Piratenpartij wil meedoen aan verkiezingen

Digital & Games • Geschreven door FOK!radio (FOKradio) op 08-03-2010 @ 16:50
print 

Als je wil dat het auteursrecht beperkt wordt en dat kopiëren door particulieren wordt gelegaliseerd, dan kun je dat wellicht in het stemhokje laten merken. De Piratenpartij wil namelijk meedoen aan de Nederlandse parlementsverkiezingen op 9 juni. In Zweden, Duitsland en het Europees Parlement bestaat de partij al langer en zijn er zelfs al zetels gewonnen. Nu moet ook het Binnenhof veroverd worden.

Maar het zal allemaal niet zomaar gaan. Binnen zeven weken moeten ze aan alle voorwaarden voldoen voor deelname. Zo moeten ze ongeveer 11.000 euro ophalen om de borg te kunnen betalen en moeten ze 570 handtekeningen verzamelen van sympathisanten.

Stichting BREIN, de auteursrechten waakhond, is niet bang voor de partij. Directeur Tim Kuijk vindt de standpunten onrealistisch en kortzichtig, heeft hij al laten weten.

In FOK!radio (20:00 uur) hoor je vanavond voorzitter Samir Allioui van de Piratenpartij. Hij zal uitleggen hoe ze aan de voorwaarden voor deelname willen voldoen en wat er te verwachten is van de partij.


Bron: FOK!


Lees ook:

» 10:22 GL zeer huiverig voor antipiraterijverdrag50
» 06/02 Tsjechië schort ratificatie ACTA op na protest19
» 06/02 Twitterrecord tijdens Super Bowl21
» 04/02 VS dwong Zweden tot anti-piraterijwetten102


delen | eKudos nujij

9100 views / 69 reacties
Reacties op dit bericht
69  van 69 reacties op deze pagina. Pagina  1
ARRRRRRRRRRRRRRRRRH!
mijn stem hebben ze
userIcon
Snel nu het nog met hoofddoekje mag

goh, dat ik nou net dat plaatje nog onder de knop had
userIcon
Eigen uitleg over hun standpunten.

Belangrijk om te weten is dus dat hun grootste standpunten niet alleen gaan over vrijheid qua copyright en dergelijke, maar ook burgelijke privacy erg belangrijk is. Zo zijn ze tegen de scanners op Schiphol en tegen de kilometerheffing.
Mijn stem hebben ze, de enige partij die voor de privacy opkomt
zolang ze me stem maar niet begraven op een onbewoon eiland..!!
maar props voor de partij!
userIcon
JAA!!! ik heb ook al op ze gestemt voor de Europese verkiezingen
userIcon
Grassroots movement. Dat werd tijd. Goede zaak dat een aantal mensen daadwerkelijk is begonnen ipv er enkel over te praten.
userIcon
Hebben ze net zo'm mooie lijsttrekker als die Zweedse schone?
of was het een Finse? Of kwam ze nu uit Ijsland?
Ik had op ze gestemt met de EU verkiezingen, maar na afloop voelde ik dat ik m'n stem had weggegooit.
userIcon
quote:
Op maandag 8 maart 2010 @ 16:52 schreef GeileSoeplepel het volgende:
Eigen uitleg over hun standpunten.

Belangrijk om te weten is dus dat hun grootste standpunten niet alleen gaan over vrijheid qua copyright en dergelijke, maar ook burgelijke privacy erg belangrijk is. Zo zijn ze tegen de scanners op Schiphol en tegen de kilometerheffing.
Op zich wel aardige standpunten, maar wie is het gezicht van de partij en hoe capabel en georganiseerd zijn ze?
In principe zeg ik: mijn stem hebben ze.

Maar ik houd een duidelijke slag om de arm, het moet geen stelletje mafkezen zijn en er moet ook iets van visie zijn buiten dit standpunt.

Maar buiten dat:
userIcon
Volgens het Gospel van het Vliegende Spaghetti Monster zijn piraten de uitverkorenen op deze Aarde.

Echter ben ik voorstander van de scheiding van kerk en staat.


Meer info: http://www.venganza.org/
userIcon
Rare partij die in principe onethisch gedrag wil goedlullen. Mijn stem krijgen ze niet.
hebben ze een website ik wil al hun stand punten lezen
userIcon
quote:
Op maandag 8 maart 2010 @ 17:00 schreef Premium_Quality het volgende:
[..]


Op zich wel aardige standpunten, maar wie is het gezicht van de partij en hoe capabel en georganiseerd zijn ze?
Omdat ze opeens een jaar sneller in actie moeten komen zijn nog geen van deze dingen duidelijk, zo is ook het geld er dus nog niet. Iets waar ze geloof ik nog 7 dagen de tijd voor hebben. Ook het gezicht is nog niet bekend, al zei Samir Allioui (die tot nu toe wel het meest namens de PP spreekt) al in een ander nieuwsbericht dat hij hier zelf geen geschikte kandidaat voor is.
Bij de Europese verkiezingen haalden ze echter al twee zetels, in Zweden deden ze het ook goed (sorry heb geen cijfers bij de hand) en in Duitsland haalde ze 2% van de stemmen, iets waarbij ze in Nederland op 3 zetels zouden komen te staan, net zoveel als de D66 in 2006.
userIcon
Toch eens goed kijken of ik VVD ga stemmen of deze piratenpartij. In principe is voor het land de VVD in combinatie met een wat minder elitaire partij het beste, maar de meeste normale partijen hebben het grote nadeel scheit te hebben aan de privacy. Hoewel dit natuurlijk een one issue partij is, is het van groot belang dat ze een flinke oppositiepositie te pakken krijgen.
userIcon
Als de LibDem niet meedoen, ga ik misschien wel op ze stemmen.
userIcon
Wouw.... hun standpunten zijn nog best goed uitgewerkt !
Dat had ik niet verwacht..... misschien krijgt deze partij ook eens een stem van mij, om iets nieuws ook eens een kans te geven!

Alles wat er nu zit is toch één pot nat
userIcon
DRM moet verboden worden na het fiasco met assassins creed 2 en al die andere precendenten dat eindgebruikers hun eerlijk gekochte spullen niet kunnen gebruiken!

"Ja maar als er geen kopieerbeveiliging op zit koopt niemand het meer!"

BULLSHIT op Oblivion zat geen enkele beveiliging, DVDtje niet eens nodig en die disk was gewoon met Nero te kopieren, en dat spel verkocht als een trein! En zo zijn er wel meer spellen die er helemaal niet onder te lijden hebben gehad!
quote:
Op maandag 8 maart 2010 @ 17:09 schreef DiRadical het volgende:
Als de LibDem niet meedoen, ga ik misschien wel op ze stemmen.
Je bedoelt die mensen die bij de Europese verkiezingen de ene leugen na de andere verkondigden?
userIcon
Weet je wat? Fuck die scheiding tussen kerk en staat. Ik ga voortaan gewoon volgens mijn religie stemmen.

userIcon
quote:
Op maandag 8 maart 2010 @ 17:05 schreef xan2 het volgende:
hebben ze een website ik wil al hun stand punten lezen
http://staging.piratenpartij.nl/oneissue
oh ik dacht dat de roverspartij al mee deed onder de naam pvdallochtonen
Goed initiatief. Maar die naam "piratenpartij" is natuurlijk niet te handhaven wil je ook stemmers krijgen die niet bekend zijn met het downloaden op internet.
userIcon
quote:
Op maandag 8 maart 2010 @ 17:04 schreef Cruise.Elroy het volgende:
Rare partij die in principe onethisch gedrag wil goedlullen. Mijn stem krijgen ze niet.
Auteursrechten tot 70 jaar na de dood van de auteur bij wet afdwingen is niet onethisch ?
userIcon
Directeur Tim Kuijk vindt de standpunten onrealistisch en kortzichtig, heeft hij al laten weten.

Dat vindt iedereen ook van Tim.

Wordt tijd dat de media industrie eens zich gaan aanpassen om met de technologie mee te komen.
userIcon
quote:
Op maandag 8 maart 2010 @ 16:58 schreef Tatteredhat het volgende:
Ik had op ze gestemt met de EU verkiezingen, maar na afloop voelde ik dat ik m'n stem had weggegooit.
Kennelijk heb je wel meer dingen weggegooid
userIcon
Belachelijk. De toch al zo erg versnipperde politiek kan dit onzinnige protestpartijtje er echt niet bij hebben.
userIcon
Grrrrrrrrrrrrrr!
userIcon
quote:
Op maandag 8 maart 2010 @ 17:11 schreef Shakkara het volgende:
"Ja maar als er geen kopieerbeveiliging op zit koopt niemand het meer!"

BULLSHIT op Oblivion zat geen enkele beveiliging, DVDtje niet eens nodig en die disk was gewoon met Nero te kopieren, en dat spel verkocht als een trein!
GOTY 2006 EN 2007
Alsof we met de PVV en de PVDD al niet genoeg one-issue partijen hadden.
Wow, goed idee. Was van plan D66 te stemmen, maar dit ziet er veelbelovend uit. Ik wil wel doneren, maar om het nou op iemand's privé bankrekening te storten gaat me wat ver. Jammer. Denk dat de verkiezingen net te vroeg komen voor ze :S
userIcon
Als ik die verrekte Loterij eens wint, hebben ze hun Kasgeld direct op orde
Zou direct sponsor worden, alleen al om Brein te pesten met hun maffia-lobby! :/
userIcon
quote:
Op maandag 8 maart 2010 @ 17:28 schreef VivaLaHollandia het volgende:

[..]

Zijn zijn ouders turken of berbers? Zouden jullie dit in de uitzending willen vragen? Beide groeperingen waren in de geschiedenis namelijk niet vies van roof- en plundertochten. Wellicht een genetisch aangeboren iets, om dergelijke dingen te steunen of initiëren?

Just wondering... Niet dat ik het geheel oneens ben met hen hoor, maar wat piraterij betreft zou ik graag wat meer toelichting van hen willen want privacy: prima. Maar het gepiraat moet gewoon afgelopen zijn.
userIcon
Aah, ik ben gisteren bij Paganfest geweest, dus dat sluit hier wel mooi op aan
man Ferdo (Eindredactie Frontpage) 08-03-2010 @ 17:35 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Directeur Tim Kuijk vindt de standpunten onrealistisch en kortzichtig, heeft hij al laten weten.
Hij herkent duidelijk iets van BREIN in die partij. BREIN is immers een club van kortzichtige mensen die onrealistische doelen nastreven.
userIcon
Brein is het er niet mee eens? Alleen al genoeg reden om op de Piratenpartij te stemmen!
userIcon
quote:
Op maandag 8 maart 2010 @ 17:00 schreef Premium_Quality het volgende:
[..]


Op zich wel aardige standpunten, maar wie is het gezicht van de partij en hoe capabel en georganiseerd zijn ze?
Het gezicht vd partij is een Nederlander met Marokkaanse roots. Ene samir. Dat tweede komt meestal met de tijd. Het zijn in ieder geval jonge mensen die weten waar ze over praten. Ze hebben de opkomst van het internet volledig meegemaakt en ze zien hoe pseudo stichtinkjes als BREIN de vrijheid van het individu afnemen en tegelijkertijd de portemonnee van de grote graaiers -de multinationals- vullen.
userIcon
quote:
Op maandag 8 maart 2010 @ 17:39 schreef HAKIM_1988 het volgende:
[..]


Het gezicht vd partij is een Nederlander met Marokkaanse roots. Ene samir. Dat tweede komt meestal met de tijd. Het zijn in ieder geval jonge mensen die weten waar ze over praten. Ze hebben de opkomst van het internet volledig meegemaakt en ze zien hoe pseudo stichtinkjes als BREIN de vrijheid van het individu afnemen en tegelijkertijd de portemonnee van de grote graaiers -de multinationals- vullen.
Samir is inderdaad de voorzitter van de partij.

Hopelijk gaat dit lukken. De tweede kamer der staten generaal enteren!
userIcon
quote:
Op maandag 8 maart 2010 @ 17:28 schreef VivaLaHollandia het volgende:

[..]

Zijn zijn ouders turken of berbers? Zouden jullie dit in de uitzending willen vragen? Beide groeperingen waren in de geschiedenis namelijk niet vies van roof- en plundertochten. Wellicht een genetisch aangeboren iets, om dergelijke dingen te steunen of initiëren?

Just wondering... Niet dat ik het geheel oneens ben met hen hoor, maar wat piraterij betreft zou ik graag wat meer toelichting van hen willen want privacy: prima. Maar het gepiraat moet gewoon afgelopen zijn.
Iets over vikingen, tempeliers en kruistochten..
userIcon
quote:
Stichting BREIN, de auteursrechten waakhond, is niet bang voor de partij. Directeur Tim Kuijk vindt de standpunten onrealistisch en kortzichtig, heeft hij al laten weten.
Dat vinden een hoop mensen ook van BREIN.
man Peter (Redactie Frontpage) 08-03-2010 @ 17:56 fotoboek no homepage
userIcon
Een voorzitter die Samir A. Heet.. typisch iets voor een piraat
userIcon
zo te horen zijn ze ook de grootste voorvechters van privacy, klinkt eigenlijk best wel goed..
userIcon
quote:
Op maandag 8 maart 2010 @ 17:57 schreef LinkseVriend het volgende:
[..]


Nee, GroenLinks vechte al eerder tegen de ACTA wet en een paar andere partijen zijn ook aan het terug krabbelen toen ze over de inbreuk van privacy te horen kregen. Ik ken alle standpunten van piratenpartij niet, maar misschien als ze zetels halen dat we overeenkomsten kunnen sluiten. Alle hulp tegen die gevaarlijke ACTA wet is welkom.
Met alleen tegen de ACTA wet zijn red je het nog niet wat mij betreft.
userIcon
quote:
Op maandag 8 maart 2010 @ 16:54 schreef kakner2 het volgende:
Mijn stem hebben ze, de enige partij die voor de privacy opkomt
Inderdaad, uit oa de gebeurtenissen 2e kerstdag is wel gebleken dat die scanners op schiphol helemaal niet nodig zijn.

Als ene Samir Allioui met zijn partij als 1 van de belangrijkste standpunten heeft dat hij de beveiliging op Schiphol wil versoepelen is dit de allerlaatste partij waar ik op ga stemmen.
quote:
Op maandag 8 maart 2010 @ 16:58 schreef Case4 het volgende:
Hebben ze net zo'm mooie lijsttrekker als die Zweedse schone?
of was het een Finse? Of kwam ze nu uit Ijsland?
Volgens mij was het Denemarken. of Noorwegen.
userIcon
quote:
Op maandag 8 maart 2010 @ 18:14 schreef viagraap het volgende:
[..]

Met alleen tegen de ACTA wet zijn red je het nog niet wat mij betreft.
Maar die wet ligt wel op kop. Bedreigt niet alleen privacy maar ook het inernet zoals we dat nu kunnen.
En hoe denken ze over de financieele crisis, integratieproblematiek, de zorg, het onderwijs, de vergrijzing en de AOW, etc etc.

Begrijp me niet verkeerd, een organisatie als BREIN en stichting thuiskopie zouden per direct verboden moeten worden, maar om er nu een hele partij voor op te richten....
LOL... Ik heb hun standpunten nog niet gelezen.. maar er is dan misschien een waardig partij om op te stemmen als je het niet eens bent met alles.. partij van de dieren bijvoorbeeld is niks en de partij van de zogenaamde vrijheid ook niet... Kom maar op Yarrrr!
userIcon
serieus als ik op hen kan stemmen doe ik dat, just for kicks.
userIcon
Is dit een grap?
userIcon
quote:
Op maandag 8 maart 2010 @ 17:57 schreef LinkseVriend het volgende:
[..]


Nee, GroenLinks vechte al eerder tegen de ACTA wet en een paar andere partijen zijn ook aan het terug krabbelen toen ze over de inbreuk van privacy te horen kregen. Ik ken alle standpunten van piratenpartij niet, maar misschien als ze zetels halen dat we overeenkomsten kunnen sluiten. Alle hulp tegen die gevaarlijke ACTA wet is welkom.
U bedoelde "vechtte", dubbele t ? Dan is het "vechtte" ... "aan", van "aanvechten". De verleden tijd van "vechten" is echter "vocht".
userIcon
Mijn stem hebben ze. De rest van de politiek is toch alleen maar poppenkast, dan maar voor 1 doel wat ik belangrijk vindt stemmen
Alleen al om dat Kuiken dwars te zitten zou ik stemmen.
En ik download hooguit eens in de 2 maanden ofzo...
userIcon
quote:
Op maandag 8 maart 2010 @ 17:28 schreef VivaLaHollandia het volgende:

[..]
Just wondering... Niet dat ik het geheel oneens ben met hen hoor, maar wat piraterij betreft zou ik graag wat meer toelichting van hen willen want privacy: prima. Maar het gepiraat moet gewoon afgelopen zijn.
Jij bent duidelijk geen echte Hollander.
Jij mist de WIC mentaliteit
69  van 69 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 10:22 GL zeer huiverig voor antipiraterijverdrag50
» 06/02 Tsjechië schort ratificatie ACTA op na protest19
» 06/02 Twitterrecord tijdens Super Bowl21
» 04/02 VS dwong Zweden tot anti-piraterijwetten102


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden