'Belastingdienst misleidend over teruggave'

Nederland • Geschreven door Novum op 02-03-2010 @ 08:48
print 

De Belastingdienst wekt in een brief de indruk dat er niks te verrekenen is terwijl Nederlanders recht kunnen hebben op zeventienhonderd euro teruggave. Daar schrijft het AD vandaag over.

In een brief die veel Nederlanders krijgen schrijft de dienst aan te nemen dat vorig jaar niets is veranderd en dat er dus niks te verrekenen is. Vakcentrale FNV raadt aan altijd aangifte te doen. Wie nog moet betalen wordt toch wel gevonden en als je geld moet krijgen wil je dat niet mislopen, is het idee.

Vooral werknemers met een kleine baan lopen kans geld mis te lopen. Stimuleringsmaatregelen die vooral voor vrouwen zijn bedoeld kunnen voor een teruggave van zevenhonderd tot zeventienhonderd euro zorgen. Ook mensen met een partner kunnen vaak schuiven waardoor ze meer terugkrijgen.

Wie een brief krijgt waarin staat dat waarschijnlijk niks te verrekenen valt, moet zelf in actie komen om alsnog de aangifteformulieren te ontvangen.


Bron: Novum


Lees ook:

» 26/05 Grote brand legt verlichtingzaak Almelo in as12
» 26/05 Dode door aanvaring op Westerschelde2
» 26/05 Zoekactie vermiste zwemmer nog vruchteloos2
» 26/05 Nederlanders gewond bij ongeval met luchtballon2


delen | eKudos nujij

9962 views / 42 reacties
Reacties op dit bericht
42  van 42 reacties op deze pagina. Pagina  1
userIcon
Ach ja.. ze zullen je eens niet proberen te naaien.
userIcon
Denken ze nou echt dat wij zo dom zijn om niets in te vullen omdat je zo'n brief krijgt? Hahahaha....

Slechte grap.
userIcon
De Belastingdienst: "makkelijker kunnen we je niet naaien"...
userIcon
De brief betekent niks anders dat degenen die hem hebben ontvangen niet meer verplicht zijn tot het invullen ervan. Ze kunnen dus geen boete krijgen als ze te laat zijn en daarnaast kunnen ze het tot eind 2014 nog indienen van 2009 als ze dat willen. AD kan ook wel lekker overdrijven dit weer. Zal natuurlijk wel weer lezers nodig hebben.
userIcon
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 @ 08:52 schreef Nottheviolin het volgende:
Denken ze nou echt dat wij zo dom zijn om niets in te vullen omdat je zo'n brief krijgt? Hahahaha....

Slechte grap.
De Belastinggdienst gebruikt SBS publiek als graadmeter.
userIcon
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 @ 08:57 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
De Belastinggdienst gebruikt SBS publiek als graadmeter.
Die trappen er vast wel in ja.
userIcon
Ze gaan hierbij nog verder: Bij mij in de buurt zijn een heleboel mensen in de problemen gekomen met aanvragen huur en zorgtoeslag. (vooral oudere mensen zijn hiermee in de problemen gekomen) ze raadplegen eerst de site van de belastingdienst waar vrolijk staat dat ze recht hebben op toeslagen. Maar na een jaar stuurt de belastingdienst ze net zo vrolijk een blauw envelopje met de verplichting om het allemaal weer terug te betalen waardoor die oudjes in grote problemen komen met hun karige pensioentjes.

ik vind dit een geniepigheid van de eerste orde..
userIcon
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 @ 08:50 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ach ja.. ze zullen je eens niet proberen te naaien.
dit noemen ze in vaktermen financiele meevallers.

mooier kunnen ze het niet maken..
userIcon
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 @ 09:00 schreef MicrowaveMe het volgende:
Stimuleringsmaatregelen voor vrouwen?
Je kan tarzan aftrekken.
userIcon
Ja hoor, alsof de belastingdienst je expres probeert te naaien. Wat een achterdocht weer.
userIcon
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 @ 09:02 schreef DrDarwin het volgende:
[..]


Je kan tarzan aftrekken.
userIcon
Schaf alle subsidies, aftrekposten en bijtellingen toch eens af... Gerommel in de marge, 10% van de belastingen is 90% van het werk!
userIcon
je moet de 35 miljard toch ergens vandaan halen
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 @ 08:54 schreef Shugosha het volgende:
De brief betekent niks anders dat degenen die hem hebben ontvangen niet meer verplicht zijn tot het invullen ervan. Ze kunnen dus geen boete krijgen als ze te laat zijn en daarnaast kunnen ze het tot eind 2014 nog indienen van 2009 als ze dat willen. AD kan ook wel lekker overdrijven dit weer. Zal natuurlijk wel weer lezers nodig hebben.
Nee, dit gaat erom dat je een brief krijgt, waarin de indruk wordt gewekt, dat je geen aangifte hoeft te doen. Terwijl je dat beter wel kan doen want dan krijg je waarschijnlijk geld terug.
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 @ 09:06 schreef RemcoDelft het volgende:
Schaf alle subsidies, aftrekposten en bijtellingen toch eens af... Gerommel in de marge, 10% van de belastingen is 90% van het werk!
Tijd voor vlaktax. Het zal tijd worden.
userIcon
Brief heb ik ook gehad, en ik heb een koophuis zonder vooraftrek!
userIcon
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 @ 08:57 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
De Belastinggdienst gebruikt SBS publiek als graadmeter.
De hele overheid gebruikt SBS als graadmeter.
90% van de nederlanders vind het best en haalt zijn schouders op, 10% ergert zich kapot daaraan.
Sinds christenhond Jan Kees de Jager over de belastingen gaat is iedere Nederlander die minder verdiend dan 2 x modaal de klos. Achterbaks mannetje dat via slinkse wijze achter je spaargeld tracht te komen (CD's opkoopt) en een NSB telefoon in het leven heeft geroepen. En dan maar roepen dat de PVV een gevaar is voor de samenleving.
userIcon
Imo zou het innen van terugbetalen net zo rigorues aangepakt moeten worden als het innen van belastinggeld. Dat zou een Belasting registratie kantoor moeten doen. Onjuiste, onvolledige of onduidelijke informatie verstrekken mag voor mij dan aangepakt worden door het OM.
We komen er niet onderuit... Belasting betalen moet, maar als er teveel verrekend wordt wees dan ook groot genoeg om dit terug te betalen aan de consument. Als de bal de andere kant uitrolt zijn ze er namelijk als de kippen bij!
userIcon
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 @ 09:14 schreef Aykroyd het volgende:
Tijd voor vlaktax. Het zal tijd worden.
Inderdaad.
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 @ 09:47 schreef Techno het volgende:
[..]

Inderdaad.
Al klinkt de vlaktax niet verkeerd, denk je echt dat er een tarief wordt gekozen dat je er niet keihard op achteruit gaat?
userIcon
heb ik dus ook gekregen, maar was toch al van plan om het toch te doen.
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 @ 09:00 schreef KlappernootatWork het volgende:
Ze gaan hierbij nog verder: Bij mij in de buurt zijn een heleboel mensen in de problemen gekomen met aanvragen huur en zorgtoeslag. (vooral oudere mensen zijn hiermee in de problemen gekomen) ze raadplegen eerst de site van de belastingdienst waar vrolijk staat dat ze recht hebben op toeslagen. Maar na een jaar stuurt de belastingdienst ze net zo vrolijk een blauw envelopje met de verplichting om het allemaal weer terug te betalen waardoor die oudjes in grote problemen komen met hun karige pensioentjes.

ik vind dit een geniepigheid van de eerste orde..
Dus wat doet de belastingdienst precies verkeerd volgens jou?

1
In het geval van dit artikel gaat het erom dat ze mensen laten weten dat ze waarschijnlijk net als vorig jaar geen recht hebben op toeslagen.
Dat wordt hier nu afgekeurd.

2
In jouw verhaal gaat het erom dat ze op de website aangeven dat mensen mogelijk recht hebben op toeslagen. Dat vind jij dus verkeerd

3
Als ze niets van zich laten horen, verwacht een artikel met de titel: "Burgers lopen duizenden euro's mis, doordat de belastingdienst niet informeert"

Ze kunnen het dus niet echt goed doen he?
userIcon
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 @ 09:53 schreef kakner2 het volgende:
Al klinkt de vlaktax niet verkeerd, denk je echt dat er een tarief wordt gekozen dat je er niet keihard op achteruit gaat?
Een vlaktax van 25% voor iedereen èn het afschaffen van de HRA plus alle overige aftrekposten èn toeslagen lijkt me een heel goed begin.
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 @ 09:18 schreef knight3 het volgende:
Sinds christenhond Jan Kees de Jager over de belastingen gaat is iedere Nederlander die minder verdiend dan 2 x modaal de klos. Achterbaks mannetje dat via slinkse wijze achter je spaargeld tracht te komen (CD's opkoopt) en een NSB telefoon in het leven heeft geroepen. En dan maar roepen dat de PVV een gevaar is voor de samenleving.
Je spreekt jezelf zo snel tegen dat het moeilijk te geloven is...

Mensen met <2x modaal zijn meestal niet degenen met spaargelden in Zwitserland en Liechtenstein.

Alleen belastingontduikers worden benadeeld door deze aanpak. Dat zijn mensen die niet willen betalen, waardoor mijn belasting omhoog moet.
Bla-bla-bla. Oud nieuws
userIcon
Achja. met dat begrotingstekort snap ik het op zich wel... easy money voor ze. zijn er altijd weer n hoop die niks invullen.
userIcon
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 @ 10:01 schreef nixan het volgende:
[..]


Dus wat doet de belastingdienst precies verkeerd volgens jou?

1
In het geval van dit artikel gaat het erom dat ze mensen laten weten dat ze waarschijnlijk net als vorig jaar geen recht hebben op toeslagen.
Dat wordt hier nu afgekeurd.

2
In jouw verhaal gaat het erom dat ze op de website aangeven dat mensen mogelijk recht hebben op toeslagen. Dat vind jij dus verkeerd

3
Als ze niets van zich laten horen, verwacht een artikel met de titel: "Burgers lopen duizenden euro's mis, doordat de belastingdienst niet informeert"

Ze kunnen het dus niet echt goed doen he?
Wat ze fout doen?? is dat ze mensen die huurtoeslag krijgen meer als een jaar betalen en dan pas met de mededeling komen dat ze niets hadden moeten krijgen en het terugvorderen.
een heel jaar is toch wat lang niet?
userIcon
krom, belastingdienst is leuk en aardig maar is er voor ons...de burgers. het is tenslotte ons eigen geld dat wij geven aan de overheid om voor ons allen een beter land te maken. Als wij dus teveel betaald hebben oid en geld terug horen te krijgen, dat moet dat zo snel en correct mogelijk. Een belastingsdienst die dat niet doet werkt niet alleen de burgers tegen, maar uiteindelijk ook zichzelf.

De bestuurders van de belastingdienst moeten strafrechtelijk vervolgd kunnen worden voor hun beslissingen. Dat hoort nou eenmaal bij een functie waarbij je verantwoordelijk bent voor een ethisch beleid mbt geld en landelijk economisch belang.
userIcon
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 @ 10:01 schreef nixan het volgende:
[..]


Dus wat doet de belastingdienst precies verkeerd volgens jou?

1
In het geval van dit artikel gaat het erom dat ze mensen laten weten dat ze waarschijnlijk net als vorig jaar geen recht hebben op toeslagen.
Dat wordt hier nu afgekeurd.

2
In jouw verhaal gaat het erom dat ze op de website aangeven dat mensen mogelijk recht hebben op toeslagen. Dat vind jij dus verkeerd

3
Als ze niets van zich laten horen, verwacht een artikel met de titel: "Burgers lopen duizenden euro's mis, doordat de belastingdienst niet informeert"

Ze kunnen het dus niet echt goed doen he?
In dit geval is het misleiding. Als de officiele website van de belasting aan de gebruiker een melding geeft dat er recht is op toeslagen terwijl dit niet zo is, dan moeten ze het hele zaakje op de schop gooien daar.
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 @ 10:58 schreef KlappernootatWork het volgende:
[..]
In dit geval is het misleiding. Als de officiele website van de belasting aan de gebruiker een melding geeft dat er recht is op toeslagen terwijl dit niet zo is, dan moeten ze het hele zaakje op de schop gooien daar.
Misschien... ik zou de brief en de mededeling op de website eens moeten zien om dat te kunnen beoordelen.

Voor zover ik uit eigen ervaring kan spreken, geeft de belastingdienst in haar brieven altijd aan dat er 'mogelijk' recht is op teruggaaf of een toeslag. De verantwoordelijkheid ligt bij de burger om de gegevens te controleren en een goede aanvraag of aangifte te doen.

Ja ik kan gemakkelijk voorlopige teruggaaf aanvragen op basis van mijn hypotheekrente en dan gemakshalve het inkomen van mijn partner vergeten. Dan krijg ik een jaar lang teveel geld van de belastingdienst. Logisch dat ik daarna een probleem heb.
...maar dat is de verantwoordelijkheid van degene die een teruggaaf of toeslag aanvraagt.
verwacht mij deze week maar dan..
Jawel, ook de belastingdienst is geraakt door de crisis. Don't f..k us, we f..k you.
userIcon
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 @ 09:00 schreef KlappernootatWork het volgende:
Ze gaan hierbij nog verder: Bij mij in de buurt zijn een heleboel mensen in de problemen gekomen met aanvragen huur en zorgtoeslag. (vooral oudere mensen zijn hiermee in de problemen gekomen) ze raadplegen eerst de site van de belastingdienst waar vrolijk staat dat ze recht hebben op toeslagen. Maar na een jaar stuurt de belastingdienst ze net zo vrolijk een blauw envelopje met de verplichting om het allemaal weer terug te betalen waardoor die oudjes in grote problemen komen met hun karige pensioentjes.

ik vind dit een geniepigheid van de eerste orde..
Die enveloppen voor terugbetalen van toeslagen zijn niet blauw, maar gewoon wit met donkerrode letters

Maar dit check je toch gewoon altijd even? Ik kreeg vorig jaar ook zo'n brief en heb gewoon met het aangifteprogramma gecontroleerd of het klopt en het klopte, nou, dan is het toch in orde? Natuurlijk moet je er niet blind op vertrouwen dat dan alles wel goed is als je zo'n brief krijgt, maar dat is m.i. wel je eigen verantwoordelijkheid. Je hoeft niet iedereen alles voor te kauwen.
42  van 42 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 26/05 Grote brand legt verlichtingzaak Almelo in as12
» 26/05 Dode door aanvaring op Westerschelde2
» 26/05 Zoekactie vermiste zwemmer nog vruchteloos2
» 26/05 Nederlanders gewond bij ongeval met luchtballon2


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden