Eurlings: opdracht voor treinvervoer naar NS

Nederland • Geschreven door Novum op 23-02-2010 @ 21:49 - gepost door Bram (vulli)
print 

Minister van Verkeer Camiel Eurlings (CDA) wil de vervoersconcessie voor het hoofdrailnet vanaf 2015 onderhands aan de Nederlandse Spoorwegen (NS) gunnen. Dat schrijft de minister vandaag in een brief aan de Tweede Kamer.

De huidige concessie van de NS loopt per 2015 af. Een meerderheid van de Tweede Kamer heeft eerder al aangegeven dat de NS de opdracht moet krijgen toegespeeld. Onzekerheid van een nieuwe aanbesteding zou grote investeringen kunnen dwarsbomen die de NS wil doen.

Eurlings geeft in de brief nog wel aan dat de eisen die worden gesteld aan de NS moeten worden aangescherpt. De minister hoopt zo te kunnen waarborgen dat reizigers 'ook' vanaf 2015 kunnen rekenen op een kwalitatief en kwantitatief goed vervoer per trein.


Bron: Novum


Lees ook:

» 26/05 Grote brand legt verlichtingzaak Almelo in as12
» 26/05 Dode door aanvaring op Westerschelde2
» 26/05 Zoekactie vermiste zwemmer nog vruchteloos2
» 26/05 Nederlanders gewond bij ongeval met luchtballon1


delen | eKudos nujij

4566 views / 29 reacties
Reacties op dit bericht
29  van 29 reacties op deze pagina. Pagina  1
userIcon
Ik vrees dat andere Europese regeringen (m.u.v. Zweden, Duitsland, Denemarken, Groot-Brittannië) het voorbeeld van Eurlings zullen volgen.

Al zal ik wel begrijpen dat ze nog huiverig staan tegenover multinationals als Veolia.
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 @ 21:51 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik vrees dat andere Europese regeringen (m.u.v. Zweden, Duitsland, Denemarken, Groot-Brittannië) het voorbeeld van Eurlings zullen volgen.

Al zal ik wel begrijpen dat ze nog huiverig staan tegenover multinationals als Veolia.
Ik hoop dat bedrijven zoals Veolia naar het Europese hof gaan.
userIcon
Wacht even, de NS wilde zelf toch juist geprivatiseerd worden?
userIcon
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 @ 21:54 schreef Ex-Lekkerlander het volgende:
[..]

Ik hoop dat bedrijven zoals Veolia naar het Europese hof gaan.
Eigenlijk ook, want dit heet concurrentievervalsing.
userIcon
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 @ 21:54 schreef Vibromass het volgende:
Wacht even, de NS wilde zelf toch juist geprivatiseerd worden?
Hoezo geprivatiseerd?, De Nederlandse Staat is 100% aandeelhouder.
userIcon
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 @ 21:56 schreef ReplaR het volgende:
[..]


Hoezo geprivatiseerd?, De Nederlandse Staat is 100% aandeelhouder.
userIcon
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 @ 21:54 schreef Vibromass het volgende:
Wacht even, de NS wilde zelf toch juist geprivatiseerd worden?
Klopt.

Met als verschil dat de NS-aandelen allemaal door de Staat beheerd worden.

NS is overigens ook moederbedrijf van Qbuzz; en dat levert bij aanbestedingen van het regionale OV nogal vraagtekens op.
userIcon
Oftewel, voorlopig blijven we torenhoge tarieven betalen voor een redelijk matige dienstverlening....
userIcon
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 @ 21:59 schreef Yi-Long het volgende:
Oftewel, voorlopig blijven we torenhoge tarieven betalen voor een redelijk matige dienstverlening....
De Staat zal wel strengere eisen stellen aan de dienstverlening van de NS, maar je hebt wel gelijk: de Staat zal als opdrachtgever minder strenge eisen stellen dan bij een willekeurig andere vervoerder.

Waarom neemt Camiel Eurlings geen kijkje in Zweden of Denemarken?
userIcon
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 @ 21:59 schreef Yi-Long het volgende:
Oftewel, voorlopig blijven we torenhoge tarieven betalen voor een redelijk matige dienstverlening....
of je ligt iets minder scheel qua kosten maar de dienstverlening is nog erger..
userIcon
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 @ 21:59 schreef Yi-Long het volgende:
Oftewel, voorlopig blijven we torenhoge tarieven betalen voor een redelijk matige dienstverlening....
Oh ja want bij een groot commercieel bedrijf word het altijd beter. Net zoals met...
userIcon
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 @ 22:07 schreef Ugjerke het volgende:
[..]


Oh ja want bij een groot commercieel bedrijf word het altijd beter. Net zoals met...
Het kan vriezen, het kan dooien.
userIcon
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 @ 22:07 schreef mschol het volgende:
[..]


of je ligt iets minder scheel qua kosten maar de dienstverlening is nog erger..
Daar ben ik soms ook bang voor, ook in het geval van Arriva.
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 @ 22:03 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]


De Staat zal wel strengere eisen stellen aan de dienstverlening van de NS, maar je hebt wel gelijk: de Staat zal als opdrachtgever minder strenge eisen stellen dan bij een willekeurig andere vervoerder.

Waarom neemt Camiel Eurlings geen kijkje in Zweden of Denemarken?
Gast, serieus! Ik ben 1 keer in Zweden op een neer gegaan met de trein. Niet te doen: er reden drie treinen per dag op het traject dat ik wilde afleggen, en het kostte per kilometer een stuk meer dan in Nederland. Met de NS ben je *veel* beter af.
userIcon
Bepaalde infrastructuur is te belangrijk om in particuliere handen te laten. Die privatisering van concurrentievrije overheidsbedrijven (NS, PTT) heeft de gemeenschap goed goed gedaan.
De demissionaire EUrlings zou niet moeten gunnen maar terug nationaliseren.
userIcon
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 @ 21:54 schreef Ex-Lekkerlander het volgende:
[..]

Ik hoop dat bedrijven zoals Veolia naar het Europese hof gaan.
en dan? Onderhands gunnen is toegestaan.
userIcon
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 @ 22:20 schreef trabant het volgende:
Bepaalde infrastructuur is te belangrijk om in particuliere handen te laten. Die privatisering van concurrentievrije overheidsbedrijven (NS, PTT) heeft de gemeenschap goed goed gedaan.
De demissionaire EUrlings zou niet moeten gunnen maar terug nationaliseren.
gast, echt.

NS == 100% staat
ProRail == 100% staat

wat wil je nu nationaliseren?
userIcon
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 @ 21:56 schreef ReplaR het volgende:
[..]


Hoezo geprivatiseerd?, De Nederlandse Staat is 100% aandeelhouder.

Al zoooooooooo lang niet meer...
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 @ 22:20 schreef Lathund het volgende:
[..]


Gast, serieus! Ik ben 1 keer in Zweden op een neer gegaan met de trein. Niet te doen: er reden drie treinen per dag op het traject dat ik wilde afleggen, en het kostte per kilometer een stuk meer dan in Nederland. Met de NS ben je *veel* beter af.
De 2e klas trein in Zweden is beter dan 1ste klas ooit kan worden in Nederland. Het is gewoon bizar hoeveel luxe je krijgt voor het geld dat je betaald, en dat er dan maar 3 treinen per dag naar een of ander afgelegen oord rijden soit.
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 @ 23:35 schreef Dauthi het volgende:
[..]

De 2e klas trein in Zweden is beter dan 1ste klas ooit kan worden in Nederland. Het is gewoon bizar hoeveel luxe je krijgt voor het geld dat je betaald, en dat er dan maar 3 treinen per dag naar een of ander afgelegen oord rijden soit.
Wat maakt luxe nou uit, ik wil gewoon normaal kunnen zitten en op mijn bestemming komen.
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 @ 00:04 schreef Koninglelijk het volgende:
[..]


Wat maakt luxe nou uit, ik wil gewoon normaal kunnen zitten en op mijn bestemming komen.
Dat willen ze in de eerste klas ook wel :-) Heb t al vaak genoeg meegemaakt dat je niet eens in eerste klas kan zitten. Trieste is dat daar ook geen vergoeding tegenover staat. Te laat rijden is niet moeilijk, ligt vaak niet aan de NS zelf, maar daar krijg je bij vertraging wel een compensatie voor. Het inschatten van drukte is een stuk makkelijker en is de verantwoordelijkheid van de NS. Mag je raden waar ze zelf een vinger in de pap hebben om te bepalen of er extra treinen ingezet moeten worden. Conducteurs moeten gegevens aanleveren maar kunnen op flinke weerstand rekenen als ze te vaak aangeven dat de trein vol zat. Heeft u omgeroepen dat iedereen zo ver mogelijk moet doorlopen? Nee, dan mag u het niet noteren als te vol. En o wee als de trein dan vertraging oploopt omdat niemand meer veilig en makkelijk kan uitstappen en instappen... Veetransport, daar is de directie van de NS goed in.
userIcon
Zijn ze er eindelijk achter dat privatisering niet overal het beoogde doel bereikt?
userIcon
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 @ 21:54 schreef Ex-Lekkerlander het volgende:
[..]

Ik hoop dat bedrijven zoals Veolia naar het Europese hof gaan.
Ik hoop het niet, heb het genoegen gehad een paar keer van hun diensten gebruik te mogen maken. Ik hoop van harte dat dat NOOIT meer nodig is.
userIcon
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 @ 21:54 schreef Vibromass het volgende:
Wacht even, de NS wilde zelf toch juist geprivatiseerd worden?
idd. en nu mag de staat weer ingrijpen
Logisch, het zou een ramp zijn een spoorboekje te maken als je allemaal verschillende aanbieders op het spoor zou hebben. Hier een daar een onbelangrijk spoortje kan nog wel, maar de rest moet je toch echt op elkaar afstemmen.

Mensen die de illusie hebben dat het dan veel goedkoper wordt als je meer aanbieders op het spoor toelaat.
userIcon
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 @ 23:22 schreef bietelboer het volgende:
[..]


Al zoooooooooo lang niet meer...
wie heeft volgens jou dan de aandelen? Volgens Bertje is dat het ministerie van financien
userIcon
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 @ 08:50 schreef escalatie het volgende:
Logisch, het zou een ramp zijn een spoorboekje te maken als je allemaal verschillende aanbieders op het spoor zou hebben. Hier een daar een onbelangrijk spoortje kan nog wel, maar de rest moet je toch echt op elkaar afstemmen.

Mensen die de illusie hebben dat het dan veel goedkoper wordt als je meer aanbieders op het spoor toelaat.
ga eens in Zwitserland kijken
29  van 29 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 26/05 Grote brand legt verlichtingzaak Almelo in as12
» 26/05 Dode door aanvaring op Westerschelde2
» 26/05 Zoekactie vermiste zwemmer nog vruchteloos2
» 26/05 Nederlanders gewond bij ongeval met luchtballon1


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden