Leefbaar Almere gaat overmorgen niet praten met de PVV over het vormen van een college. Dat zei lijsttrekker van Leefbaar Almere Frits Huis vandaag op Radio 1. Huis weigert zijn excuses aan te bieden voor uitspraken die hij zou hebben gedaan, zoals PVV-fractievoorzitter in Almere Raymond de Roon wel had geëist.
De Roon heeft alle andere partijen uitgenodigd om maandag te komen praten over het vormen van een college. De PVV werd bij de gemeenteraadsverkiezingen de grootste partij met negen zetels.
De Roon wil maandag een 'verkennend gesprek' hebben met de andere partijen, maar Leefbaar Almere is alleen welkom als lijsttrekker Frits Huis eerst zijn excuses aanbiedt. Huis zou het programma van de PVV hebben betiteld als dat van 'bruinhemden', oftewel nazi's.
Volgens Huis is De Roon echter een spelletje aan het spelen. Hij vindt het vreemd dat hij wordt afgerekend op een uitspraak, terwijl de PVV volgens hem geregeld beledigende uitspraken doet.
Huis verwacht niet dat de PVV erin slaagt partijen te vinden die met de partij een college willen vormen. Volgens Huis zullen onder meer de discriminerende teksten in het programma van de PVV voor problemen zorgen. "Maar je weet het maar nooit in de politiek."
De PvdA, dat een zetel minder haalde dan de PVV in Almere, heeft voor de verkiezingen aangegeven geen college met de PVV te willen vormen.
quote:Je doet afstand van de Islam?Op zaterdag 6 maart 2010 @ 09:38 schreef Middlebeast het volgende:
Logisch. Wat moet je met extreem rechts. Zouden er meer moeten doen.
quote:Het is een teken van zwakte en getuigt niet echt van een democratische gedachte. Net een klein kind wat zijn zin niet krijgt. Juist dit soort acties levert de PVV nog meer stemmen op.Op zaterdag 6 maart 2010 @ 09:38 schreef Middlebeast het volgende:
Logisch. Wat moet je met extreem rechts. Zouden er meer moeten doen.
quote:TouchéOp zaterdag 6 maart 2010 @ 09:40 schreef Schepseltje het volgende:
[..]
Je doet afstand van de Islam?
quote:Op zaterdag 6 maart 2010 @ 09:40 schreef Schepseltje het volgende:
[..]
Je doet afstand van de Islam?
quote:We leven al jaren behoorlijk ver naar links dus alles wat maar een beetje rechts is wordt gelijk extreem genoemd. Het is met Nederland eigenlijk heel erg triest gesteld.Op zaterdag 6 maart 2010 @ 09:38 schreef Middlebeast het volgende:
Logisch. Wat moet je met extreem rechts. Zouden er meer moeten doen.
quote:En daarom moet men nazi's liefhebben en niet hatenOp zaterdag 6 maart 2010 @ 09:47 schreef Middlebeast het volgende:
[..]
Je moet niet toegeven aan haat. Het verleden heeft bewezen dat je dat niet wilt.
Dat is de reden dat iedereen afstand zou moeten doen van de extreemrechtse PVV.
quote:Na al jouw reacties weer gelezen te hebben denk ik er over ook maar PVV te gaan stemmen. Succes na 9 juniOp zaterdag 6 maart 2010 @ 09:51 schreef Middlebeast het volgende:
Iedereen kent de feiten weer.
Succes verder.. En niet vergeten: laat je angst geen haat worden.
quote:Tijd voor stadscommando'sOp zaterdag 6 maart 2010 @ 09:53 schreef Koekie2 het volgende:
[..]
Na al jouw reacties weer gelezen te hebben denk ik er over ook maar PVV te gaan stemmen. Succes na 9 juni
quote:Wat een onzin, die mensen hebben een mening en blijven erbij. VVD en GroenLinks samen in één kabinet gaat ook nooit lukken. Continue maar water bij de wijn doen overal is ook niet goed. En als straks de PVV storm weer overgewaaid is (net als de LPF, TON en SP hypes) moet je ook nog steeds geloofwaardig blijven. Niemand heeft iets aan korte termijn politiek. Het volk is altijd wel ergens ontevreden over en sommige partijen haken daar handig op in, maar altijd komt de aap uiteindelijk uit de mouw.Op zaterdag 6 maart 2010 @ 09:41 schreef Koekie2 het volgende:
[..]
Het is een teken van zwakte en getuigt niet echt van een democratische gedachte. Net een klein kind wat zijn zin niet krijgt. Juist dit soort acties levert de PVV nog meer stemmen op.
quote:Hoe kom je er bij dat de PVV democratisch is?Op zaterdag 6 maart 2010 @ 09:57 schreef weetwatjedoet het volgende:
Een democratische partij die discrimineert is niet democratisch. Daarmee is de PVV bewezen extreem rechts. Uitsluiten van extreem rechtse partijen die ook nog eens een NIET democratisch gekozen leider hebben is juist heel erg democratisch.
Jammer voor de mensen die nutteloos op de PVV stemmen. Maar extreem rechts is niet een vaag begrip. Het is juist heel duidelijk.
En omdat moslim fundamentalisten extreem zijn, betekent niet dat je ze kan bestrijden door extreem te zijn, Daarmee versterk je het alleen maar. Kijk maar naar de geschiedenis.
quote:Inderdaad, foutje in de eerste zinOp zaterdag 6 maart 2010 @ 10:00 schreef BasOne het volgende:
[..]
Hoe kom je er bij dat de PVV democratisch is?
quote:Je helpt er zelf veel aan mee, dus jij ook succes verder.Op zaterdag 6 maart 2010 @ 09:51 schreef Middlebeast het volgende:
Iedereen kent de feiten weer.
Succes verder.. En niet vergeten: laat je angst geen haat worden.
quote:Het is leuk voor je dat je denkt een stokpaardje gevonden te hebben maar zoals gewoonlijk snap jij het verschil niet tussen feiten en meningen.Op zaterdag 6 maart 2010 @ 09:46 schreef Middlebeast het volgende:
[..]
http://www.dagelijksestan(...)ewoon-extreemrechts/
Zoals jij ofniet?
Dat je het alleen kan ontkennen zegt genoeg.
Of heb jij ook bewijs? Nee he? gewoon maar wat onzin aan het blaten zoals de meeste Wilders fans.
Kom eens met bewijs dat het niet zo is....
quote:Je moet de door hem gegeven link eens goed doorlezen, hij slaat zichzelf voor de kopOp zaterdag 6 maart 2010 @ 10:14 schreef sumerian het volgende:
[..]
Het is leuk voor je dat je denkt een stokpaardje gevonden te hebben maar zoals gewoonlijk snap jij het verschil niet tussen feiten en meningen.
Wat jammer nou voor je.![]()
quote:3 onderzoekers die een rapport zouden schrijven over exgtremisme in Nederland, dat te saai vonden, hun mening heel erg kwijt willen en daarom Wilders maar extreem rechts noemen...Op zaterdag 6 maart 2010 @ 09:46 schreef Middlebeast het volgende:
[..]
http://www.dagelijksestan(...)ewoon-extreemrechts/
Zoals jij ofniet?
Dat je het alleen kan ontkennen zegt genoeg.
Of heb jij ook bewijs? Nee he? gewoon maar wat onzin aan het blaten zoals de meeste Wilders fans.
Kom eens met bewijs dat het niet zo is....
quote:Een beetje het niveau "als keesje mij met een stoel op m'n hoofd heeft geslagen dan mag ik hem ook een lineaal door de strot duwen", dus.Op zaterdag 6 maart 2010 @ 10:17 schreef plum het volgende:
[..]
Breek mij de bek niet open over de islam
Beledigend?............Veel imams zijn ronduit beledigend voor ongelovigen.
Bedreigend?....de islam is voor andersdenkenden zwaar bedreigend.
Verjagend/vervolgend?.....De islam vervolgt mensen die hun beledigen.
JeMoeder (Moderator / Redactie Frontpage) 06-03-2010 @ 10:18
quote:Mwoah... Bepalen of een partij al dan niet discrimineert lijkt me een vrij feitelijke aangelegenheid.Op zaterdag 6 maart 2010 @ 10:14 schreef sumerian het volgende:
[..]
Het is leuk voor je dat je denkt een stokpaardje gevonden te hebben maar zoals gewoonlijk snap jij het verschil niet tussen feiten en meningen.
Wat jammer nou voor je.![]()
quote:Je lijkt Agnes Kant wel en je hebt ook net zo een goede (populistische?) onderbouwing..Op zaterdag 6 maart 2010 @ 09:47 schreef Middlebeast het volgende:
[..]
Je moet niet toegeven aan haat. Het verleden heeft bewezen dat je dat niet wilt.
Dat is de reden dat iedereen afstand zou moeten doen van de extreemrechtse PVV.
quote:Waarom zou hij dat roepen? Hij heeft gezegd dat het PVV-verkiezingsprogramma er eentje van bruinhemden is, ergo hij zegt dat de PVV-kiezers op bruinhemden stemmen maar niet dat zij dat zelf ook zijn.Op zaterdag 6 maart 2010 @ 10:06 schreef skrewsaus het volgende:
Zou Huis dat ook op straat durven te roepen dat iedereen bruin hemden zijn die pvv gestemd hebben??
quote:Niet extreem rechts, maar rechts radicaal... Ik zou dat synoniemen noemen.Op zaterdag 6 maart 2010 @ 10:18 schreef Aka-Zigor het volgende:
[..]
3 onderzoekers die een rapport zouden schrijven over exgtremisme in Nederland, dat te saai vonden, hun mening heel erg kwijt willen en daarom Wilders maar extreem rechts noemen...
Hier een echt onderzoek, in opdracht van het kabinet.
Lijkt mij toch een stuk geloofwaardiger.
'PVV niet extreemrechts maar nieuw rechts radicaal'
Bewijs genoeg?
quote:En dus moet je van een hoofddoekjesverbod HET kernpunt van de coalitiebesprekingen maken. Dat zal die straatterroristjes leren en de autochtone Nederlander kan dan weer veilig over straatOp zaterdag 6 maart 2010 @ 10:04 schreef plum het volgende:
[..]
En U weet wat de islam inhoudt?
Nee, nooit meer over lullen eer u het wél weet. daarna uitbrengen zoals u denkt dat de islam werkt, en werft en vliegtuigenkaapt en bomgordelt en autobomt en verjaagt en onschuldige ongelovigen treft, Vliegtuigen opblaast voorheen met semtex en tegenwoordig andere explosieven, oorlogen gaande houdt, status apartes creéert , aparteid sterk bevordert, etc, etc, etc, etc, etc.
Wist u dat niet, of wilt u dat niet weten?
Vooral nooit meer over praten en bij de lieve, vredige islam aansluiten.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Bedoel je niet de extreme rechtse islam? De gewelddadige fundamentalisten? Dat is andere koek.Op zaterdag 6 maart 2010 @ 10:05 schreef Bekkersrenewed het volgende:
[..]
Feit is dat de Islam extreem rechts is ventje
quote:Als je dan die zogenaamde feiten van jou eens beter bekijkt, dan moet je ook alle nieuwe wetten/regels tegenkomen. Dan merk je dus dat de meerderheid gewoon hardstikke links is. CDA/PVDA waren de grootste en hebben dus duidelijk meer invloed dan de VVD gehad.Op zaterdag 6 maart 2010 @ 09:49 schreef Middlebeast het volgende:
[..]
Wat een onzin. De VVD is een stuk minder rechts.
feiten zijn feiten. Onderzocht.
Kan iemend de feiten uit het onderzoek noemen die niet zouden kloppen? Nee hoor blijf gewoon ontkennen. Zo typisch.
quote:Volgens mij gelden alle punten voor de islam...Op zaterdag 6 maart 2010 @ 10:09 schreef BasOne het volgende:
Wel extreem rechts, niet extreem rechts, wel extreem rechts![]()
Trek je eigen conclusies
Extreem rechtse bewegingen typeren zich vaak door een zeer sterke vorm van nationalisme en/of racisme. Veel voorkomende kenmerken van extreem rechtse ideologieën zijn:
1. mensen en rassen zijn in beginsel niet gelijkwaardig;
2. culturele verschillen zijn belangrijker dan sociale verschillen;
3. mensenrechten zijn niet universeel geldig;
4. eigen standpunten mogen doorgezet worden met geweld;
5. democratische structuren zijn niet op voorhand legitiem;
6. sterke leiding wordt gezien als een betere manier van bestuur dan democratie.
2, 3, 5 en 6 gelden voor de PVV.....
quote:RESULTAATOp zaterdag 6 maart 2010 @ 10:22 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Niet extreem rechts, maar rechts radicaal... Ik zou dat synoniemen noemen.
quote:Hoera.Op zaterdag 6 maart 2010 @ 10:26 schreef BasOne het volgende:
[..]
RESULTAAT
1ex·treem bn, bw uiterst, buitengewoon: -treme denkbeelden radicale
http://www.vandale.nl/
http://synoniemen.net/index.php?zoekterm=extreem
Zijn het met je eens
quote:Want alle moslims in Almere kapen vliegtuigen, plaatsen autobommen, lopen met bomgordels enz.Op zaterdag 6 maart 2010 @ 10:04 schreef plum het volgende:
[..]
En U weet wat de islam inhoudt?
Nee, nooit meer over lullen eer u het wél weet. daarna uitbrengen zoals u denkt dat de islam werkt, en werft en vliegtuigenkaapt en bomgordelt en autobomt en verjaagt en onschuldige ongelovigen treft, Vliegtuigen opblaast voorheen met semtex en tegenwoordig andere explosieven, oorlogen gaande houdt, status apartes creéert , aparteid sterk bevordert, etc, etc, etc, etc, etc.
Wist u dat niet, of wilt u dat niet weten?
Vooral nooit meer over praten en bij de lieve, vredige islam aansluiten.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Volgensmij 2 niet maar zou kunnen.Op zaterdag 6 maart 2010 @ 10:26 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Volgens mij gelden alle punten voor de islam...
quote:Ja daarom deed hij ook overal meeOp zaterdag 6 maart 2010 @ 09:48 schreef Neverever het volgende:
*Kuch* LPF all over again *Kuch*
quote:Mooi rijtje.. 1 tot 6 kan ik toepassen op de Islam.. dus wat wil je hier nu mee zeggen?Op zaterdag 6 maart 2010 @ 10:09 schreef BasOne het volgende:
Wel extreem rechts, niet extreem rechts, wel extreem rechts![]()
Trek je eigen conclusies
Extreem rechtse bewegingen typeren zich vaak door een zeer sterke vorm van nationalisme en/of racisme. Veel voorkomende kenmerken van extreem rechtse ideologieën zijn:
1. mensen en rassen zijn in beginsel niet gelijkwaardig;
2. culturele verschillen zijn belangrijker dan sociale verschillen;
3. mensenrechten zijn niet universeel geldig;
4. eigen standpunten mogen doorgezet worden met geweld;
5. democratische structuren zijn niet op voorhand legitiem;
6. sterke leiding wordt gezien als een betere manier van bestuur dan democratie.
2, 3, 5 en 6 gelden voor de PVV.....
quote:Het opzeggen van het EVRM en de grondwet aanpassen om de geloofsuitingen van 1 bepaald geloof te verbieden is toch echt wel extreem te noemen.Op zaterdag 6 maart 2010 @ 09:42 schreef wafelijzer het volgende:
[..]
![]()
Wilders is niet extreem rechts. Mensen die blaten over nazi dit, extreem rechts dat moeten eerst maar eens even heel goed op gaan zoeken wat deze woorden betekenen. Maar ja....bepaalde bevolkingsgroepen die zich hiertoe aangesproken voelen leren dit al bij hun geboorte.
quote:Punt 1 is het belangrijkst imo.Op zaterdag 6 maart 2010 @ 10:29 schreef BasOne het volgende:
[..]
Volgensmij 2 niet maar zou kunnen.
Maakt het iets uit?
De PVV vertoont 4 van de 6 veel voorkomende kenmerken van extreem rechts.
quote:Het bontst maakt uiteraard de PVV het zelf. Onthullend is de uitspraak van kandidaat-raadslid Machiel de Graaf in de krant gisteren: Knap hoe Aboutaleb zich om hoog heeft gewerkt, maar hij 'is wel een van de waterdruppels van de tsunami van de islamisering. Eerst zie je de moslims in de onderlaag van de samenleving verschijnen, vervolgens in de bovenlaag'. Kortom: zijn moslims onaangepast, dan zijn ze een bedreiging - zijn ze goed geïntegreerd, dan zijn ze het ook.
De laatste keer dat we met zulke paranoia werden geconfronteerd, was in de jaren dertig: joden heetten altijd herkenbaar te zijn, en ondermijnden zo de nationale zuiverheid. Waren ze toevallig niet herkenbaar, dan heette het juist dat te zijn, wat ze zo doortrapt en gevaarlijk maakte. Net als de notoire antisemiet van toen heeft ook de notoire antisemiet van nu - ook de Arabieren behoren immers tot de semitische volkeren - zo altijd 'gelijk'. Het maakt opnieuw de wortels van het Wildersdenken helder.
quote:En dan vooral niet denken dat mensen rechten belangrijk zijn, dat de PVV geen democratie kent, en dat Wilders een dictator is binnen zijn eigen partij.Op zaterdag 6 maart 2010 @ 10:36 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Punt 1 is het belangrijkst imo.
NVU e.d. noem ik extreem rechts, PVV is meer een centrumlinkse partij met een frustratie naar de islam.
quote:Beide zijn extreem rechts.Op zaterdag 6 maart 2010 @ 10:35 schreef Giem het volgende:
[..]
Mooi rijtje.. 1 tot 6 kan ik toepassen op de Islam.. dus wat wil je hier nu mee zeggen?
quote:Sowieso halal vlees moet je verbieden.. weet je hoe die dieren lijden onder die manier van slachten... Het is overigen ook verboden, maar omdat het hier om een uiting van religie gaat mag het ineens wel..Op zaterdag 6 maart 2010 @ 10:37 schreef LucasHulshof het volgende:
De PVV Almere is toch die partij die het serveren van halal maaltijden wil verbieden op scholen en in sportkantines?
Grote Geert en zijn discipelen zullen hier wel een groot maatschappelijk probleem mee op kunnen lossen, maar ik zie zo niet wat... Als iemand me dat wil verduidelijken?
En de term bruinhemden slaat natuurlijk de spijker op z'n kop. De landverraders van de PVV, want dat zijn het, zijn gewoon moderne bruinhemden. Niet meer, niet minder.
quote:Wil je nu beweren, dat het CDA links is?Op zaterdag 6 maart 2010 @ 10:26 schreef Barbewire het volgende:
[..]
Als je dan die zogenaamde feiten van jou eens beter bekijkt, dan moet je ook alle nieuwe wetten/regels tegenkomen. Dan merk je dus dat de meerderheid gewoon hardstikke links is. CDA/PVDA waren de grootste en hebben dus duidelijk meer invloed dan de VVD gehad.
quote:Dus jouw prioriteiten zouden (neem ik aan) niet bij een hoofddoekjesverbod liggen. Waarom bij de PVV dan wel? Vraag je dat eens af. Het constant linken van "de veiligheid op straat" aan "de islam" DAT maakt de PVV bruinhemden.Op zaterdag 6 maart 2010 @ 10:32 schreef plum het volgende:
[..]
Had ik het over hoofddoekjes?
Of moskeeén verbieden?
En, JA ik zou heel graag willen dat de gewone Nederlander veilig en zonder gedoe over straat kan, zonder door twee scooterrijdertjes overvallen te worden en voor half dood op straat achter te blijven.
Als ik dáárom een bruinhemd zou genoemd worden draag ik die titel met grote ere!
quote:jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa links rechts discussiesOp zaterdag 6 maart 2010 @ 09:46 schreef Barbewire het volgende:
[..]
We leven al jaren behoorlijk ver naar links dus alles wat maar een beetje rechts is wordt gelijk extreem genoemd. Het is met Nederland eigenlijk heel erg triest gesteld.
quote:Alles wat links van de PVV zit is 'links' maar omdat de PVV zo ver naar rechts zit zitten de midden partijen alweer bij 'extreem links' partijen als de SP en GL zijn "omgwtf ultra extreem mega links".Op zaterdag 6 maart 2010 @ 10:41 schreef hendrik64 het volgende:
[..]
Wil je nu beweren, dat het CDA links is?
[afbeelding]
quote:Waar ging het met jou mis toen men "democratie" uitlegde?Op zaterdag 6 maart 2010 @ 09:38 schreef Middlebeast het volgende:
Logisch. Wat moet je met extreem rechts. Zouden er meer moeten doen.
quote:Yup, maar kosher slachten hoort natuurlijk wel bij onze "christelijk-joodse cultuur".Op zaterdag 6 maart 2010 @ 10:41 schreef Giem het volgende:
[..]
Sowieso halal vlees moet je verbieden.. weet je hoe die dieren lijden onder die manier van slachten... Het is overigen ook verboden, maar omdat het hier om een uiting van religie gaat mag het ineens wel..
Onvoorstelbaar...
quote:1: NeeOp zaterdag 6 maart 2010 @ 10:09 schreef BasOne het volgende:
Wel extreem rechts, niet extreem rechts, wel extreem rechts![]()
Trek je eigen conclusies
Extreem rechtse bewegingen typeren zich vaak door een zeer sterke vorm van nationalisme en/of racisme. Veel voorkomende kenmerken van extreem rechtse ideologieën zijn:
1. mensen en rassen zijn in beginsel niet gelijkwaardig;
2. culturele verschillen zijn belangrijker dan sociale verschillen;
3. mensenrechten zijn niet universeel geldig;
4. eigen standpunten mogen doorgezet worden met geweld;
5. democratische structuren zijn niet op voorhand legitiem;
6. sterke leiding wordt gezien als een betere manier van bestuur dan democratie.
2, 3, 5 en 6 gelden voor de PVV.....
quote:Dus als je gelooft in de Islam, ben je lid van de organisatie die de Islam heet?Op zaterdag 6 maart 2010 @ 10:36 schreef plum het volgende:
[..]
Zij zijn toch lid van die organisatie de islam?
Ik sluit mij niet aan bij een dergelijke organisatie die religie en cultuur samenbind door sharia wetgeving!
Waarvan veel leden zich ook nog niet eens aan de Nederlandse/ Europese of wereldwijde wetten houden.
Wie zich bij een dergelijke organisatie aansluit en daarvan lid blijft is net zo schuldig als de daders, sterker zij betalen er allemaal aan mee door deze oragnisatie te steunen.
quote:Dus, omdat ze "lid" zijn van de islam, hangen ze ook automatisch het gedachtegoed aan van de extremistische islam? Elke moslim keurt de aanslag op het WTC goed? Elke moslim keurt de aanslagen in Londen en Madrid goed? Kun je daar bewijzen voor aandragen? Of kom je weer met het eeuwige: "de moslims die dat afkeuren, zijn geen echte moslims en belijden niet de echte islam"?Op zaterdag 6 maart 2010 @ 10:36 schreef plum het volgende:
[..]
Zij zijn toch lid van die organisatie de islam?
Ik sluit mij niet aan bij een dergelijke organisatie die religie en cultuur samenbind door sharia wetgeving!
Waarvan veel leden zich ook nog niet eens aan de Nederlandse/ Europese of wereldwijde wetten houden.
Wie zich bij een dergelijke organisatie aansluit en daarvan lid blijft is net zo schuldig als de daders, sterker zij betalen er allemaal aan mee door deze oragnisatie te steunen.