Israël en Syrië willen kernenergie opwekken

AlgemeenInternationaalNieuwsoverzicht • Geschreven door Novum/AP op 09-03-2010 @ 13:58
print 

Israël wil samen met de Arabische buurlanden kerncentrales gaan bouwen. Dat heeft de Israëlische minister voor nationale infrastructuur, Uzi Landau, dinsdag gezegd op een internationale conferentie over kernenergie in Parijs.

"De bouw van een kernreactor om energie op te wekken zal Israël in staat stellen om onafhankelijk te worden op het gebied van energievoorziening", aldus Landau. Hij voegde daaraan toe dat Israël 'kernenergie altijd heeft overwogen als gedeeltelijke vervanging van de afhankelijkheid van steenkool'. Kerncentrales moeten Israël niet alleen helpen om de energievoorziening veilig te stellen, maar ook om de opwarming van de aarde tegen te gaan door het gebruik van fossiele brandstoffen te beperken. De centrales zullen aan de strengste veiligheidsmaatregelen voldoen, zei Landau.

Israël speelt al jaren met het idee om kernenergie op te wekken. In 2007 zei een van de voorgangers van Landau, Binyamin Ben Eliezer, al dat hij werkte aan een plan om een kerncentrale in de Negevwoestijn te bouwen.

Een aantal maanden geleden voerde Landau besprekingen met de Franse minister voor energie, Jean-Louis Borloo. Landau stelde toen een samenwerkingsverband voor tussen Frankrijk, Israël en Jordanië. Borloo was enthousiast over dit idee.

Het was Frankrijk dat Israël in het begin van de jaren vijftig hielp bij het bouwen van een kernreactor in Dimona. Israël zou deze reactor hebben gebruikt om een kernwapenarsenaal op te bouwen. Israël heeft daarnaast nog een kleine onderzoeksreactor in Nahal Soreq, niet ver van Tel Aviv. Israël heeft -in lijn met zijn politiek van 'nucleaire ambiguïteit'- nooit toegegeven dat het een kernmacht is. Het land heeft evenwel ook nooit zijn handtekening gezet onder het non-proliferatieverdrag, dat er op gericht is het aantal landen dat in staat is kernwapens te maken te beperken.

De bouw van een nieuwe kerncentrale zal opnieuw de aandacht vestigen op de heimelijke nucleaire activiteiten van Israël. Toen een naaste medewerker van Landau, Chen Ben Lulu, gevraagd werd of Israël inspecteurs van het Internationaal Atoomenergie Agentschap (IAEA) zou toestaan toezicht te houden op nieuwe projecten, antwoordde hij slechts dat Israël zich aan alle relevante regels zou houden.

Syrië
Ook Syrië maakte vandaag bekend kernenergie te willen gebruiken om te kunnen voldoen aan de groeiende energiebehoefte. Door de bevolkingsgroei in het land ontstaat er een tekort aan energie. "De vredige toepassing van kernenergie mag niet worden gemonopoliseerd door de weinigen die de technologie in handen hebben, maar moet voor iedereen beschikbaar zijn", aldus Faysal Mekdad, onderminister van Buitenlandse Zaken in Syrië.

Israël wil kernenergie gaan opwekken
Israël wil kernenergie gaan opwekken (Foto: Novum)

Bron: Novum/AP


Lees ook:

» 24/05 [Upd] Studentes Minerva ontgroend in luiers235
» 20/05 Eindejaarsconference Van Rossem weer populair21
» 20/05 Oudste vrouw op Mount Everest26
» 18/05 Verkooppunten tabak in grensstreek onder druk50


delen | eKudos nujij

5825 views / 172 reacties
Reacties op dit bericht
100  van 172 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
Als ze allebei een eigen "centrale" bouwen kunnen ze een mooie kernenergie-wedloop starten. Twee boeven met kerncentrales
userIcon
Weer een smoes het verrijken van uranium te rechtvaardigen?
userIcon
Kunnen ze niet gewoon samenwerken en ergens op de golan hoogte wat kerncentrales neerzetten?
userIcon
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 @ 14:02 schreef Elkafila het volgende:
Kunnen ze niet gewoon samenwerken en ergens op de golan hoogte wat kerncentrales neerzetten?
Pragmatisme in het Midden-Oosten... Nah..
userIcon
Zolang het geen centrales zijn om kernwapen-grondstof mee te maken, doen ze maar. Zowel Israël als Syrië dus.
userIcon
En als Iran het doet breekt alle hel los, uitererst betrouwbaar ook trouwens die Israeli's
userIcon
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 @ 14:09 schreef Itachi- het volgende:
En als Iran het doet breekt alle hel los, uitererst betrouwbaar ook trouwens die Israeli's
Tja.... nu ben jij nauurlijk een 'anti-semiet'!

userIcon
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 @ 14:00 schreef DemonRage het volgende:
Weer een smoes het verrijken van uranium te rechtvaardigen?
Ik weet niet wat voor smoes je moet gebruiken, Nederland heeft zelf toch ook 5 kerncentrales waar ze uranium verrijken?
userIcon
De eerste zin suggereert een samenwerking met de Arabische landen, wat zeer opmerkelijk is.
Helaas vind ik daarvan niets terug in de rest van de artikel.
ik zou zeggen 1 centrale voor beide landen. kunnen ze het op de grens maken.. israel blij, Syrie blij, IAEA blij (1 controle voor 2 landen).
Combineer dat nou
userIcon
en mijn vraag is op welke wijze?

userIcon
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 @ 14:11 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]


Het verschil is dat Iran allemaal bebaarde extremisten als leiders hebben.
Dus omdat de extremisten in de Israelische overheid zich regelmatig scheren, zijn ze minder eng, ondanks dat Israel veel vaker aggressief is geweest in zowel woorden alswel daden richting buurlanden en de palestijnse bevolking!?
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 @ 14:09 schreef Itachi- het volgende:
En als Iran het doet breekt alle hel los, uitererst betrouwbaar ook trouwens die Israeli's
In Iran heeft de leider al een keer gezegd dat Israël van de kaart geveegd moet worden.
Dan is het toch niet zo vreemd dat Iran een beetje anders behandeld wordt dan Israël?
userIcon
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 @ 14:11 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]


Het verschil is dat Iran allemaal bebaarde extremisten als leiders hebben.
Israelische leiders mogen dan niet behaard zijn, qua extremisme moet je bij hen wezen..

En voor een eerlijke balans zou juist Iran een nucleaire macht moeten worden in het MO, Syrie is het beste vriendje van Israel.
Ook al ben ik geen shiiet, het is nogal logisch dat niemand de Perzen mag, zowal Arabieren als de Israeli's..
userIcon
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 @ 14:14 schreef Yi-Long het volgende:
[..]


Dus omdat de extremisten in de Israelische overheid zich regelmatig scheren, zijn ze minder eng, ondanks dat Israel veel vaker aggressief is geweest in zowel woorden alswel daden richting buurlanden en de palestijnse bevolking!?
Tegen beter weten in, reageer ik toch wel...

Israël roept niet op om andere landen te vernietigen.
Iran roept wel op om Israël te vernietigen.

Ik kan trouwens geen voorbeelden vinden dat Israël zich vijandig opstelt tegenover buurlanden. Wel talloze voorbeelden dat Israël zich gedwongen moet verdedigen tegen buurlanden. Heb je wat linkjes voor me?
userIcon
Ahmadinejad: Iran Needs No N. Weapons TEHRAN (FNA)- Iranian President Mahmoud Ahmadinejad reiterated that Iran does not need nuclear weapons as the country enjoys talented young people who can help to its drive towards progress and might. "I have repeatedly said that our atomic bombs are our youth and athletic heroes. A nation that possesses determination, intellect, culture and civilization doesn't need to make atomic bombs," Ahmadinejad said. "Those who suffer from inferiority complex and lack a historical background and civilization are the ones that claim they need atomic bombs," he added. President Ahmadinejad ordered Head of Iran's Physical Education Organization Ali Saeedlou to remove the existing limitations for the country's athletes so that they could organize camps and enjoy the best coaches and technical staff. The president also announced that "Iran's sports budget will increase by fivefold next year". "We must not only earn the Asian championships but also think about becoming world champions,"
userIcon
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 @ 14:00 schreef DemonRage het volgende:
Weer een smoes het verrijken van uranium te rechtvaardigen?
Het is geen smoesje, ik denk dat ze er erg goed aan doen en zeker in samenwerking met syrië.
Het is veel milieuvriendelijker.... kernenergie! , zouden ze hier ook moeten doen.
userIcon
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 @ 14:32 schreef J_Zegers het volgende:
[..]


Israël doet niets anders dan Iran bedreigen:

Misschien moet je ook eens naar dit plaatje kijken en je een keer inleven in Iran, dan weet je misschien waarom zij zich bedreigd voelen?

[afbeelding]

[..]


Volgens mij weet jij het verschil niet tussen de Israëlische vlag en die van de Verenigde Staten.
userIcon
Wanneer gaan we hier eens wat meer kerncentrales bouwen? We hebben maar 1 werkende centrale die ons in energie voorziet.
userIcon
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 @ 14:34 schreef KingKai het volgende:
[..]
Volgens mij weet jij het verschil niet tussen de Israëlische vlag en die van de Verenigde Staten.
Dat zijn landen waar amerika een (of meer) militaire basis heeft.
Dat weet jij zelf ook wel gekkie.
userIcon
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 @ 14:34 schreef Ind0ctr1n3 het volgende:
Ik snap niet waar iedereen zo bang voor is. Ten hoogste gaat er 1 bom af door terrorisme, geen enkel land zou een nuke afschieten omdat ze weten dat ze er genoeg terugkrijgen. Iets nuken is gelijk aan suicide.
Voor jou en mij klinkt dat rationeel. Maar voor hen?

http://www.youtube.com/watch?v=tSKQsZdpzME&
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 @ 14:09 schreef Itachi- het volgende:
En als Iran het doet breekt alle hel los, uitererst betrouwbaar ook trouwens die Israeli's


Het is niet het feit wat Iran doet, het is hoe Iran het doet. Als Israel en Syrie kerncentrales gaat bouwen en er komt dan geen druk voor internationaal toezicht, dan kan je klagen, maar nu ben je appels en peren aan het vergelijken.
userIcon
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 @ 14:11 schreef Itachi- het volgende:
[..]

Ik weet niet wat voor smoes je moet gebruiken, Nederland heeft zelf toch ook 5 kerncentrales waar ze uranium verrijken?
Er zijn twee kerncentrales in Nederland: één in Borssele en één in Dodewaard. In Borssele wordt ook hoogradioactief afval opgeslagen.

Er is één verrijkingsfabriek van uranium in Almelo.

Er is een onderzoekscentrum in Petten en een onderzoeksreactor in Delft.

En het is allemaal gewoon op Wikipedia terug te vinden
Ach,

Als het een land betreft dat op de Westerse (lees: onder de duim van de grootmachten) Groene Lijst staat, is het geen probleem en bieden we alle hulp. Mocht het een Land zijn van de Zwarte Lijst (lees: niet onder onze Westerse controle), dan wordt het meteen bezworen als terroristisch land met de bedoeling de wereld aan gort te schieten.

En dat zegt dan een wereld dat nog stikt van de kerwapens, waterstofbommen, en wie weet welke ander soort slimme bommen we nog hebben. Ruim eerst die troep maar eens op, voordat je andere gaat beschuldigen van zoiets. Dat noemt men een selffulfilling prophecy. Als je maar lang genoeg roept dat iemand je wil aanvallen en land in kwestie blijft bestoken met: "Dan zijn we genoodzaakt preventief een inval te doen", gaat een land dat op den duur vanzelf daar onder gebukt en maakt dan ook uit preventieve verdediging die wapens. Psychologisch spelletje, meer niet. Jammer dat merendeel daar intrapt en meeroept wat onze Westerse Politiestaat zegt.
userIcon
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 @ 14:39 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]


Dat zijn landen waar amerika een (of meer) militaire basis heeft.
Dat weet jij zelf ook wel gekkie.
Wat heeft een plaatje van Amerikaanse bases te maken met die vermeende Israëlische dreiging van je?
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 @ 14:09 schreef Itachi- het volgende:
En als Iran het doet breekt alle hel los, uitererst betrouwbaar ook trouwens die Israeli's
Het anti-semitisme spat er weer vanaf...
userIcon
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 @ 14:46 schreef J_Zegers het volgende:
[..]
Als je dat hele verhaal samenvat, lees ik het misschien wel.

Tip: Grote lappen (gekopieerde) tekst worden door meer mensen genegeerd. Probeer dus op een andere manier je punt te maken.
Haal er bijvoorbeeld één alinea uit en plaats een linkje naar de rest van het artikel.
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 @ 14:32 schreef J_Zegers het volgende:
[..]


Israël doet niets anders dan Iran bedreigen:

Misschien moet je ook eens naar dit plaatje kijken en je een keer inleven in Iran, dan weet je misschien waarom zij zich bedreigd voelen?

[afbeelding]

[..]


Wat een dom plaatje
Een paar Amerikaanse vlaggen om Iran heen photoshoppen
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 @ 14:44 schreef J_Zegers het volgende:
[..]


Israël beschikt al tig jaar over nukes. Ze hebben tot nu toe 0 IAEA-inspecteurs toegelaten, er is dus geen toezicht!
Misschien heeft dat ook te maken met het feit dat Isreal, Pakistan en India het Non-proliferatieverdrag niet hebben ondertekent en dus niet gebonden zijn aan dit verdrag, terwijl Iran dit wel is.

userIcon
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 @ 14:34 schreef KingKai het volgende:
[..]
Volgens mij weet jij het verschil niet tussen de Israëlische vlag en die van de Verenigde Staten.
Je bent her er dus wel mee eens dat Israel ook bedreigingen richting Iran heeft geuit?
userIcon
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 @ 14:49 schreef J_Zegers het volgende:
[..]


Dat is dan hun probleem, als ze dom en onwetend willen blijven.
Het was dan ook slechts een tip. Wat je ermee doet, is geheel aan jou.
userIcon
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 @ 14:49 schreef RedVampire het volgende:
[..]


Misschien heeft dat ook te maken met het feit dat Isreal, Pakistan en India het Non-proliferatieverdrag niet hebben ondertekent en dus niet gebonden zijn aan dit verdrag, terwijl Iran dit wel is.

Juist Israel die met grote mate alle internationale verdragen aan haar laars lapt en doelbewust en stelsmatig een bevolking onderdrukt EN het vedrag niet ondertekent zou met argus ogen moeten worden gevolgd.
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 @ 14:52 schreef J_Zegers het volgende:
[..]


Ok, geen probleem hoor. Israël, India en Pakistan mogen hun nukes houden.

Maar ik vraag me af of jij net zo consequent bent als Iran het volgende doet:

- Het Non-proliferatieverdrag opzeggen
- Na 3 maanden opzegtermijn mag Iran legaal nukes bouwen.

Eens kijken of je dan ook nog van mening bent dat Iran het recht heeft om over nukes te beschikken.
Dat is een heel ander verhaal. Om daar nu op vooruit te lopen heeft geen enkele zin. Iran mag zich natuurlijk terug trekken uit het verdrag, maar andere landen mogen daar ook concequenties aan verbinden. Zeker als Iran ook gaat dreigen om atoombommen in te zetten.
userIcon
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 @ 14:49 schreef everest_p het volgende:
[..]


Je bent her er dus wel mee eens dat Israel ook bedreigingen richting Iran heeft geuit?
Ja en nee.

Israël roept niet zomaar op dat Iran vernietigd moet worden. Wel geeft Israël aan dat ze het niet zullen tolereren dat Iran een kernmacht wordt.

Maar goed, het ging over buurlanden. Iran grenst niet aan Israël en is dus geen buurland.
userIcon
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 @ 14:11 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]


Israel heeft ze al. Syrie, dat niet geregeerd word door geloofextremisten, zou een welkome nucleaire macht zijn. Zou iig voor meer balans in de regio zorgen.
dan is het voorbij met een vrij libanon. sim-pel.
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 @ 14:53 schreef everest_p het volgende:
[..]


Juist Israel die met grote mate alle internationale verdragen aan haar laars lapt en doelbewust en stelsmatig een bevolking onderdrukt EN het vedrag niet ondertekent zou met argus ogen moeten worden gevolgd.
Appels en peren.
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 @ 14:00 schreef DemonRage het volgende:
Weer een smoes het verrijken van uranium te rechtvaardigen?
Israël heeft geen smoes nodig die hebben al een nucleair arsenaal.
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 @ 14:54 schreef J_Zegers het volgende:
[..]


Jouw reactie toont alleen maar aan hoe dom jij bent.
Nietus
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 @ 14:11 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]


Het verschil is dat Iran allemaal bebaarde extremisten als leiders hebben.
Heeft Israël ook alleen hebben die geschoren woordvoerders..
Toevallig was er gisteren een stuk op tv over dat vrouwen nu appart achter in de bus moeten en mannen voorin..
Stel je voor dat je opgewonden raakt in het OV..
userIcon
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 @ 14:48 schreef 2030rd het volgende:
[..]


Het anti-semitisme spat er weer vanaf...
Maar hij heeft wel gelijk
userIcon
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 @ 14:56 schreef RedVampire het volgende:
[..]


Appels en peren.
Want?
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 @ 14:52 schreef J_Zegers het volgende:
[..]


Ok, geen probleem hoor. Israël, India en Pakistan mogen hun nukes houden.

Maar ik vraag me af of jij net zo consequent bent als Iran het volgende doet:

- Het Non-proliferatieverdrag opzeggen
- Na 3 maanden opzegtermijn mag Iran legaal nukes bouwen.

Eens kijken of je dan ook nog van mening bent dat Iran het recht heeft om over nukes te beschikken.
Je praat, zoals eigenlijk altijd hier, weer ongelovelijke poep.

Als je een kerncentrale hebt en als je lidstaat bent van de IAEA, dan heeft het IAEA het recht deze centrales te controleren.

Als israel dus een centrale bouwt en de IAEA de toegang ontzegt dan heb je een punt.
Iran, als lidstaat, weigert echter de IAEA toegang tot hun centrales. Je moet wel heel naief en volledig wereldvreemd zijn om niet in te zien, waarom Iran de IAEA de toegang ontzegt.
userIcon
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 @ 14:55 schreef KingKai het volgende:
[..]
Ja en nee.

Israël roept niet zomaar op dat Iran vernietigd moet worden. Wel geeft Israël aan dat ze het niet zullen tolereren dat Iran een kernmacht wordt.

Maar goed, het ging over buurlanden. Iran grenst niet aan Israël en is dus geen buurland.
Wel zomaar, niet zomaar, als die landen de kans hebben zullen ze elkaar allemaal weg vagen. Wil je het de een verbieden (Iran) dan trek je de lijn door naar Israel en dan moet je het die ook verbieden.
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 @ 14:58 schreef J_Zegers het volgende:
[..]


Andere landen gaan geen moer doen.

Noord-Korea beschikt nu ook over nukes, ze hebben het verdrag opgezegd, andere landen hebben het recht niet om Noord-Korea's soevereiniteit te schenden, punt.
Waar heb je het over? Er is niks onrechtmatigs aan de soevereiniteit van andere landen te schenden. Je doet net alsof internationaal recht het zelfde is als nationaal recht. Internationaal recht bestaat niet, er is geen internationaal parlement die wetten maakt, er is geen internationale rechtbank ze handhaaft. Internationaal recht zijn een serie van verdragen en conventies, en een hele hoop powerplay.

De enige reden waarom noord korea niet is binnen gevallen is dat niemand zin heeft om tegen een leger van 1 miljoen te vechten, niet omdat het 'verboden' is.

Als Iran gaan dreigen om atoombommen in te zetten tegen arabische landen, tegen amerika, tegen rusland, tegen afghanistan, tegen europa, dan zal je zien dat dat 'internationaal recht' waar je het over hebt geen moer voorsteld.
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 @ 15:02 schreef everest_p het volgende:
[..]


Wel zomaar, niet zomaar, als die landen de kans hebben zullen ze elkaar allemaal weg vagen. Wil je het de een verbieden (Iran) dan trek je de lijn door naar Israel en dan moet je het die ook verbieden.
Israel heeft die kans, daar hebben ze een voldoende arsenaal voor. Waarom zijn Iran of de palestijnen dan nog niet weggevaagd? Terwijl zowel hamas als Iran hebben aangegeven dat Israel van de kaart geveegd moet worden.
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 @ 14:24 schreef KingKai het volgende:
[..]
Tegen beter weten in, reageer ik toch wel...
Had je dan ook beter niet kunnen doen..

quote:

Ik kan trouwens geen voorbeelden vinden dat Israël zich vijandig opstelt tegenover buurlanden. Wel talloze voorbeelden dat Israël zich gedwongen moet verdedigen tegen buurlanden. Heb je wat linkjes voor me?
Het bestaan van Israël is daar het bewijs van..
Het uitroepen van de staat Israël is op z'n minst discutabel net als het blijven bezetten van grond om nederzettingen te bouwen buiten de staatsgrenzen.
Vooral dat laatste is mede een belemering (niet de enige) voor vrede in die regio, dat de staat Israël bestaat is al een tijdje geaccepteerd..
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 @ 14:09 schreef Itachi- het volgende:
En als Iran het doet breekt alle hel los, uitererst betrouwbaar ook trouwens die Israeli's
Ja tamelijk betrouwbaar. Ze hebben een nucleair arsenaal. Ze worden voortdurend belaagd door de Palestijnen zonder dat ze ook maar één keer overwogen hebben een paddenstoel wolkje bovenop een aantal Palestijnen te gooien. Israël heeft de macht er één groot geasfalteerd parkeer terrein van te maken (zelfs zonder TBM's).

De haat tussen de Palestijnen en de Israëli is inmiddels zo erg opgelopen, dat het een wonder mag heten dat de Israëli's zich nog zo goed kunnen inhouden.

Iran heeft meer dan eens verkondigd Israël tot de grond toe plat te zullen branden en niet te zullen rusten tot elke Israëli het leven gelaten heeft. Het mag voor zich spreken dat je zulke gekken niet toe laat de middelen te ontwikkelen om de beloofde genocide uit te voeren.
userIcon
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 @ 15:04 schreef evadsred het volgende:
[..]


Israel heeft die kans, daar hebben ze een voldoende arsenaal voor. Waarom zijn Iran of de palestijnen dan nog niet weggevaagd? Terwijl zowel hamas als Iran hebben aangegeven dat Israel van de kaart geveegd moet worden.
Bedreigingen komen van beide kanten, allebei de landen die stoeremans praatjes hebben op dit moment en beide landen die nu niets zullen doen. Maar ik sluit niet uit dat dit in de toekomst wel zal gaan gebeuren.
userIcon
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 @ 14:48 schreef 2030rd het volgende:
[..]


Het anti-semitisme spat er weer vanaf...
Tegen israel betekent niet tegen joden. Er zijn genoeg joden tegen israel.









Deze jood legt het uit.
http://www.youtube.com/watch?v=p2mTgq-jw8M

[ Bericht gewijzigd door HAKIM_1988 op dinsdag 9 maart 2010 @ 15:14 ]
userIcon
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 @ 15:05 schreef seth_chaos het volgende:
[..]


Ja tamelijk betrouwbaar. Ze hebben een nucleair arsenaal. Ze worden voortdurend belaagd door de Palestijnen zonder dat ze ook maar één keer overwogen hebben een paddenstoel wolkje bovenop een aantal Palestijnen te gooien. Israël heeft de macht er één groot geasfalteerd parkeer terrein van te maken (zelfs zonder TBM's).

De haat tussen de Palestijnen en de Israëli is inmiddels zo erg opgelopen, dat het een wonder mag heten dat de Israëli's zich nog zo goed kunnen inhouden.

Iran heeft meer dan eens verkondigd Israël tot de grond toe plat te zullen branden en niet te zullen rusten tot elke Israëli het leven gelaten heeft. Het mag voor zich spreken dat je zulke gekken niet toe laat de middelen te ontwikkelen om de beloofde genocide uit te voeren.
Jij bent gestoord, de enige die fout zit in dit verhaal is Israel met haar zionisten. Israel die al vaker heeft geroepen het gebied etnisch te willen zuiveren, terwijl ze het land hebben gestolen van de rechtmatige bewoners.
userIcon
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 @ 15:08 schreef HAKIM_1988 het volgende:
[..]


Tegen israel betekent niet tegen joden. Er zijn genoeg joden tegen israel.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

http://www.youtube.com/watch?v=p2mTgq-jw8M
Hij zal wel iets over fotoshoppen zeggen let maar op.
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 @ 15:08 schreef J_Zegers het volgende:
[..]


Iran heeft genoeg IAEA-inspecteurs toegelaten. En als Iran uit het verdrag stapt dan hoeven ze helemaal niemand meer toe te laten.

Verder klopt mijn reactie helemaal, dus jij bent degene die poep praat.
Als hte verdrag opzeggen, dan zijn ze nog steeds lidstaat van de IAEA. En nee, Iran laat allang niet meer toe. Kijk je wel eens het nieuws? Of alleen Al-jazeera?
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 @ 15:03 schreef J_Zegers het volgende:
[..]


Israël roept wel dat ze Iran zullen vernietigen. De Iraanse president heeft nooit gezegd dat Israël vernietigd moest worden.

En wie denkt Israël wel niet dat ze zijn, dat ze denken te mogen bepalen wat andere landen wel of niet doen. Israël moet vooral zo doorgaan als ze echt vernietigd willen worden.
De Iraanse president Mahmoud Ahmadineja heeft op woensdag 26 oktober 2005 bij een conferentie in Teheran verkondigd tegenover de gehele wereld dat Israël van de kaart moet worden geveegd. Israël heeft nog nooit aangegeven Iran te willen vernietigen. Jij draait de rollen om.
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 @ 15:10 schreef J_Zegers het volgende:
[..]


Klopt, internationaal recht stelt dus helemaal niks voor. Het recht van de sterkste is wat hier geldt. Het is dan ook niet vreemd dat Iran dit niet pikt, en ze zullen zich verdedigen tegen de agressie van de Israëlische misdadigers.

Verder moet je met bewijzen komen als je mij wilt overtuigen, want voor de honderdste keer: Iran heeft helemaal niemand bedreigd te nuken.
Welke misdaad heeft Israel ooit tegen Iran gepleegd? Welke agressie is er uberhoud tegen Iran gepleegd in de laatste 30 jaar ofzo? Voor zo ver als ik weet is zijn de enige oorlogen waar Iran zich mee bemoeid heeft de Iran Irak oorlog en de Oorlog in Afghanistan tegen de Taliban? Dus welke agressie tegen Iran heb je het over?
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 @ 14:20 schreef J_Zegers het volgende:
[..]


Dat heeft ie niet gezegd. Je blaat de Israëlische propaganda na.
http://www.president.ir/en/print.php?ArtID=10114

Dit is geen Israëlische propaganda, maar Iraanse.
En alle verdere woordspelletjes over deze uitspraken ten spijt, is dit een reden waarom men bedenkingen heeft bij de Iraanse zoektocht naar nucleaire technologie.
tyypish dat frankrijk opnieuw de leverancier van nucleaire techniek is naar een land in het midden oosten.

in de jaren 80 hebben ze saddam een reactor verkocht welke door de israeli's weer kapot is geschoten


die regio zou alleen onder extreem toezicht reactoren mogen gebruiken als je het mij vraagt(zowel israel als de omliggende landen), iets wat die regio niet kan gebruiken is nog een extra nucleaire component in de explosieve cocktail die dat gebied is
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 @ 15:26 schreef J_Zegers het volgende:
[..]


Als Israël Iran aanvalt zogenaamd om de nucleaire installaties te vernietigen, dan is Israël de agressor.
Je hebt geen antwoord op zn vraag gegeven...
Welke misdaad heeft Israel ooit tegen Iran gepleegd? Welke agressie is er uberhoud tegen Iran gepleegd in de laatste 30 jaar ofzo?
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 @ 15:28 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]


Er staat toch duidelijk regime.
Dat klopt. En iemand die een regime van de kaart wil vegen, vertrouw ik niet met kernwapens.
Wat is je punt precies?
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 @ 15:26 schreef J_Zegers het volgende:
[..]


Als Israël Iran aanvalt zogenaamd om de nucleaire installaties te vernietigen, dan is Israël de agressor.
Wat raar he? Een land bedreigt een ander land. Het ander land valt het andere aan om hun wapen productie te vernietigen.
userIcon
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 @ 15:27 schreef nixan het volgende:
[..]


http://www.president.ir/en/print.php?ArtID=10114

Dit is geen Israëlische propaganda, maar Iraanse.
En alle verdere woordspelletjes over deze uitspraken ten spijt, is dit een reden waarom men bedenkingen heeft bij de Iraanse zoektocht naar nucleaire technologie.
Heb jij die bedenkingen ook van Israel dan. Gelijke monikken gelijke kappen?
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 @ 15:26 schreef J_Zegers het volgende:
[..]


Als Israël Iran aanvalt zogenaamd om de nucleaire installaties te vernietigen, dan is Israël de agressor.
Klopt helemaal. Dat veranderd niets aan het feit dat ik een sprong in de lucht maak van blijdschap wanneer Israël nucleaire installaties vernietigd van die door gedraaide gekken. Ik steun liever Israël dan die stenigende malloten die genocide verkondigen op publieke televisie en het vervolgens glas hard ontkennen.
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 @ 15:07 schreef everest_p het volgende:
[..]


Bedreigingen komen van beide kanten, allebei de landen die stoeremans praatjes hebben op dit moment en beide landen die nu niets zullen doen. Maar ik sluit niet uit dat dit in de toekomst wel zal gaan gebeuren.
Net riep je nog dat ze het zouden doen als ze kans hebben.
Nu draai je een slag in de rondte en geef je aan dat je het niet uitsluit.
Je weet niet echt wat je wil he?
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 @ 15:34 schreef everest_p het volgende:
[..]


Heb jij die bedenkingen ook van Israel dan. Gelijke monikken gelijke kappen?
Israel en Iran zijn niet gelijk.
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 @ 15:29 schreef 2030rd het volgende:
[..]


Je hebt geen antwoord op zn vraag gegeven...
Welke misdaad heeft Israel ooit tegen Iran gepleegd? Welke agressie is er uberhoud tegen Iran gepleegd in de laatste 30 jaar ofzo?
Iran is als dat irritante mannetje op kantoor, die altijd loopt te klagen dat hij gepest wordt, terwijl hij op de basisschool het laatst getreiterd werd.
userIcon
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 @ 15:33 schreef RedVampire het volgende:
[..]


Wat raar he? Een land bedreigt een ander land. Het ander land valt het andere aan om hun wapen productie te vernietigen.
Want? Zowel Israel als Iran zijn op dit moment niet uit om elkaar weg te vegen maar om de macht in het Midden Oosten op te eisen en daarom is het goed dat Turkije afstand heeft genomen van Israel. Dat zouden meer landen moeten doen, de zionisten hebben al laten zien waar toe ze in staat zijn.
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 @ 15:36 schreef J_Zegers het volgende:
[..]


Je vertrouwt de VS niet?
Niet per se nee. Jij wel?
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 @ 15:35 schreef J_Zegers het volgende:
[..]


Het is geen geheim dat het Westen een regime change wil in Iran. De VS hebben onder Bush honderden miljoenen dollars uitgegeven om hun doel te bereiken. En waarom beperk je de geschiedenis tot de laatste 30 jaar? Daarvoor hebben de VS en hun schoothonden zich agressief gedragen tegenover het Iraanse volk door hun democratisch gekozen leider te vervangen door hun misdadige puppet... en die Iraanse puppet beschikte over een misdadige inlichtingendienst die getraind werden door de CIA en Mossad met als doel om onschuldige Iraniërs te martelen.

Israël krijgt toch jaarlijks miljarden dollars hulp van de VS... waarom mag Iran zich niet bemoeien met het conflict en de Palestijnen helpen? Dubbele standaard?
Get over it. Dat is meer dan 30 jaar geleden. Je kan niet altijd pissig blijven over het verleden.
userIcon
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 @ 15:35 schreef evadsred het volgende:
[..]


Net riep je nog dat ze het zouden doen als ze kans hebben.
Nu draai je een slag in de rondte en geef je aan dat je het niet uitsluit.
Je weet niet echt wat je wil he?
Zowel Iran als Israel zullen die illusie hebben. Echter zullen ze nu niets doen, dit zijn spelletjes om de macht in het gebied op te eisen. Maar ik sluit niet uit dat het alsnog gebeurd, dan we met ze alle in de wereld een groot probleem zullen krijgen wanneer dit zal escaleren.
userIcon
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 @ 15:35 schreef 2030rd het volgende:
[..]


Israel en Iran zijn niet gelijk.
Houd jij je maar bezig met Wilders topics en het naroepen wat hij allemaal zegt. Zonder Wilders stel jij ook niets voor.
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 @ 15:17 schreef J_Zegers het volgende:
[..]


En terecht dat Iran niemand meer toelaat. Laat ze maar stikken die hypocriete imperialisten. Als ze echte mannen zijn, dan vallen ze Iran maar binnen, maar dat zullen ze toch niet doen omdat ze weten dat ze in de pan gehakt zullen worden.

Als we in een eerlijke wereld leefden, dan zou de internationale gemeenschap inspecties uitvoeren bij de Israëlische terreurstaat die over 200 nukes beschikken en die zich al meerdere malen hebben misdragen tegenover hun buurlanden.

Maar dat gebeurt niet. Dan moeten ze ook maar zwijgen en niet denken te mogen bepalen wie wel of wie geen nukes mag hebben.
In de pan gehakt zoals de iraanse regering hun eigen bevolking in de pan haakt? Verdedig dergelijk regering maar ja.

Daarbij zijn het de buurlanden die zich misdragen tegen israel, waarna israel zich misdraagt tegen hen. Een pijnlijke les die de omliggende landen hebben ondervonden, waarna ze plots een aantal toontjes lager zijn gaan zingen.

Als israel een kerncentrale bouwt dan zullen ze dus ook toezicht moeten toestaan. Dat jij het normaal vindt dat Iran dat niet doet, zegt heel wat over je hypocrisie en stupiditeit waarmee je tegen zaken aankijkt.
userIcon
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 @ 15:38 schreef nixan het volgende:
[..]


Niet per se nee. Jij wel?
VS=Israel

Vertouw je de VS niet dan automatisch Israel niet, heel simpel.
userIcon
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 @ 15:39 schreef RedVampire het volgende:
[..]


Get over it. Dat is meer dan 30 jaar geleden. Je kan niet altijd pissig blijven over het verleden.
Juist dus anti-semitisme verbieden? Je eigen mening mogen verkondigen zonder dat je hiervoor het risico loopt opgepakt te worden?
100  van 172 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 24/05 [Upd] Studentes Minerva ontgroend in luiers235
» 20/05 Eindejaarsconference Van Rossem weer populair21
» 20/05 Oudste vrouw op Mount Everest26
» 18/05 Verkooppunten tabak in grensstreek onder druk50


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden