Hoge Raad vernietigt vrijspraak rookcafés

Nederland • Geschreven door Jeroen (Rahl) op 23-02-2010 @ 12:28
print 

 

De Hoge Raad heeft bepaald dat het rookverbod ook moet gelden voor eenmanszaken. Daarom heeft de Raad de vrijspraak voor cafés De Kachel in Groningen en Victoria in Den Bosch nietig verklaard.

De rookcafés moeten zich nu weer aan het rookverbod houden. Minister Klink gedoogde roken in deze cafés in afwachting van de uitspraak van het hoogste rechtsorgaan in Nederland.


Bron: NOS


Lees ook:

» 26/05 Grote brand legt verlichtingzaak Almelo in as12
» 26/05 Dode door aanvaring op Westerschelde2
» 26/05 Zoekactie vermiste zwemmer nog vruchteloos2
» 26/05 Nederlanders gewond bij ongeval met luchtballon1


delen | eKudos nujij

7940 views / 156 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 156 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3 4
Klootzakken. Je mag toch verdomme wel zelf bepalen of er in je eigen zaak gerookt word
userIcon
lol nog meer werkeloze
goed besluit ik ben voor
userIcon
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 @ 12:29 schreef ZoeterMark het volgende:
Klootzakken. Je mag toch verdomme wel zelf bepalen of er in je eigen zaak gerookt word
Dat mag alleen in een vrij land.
userIcon
en de anti rook maffia gaat weer verder.

Sporters breken in verhouding sneller hun poot dan niet sporters. Ik vind dat sportverenigingen gevarengeld moeten gaan betalen aan de regering. En alle trainers moeten preventief op krukken!

Al die overdreven regelzucht van mensen die zichzelf zoveel stress bezorgen dat ze sowieso 10 jaar eerder sterven dan de gemiddelde roker.
userIcon
Regeltjesregeltjeregeltjes...

Beetje overdreven..

en dit van een anti-roker..
userIcon
Prima. Als je regels stelt, moeten ze ook gehandhaafd worden.
userIcon
Het is wel beter zo...
userIcon
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 @ 12:29 schreef ZoeterMark het volgende:
Klootzakken. Je mag toch verdomme wel zelf bepalen of er in je eigen zaak gerookt word
Dat dus, echt vreemd dat er nu kroegen moeten lijden die al zo hard werken om de zaak overeind te houden.
userIcon
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 @ 12:31 schreef Yi-Long het volgende:
Prima. Als je regels stelt, moeten ze ook gehandhaafd worden.
Ook als de regels nergens op slaan?
userIcon
Ik ben zelf geen roker. Maar een verbod voor eenmanszaken...

*zucht* Ach... What the hell! Ik kan wel uren blijven doorzeiken.
userIcon
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 @ 12:29 schreef ZoeterMark het volgende:
Klootzakken. Je mag toch verdomme wel zelf bepalen of er in je eigen zaak gerookt word
Algemeen belang gaat voor. Wel grappig, een van de meest eigenzinnige cafe's in Tilburg is zo'n beetje de enige die ECHT rookvrij is
userIcon
Vanavond nog maar even naar de Kachel
userIcon
Wat is er mis aan om een rokers- of een niet-rokers cafe , naast elkaar te hebben.
userIcon
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 @ 12:33 schreef hondjes het volgende:
Wat is er mis aan om een rokers- of een niet-rokers cafe , naast elkaar te hebben.
Oneerlijke concurrentie
Goede zaak
Anders zijn cafés met personeel er de dupe van.
userIcon
BEFEHL IST BEFEHL!!
userIcon
Stomzeikerigzeurderigkwijlerigpetieterigkutlandje!
userIcon
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 @ 12:31 schreef Yi-Long het volgende:
Prima. Als je regels stelt, moeten ze ook gehandhaafd worden.
Ja, want als je wettelijk vaststelt dat een werknemer recht heeft op een rookvrije werkplek, dan moet dat ook gelden voor plaatsen waar geen werknemers zijn.... Zucht.
userIcon
En maar op die gevestigde kliek blijven stemmen he. En vervolgens weer klagen over alle vrijheidsbeperkende maatregelen? En maar zeggen dat Wilders de vrijheid bedreigt terwijl het juist het zittende kabinet is wat dat doet.
userIcon
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 @ 12:32 schreef Case4 het volgende:
[..]

Ook als de regels nergens op slaan?
Dan dienen de regels opgeheven te worden. Zoek maar een 76 zetels zou ik zeggen.
Ik heb weinig hoop dat een nieuw kabinet dit terug gaat draaien. Verbieden en betuttelen is immers de christelijke grondslag van een goede samenleving.
userIcon
Laatst in een cafe geweest waar ineens weer gerookt werd. Gatverdamme wat was dat weer smerig de volgende ochtend als je wakker wordt.

Mooi dus .
ik heb zoiets van, je bepaald zelf wanneer er gerookt mag worden in je cafe!
Hmmm, ik kan niet zeggen dat ik het geheel eens ben dit verbod, ik denk dat het een betere optie zou zijn de accijns op rookwaar nog een paar keer over de kop te laten gaan.
userIcon
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 @ 12:33 schreef MrTorture het volgende:
Goede zaak
Anders zijn cafés met personeel er de dupe van.
userIcon
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 @ 12:33 schreef MrTorture het volgende:
Goede zaak
Anders zijn cafés met personeel er de dupe van.
http://frontpage.fok.nl/nieuws/371188/1/1/100/zwendel-met-bier-in-amsterdamse-horeca.html

Sure
userIcon
Hoewel ik er niet echt wakker van kan liggen, moet ik eerlijk bekennen dat ik de situatie van het afgelopen jaar wel prima vond. Beetje een half/half verdeling qua wel en niet roken cafe's
userIcon
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 @ 12:34 schreef speknek het volgende:
Laatst in een cafe geweest waar ineens weer gerookt werd. Gatverdamme wat was dat weer smerig de volgende ochtend als je wakker wordt.

Mooi dus .
Laatst zei er iemand dat het nu nog smeriger was...de rook verbloemde de bier- en pislucht tenminste. Maar jij ruikt liever naar een combi van bier en pis begrijp ik.
gewoon verbod op peuken!

Probleem opgelost.
userIcon
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 @ 12:34 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]

Ja, want als je wettelijk vaststelt dat een werknemer recht heeft op een rookvrije werkplek, dan moet dat ook gelden voor plaatsen waar geen werknemers zijn.... Zucht.
Dan moeten ze de wet aanpassen, zodat het niet meer gaat om de gezondheid van de werknemers, maar van de cafébezoekers. Klinkt vast makkelijker dan het is...
userIcon
Stelletje flikkers, lekker eenmanszaken om zeep helpen
userIcon
wie van jullie stemt er NU nog op het CDA?
userIcon
Zeikregel!!

Als ze het in onze stamkroeg ook weer gaan verbieden wordt het dus zeker weer meer thuis chillen met zn allen
userIcon
BEFEHL ist BEFEHL in NeDDRland.
userIcon
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 @ 12:36 schreef Nottheviolin het volgende:
[..]


Laatst zei er iemand dat het nu nog smeriger was...de rook verbloemde de bier- en pislucht tenminste. Maar jij ruikt liever naar een combi van bier en pis begrijp ik.
Dat is bij een paar kroegen maar.
userIcon
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 @ 12:33 schreef Rahl het volgende:
[..]
Oneerlijke concurrentie
En die komt voor omdat er meer vraag is naar rokers café`s als de burger die nu wil hebben wat is dan het probleem
userIcon
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 @ 12:37 schreef Pas259 het volgende:
gewoon verbod op peuken!

Probleem opgelost.
Hitler de 2e?
userIcon
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 @ 12:39 schreef RemCOW het volgende:
[..]
Dat is bij een paar kroegen maar.
van die boerentoko's waar nottheviolin komt toch?
userIcon
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 @ 12:33 schreef Rahl het volgende:
[..]
Oneerlijke concurrentie
Cafe X met 400m2 en rook ruimte vs cafe Y met 40m2 en alleen de 50jarige cafebaas.
Mjah das eerlijke concurentie zeker ?
userIcon
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 @ 12:39 schreef gerrit098 het volgende:
[..]


En die komt voor omdat er meer vraag is naar rokers café`s als de burger die nu wil hebben wat is dan het probleem
Volksgezondheid. Het Nederlandse volk weet duidelijk niet wat goed voor hen is als ze massaal willen roken. Goed dat de overheid dit wel weet.
userIcon
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 @ 12:38 schreef KlappernootatWork het volgende:
wie van jullie stemt er NU nog op het CDA?
Wie stemt er uberhaubt nog op een partij?

Mijn stem is Blanco
userIcon
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 @ 12:41 schreef totenkopf het volgende:
[..]


Zinloze reactie, dit besluit word straks toch op europees nivo doorgevoerd, dus de hoge raad heeft zichzelf weer een hoop werk bespaart.
Nu goedkeuring geven betekent dat straks alles weer teruggedraait moet worden omdat europa Nederland op de vingers tikt !!

Dankzij de onze regering (CDA/PVDA/CU) die heimelijk en achter onze rug de europese grondwet door onze strot hebben geduwd.

Dat op zich is al reden genoeg om uit de EU te stappen.

En geen gezeik over de gulden, dat is verleden tijd, we houden de euro maar houden ons ook afzijdig van de EU en volgen, indien wij denken dat de wetten en regels werken, op 1 jaar afstand.
En we betalen NIETS aan de EU.
Dat lijkt mij een beter plan en we zijn weer baas in eigen huis !!
Uit de EU stappen zou met grote afstand het allerslechtste plan ooit zijn. !
userIcon
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 @ 12:37 schreef Pas259 het volgende:
gewoon verbod op peuken!

Probleem opgelost.
Ja op zuipen, neuken en peuken, de vrijheid van meningsminimalisatie plus de schaamhaarregistratie en compleet is het zwarte kousenlandje met zijscheiding en bandplooibroek
50  van 156 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3 4


Lees ook:

» 26/05 Grote brand legt verlichtingzaak Almelo in as12
» 26/05 Dode door aanvaring op Westerschelde2
» 26/05 Zoekactie vermiste zwemmer nog vruchteloos2
» 26/05 Nederlanders gewond bij ongeval met luchtballon1


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden