Urker jongen vervolgd voor moord op Dirk Post

Nederland • Geschreven door ANP op 23-02-2010 @ 16:15
print 

De 14-jarige Urker jongen Dirk Post is volgens het Openbaar Ministerie (OM) in Lelystad door steekwonden omgekomen. Het OM heeft vandaag gemeld dat de 15-jarige verdachte in deze zaak wordt verdacht van moord. Hij zou Post afgelopen november met voorbedachten rade hebben gedood.

De rechtszaak tegen de 15-jarige en twee minderjarige medeverdachten wordt waarschijnlijk op 1 juni door de rechtbank behandeld. De rechtbank moet nog besluiten of de zaak in het openbaar wordt behandeld of achter gesloten deuren, zoals gebruikelijk is bij minderjarige verdachten. In de zaak van de 15-jarige hoofdverdachte is volgende week dinsdag een pro-formazitting, waarbij rechtbank, OM en advocaat bespreken wat er nog moet gebeuren voor de zaak inhoudelijk kan worden behandeld, aldus een woordvoerster van het OM.


Bron: ANP


Lees ook:

» 26/05 Grote brand legt verlichtingzaak Almelo in as12
» 26/05 Dode door aanvaring op Westerschelde2
» 26/05 Zoekactie vermiste zwemmer nog vruchteloos2
» 26/05 Nederlanders gewond bij ongeval met luchtballon1


delen | eKudos nujij

5104 views / 41 reacties
Reacties op dit bericht
41  van 41 reacties op deze pagina. Pagina  1
userIcon
hopakhee, 12 jaar brommen.
Urk, christenbolwerk. Bijbel verbieden want dat zet aan tot moord.
userIcon
Door steekwonden omgekomen..

No shit als het met een mes is gebeurd
userIcon
Tja, die etter is minderjarig, dus meer dan een jaartje jeugddetentie en waarschijnlijk TBS zal het toch niet worden.
userIcon
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 @ 16:16 schreef Yi-Long het volgende:
Tja, die etter is minderjarig, dus meer dan een jaartje jeugddetentie en waarschijnlijk TBS zal het toch niet worden.
Ik begrijp eruit dat hij niet als volwassene berecht gaat worden waardoor de maximale straf 3 jaar is (tot de dag dat hij 18 jaar word)
userIcon
Familie van Pieter ?
userIcon
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 @ 16:17 schreef freakisch het volgende:
[..]


jochie is niet eens een urker van ouds her, daarnaast is het niet zijn schuld maar die van z'n DNA (als we Dawkins mogen geloven en dat doen we hier op Fok! toch?!)
Als je bedoelt dat er veel inteelt is in Urk, dan heb je gelijk.
userIcon
15 jaar en dan met voorbedachten rade....
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 @ 16:16 schreef JohandeBoer het volgende:
Urk, christenbolwerk. Bijbel verbieden want dat zet aan tot moord.
Right... Als we dan toch bezig zijn kunnen we misschien atheisme ook gelijk maar verbieden. Criminelen die moorden zijn over het algemeen namelijk niet christelijk maar atheistisch...
userIcon
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 @ 16:23 schreef marthat het volgende:
[..]


Criminelen die moorden zijn over het algemeen namelijk niet christelijk maar atheistisch...
Hij is er weer, de grootste onzinpost van de week!

Religie, of beter gezegd geloof in een God, heeft statistisch gezien geen enkele invloed op crimineel gedrag. Kijk maar naar de VS, waar atheisten zo'n 2% van de bevolking vormen. En toch zitten de gevangenissen overvol, ra ra hoe kan dat?
userIcon
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 @ 16:22 schreef fokkurt het volgende:
Oud nieuws. Bijna even oud als de kaas op mijn brood.

Bah
userIcon
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 @ 16:19 schreef a.stegeman het volgende:
Familie van Pieter ?
Nee Peter.
userIcon
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 @ 16:24 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]

Hij is er weer, de grootste onzinpost van de week!

Religie, of beter gezegd geloof in een God, heeft statistisch gezien geen enkele invloed op crimineel gedrag. Kijk maar naar de VS, waar atheisten zo'n 2% van de bevolking vormen. En toch zitten de gevangenissen overvol, ra ra hoe kan dat?
Het bewijs dat atheisme aanzet tot misdaden? Is prima hard te maken
userIcon
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 @ 16:27 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Het bewijs dat atheisme aanzet tot misdaden? Is prima hard te maken
Nee.
userIcon
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 @ 16:27 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Het bewijs dat atheisme aanzet tot misdaden? Is prima hard te maken
Wat?
Wat is dit nou weer voor een vreemde opmerking? Hoe kom je erbij dat atheisme aanzet tot misdaad?
userIcon
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 @ 16:29 schreef Case4 het volgende:
[..]

Wat?
Wat is dit nou weer voor een vreemde opmerking? Hoe kom je erbij dat atheisme aanzet tot misdaad?
Hij is gewoon een rare, vreemde, wanhopige fundamentalist.

Ik wijs op een bijna volledig Christelijk land dat gevangenissen heeft die uitpuilen tot de nok (vooral veel katholieke latino's en procentueel religieuzer zwarten) en hij post een oneliner die er niets mee te maken heeft. Kronkel in zijn kop denk ik.
userIcon
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 @ 16:29 schreef Case4 het volgende:
[..]

Wat?
Wat is dit nou weer voor een vreemde opmerking? Hoe kom je erbij dat atheisme aanzet tot misdaad?
Zelfde waanzinnige aanname als dat het Christendom daar toe zou aanzetten.
userIcon
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 @ 16:32 schreef Bekkersrenewed het volgende:
[..]


Mwahahahahaha Clown

Religie is de nr. 1 oorzaak van alle ellende in de wereld...

Ik dacht gespleten individuen? Of geloof je in de fabel dat als er geen christendom is, er dan minder ellende is?
Verdiep je eens in groepsprocessen, misschien valt dan de eurocent.
userIcon
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 @ 16:45 schreef totenkopf het volgende:
[..]


Sorry hoor, maar als ouder zijnde zou ik toch mooi flippen, en op het moment dat die knul uit de bak zou hij een acute loodvergiftiging krijgen !!
Ik geef je volledig gelijk hierin. Zijn weinig dingen die mij over de grens zouden krijgen, maar dit is wel er 1 van.
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 @ 16:24 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]

Hij is er weer, de grootste onzinpost van de week!
Ik zie het ja...

quote:
Religie, of beter gezegd geloof in een God, heeft statistisch gezien geen enkele invloed op crimineel gedrag. Kijk maar naar de VS, waar atheisten zo'n 2% van de bevolking vormen. En toch zitten de gevangenissen overvol, ra ra hoe kan dat?

a) Dat heeft een heleboel te maken met de zwaarte van de straffen, de effectiviteit van de opsporing, etc.
b) Amerika heeft een volksreligie. De meeste doen er helemaal niks aan.

Hier een tabelletje van de verhoudiingen in de gevangenis. Die 2% atheisten leveren dus 20% van de gevangenen op. Ik kon geen cijfers vinden over het deel dat een moord had gepleegd (waar we het hier immer over hebben).

Catholic 29,267 31.432%
Protestant 26,162 28.097%
None/Atheist/Unknown 18,537 19.908%
Muslim 5,435 5.837%
American Indian 2,408 2.586%
Nation of Islam 1,734 1.862%
Rastafarian 1,485 1.595%
Jewish 1,325 1.423%
Church of Christ 1,303 1.399%
Pentecostal 1,093 1.174%
Moorish 1,066 1.145%
Buddhist 882 0.947%
Jehovah's Witnesses 665 0.714%
Adventist 621 0.667%
Eastern Orthodox 375 0.403%
Latter-day Saints 298 0.320%
Scientology 190 0.204%
Hindu 119 0.128%
Santeria 117 0.126%
Sikh 14 0.015%
Baha'i 9 0.010%
ISKCON 7 0.008%
-------------------- ------ --------
Total 93,112 100.000%

Dan, wat betreft de religieuzen in de gevangenis, er stond bij dat:
quote:
A disproportionately high number of prisoners were not in any way practicing religionists prior to incarceration. That is, they exhibited none of the standard sociological measures of religiosity, such as regular prayer
, scripture study, and attendance at worship services.

quote:

Mwahahahahaha Clown

Religie is de nr. 1 oorzaak van alle ellende in de wereld...
Wat een onzin. Hadden WW1 en WW2 een religieuze achtergrond? Stalin? Mao? Noord korea? Napoleon? etc.
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 @ 16:57 schreef marthat het volgende:
[..]
Ik zie het ja...

[..]

a) Dat heeft een heleboel te maken met de zwaarte van de straffen, de effectiviteit van de opsporing, etc.
b) Amerika heeft een volksreligie. De meeste doen er helemaal niks aan.

Hier een tabelletje van de verhoudiingen in de gevangenis. Die 2% atheisten leveren dus 20% van de gevangenen op. Ik kon geen cijfers vinden over het deel dat een moord had gepleegd (waar we het hier immer over hebben).

Catholic 29,267 31.432%
Protestant 26,162 28.097%
None/Atheist/Unknown 18,537 19.908%
Muslim 5,435 5.837%
American Indian 2,408 2.586%
Nation of Islam 1,734 1.862%
Rastafarian 1,485 1.595%
Jewish 1,325 1.423%
Church of Christ 1,303 1.399%
Pentecostal 1,093 1.174%
Moorish 1,066 1.145%
Buddhist 882 0.947%
Jehovah's Witnesses 665 0.714%
Adventist 621 0.667%
Eastern Orthodox 375 0.403%
Latter-day Saints 298 0.320%
Scientology 190 0.204%
Hindu 119 0.128%
Santeria 117 0.126%
Sikh 14 0.015%
Baha'i 9 0.010%
ISKCON 7 0.008%
-------------------- ------ --------
Total 93,112 100.000%

Dan, wat betreft de religieuzen in de gevangenis, er stond bij dat:
[..]


[..]


Wat een onzin. Hadden WW1 en WW2 een religieuze achtergrond? Stalin? Mao? Noord korea? Napoleon? etc.
Nice post
userIcon
De reacties hier getuigen weer van het niveau van de gemiddelde FOK!ker. Die 15-jarige is gewoon een jongen die een moord gepleegd heeft, geen Urker, christen of hoe je het ook wil noemen op Urk. Het christendom heeft hier niets mee te maken.
Net zoals de gemiddelde islamiet niets te maken heeft met aanslagen enz. Zoek je verstand op en gebruik het voor een keertje.
userIcon
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 @ 16:57 schreef marthat het volgende:
[..]
Ik zie het ja...

[..]

a) Dat heeft een heleboel te maken met de zwaarte van de straffen, de effectiviteit van de opsporing, etc.
b) Amerika heeft een volksreligie. De meeste doen er helemaal niks aan.
Dit houdt niet in dat je Atheïstisch bent.

quote:
Hier een tabelletje van de verhoudiingen in de gevangenis. Die 2% atheisten leveren dus 20% van de gevangenen op. Ik kon geen cijfers vinden over het deel dat een moord had gepleegd (waar we het hier immer over hebben).

Catholic 29,267 31.432%
Protestant 26,162 28.097%
None/Atheist/Unknown 18,537 19.908%
Muslim 5,435 5.837%
American Indian 2,408 2.586%
Nation of Islam 1,734 1.862%
Rastafarian 1,485 1.595%
Jewish 1,325 1.423%
Church of Christ 1,303 1.399%
Pentecostal 1,093 1.174%
Moorish 1,066 1.145%
Buddhist 882 0.947%
Jehovah's Witnesses 665 0.714%
Adventist 621 0.667%
Eastern Orthodox 375 0.403%
Latter-day Saints 298 0.320%
Scientology 190 0.204%
Hindu 119 0.128%
Santeria 117 0.126%
Sikh 14 0.015%
Baha'i 9 0.010%
ISKCON 7 0.008%
-------------------- ------ --------
Total 93,112 100.000%
Ze zijn niet allemaal atheïstisch. Verder zijn nog steeds de katholieken en protestanten in de meerderheid. Fijn roepen dat ze er niet zoveel mee doen maakt ze nog geen atheïst.
quote:

Dan, wat betreft de religieuzen in de gevangenis, er stond bij dat:
[..]
Wederom zie ik nog niets wat roept ATHEÏSME. Als ik iets niet actief beoefen betekend het niet dat ik het actief tegenwerk. Ik houd niet zo van curling, maar ik ga toch ook niet met een toorts curlingwetstrijden verstoren?

quote:

[..]


Wat een onzin. Hadden WW1 en WW2 een religieuze achtergrond? Stalin? Mao? Noord korea? Napoleon? etc.
Nee, maar als je met je neusje wat verder in de geschiedenis gaat kijken zie je dat vanaf het heilige rome tot ver na de middeleeuwen nog om religie werd gevochten. Verder zie ik toch echt de Islam met hun zelfmoordenaars in het nieuws. Geen geloofsachtergrond zeg je?
userIcon
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 @ 17:22 schreef Case4 het volgende:
[..]
Nee, maar als je met je neusje wat verder in de geschiedenis gaat kijken zie je dat vanaf het heilige rome tot ver na de middeleeuwen nog om religie werd gevochten. Verder zie ik toch echt de Islam met hun zelfmoordenaars in het nieuws. Geen geloofsachtergrond zeg je?
Dus jij wil beweren dat het allemaal aan een geloof/religie ligt? Het gaat toch meestal echt over meer geld en macht en het streven daarnaar. Over het algemeen heeft geloof er weinig mee te maken, die mensen noemen zich religieus of worden zo getypeerd.

Er zullen ook mensen bij zitten die een goede baan hadden. Zijn de mensen met een goede baan dan de bron van ellende? Nee.

Afgezien van de aanslagen van 11 september, 11 maart enz. ligt de grootste bron van de ellende bij geld en macht.
userIcon
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 @ 17:30 schreef xBlackHeart het volgende:
[..]

Dus jij wil beweren dat het allemaal aan een geloof/religie ligt? Het gaat toch meestal echt over meer geld en macht en het streven daarnaar. Over het algemeen heeft geloof er weinig mee te maken, die mensen noemen zich religieus of worden zo getypeerd.

Er zullen ook mensen bij zitten die een goede baan hadden. Zijn de mensen met een goede baan dan de bron van ellende? Nee.

Afgezien van de aanslagen van 11 september, 11 maart enz. ligt de grootste bron van de ellende bij geld en macht.
Ofcourse, ofcourse
Maar ik quote moi
quote:
Geen geloofsachtergrond zeg je?
De reden zelf was niet het geloof, maar het werd wel op een dienblaadje van geloof gepresenteerd.
userIcon
heeft die jaap nu wel toegegeven dan ?

geloof heeft hier helemaal niks mee te maken,was het maar zo.
iemand neersteken staat niet in de Bijbel en verder dat gezeur over spellingsfouten altijd op Fok,
userIcon
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 @ 16:26 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Nee Peter.
Nee Jeroen
userIcon
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 @ 17:40 schreef Klaasvager het volgende:
[..]


Of je zet jouw spellingscontrole even aan?
Als jij me die optie aanwijst, met liefde
userIcon
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 @ 16:17 schreef freakisch het volgende:
[..]


jochie is niet eens een urker van ouds her, daarnaast is het niet zijn schuld maar die van z'n DNA (als we Dawkins mogen geloven en dat doen we hier op Fok! toch?!)
eerst de wiki lezen en dan posten!
userIcon
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 @ 17:09 schreef devl1nsect het volgende:
[..]


Nice post
Dirk Post is de naam.
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 @ 17:22 schreef Case4 het volgende:
Wederom zie ik nog niets wat roept ATHEÏSME.
Ok, ik bedoelde meer passief atheisme, i.e. 'leven alsof God niet bestaat' --> dus leven zonder god, a - theistisch.

Ik reageerde eigenlijk alleen omdat ik getriggerd werd door de zoveelste post die religie als bron van alle kwaad aanwees, en de afschaffing daarvan (i.e. atheisme) als de oplossing.

[ Bericht gewijzigd door marthat op dinsdag 23 februari 2010 @ 18:51 ]
41  van 41 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 26/05 Grote brand legt verlichtingzaak Almelo in as12
» 26/05 Dode door aanvaring op Westerschelde2
» 26/05 Zoekactie vermiste zwemmer nog vruchteloos2
» 26/05 Nederlanders gewond bij ongeval met luchtballon1


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden