Wilders toch in gemeenteraad van Den Haag

AlgemeenNederlandPolitiekNieuwsoverzicht • Geschreven door ANP op 08-03-2010 @ 10:34
print 

PVV-leider Geert Wilders zal toch plaatsnemen in de gemeenteraad van Den Haag. Dat heeft Wilders vandaag laten weten.

Hij heeft dit weekend nagedacht over de ruim 13.000 voorkeurstemmen die hij in de hofstad als lijstduwer had gekregen. "Ik wilde het eerst niet doen maar ik begreep vrijdag pas dat ik wel erg veel voorkeursstemmen had binnengehaald. Ik zal het daarom toch doen. In ieder geval ga ik het een tijd proberen", zei Wilders.

Hij blijft wel in de Tweede Kamer zitten. Zijn rol in de gemeenteraad zal een achtergrondrol worden. "Ik zal een kleine portefeuille nemen."


Submitter: DJMO  -   Bron: ANP


Lees ook:

» 24/05 [Upd] Studentes Minerva ontgroend in luiers235
» 20/05 Eindejaarsconference Van Rossem weer populair21
» 20/05 Oudste vrouw op Mount Everest26
» 18/05 Verkooppunten tabak in grensstreek onder druk50


delen | eKudos nujij

9228 views / 133 reacties
Reacties op dit bericht
100  van 133 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
draai, draai sjalala draai
userIcon
De eerste schnabbel is binnen... Wilders op weg naar het leven van de regent.
userIcon
Kijk, dat is nu luisteren naar wat de kiezer wil
userIcon
Lekker draaien ja.
Ach ja, opzich wel goed.
Beter dat hij daar laat zien dat hij niets kan leiden dan dat hij het in de 2e kamer mag proberen.
userIcon
Lekker is dat, 2de kamer zetel is meer dan een fulltimebaan, en de gemeenteraad van Den Haag is ook niet echt hetzelfde als de gemeenteraad van Krabbekut. Ergens zorgt dat voor een verlies in inzet.
userIcon
vraag je je af of die daar wel tijd voor heeft.
userIcon
Hij krijgt het nog druk zo..
man RvLaak (Redactie Frontpage) 08-03-2010 @ 10:38 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op maandag 8 maart 2010 @ 10:36 schreef stbabylon het volgende:
Lekker is dat, 2de kamer zetel is meer dan een fulltimebaan, en de gemeenteraad van Den Haag is ook niet echt hetzelfde als de gemeenteraad van Krabbekut. Ergens zorgt dat voor een verlies in inzet.
Onthoudt wel dat hij niet alleen in de kamer zit voor de PVV. Andere fractieleden zouden zijn werk over kunnen nemen.
userIcon
Haha klasse, hij luistert tenminste naar de stemmers, goed bezig Geert!
userIcon
rofl ja zn LPF-achtige fractieleden...
userIcon
quote:
Op maandag 8 maart 2010 @ 10:36 schreef WTF2009 het volgende:
Kijk, dat is nu luisteren naar wat de kiezer wil
Zeker alleen de titel gelezen
userIcon
quote:
Op maandag 8 maart 2010 @ 10:38 schreef CyberRat het volgende:
Haha klasse, hij luistert tenminste naar de stemmers, goed bezig Geert!
En Den Haag heeft er een raadslid dat geen enkele vergadering bijwoont bij. Goed hoor....
man RvLaak (Redactie Frontpage) 08-03-2010 @ 10:40 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op maandag 8 maart 2010 @ 10:39 schreef Class het volgende:
rofl ja zn LPF-achtige fractieleden...
Hmm, misschien dat hij het daarom doet. Wellicht ziet hij wat zwakkere PVV mensen in DH en wil LPF taferelen voorkomen door zelf leiding te geven.
quote:
Op maandag 8 maart 2010 @ 10:38 schreef CyberRat het volgende:
Haha klasse, hij luistert tenminste naar de stemmers, goed bezig Geert!
Da's wel uniek en een goede zet, zo'n reactie van een politicus.

Jammer van zijn optreden in Londen.
userIcon
quote:
Op maandag 8 maart 2010 @ 10:39 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Zeker alleen de titel gelezen
Uhm...... wat een kansloze reactie joh
En terecht!

Als je op de lijst staat en gekozen wordt, dan moet je er ook in lijkt mij.
Lijstduwers moet je afschaffen.
userIcon
Ik hoop toch zo erg dat de PVV zich kan bewijzen als een écht serieuze en stabiele partij zoals de LPF dat niet was. Ik ben nou niet echt een aanhanger, maar ik zie toch liever dat de politiek in dit land door serieuze lieden bedreven wordt ipv allerlei knutselinitiatieven.
userIcon
Ik had ook op de PVV en op Geert gestemd in Den Haag... maar dat was meer omdat het een proteststem was en ik ook niet heel veel vertrouwen had in de mensen bovenaan in de lijst... Ik wilde dus wel op de PVV stemmen, maar niet perse op de mensen die de boel zouden gaan runnen. Het was meer een stem bedoeld om de overige partijen eens te laten nadenken over hun beleid en om aan te geven dat ik het daar niet mee eens ben.

Van mij hoeft Geert dus niet zonodig in de gemeenteraad. Laat hem maar lekker focussen op de Tweede Kamer... veel belangrijker.
userIcon
quote:
Op maandag 8 maart 2010 @ 10:38 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Onthoudt wel dat hij niet alleen in de kamer zit voor de PVV. Andere fractieleden zouden zijn werk over kunnen nemen.
Zoals wie, Dion Graus? De anecdote-kampioen.

''Voorzitter, ik had vroeger in de tuin ook een koolmeesje, iedere keer als ik brood strooide kwam hij blij aangevlogen Toen hoorde ik op een ochtend een auto met piepende remmen tot stilstand komen, en wat bleek, hij was pardoes over de arme stakker heengereden. En daarom moet er meer drempels in woonwijken komen.''
userIcon
alleen voor z'n imago.
Roepen al die simpele weer dattie naar de kiezer kijkt
In de praktijk heb je er geen fuck aan.
userIcon
quote:
Op maandag 8 maart 2010 @ 10:36 schreef Vader_Aardbei het volgende:
De eerste schnabbel is binnen... Wilders op weg naar het leven van de regent.
Een volksvertegenwoordiger die zijn kiezers wil vertegenwoordigen. Veel gekker dan dit moet het inderdaad niet worden.


Anyways... Dat is dus het risico van een lijstduwer: voor het het weet wordt er ook op je gestemd en ben je (eigenlijk) verplicht om ook zitting te nemen.
userIcon
Dubbele mandaten zijn gewoon een politieke kanker...

kijk naar Frankrijk waar het ook de gewoonte is dat politici dit hebben, op verschillende vertegenwoordige plekken een 'zetel' innemen, maar aangezien ze geen tijd hebben, is het gewoon een kwetsie van het geld voor die plek incasseren, en bij stemingen hun stem weggeven aan de 'meest biedende'...

Dubbele mandaten zouden juist verboden moeten worden, ze zetten aan tot corruptie ..
Verder zou het loon dat politici voor het innemen van een zetel krijgen dus niet uitgekeerd moeten worden, als de politicus meer dan 35% van de zittingen en commissievergaderingen waar hij verwacht wordt ontbreekt
Wilders zet zijn volgende meesterzet in het verkiezingsschaakspel. Schaakmat
userIcon
quote:
Op maandag 8 maart 2010 @ 10:43 schreef Ih8yousf het volgende:
Ik had ook op de PVV en op Geert gestemd in Den Haag... maar dat was meer omdat het een proteststem was en ik ook niet heel veel vertrouwen had in de mensen bovenaan in de lijst... Ik wilde dus wel op de PVV stemmen, maar niet perse op de mensen die de boel zouden gaan runnen. Het was meer een stem bedoeld om de overige partijen eens te laten nadenken over hun beleid en om aan te geven dat ik het daar niet mee eens ben.

Van mij hoeft Geert dus niet zonodig in de gemeenteraad. Laat hem maar lekker focussen op de Tweede Kamer... veel belangrijker.
Je kan hem dat schrijven op zijn site.
Dit is echt te triest voor woorden, een dubbelfunctie is een ramp. Ten eerste is een zetel in de tweede kamer meer dan een full time baan, en is in de gemeenteraad van Den Haag zitten ook een flinke part time baan, oftewel Geert stopt met slapen, of hij gaat inleveren op kwaliteit en dus gaat hij zich maar half inzetten voor of Den Haag of de Tweede kamer.
Daarnaast is er nog zoiets als machtsophoping en belangenverstrengeling, in beiden gevallen krijgt hij hier nu mee te maken.
userIcon
Best druk.... in je eentje!
userIcon
quote:
Op maandag 8 maart 2010 @ 10:36 schreef stbabylon het volgende:
Lekker is dat, 2de kamer zetel is meer dan een fulltimebaan, en de gemeenteraad van Den Haag is ook niet echt hetzelfde als de gemeenteraad van Krabbekut. Ergens zorgt dat voor een verlies in inzet.
Voor een lid van de Tweede Kamer geldt dat inderdaad. Maar een zetel is toch echt gewoon een stoel hoor.
userIcon
quote:
Op maandag 8 maart 2010 @ 10:46 schreef wtplep het volgende:
Best druk.... in je eentje!
Hij heeft maar een kleine portomonee wordt er gezegd, wat daarmee wordt bedoelt, geen idee
userIcon
quote:
Op maandag 8 maart 2010 @ 10:45 schreef KingKai het volgende:
[..]
Een volksvertegenwoordiger die zijn kiezers wil vertegenwoordigen. Veel gekker dan dit moet het inderdaad niet worden.
Ik vind het eerder een teken dat hij de Haagse kiezer niet serieus neemt. Denkt hij nou werkelijk een baantje als gemeentebestuurder ''er wel even bij te nemen''? Ik zag laatst een interview op TV van hoe gestrest en overwerkt veel van deze mensen zijn, en volgens mij is het toch wel een full-time baan, zeker in een gemeente als Den Haag.
userIcon
quote:
Op maandag 8 maart 2010 @ 10:45 schreef KingKai het volgende:
Een volksvertegenwoordiger die zijn kiezers wil vertegenwoordigen. Veel gekker dan dit moet het inderdaad niet worden.
Je hebt helemaal gelijk. Geert kan nog makkelijk in het Europees Parlement, de Provinciale Staten (als ze daar mee gaan doen), de waterschappen, etc. etc.

Immers, hij is volksvertegenwoordiger. dan horen dit soort dingen er allemaal bij. Toch?
Qua marketing is het natuurlijk een goede zet, want 'Geert luistert naar de kiezer'

Of het ook practisch nut heeft weet ik nog niet...
userIcon
quote:
Op maandag 8 maart 2010 @ 10:45 schreef 2030rd het volgende:
Wilders zet zijn volgende meesterzet in het verkiezingsschaakspel. Schaakmat
Als dit al een meesterzet is.......dan ben ik echt bang voor de kwaliteit van zijn andere zetten
userIcon
quote:
Op maandag 8 maart 2010 @ 10:45 schreef 2030rd het volgende:
Wilders zet zijn volgende meesterzet in het verkiezingsschaakspel. Schaakmat
Want?
userIcon
quote:
Op maandag 8 maart 2010 @ 10:51 schreef hendrik64 het volgende:
Want?
Want Geert = goed. Punt.
userIcon
quote:
Op maandag 8 maart 2010 @ 10:38 schreef CyberRat het volgende:
Haha klasse, hij luistert tenminste naar de stemmers, goed bezig Geert!
Zo kan je bij elke politicus wel wel goed praten.
userIcon
quote:
Op maandag 8 maart 2010 @ 10:51 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]

Want Geert = goed. Punt.
Ach ja, natuurlijk. Ik was het even vergeten
userIcon
quote:
Op maandag 8 maart 2010 @ 10:45 schreef 2030rd het volgende:
Wilders zet zijn volgende meesterzet in het verkiezingsschaakspel. Schaakmat
Wilders denkt dat hij met 1 schaakstuk (de koning) het hele bord kan regeren, maar schaken is toch iets complexer dan dat. Ik voorspel dat hij binnenkort veel pionnen gaat verliezen door roekeloos improviseren tijdens het spel.
userIcon
quote:
Op maandag 8 maart 2010 @ 10:45 schreef RM-rf het volgende:
Dubbele mandaten zijn gewoon een politieke kanker...

kijk naar Frankrijk waar het ook de gewoonte is dat politici dit hebben, op verschillende vertegenwoordige plekken een 'zetel' innemen, maar aangezien ze geen tijd hebben, is het gewoon een kwetsie van het geld voor die plek incasseren, en bij stemingen hun stem weggeven aan de 'meest biedende'...

Dubbele mandaten zouden juist verboden moeten worden, ze zetten aan tot corruptie ..
Verder zou het loon dat politici voor het innemen van een zetel krijgen dus niet uitgekeerd moeten worden, als de politicus meer dan 35% van de zittingen en commissievergaderingen waar hij verwacht wordt ontbreekt
35%?? Da's nog veel te veel; als ik 35% van de tijd niet op kom dagen op mn werk mag ik ook heel snel mn buro'tje uit gaan ruimen. Verder helemaal mee eens
userIcon
ach, als er ooit een ramp komt in nederland, bijvoorbeeld er zijn gekken die met de pvv wil gaan regeren dan komt die raadszetel ook weer vacant.
userIcon
quote:
Op maandag 8 maart 2010 @ 10:55 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]

Wilders denkt dat hij met 1 schaakstuk (de koning) het hele bord kan regeren, maar schaken is toch iets complexer dan dat. Ik voorspel dat hij binnenkort veel pionnen gaat verliezen door roekeloos improviseren tijdens het spel.
Hoezo? Balkenende en zijn kliek kon dat toch ook?
Erger kan echt niet hoor
userIcon
Hoe dacht hij dat te doen?
2 enorm drukke banen combineren?
Vrijwel onmogelijk dacht ik zo.
Nu wordt het tijd om zich in het dagelijkse beleid te bewijzen. Of hij doet het goed en vestigt een sterkere overwinning op landelijk niveau. Of hij verprutst het en verliest landelijke populariteit.

Hij had het ook op safe kunnen spelen door alleen op de zijlijn te blijven tot de landelijke verkiezingen geweest zijn.
userIcon
quote:
Op maandag 8 maart 2010 @ 10:38 schreef CyberRat het volgende:
Haha klasse, hij luistert tenminste naar de stemmers, goed bezig Geert!
Of hij heeft in de gaten dat hij omringd is door incompetente vazallen. Net als Fortuyn destijds.
(Nu wil ik niet impliceren dat wilders zelf capabel is)
userIcon
quote:
Op maandag 8 maart 2010 @ 10:48 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ik zag laatst een interview op TV van hoe gestrest en overwerkt veel van deze mensen zijn, en volgens mij is het toch wel een full-time baan, zeker in een gemeente als Den Haag.
Ik ken niet zoveel raadsleden die full-time deelnemen. De meesten hebben er tig andere bijbaantjes bij, schijnbaar is het voor de één een baan met veel stress en voor de ander een peulenschil, laat ik in het midden welke het beter doet.
De vraag is alleen of er wel 'iemand' is die met hem samen wilt werken...

Nou als je naar het volk hier in der Nederlanden luistert, zal het binnen de kortste keren lijken op de WO II.

Dus of ik nou blij moet zijn met deze kiezers? Njeh noppes
userIcon
quote:
Op maandag 8 maart 2010 @ 10:59 schreef WTF2009 het volgende:
Hoezo? Balkenende en zijn kliek kon dat toch ook?
Erger kan echt niet hoor
Zo, ben jij even weinig gewend zeg
userIcon
quote:
Op maandag 8 maart 2010 @ 10:36 schreef Venun het volgende:
draai, draai sjalala draai
nee de noodzaak van een wilders in de politiek is er nu eenmaal en hij kan niet overal zijn en zijn aanhang heeft geen zin in zoveel bescherming, want dat is een afschuwelijk iets dat dit moet
userIcon
quote:
Op maandag 8 maart 2010 @ 10:48 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]

Ik vind het eerder een teken dat hij de Haagse kiezer niet serieus neemt. Denkt hij nou werkelijk een baantje als gemeentebestuurder ''er wel even bij te nemen''? Ik zag laatst een interview op TV van hoe gestrest en overwerkt veel van deze mensen zijn, en volgens mij is het toch wel een full-time baan, zeker in een gemeente als Den Haag.
Gebruik dat dan meteen als argument. Het zijn inderdaad twee drukke banen en dat kan moeilijk combineren worden.

Maar nee hoor, je komt aanvankelijk liever met een onzin argument om Wilders te bashen.
userIcon
quote:
Op maandag 8 maart 2010 @ 10:49 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]

Je hebt helemaal gelijk. Geert kan nog makkelijk in het Europees Parlement, de Provinciale Staten (als ze daar mee gaan doen), de waterschappen, etc. etc.

Immers, hij is volksvertegenwoordiger. dan horen dit soort dingen er allemaal bij. Toch?
Idem dito.
Goedzo Wilders, wanneer dingen dreigen te mislukken kun je nu de schuld geven aan het feit dat je het veel te druk hebt en erg gestrest bent. Slim, dat wel.
userIcon
quote:
Op maandag 8 maart 2010 @ 11:08 schreef KingKai het volgende:
[..]
Gebruik dat dan meteen als argument. Het zijn inderdaad twee drukke banen en dat kan moeilijk combineren worden.

Maar nee hoor, je komt aanvankelijk liever met een onzin argument om Wilders te bashen.
Het is 1 en hetzelfde argument. Dit soort ''bijbaantjes'' nemen bestuurders maar al te vaak omdat het goed staat op de CV, of om even lekker in te cashen. Nu doet Wilders het kennelijk ''voor de kiezer'', maar intussen neemt hij dus wel deel aan de huidige cultuur van schnabbels en nevenfuncties, zoals de CDA regenten veelal doen.

Als hij zo'n capabel team heeft, zoals hij zelf beweert, zou ik er toch maar iemand full-time zetten, anders wordt het niks.

Jij ziet dat als ''bashen'', ik spreek hem gewoon aan op zijn gedrag. Je kunt niet verwachten dat iemand die eigenlijk in de 2e Kamer zit ook genoeg energie kan steken in de gemeente. Stukje realisme.
userIcon
Lid van de tweede kamer en gemeenteraadslid zijn twee fulltime banen. Wilders is slim genoeg om dat ook te beseffen, dus moeten er andere motieven aan ten grondslag liggen:
- Extra inkomen door deze dubbele baan in het pluche.
- Wilders vertrouwt zijn eigen mensen in de gemeenteraad niet genoeg.

De eerste lijkt me niet heel waarschijnlijk, hoewel het wel mooi zijn eigen partijkas kan aanvullen. De tweede lijkt me de meest waarschijnlijke. Wilders heeft al vaker blijk gegeven moeite te hebben met de touwtjes uit handen te geven.

Het is niet voor niets dat hij op de PVV posters er bij stond. Het was niet voor niets dat hij bij de europese verkiezingen naast de winnaar stond om hem vanalles in te fluisteren. Het is niet voor niets dat Wilders het enige lid is van de PVV.

Het gevaar voor de PVV komt niet van buitenaf maar van binnenuit: een leider die de volledige regie wenst te houden en geen daadwerkelijk vertrouwen heeft in zijn medepartijgenoten. Als die houding niet verandert zal dat uiteindelijk de partij slopen.
userIcon
quote:
Hij blijft wel in de Tweede Kamer zitten. Zijn rol in de gemeenteraad zal een achtergrondrol worden. "Ik zal een kleine portefeuille rollen."
userIcon
quote:
Op maandag 8 maart 2010 @ 11:08 schreef KingKai het volgende:
[..]
Gebruik dat dan meteen als argument. Het zijn inderdaad twee drukke banen en dat kan moeilijk combineren worden.

Maar nee hoor, je komt aanvankelijk liever met een onzin argument om Wilders te bashen.
En als iemand dat wel doet, ga jij grappen maken
userIcon
quote:
k begreep vrijdag pas dat ik wel erg veel voorkeursstemmen had binnengehaald
Iemand die er twee dagen over doet om het getal 13000 te begrijpen, kan nooit erg intelligent zijn.
En Geert is dat wel, laten we eerlijk wezen.
Hier zit dus gewoon een plannetje achter. En het feit dat hij dit verzwijgt, doet vermoeden dat het een achterbaks plannetje is.

Maar goed, dat mag bij Geert geen verrassing heten.
userIcon
quote:
Op maandag 8 maart 2010 @ 11:04 schreef Corradini het volgende:
[..]

Ik ken niet zoveel raadsleden die full-time deelnemen. De meesten hebben er tig andere bijbaantjes bij, schijnbaar is het voor de één een baan met veel stress en voor de ander een peulenschil, laat ik in het midden welke het beter doet.
Dat ligt uiteraard aan in welke gemeente je raadslid bent. Kleinere dorpsgemeentes hebben inderdaad raadsleden die 'bij beunen'. Maar zoals de persoon waarop je reageerde al aangaf; in een stad van omvang als Den Haag hoef je je echt niet druk te maken om te weinig werk, ongeacht je portefeuille.

Komt nog eens bij dat de persoon Wilders sowieso een 'extreem geval' (pardon the pun) is. Hij zal dan niet alleen raadslid zijn, maar ook de fractieleider zijn van een uiterst jonge en nog onstabiele partij, Tweede Kamerlid, en potentieel aankomend minister of staatssecretaris zijn.

[ Bericht gewijzigd door NJN op maandag 8 maart 2010 @ 11:32 ]
Fritsma in Den Haag, Mos in den haag, Wilders in den haag, Roon in almere. Veel tweede kamer leden met een dubbel inkomen van de overheid. Of doen ze het werk als vrijwilliger. En de grote vraag is wie valt er af in den haag als gemeenteraadslid Bart Brands zal niet blij zijn.
Als ze in de gemeenteraad zitten kunnen ze gelukkig niets verkeerd doen in de 2de kamer.
userIcon
quote:
Op maandag 8 maart 2010 @ 11:19 schreef NJN het volgende:
[..]


Dat ligt uiteraard aan in welke gemeente je raadslid bent. Kleinere dorpsgemeentes hebben inderdaad raadsleden die 'bij beunen'. Maar zoals de persoon waarop je reageerde al aangaf; in een stad van omvang als Den Haag hoef je je echt niet druk te maken om te weinig werk, ongeacht je portefeuille.
Ik denk dat als je de raadsleden van Rotterdam, Den Haag en Amsterdam uitlicht er opvallend veel bijbaantjes tevoorschijn komen.


quote:
Op maandag 8 maart 2010 @ 11:19 schreef NJN het volgende:
Komt nog eens bij dat de persoon Wilders sowieso een 'extreem geval' (pardon the pun) is. Hij zal dan niet alleen raadslid zijn, maar ook de fractieleider zijn van een uiterst jonge en nog onstabiele partij, Tweede Kamerlid, en potentieel aankomend minister of staatssecretaris zijn.
Ach, we zullen zien, toch? Of niet?
userIcon
doet me denken aan die PVV-er die 2 keer voltijd salaris ontving met een soortgelijke functie. Ben benieuwd hoe Wilders zelf dit aanpakt.
userIcon
quote:
Op maandag 8 maart 2010 @ 11:27 schreef Marsman53 het volgende:
Fritsma in Den Haag, Mos in den haag, Wilders in den haag, Roon in almere. Veel tweede kamer leden met een dubbel inkomen van de overheid. Of doen ze het werk als vrijwilliger. En de grote vraag is wie valt er af in den haag als gemeenteraadslid Bart Brands zal niet blij zijn.
Als ze in de gemeenteraad zitten kunnen ze gelukkig niets verkeerd doen in de 2de kamer.
Wat ik me afvraag, of PVV-stemmers zich eigenlijk niet afvragen, of PVV nog wel capabele mensen heeft. Als er nu al 4 van de negen kamerleden ook in een gemeenteraad plaats gaan nemen, hoe moet dat straks, als ze pakweg 25 kamerzetels zullen gaan krijgen? Wie gaat die allemaal vullen? Is daar al iets over bekend?
userIcon
quote:
Op maandag 8 maart 2010 @ 11:13 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]

Het is 1 en hetzelfde argument. Dit soort ''bijbaantjes'' nemen bestuurders maar al te vaak omdat het goed staat op de CV, of om even lekker in te cashen. Nu doet Wilders het kennelijk ''voor de kiezer'', maar intussen neemt hij dus wel deel aan de huidige cultuur van schnabbels en nevenfuncties, zoals de CDA regenten veelal doen.
Een regent is Wilders allang hoor.

quote:
re·gent de; m,v -en 1 bestuurder 2 (min) eigenmachtig optredende, autoritaire bestuurder 3 plaatsvervanger ve vorst bij diens minderjarigheid enz. 4 (Belg) iem die les geeft in de lagere klassen vh middelbaar onderwijs
http://www.vandale.nl/van(...)ek/?zoekwoord=regent

userIcon
quote:
Op maandag 8 maart 2010 @ 10:43 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]

Zoals wie, Dion Graus? De anecdote-kampioen.

''Voorzitter, ik had vroeger in de tuin ook een koolmeesje, iedere keer als ik brood strooide kwam hij blij aangevlogen Toen hoorde ik op een ochtend een auto met piepende remmen tot stilstand komen, en wat bleek, hij was pardoes over de arme stakker heengereden. En daarom moet er meer drempels in woonwijken komen.''
Die kamerdebatten gaan heel erg slaapverwekkend worden met al die amateurs dadelijk in de politiek. Nu zijn er 8 amateus (Wilders reken ik niet mee, dat is geen amateur, de enige prof. in het team van 9), dadelijk 27 ongeveer.
Dan zullen we de spreektijd ook moeten vergroten en een gemiddeld kamerdebat zal dankzij allerlei debiele anekdotes en non-argumenten 3 keer zoveel tijd in beslag nemen.
Arme andere parlementsleden. Ik heb nu al medelijden met ze.
userIcon
quote:
Op maandag 8 maart 2010 @ 11:32 schreef hendrik64 het volgende:
Wat ik me afvraag, of PVV-stemmers zich eigenlijk niet afvragen, of PVV nog wel capabele mensen heeft.
Vraag jij je af of de SP of de PvdA of het CDA capabele mensen heeft en welke personen welke functies gaan innemen? Ik betwijfel het.
quote:
Op maandag 8 maart 2010 @ 11:32 schreef hendrik64 het volgende:
[..]


Wat ik me afvraag, of PVV-stemmers zich eigenlijk niet afvragen, of PVV nog wel capabele mensen heeft. Als er nu al 4 van de negen kamerleden ook in een gemeenteraad plaats gaan nemen, hoe moet dat straks, als ze pakweg 25 kamerzetels zullen gaan krijgen? Wie gaat die allemaal vullen? Is daar al iets over bekend?
We hebben in ieder geval in den haag 5 gemeenteraadsleden en in almere 8 gemeenteraadsleden die nog niet in de tweede lkamer zitten. Let maar op die gaan we zien in de tweede kamer. Want Geert wil ze wel blijven controleren.
userIcon
quote:
Op maandag 8 maart 2010 @ 11:36 schreef Corradini het volgende:
[..]

Vraag jij je af of de SP of de PvdA of het CDA capabele mensen heeft en welke personen welke functies gaan innemen? Ik betwijfel het.
Ja, van de partij, waar ik op stem wel.
man RvLaak (Redactie Frontpage) 08-03-2010 @ 11:47 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op maandag 8 maart 2010 @ 11:36 schreef Marsman53 het volgende:
[..]


We hebben in ieder geval in den haag 5 gemeenteraadsleden en in almere 8 gemeenteraadsleden die nog niet in de tweede lkamer zitten. Let maar op die gaan we zien in de tweede kamer. Want Geert wil ze wel blijven controleren.
We? Zit jij in de raad voor de PVV? Deze "beweging" heeft namelijk helemaal geen leden. Het is enkel Geert.
quote:
Op maandag 8 maart 2010 @ 11:38 schreef hendrik64 het volgende:
[..]


Ja, van de partij, waar ik op stem wel.
En welke is dat, als wij dat mogen weten?
quote:
Op maandag 8 maart 2010 @ 10:38 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Onthoudt wel dat hij niet alleen in de kamer zit voor de PVV. Andere fractieleden zouden zijn werk over kunnen nemen.
dan moet Geert wel eerst hun influisteren wat ze moeten zeggen en wanneer ze weg moeten lopen, want een eigen mening hebben ze niet
quote:
Op maandag 8 maart 2010 @ 11:38 schreef hendrik64 het volgende:
[..]


Ja, van de partij, waar ik op stem wel.
Je bedoelt die partij die meer dan gehalveerd gaat worden en met pijn en moeite een lijsttrekker kan vinden?

Maak je geen illusies van de 25 zetels die de SP heeft, zijn de mensen die daadwerkelijk iets mogen zeggen ook maar op 1 hand te tellen. De overige 20 zijn in geen enkel debat te vinden.
userIcon
quote:
Op maandag 8 maart 2010 @ 11:38 schreef hendrik64 het volgende:
[..]


Ja, van de partij, waar ik op stem wel.
Maar hoe weet je dat als het meeste pas bekend word gemaakt nadat de stemmen zijn geteld?
kijk links krioelen van angst
userIcon
quote:
Op maandag 8 maart 2010 @ 11:49 schreef 2030rd het volgende:
kijk links krioelen van angst


Het linkse fantoom van Fortuyn maakt nog steeds vele slachtoffers.
Het valt enorm op dat het zogenaamde pvda anti-wilders kamp er alles aan doet om met geen argumenten te komen behalve scheeuwen en schelden, ik ben het met Wilders hier en daar eens maar ik vertrouw hem totaal niet maar het zal wel de pvda wereld zijn die ik de schuld geef als Wilders dit land nog verder verneukt.
userIcon
quote:
Op maandag 8 maart 2010 @ 11:47 schreef RvLaak het volgende:
En welke is dat, als wij dat mogen weten?
Dat is de vrijheid om te mogen kiezen voor een partij zonder verantwoording voor je keuze af te moeten leggen. Daarom zitten er gordijntjes voor en mag je niet met zijn 2-en het stemhokje binnen. Stemmen mag anoniem en dat is met een reden zo gedaan, dus mocht hij het willen zeggen is het bij zijn gratie, niet omdat het belangrijk is om te weten.
userIcon
quote:
Op maandag 8 maart 2010 @ 11:47 schreef RvLaak het volgende:
[..]
We? Zit jij in de raad voor de PVV? Deze "beweging" heeft namelijk helemaal geen leden. Het is enkel Geert.
[..]
En welke is dat, als wij dat mogen weten?
SP
userIcon
quote:
Op maandag 8 maart 2010 @ 11:49 schreef 2030rd het volgende:
kijk links krioelen van angst

Komt hij weer aan met zijn angst.
userIcon
quote:
Op maandag 8 maart 2010 @ 11:55 schreef hendrik64 het volgende:
[..]


SP
Heb ik ook aan zitten twijfelen, maar er zijn zoveel zaken die ze in hun programma hebben staan dat ik niet meer kan wat voor hun nou een prioriteit heeft en wat eventueel afgeworpen word als het erop aankomt.
quote:
Op maandag 8 maart 2010 @ 11:47 schreef RvLaak het volgende:
[..]
We? Zit jij in de raad voor de PVV? Deze "beweging" heeft namelijk helemaal geen leden. Het is enkel Geert.
[..]
En welke is dat, als wij dat mogen weten?
Met we noem ik de slachtoffers van de PVV.

En ik stem PvdA.
userIcon
quote:
Op maandag 8 maart 2010 @ 11:47 schreef evadsred het volgende:
[..]


Je bedoelt die partij die meer dan gehalveerd gaat worden en met pijn en moeite een lijsttrekker kan vinden?
Dat was ook wel redelijk te verwachten natuurlijk; vorige keer was de SP de partij voor de protest-stem en daarvan is de helft ongeveer echt overtuigd SP-stemmer en de andere helft wilde gewoon tegen stemmen. Dus zo'n slecht resultaat is het eigenlijk niet als je het in dat licht plaatst. En inderdaad; er is op het moment geeen knappe lijsttrekker te vinden binnen de SP, maar misschien gaat Roemer nog wel vriend en vijand verrassen (ik reken er niet op hoor )
quote:

Maak je geen illusies van de 25 zetels die de SP heeft, zijn de mensen die daadwerkelijk iets mogen zeggen ook maar op 1 hand te tellen. De overige 20 zijn in geen enkel debat te vinden.
Goh, dat zijn er nog steeds 4 meer dan bij de PVV
userIcon
quote:
Op maandag 8 maart 2010 @ 11:53 schreef Corradini het volgende:
[..]

Dat is de vrijheid om te mogen kiezen voor een partij zonder verantwoording voor je keuze af te moeten leggen. Daarom zitten er gordijntjes voor en mag je niet met zijn 2-en het stemhokje binnen. Stemmen mag anoniem en dat is met een reden zo gedaan, dus mocht hij het willen zeggen is het bij zijn gratie, niet omdat het belangrijk is om te weten.
Gordijntjes?? Wij hadden geen gordijntjes, alleen een kaal hokje
quote:
Op maandag 8 maart 2010 @ 11:59 schreef kroegtijger het volgende:
[..]


Goh, dat zijn er nog steeds 4 meer dan bij de PVV
Grappig, ik ze er toch echt meerdere deelnemen aan debatten, niet allemaal even succesvol natuurlijk. En dat voor een partij die toch (vooralsnog) een stuk kleiner is.
userIcon
quote:
Op maandag 8 maart 2010 @ 12:01 schreef kroegtijger het volgende:
[..]

Gordijntjes?? Wij hadden geen gordijntjes, alleen een kaal hokje
Als het maar dicht kon. Als het open was, is het tegen de regels in en eigenlijk ongeldig.
userIcon
quote:
Op maandag 8 maart 2010 @ 12:03 schreef evadsred het volgende:
[..]


Grappig, ik ze er toch echt meerdere deelnemen aan debatten, niet allemaal even succesvol natuurlijk. En dat voor een partij die toch (vooralsnog) een stuk kleiner is.
En je ziet ook hóe ze debatteren?
userIcon
quote:
Op maandag 8 maart 2010 @ 11:09 schreef KingKai het volgende:
Idem dito.
Jij geeft aan dat het juist een goed iets van Wilders is dat hij in de gemeenteraad plaatsneemt. Leuk hoor, maar waar ligt dan de grens? Bij hoeveel zetels wordt het dan teveel voor één persoon?

Ik dacht juist dat tweedekamerlid zijn een meer-dan-fulltime-baan was. Daarnaast is hij ook nog leider van de PVV, ook een baan die niet echt weinig tijd kost.

Hoe oh hoe kan hij van enige waarde zijn voor de gemeente Den Haag?
quote:
Op maandag 8 maart 2010 @ 10:38 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Onthoudt wel dat hij niet alleen in de kamer zit voor de PVV. Andere fractieleden zouden zijn werk over kunnen nemen.
Ah, hij wordt dus partime Tweede Kamerlid en parttime gemeenteraadslid? Dan zal zijn salaris ook wel aangepast worden op minder uren in de kamer. Want de regentenmentaliteit van Sietse Fritsma - je voor beide banen fulltime laten betalen - zal Wilders toch niet hebben?
quote:
Op maandag 8 maart 2010 @ 12:07 schreef hendrik64 het volgende:
[..]


En je ziet ook hóe ze debatteren?
Zei toch niet altijd even succesvol. Ook niet zo vreemd voor een partij die nu voor het eerst in de kamer zit.
Maar kijk eerst eens even naar het slotdebat van de gemeenteraadsverkiezingen, naar het hysterische optreden van Kant. Plaatsvervangende schaamte lijkt me dan toch wel op zijn plek.
quote:
Op maandag 8 maart 2010 @ 11:59 schreef Marsman53 het volgende:
[..]


Met we noem ik de slachtoffers van de PVV.

En ik stem PvdA.
haha de blanke elite partij.
quote:
Op maandag 8 maart 2010 @ 11:27 schreef Marsman53 het volgende:
Fritsma in Den Haag, Mos in den haag, Wilders in den haag, Roon in almere. Veel tweede kamer leden met een dubbel inkomen van de overheid. Of doen ze het werk als vrijwilliger.
Nope, Fritsma vond het zelfs "schandalig" dat mensen voorstelden dat twee fulltime salarissen voor banen die hij geen van beiden fulltime kan bezetten misschien iets teveel van het goede is. Hij strijkt beide salarissen op (zo'n 8000 euro per maand). Schelden op de regenten is leuk...tot je er zelf eentje wordt
userIcon
quote:
Op maandag 8 maart 2010 @ 11:53 schreef Conceptions het volgende:
Het valt enorm op dat het zogenaamde pvda anti-wilders kamp er alles aan doet om met geen argumenten te komen behalve scheeuwen en schelden, ik ben het met Wilders hier en daar eens maar ik vertrouw hem totaal niet maar het zal wel de pvda wereld zijn die ik de schuld geef als Wilders dit land nog verder verneukt.
Dus we gaan Wilders een poging geven wat van dit land te maken, maar als het hem niet lukt geven we een ander de schuld?

Geniaal!

Weet je wat mij opvalt? Dat verbijsterd weinig mensen hun huiswerk doen, en hun kopstukken maar na lopen te babbelen. Iedere keer weer dat oeverloze 'PvdA has done it' en de schapen blaten in een harmonieus koor over de 'linkse kerk'.

De kleine moeite doen om wat over de politieke historie en cultuur van Nederland te weten te komen, zodat men bewust en geïnformeerd kan stemmen, is al teveel gevraagd. En hiervoor hoeft men echt niet politicologie te studeren, het is allemaal na te Googlen.

Voor hen die toch te lui zijn, laat mij een poging doen enige geschiedkundige nuance bij te brengen:

De linkse kerk bestaat niet. De politieke macht heeft in de Nederlandse politieke historie altijd bij het centrum gelegen, als grootste van de drie stromingen (socialisme, confessionelen, liberalen) die dit land kent. Beleid is door de decennia, en vooral de tijdsgeest, gestuurd door zowel socialisten als liberalen.

Hier kan men de jaren 50' en 60' turven bij de socialistische stromingen van het land (Drees, Cals) en werden deze afgesloten door het enige echt socialistische kabinet dat dit land gekend heeft: Den Uyl. In deze decennia zijn vooral dingen als het sociale vangnet, de pensioenen en diverse andere voorzieningen van sociale welvaart bewerkstelligd.

De jaren 70' en 80' kan men het liberalisme toekennen. In deze decennia zijn voornamelijk veel individuele vrijheden verworven, naast het als maar groeien van de economie (en dus ook ongehinderde toestroom van gastarbeiders). Eind jaren 80' en de jaren 90' staan vooral in het teken van het neoliberalisme, dit dus ondanks het feit dat de regeringen Paars sociaal democraten bevatte.

Maar ach. Misschien is het na 60 jaar wel weer tijd voor wat 'good ol' fashioned' Nationalisme.
userIcon
quote:
Op maandag 8 maart 2010 @ 12:14 schreef evadsred het volgende:
[..]


Zei toch niet altijd even succesvol. Ook niet zo vreemd voor een partij die nu in de kamer zitten.
Maar kijk eerst eens even naar het slotdebat van de gemeenteraadsverkiezingen, naar het hysterische optreden van Kant. Plaatsvervangende schaamte lijkt me dan toch wel op zijn plek.
Die schaamte was zo groot, dat ik de volgende dag nog een mail naar de SP-fractie heb gestuurd, met de mededeling, dat ik het optreden van Kant al een aantal weken betreurenswaardig vond. De dag daarop trad ze af als fractievoorzitter. Ik heb niet de illusie, dat ik de enige was, die een dergelijke mail heeft gestuurd.
quote:
Op maandag 8 maart 2010 @ 12:20 schreef hendrik64 het volgende:
[..]


Die schaamte was zo groot, dat ik de volgende dag nog een mail naar de SP-fractie heb gestuurd, met de mededeling, dat ik het optreden van Kant al een aantal weken betreurenswaardig vond. De dag daarop trad ze af als fractievoorzitter. Ik heb niet de illusie, dat ik de enige was, die een dergelijke mail heeft gestuurd.
En vervolgens stonden alle grote debaters van de SP allen in rij om Kant op te volgen. Oh nee, wacht.
userIcon
quote:
Op maandag 8 maart 2010 @ 12:21 schreef evadsred het volgende:
[..]


En vervolgens stonden alle grote debaters van de SP allen in rij om Kant op te volgen. Oh nee, wacht.
Nee, wie voelt er zich (bij welke partij dan ook) geroepen om drie maanden voor de verkiezingen ineens lijsttrekker te worden? Het gezicht van een partij te worden? Daar staan ze bij geen enkele partij voor in de rij. E nal helemaal niet bij de PVV, omdat er daar maar één lijsttrekker, fractievoorzitter en partijvoorzitter kan en mag zijn. Diezelfde persoon, die nu ook in de gemeenteraad van Den Haag gaat zitten.
quote:
Op maandag 8 maart 2010 @ 12:20 schreef hendrik64 het volgende:
[..]


Die schaamte was zo groot, dat ik de volgende dag nog een mail naar de SP-fractie heb gestuurd, met de mededeling, dat ik het optreden van Kant al een aantal weken betreurenswaardig vond. De dag daarop trad ze af als fractievoorzitter. Ik heb niet de illusie, dat ik de enige was, die een dergelijke mail heeft gestuurd.
Misschien had je beter een brief naar Wilders kunnen sturen, waarin je je excuses aanbiedt voor je gedrag op FOK. Links Nederland dat hem demoniseert, en radicale moslims die hem willen vermoorden
userIcon
Dit nemen we toch niet meer serieus

DAT DIT KAN IN NEDERLAND!!!
quote:
Op maandag 8 maart 2010 @ 12:26 schreef hendrik64 het volgende:
[..]


Nee, wie voelt er zich (bij welke partij dan ook) geroepen om drie maanden voor de verkiezingen ineens lijsttrekker te worden? Het gezicht van een partij te worden? Daar staan ze bij geen enkele partij voor in de rij. E nal helemaal niet bij de PVV, omdat er daar maar één lijsttrekker, fractievoorzitter en partijvoorzitter kan en mag zijn. Diezelfde persoon, die nu ook in de gemeenteraad van Den Haag gaat zitten.
Verantwoordelijkheid nemen en SP gaat dan ook niet echt samen. Dat is wederom wel weer aangetoond.

Dan kan je wel gaan speculeren over wat de PVV in dergelijke situatie doet, alsof dat uberhaupt relevant is. Zelf denk ik niet dat Wilders laf 3 maanden van te voren weggaat als er een verlies in de lucht hangt, en daarmee het verlies nog groter maken,
userIcon
quote:
Op maandag 8 maart 2010 @ 12:07 schreef Corradini het volgende:
[..]

Als het maar dicht kon. Als het open was, is het tegen de regels in en eigenlijk ongeldig.
ik heb een ongeldige stem uitgebracht dan
man RvLaak (Redactie Frontpage) 08-03-2010 @ 12:37 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op maandag 8 maart 2010 @ 12:36 schreef kroegtijger het volgende:
[..]

ik heb een ongeldige stem uitgebracht dan
Jouw stem is dan an sich niet ongeldig, maar de verkiezingen zelf zijn dat.

Voor zover mijn kennis gaat tenminste
100  van 133 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 24/05 [Upd] Studentes Minerva ontgroend in luiers235
» 20/05 Eindejaarsconference Van Rossem weer populair21
» 20/05 Oudste vrouw op Mount Everest26
» 18/05 Verkooppunten tabak in grensstreek onder druk50


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden