PVV zelfverzekerd na verkiezingszege

Politiek • Geschreven door ANP op 04-03-2010 @ 08:01 - gepost door static
print 

De Partij voor de Vrijheid blaakt van het zelfvertrouwen na de gemeenteraadsverkiezingen van gisteren.

In Almere troefde de partij van Geert Wilders met 21,6 procent van de stemmen de PvdA (17,6 procent) af. De PVV haalt daarmee negen zetels, de PvdA acht. In Den Haag eindigde de PVV met acht zetels als tweede achter de PvdA, dat tien zetels kreeg. In beide steden waren rond 01.15 uur s' nachts bijna alle stemmen geteld. De PvdA en het CDA verloren in het hele land zetels, terwijl Rotterdam zich ontpopte als 'Florida aan de Maas'.

Leefbaar Rotterdam eiste een hertelling van de stemmen, nadat na telling van 96 procent van de stemmen was gebleken dat de partij evenveel zetels heeft gekregen als de PvdA. Beide partijen staan op veertien zetels. De afgelopen jaren was de PvdA de grootste partij in Rotterdam. De hertelling is volgens Leefbaar Rotterdam vooral nodig omdat er het nodige verkeerd zou zijn gegaan op enkele stembureaus. Lijsttrekker Marco Pastors stelde dat leden van stembureaus hebben geholpen bij het stemmen en bij het invullen van machtigingsformulieren. Het zou Pastors niet verbazen als daarbij stemmen voor de PvdA zijn geronseld. Een woordvoerder van burgemeester Ahmed Aboutaleb zei dat eerst de resterende 4 procent wordt geteld. Aboutaleb laat zich vervolgens vandaag bijpraten over wat er precies in de stemlokalen is gebeurd. "Maar van een hertelling is nu nog geen sprake", aldus de zegsman.

In Almere was geen sprake van verwarring. "Wat in Den Haag en in Almere kan, kan in heel het land. Dit is springplank naar ons succes", reageerde een enthousiaste Geert Wilders op de overwinning van zijn partij. "Wij gaan op 9 juni de grootste partij van Nederland worden". Op die dag staan verkiezingen voor de Tweede Kamer gepland. Wilders sprak gisteravond bij de uitslagenavond van zijn partij in het café Get Down in Almere, waar hij als een held werd onthaald. Moslims in Almere hoeven de PVV volgens Wilders niet te vrezen. "Als zij zich aan de wetten houden, zijn ze gelijk aan ieder ander en hebben ze geen enkele reden om bang te zijn", aldus de PVV-leider.

Wilders noemde de verkiezingsdag een fantastische dag voor de PVV. "Als je grootste of tweede partij bent dan moet je proberen mee te gaan doen", zei Wilders. Hij sprak de hoop uit dat de andere partijen de PVV in Almere niet buiten zullen sluiten. "De kiezer heeft gesproken. Men moet de democratie serieus nemen", aldus Wilders.

De PvdA verloor in veel gemeenten zetels. In Amsterdam verloor de partij zes van de huidige twintig zetels, maar bleef het wel de grootste. De partij had op grond van de peilingen rekening gehouden met een nog groter zetelverlies. Lokale partijen toonden in veel gemeenten aan dat ze een loyale achterban hebben.


Bron: ANP


Lees ook:

» 26/05 Roemer wil premier worden53
» 26/05 VVD blijft verliezen in peiling71
» 25/05 PvdA, SP: akkoord verlengt de recessie82
» 25/05 Wilders: VVD volledig de weg kwijt108


delen | eKudos nujij

8034 views / 188 reacties
Reacties op dit bericht
100  van 188 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
Maar hopen dat het gezegde "hoogmoed komt voor de val" ook in dit geval op gaat, en dat de PVV z.s.m. 'valt'.
userIcon
het volk heeft blijkbaar gesproken
G E F E L I C I T E E R D P V V !!!!!!!!

Wat nu is gelukt, zal ook op 9 juni gaan lukken !!

HULDE !!
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 @ 08:05 schreef Gulo het volgende:
Maar hopen dat het gezegde "hoogmoed komt voor de val" ook in dit geval op gaat, en dat de PVV z.s.m. 'valt'.
userIcon
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 @ 08:05 schreef Salatrel het volgende:
het volk heeft blijkbaar gesproken
Grappig, datzelfde volk stemt ook nog massaal links. De versplintering was nog nooit zo groot.
userIcon
quote:
Moslims in Almere hoeven de PVV volgens Wilders niet te vrezen. "Als zij zich aan de wetten houden, zijn ze gelijk aan ieder ander en hebben ze geen enkele reden om bang te zijn", aldus de PVV-leider.
Wat meneer Wilders er echter niet bij zegt is dat hij in het geval van almere (en misschien dus straks in nederland) ook wetten kan maken die er dus wel voor zorgen dat mensen NIET meer gelijk zijn aan ieder ander.

Mijn inziens zit daar juist het gevaar, maar dat punt roert hij niet aan.
man DJugular (Redactie Frontpage) 04-03-2010 @ 08:17 fotoboek no homepage
userIcon
Vreemd dat Wilders zo zelfverzekerd is door de verkiezingszege. Hij heeft alleen meegedaan in 2 gemeenten waarvan hij wist dat de PVV een grote aanhang had. Betekent ook dat de uitslag voor de PVV in andere gemeenten (en dus landelijk) een stuk lager uit kan vallen.
Als hij nu zelfverzekerd was om de peilingen...tsja, daar kan ik het me bij voorstellen.

@The-Dutch-Priest: De PVV moet er eerst nog in slagen om een college samen te stellen in Almere. De grootste zijn, betekent niet automatisch dat je kan gaan regeren.
userIcon
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 @ 08:17 schreef DJugular het volgende:
Vreemd dat Wilders zo zelfverzekerd is door de verkiezingszege. Hij heeft alleen meegedaan in 2 gemeenten waarvan hij wist dat de PVV een grote aanhang had. Betekent ook dat de uitslag voor de PVV in andere gemeenten (en dus landelijk) een stuk lager uit kan vallen.
Als hij nu zelfverzekerd was om de peilingen...tsja, daar kan ik het me bij voorstellen.

@The-Dutch-Priest: De PVV moet er eerst nog in slagen om een college samen te stellen in Almere. De grootste zijn, betekent niet automatisch dat je kan gaan regeren.
Dat klopt... Hij zal ver komen met zijn partij, maar hij zal zeker niet de grootste worden. Het CDA, bijvoorbeeld, heeft een hele grote achterban en volgens mij is de VVD ook weer aan t groeien omdat dit voor veel mensen de veilige middenweg is...
userIcon
WE GAAN DE POLITIEK GEK MAKEN.....aldus de PVV voorman in Den Haag.......goedzo PVVstemmers jullie gooien je eigen ruiten in, time will tell.
Ik begrijp het wel.
Deze (gemiddelde) lage opkomst in jaren is omdat wilders niet overal meedoet.
Zo'n 25 a 30% wat nu niet heeft gestemd zal straks in juni wel het loopje naar het stembureau maken.
Deze 25 a 30% zijn voornamelijk PVV stemmers
Ik schat een kleine 30-32 Zetels voor de PVV
userIcon
quote:

@The-Dutch-Priest: De PVV moet er eerst nog in slagen om een college samen te stellen in Almere. De grootste zijn, betekent niet automatisch dat je kan gaan regeren.
Klopt maar het ging er me in dit geval om de uitspraak van Wilders. Nou weet ik ook wel dat een hoop politici zaken "mooier" voorstellen dan ze zijn, maar juist zo'n uitspraak als deze trekt een hoop kiezers aan, alleen vraag ik me dan af of die kiezers dan ook beseffen dat als Wilders aan de macht komt hij dus ook in staat zou kunnen zijn (mits een meerderheid ermee instemt) wetten te maken die juist verdeeldheid tussen de verschillende bevolkingsgroepen creeren en rechtmatigen.
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 @ 08:26 schreef Neverever het volgende:
WE GAAN DE POLITIEK GEK MAKEN.....aldus de PVV voorman in Den Haag.......goedzo PVVstemmers jullie gooien je eigen ruiten in, time will tell.
Ik hoop dat het een zelf-destructieve partij is maar gezien het feit dat Wilders zeer zorgvuldig te werk gaat twijfel ik hieraan
userIcon
quote:

Wilders noemde de verkiezingsdag een fantastische dag voor de PVV. "Als je grootste of tweede partij bent dan moet je proberen mee te gaan doen", zei Wilders. Hij sprak de hoop uit dat de andere partijen de PVV in Almere niet buiten zullen sluiten. "De kiezer heeft gesproken. Men moet de democratie serieus nemen", aldus Wilders.
Ik geloof hem hier wel in. Het is niet het monster als dat iedereen zegt dat hij is.
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 @ 08:09 schreef Odieus het volgende:
Ik gun het Almere wel
Uhuh.. maar de Taliban had er ook mogen winnen..
Almere.. whatever, er wonen is al een straf..
userIcon
Ik ben het met Wilders eens, of ik op hem ga stemmen weet ik nog niet zeker, ik denk het niet want vind hem wel wat te extreem worden. Waar ik me wel aan erger is dat er bij voorbaat al door een aantal partijleiders wordt geroepen dat ze niet met hem willen gaan regeren mocht hij idd flink wat stemmen krijgen straks op 9 juni. Ik vind als ze zo reageren dan kunnen we de democratie net zo goed afschaffen want het volk heeft toch gesproken? Dan moet je als politicus je daarbij neerleggen en evengoed een coalitie gaan vormen en niet bij voorbaat al gaan roepen dat je dan niet meer mee doet want dan kunnen we dat stemmen net zo goed afschaffen.
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 @ 08:32 schreef The-Dutch-Priest het volgende:
[..]


Klopt maar het ging er me in dit geval om de uitspraak van Wilders. Nou weet ik ook wel dat een hoop politici zaken "mooier" voorstellen dan ze zijn, maar juist zo'n uitspraak als deze trekt een hoop kiezers aan, alleen vraag ik me dan af of die kiezers dan ook beseffen dat als Wilders aan de macht komt hij dus ook in staat zou kunnen zijn (mits een meerderheid ermee instemt) wetten te maken die juist verdeeldheid tussen de verschillende bevolkingsgroepen creeren en rechtmatigen.
Zou kunnen.. valt wel op dat vooral in Den Haag en Almere de VVD het heel erg slecht gedaan heeft.. veel VVD stemmers hebben daar blijkbaar voor de PVV gekozen..
userIcon
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 @ 08:46 schreef dudezoveel het volgende:
ze blijven vasthouden aan een hoofddoekjes verbod dus komen ze niet in
het college...en dan gaan ze de vermoorde onschuld weer spelen...
gaan ze compromissen sluiten dan staan de pvv stemmers mooi te kakken want die accepteren nu eenmaal geen echte democratie.
Ze zijn de groootste dus ze moeten het inititaief nemen. Ik gok dat die hoofddoekjes sneuvelen, onhaalbaar plan.
man JeMoeder (Moderator / Redactie Frontpage) 04-03-2010 @ 08:53 fotoboek no homepage
userIcon
Nu moeten ze nog durven plaatsnemen in het college. Alleen heeft de PVV al aangegeven liever ongefundeerd te gaan schreeuwen in de oppositie ipv echt beleid te gaan voeren/maken in Almere/Den Haag. Erg jammer.
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 @ 08:46 schreef dudezoveel het volgende:
ze blijven vasthouden aan een hoofddoekjes verbod dus komen ze niet in
het college...en dan gaan ze de vermoorde onschuld weer spelen...
gaan ze compromissen sluiten dan staan de pvv stemmers mooi te kakken want die accepteren nu eenmaal geen echte democratie.
De democratie is in Den Haag al jaren dood.
De oogkleppen lijken vastgeroest.
We geloven elke door sociale druk geïndoctrineerde moslima dat die hoofddoek een vrijwillige keus is.
Dat teken van onderdrukking staat voor mij gelijk aan een joden-ster en een verbod daarop in openbare gebouwen is een stap in de goede richting voor de vrijheid.
man JeMoeder (Moderator / Redactie Frontpage) 04-03-2010 @ 09:04 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 @ 08:59 schreef mysticNews het volgende:
[..]
Dat teken van onderdrukking staat voor mij gelijk aan een joden-ster en een verbod daarop in openbare gebouwen is een stap in de goede richting voor de vrijheid.
Wat een vergelijking. De Jodenster werd opgedragen door de ene bevolkingsgroep op de andere. De hoofddoek past binnen een cultuur, niet eens een religie. Laat die vrouwen hoofddoekjes dragen. Als ze dat niet doen is het ook goed.

Wat een gejank om symboolpolitiek zeg.
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 @ 09:04 schreef JeMoeder het volgende:
[..]

Wat een vergelijking. De Jodenster werd opgedragen door de ene bevolkingsgroep op de andere. De hoofddoek past binnen een cultuur, niet eens een religie. Laat die vrouwen hoofddoekjes dragen. Als ze dat niet doen is het ook goed.

Wat een gejank om symboolpolitiek zeg.
Ach ja, en dan ook maar verkiezingsfolders in de eigen taal.
En gescheiden zwemlessen voor de hoofddoekjes
En geen kerstboom op scholen
Geen varkensvlees meer in de kantine.

Het lijkt erop dat links juist keihard de integratie tegenwerkt en liever ziet dat deze groep zich afscheidt van de samenleving.
userIcon
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 @ 08:05 schreef Salatrel het volgende:
het volk heeft blijkbaar gesproken
Over welke volk heb jij het? Ze deden mee in de gemeentes waar ze wisten veeeel aanhang te hebben.
Ik denk dat veel pvv aanhangers teleurgesteld zullen zijn op 9 juni.
man JeMoeder (Moderator / Redactie Frontpage) 04-03-2010 @ 09:17 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 @ 09:13 schreef kakner2 het volgende:
[..]

Ach ja, en dan ook maar verkiezingsfolders in de eigen taal.
En gescheiden zwemlessen voor de hoofddoekjes
En geen kerstboom op scholen
Geen varkensvlees meer in de kantine.

Het lijkt erop dat links juist keihard de integratie tegenwerkt en liever ziet dat deze groep zich afscheidt van de samenleving.
Ik ben er voor om iedereen vrij te laten. Dat jij aanhangt iedereen zaken op te dringen is gewoon onzin. Daarbij: er bestaat geen Nederlandse cultuur - wordt eens wakker - onze zgn. cultuur is een samenraapsel van millennia aan stammenoorlogen, heilige oorlogen, verschillende religies etc.

Ik kan me er niet zo druk om maken.
GO WILDERS!

Deze allochtone stem heb je!
Welkom nieuwe LPF
Die vent in Almere is nog erger dan die Barry Madlener maar bij beide is toch wel duidelijk dat ze weining zelf nadenken en vooral luisteren naar de grote poppenspeler.
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 @ 09:17 schreef JeMoeder het volgende:
[..]

etc.

Ik kan me er niet zo druk om maken.
daardoor is de holocaust ook mogelijjk geweest
userIcon
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 @ 09:23 schreef Verbatim. het volgende:
GO WILDERS!

Deze allochtone stem heb je!
Wijsheid laat zich niet vangen door uiterlijk vertoon, noch door afkomst, dat was al bekend.
userIcon
De PVV was weer lekker inhoudelijk bezig

Ik moet er onderhand niet aan denken dat deze partij zo groot wordt in de landelijke verkiezingen. Niet om de denkbeelden maar wel om de inhoud en de daadkracht.


De uitslag overal vond ik wel ok . Het was een mooie zegen voor de liberalen.
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 @ 08:12 schreef The-Dutch-Priest het volgende:
[..]


Wat meneer Wilders er echter niet bij zegt is dat hij in het geval van almere (en misschien dus straks in nederland) ook wetten kan maken die er dus wel voor zorgen dat mensen NIET meer gelijk zijn aan ieder ander.

Mijn inziens zit daar juist het gevaar, maar dat punt roert hij niet aan.
Volgens mij is dat juist is wat nu het geval is en wat hij tegen wil gaan.

Iedereen die zich aan de nederlandse regels houdt zal geen probleem met Wilders krijgen. Maar wie de fout in gaat moet gestraft worden en geen geld krijgen voor een feestje zodat ze zich rustig houden.
userIcon
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 @ 08:05 schreef Salatrel het volgende:
het volk heeft blijkbaar gesproken
Daar zijn ze te dom voor, ze kunnen nog net een hokje rood maken
userIcon
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 @ 08:50 schreef controlaltdelete het volgende:
Ik ben het met Wilders eens, of ik op hem ga stemmen weet ik nog niet zeker, ik denk het niet want vind hem wel wat te extreem worden. Waar ik me wel aan erger is dat er bij voorbaat al door een aantal partijleiders wordt geroepen dat ze niet met hem willen gaan regeren mocht hij idd flink wat stemmen krijgen straks op 9 juni. Ik vind als ze zo reageren dan kunnen we de democratie net zo goed afschaffen want het volk heeft toch gesproken? Dan moet je als politicus je daarbij neerleggen en evengoed een coalitie gaan vormen en niet bij voorbaat al gaan roepen dat je dan niet meer mee doet want dan kunnen we dat stemmen net zo goed afschaffen.
Ha, het land wordt onbestuurbaar, want als de prognoses kloppen, krijgt men hier een minderheidskabinet of een regering met 4 partijen. Beide zijn gedoemd te falen/vallen. De vraag is alleen hoe lang dat zal duren.
userIcon
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 @ 09:35 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]

Daar zijn ze te dom voor, ze kunnen nog net een hokje rood maken
Ok nog een keer, over welke volk hebben jullie het?
Over de volk waar de pvv wist de meeste aanhang te hebben?
Je denk toch niet dat de pvv 2 gemeentes uitkoos waar ze dachten niet veel stemmen te halen?
userIcon
ik blijf het een enge vent vinden. Iemand die zo mensen van een andere nationaliteit discrimineerd en tegen zich op zet , terwijl hij zelf ooit ook naar nederland is gekomen en zelfs daarna nog zijn vrouw ergens in het buitenland heeft opgevist hoort dit soort dingen al helemaal niet te roepen.

Jammer dat door de criminaliteit ed deze man zoveel aanhang weet te vinden, maar hij hoeft nog niet te juichen. Hij heeft nu Almere en Den Haag wel binnen, maar dat zijn gemeentes die veel problemen hebben in bepaalde gebieden enz.
Als hij straks over heel nederland moet gaan kijken, vermoedt en hoop ik dat het aantal stemmers hem zo tegenvalt dat hij een flauwte krijgt en zich verstoppen gaat.
userIcon
Nou fantastisch hoor Geert, met je 17 zetels. Proficiat!

Valt natuurlijk in het niets bij de 195 schamele stoeltjes van D66.
man JeMoeder (Moderator / Redactie Frontpage) 04-03-2010 @ 09:42 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 @ 09:26 schreef mysticNews het volgende:
[..]


daardoor is de holocaust ook mogelijjk geweest
Ik zeg dat ik me niet druk kan maken om hoofddoekjes. Dat jij dat gelijk trekt aan jodensterren zegt juist iets over jou empathisch
vermogen.

Absolute faalreactie
Gefeliciteerd Geert :-)
Dit was nog maar het begin, op 9 juni is PVV de grootste.
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 @ 08:12 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Grappig, datzelfde volk stemt ook nog massaal links. De versplintering was nog nooit zo groot.
Het zijn dus de mensen zonder eigen mening die onderhevig zijn aan trend en aanpraat
Pfff... Ze hebben alleen maar mee gedaan aan plaatsen waar ze kans maakten. Almere en Den Haag zijn echt niet zomaar gekozen.
Het zou pas indrukwekkend zijn als ze op veel meer plaatsen hadden meegedaan en daar veel stemmen hadden gehaald.
userIcon
Dit was een hele slimme zet van de pvv.
In twee gemeentes meedoen waar ze wisten veeel aanhang te hebben.
En dan net doen dat ze de grootste gaan worden op basis van deze cijfers.
Nou pvv, ik denk dat het nog flink tegen gaat vallen.
userIcon
Ach.......hoogmoed komt voor de val.
userIcon
Mijn inziens ligt er een nieuwe Hitler op de loer.
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 @ 09:46 schreef ramon22 het volgende:
Dit was een hele slimme zet van de pvv.
In twee gemeentes meedoen waar ze wisten veeel aanhang te hebben.
En dan net doen dat ze de grootste gaan worden op basis van deze cijfers.
Nou pvv, ik denk dat het nog flink tegen gaat vallen.
Je hebt nooit 1 redenen in zo'n complexe situatie. Je hebt gelijk dit is een leuke campagne stunt. Maar tegelijkertijd leert de pvv van de fouten van de LPF. Je krijgt mij vertrouwen als je aangeeft dat je alleen competente raadsleden wilt hebben.

Maar ik vrees voor jou en de andere linkse stemmers dat de PVV veel groter word dan verwacht. Er is een grote afkeer tegen de huidige politieke elite waardoor veel mensen niet stemmen . Nu PVV zich heeft bewezen heeft dat het het heeft geleerd van de fouten van de LPF zullen die slapende kiezers weer wakker worden.
userIcon
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 @ 09:56 schreef CamelNLD het volgende:
Mijn inziens ligt er een nieuwe Hitler op de loer.

Je weet niet wat je zegt. Ken je geschiedenis.
man JeMoeder (Moderator / Redactie Frontpage) 04-03-2010 @ 10:03 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 @ 09:57 schreef Depragmaticus het volgende:
[..]


Je hebt nooit 1 redenen in zo'n complexe situatie. Je hebt gelijk dit is een leuke campagne stunt. Maar tegelijkertijd leert de pvv van de fouten van de LPF. Je krijgt mij vertrouwen als je aangeeft dat je alleen competente raadsleden wilt hebben.

Maar ik vrees voor jou en de andere linkse stemmers dat de PVV veel groter word dan verwacht. Er is een grote afkeer tegen de huidige politieke elite waardoor veel mensen niet stemmen . Nu PVV zich heeft bewezen heeft dat het het heeft geleerd van de fouten van de LPF zullen die slapende kiezers weer wakker worden.
Van taalfouten kan je ook leren weet je

De PVV heeft wmb op het gebied van competente kamer/raadsleden nog erg veel te leren. Barry Madlener, Dion sla mijn vrouw tot Graus, Hero Drinkman en Sietse Fritsma. Allen duidelijk niet mensen met een bestuurlijk inzicht of gave. Iets dat de PVV wel nodig heeft. Op dat gebied heeft Geert niets geleerd van de erfenis van Pim.
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 @ 09:57 schreef Depragmaticus het volgende:
[..]


Je hebt nooit 1 redenen in zo'n complexe situatie. Je hebt gelijk dit is een leuke campagne stunt. Maar tegelijkertijd leert de pvv van de fouten van de LPF. Je krijgt mij vertrouwen als je aangeeft dat je alleen competente raadsleden wilt hebben.

Maar ik vrees voor jou en de andere linkse stemmers dat de PVV veel groter word dan verwacht. Er is een grote afkeer tegen de huidige politieke elite waardoor veel mensen niet stemmen . Nu PVV zich heeft bewezen heeft dat het het heeft geleerd van de fouten van de LPF zullen die slapende kiezers weer wakker worden.
Ik vrees voor jou dat nu eindelijk duidelijk wordt dat de PVV geen goed doordachte plannen heeft. Wel allerlei duren plannen willen doorvoeren, maar niet duidelijk hoe dat betaald moet worden.
Symptoon politiek ipv zaken bij het begin aanpakken.

Ik ben heel benieuwd of het in Almere echt beter, en vooral gezelliger, gaat worden.

En wat betreft opkomst, door de PVV zijn in Almere juist veel meer mensen gaan stemmen! Waarschijnlijk om juist een tegenstem te laten horen.
Tss wat een hoop kneuzen hier zeg. Wacht eerst maar eens af hoe het verloopt voordat iedereen moord en brand roept over 'nieuwe hitler' en 'facisten' etc. PVV heeft nog geen kans gehad rest van de partijen wel, dus eerst zien hoe ze het er vanaf brengen.

Meteen conclusies trekken is ook wel makkelijk he.
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 @ 10:05 schreef brownNoise het volgende:
Tss wat een hoop kneuzen hier zeg. Wacht eerst maar eens af hoe het verloopt voordat iedereen moord en brand roept over 'nieuwe hitler' en 'facisten' etc. PVV heeft nog geen kans gehad rest van de partijen wel, dus eerst zien hoe ze het er vanaf brengen.

Meteen conclusies trekken is ook wel makkelijk he.
De PVV heeft vaak zat de kans gehad om hun plannen goed uit de doeken te doen in debatten e.d. Die kans hebben ze nooit genomen, nouja, 1 keer.
In plaats daarvan blazen ze hoog van de toren hoe ze het e.e.a. aan gaan pakken (bij voorkeur alleen in de media) maar bijv. hoe ze die aanpak gaan betalen is niet duidelijk.
userIcon
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 @ 09:45 schreef Tsong-kha-pa-rongba het volgende:
[..]


Het zijn dus de mensen zonder eigen mening die onderhevig zijn aan trend en aanpraat
Iedereen heeft wel een mening maar het is wel zo dat het steeds meer draait om de poppetjes in de politiek.
Ja gek he? Het is PVV voor en PVV na, PVV is kudt en dat laat iedereen merken ook!

Door bijv. met hoofddoekjes te gaan stemmen om een statement tegen PVV te maken. Net of PVV daar naar luistert, ze vinden het alleen maar mooi mensjes!

Echt oerdom, je brengt PVV nog es extra onder de aandacht bij luitjes die toch al niet weten wat ze moeten stemmen. Als je niet wil dat PVV groot wordt moet je het negeren en niet constant aandacht eraan schenken, en anders...

Eigen schuld dikke bult, dan gaan we met een andere malloot verder in de regering.
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 @ 09:23 schreef Verbatim. het volgende:
GO WILDERS!

Deze allochtone stem heb je!
Stemmen op je eigen uitzetting

Niet huilen straks als je op moet zouten ok?
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 @ 08:50 schreef controlaltdelete het volgende:
Ik ben het met Wilders eens, of ik op hem ga stemmen weet ik nog niet zeker, ik denk het niet want vind hem wel wat te extreem worden. Waar ik me wel aan erger is dat er bij voorbaat al door een aantal partijleiders wordt geroepen dat ze niet met hem willen gaan regeren mocht hij idd flink wat stemmen krijgen straks op 9 juni. Ik vind als ze zo reageren dan kunnen we de democratie net zo goed afschaffen want het volk heeft toch gesproken? Dan moet je als politicus je daarbij neerleggen en evengoed een coalitie gaan vormen en niet bij voorbaat al gaan roepen dat je dan niet meer mee doet want dan kunnen we dat stemmen net zo goed afschaffen.
gewoon op 'm stemmen kerel!
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 @ 08:05 schreef Gulo het volgende:
Maar hopen dat het gezegde "hoogmoed komt voor de val" ook in dit geval op gaat, en dat de PVV z.s.m. 'valt'.
Ja want jij weet natuurlijk wat goed is voor iedereen...

Links doet weer huilie omdat iemand een andere mening heeft
21% van de stemmen daar moet je dan wel weer tegen overstellen dat 79% van de stemmen tegen hem waren waarschijnlijk. Hij is dan misschien wel de grootste partij maar zeker niet de meerderheid. En dat heeft hij ondanks al het gehuil die hij doet over, linkse media en cordon solitaire die er zouden bestaan, geheel aan zich zelf te danken.
quote:
"Wat in Den Haag en in Almere kan, kan in heel het land. Dit is springplank naar ons succes", reageerde een enthousiaste Geert Wilders
Ow? Waarom hebben ze dan alleen in die gemeenten meegedaan?
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 @ 10:37 schreef mirved het volgende:
25% van de mensen in die gemeenten ervaart dus duidelijk problemen met allochtonen en de islam. Daarbij zal er ook nog een deel zijn die dat ook ervaart maar de PVV te extreem vinden en kiezen voor de VVD/CDA. Het is dus gewoon een feit dat het de spuigaten uitloopt voor een groot deel van de bevolking.
Wat precies zijn dan de problemen?
Of is het alleen maar een onderbuik gevoel aangewakker door populistische praat van Wilders en aanverwanten.

Dat mensen op een bepaalde partij stemmen, wil nog niet zeggen dat bepaalde problemen een feit zijn.
Mensen worden bang als ze zwarte mensen zien of hoofdoekjes. Dan gaan ze PVV stemmen, want ze vinden al die rare mensen maar niks. Zo is het en niet anders.
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 @ 10:43 schreef mirved het volgende:
[..]


Ja vast Al deze mensen laten zich aanpraten dat Marokkanen de boel verzieken hier. Het dagelijks nieuws is zeker ook aan het werk voor Wilders om dat beeld te creëren. Pim Fortuyn vertelde al precies hetzelfde en kreeg ook al een groot gevolg. Wilders is echt niet de oorzaak hij is het gevolg. Er leeft een grote onvrede en daarom krijgt Wilders stemmen.
Nou laat dan eens de dagelijkse nieuwsberichten uit Almere zien met problemen door Marokkanen.
userIcon
Hulde voor de PVV
Steek dat in je kont linkse bomenknuffelaars
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 @ 10:50 schreef Acinonyx het volgende:
Hulde voor de PVV
Steek dat in je kont linkse bomenknuffelaars
Woei. In 2 gemeentes, waar winst vrijwel zeker was, flink gewonnen. Moet ik daarvan onder de indruk zijn?
Als die lafbekken ook in andere gemeentes mee zouden durven doen en de confrontatie aan zouden gaan, dat zou pas indrukwekkend zijn.
Eerst waren de van buitenlandse afkomst zijnde vervelende straatjongens verkeerd, toen was de islam verkeerd, nu is de gesluierde hardwerkende schoonmaakster in het gemeentehuis verkeerd. Het duurd niet lang meer voor dat er naar uiterlijkheden gekeken gaat worden. Ik zie toch ergens overeenkomsten met Nasi duitsland. laten we luisteren naar de 9 jaar oudere broer van Geert. Paul Wilders, die weet van het begin af aan wat Geert in zijn hoofd heeft voor zijn ideale wereld. Met één partij zonder leden die de leider controleren en dus alleen maar volgelingen heeft net als Mohammed zijn volgelingen heeft.

http://pauwenwitteman.vara.nl/Archief-detail.113.0.html?tx_ttnews%5Btt_news%5D=13638&tx_ttnews%5BbackPid%5D=116&cHash=0b633372c7
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 @ 10:53 schreef YouNaiveHuman het volgende:
[..]

Woei. In 2 gemeentes, waar winst vrijwel zeker was, flink gewonnen. Moet ik daarvan onder de indruk zijn?
Als die lafbekken ook in andere gemeentes mee zouden durven doen en de confrontatie aan zouden gaan, dat zou pas indrukwekkend zijn.
Kijk deze linkse multiknuffelaar krioelen van angst
PVV probeert mensen te lokken met emoties en boosheid en haat tegen mensen,en emotionele reacties pakken meestal verkeerd uit,we zouden eens net dan de koppen bij elkaar moeten steken en het kapitalistisch gedrag van ons kabinet moeten uitschakelen...

doe eens gek stem blanco.. dat is ook mogelijk
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 @ 10:53 schreef Marsman53 het volgende:
Eerst waren de van buitenlandse afkomst zijnde vervelende straatjongens verkeerd, toen was de islam verkeerd, nu is de gesluierde hardwerkende schoonmaakster in het gemeentehuis verkeerd. Het duurd niet lang meer voor dat er naar uiterlijkheden gekeken gaat worden. Ik zie toch ergens overeenkomsten met Nasi duitsland. laten we luisteren naar de 9 jaar oudere broer van Geert. Paul Wilders, die weet van het begin af aan wat Geert in zijn hoofd heeft voor zijn ideale wereld. Met één partij zonder leden die de leider controleren en dus alleen maar volgelingen heeft net als Mohammed zijn volgelingen heeft.

http://pauwenwitteman.vara.nl/Archief-detail.113.0.html?tx_ttnews%5Btt_news%5D=13638&tx_ttnews%5BbackPid%5D=116&cHash=0b633372c7
Eerst waren de Joden vervelend en nu is de PVV vervelend.
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 @ 11:03 schreef gekisdewereld het volgende:
PVV probeert mensen te lokken met emoties en boosheid en haat tegen mensen,en emotionele reacties pakken meestal verkeerd uit,we zouden eens net dan de koppen bij elkaar moeten steken en het kapitalistisch gedrag van ons kabinet moeten uitschakelen...

doe eens gek stem blanco.. dat is ook mogelijk
Verdiep je eens in de islam. Je laat je leiden door emoties en vooroordelen hierover, terwijl je er niets maar dan ook niets vanaf weet
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 @ 11:02 schreef 2030rd het volgende:
[..]


Kijk deze linkse multiknuffelaar krioelen van angst
Waaruit maar weer blijkt dat PVV stemmers dingen zien die er niet zijn
userIcon
Nou, ik ben benieuwd of ze in het collega gaan zitten. En ALS ze er in gaan zitten dan vraag ik me af wat ze gaan bereiken. We zullen zien....

Hopelijk maken ze er niet een al te grote puinhoop van.....
man JeMoeder (Moderator / Redactie Frontpage) 04-03-2010 @ 11:13 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 @ 11:02 schreef 2030rd het volgende:
[..]


Kijk deze linkse multiknuffelaar krioelen van angst
Kijk deze meneer eens gooien met termen en sneu doen.

Anders blijf je op de inhoud discussiëren en verlaag je je niet tot verwensingen.
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 @ 11:12 schreef 54cm het volgende:
Nou, ik ben benieuwd of ze in het collega gaan zitten. En ALS ze er in gaan zitten dan vraag ik me af wat ze gaan bereiken. We zullen zien....

Hopelijk maken ze er niet een al te grote puinhoop van.....
Ik ben nu op een punt dat ik wel eens wil zien hoe zij de boel aan gaan pakken. Dus wat dat betreft hoop ik dat ze in de college gaan zitten.
Dan zal eindelijk eens blijken of ze hun woorden waar kunnen maken.
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 @ 11:06 schreef 2030rd het volgende:
[..]


Verdiep je eens in de islam. Je laat je leiden door emoties en vooroordelen hierover, terwijl je er niets maar dan ook niets vanaf weet
En precies datzelfde kan van jou gezegd worden.
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 @ 11:13 schreef JeMoeder het volgende:
[..]

Kijk deze meneer eens gooien met termen en sneu doen.

Anders blijf je op de inhoud discussiëren en verlaag je je niet tot verwensingen.
Jullie linkse geitenwollensokkenrakkers zijn niet geinteresseerd in inhoud. Islam = vrede toch? En daar is geen discussie over mogelijk.
Wie niet horen wil moet maar voelen. De PVV komt eraan
Nu moeten wilders en zijn lokale partijgenoten zichzelf bewijzen. Ik ben benieuwd. Elk minuscule foutje door de gemeentelijke PVV gaan natuurlijk - door onze over het algemeen groot-gevestigde linkse media - flink belicht worden.

Er kan nog een hoop gebeuren.

Ik vind het mooi dat ze een kans krijgen. En liever op gemeentelijk niveau, dan meteen landelijk.

Het is natuurlijk ook interessant om te zien hoe PVV aanhangers en PVV haters hier elkaar met allerlei flauwekul bestoken. Blijf vooral op elkaar afgeven, het is tenslotte heel vermakelijk.
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 @ 11:19 schreef 2030rd het volgende:
[..]


Jullie linkse geitenwollensokkenrakkers zijn niet geinteresseerd in inhoud. Islam = vrede toch? En daar is geen discussie over mogelijk.
Wie niet horen wil moet maar voelen. De PVV komt eraan
Discussie is bij de linkse boomknuffelaars prima mogelijk.
Wilders daarintegen ontvlucht vrijwel elke discussie.

En nee, inhoudsloos geschreeuw willen we niet horen. We willen een goede aanpak met langdurig effect. Geen korte termijn symptoon politiek.
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 @ 08:05 schreef Salatrel het volgende:
het volk heeft blijkbaar gesproken
Het volk heeft blijkbaar het idee dat de PVV een partij voor het volk is. Een aantoonbaar bewijs is nog niet geleverd, is goedgelovigheid de nieuwe religie?
man JeMoeder (Moderator / Redactie Frontpage) 04-03-2010 @ 11:24 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 @ 11:19 schreef 2030rd het volgende:
[..]


Jullie linkse geitenwollensokkenrakkers zijn niet geinteresseerd in inhoud. Islam = vrede toch? En daar is geen discussie over mogelijk.
Wie niet horen wil moet maar voelen. De PVV komt eraan
Wie ontvlucht er nou elk publiek debat, gaat vragen uit de weg, komt niet met onderbouwingen, heeft mensen als Hero Drinkman, Dion sla mijn vrouw tot Graus in zijn partij? Oh trouwens, het is niet eens een partij want je kan er geen lid van worden.

Ik ga graag elke inhoudelijke discussie over de islam aan. Ook waar deze duidelijk wrijving oplevert met onze eigen normen en waarden.
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 @ 11:21 schreef PEPPI het volgende:
Nu moeten wilders en zijn lokale partijgenoten zichzelf bewijzen. Ik ben benieuwd. Elk minuscule foutje door de gemeentelijke PVV gaan natuurlijk - door onze over het algemeen groot-gevestigde linkse media - flink belicht worden.

Er kan nog een hoop gebeuren.

Ik vind het mooi dat ze een kans krijgen. En liever op gemeentelijk niveau, dan meteen landelijk.

Het is natuurlijk ook interessant om te zien hoe PVV aanhangers en PVV haters hier elkaar met allerlei flauwekul bestoken. Blijf vooral op elkaar afgeven, het is tenslotte heel vermakelijk.
Tja, als de PVV elk miniscuul foutje opblaast en aangrijpt om stennis te schoppen is het niet raar als je diezelfde aanpak vervolgens zelf om de oren krijgt.
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 @ 11:22 schreef YouNaiveHuman het volgende:
[..]

Discussie is bij de linkse boomknuffelaars prima mogelijk.
Wilders daarintegen ontvlucht vrijwel elke discussie.

En nee, inhoudsloos geschreeuw willen we niet horen. We willen een goede aanpak met langdurig effect. Geen korte termijn symptoon politiek.
De enige lange termijn oplossing is het probleem erkennen: de islam.
Er kan geen oplossing zijn als men het probleem niet eens erkent. En nee, daar is bij links geen discussie over mogelijk. Heb je kritiek op de islam, dan ben je een racistische xenofoob. Hoe vaak men ook probeert uit te leggen waar de hoofddoek symbool voor staat, dat interesseert links niet. Geen inhoudelijke discussie mogelijk, dan maar voelen
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 @ 11:21 schreef PEPPI het volgende:
Nu moeten wilders en zijn lokale partijgenoten zichzelf bewijzen. Ik ben benieuwd. Elk minuscule foutje door de gemeentelijke PVV gaan natuurlijk - door onze over het algemeen groot-gevestigde linkse media - flink belicht worden.

Er kan nog een hoop gebeuren.

Ik vind het mooi dat ze een kans krijgen. En liever op gemeentelijk niveau, dan meteen landelijk.

Het is natuurlijk ook interessant om te zien hoe PVV aanhangers en PVV haters hier elkaar met allerlei flauwekul bestoken. Blijf vooral op elkaar afgeven, het is tenslotte heel vermakelijk.
Jij begrijpt het
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 @ 11:19 schreef 2030rd het volgende:
[..]


Jullie linkse geitenwollensokkenrakkers zijn niet geinteresseerd in inhoud. Islam = vrede toch? En daar is geen discussie over mogelijk.
Wie niet horen wil moet maar voelen. De PVV komt eraan
De term "linkse geitenwollensokkenrakkers" is typerend voor inhoudsloos rechts geblaat.
userIcon
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 @ 11:25 schreef 2030rd het volgende:
[..]


De enige lange termijn oplossing is het probleem erkennen: de islam.
Er kan geen oplossing zijn als men het probleem niet eens erkent. En nee, daar is bij links geen discussie over mogelijk. Heb je kritiek op de islam, dan ben je een racistische xenofoob. Hoe vaak men ook probeert uit te leggen waar de hoofddoek symbool voor staat, dat interesseert links niet. Geen inhoudelijke discussie mogelijk, dan maar voelen
De koran is een sprookjesboek. Je leest er in wat je er zelf in wilt lezen; de een vindt het een boek vol haat, en de ander ziet er vrede in.

Ik denk niet dat alle moslims de meest agressieve vorm aanhangen.
man JeMoeder (Moderator / Redactie Frontpage) 04-03-2010 @ 11:31 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 @ 11:30 schreef 54cm het volgende:
[..]


De koran is een sprookjesboek. Je leest er in wat je er zelf in wilt lezen; de een vindt het een boek vol haat, en de ander ziet er vrede in.

Ik denk niet dat alle moslims de meest agressieve vorm aanhangen.
Dit

Mensen zoals hij zouden ook gigantisch anti-Bijbel moeten zijn. Daar staan nog ergere dingen in dan in de Koran. Maarja, dat wil hij niet zien.
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 @ 11:30 schreef 54cm het volgende:
[..]


De koran is een sprookjesboek. Je leest er in wat je er zelf in wilt lezen; de een vindt het een boek vol haat, en de ander ziet er vrede in.

Ik denk niet dat alle moslims de meest agressieve vorm aanhangen.
Komen we weer met die doorzichtige linkse leugens dat de PVV álle moslims haat en het land uit wil deporteren. En dat er een tolerante stroming in de islam is die jihad afkeurt
Is het je nog niet opgevallen dat men daar niet in trapt? Rechts heeft zich verdiept in de islam en links heeft dat niet. Eigen schuld, dikke bult links De PVV is er, en wordt nóg groter
man JeMoeder (Moderator / Redactie Frontpage) 04-03-2010 @ 11:38 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 @ 11:35 schreef 2030rd het volgende:
[..]


Komen we weer met die doorzichtige linkse leugens dat de PVV álle moslims haat en het land uit wil deporteren. En dat er een tolerante stroming in de islam is die jihad afkeurt
Is het je nog niet opgevallen dat men daar niet in trapt? Rechts heeft zich verdiept in de islam en links heeft dat niet. Eigen schuld, dikke bult links De PVV is er, en wordt nóg groter
Ik kan nu het omgekeerde beweren, net zo slecht te bewijzen als wat jij hier boven zegt. Het feit is dat Geert de hele Islam generaliseert, echter niet alle Moslims.

Ik denk trouwens liever in progressief en conservatief, dat is wat beter in het huidige politieke klimaat. Links en rechts is iets voor mijn knipperlichten en hoe ik heb leren schrijven. Gigantisch ouderwets dus.
userIcon
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 @ 09:13 schreef ramon22 het volgende:
[..]


Over welke volk heb jij het? Ze deden mee in de gemeentes waar ze wisten veeeel aanhang te hebben.
Ik denk dat veel pvv aanhangers teleurgesteld zullen zijn op 9 juni.
Er zijn wel meer gemeentes waar de aanhang groot is en waar veel onvrede is om hoe het er nu aan toe gaat.
De verbazing zal nog groot worden.
Heel veel mensen durven er niet voor uit te komen,maar veilig in het stemhok is een andere zaak.
Het gaat niet eens meer om Wilders,meer om de boel eens flink te veranderen...want laten we eerlijk zijn...de afgelopen jaren was het ook niet best.
We zullen het wel zien op 9 juni.
userIcon
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 @ 11:19 schreef 2030rd het volgende:
[..]


Jullie linkse geitenwollensokkenrakkers zijn niet geinteresseerd in inhoud. Islam = vrede toch? En daar is geen discussie over mogelijk.
Wie niet horen wil moet maar voelen. De PVV komt eraan
Ik ben links, draag echter Prada, Stone Island, Y3, YSL, CP Company.
Ben geintereseerd in inhoud, en ken de geschiedenis van de islam.
Wat is jouw punt???
Dat ik bang moet zijn voor een stelletje politieke nitwits?
Moslimpartij: 0 zetels. Wat een gigantisch gevaar is die Islamisering en de politieke ideologie van de Islam toch.

quote:
Op donderdag 4 maart 2010 @ 11:35 schreef 2030rd het volgende:
Komen we weer met die doorzichtige linkse leugens dat de PVV álle moslims haat en het land uit wil deporteren. En dat er een tolerante stroming in de islam is die jihad afkeurt
Op de vraag van de interviewer hoeveel van de moslims in Europa de door Wilders geschetste problemen vertegenwoordigen, zegt hij: "Miljoenen. Tientallen miljoenen."
Geert Wilders in een interview met de Deense televisie,
13 juni 2009

Zijn woorden, niet die van mij. Er zijn er amper 10 miljoen Moslims in de West-Europa. Dus ja, Wilders heeft het over alle Moslims. Dat de Wilders aanhangers dat niet willen horen is een tweede.
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 @ 11:35 schreef 2030rd het volgende:Is het je nog niet opgevallen dat men daar niet in trapt? Rechts heeft zich verdiept in de islam en links heeft dat niet. Eigen schuld, dikke bult links De PVV is er, en wordt nóg groter
Ik heb anders nog geen enkel degelijk onderzoek van Wilders gezien. Feit dat hij denkt dat er sprake is van 1 Islam toont al aan dat hij geen idee heeft. Een Marokkaan en een Turk kunnen het al niet eens worden over wat de Islam is, er zijn zoveel verschillende stromingen. Net als dat een Katholiek en een Gereformeerde beide Christelijk zijn, maar toch heel anders tegen vele zaken aankijken.

Daarnaast leef je 40 jaar geleden als je nog uit gaat tussen het onderscheid links/rechts. Het is niet voor neits zo dat veel PVV stemmers eerst SP stemde, deze partij is uiterst links en lijkt tegelijkertijd inhoudelijk nog het meest op de PVV van de bestaande partijen. Als er 1 partij echt rechts is is het de VVD, en die hoor je niet op basisschool niveau praten over Moslims, gelukkig.

[ Bericht gewijzigd door ph4ge op donderdag 4 maart 2010 @ 11:50 ]
100  van 188 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 26/05 Roemer wil premier worden53
» 26/05 VVD blijft verliezen in peiling71
» 25/05 PvdA, SP: akkoord verlengt de recessie82
» 25/05 Wilders: VVD volledig de weg kwijt108


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden