met de Arabische buurlanden kerncentrales gaan bouwen. Dat heeft de Israëlische minister voor nationale infrastructuur, Uzi Landau, dinsdag gezegd op een internationale conferentie over kernenergie in Parijs.
"De bouw van een kernreactor om energie op te wekken zal Israël in staat stellen om onafhankelijk te worden op het gebied van energievoorziening", aldus Landau. Hij voegde daaraan toe dat Israël 'kernenergie altijd heeft overwogen als gedeeltelijke vervanging van de afhankelijkheid van steenkool'. Kerncentrales moeten Israël niet alleen helpen om de energievoorziening veilig te stellen, maar ook om de opwarming van de aarde tegen te gaan door het gebruik van fossiele brandstoffen te beperken. De centrales zullen aan de strengste veiligheidsmaatregelen voldoen, zei Landau.
Israël speelt al jaren met het idee om kernenergie op te wekken. In 2007 zei een van de voorgangers van Landau, Binyamin Ben Eliezer, al dat hij werkte aan een plan om een kerncentrale in de Negevwoestijn te bouwen.
Een aantal maanden geleden voerde Landau besprekingen met de Franse minister voor energie, Jean-Louis Borloo. Landau stelde toen een samenwerkingsverband voor tussen Frankrijk, Israël en Jordanië. Borloo was enthousiast over dit idee.
Het was Frankrijk dat Israël in het begin van de jaren vijftig hielp bij het bouwen van een kernreactor in Dimona. Israël zou deze reactor hebben gebruikt om een kernwapenarsenaal op te bouwen. Israël heeft daarnaast nog een kleine onderzoeksreactor in Nahal Soreq, niet ver van Tel Aviv. Israël heeft -in lijn met zijn politiek van 'nucleaire ambiguïteit'- nooit toegegeven dat het een kernmacht is. Het land heeft evenwel ook nooit zijn handtekening gezet onder het non-proliferatieverdrag, dat er op gericht is het aantal landen dat in staat is kernwapens te maken te beperken.
De bouw van een nieuwe kerncentrale zal opnieuw de aandacht vestigen op de heimelijke nucleaire activiteiten van Israël. Toen een naaste medewerker van Landau, Chen Ben Lulu, gevraagd werd of Israël inspecteurs van het Internationaal Atoomenergie Agentschap (IAEA) zou toestaan toezicht te houden op nieuwe projecten, antwoordde hij slechts dat Israël zich aan alle relevante regels zou houden.
Syrië
Ook Syrië maakte vandaag bekend kernenergie te willen gebruiken om te kunnen voldoen aan de groeiende energiebehoefte. Door de bevolkingsgroei in het land ontstaat er een tekort aan energie. "De vredige toepassing van kernenergie mag niet worden gemonopoliseerd door de weinigen die de technologie in handen hebben, maar moet voor iedereen beschikbaar zijn", aldus Faysal Mekdad, onderminister van Buitenlandse Zaken in Syrië.

quote:De zesdaagse oorlog van 67 is gestart door Israel om de zionistische honger en drang naar macht en onderdrukking te voeden, niets meer en niets minder.Op dinsdag 9 maart 2010 @ 15:41 schreef evadsred het volgende:
[..]
In de pan gehakt zoals de iraanse regering hun eigen bevolking in de pan haakt? Verdedig dergelijk regering maar ja.
Daarbij zijn het de buurlanden die zich misdragen tegen israel, waarna israel zich misdraagt tegen hen. Een pijnlijke les die de omliggende landen hebben ondervonden, waarna ze plots een aantal toontjes lager zijn gaan zingen.
Als israel een kerncentrale bouwt dan zullen ze dus ook toezicht moeten toestaan. Dat jij het normaal vindt dat Iran dat niet doet, zegt heel wat over je hypocrisie en stupiditeit waarmee je tegen zaken aankijkt.
quote:VS is gelijk aan Israël?Op dinsdag 9 maart 2010 @ 15:42 schreef everest_p het volgende:
[..]
VS=Israel
Vertouw je de VS niet dan automatisch Israel niet, heel simpel.
quote:Amerika en westen geven financiele steun aan zowel israel als de palestijnen en regelt vredesoverleg. Iran stuurt enkel wapens naar de palestijnen en roept op tot de vernietiging van israel.Op dinsdag 9 maart 2010 @ 15:35 schreef J_Zegers het volgende:
[..]
Israël krijgt toch jaarlijks miljarden dollars hulp van de VS... waarom mag Iran zich niet bemoeien met het conflict en de Palestijnen helpen? Dubbele standaard?
quote:Kom eens met een bron, ipv je geblaat te herhalen. En dan niet al-jazeera he.Op dinsdag 9 maart 2010 @ 15:38 schreef J_Zegers het volgende:
[..]
Iran heeft dus het recht om Israël aan te vallen aangezien de misdadige Israëlische terreurstaat meerdere malen Iran hebben gedreigd te vernietigen.
quote:Waarom zou israel, dat kleine vlekje in het midden-oosten wat op eenkaart van het midden-oosten nauwelijks zichtbaar is, de macht willen opeisen? In Israel is het voor de bewoners goed vertoeven, in de andere landen van het midden-oosten niet. Israel heeft allang haar doel bereikt.Op dinsdag 9 maart 2010 @ 15:39 schreef everest_p het volgende:
[..]
Zowel Iran als Israel zullen die illusie hebben. Echter zullen ze nu niets doen, dit zijn spelletjes om de macht in het gebied op te eisen. Maar ik sluit niet uit dat het alsnog gebeurd, dan we met ze alle in de wereld een groot probleem zullen krijgen wanneer dit zal escaleren.
quote:Dat zal vast in de schoolboeken in het midden-oosten staan, De feiten liggen echter volstrekt andersom. Open je ogen eens een keer.Op dinsdag 9 maart 2010 @ 15:46 schreef everest_p het volgende:
[..]
De zesdaagse oorlog van 67 is gestart door Israel om de zionistische honger en drang naar macht en onderdrukking te voeden, niets meer en niets minder.
quote:Verdraai iedereen zijn woorden zoveel als je wilt. Je schiet er niks mee op. Iran is en blijft een onder ontwikkelde zandbak. Zelfs wanneer ze Israël zouden willen vernietigen hebben ze de middelen niet. Israël daarin tegen heeft de middelen om het gehele land leeg te laten branden nog voor de Iraniërs hun eigen grens over zijn. En zo zal het blijven zolang die Iraanse gekken onzin blijven uitkramen.Op dinsdag 9 maart 2010 @ 15:38 schreef J_Zegers het volgende:
[..]
Iran heeft dus het recht om Israël aan te vallen aangezien de misdadige Israëlische terreurstaat meerdere malen Iran hebben gedreigd te vernietigen.
quote:Tuurlijk. Als het niet in je haatpropaganda staat dan is het uiteraard verkeerd vertaald.Op dinsdag 9 maart 2010 @ 15:48 schreef J_Zegers het volgende:
[..]
Dat is verkeerd vertaald, JOSTI.
quote:Anti-semisisme is wat sterk. Maar ik vind niet dat ze mensen moeten op sluiten omdat ze de holocaust ontkennen. Verder heeft dit overigens niks met Iran te maken. Iran moet eens verantwoordelijkheid nemen voor de situatie waar ze in zitten.Op dinsdag 9 maart 2010 @ 15:43 schreef everest_p het volgende:
[..]
Juist dus anti-semitisme verbieden? Je eigen mening mogen verkondigen zonder dat je hiervoor het risico loopt opgepakt te worden?
quote:Het feit dat je onzin uit je duim moet zuigen om israel zwart te maken is nogal veelzeggend. Kom nu gewoon met onderbouwde feiten ipv je haatpropaganda machine weer aan te zwengelen.Op dinsdag 9 maart 2010 @ 15:52 schreef J_Zegers het volgende:
[..]
De financiële steun die het Westen aan de Palestijnen geeft gaat via Israël naar de Palestijnen. De misdadige Israëlische staat blokkeert de hulp een tijdje, gebruikt het geld eerst een paar jaar, rente houden ze zelf, en wanneer ze zin hebben geven ze de Palestijnen een deel van het geld. Wat een walgelijke misdadigers zijn die zionisten toch ook.
quote:en is tegen hun walgelijke regering die jij verdedigd.Op dinsdag 9 maart 2010 @ 15:56 schreef J_Zegers het volgende:
[..]
Ik heb nergens gezegd dat ik een fan ben van de mullah's. Ik spreek me alleen uit tegen de Israëlische misdadigers en de Amerikaanse hypocrieten en hun schoothonden.
En die Iraanse bevolking waar jij als zionist zijnde zogenaamd om geeft, is TEGEN een Israëlische aanval op Iran, en is tegen een Amerikaanse invasie van hun land.
quote:Heeft Amerika Iran aangevallen? Heeft Amerika gedeigt Iran aan te vallen? Doe eens niet zo suggestief.Op dinsdag 9 maart 2010 @ 15:54 schreef J_Zegers het volgende:
[..]
Bush is verleden tijd? Iran bestempelen als axis of evil was verleden tijd? Iran omringen door Amerikaanse troepen is verleden tijd?
quote:Op dinsdag 9 maart 2010 @ 15:54 schreef J_Zegers het volgende:
[..]
Bush is verleden tijd? Iran bestempelen als axis of evil was verleden tijd? Iran omringen door Amerikaanse troepen is verleden tijd?
quote:Als je dan toch paranoïde gedrag gaat vertonen maak je dan eerst eens druk om de president van Iran. Die roeit de oppositie uit.Op dinsdag 9 maart 2010 @ 15:54 schreef J_Zegers het volgende:
[..]
Bush is verleden tijd? Iran bestempelen als axis of evil was verleden tijd? Iran omringen door Amerikaanse troepen is verleden tijd?
quote:tuurlijk het is 1 groot complot. Slaap jij s'nachts wel of sluit je je op, bang dat de buitenaardse wezens voor je komen?Op dinsdag 9 maart 2010 @ 15:59 schreef J_Zegers het volgende:
[..]
Nogmaals, de link die jij als bewijs presenteerde, was een bericht van kort na Ahmadinejad's toespraak die verkeerd is vertaald en NOOIT is gerectificeerd. Dat laatste zegt genoeg over de door zionisten gecontroleerde massamedia in het Westen.
quote:Op dinsdag 9 maart 2010 @ 16:01 schreef J_Zegers het volgende:
[..]
Ik beperk me tot de feiten in tegenstelling tot jij, de zionist die Israëlische propaganda aan het nablaten is. Doe maar geen moeite, want bij mij ben je aan het verkeerde adres, ik trap niet zo makkelijk in jouw leugens.
quote:De denktanks in de VS bestaan uit zionisten, die bepalen dus het buitenlands beleid van de VS.Op dinsdag 9 maart 2010 @ 15:47 schreef nixan het volgende:
[..]
VS is gelijk aan Israël?
Dit is lastig serieus te nemen.
Ik snap dat de VS Israël steunt, maar de twee landen zijn niet gelijk.
Ze hebben wel veel gemeenschappelijke vijanden. Vooral die vijanden in het Midden Oosten stellen Israël en de VS graag aan elkaar gelijk.
Dat geeft wel een beetje aan in welk kamp jij zit.
quote:Jij post hier met cidi oogkleppen op. Zionisten die die tijd van dichtbij hebben meegemaakt zijn het eens dat Israel de starter is van die oorlog. Dat ze hebben opgeroepen tot een ethnische zuivering, hebben alle joden ter wereld opgeroepen zich te vestigen in Israel, gelukkig zijn niet alle joden een zionist en hebben ze hier geen gehoor aan gegeven.Op dinsdag 9 maart 2010 @ 15:54 schreef evadsred het volgende:
[..]
Dat zal vast in de schoolboeken in het midden-oosten staan, De feiten liggen echter volstrekt andersom. Open je ogen eens een keer.
quote:Op dinsdag 9 maart 2010 @ 16:03 schreef J_Zegers het volgende:
[..]
Iran is een onafhankelijk land dat zelf mag bepalen of ze nukes ontwikkelen of niet. Niet een misdadige terreurstaat zoals Israël, dat hypocriete land dat zelf over honderden kernkoppen beschikt wilt niet dat Iran een kernwapen ontwikkelt, laat me niet lachen zeg.
quote:daar komen de complottheorieen weer.Op dinsdag 9 maart 2010 @ 14:40 schreef J_Zegers het volgende:
[..]
Volgens mij weet jij niet dat alle Amerikaanse presidentskandidaten eerst hun loyaliteit aan AIPAC/Israël moeten betuigen alvorens ze president kunnen worden van de VS. Volgens mij weet jij nog steeds niet dat de VS worden misbruikt door Israël, de Amerikaanse soldaten sterven voor Israël's belangen.
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat een ziek land.
quote:Op dinsdag 9 maart 2010 @ 16:05 schreef everest_p het volgende:
[..]
Jij post hier met cidi oogkleppen op. Zionisten die die tijd van dichtbij hebben meegemaakt zijn het eens dat Israel de starter is van die oorlog. Dat ze hebben opgeroepen tot een ethnische zuivering, hebben alle joden ter wereld opgeroepen zich te vestigen in Israel, gelukkig zijn niet alle joden een zionist en hebben ze hier geen gehoor aan gegeven.
quote:De etnische zuivering met als gevolg dat de palestijnse bevolking de snelste groeiende ter wereld is.Op dinsdag 9 maart 2010 @ 16:05 schreef everest_p het volgende:
[..]
Jij post hier met cidi oogkleppen op. Zionisten die die tijd van dichtbij hebben meegemaakt zijn het eens dat Israel de starter is van die oorlog. Dat ze hebben opgeroepen tot een ethnische zuivering, hebben alle joden ter wereld opgeroepen zich te vestigen in Israel, gelukkig zijn niet alle joden een zionist en hebben ze hier geen gehoor aan gegeven.
quote:Omdat een paar fanaten hebben besloten het gebied uit 'historisch' oogpunt van de rechtmatige bewoners af te pakken, terwijl de joden 2000 jaar lang geen vaste woonplek hebben gehad.Op dinsdag 9 maart 2010 @ 15:52 schreef evadsred het volgende:
[..]
Waarom zou israel, dat kleine vlekje in het midden-oosten wat op eenkaart van het midden-oosten nauwelijks zichtbaar is, de macht willen opeisen? In Israel is het voor de bewoners goed vertoeven, in de andere landen van het midden-oosten niet. Israel heeft allang haar doel bereikt.
quote:Dan zijn we het daar over eens.Op dinsdag 9 maart 2010 @ 15:55 schreef RedVampire het volgende:
[..]
Anti-semisisme is wat sterk. Maar ik vind niet dat ze mensen moeten op sluiten omdat ze de holocaust ontkennen. Verder heeft dit overigens niks met Iran te maken. Iran moet eens verantwoordelijkheid nemen voor de situatie waar ze in zitten.
quote:Aan jouw uitleg hecht ik nog minder waarde dan aan die van een kind van 2. Bronnen wil ik zien, geen geblaat van jou kant.Op dinsdag 9 maart 2010 @ 16:07 schreef J_Zegers het volgende:
[..]
Ik wil niet telkens in herhaling vallen omdat jij traag van begrip bent. Ik heb je meerdere malen uitgelegd dat Ahmadinejad verkeerd vertaald is, en ik ga het niet weer doen.
quote:Doe zelf eens niet zo naïef over Iran.Op dinsdag 9 maart 2010 @ 16:05 schreef J_Zegers het volgende:
[..]
Doe jij eens niet zo naïef. Heb je de afgelopen jaren onder een steen doorgebracht dat je dit soort simpele vragen niet zelf kunt beantwoorden.
quote:De Joden wonen al duizenden jaren in het gebied wat nu Israel heet, en wat vroeger Judea heette. Zie je het verband werkelijk niet tussen de woorden Judea en JodenOp dinsdag 9 maart 2010 @ 16:08 schreef everest_p het volgende:
[..]
Omdat een paar fanaten hebben besloten het gebied uit 'historisch' oogpunt van de rechtmatige bewoners af te pakken, terwijl de joden 2000 jaar lang geen vaste woonplek hebben gehad.
quote:Ze hebben het geroepen, dit hebben ze niet doorgevoerd. Zou een stomme zet zijn niet met het 'verleden' van de joden in Europa nog vers in het geheugen?Op dinsdag 9 maart 2010 @ 16:07 schreef evadsred het volgende:
[..]
[..]
De etnische zuivering met als gevolg dat de palestijnse bevolking de snelste groeiende ter wereld is.
Voor een land met de meest geavanceerde wapens in de regio zijn ze dan wel heel slecht in etnische zuiveringen uit te voeren, vind je ook niet?
quote:Dat land is al duizenden jaren geleden van de rechtmatige bewoners afgepakt. En weet je door wie? hun zogenaamde broeders van nu, de perzen en de ottomanen. Daarbij hebben daar, net als palestijnen (hoewel die naam pas 50 jaar bestaatOp dinsdag 9 maart 2010 @ 16:08 schreef everest_p het volgende:
[..]
Omdat een paar fanaten hebben besloten het gebied uit 'historisch' oogpunt van de rechtmatige bewoners af te pakken, terwijl de joden 2000 jaar lang geen vaste woonplek hebben gehad.

quote:Er zullen vast joden zijn geweest die dat hebben geroepen ja. Wat is je punt nu? Waarom zou het een stomme zet zijn dan? Wie had ze dan tegengehouden?Op dinsdag 9 maart 2010 @ 16:11 schreef everest_p het volgende:
[..]
Ze hebben het geroepen, dit hebben ze niet doorgevoerd. Zou een stomme zet zijn niet met het 'verleden' van de joden in Europa nog vers in het geheugen?
quote:Niet joden hebben dat geroepen, maar de zionisten. Ik heb niets tegen joden, goede hardwerkende mensen, ik heb alleen een schurft hekel aan zionisten.Op dinsdag 9 maart 2010 @ 16:13 schreef evadsred het volgende:
[..]
Er zullen vast joden zijn geweest die dat hebben geroepen ja. Wat is je punt nu? Waarom zou het een stomme zet zijn dan? Wie had ze dan tegengehouden?
quote:O, ik wist niet dat Iran samen met Israel een kerncentrale wilde bouwenOp dinsdag 9 maart 2010 @ 14:09 schreef Itachi- het volgende:
En als Iran het doet breekt alle hel los, uitererst betrouwbaar ook trouwens die Israeli's
quote:Het enige punt dat je maakt is dat de zionisten dus niet in de regering zitten anders waren die zogenaamde "zuiveringen" wel uitgevoerd, zoals jij beweert. Je praat jezelf dus wederom in dit topic tegen.Op dinsdag 9 maart 2010 @ 16:16 schreef everest_p het volgende:
[..]
Niet joden hebben dat geroepen, maar de zionisten. Ik heb niets tegen joden, goede hardwerkende mensen, ik heb alleen een schurft hekel aan zionisten.
Het punt? Krijg je dat niet mee? Dat ze 20 jaar na de holocoust de Palestijnen willen uitroeien, net zoals Duitsland dat heeft gedaan?
quote:Die Joden hebben vele jaren in regio in vrede geleefd. Ze hebben die regio ontwikkeld. Tot ontsteltenis van de Palestijnen. De Joden wilde echter niet hun opgebouwde rijkdom delen met de Palestijnen en van daar is het van kwaad tot erger geworden. De Palestijnen probeerde de regio etnisch te zuiveren. En toen is het westen tussen beide gekomen. De regio werd opgedeeld, en de rest van het verhaal ken je zelf. Beide partijen zijn de rechtmatige eigenaar. De Palestijnen waren echter niet bereid Iraelis grondgebied te delen met de Joden. Wie niet horen wil moet maar voelen. De Palestijnen hebben het zichzelf zo moeilijk gemaakt. En hun huidige situatie hebben ze enkel aan zichzelf te danken.Op dinsdag 9 maart 2010 @ 16:08 schreef everest_p het volgende:
[..]
Omdat een paar fanaten hebben besloten het gebied uit 'historisch' oogpunt van de rechtmatige bewoners af te pakken, terwijl de joden 2000 jaar lang geen vaste woonplek hebben gehad.
quote:Van de 700000 inwoners was 4% joods, of te wel 28000 inwoners. Niets rechtmatige eigenaars, joden zijn altijd al een zwerfvolk geweest, als het Westen zo nodig iets terug moest doen voor de joden waarom geen gebied aangeboden in de VS of Europa? Waarom hebben de joden de opties Argentinie of Uganda genomen als alternatief? Het is een regelrechte verraad aan de Hoessein-McMahon correspondentie.Op dinsdag 9 maart 2010 @ 16:11 schreef evadsred het volgende:
[..]
Dat land is al duizenden jaren geleden van de rechtmatige bewoners afgepakt. En weet je door wie? hun zogenaamde broeders van nu, de perzen en de ottomanen. Daarbij hebben daar, net als palestijnen (hoewel die naam pas 50 jaar bestaat), ook altijd joden gewoond.
quote:En dit meen je serieus? Die 4% die er woonde hebben het gebied opgebloeid?Op dinsdag 9 maart 2010 @ 16:20 schreef seth_chaos het volgende:
[..]
Die Joden hebben vele jaren in regio in vrede geleefd. Ze hebben die regio ontwikkeld. Tot ontsteltenis van de Palestijnen. De Joden wilde echter niet hun opgebouwde rijkdom delen met de Palestijnen en van daar is het van kwaad tot erger geworden. De Palestijnen probeerde de regio etnisch te zuiveren. En toen is het westen tussen beide gekomen. De regio werd opgedeeld, en de rest van het verhaal ken je zelf. Beide partijen zijn de rechtmatige eigenaar. De Palestijnen waren echter niet bereid Iraelis grondgebied te delen met de Joden. Wie niet horen wil moet maar voelen. De Palestijnen hebben het zichzelf zo moeilijk gemaakt. En hun huidige situatie hebben ze enkel aan zichzelf te danken.
quote:Ja. Had je liever gezien dat die 4% was omgekomen door de etnische zuivering van de Palestijnen.Op dinsdag 9 maart 2010 @ 16:23 schreef everest_p het volgende:
[..]
En dit meen je serieus? Die 4% die er woonde hebben het gebied opgebloeid?
quote:Ja, en die joden hebben destijds maar een heel klein stukje gekregen, Terwijl de palestijnen een groot gebied hebben gekregen waaronder delen van Jordanie, Syrie en Libanon. Maar zelfs dat kleine stukje werd de joden niet gegund. De omliggende landen wilden ze dan ook wel even gaan verdrijven, wat ze jammerlijk is mislukt. En nu huilen ze nog over de gebieden die ze zijn verloren door de agressie die ze zelf gestart.Op dinsdag 9 maart 2010 @ 16:21 schreef everest_p het volgende:
[..]
Van de 700000 inwoners was 4% joods, of te wel 28000 inwoners. Niets rechtmatige eigenaars, joden zijn altijd al een zwerfvolk geweest, als het Westen zo nodig iets terug moest doen voor de joden waarom geen gebied aangeboden in de VS of Europa? Waarom hebben de joden de opties Argentinie of Uganda genomen als alternatief? Het is een regelrechte verraad aan de Hoessein-McMahon correspondentie.
quote:Palestijnen zijn er nooit op uit geweest om het gebied etnisch te zuiveren en waarom zouden ze ook. Ze leefden, zoals je zegt, in vrede met elkaar totdat een paar bloeddorstige zionisten hun zinnen hadden gezet op het gebied.Op dinsdag 9 maart 2010 @ 16:27 schreef seth_chaos het volgende:
[..]
Ja. Had je liever gezien dat die 4% was omgekomen door de etnische zuivering van de Palestijnen.
quote:Zoals gezegd de oorlog is gestart door Israel zelf en niet door de buurmannen.Op dinsdag 9 maart 2010 @ 16:30 schreef evadsred het volgende:
[..]
Ja, en die joden hebben destijds maar een heel klein stukje gekregen, Terwijl de palestijnen een groot gebied hebben gekregen waaronder delen van Jordanie, Syrie en Libanon. Maar zelfs dat kleine stukje werd de joden niet gegund. De omliggende landen wilden ze dan ook wel even gaan verdrijven, wat ze jammerlijk is mislukt. En nu huilen ze nog over de gebieden die ze zijn verloren door de agressie die ze zelf gestart.
quote:Sinds de staat israel bestaat worden er dagelijks burgerdoelen bestookt. Maar je hebt gelijk, niet alle palestijnen waren er op uit. Echter wel de meerderheid getuige de overwinning van Hamas bij de verkiezingen.Op dinsdag 9 maart 2010 @ 16:33 schreef everest_p het volgende:
[..]
Palestijnen zijn er nooit op uit geweest om het gebied etnisch te zuiveren en waarom zouden ze ook. Ze leefden, zoals je zegt, in vrede met elkaar totdat een paar bloeddorstige zionisten hun zinnen hadden gezet op het gebied.
quote:Beide partijen verdienen spanky.. zo hoort dat.Op dinsdag 9 maart 2010 @ 16:33 schreef everest_p het volgende:
[..]
Palestijnen zijn er nooit op uit geweest om het gebied etnisch te zuiveren en waarom zouden ze ook. Ze leefden, zoals je zegt, in vrede met elkaar totdat een paar bloeddorstige zionisten hun zinnen hadden gezet op het gebied.
quote:Op dinsdag 9 maart 2010 @ 14:24 schreef KingKai het volgende:
[..]
Ik kan trouwens geen voorbeelden vinden dat Israël zich vijandig opstelt tegenover buurlanden. Wel talloze voorbeelden dat Israël zich gedwongen moet verdedigen tegen buurlanden. Heb je wat linkjes voor me?
quote:Volsterkt onjuist. Constant werden burgerdoelen door palestijnen en omliggende landen aangevallen. Na een grensincident was voor israel de maat vol en hebben ze hard teruggeslagen.Op dinsdag 9 maart 2010 @ 16:37 schreef everest_p het volgende:
[..]
Zoals gezegd de oorlog is gestart door Israel zelf en niet door de buurmannen.
quote:OK, en waarom werden constant burgerdoelen door palestijnen en omliggende landen aangevallen?? Voor de lol zeker.Op dinsdag 9 maart 2010 @ 16:42 schreef evadsred het volgende:
[..]
Volsterkt onjuist. Constant werden burgerdoelen door palestijnen en omliggende landen aangevallen. Na een grensincident was voor israel de maat vol en hebben ze hard teruggeslagen.
Het enige wat je israel kan verwijten is dat als ze eenmaal terugslaan, ze dat buitensporig hard doen. Maar elke actie van israel is een reactie op.
quote:Dat is democratie, die door het Westen is gesteund. Alleen hadden ze niet verwacht dat Hamas zou winnen. Geef die mensen ongelijk, hun land wordt afgepakt, hun volk wordt onderdrukt en als er dan een partij is die belooft hier wat aan te doen dan is het niet raar dat ze gewonnen hebben.Op dinsdag 9 maart 2010 @ 16:38 schreef evadsred het volgende:
[..]
Sinds de staat israel bestaat worden er dagelijks burgerdoelen bestookt. Maar je hebt gelijk, niet alle palestijnen waren er op uit. Echter wel de meerderheid getuige de overwinning van Hamas bij de verkiezingen.
quote:Omdat de joden een piepklein stukje grond van de britten hadden gekregen, en de palestijnen, die een heel groot stuk hadden gekregen, de joden dat kleine stukje niet gunden.Op dinsdag 9 maart 2010 @ 16:46 schreef Sander_K het volgende:
[..]
OK, en waarom werden constant burgerdoelen door palestijnen en omliggende landen aangevallen?? Voor de lol zeker.
quote:Hoe verklaar je dan dat zionisten( die de tijd van dichtbij en intensief hebben meegemaakt) dat Israel de oorlog is gestart?Op dinsdag 9 maart 2010 @ 16:42 schreef evadsred het volgende:
[..]
Volsterkt onjuist. Constant werden burgerdoelen door palestijnen en omliggende landen aangevallen. Na een grensincident was voor israel de maat vol en hebben ze hard teruggeslagen.
Het enige wat je israel kan verwijten is dat als ze eenmaal terugslaan, ze dat buitensporig hard doen. Maar elke actie van israel is een reactie op.
quote:Ik ga niet af op wat enkele zionisten zeggen omdat dat toevallig in jouw straatje past. ik ga af op de feiten zoals geschiedkundig hebben plaatsgevonden.Op dinsdag 9 maart 2010 @ 16:51 schreef everest_p het volgende:
[..]
Hoe verklaar je dan dat zionisten( die de tijd van dichtbij en intensief hebben meegemaakt) dat Israel de oorlog is gestart?
quote:Hun land is afgepakt door de agressie die ze zelf gestart zijn. iets met vuur en blaren zitten.Op dinsdag 9 maart 2010 @ 16:49 schreef everest_p het volgende:
[..]
Dat is democratie, die door het Westen is gesteund. Alleen hadden ze niet verwacht dat Hamas zou winnen. Geef die mensen ongelijk, hun land wordt afgepakt, hun volk wordt onderdrukt en als er dan een partij is die belooft hier wat aan te doen dan is het niet raar dat ze gewonnen hebben.
Net zoals met Wilders hier, mensen zijn overlast zat en Wilders die zegt er wat tegen te doen, dus veel mensen stemmen op Wilders.
quote:Iran en morele waardenOp dinsdag 9 maart 2010 @ 16:54 schreef MSC-Mohsin het volgende:
[..]
Dat is het mooie, Iran heeft er helemaal niks aan om stoer te doen tegen de zionistische staat. Soms denk ik weleens, als Iran en Israel samen zouden werken, zouden ze tot grote dingen in staat zijn. Dan zou de VS geen punt maken van de zogenaamde repressieve regering van Iran, net zoals ze dat niet doen met Egypte sinds zij Israel erkenden. Maar om één of andere reden doet Iran dit niet. Om één of andere reden blijven ze de Palestijnen steunen die niet hun ras, niet hun wetschool (sunni-shia) en niet hun geschiedenis en cultuur delen. De enige conclusie is dat Iran morele waarden boven economische voordelen stelt integenstelling tot eigenlijk alle landen in die regio.
quote:Piepklein stukje of niet, kleine landjes kunnen tot grote dingen in staat zijn, getuige ons eigen kikkerlandje.Op dinsdag 9 maart 2010 @ 16:50 schreef evadsred het volgende:
[..]
Omdat de joden een piepklein stukje grond van de britten hadden gekregen, en de palestijnen, die een heel groot stuk hadden gekregen, de joden dat kleine stukje niet gunden.
Wellicht dat de haat die in de koran staat tov joden er ook wel wat mee te maken heeft.
Maar geef jij maar even aan waarom ze het zelf schuld waren, net zoals ze dat in WOII vast ook waren.
Maar je geeft in ieder geval al toe dat de oorlog niet door israel is begonnen. Dat is al heel wat.
quote:Jij ziet morele waarden, ik zie stoer doen om stoer te doen.Op dinsdag 9 maart 2010 @ 16:54 schreef MSC-Mohsin het volgende:
[..]
Dat is het mooie, Iran heeft er helemaal niks aan om stoer te doen tegen de zionistische staat. Soms denk ik weleens, als Iran en Israel samen zouden werken, zouden ze tot grote dingen in staat zijn. Dan zou de VS geen punt maken van de zogenaamde repressieve regering van Iran, net zoals ze dat niet doen met Egypte sinds zij Israel erkenden. Maar om één of andere reden doet Iran dit niet. Om één of andere reden blijven ze de Palestijnen steunen die niet hun ras, niet hun wetschool (sunni-shia) en niet hun geschiedenis en cultuur delen. De enige conclusie is dat Iran morele waarden boven economische voordelen stelt integenstelling tot eigenlijk alle landen in die regio.
quote:Op dinsdag 9 maart 2010 @ 16:56 schreef evadsred het volgende:
[..]
Hun land is afgepakt door de agressie die ze zelf gestart zijn. iets met vuur en blaren zitten.
Als wilders oproept tot de vernietiging van duitsland en burgerdoelen van duitsland bestookt, dan moet je niet raar gaan opkijken wanneer duitsland terugslaat als wilders aan de macht komt. De bevolking heeft hun rechten dan ook verspeeld.