Wilders toch in gemeenteraad van Den Haag

AlgemeenNederlandPolitiekNieuwsoverzicht • Geschreven door ANP op 08-03-2010 @ 10:34
print 

PVV-leider Geert Wilders zal toch plaatsnemen in de gemeenteraad van Den Haag. Dat heeft Wilders vandaag laten weten.

Hij heeft dit weekend nagedacht over de ruim 13.000 voorkeurstemmen die hij in de hofstad als lijstduwer had gekregen. "Ik wilde het eerst niet doen maar ik begreep vrijdag pas dat ik wel erg veel voorkeursstemmen had binnengehaald. Ik zal het daarom toch doen. In ieder geval ga ik het een tijd proberen", zei Wilders.

Hij blijft wel in de Tweede Kamer zitten. Zijn rol in de gemeenteraad zal een achtergrondrol worden. "Ik zal een kleine portefeuille nemen."


Submitter: DJMO  -   Bron: ANP


Lees ook:

» 24/05 [Upd] Studentes Minerva ontgroend in luiers235
» 20/05 Eindejaarsconference Van Rossem weer populair21
» 20/05 Oudste vrouw op Mount Everest26
» 18/05 Verkooppunten tabak in grensstreek onder druk50


delen | eKudos nujij

9231 views / 133 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 133 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3
draai, draai sjalala draai
userIcon
De eerste schnabbel is binnen... Wilders op weg naar het leven van de regent.
userIcon
Kijk, dat is nu luisteren naar wat de kiezer wil
userIcon
Lekker draaien ja.
Ach ja, opzich wel goed.
Beter dat hij daar laat zien dat hij niets kan leiden dan dat hij het in de 2e kamer mag proberen.
userIcon
Lekker is dat, 2de kamer zetel is meer dan een fulltimebaan, en de gemeenteraad van Den Haag is ook niet echt hetzelfde als de gemeenteraad van Krabbekut. Ergens zorgt dat voor een verlies in inzet.
userIcon
vraag je je af of die daar wel tijd voor heeft.
userIcon
Hij krijgt het nog druk zo..
man RvLaak (Redactie Frontpage) 08-03-2010 @ 10:38 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op maandag 8 maart 2010 @ 10:36 schreef stbabylon het volgende:
Lekker is dat, 2de kamer zetel is meer dan een fulltimebaan, en de gemeenteraad van Den Haag is ook niet echt hetzelfde als de gemeenteraad van Krabbekut. Ergens zorgt dat voor een verlies in inzet.
Onthoudt wel dat hij niet alleen in de kamer zit voor de PVV. Andere fractieleden zouden zijn werk over kunnen nemen.
userIcon
Haha klasse, hij luistert tenminste naar de stemmers, goed bezig Geert!
userIcon
rofl ja zn LPF-achtige fractieleden...
userIcon
quote:
Op maandag 8 maart 2010 @ 10:36 schreef WTF2009 het volgende:
Kijk, dat is nu luisteren naar wat de kiezer wil
Zeker alleen de titel gelezen
userIcon
quote:
Op maandag 8 maart 2010 @ 10:38 schreef CyberRat het volgende:
Haha klasse, hij luistert tenminste naar de stemmers, goed bezig Geert!
En Den Haag heeft er een raadslid dat geen enkele vergadering bijwoont bij. Goed hoor....
man RvLaak (Redactie Frontpage) 08-03-2010 @ 10:40 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op maandag 8 maart 2010 @ 10:39 schreef Class het volgende:
rofl ja zn LPF-achtige fractieleden...
Hmm, misschien dat hij het daarom doet. Wellicht ziet hij wat zwakkere PVV mensen in DH en wil LPF taferelen voorkomen door zelf leiding te geven.
quote:
Op maandag 8 maart 2010 @ 10:38 schreef CyberRat het volgende:
Haha klasse, hij luistert tenminste naar de stemmers, goed bezig Geert!
Da's wel uniek en een goede zet, zo'n reactie van een politicus.

Jammer van zijn optreden in Londen.
userIcon
quote:
Op maandag 8 maart 2010 @ 10:39 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Zeker alleen de titel gelezen
Uhm...... wat een kansloze reactie joh
En terecht!

Als je op de lijst staat en gekozen wordt, dan moet je er ook in lijkt mij.
Lijstduwers moet je afschaffen.
userIcon
Ik hoop toch zo erg dat de PVV zich kan bewijzen als een écht serieuze en stabiele partij zoals de LPF dat niet was. Ik ben nou niet echt een aanhanger, maar ik zie toch liever dat de politiek in dit land door serieuze lieden bedreven wordt ipv allerlei knutselinitiatieven.
userIcon
Ik had ook op de PVV en op Geert gestemd in Den Haag... maar dat was meer omdat het een proteststem was en ik ook niet heel veel vertrouwen had in de mensen bovenaan in de lijst... Ik wilde dus wel op de PVV stemmen, maar niet perse op de mensen die de boel zouden gaan runnen. Het was meer een stem bedoeld om de overige partijen eens te laten nadenken over hun beleid en om aan te geven dat ik het daar niet mee eens ben.

Van mij hoeft Geert dus niet zonodig in de gemeenteraad. Laat hem maar lekker focussen op de Tweede Kamer... veel belangrijker.
userIcon
quote:
Op maandag 8 maart 2010 @ 10:38 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Onthoudt wel dat hij niet alleen in de kamer zit voor de PVV. Andere fractieleden zouden zijn werk over kunnen nemen.
Zoals wie, Dion Graus? De anecdote-kampioen.

''Voorzitter, ik had vroeger in de tuin ook een koolmeesje, iedere keer als ik brood strooide kwam hij blij aangevlogen Toen hoorde ik op een ochtend een auto met piepende remmen tot stilstand komen, en wat bleek, hij was pardoes over de arme stakker heengereden. En daarom moet er meer drempels in woonwijken komen.''
userIcon
alleen voor z'n imago.
Roepen al die simpele weer dattie naar de kiezer kijkt
In de praktijk heb je er geen fuck aan.
userIcon
quote:
Op maandag 8 maart 2010 @ 10:36 schreef Vader_Aardbei het volgende:
De eerste schnabbel is binnen... Wilders op weg naar het leven van de regent.
Een volksvertegenwoordiger die zijn kiezers wil vertegenwoordigen. Veel gekker dan dit moet het inderdaad niet worden.


Anyways... Dat is dus het risico van een lijstduwer: voor het het weet wordt er ook op je gestemd en ben je (eigenlijk) verplicht om ook zitting te nemen.
userIcon
Dubbele mandaten zijn gewoon een politieke kanker...

kijk naar Frankrijk waar het ook de gewoonte is dat politici dit hebben, op verschillende vertegenwoordige plekken een 'zetel' innemen, maar aangezien ze geen tijd hebben, is het gewoon een kwetsie van het geld voor die plek incasseren, en bij stemingen hun stem weggeven aan de 'meest biedende'...

Dubbele mandaten zouden juist verboden moeten worden, ze zetten aan tot corruptie ..
Verder zou het loon dat politici voor het innemen van een zetel krijgen dus niet uitgekeerd moeten worden, als de politicus meer dan 35% van de zittingen en commissievergaderingen waar hij verwacht wordt ontbreekt
Wilders zet zijn volgende meesterzet in het verkiezingsschaakspel. Schaakmat
userIcon
quote:
Op maandag 8 maart 2010 @ 10:43 schreef Ih8yousf het volgende:
Ik had ook op de PVV en op Geert gestemd in Den Haag... maar dat was meer omdat het een proteststem was en ik ook niet heel veel vertrouwen had in de mensen bovenaan in de lijst... Ik wilde dus wel op de PVV stemmen, maar niet perse op de mensen die de boel zouden gaan runnen. Het was meer een stem bedoeld om de overige partijen eens te laten nadenken over hun beleid en om aan te geven dat ik het daar niet mee eens ben.

Van mij hoeft Geert dus niet zonodig in de gemeenteraad. Laat hem maar lekker focussen op de Tweede Kamer... veel belangrijker.
Je kan hem dat schrijven op zijn site.
Dit is echt te triest voor woorden, een dubbelfunctie is een ramp. Ten eerste is een zetel in de tweede kamer meer dan een full time baan, en is in de gemeenteraad van Den Haag zitten ook een flinke part time baan, oftewel Geert stopt met slapen, of hij gaat inleveren op kwaliteit en dus gaat hij zich maar half inzetten voor of Den Haag of de Tweede kamer.
Daarnaast is er nog zoiets als machtsophoping en belangenverstrengeling, in beiden gevallen krijgt hij hier nu mee te maken.
userIcon
Best druk.... in je eentje!
userIcon
quote:
Op maandag 8 maart 2010 @ 10:36 schreef stbabylon het volgende:
Lekker is dat, 2de kamer zetel is meer dan een fulltimebaan, en de gemeenteraad van Den Haag is ook niet echt hetzelfde als de gemeenteraad van Krabbekut. Ergens zorgt dat voor een verlies in inzet.
Voor een lid van de Tweede Kamer geldt dat inderdaad. Maar een zetel is toch echt gewoon een stoel hoor.
userIcon
quote:
Op maandag 8 maart 2010 @ 10:46 schreef wtplep het volgende:
Best druk.... in je eentje!
Hij heeft maar een kleine portomonee wordt er gezegd, wat daarmee wordt bedoelt, geen idee
userIcon
quote:
Op maandag 8 maart 2010 @ 10:45 schreef KingKai het volgende:
[..]
Een volksvertegenwoordiger die zijn kiezers wil vertegenwoordigen. Veel gekker dan dit moet het inderdaad niet worden.
Ik vind het eerder een teken dat hij de Haagse kiezer niet serieus neemt. Denkt hij nou werkelijk een baantje als gemeentebestuurder ''er wel even bij te nemen''? Ik zag laatst een interview op TV van hoe gestrest en overwerkt veel van deze mensen zijn, en volgens mij is het toch wel een full-time baan, zeker in een gemeente als Den Haag.
userIcon
quote:
Op maandag 8 maart 2010 @ 10:45 schreef KingKai het volgende:
Een volksvertegenwoordiger die zijn kiezers wil vertegenwoordigen. Veel gekker dan dit moet het inderdaad niet worden.
Je hebt helemaal gelijk. Geert kan nog makkelijk in het Europees Parlement, de Provinciale Staten (als ze daar mee gaan doen), de waterschappen, etc. etc.

Immers, hij is volksvertegenwoordiger. dan horen dit soort dingen er allemaal bij. Toch?
Qua marketing is het natuurlijk een goede zet, want 'Geert luistert naar de kiezer'

Of het ook practisch nut heeft weet ik nog niet...
userIcon
quote:
Op maandag 8 maart 2010 @ 10:45 schreef 2030rd het volgende:
Wilders zet zijn volgende meesterzet in het verkiezingsschaakspel. Schaakmat
Als dit al een meesterzet is.......dan ben ik echt bang voor de kwaliteit van zijn andere zetten
userIcon
quote:
Op maandag 8 maart 2010 @ 10:45 schreef 2030rd het volgende:
Wilders zet zijn volgende meesterzet in het verkiezingsschaakspel. Schaakmat
Want?
userIcon
quote:
Op maandag 8 maart 2010 @ 10:51 schreef hendrik64 het volgende:
Want?
Want Geert = goed. Punt.
userIcon
quote:
Op maandag 8 maart 2010 @ 10:38 schreef CyberRat het volgende:
Haha klasse, hij luistert tenminste naar de stemmers, goed bezig Geert!
Zo kan je bij elke politicus wel wel goed praten.
userIcon
quote:
Op maandag 8 maart 2010 @ 10:51 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]

Want Geert = goed. Punt.
Ach ja, natuurlijk. Ik was het even vergeten
userIcon
quote:
Op maandag 8 maart 2010 @ 10:45 schreef 2030rd het volgende:
Wilders zet zijn volgende meesterzet in het verkiezingsschaakspel. Schaakmat
Wilders denkt dat hij met 1 schaakstuk (de koning) het hele bord kan regeren, maar schaken is toch iets complexer dan dat. Ik voorspel dat hij binnenkort veel pionnen gaat verliezen door roekeloos improviseren tijdens het spel.
userIcon
quote:
Op maandag 8 maart 2010 @ 10:45 schreef RM-rf het volgende:
Dubbele mandaten zijn gewoon een politieke kanker...

kijk naar Frankrijk waar het ook de gewoonte is dat politici dit hebben, op verschillende vertegenwoordige plekken een 'zetel' innemen, maar aangezien ze geen tijd hebben, is het gewoon een kwetsie van het geld voor die plek incasseren, en bij stemingen hun stem weggeven aan de 'meest biedende'...

Dubbele mandaten zouden juist verboden moeten worden, ze zetten aan tot corruptie ..
Verder zou het loon dat politici voor het innemen van een zetel krijgen dus niet uitgekeerd moeten worden, als de politicus meer dan 35% van de zittingen en commissievergaderingen waar hij verwacht wordt ontbreekt
35%?? Da's nog veel te veel; als ik 35% van de tijd niet op kom dagen op mn werk mag ik ook heel snel mn buro'tje uit gaan ruimen. Verder helemaal mee eens
userIcon
ach, als er ooit een ramp komt in nederland, bijvoorbeeld er zijn gekken die met de pvv wil gaan regeren dan komt die raadszetel ook weer vacant.
userIcon
quote:
Op maandag 8 maart 2010 @ 10:55 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]

Wilders denkt dat hij met 1 schaakstuk (de koning) het hele bord kan regeren, maar schaken is toch iets complexer dan dat. Ik voorspel dat hij binnenkort veel pionnen gaat verliezen door roekeloos improviseren tijdens het spel.
Hoezo? Balkenende en zijn kliek kon dat toch ook?
Erger kan echt niet hoor
userIcon
Hoe dacht hij dat te doen?
2 enorm drukke banen combineren?
Vrijwel onmogelijk dacht ik zo.
Nu wordt het tijd om zich in het dagelijkse beleid te bewijzen. Of hij doet het goed en vestigt een sterkere overwinning op landelijk niveau. Of hij verprutst het en verliest landelijke populariteit.

Hij had het ook op safe kunnen spelen door alleen op de zijlijn te blijven tot de landelijke verkiezingen geweest zijn.
userIcon
quote:
Op maandag 8 maart 2010 @ 10:38 schreef CyberRat het volgende:
Haha klasse, hij luistert tenminste naar de stemmers, goed bezig Geert!
Of hij heeft in de gaten dat hij omringd is door incompetente vazallen. Net als Fortuyn destijds.
(Nu wil ik niet impliceren dat wilders zelf capabel is)
userIcon
quote:
Op maandag 8 maart 2010 @ 10:48 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ik zag laatst een interview op TV van hoe gestrest en overwerkt veel van deze mensen zijn, en volgens mij is het toch wel een full-time baan, zeker in een gemeente als Den Haag.
Ik ken niet zoveel raadsleden die full-time deelnemen. De meesten hebben er tig andere bijbaantjes bij, schijnbaar is het voor de één een baan met veel stress en voor de ander een peulenschil, laat ik in het midden welke het beter doet.
De vraag is alleen of er wel 'iemand' is die met hem samen wilt werken...

Nou als je naar het volk hier in der Nederlanden luistert, zal het binnen de kortste keren lijken op de WO II.

Dus of ik nou blij moet zijn met deze kiezers? Njeh noppes
userIcon
quote:
Op maandag 8 maart 2010 @ 10:59 schreef WTF2009 het volgende:
Hoezo? Balkenende en zijn kliek kon dat toch ook?
Erger kan echt niet hoor
Zo, ben jij even weinig gewend zeg
userIcon
quote:
Op maandag 8 maart 2010 @ 10:36 schreef Venun het volgende:
draai, draai sjalala draai
nee de noodzaak van een wilders in de politiek is er nu eenmaal en hij kan niet overal zijn en zijn aanhang heeft geen zin in zoveel bescherming, want dat is een afschuwelijk iets dat dit moet
50  van 133 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3


Lees ook:

» 24/05 [Upd] Studentes Minerva ontgroend in luiers235
» 20/05 Eindejaarsconference Van Rossem weer populair21
» 20/05 Oudste vrouw op Mount Everest26
» 18/05 Verkooppunten tabak in grensstreek onder druk50


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden